News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

ET:n oppikirja 10-11-vuotiaille: Suvaitsevaisuus, rasismi ja sorto

Started by Roope, 18.05.2010, 17:48:19

Previous topic - Next topic

Rekka-Pena

Quote from: Finka on 12.10.2011, 10:27:06
QuoteOpetus erotettava muusta vaikuttamisesta kuten indoktrinaatiosta, propagandasta ja aivopesusta.
Anneli Lauriala tässä Kasvatustieteen peruskurssin luentokalvossa. Kalvolla myös indoktrinaation tunnusmerkistöä, tuleeko mitään mieleen?

Ehkä tämä asia on muuttunut viime vuosina, kalvot ovat sentään vuodelta 2004. Löytääkö joku uudempaa opetusmateriaalia?

Linkkisi ei toimi.

törö

Tämä on niin arvokas todiste vihollisen metkuista, että panen muutosten varalle screenshotin mukaan. Yleensähän tällaisia suunnitelmia on tavattu salata eikä julkistaa.

QuoteLasten ja nuorten ennakkoluuloihin ja rasismiin on onnistuneesti vaikutettu yksinkertaisella, mutta pitkäjänteisellä toiminnalla seuraavin askelin:

    nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota
    nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia
    edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta
    näin kerätään näyttöä sille, että ilmapiirissä tai jonkin ryhmän käytöksessä muutos on mahdollista, muutoksesta on myönteisiä esimerkkejä ja että juuri minun ryhmäni jäsenillä on positiivisia kokemuksia ja he ovat muuttaneet asennettaan.

http://www.edu.fi/miina_ville_ja_kulttuurin_arvoitus/ajattelun_vapaus/suvaitsevaisuus_rasismi_ja_sorto

Leijona78

Quote from: törö on 15.01.2012, 11:54:20
    nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota

Aivan käsittämätön lause opetushallitukselta. Tuohan on jo ainakin pari vuotta vanha artikkeli. En ollutkaan tuosta tietoinen; miten se on voinut mennä ohi?

Käytännössä tuo lause kuvastaa, ei vain opetushallituksen vaan lähes kaiken virallisen median näkökantaa.

Tämä on asia jota ei tulisi vaieta.

Pitäsikö muuten noin yleisesti ottaen nämä kolme keskustelua yhdistää (vrt. aikaisemmat linkit)?
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

törö

QuoteJos oppilaita kiinnostaa, voidaan puhua myös ajattelun kehittymisestä. Miten konkreettista ja maanläheistä on pienen lapsen ajattelu verrattuna viidesluokkalaisen ajatteluun? Monet muistavat hassuja ajatuksia ja virhepäätelmiä omasta lapsuudestaan. Lapsen ajattelun looginen puoli kehittyy aikuisen tasolle varhain. Sen sijaan elämänkokemuksen ja tietojen niukkuus saa lapsen päätymään joskus kummallisiin ja ehkä virheellisiinkin ajatuksiin.

Voidaan myös pohtia eettisen ajattelun kehittymistä esimerkiksi Kohlbergin sinänsä kritisoidun teorian viitekehyksessä. Aivan pieni lapsi ymmärtää oikean ja väärän ainoastaan välittömien "rangaistusten" muodossa; väärästä seuraa epämiellyttävä kokemus, kielletty häviää ulottuvilta, äiti kuulostaa vihaiselta jne. Koululainen taas ymmärtää palkkiota ja rangaistuksia; oikeasta tulee palkkio, väärästä rangaistus. Hän voi käydä kauppaa tekemällä oikein. Isompi alakoululainen alkaa olla jo eettisen ajattelun vaiheessa, johon liittyy jonkinlaisia periaatteita; halu olla kiltti, hyvä jne. Koetetaan toimia siten, kuin koululaisen kuuluu, opettaja on käskenyt, äiti toivoisi jne. Koulu ohjaa yleensä eettiseen ajatteluun, joka korostaa yhteisten pelisääntöjen merkitystä ja lakien noudattamista. Jos emme pidä kiinni säännöistä, saattaa tulla kaaos ja kaikille paha mieli. Omien moraaliperiaatteiden pohjalta lähtevään eettiseen ajatteluun lapset eivät ole vielä harjaantuneet, eikä useimpien aikuistenkaan eettinen ajattelu yleensä toimi niin.

http://www.edu.fi/miina_ville_ja_kulttuurin_arvoitus/ajattelun_vapaus/miksi_kaikki_eivat_ajattele_samalla_tavalla

Tuo sivusto on ihan pakko kahlata joskus läpi ajan kanssa. Ei ole tuollaista totalitaristista hevonpaskaa ihan viime aikoina vastaan tullut.

