News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Monikulttuurinen koulunkäynti

Started by VeePee, 20.05.2010, 11:44:26

Previous topic - Next topic

Jukka Wallin

Oma lapseni sai "monikulttuurisesta" koulunkäynnistä (Kallahden peruskoulussa) kokemusta niin paljon, että oli melkein psykiatrisen hoidon tarpeessa, ei ihan mutta melkein.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Koskela Suomesta

Quote from: nimetön jäsen on 20.08.2012, 15:07:26
Minkä ikäisenä käännytystyön voi aloittaa? Tuttuni joutui rehtorin puhutteluun kun lapset olivat hmm. liian nuivia eivätkä ymmärtäneet piilotella sitä opetustilanteessa :roll:

Siinä olisikin mielenkiintoisen keskustelun ainekset kasassa, jos rehtori meikäläisen kutsuisi "puhutteluun"... meinaan saattaisi kääntyä "puhuttelu" päinvastaiseksi, koska vapaassa maassa ei poliittisia ideologioita saa eikä voi pakottaa ketään hyväksymään.  ;D ;D ;D
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Emo

Quote from: Koskela Suomesta on 20.08.2012, 16:11:10
Quote from: nimetön jäsen on 20.08.2012, 15:07:26
Minkä ikäisenä käännytystyön voi aloittaa? Tuttuni joutui rehtorin puhutteluun kun lapset olivat hmm. liian nuivia eivätkä ymmärtäneet piilotella sitä opetustilanteessa :roll:

Siinä olisikin mielenkiintoisen keskustelun ainekset kasassa, jos rehtori meikäläisen kutsuisi "puhutteluun"... meinaan saattaisi kääntyä "puhuttelu" päinvastaiseksi, koska vapaassa maassa ei poliittisia ideologioita saa eikä voi pakottaa ketään hyväksymään.  ;D ;D ;D

Minä odotan mielenkiinnolla milloin minä joudun rehtorin tai opettajan puhutteluun. Se on vain ajan kysymys, mutta olen valmistautunut, ja oikeastaan innoissanikin. Saan suunvuoron, pääsen sanomaan, ja todellakin SANON!!!

Tuomas3

Quote from: Emo on 20.08.2012, 16:09:38
Quote from: nimetön jäsen on 20.08.2012, 15:07:26
...

Minkä ikäisenä käännytystyön voi aloittaa? Tuttuni joutui rehtorin puhutteluun kun lapset olivat hmm. liian nuivia eivätkä ymmärtäneet piilotella sitä opetustilanteessa :roll:

Koulussa ne aloittavat heti, aloittavat itseasiassa jo tarhassa lastemme käännyttämisen monikulttuuriuskoon.
Onneksi yhä useampi kakara osaa kyseenalaistaa ja kapinoida vastaan. Meillä oli eräänä maikkana sellainen pakkaus, ettei omia mielipiteitä sallittu lainkaan ja ryhdyinkin hänen kiusaksi natsiksi (tosin vain hänen tuntiensa aikana). Siitä se maikka oli kiva, että se väänsi myös itkut, kun eriävät mielipiteet menivät liian rankoiksi. Yhtään hänen jälki-istuntoaan en istunut. Toivottavasti nykyään lapsissa on enemmän ytyä; aikanaan lisäkseni oli vain kourallinen kapinallisia.

Tuntuu joka kohortissa olevan joku trendi. Minun aikanani yksi tällainen oli mm. väkivallattomuus. Ei saanut piirtää, eikä kirjoittaa tai lukea kuin kukkaissatuja. Nykyään se on mamuhomokriittisyyden vaiennus.

Maisterinna

Quote1.1 Perusopetuksen arvopohja

Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.

Voi morjens. En hyväksy Suomen monikulttuurillistamista. Pistetäänkö minut uudelleen peruskouluun? Kuka tämän arvopohjan on päättänyt? Minun arvoni pohjautuvat kristilliseen pohjaan-  vaikka ateisti olenkin, 10 käskyä jne. - ja minusta luonnontieteitä tulisi opettaa niin paljon kuin suinkin, jotta ihmiset ymmärtäisivät miten maa ja muu universumi makaa. Hain opetussuunnitelmasta evoluutiota. Useampaan otteeseen puhutaan "ihmiskunnan evoluutiossa" Bahai-uskonto-opetuksen kohdalla (!?!), mutta siitä faktaevoluutiosta vain mainitaan, kuin ohimennen, että tavoitteena on tutustua myös evoluutioon. Uskonnonopetuksesta on sivutolkulla.

Jumalauta nyt v****ttaa. Huolestuttaakin.

Tuomas3

Quote from: Maisterinna on 20.08.2012, 19:11:14
Quote1.1 Perusopetuksen arvopohja

Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.

Voi morjens. En hyväksy Suomen monikulttuurillistamista. Pistetäänkö minut uudelleen peruskouluun? Kuka tämän arvopohjan on päättänyt? Minun arvoni pohjautuvat kristilliseen pohjaan-  vaikka ateisti olenkin, 10 käskyä jne. - ja minusta luonnontieteitä tulisi opettaa niin paljon kuin suinkin, jotta ihmiset ymmärtäisivät miten maa ja muu universumi makaa. Hain opetussuunnitelmasta evoluutiota. Useampaan otteeseen puhutaan "ihmiskunnan evoluutiossa" Bahai-uskonto-opetuksen kohdalla (!?!), mutta siitä faktaevoluutiosta vain mainitaan, kuin ohimennen, että tavoitteena on tutustua myös evoluutioon. Uskonnonopetuksesta on sivutolkulla.

