News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hommakerho Joensuu

Started by Vetinari, 02.03.2009, 19:42:33

Previous topic - Next topic

pogenssi

Minun mielestäni asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Tämä on minun periaatteeni asian kuin asian suhteen. Mikäli hommassa ryhdytään pelaamaan vastustajiemme pc-henkisillä pelisäännöillä, niin menettää homma merkityksensä.

-Oli periaatteesi mikä vain, jotkin "nimet" antavat mahdollisuuden heittää helposti lokaa monikulttuurikriitikoiden niskaan.

Ensinnäkin tuollainen pelleilly nimillä on sitä, mitä monet vasurit harrastaa (ei puhuta ongelmista, puhutaan haasteista). Mutta se ei toimi heidän kohdallaan, eikä se toimi meidänkään kohdalla. "Itä-Suomen hommakerho" kuulostaisi oikeastaan helvetin omituiselta kun siellä kaikki muut on kaupunkien mukaan. Aivan kuin olisi jotain salattavaa.

-En puhunut "Itä-Suomen hommakerhosta", joten sitä on turha panna lainausmerkkeihin. Itä-Häme on ainakin käsittääkseni pienehkö paikka, jonka suurimmat kaupungit ovat Lahti ja Heinola. Heinolalaiset tulevat(jos tulevat) varmaan jo nyt Lahden homman kokouksiin, joten nimenmuutos varmaan lähinnä selkiyttäisi asioita. En tunne ollenkaan Joensuun tilannetta, joten minun on vaikea sanoa miten tässä asiassa voitaisiin toimia siellä. Itä-Suomesta en ole mitään sanonut.

Toisekseen, esimerkiksi Itä-Suomen yliopiston ylioppilalehti Uljaassa kerrottiin jo "natsilippuje jälleen liuhuvan Joensuussa" ja samanlaista on ryskytetty myös Karjalaisessa (voisiko joku kertoa missä ne natsiliput liehuvat, minä voisin mennä ihmettelemään), joten eiköhän peli ole menetetty siltä osin.

-Jos Joensuu ja Lahti ovat yliedustettuna hommassa, tarjoaa se asennevammaisille toimittajille mielikuvan, jota levittää. Vaikka kys. kaupungit eivät olisi yliedustettuina hommassa, ne ilmestyivät kerhoista ensimmäisinä ruudulle klikatessani itseni "pajaan".

-Yhdistettiinkö tuossa artikkelissa siis Joensuu ja Lahti hommaan?

Pogenssin kirjoittelu sen sijaan on mielestäni ollut täällä ainostaan vahingollista ja toivoisin hänen keskittyvän oman alueensa kehon asioiden ruodintaan. Koko aiheesta jauhaminen synnyttää jo kuvan, että Joensuu tai Lahti ovat jokin olemassa oleva ongelma, vaikka ne ainakin toistaiseksi ovat sitä olleet ainoastaan Pogenssin kirjoituksissa.
[/quote]

-Joensuu ja Lahti voivat koitua ongelmallisiksi, jos homma yhdistetään mielikuvissa niiden kautta rasisteihin. Mielikuvat ohjaavat valitettavan monien ihmisten toimintaa.

-Kuten sanoin, kyse oli(ja on) ikenien tuulettamisesta, enkä pidä tätä asiaa oikeasti edes tärkeänä :D

Rutja

Muotoilen tämän nyt mahdollisimman yksiselitteiseksi:
QuoteJos Joensuu ja Lahti ovat yliedustettuna hommassa, tarjoaa se asennevammaisille toimittajille mielikuvan, jota levittää. Vaikka kys. kaupungit eivät olisi yliedustettuina hommassa, ne ilmestyivät kerhoista ensimmäisinä ruudulle klikatessani itseni "pajaan".
Ensimmäisenä ruudulle ilmestyy ne, joihin on viimeksi kirjoitettu. Joten kun kirjoitat nyt tänne, niin nostat Joensuun topicin ensimmäiseksi.

Sano, mitä toivoisit asialle tehtävän tai ole vaiti. Muutoin tuo on vain neurettavaa ja äärimmäisen turhaa vinkumista.

Katso nyt näiden joensuulaisten tympääntyneitä katseita valitteluusi:

Katsotaan;
http://www.snowcastle.net/web/images/140_muumi.gif

pogenssi

Sano, mitä toivoisit asialle tehtävän tai ole vaiti. Muutoin tuo on vain neurettavaa ja äärimmäisen turhaa vinkumista.

-Ehdotukseni oli jokin samankaltainen menettely kuin Itä-Hämeen tilanteessa. Käsittääkseni olen sen sanonut.

-On totta, että tämä vinkuminen on jossain määrin turhaa, itsehän niin sanoin.

-Koska asia ei teistä tunnu tärkeältä, säästäkää itseänne ja minua olemalla vastaamatta tähän. Koko keskustelu lähti humalaisesta heitostani. Itse olen kuullut tästä Joensuu-Lahti asiasta joitain kuittauksia, jotka eivät tosin olleet osoitettu minulle, vaan maahanmuuttokriitikoille yleensä.