Lahti-Saloranta

Quote from: törö on 15.01.2012, 11:54:20
Tämä on niin arvokas todiste vihollisen metkuista, että panen muutosten varalle screenshotin mukaan. Yleensähän tällaisia suunnitelmia on tavattu salata eikä julkistaa.
QuoteLasten ja nuorten ennakkoluuloihin ja rasismiin on onnistuneesti vaikutettu yksinkertaisella, mutta pitkäjänteisellä toiminnalla seuraavin askelin:...............................
Hyvä kun jemmasit jutun. Sehän on kuin hyvintehty satiiri mutta taitaa olla ihan totisinta totta.
Ohjelmahan on kuin Neuvostoliitosta. Mielestäni koululaitoksen tulee kasvattaa oppilaita itsenäiseen, kriittiseen ajatteluun joka perustuu logiikkaan ja ns järkiperusteisiin ja erottamaan tosi propagadasta. Uskooko kukaan mitä mainoksissa luvataan vai haluaako opetushallitus kasvattaa sellaisia kuluttajia jotka ovat mainosmiesten vietävissä. Nuoruudessani lapsia, myös minua narrattiin lähettämällä heidät lainaamaan naapurista sian saparon katkaisupuukkoa. Jos joku meni lankaan niin naapurissa sanottiin että se on lainassa toisessa naapurissa. Siinä oppi tyhmempikin kersa kierrettyään koko kylän veitsä lainaamassa ettei kaikkea kannata uskoa vaan pitää ajatella onko asiassa mitään järkeä. En muuten koskaan uskonut Neuvostoliiton ihanuuteen enkä usko muöskään monikulttuurisuuden siunauksellisuuteen.
Jos tuo on opetushallituksen ohje niin millainenhan lienee Yleisradion ohje.
Koville ottaa tuo suvaitsevaisuuskasvatus. Tuosta kannattaisi kysästä opetusministeriltä selvennystä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

törö

Huomasin jo, että Kuukkelilla löytyy, mutta miten olisin voinut arvata hakutermit "suvaitsevaisuus rasismi sorto"?

No, ainakin olen ripannut koko Miina ja Ville -aivopesuprojektin EverNotella talteen. Jos sivut katoavat niin panen pdf:n jakoon.

Leijona78

Epätodennäköistä että katoavat, kun ovat olleet siellä ainakin vuodesta 2010, mutta hyvä kun otit. Tai sitten tuosta on vain puhuttu liian vähän että siiitä on efektiä, tiedä sitten.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

foobar

Quote from: Sami Aario on 21.05.2010, 16:20:16
QuoteVähemmistöryhmien kohtelulle on kaksi periaatetta. Voidaan korostaa yhteiskunnallista tasa-arvoa, jolloin syrjintää ei sallita ja kaikkia kohdellaan tasaveroisesti. Periaatteena on se, että samat säännöt kuuluvat kaikille. Toisaalta voidaan korostaa kulttuurista autonomiaa, jokaisen oikeutta säilyttää oma kulttuuri ja oma ryhmä. Kumpaankin periaatteeseen liittyy ongelmia: tasavertaisuuden korostaminen johtaa vähemmistön sulauttamiseen enemmistökulttuuriin. Vähemmistön autonomian korostaminen johtaa helposti syrjintään. Näiden periaatteiden soveltaminen yhtä aikaa on hankalaa, mutta Suomen kotouttamispolitiikalla pyritään tasa-arvon ja autonomian väliseen tasapainoon. Keinona on positiivisen diskriminaation oikea määrä.

Vitsin ydin on että kukaan positiivista syrjintää kannattava ei oikein tunnu osaavan sanoa mikä sen "oikean määrän" pitäisi olla. En muuten ylipäätään ymmärrä miksi tuo positiivinen syrjintä on ympätty tuohon mukaan. Kai nyt kulttuurinen autonomiakin on mahdollista yhteisten sääntöjen puitteissa ilman mitään ylimääräistä viranomaisten interventiota?