Jumalauta nyt v****ttaa. Huolestuttaakin.
Perusopetuksesta sanotaan myös, ettei se saa olla poliittista, joten tuolla monikulttuurisuuden hyväksymisellä ei voida tarkoittaa nk. mokutusta. Sillä tarkoitettaneen sitä, että hyväksytään se tosiasia, että on monia eri kulttuureja; eikä minkään kulttuurin edustajaa vastaan hyökätä peruskoulussa vaan se hyväksytään, vaikka olisi juutalainen. Se ei siis tarkoita sitä, että ei saa vastustaa maahanmuuttoa. Eikä sitä, että pitäisi hyväksyä kaikkien eri kulttuurien opit, varsinkin kun ne ovat välillä toisten vastaisia.

Koskela Suomesta

Quote from: Tuomas3 on 20.08.2012, 19:20:07
Quote from: Maisterinna on 20.08.2012, 19:11:14
Quote1.1 Perusopetuksen arvopohja

Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.

Voi morjens. En hyväksy Suomen monikulttuurillistamista. Pistetäänkö minut uudelleen peruskouluun? Kuka tämän arvopohjan on päättänyt? Minun arvoni pohjautuvat kristilliseen pohjaan-  vaikka ateisti olenkin, 10 käskyä jne. - ja minusta luonnontieteitä tulisi opettaa niin paljon kuin suinkin, jotta ihmiset ymmärtäisivät miten maa ja muu universumi makaa. Hain opetussuunnitelmasta evoluutiota. Useampaan otteeseen puhutaan "ihmiskunnan evoluutiossa" Bahai-uskonto-opetuksen kohdalla (!?!), mutta siitä faktaevoluutiosta vain mainitaan, kuin ohimennen, että tavoitteena on tutustua myös evoluutioon. Uskonnonopetuksesta on sivutolkulla.

Jumalauta nyt v****ttaa. Huolestuttaakin.
Perusopetuksesta sanotaan myös, ettei se saa olla poliittista, joten tuolla monikulttuurisuuden hyväksymisellä ei voida tarkoittaa nk. mokutusta. Sillä tarkoitettaneen sitä, että hyväksytään se tosiasia, että on monia eri kulttuureja; eikä minkään kulttuurin edustajaa vastaan hyökätä peruskoulussa vaan se hyväksytään, vaikka olisi juutalainen. Se ei siis tarkoita sitä, että ei saa vastustaa maahanmuuttoa. Eikä sitä, että pitäisi hyväksyä kaikkien eri kulttuurien opit, varsinkin kun ne ovat välillä toisten vastaisia.

Kumpa olisikin, saattaisin olla jopa melkein samaa mieltä....
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Tuomas3

Quote from: Koskela Suomesta on 20.08.2012, 19:21:48
Quote from: Tuomas3 on 20.08.2012, 19:20:07
Quote from: Maisterinna on 20.08.2012, 19:11:14
Quote1.1 Perusopetuksen arvopohja

Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.

Voi morjens. En hyväksy Suomen monikulttuurillistamista. Pistetäänkö minut uudelleen peruskouluun? Kuka tämän arvopohjan on päättänyt? Minun arvoni pohjautuvat kristilliseen pohjaan-  vaikka ateisti olenkin, 10 käskyä jne. - ja minusta luonnontieteitä tulisi opettaa niin paljon kuin suinkin, jotta ihmiset ymmärtäisivät miten maa ja muu universumi makaa. Hain opetussuunnitelmasta evoluutiota. Useampaan otteeseen puhutaan "ihmiskunnan evoluutiossa" Bahai-uskonto-opetuksen kohdalla (!?!), mutta siitä faktaevoluutiosta vain mainitaan, kuin ohimennen, että tavoitteena on tutustua myös evoluutioon. Uskonnonopetuksesta on sivutolkulla.

Jumalauta nyt v****ttaa. Huolestuttaakin.
Perusopetuksesta sanotaan myös, ettei se saa olla poliittista, joten tuolla monikulttuurisuuden hyväksymisellä ei voida tarkoittaa nk. mokutusta. Sillä tarkoitettaneen sitä, että hyväksytään se tosiasia, että on monia eri kulttuureja; eikä minkään kulttuurin edustajaa vastaan hyökätä peruskoulussa vaan se hyväksytään, vaikka olisi juutalainen. Se ei siis tarkoita sitä, että ei saa vastustaa maahanmuuttoa. Eikä sitä, että pitäisi hyväksyä kaikkien eri kulttuurien opit, varsinkin kun ne ovat välillä toisten vastaisia.

Kumpa olisikin, saattaisin olla jopa melkein samaa mieltä....
Viime kädessä käytännön tilanteessa kysymys on opettajan tulkinnasta, joten syytä pelkoon on, että supersuvaitsevaisvihreät opettajat katsovat tässä olevan tilaisuuden julistaa ilosanomaansa. Suurin osa opettajista ei kyllä varmaan edes tiedä tuosta monikulttuurikohdasta ja jatkaa vain entiseen malliin.

