News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hommakerho Joensuu

Started by Vetinari, 02.03.2009, 19:42:33

Previous topic - Next topic

Kurvari

Quote from: Rutja on 07.04.2009, 15:34:56
Kokoonnutaan taas tutussa paikassa tuttuun aikaan huomenna?

Mulla ois vapaata ainakin huomeniltana.

Rutja

Tavataan taas keskiviikkona 15.4.2009 kello 18.00 alkaen. Paikaksi päätettiin viime tapaamisen yhteydessä vaihtaa ravintola Public Corner, joka sijaitsee osoitteessa Siltakatu 8 - eli siinä Sokoksen rakennuksessa, vapaudenpuiston puolella.

Yrittäkäähän selviytyä paikalle.

(http://www.publiccorner.fi/uploads/pics/PC_Joensuu_uusi_baari.jpg)

Rutja

Kysytäänpä, että kuinka moni on tulossa ylihuomenna paikalle? Käsi ylös.

Harald Littlebeard

Quote from: Rutja on 13.04.2009, 23:56:22

Terwe Rutja,

Hommakerhon tapaamiset kiinnostavat, mutta tuo keskiviikkoilta on hieman hankala - muut velvollisuudet painavat päälle - yritän kuitenkin osallistua kerhon tapaamisiin tulevaisuudessa.

Rutja

Quote from: Harald Littlebeard on 14.04.2009, 08:25:47
Quote from: Rutja on 13.04.2009, 23:56:22

Terwe Rutja,

Hommakerhon tapaamiset kiinnostavat, mutta tuo keskiviikkoilta on hieman hankala - muut velvollisuudet painavat päälle - yritän kuitenkin osallistua kerhon tapaamisiin tulevaisuudessa.
Juu, voisihan sitä harkita, että siirretään tapaamiseen esimerkiksi lauantaille, kun tuntuu monella olevan jotain hommia keskiviikkoisin.

Harald Littlebeard

Quote from: Rutja on 14.04.2009, 10:09:08
Juu, voisihan sitä harkita, että siirretään tapaamiseen esimerkiksi lauantaille, kun tuntuu monella olevan jotain hommia keskiviikkoisin.

Pääsääntöisesti arki-illat sopivat minulle aivan mainiosti, ainoastaan keskiviikko on ongelmallinen. Viikonloppuisin sunnuntai olisi mukavampi päivä, mutta turha tästä on tehdä suurempaa ongelmaa kuin se on - eli kyllä se lauantaikin käy.

Rutja

Quote from: Harald Littlebeard on 14.04.2009, 12:14:59
Quote from: Rutja on 14.04.2009, 10:09:08

Pääsääntöisesti arki-illat sopivat minulle aivan mainiosti, ainoastaan keskiviikko on ongelmallinen. Viikonloppuisin sunnuntai olisi mukavampi päivä, mutta turha tästä on tehdä suurempaa ongelmaa kuin se on - eli kyllä se lauantaikin käy.
Selvä. Katsotaan mitä mieltä muut ovat keskiviikkona - jos sinne nyt on ihmisiä tulossa.

Kurvari

Mulla on huomenna iltaseiskaan asti töitä ja reilu tunti menee siitä, kun oisin perillä siellä.

Vetinari

Mie olisin kyllä taas tulossa. Monilla näkyy tosiaan olevan tuo keskiviikko ongelmallinen.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Rutja

Quote from: Kurvari on 14.04.2009, 15:10:18
Mulla on huomenna iltaseiskaan asti töitä ja reilu tunti menee siitä, kun oisin perillä siellä.
Noh, myö varmaan johonkin yhdeksään asti ollaan siellä. Taitaa olla järkevää, että aletaan pitää kokouksia lauantaisin. Huomenna siis kuitenkin vielä kello 18.00 ja paikkana PC.

Jahmar Ainokitsas

Hommakerho Joensuu!

Ensviikon ke 22.4! Onko miittingiä?

Rutja

Quote from: Jahmar Ainokitsas on 16.04.2009, 09:50:04
Hommakerho Joensuu!

Ensviikon ke 22.4! Onko miittingiä?
Ollaan mietitty sellaista, että vaihdetaan se kokoontuminen launataille, sillä niin monilla tuntuu olevan muuta hommaa[!] keskiviikkoiltaisin.

Rutja

Joensuun kerho kokoontuu seuraavan kerran

RAVINTOLA WANHASSA JOKELASSA
LAUANTAINA 18. HUHTIKUUTA
KLO 16.00 ALKAEN

(http://yle.fi/ecepic/archive/00103/Jokela_ravintola_30_103222b.jpg)
Jokela sijaitsee osoitteessa Torikatu 26, eli aivan siinä Anttilan tavaratalon vastapäätä.

Kokoonnutaan salin puolelle (eli sisäänkäynnistä vasemmalle).

http://www.ravintolawanhajokela.fi/

Rutja

Tavataan jälleen Jokelessa tulevana lauantaina kello 16.00?