Hassua muuten myös, että tuossa käytetään vierasperäistä sanaa diskriminaatio. Se on Suomeksi syrjintä. Ei taideta kehdata sanoa että viranomaisten ja kasvatustyöntekijöiden tehtäväksi on keksitty virallinen syrjintä.

Koska positiivinen syrjintä on hyve, sitä voi olla liian vähän, muttei koskaan liikaa. Myös maahanmuutto on hyveellinen itseisarvo, jota ei pidä eikä saakaan arvioida kuin itseisarvona. Siis näiden maailmanparantajien mielestä.

"Diskriminaatiota" vielä ovelampi termi on positiivisen diskriminaation lyhenne PD. Ainakin Helsingin kaupungilla jotkin tahot ovat alkaneet dokkareissaan viljelemään tätä termiä ja epämääräistä kieltä sen ympärillä projekteissa, jotka selkeästi asettavat kaupungin asukkaat eriarvoiseen asemaan syntyperän tai asuinalueen perusteella, eikä tätä lyhennettä näissä dokumenteissa koskaan avata. Miksi asiaa piilotellaan terminologiaviidakon taakse, jos se on luonteeltaan hyve?
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

Quote from: Roope on 18.05.2010, 17:48:19
Quote
Lasten ja nuorten ennakkoluuloihin ja rasismiin on onnistuneesti vaikutettu yksinkertaisella, mutta pitkäjänteisellä toiminnalla seuraavin askelin:

    * nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota
    * nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia
    * edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta

Miksi se että somali tekee töitä tai toimii kunnanvaltuutettuna on positiivinen esimerkki, mutta suomalaisen tapauksessa itsestäänselvyys? Miksi se, että musliminainen saa toimia yhteiskunnallisena toimijana ilman huntua tekee hänestä ja hänen miehestään poikkeuksellisen onnistujan, mutta suomalaisen pariskunnan kohdalla kyseessä on sosiaalisen hyväksyttävyyden minimitaso?

Jostain todellisuuden ja liturgian välisestä kieroutumasta mielestäni kertoo se, kuinka kyky potkia palloa muuttuu suureksi voimavaraksi kun kyseessä ovat Afrikan sarven moniosaajat. Se, mitä tällainen soopa lapsille opettaa on kyvyn havaita että yhteiskunnassa valehdellaan jatkuvasti syistä joita ei voi järjellä ymmärtää, ja että tietyt ryhmät hyötyvät tästä valehtelusta vaikka järjestelmällisen valehtelun pitäisi olla, jos nyt ei syntiä, niin ainakin epäsuotavaa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Saippuakupla

Quote from: Leijona78 on 15.01.2012, 13:12:47
Epätodennäköistä että katoavat, kun ovat olleet siellä ainakin vuodesta 2010, mutta hyvä kun otit. Tai sitten tuosta on vain puhuttu liian vähän että siiitä on efektiä, tiedä sitten.

Tuo materiaali (Miina, Ville ja kulttuurin arvoitus - opettajan opas) on julkaistu vuonna 2008.

AstaTTT

Kenen luvalla tuollaista aivopesua tehdään? Edellisen hallituksen? Tulipa kuvottava olo, kun luki tekstin läpi. Siinä ohjattiin tietoiseen todellisuuden vääristelyyn. Hyi hitto! Minkälaiset sairaat yksilöt meillä tekevät päätöksiä ja miten kansa voi olla niin tietämätön, että äänestää heidät valtaan yhä uudelleen?

törö

^ Tämä pätkä on henkilökohtainen suosikkini:

QuoteJos oppilaita kiinnostaa, voidaan puhua myös ajattelun kehittymisestä. Miten konkreettista ja maanläheistä on pienen lapsen ajattelu verrattuna viidesluokkalaisen ajatteluun? Monet muistavat hassuja ajatuksia ja virhepäätelmiä omasta lapsuudestaan. Lapsen ajattelun looginen puoli kehittyy aikuisen tasolle varhain. Sen sijaan elämänkokemuksen ja tietojen niukkuus saa lapsen päätymään joskus kummallisiin ja ehkä virheellisiinkin ajatuksiin.