Elcric12

Quote from: Tuomas3 on 20.08.2012, 19:20:07
Quote from: Maisterinna on 20.08.2012, 19:11:14
Quote1.1 Perusopetuksen arvopohja

Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.

Voi morjens. En hyväksy Suomen monikulttuurillistamista. Pistetäänkö minut uudelleen peruskouluun? Kuka tämän arvopohjan on päättänyt? Minun arvoni pohjautuvat kristilliseen pohjaan-  vaikka ateisti olenkin, 10 käskyä jne. - ja minusta luonnontieteitä tulisi opettaa niin paljon kuin suinkin, jotta ihmiset ymmärtäisivät miten maa ja muu universumi makaa. Hain opetussuunnitelmasta evoluutiota. Useampaan otteeseen puhutaan "ihmiskunnan evoluutiossa" Bahai-uskonto-opetuksen kohdalla (!?!), mutta siitä faktaevoluutiosta vain mainitaan, kuin ohimennen, että tavoitteena on tutustua myös evoluutioon. Uskonnonopetuksesta on sivutolkulla.

Jumalauta nyt v****ttaa. Huolestuttaakin.
Perusopetuksesta sanotaan myös, ettei se saa olla poliittista, joten tuolla monikulttuurisuuden hyväksymisellä ei voida tarkoittaa nk. mokutusta. Sillä tarkoitettaneen sitä, että hyväksytään se tosiasia, että on monia eri kulttuureja; eikä minkään kulttuurin edustajaa vastaan hyökätä peruskoulussa vaan se hyväksytään, vaikka olisi juutalainen. Se ei siis tarkoita sitä, että ei saa vastustaa maahanmuuttoa. Eikä sitä, että pitäisi hyväksyä kaikkien eri kulttuurien opit, varsinkin kun ne ovat välillä toisten vastaisia.

Raivokasta humppakomppia tälle. Tuntuu, että tällä foorumilla tuo sana "monikulttuuri" on ladattu täyteen vain ja ainoastaan kaikkia mahdollisia negatiivisia piirteitä, kun kyse on yksinkertaisimmillaan niinkin katalasta asiasta kuin kanssaeläjien huomioimisesta.

Emo

#609
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 19:51:56
Tuntuu, että tällä foorumilla tuo sana "monikulttuuri" on ladattu täyteen vain ja ainoastaan kaikkia mahdollisia negatiivisia piirteitä, kun kyse on yksinkertaisimmillaan niinkin katalasta asiasta kuin kanssaeläjien huomioimisesta.

Ja sinä uskottelet, että suomalaisessa koululaitoksessa ei opetettu kanssaeläjien huomioimista ennenkuin monikulttuurin opettaminen kirjattiin opetusohjelmaan?

Kyllä tässä monikulttuuri tunnetaan.


e: Siivosin oma-alotteisesti kommenttiani, ettei muiden tarvitse.

Sunt Lacrimae

Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 19:51:56
Quote from: Tuomas3 on 20.08.2012, 19:20:07
Quote from: Maisterinna on 20.08.2012, 19:11:14
Quote1.1 Perusopetuksen arvopohja

Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.

Voi morjens. En hyväksy Suomen monikulttuurillistamista. Pistetäänkö minut uudelleen peruskouluun? Kuka tämän arvopohjan on päättänyt? Minun arvoni pohjautuvat kristilliseen pohjaan-  vaikka ateisti olenkin, 10 käskyä jne. - ja minusta luonnontieteitä tulisi opettaa niin paljon kuin suinkin, jotta ihmiset ymmärtäisivät miten maa ja muu universumi makaa. Hain opetussuunnitelmasta evoluutiota. Useampaan otteeseen puhutaan "ihmiskunnan evoluutiossa" Bahai-uskonto-opetuksen kohdalla (!?!), mutta siitä faktaevoluutiosta vain mainitaan, kuin ohimennen, että tavoitteena on tutustua myös evoluutioon. Uskonnonopetuksesta on sivutolkulla.

Jumalauta nyt v****ttaa. Huolestuttaakin.
Perusopetuksesta sanotaan myös, ettei se saa olla poliittista, joten tuolla monikulttuurisuuden hyväksymisellä ei voida tarkoittaa nk. mokutusta. Sillä tarkoitettaneen sitä, että hyväksytään se tosiasia, että on monia eri kulttuureja; eikä minkään kulttuurin edustajaa vastaan hyökätä peruskoulussa vaan se hyväksytään, vaikka olisi juutalainen. Se ei siis tarkoita sitä, että ei saa vastustaa maahanmuuttoa. Eikä sitä, että pitäisi hyväksyä kaikkien eri kulttuurien opit, varsinkin kun ne ovat välillä toisten vastaisia.

Raivokasta humppakomppia tälle. Tuntuu, että tällä foorumilla tuo sana "monikulttuuri" on ladattu täyteen vain ja ainoastaan kaikkia mahdollisia negatiivisia piirteitä, kun kyse on yksinkertaisimmillaan niinkin katalasta asiasta kuin kanssaeläjien huomioimisesta.

Mielestäni ensisijainen vastuu kanssaeläjien huomioimisesta on ihan yhteisöön saapuvilla uusilla jäsenillä, ei vanhoilla. Työpaikallakin uutta työntekijää todennäköisesti katsotaan todella kieroon mikäli tämä ensitekijöikseen ehdottaa ns. nyyttikestimallia taukohuoneen jääkaapin sisältöön vanhan "jokaisen eväät ovat omia"- mallin sijaan.