Enrico

Quote from: Rutja on 21.04.2009, 12:18:25

Tavataan vain. Oliko viime lauantaina väkeä?

Rutja

Quote from: Enrico on 21.04.2009, 14:00:35

Oli.

LambOfGod

Pitänee tulla toistamiseen, jos satun olemaan Joensuussa.
Jokela on kyllä kiva ja rauhallinen paikka..

Viimeksi itselläni oli pää tukossa sitkeän flunssan takia ja rutjalla varmaankin krapulan vuoksi, mutta silti juttu lensi hyvin :D
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

JM-K

Onko Hommakerhoja kesälläkin? Olen nääs siellä Joensuun yliopistossa jatko-opiskelijana ja pitäis tulla joskus kesemmällä siellä käymään. Voisin tulla piipahtamaan samalla teidän kerhossa ja samalla vaikka hajottaa jotain. Hassisen kone lienee jo hajonnut itsekseen, mutta miten olis vaikkapa rautatieasema?

LambOfGod

oi muumi sentään! julkkis tulossa kaupunkiin :D

Voit hajottaa vaikka toriparkki -hankkeen ja kontiolahden vastaanottokeskuksen television :)

E:typo
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Rutja

Quote from: JM-K on 21.04.2009, 20:53:35
Onko Hommakerhoja kesälläkin? Olen nääs siellä Joensuun yliopistossa jatko-opiskelijana ja pitäis tulla joskus kesemmällä siellä käymään. Voisin tulla piipahtamaan samalla teidän kerhossa ja samalla vaikka hajottaa jotain. Hassisen kone lienee jo hajonnut itsekseen, mutta miten olis vaikkapa rautatieasema?
Tervetuloa.  :)

JM-K

Ai siis tämä:
http://www.joensuulainen.fi/?q=node/18

Helppo homma, menen vain keskiyöllä kylppäriin, tuijotan itseäni uhkaavasti peilin kautta silmiin ja sanon kolme kertaa uhkaavalla äänellä: toriparkki-toriparkki-toriparkki.

Ja avot, koko hanke on riekaleina. Hoidan Homman tässä joku yö. Varoitus: Puolet Joensuun keskustasta voi hajota sitten saman tien, mutta minä en ota siitä mitään vastuuta!

Enrico

Quote from: Rutja on 21.04.2009, 19:05:32

Oli.
Kiva.

Mutta että JM-K, The Destroyer Of Parties, olisi tulossa hommailemaan Joensuuhun! Sehän olisi hienoa.

Rutja

Quote from: Enrico on 22.04.2009, 00:54:24
Quote from: Rutja on 21.04.2009, 19:05:32

Oli.
Kiva.

Mutta että JM-K, The Destroyer Of Parties, olisi tulossa hommailemaan Joensuuhun! Sehän olisi hienoa.
Jussihan muuten taitaa muistaakseni olla Bathory-fani. Pelottavia mielleyhtymiä.

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8a/Destroyer_of_worlds.jpg)
Joku taitava voisi photoshoppailla. :P

JM-K

Meikäläinen fanittaa pirusti sikäläistä bändiä 51-koodia. Parasta aikaa sitä just kuuntelen.

Olisi hyvä ajoitus, jos Hommakerho olisi sellaisena päivänä, että sällit vetäisisivät keikan jossain siellä nurkilla. Voisin käydä tsekkaamassa senkin samalla reissulla!

Eli 51-koodia voi olla rauhassa, en ole hajottamassa ainakaan sitä!

AkateeminenPätkätyöläinen

Quote from: JM-K on 22.04.2009, 16:51:38Olisi hyvä ajoitus, jos Hommakerho olisi sellaisena päivänä, että sällit vetäisisivät keikan jossain siellä nurkilla.

Esiintyvät 7.6. Osuuskaupparockissa.
Kaikki alkoi varhaislapsuuden puurokriittisyydestä.

JM-K

Quote from: AkateeminenPätkätyöläinen on 22.04.2009, 17:06:21
Quote from: JM-K on 22.04.2009, 16:51:38Olisi hyvä ajoitus, jos Hommakerho olisi sellaisena päivänä, että sällit vetäisisivät keikan jossain siellä nurkilla.

Esiintyvät 7.6. Osuuskaupparockissa.

Muuten hyvä päivä, mutta tuo on juuri Eu-vaalipäivä. Taidan olla jossain muualla silloin...

Kurvari

Tervetuloa vaan Ketelä mukaan!

Acres

Voi helkutti. Enpä täällä Pajan puolella ole koskaan ennen käynytkään ja täältähän löytyy paikallisketju. Siis Joensuulaisia tässä ollaan. Voisin itsekin tulla joskus tuolla kerhossa käymään, mutta olen aika kehno osallistumaan aktiivisesti mihinkään järjestötyyppiseen toimintaan. Lisäksi olen ainakin vielä kaappinuiva johtuen tämän kaupungin yliopiston megasuvaitsevaisuudesta, jossa minullakin on sosiaalista verkostoa.