Voidaan myös pohtia eettisen ajattelun kehittymistä esimerkiksi Kohlbergin sinänsä kritisoidun teorian viitekehyksessä. Aivan pieni lapsi ymmärtää oikean ja väärän ainoastaan välittömien "rangaistusten" muodossa; väärästä seuraa epämiellyttävä kokemus, kielletty häviää ulottuvilta, äiti kuulostaa vihaiselta jne. Koululainen taas ymmärtää palkkiota ja rangaistuksia; oikeasta tulee palkkio, väärästä rangaistus. Hän voi käydä kauppaa tekemällä oikein. Isompi alakoululainen alkaa olla jo eettisen ajattelun vaiheessa, johon liittyy jonkinlaisia periaatteita; halu olla kiltti, hyvä jne. Koetetaan toimia siten, kuin koululaisen kuuluu, opettaja on käskenyt, äiti toivoisi jne. Koulu ohjaa yleensä eettiseen ajatteluun, joka korostaa yhteisten pelisääntöjen merkitystä ja lakien noudattamista. Jos emme pidä kiinni säännöistä, saattaa tulla kaaos ja kaikille paha mieli. Omien moraaliperiaatteiden pohjalta lähtevään eettiseen ajatteluun lapset eivät ole vielä harjaantuneet, eikä useimpien aikuistenkaan eettinen ajattelu yleensä toimi niin.

http://www.edu.fi/miina_ville_ja_kulttuurin_arvoitus/ajattelun_vapaus/miksi_kaikki_eivat_ajattele_samalla_tavalla

Ruckafella

Tässähän moku -koneisto myöntää faktojen johtavan negatiiviseen suhtautumiseen tiedät-kyllä-keitä kohtaan, joten faktat pitää peittää. Mokut siis tunnustavat todellisuuden, mutta yrittävät silmänkääntötempulla muuntaa nuorison suhtautumista siihen. Maailma on ristiriidassa ideologian kanssa ja tiedätte kumpi voittaa.


Maastamuuttaja

Positiivinen diskriminaatio ("PD") on siis suomeksi "myönteinen syrjintä". Minusta tätä suomenkielistä muotoa tulisi käyttää mahdollisimman runsaasti eri yhteyksissä. Se tuo esille selkeällä suomen kielellä sen, mistä tässä itse asiassa on kysymys. Kuka haluaa olla vapaaehtoisesti myönteisen syrjinnän kohde? Julkinen hallinto on täynnä myönteisen syrjinnän luovia ajattelijoita ja toteuttajia. Uutterina apulaisina toimivat veronmaksajien tuella lukuisat kansalaisjärjestöt.

Tuomas3

Positiivisten seikkojen tuominen on hyvä juttu, mutta totuutta ei saa vääristellä tai yksipuolistaa ja se pitää saada aina kyseenalaistaa. Opetustunnin ei tule olla tietenkään mikään Alibin mielipideosasto. Oppilaat osaavat kyseenalaistaa asioita ja nostaa esiin vastakkaisia argumentteja. Jokainen opettaja on myös yksilö. Siinä eivät vättämättä piilo-opetussuunnitelmat auta, vaikka ministeriö kuinka yrittäisi.

Lahti-Saloranta

Quote from: Leijona78 on 15.01.2012, 13:12:47
Epätodennäköistä että katoavat, kun ovat olleet siellä ainakin vuodesta 2010, mutta hyvä kun otit. Tai sitten tuosta on vain puhuttu liian vähän että siiitä on efektiä, tiedä sitten.
Kuinka ihmeessä tuota ei ole tuotu aiemmin esille. Sehän on kuvaus propagandaministeri Joseph Goebbelsin käyttämästä menetelmästä mielipiteen muokkauksessa. Ajallisesti tuo ajoittuu Henna Virkkusen opetusministerikauteen ja rouva on varmaan ollut tietoinen asiasta. Voi vain arvailla millaisia ovat olleet maahanmuuttoministeriön ohjeet. Kyseessä on puolustuskyvyttömien lasten aivopesu, kasvatus pikkupioneereiksi. Seuraava vaihehan on se että lapsia käytetään vanhempiensa ilmiantajina kuten DDR:ssä. Mitenkähän nuokin opetusmenetelmät läpikäynyt lapsi suhtautuu kun totuus valkenee. Ja noista lapsista pitäisi aikuisena tulla tutkijoita ja tuomareita. Soveltavatko he työssään lapsena saamiaan oppeja. Nähtävästi kyllä sillä onhan meillä Illman.
Niin tämä rouva Virkkunenhan taitaa olla nykyisin kuntaministeri. Varmaankin hänen siunaamiaan oppeja käytetään kuntaliitosten markkinointiin.
Onko se monikulttuurisuus niin ihana asia että sen eteen pitää vielä uhrata koululaitoskin. Varmaan on nuivilla opettajilla kiva työympäristö.
Luulen että aikanaan tästä monikulttuurisuusaatteesta historian kirjoissa kerrotaan laulun sanoin:
" Se oli niin suurta, kaunista se oli niin, mut kaunista valhetta vain"
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