Quote from: Tuomas3 on 20.08.2012, 17:50:56
Quote from: Emo on 20.08.2012, 16:09:38
Quote from: nimetön jäsen on 20.08.2012, 15:07:26
...

Minkä ikäisenä käännytystyön voi aloittaa? Tuttuni joutui rehtorin puhutteluun kun lapset olivat hmm. liian nuivia eivätkä ymmärtäneet piilotella sitä opetustilanteessa :roll:

Koulussa ne aloittavat heti, aloittavat itseasiassa jo tarhassa lastemme käännyttämisen monikulttuuriuskoon.
Onneksi yhä useampi kakara osaa kyseenalaistaa ja kapinoida vastaan. Meillä oli eräänä maikkana sellainen pakkaus, ettei omia mielipiteitä sallittu lainkaan ja ryhdyinkin hänen kiusaksi natsiksi (tosin vain hänen tuntiensa aikana). Siitä se maikka oli kiva, että se väänsi myös itkut, kun eriävät mielipiteet menivät liian rankoiksi. Yhtään hänen jälki-istuntoaan en istunut. Toivottavasti nykyään lapsissa on enemmän ytyä; aikanaan lisäkseni oli vain kourallinen kapinallisia.

Tuntuu joka kohortissa olevan joku trendi. Minun aikanani yksi tällainen oli mm. väkivallattomuus. Ei saanut piirtää, eikä kirjoittaa tai lukea kuin kukkaissatuja. Nykyään se on mamuhomokriittisyyden vaiennus.

Tuli tuosta mieleen oma teini-iän hihhuliateismivaihe jonka laukaisi hihhuliherätysliikeläinen uskonnonopettaja. Tosin olen tunnetusti uskonnoton vieläkin mutta en enää koohota yhtä paljon kuin siihen aikaan.
Play stupid games, win stupid prizes.

foobar

Quote from: Nousuhumala on 20.08.2012, 20:09:57
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 19:51:56
Raivokasta humppakomppia tälle. Tuntuu, että tällä foorumilla tuo sana "monikulttuuri" on ladattu täyteen vain ja ainoastaan kaikkia mahdollisia negatiivisia piirteitä, kun kyse on yksinkertaisimmillaan niinkin katalasta asiasta kuin kanssaeläjien huomioimisesta.

Ikävä kyllä, noin asia on. Media ja ns. suvaitsevaiset tarkoittavat lähes aina monikulttuurilla Afrikasta ja Lähi-idästä tänne suuntautuvaa sosiaaliperäistä maahanmuuttoa, eli juuri sitä ongelmallisinta lajia. Saa olla aika naivi uskoakseen monikulttuurilla tarkoitettavan vaikka ruotsalaisten, japanilaisten, thaimaalaisten ja jenkkien hankkimista Suomeen töihin. Yleensä se on sitä itseään, eli luku- ja kirjoitustaidottomien, satukirjaan uskovien moniosaajien tuomista tänne verorahoin elätettäviksi. Tästä johtuen sanalla monikulttuuri on negatiivinen lataus, sisältö kun on mitä on.

Yle ja kumppanit suoltavat noin miljoona uutista päivässä siitä kuinka somalit (niin, somalit) ja muut pääperseessä-"kulttuurin" edustajat tarvitsevat enemmän hintavaa erityishuomiota suomalaisilta. Koska kuulemme vastavuoroisia uutisia siitä, kuinka kunniakansalaisten pitää edes yrittää ymmärtää jotain perusarvoja? Emme ainakaan miljoonasti päivässä. Eiköhän meno ole sama koulussakin; vaativaisin saavutettujen etujen kusipää jolla ei ole pienintäkään kunnioitusta tai edes ymmärrystä toisia kohtaan määrää kaiken tahdin. Ja tietenkin näiden lakeijat, jotka kuvittelevat että suuriäänisimmän myötäily on voiman ja arvostettavuuden merkki.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Elcric12

Quote from: Nousuhumala on 20.08.2012, 20:09:57
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 19:51:56
Raivokasta humppakomppia tälle. Tuntuu, että tällä foorumilla tuo sana "monikulttuuri" on ladattu täyteen vain ja ainoastaan kaikkia mahdollisia negatiivisia piirteitä, kun kyse on yksinkertaisimmillaan niinkin katalasta asiasta kuin kanssaeläjien huomioimisesta.

Ikävä kyllä, noin asia on. Media ja ns. suvaitsevaiset tarkoittavat lähes aina monikulttuurilla Afrikasta ja Lähi-idästä tänne suuntautuvaa sosiaaliperäistä maahanmuuttoa, eli juuri sitä ongelmallisinta lajia. Saa olla aika naivi uskoakseen monikulttuurilla tarkoitettavan vaikka ruotsalaisten, japanilaisten, thaimaalaisten ja jenkkien hankkimista Suomeen töihin. Yleensä se on sitä itseään, eli luku- ja kirjoitustaidottomien, satukirjaan uskovien moniosaajien tuomista tänne verorahoin elätettäviksi. Tästä johtuen sanalla monikulttuuri on negatiivinen lataus, sisältö kun on mitä on.