Tosin en tiedä onko aivan viime aikoina asenteet muuttuneet täälläkin, sillä nuoriso osaa jo olla mediakriittinen (eivät kaikki). Kavereiden kesken näistä on kuitenkin aika vähän puhuttu, mutta olen hahmottanut jo nuivanoloisia kommentteja. Nuoret naisetkin ovat näköjään kaupungilla tutustuneet monikulttuurisuuteen ja takkeja on kääntynyt (Minnan blogi)...

Voisiko joku vaikka laittaa yv:llä, minkälaisia nuo kokoontumiset ovat olleet? Jos sitä joskus ulos lähtisi, ja eihän tiedä jos siellä törmää tuttuihin..
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

Harald Littlebeard

Quote from: Acres on 23.04.2009, 01:49:54Lisäksi olen ainakin vielä kaappinuiva johtuen tämän kaupungin yliopiston megasuvaitsevaisuudesta, jossa minullakin on sosiaalista verkostoa.

Tosin en tiedä onko aivan viime aikoina asenteet muuttuneet täälläkin, sillä nuoriso osaa jo olla mediakriittinen (eivät kaikki). Kavereiden kesken näistä on kuitenkin aika vähän puhuttu, mutta olen hahmottanut jo nuivanoloisia kommentteja. Nuoret naisetkin ovat näköjään kaupungilla tutustuneet monikulttuurisuuteen ja takkeja on kääntynyt (Minnan blogi)...

Joensuun yliopiston megasuvaitsevainen-linja tuntuu hieman rakoilevan. Hyvä esimerkki tästä on Markus Kytölän lynkkaaminen - niin, mitäs tuota kiertelemään - joka kyllä suoritettiin onnistuneesti loppuun saakka, mutta joka kuitenkin samalla nosti esiin monia soraääniä. Näitä löytyi esimerkiksi Uljaan verkkokeskustelusta:

"Jos olet suomalainen, et saa: 1. arvostella tasa-arvoasioita -> leimaudut sovinistiksi tai feministiksi (ja uskallapas arvostella feministejä) 2. Arvostella maahanmuuttajia/maahanmuuttopolitiikka -> leimaudut rasistiksi. Nämä ovat kirosanoja kaikessa yhteiskunnallisessa keskustelussa." (Nimimerkki "Ihmettelijä")

"Useista pyynnöistä huolimatta en ole saanut mamuhalaajilta yhtäkään argumenttia nykyisen/nykyistä vapaamman maahanmuuttokäytännön puolesta. Suvaitsematon, rasismi, väriä katukuvaan, monikultturirikkaus -soopaa sitäkin enemmän. Ns. humanitaarinen mamuilu on kallista, epäekologista, humanitaarisesti tehotonta ja sosiaalisesti ongelmallista." (Nimimerkki "Yki")

Luonnollisestikin paikalle ehätti myös Vesa Puuronen: "On suorastaan käsittämätöntä, että kahdessa ylioppilaskunnassa on valittu puheenjohtajiksi ihmiset, joilla ei ole käsitystä niinkin tärkeästä asiasta kuin maahanmuuttopolitiikasta." Vesku haluaa sanoa: "On suorastaan käsittämätöntä, että joku saastainen typerys suhtautuu maahanmuuttopolitiikkaan eri tavalla kuin minä."

Loppujen lopuksi minusta tuntuu siltä, että aika iso osa porukkaa alkaa pikku hiljaa kyllästyä suvaitsemattomaan suvaitsevaisuuteen - eli noita soraääniä alkaa yliopistollakin kuulua yhä enemmän ja enemmän. Tietysti siihen, että ollaan lopullisesti out of the woods menee aikaa ja paljon, mutta pikku hiljaa... 

Rutja

Acres, itsekin opiskelen Joensuun yliopistossa - ja vieläpä humanistisessa tiedekunnassa! - ja tiedän kyllä mikä se meininki on. Olen tuonut melko avoimesti esiin ajatuksiani maahanmuutosta, feminismistä, sosialisimista et cetera ja onhan se tietysti aiheuttanut pientä närää, mutta so what?

Minä en ole ihminen joka mukauttaa mielipiteitään kulloisenkin sosiaalisen ympäristön mukaisesti ja jos joku ei tästä johtuen halua viihtyä kanssani niin sitten ei. Kaverinsa saa aina valita.

Mitä tulee Joensuun hommakerhojen kokoontumisiin, niin leppoinen meininki on ollut. Yleensä paikalla on ollut 4-6 tyyppiä, ollaan istuttu tuopin ääressä ja juteltu - vai huomasiko kukaan sitä valkokaapuisten vihamarssia torilla viime lauantaina?  ;D