maisteri

Maisteri sattuu olemaan opetushallituksen entinen virkamies ja uskon entisistä kollegoistani ihan mitä tahansa. Meno oli järkyttävää jo minun aikanani ja lienee kiihtynyt entisestään.
Piti aikoinaan kirjoittaa päiväkirjaa talon tapahtumista, mutta valitettavasti jäi tekemättä. Mutta meno oli täysin uskomatonta.
Se on eräs syy miksi en usko Suomella olevan tulevaisuutta.


inwell

Quote from: maisteri on 15.01.2012, 19:13:24
Maisteri sattuu olemaan opetushallituksen entinen virkamies ja uskon entisistä kollegoistani ihan mitä tahansa. Meno oli järkyttävää jo minun aikanani ja lienee kiihtynyt entisestään.
Piti aikoinaan kirjoittaa päiväkirjaa talon tapahtumista, mutta valitettavasti jäi tekemättä. Mutta meno oli täysin uskomatonta.
Se on eräs syy miksi en usko Suomella olevan tulevaisuutta.

Olisi mukavaa, jos viitsisit valottaa asiaa vaikka jonkin tapauksen kautta.
"I don't really have anything to contribute in the gigantic dead body arena!" -Fifield

herra 4x

Quote from: Puhdas sielu on 15.01.2012, 22:36:04


Samoin, mielenkiintoni heräsi. Nyt en saa unta. Odotan edes pientä superanonyymiä tositarinaa. Aihe on minulle hyvin läheinen käytännnön työn kautta, mutta minä vaikenen toistaiseksi, koska jokapäiväinen leipä ja rasistileima.

HommaLeaksille olisi tarvetta. Mutta kuten aina, tekijöitä puuttuu. Tässä yhteiskunnallisessa ilmapiirissä jokainen yrittää luonnollisesti olla joutumatta inkvisition kohteeksi. Tai tarkkaan ottaen ei jokainen, poislukien jotkut rohkeat kissan pöydälle nostajat, esim. Halla-aho.
Rakkaudesta lajiin.

sivullinen.

Quote from: Toofast24 on 15.01.2012, 11:56:33
Tästä samasta aiheesta on jo parikin ketjua.

Näin opetushallitus lapsiamme evästää
[...]

Tulee Virhe! En pääse lukemaan ketjua johon olen itse kirjoittanut muuta kuin Googlen välimuistin kautta. Olkoon.

Lisäisin syvällisesti asiaa pohdiskelevan ketjun josta löytyy mielenkiintoista luettavaa aiheesta:

Miksi kouluista on tullut haitallisten mokuarvojen tyrkyttäjiä?
http://hommaforum.org/index.php/topic,56819.0.html
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

juge

Ohje rasismin kitkemisestä opettajille: "Kaikki negatiivinen sivuutetaan ilman huomiota"

Neljä- ja viidesluokkalaisten opettajia ohjeistetaan rasismin kitkemiseen kaikki kielteiset asiat sivuuttamalla.

[...]

Oppaassa ensin todetaan, että "ennakkoluuloihin ei voi vaikuttaa järkeilyllä tai faktoilla, ennakkoluuloinen tietää kuitenkin olevansa oikeassa". Teksti jatkuu seuraavasti:

"Eri tutkimusten mukaan toimivin keino on vaihtoehtoisten toimintamallien luominen. Ellei se enää ole mahdollista, on koulun tehtävä lopettaa rasistinen toiminta interventiolla. Tässä kuten muussakin pätee sääntö: positiiviset kokemukset luovat positiivisia asenteita, negatiiviset kokemukset ja esimerkit luovat vihaa.