Ei kun kyllä se tarkoittaa monikulttuuria. On jotenkin orwellimaista muuttaa sanojen merkityksiä ja vieläpä laittaa näitä muuntuneita merkityksiä toisten suuhun. Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

maisteri

kanssaeläjien huomioiminen tarkoittaa esim hyviä käytöstapoja , joita ei eräillä afrikkalaisheimoilla ole lainkaan ja suurimmalla osalla suomalaisia kans.

foobar

Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:39:30
Quote from: Nousuhumala on 20.08.2012, 20:09:57
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 19:51:56
Raivokasta humppakomppia tälle. Tuntuu, että tällä foorumilla tuo sana "monikulttuuri" on ladattu täyteen vain ja ainoastaan kaikkia mahdollisia negatiivisia piirteitä, kun kyse on yksinkertaisimmillaan niinkin katalasta asiasta kuin kanssaeläjien huomioimisesta.

Ikävä kyllä, noin asia on. Media ja ns. suvaitsevaiset tarkoittavat lähes aina monikulttuurilla Afrikasta ja Lähi-idästä tänne suuntautuvaa sosiaaliperäistä maahanmuuttoa, eli juuri sitä ongelmallisinta lajia. Saa olla aika naivi uskoakseen monikulttuurilla tarkoitettavan vaikka ruotsalaisten, japanilaisten, thaimaalaisten ja jenkkien hankkimista Suomeen töihin. Yleensä se on sitä itseään, eli luku- ja kirjoitustaidottomien, satukirjaan uskovien moniosaajien tuomista tänne verorahoin elätettäviksi. Tästä johtuen sanalla monikulttuuri on negatiivinen lataus, sisältö kun on mitä on.

Ei kun kyllä se tarkoittaa monikulttuuria. On jotenkin orwellimaista muuttaa sanojen merkityksiä ja vieläpä laittaa näitä muuntuneita merkityksiä toisten suuhun. Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

Siis sitä, että eri ryhmiä koskevat eri säännöt? Muutenhan kyse olisi monietnisyydestä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Emo

Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:39:30
Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

Ei tarkoita ei. Siksihän tässä ihmisillä on herneet sieraimissa.

Emo

Quote from: maisteri on 20.08.2012, 20:44:14
kanssaeläjien huomioiminen tarkoittaa esim hyviä käytöstapoja , joita ei eräillä afrikkalaisheimoilla ole lainkaan ja suurimmalla osalla suomalaisia kans.

Keski-Euroopassa asuneena voin kertoa, että kantissuomalaisilla on kuitenkin kohteliaammat käytöstavat kuin keskieurooppalaisilla. Ja engelsmanneja en viitsi tässä vertailussa edes rankata.

nuiv-or

Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:39:30
Ei kun kyllä se tarkoittaa monikulttuuria. On jotenkin orwellimaista muuttaa sanojen merkityksiä ja vieläpä laittaa näitä muuntuneita merkityksiä toisten suuhun. Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

No mitä se monikulttuuri sitten tarkoittaa ja mitä se tekee opetussuunnitelmassa? Miksi sitä pitäisi "suvaita"? Ollaan kuitenkin Suomessa.



http://www.youtube.com/watch?v=F8I9BUUolvk

Tuossa koulussa saksalaiset suvaitsevat monikulttuurisuutta.

Elcric12

Quote from: Junes Lokka on 20.08.2012, 20:48:26
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:39:30
Ei kun kyllä se tarkoittaa monikulttuuria. On jotenkin orwellimaista muuttaa sanojen merkityksiä ja vieläpä laittaa näitä muuntuneita merkityksiä toisten suuhun. Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

No mitä se monikulttuuri sitten tarkoittaa ja mitä se tekee opetussuunnitelmassa? Miksi sitä pitäisi "suvaita"? Ollaan kuitenkin Suomessa.



http://www.youtube.com/watch?v=F8I9BUUolvk

Tuossa koulussa saksalaiset suvaitsevat monikulttuurisuutta.

"Kulttuurien välistä keskustelua, arvostusta ja vuorovaikutusta"

Nikopol

Quote from: Emo on 20.08.2012, 20:46:47

Keski-Euroopassa asuneena voin kertoa, että kantissuomalaisilla on kuitenkin kohteliaammat käytöstavat kuin keskieurooppalaisilla. Ja engelsmanneja en viitsi tässä vertailussa edes rankata.

Avainsana on erilaisuus. Kaikkien muiden kulttuurien kohdalla erilaisuus on pyhäksitekevä maaginen ominaisuus. Toisten kulttuurien sisäänrakennettu töykeys, älämölö ja änkytunku,  latinalainen maailmanomistajuus ovat hienoa erilaisuutta. Suomalaisen vaitonainen oman vuoron odottaminen ei ole hienoa erilaisuutta, se on vain junttia toiseudenpelkoa.

Monikulttuurisuus siinä mielessä kuin se opsiin on kirjattu tarkoittaa kapeassa katsannossa vain sen faktan hyväksymistä että osa oppilaista on erilaisia, ja ettei neekerin huutaminen ole sopivaa. Laajassa kukkiskatsannossa se tietysti tarkoittaa suomalaisuuden epädramatisoimista ja loputonta itseinhoseminaaria, parempikulttuuristen palvomisen ohessa.

Oletetaan hetken verran että hyväksyisin itse monikulttuurisuuden ja opettaisin oppilaitanikin tekemään niin. Tämähän ei tarkoita että hyväksyisin kaikkien kulttuurien kaikki tavat ja humanitaarisen maahanmuuton. Enkä varmasti vaatisi tätä oppilailtakaan. Joten saahan siellä opseissa lukea vaikka mitä, avain on tulkinnassa.

Mutta tämä on akateemista, koska en hyväksy monikulttuurisuutta sen missään kukkisinkarnaatiossa, enkä todellakaan opeta ketään nielemään sellaista mikä ei kestä järjellistä tarkastelua.

Kansainvälisyys on hyvä juttu. Sitä opetan oppilailleni, kaiken värisille ja -taustaisille. Tutustukaa ulkomaihin, opetelkaa kulttuureja, lukekaa kieliä, niin osaatte arvostaa Suomea. Ehkä tästä tulee joskus sanomista, mutta opsia on noudatettu.

Minun Suomeni ei ole monikulttuurinen, mutta se voi olla kansainvälinen. Kukkikset pystyy sekoittamaan semantiikalla siinä missä Hommaketjunkin.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Sunt Lacrimae

Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:56:53
Quote from: Junes Lokka on 20.08.2012, 20:48:26
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:39:30
Ei kun kyllä se tarkoittaa monikulttuuria. On jotenkin orwellimaista muuttaa sanojen merkityksiä ja vieläpä laittaa näitä muuntuneita merkityksiä toisten suuhun. Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

No mitä se monikulttuuri sitten tarkoittaa ja mitä se tekee opetussuunnitelmassa? Miksi sitä pitäisi "suvaita"? Ollaan kuitenkin Suomessa.



http://www.youtube.com/watch?v=F8I9BUUolvk

Tuossa koulussa saksalaiset suvaitsevat monikulttuurisuutta.

"Kulttuurien välistä keskustelua, arvostusta ja vuorovaikutusta"

Miksi sellaisia kulttuureja, joissa tapoihin kuuluu esimerkiksi naisten sukuelinten leikkelyä ja avionrikkojien hengiltä kivittämistä, pitäisi arvostaa?

Tai ylipäänsä kulttuureja, joissa kritiikittä hyväksytään jonkun partaimaamin tulkinta jostakin paimentolaiseepoksesta ja muodostetaan koko elämä sen ympärille.
Play stupid games, win stupid prizes.

Elcric12

Quote from: Sunt Lacrimae on 20.08.2012, 21:03:17
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:56:53
Quote from: Junes Lokka on 20.08.2012, 20:48:26
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:39:30
Ei kun kyllä se tarkoittaa monikulttuuria. On jotenkin orwellimaista muuttaa sanojen merkityksiä ja vieläpä laittaa näitä muuntuneita merkityksiä toisten suuhun. Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

No mitä se monikulttuuri sitten tarkoittaa ja mitä se tekee opetussuunnitelmassa? Miksi sitä pitäisi "suvaita"? Ollaan kuitenkin Suomessa.



http://www.youtube.com/watch?v=F8I9BUUolvk

Tuossa koulussa saksalaiset suvaitsevat monikulttuurisuutta.

"Kulttuurien välistä keskustelua, arvostusta ja vuorovaikutusta"

Miksi sellaisia kulttuureja, joissa tapoihin kuuluu esimerkiksi naisten sukuelinten leikkelyä ja avionrikkojien hengiltä kivittämistä, pitäisi arvostaa?

Tai ylipäänsä kulttuureja, joissa kritiikittä hyväksytään jonkun partaimaamin tulkinta jostakin paimentolaiseepoksesta ja muodostetaan koko elämä sen ympärille.

Ei tietenkään pidä kaikkea kulttuuria arvostaa. Toisaalta kaikenlaisista kulttuureista lähtöisin olevia lapsia ja oppilaita pitäisi arvostaa yksilöinä.

valkka

Tallinnassa on suomalainen koulu http://www.soomekool.fi/index.php?lang=fi

Koulu kasvattaa lapsista suomalaisia.

"Koulussamme on pienet luokkakoot, ja tunnelma on kodinomainen ja lämminhenkinen. Pienen koulun etuja ovat pienet luokat ja tuttuus, joka luo turvallisuutta. Opettajat ja oppilaat tuntevat toisensa ja opetuksessa panostetaan yksilöllisyyteen. Kansainvälisessä asuin- ja oppimisympäristössä pyrimme tukemaan oppilaiden identiteettiä niin suomalaisina kuin osana suurta maailmaa sekä tietysti omana persoonallisena itsenään."

Koulumaksut 2010-2011
Varausmaksu 125,00 euroa
Esikoulu 599,00 euroa
Alakoulu 799,00 euroa
Yläkoulu 899,00 euroa
Lukio 899,00 euroa

Jos Hommalaiset ostaisivat alueeta esim. vanhan puutalon ja kunnostaisivat sen, "väistöalueesta" on ollut juttua Hommassa ennenkin.

Maisterinna

Quote1.1 Perusopetuksen arvopohja

Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.