Lasten ja nuorten ennakkoluuloihin ja rasismiin on onnistuneesti vaikutettu yksinkertaisella, mutta pitkäjänteisellä toiminnalla seuraavin askelin:

* nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota

* nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia

* edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta

* näin kerätään näyttöä sille, että ilmapiirissä tai jonkin ryhmän käytöksessä muutos on mahdollista, muutoksesta on myönteisiä esimerkkejä ja että juuri minun ryhmäni jäsenillä on positiivisia kokemuksia ja he ovat muuttaneet asennettaan."

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/miina%20ville%20opetushallitus-12341
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

juge

Quote from: juge on 29.11.2013, 12:23:31


* nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota

* nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia

* edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta

* näin kerätään näyttöä sille, että ilmapiirissä tai jonkin ryhmän käytöksessä muutos on mahdollista, muutoksesta on myönteisiä esimerkkejä ja että juuri minun ryhmäni jäsenillä on positiivisia kokemuksia ja he ovat muuttaneet asennettaan."


Luulin ensin, että nämä ovat propagandamestari Göbbelsin tai Leninin tms. ohjeet oman aatteensa edistämiseen, mutta se olikin vain Opetushallitus Monikulttuurin™ asialla. 

Sinänsä toimintatapa on tuttu, koska Pravda on vetänyt tuota linjaa jo vuosia, mitä maahanmuuttoon tulee.
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

sense

Lasten ja nuorten ennakkoluuloihin ja rasismiin on onnistuneesti vaikutettu yksinkertaisella, mutta pitkäjänteisellä toiminnalla seuraavin askelin:

* nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota

* nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia

* edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta

* näin kerätään näyttöä sille, että ilmapiirissä tai jonkin ryhmän käytöksessä muutos on mahdollista, muutoksesta on myönteisiä esimerkkejä ja että juuri minun ryhmäni jäsenillä on positiivisia kokemuksia ja he ovat muuttaneet asennettaan."

Näinhän suomalaiset toimittajat psyykkaavat itseään ja toisiaan! Toisaalta, he eivät ole lapsia, tai ainakaan heidän ei pitäisi olla...

ikuturso

Nuohan on selkeästi ohjeet medialle. Media on opettaja, kansa on lapsia.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Marius

Opettajia siis ohjeistetaan johtamaan lapsia harhaan.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Saippuakupla

Quote from: juge on 29.11.2013, 12:23:31
Ohje rasismin kitkemisestä opettajille: "Kaikki negatiivinen sivuutetaan ilman huomiota"

Neljä- ja viidesluokkalaisten opettajia ohjeistetaan rasismin kitkemiseen kaikki kielteiset asiat sivuuttamalla.

[...]

Toimittaja pyörittää vanhaa juttua. Tuo materiaali on julkaistu jo vuonna 2008.

Aukusti Jylhä

Ei oikein taas veri kierrä ku muumittaa. Voiko enää selvemmin sanoa että monikulttuurisuuden gloria perustuu ajatusten muokkauselle. Nyt jos koska on oikea hetki heilutella sitä natsikorttia ihan aiheesta. Miten natsit toimivat aikoinaan? No juuri näin! Ja tätä propagandata sitten oma tyttärenikin joutuu kuuntelemaan. Mitään ei kyllä ole otettu opiksi historian hirmutapahtumista...

Uskonnollisuus on irrotettu kouluistamme, mutta poliittisuus elää ja voi hyvin. Mikä on niin väärin kuin olla ja voi.

Ja on vaha juttu, mutta ei vanhentunut.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Uimakoulutettava

Sitaatit ketjussa mainitusta uutisesta. Siinäpä niitä negatiivisia asioita vältettäväksi kouluopetuksessa. Hauskaa opintoretkimatkaa monikulttuurisuuteen, rulettava Britannia.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-445979/Teachers-drop-Holocaust-avoid-offending-Muslims.html

Schools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.
It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.

There is also resistance to tackling the 11th century Crusades - where Christians fought Muslim armies for control of Jerusalem - because lessons often contradict what is taught in local mosques.

A third school found itself 'strongly challenged by some Christian parents for their treatment of the Arab-Israeli conflict-and the history of the state of Israel that did not accord with the teachings of their denomination'.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Aukusti Jylhä

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.