Mitä muuta monikulttuurisuuden hyväksyminen voi tarkoittaa kuin sitä, että hyväksytään, että yhteiskunnassa on monta kulttuuria? Minä en hyväksy. Tahdon, että Suomi on noin 90 % suomalainen yhteiskunta, joissa on pieniä siivuja muita kulttuureita. Olen siis opetussuunnitelmaa vastaan. En tahdo, että Suomessa elää ja voi paksusti kulttuurit, joissa naisen asema on nyrkin ja hellan välissä ja kevyesti pukeutunut nainen on portto. Poissa saavat pysyä myös kusetuskulttuurit, joissa huijaaja on fiksu jos ei jää kiinni. Olen kertakaikkiaan ja peruuttamattomasti sellaisten kulttuurien Suomeen rantautumista vastaan. Tuo viimeinen kohta myös sotii ihmisoikeudet ja tasa-arvo -kohtia vastaan, sillä nämä toteutuvat huonosti monissa kulttuuriessa. Jos monikulttuurisuuden hyväksymisellä tarkoitettaisiin ihmisyksilöiden yleistä hyväksyntää, niin silloin pelkkä ihmisoikeudet ja tasa-arvo riittäisivät. On ne sentään lueteltu ensin, ehkä ensi OPSissa sitten moku on ensin  >:(

Tuomas3

Quote from: Maisterinna on 20.08.2012, 22:32:16
Quote1.1 Perusopetuksen arvopohja

Perusopetuksen arvopohjana ovat ihmisoikeudet, tasa-arvo, demokratia, luonnon monimuotoisuuden ja ympäristön elinkelpoisuuden säilyttäminen sekä monikulttuurisuuden hyväksyminen.

Mitä muuta monikulttuurisuuden hyväksyminen voi tarkoittaa kuin sitä, että hyväksytään, että yhteiskunnassa on monta kulttuuria? Minä en hyväksy. Tahdon, että Suomi on noin 90 % suomalainen yhteiskunta, joissa on pieniä siivuja muita kulttuureita. Olen siis opetussuunnitelmaa vastaan. En tahdo, että Suomessa elää ja voi paksusti kulttuurit, joissa naisen asema on nyrkin ja hellan välissä ja kevyesti pukeutunut nainen on portto. Poissa saavat pysyä myös kusetuskulttuurit, joissa huijaaja on fiksu jos ei jää kiinni. Olen kertakaikkiaan ja peruuttamattomasti sellaisten kulttuurien Suomeen rantautumista vastaan. Tuo viimeinen kohta myös sotii ihmisoikeudet ja tasa-arvo -kohtia vastaan, sillä nämä toteutuvat huonosti monissa kulttuuriessa. Jos monikulttuurisuuden hyväksymisellä tarkoitettaisiin ihmisyksilöiden yleistä hyväksyntää, niin silloin pelkkä ihmisoikeudet ja tasa-arvo riittäisivät. On ne sentään lueteltu ensin, ehkä ensi OPSissa sitten moku on ensin  >:(
Käsiteltäessä sanoja ja lausemuotoja lakiin tai hallitusohjelmiin heterogeenisellä sakilla, noita yleensä lauseita yleensä viilataan ja viilataan, ja lopputulokseksi jää jotain ympäripyöreää, joka voidaan käsittää monella tavalla. Suomessa on jo nyt todella monta kulttuuria; etenkin pääkaupungissamme. Pakko ne on ihmisinä hyväksyä, koska suurella osalla on jo kansalaisuus etc, eikä ne täältä mihinkään lähde. En minäkään halua tänne ehdoin tahdoin porukkaa, koska sen elättäminen pitkällä tähtäimellä tulee kalliiksi ja tuo ongelmia. Jonkin verran voimme auttaa, mutta eiköhän oma panos ole jo annettu. Työperäiset taas ylläpitävät työttömyyttä, elleivät avaa omaa yritystä tai ole harvinaisen taidon omaavia. Yhteiskuntaopin lehtorin ja miksei oppilaanohjaajankin tulee tuoda maahanmuuton hyvät ja huonot puolet tasaisesti esiin. Kritiikki on opsin mukaista; sen voi vaikka valtakunnan opsista käydä tarkistamassa. Kritiikki ei ole vain vaihtoehto vaan se on vaatimus. Alla yksi valtakunnan ops:in yhdeksästä tavoitteesta:

Quote· oppii hankkimaan ja soveltamaan yhteiskuntaa ja talouselämää käsittelevää informaatiota kriittisesti ja toimimaan aktiivisena vaikuttajana

Toisin sanoen maahanmuuttoa ja sitä suoltavaa informaatiota Hommaforumista Hesariin pitää käsitellä kriittisesti. Suvaitsevaisuus tarkoittaa, että suvaitaan muut ihmiset keskuudessamme yksilöinä. Ei niiden kaikkia tekoja tai laittomuuksia, mutta kohdellaan kaikkia tasavertaisesti. Niin minäkin teen, vaikken tänne lisää pakolaisia tahdokaan.

QuoteOpetuksen tarkoituksena on tukea oppilaan kasvua suvaitsevaiseksi ja demokraattiseksi kansalaiseksi ja antaa hänelle kokemuksia yhteiskunnallisesta toimimisesta ja demokraattisesta vaikuttamisesta

http://valo.ylojarvi.fi:8080/ops/perusopetus/valtakunnallinen-opetussuunnitelma/7-oppimistavoitteet-ja-opetuksen-keskeiset-sisallot/714.htm

Koskela Suomesta

Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:56:53
Quote from: Junes Lokka on 20.08.2012, 20:48:26
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:39:30
Ei kun kyllä se tarkoittaa monikulttuuria. On jotenkin orwellimaista muuttaa sanojen merkityksiä ja vieläpä laittaa näitä muuntuneita merkityksiä toisten suuhun. Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

No mitä se monikulttuuri sitten tarkoittaa ja mitä se tekee opetussuunnitelmassa? Miksi sitä pitäisi "suvaita"? Ollaan kuitenkin Suomessa.



http://www.youtube.com/watch?v=F8I9BUUolvk

Tuossa koulussa saksalaiset suvaitsevat monikulttuurisuutta.

"Kulttuurien välistä keskustelua, arvostusta ja vuorovaikutusta"

Näitä elrichin kommentteja nyt tarpeeksi lukeneena täytyy sanoa että kaveri tarvitsee kunnollisen tarkistuksen siitä elääkö hän samassa todellisuudessa kuin me muut. Kommenttien perusteella väittäisin että ei elä. 
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Elcric12

Quote from: Koskela Suomesta on 21.08.2012, 01:01:37
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:56:53
Quote from: Junes Lokka on 20.08.2012, 20:48:26
Quote from: Elcric12 on 20.08.2012, 20:39:30
Ei kun kyllä se tarkoittaa monikulttuuria. On jotenkin orwellimaista muuttaa sanojen merkityksiä ja vieläpä laittaa näitä muuntuneita merkityksiä toisten suuhun. Ei se tuossa opetussuunnitelmassakaan tarkoita mitään muuta kuin monikulttuuria.

No mitä se monikulttuuri sitten tarkoittaa ja mitä se tekee opetussuunnitelmassa? Miksi sitä pitäisi "suvaita"? Ollaan kuitenkin Suomessa.



http://www.youtube.com/watch?v=F8I9BUUolvk

Tuossa koulussa saksalaiset suvaitsevat monikulttuurisuutta.

"Kulttuurien välistä keskustelua, arvostusta ja vuorovaikutusta"

Näitä elrichin kommentteja nyt tarpeeksi lukeneena täytyy sanoa että kaveri tarvitsee kunnollisen tarkistuksen siitä elääkö hän samassa todellisuudessa kuin me muut. Kommenttien perusteella väittäisin että ei elä.

Kuten minkä kommenttien? Väittäisin että vähintään yhtä harhaista settiä on useammallakin tänne kirjoittavalla. Tuomas3 tuossa ylempänä hyvin muotoili jotain sellaista mitä minäkin hain takaa. Eli kyse ei ole mistään mokutusagendasta vaan esimerkiksi täällä jo olevien etnisten ryhmien kanssa vuorovaikuttamisesta normaaliin suomalaiseen toisia kunnioittavaan tapaan.

ile

#627
Quote from: Elcric12 on 21.08.2012, 01:25:39
Kuten minkä kommenttien? Väittäisin että vähintään yhtä harhaista settiä on useammallakin tänne kirjoittavalla. Tuomas3 tuossa ylempänä hyvin muotoili jotain sellaista mitä minäkin hain takaa. Eli kyse ei ole mistään mokutusagendasta vaan esimerkiksi täällä jo olevien etnisten ryhmien kanssa vuorovaikuttamisesta normaaliin suomalaiseen toisia kunnioittavaan tapaan.

Mutta joskus ennakkoluulot voivat olla terveitäkin, eikö niin? Luulen että näissä opetussuunnitelmissa/käytännön opetuksessa ei juuri oteta huomioon että joskus ennakkoluulot voivat olla hyvä asia (varsinkin jos tiedostaa ne).

Edit: Eli opetus ei varmaan kerro kovin realistisesti asioista, koska sehän tarkoittaa että ennakkoluuloja alkaa automaattisesti muodostua. Aikuisten maailmassa uutisointi on juuri sitä että pyritään peittämään osa totuudesta. Miksei siis lastenkin maailmassa?

Tuossa oli lisäksi kommentti että lapsilla oli ollut liian nuivat asenteet, ja oltiin päästy rehtorin puhutteluun. Liekö kyse ollut juuri tällaisista ennakkoluuloista?

(Koska kyse on lapsista, luulen että tämä "suvaitsevaisuuskoulutus" keskittyy ennakkoluuloihin/niiden poistoon.)

VeePee

Quote from: ile on 21.08.2012, 03:50:51
Tuossa oli lisäksi kommentti että lapsilla oli ollut liian nuivat asenteet, ja oltiin päästy rehtorin puhutteluun. Liekö kyse ollut juuri tällaisista ennakkoluuloista?
Ehkäpä "nuivuus" oli tuotu esille siinä määrin voimakkaasti ja kenties afrikkalaistaustaisia luokkatovereita loukkaavalla tavalla että rehtorin puhuttelu oli ollut aiheellista.

Siili

Onko muuten kukaan koskaan tullut ajatelleeksi, että hommafoorum on keskeinen monikulttuuria edesauttava instituutio Suomessa?  Mistä muualta löytyy yhtä paljoa argumentointia monikulttuurin eri aspekteista? 

Vai kuvittelevatko mokuttajat todellakin, että heidän monikulttiprojektinsa edistyy pelkällä PC-liturgialla?