Vetinari

Ehdotus tulevalle keskiviikolle: koska epäilen ettei kirjasto tilaa itselleen Vihan Mustaa KirjaaTM, niin Kerho voisi kerätä kolehdin jolla ostetaan kirjastolle lahjoitettavaksi yksi kappale tuota opusta. Kahdeksalle ihmiselle se tekisi postikuluineen (kaksi euroako se oli, en muista enää?) neljä euroa per sierainpari. Ei kuulosta pahalta summalta nuivuuden edistämiseksi maakunnallisella tasolla.

Kannatetaanko vai haudataanko?
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Rutja

Ensinnäkin kannattaa käydä kysymässä voiko kirjasto hankkia tällaisen kokoelmiinsa ja toisekseen ottavatko kirjastot vastaan kirjalahjoituksia. Minä en kirjastoalaa ainakaan toistaiseksi kovin hyvin tunne.

Vetinari

Lahjoituksia otetaan kyllä vastaan. Kirjasta voi kyllä tehdä kirjastolle hankintapyynnön, mutta on eri asia, tuleeko se hyväksytyksi. Jos käy niin että sitä ei hyväksytä, lahjoitus olisi varmaan hyvä optio.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

varaani

Minä voisin tuollaiseen lähteäkkin mutta olen nimittäin niin perseauki että pullorahoilla käyn ruokaakin :D

Ketä muuten tulossa huomenna?

Itsellä 60% varmuus.
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?

Rutja

Quote from: Vetinari on 23.03.2009, 16:39:56
Lahjoituksia otetaan kyllä vastaan. Kirjasta voi kyllä tehdä kirjastolle hankintapyynnön, mutta on eri asia, tuleeko se hyväksytyksi. Jos käy niin että sitä ei hyväksytä, lahjoitus olisi varmaan hyvä optio.
Keskustellaan asiasta huomenna. Mikäli joku on viitseliäs, niin voisi käydä kirjastossa asiaa kysymässä jo etukäteen.

Vetinari

Missä olitte, ihmiset...? Määrällisesti oli Homma laskussa nyt.  :-\
- Miniluv

Kurvari

Moi kaikille! Sori kun en päässy viime keskiviikkona tulemaan.Mutta ens kerran sitten taas!

Rutja

Meillä oli neljästäänkin... no... mielenkiintoiset keskustelut. Hauskaa tietysti jos rajamies ja lääkärikin jälleen pääsisivät kokoontumiseen.

(http://endtimesdeception.com/wp-content/uploads/2008/04/freemason2.jpg)

JOENSUUN KERHO KOKOONTUU SEURAAAVAN KERRAN KESKIVIIKKONA 1.4.2009 PUB PALAVERIN YLÄKERRASSA KELLO 18.00 ALKAEN.

Tervetuloa.

Johannes Nieminen

Quote from: pogenssi on 18.03.2009, 20:00:28
Ratkaisu voisi olla esimerkiksi Lahden homman nimen muuttaminen Ità-Hàmeen hommaksi, jolloin se kattaisi myòs esimerkiksi Heinolan. Tàssà yksittàisessà esimerkissà saattaa piillà ongelmia, joita en tiedosta, koska en tunne seutua kovin hyvin.

Sellainen huomio, että Itä-Hämettä ei oikeasti ole olemassa. On olemassa sanomalehti nimeltä Itä-Häme. Se perustettiin Sysmässä joskus 20-luvulla. Nykyään se on kaiketi heinolalainen lehti. Lehti määrittelee Itä-Hämeeksi Heinolan, Hartolan, Sysmän, Pertunmaan ja Joutsan. Kuten tiedämme, niin Pertunmaa ja Joutsa eivät edes ole Hämettä. Sitä kautta sitten syntyi Itä-Hämeen liitto.

Mitä tulee Homma-kerhoihin, niin ei kai sillä nimellä nyt ole mitään merkitystä. Ainakaan toistaiseksi, tulevaisuudesta on vaikea sanoa. Kyseessä ovat kuitenkin vapaamuotoiset tapaamiset. Aivan eri asia jos puhutaan paikallisyhdistyksistä tms. En oikein edes ymmärrä miksi jonkun paikkakunnan nimi nyt yhtäkkiä hyökkäisi kenenkään silmille. Ei Hommaa kukaan typerinkään toimittaja yhdistä kuulapäihin.
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017

pogenssi

Rasisteihin homma ja Halla-aho on yhdistetty, ja kuulapääthän ovat rasisteja.

Vaikka toimittajat eivät kuulapäihin yhdistykseen alentuisi, olen kuullut asiasta muutaman vihervasemmistolaisen kuittauksen kanssaopiskelijoilta. Joku toimittajakin saattaa assosiaatioleikkiin lähteä, vaikka ei linkkiä kykenisikään todistamaan. Kaupungeilla voisi tietysti olla merkitystä juuri mielikuvien kannalta, kuten esimerkiksi lähiöillä on aiemmin ollut.

Kanssaopiskelijoiden kuittauksia kuulin lukion pakollisilla etiikan tunneilla, joilla katsottiin dokumenttia suomalaisesta äärioikeistosta. Pätkissä vilahtelivat mm. Väinö Kuisma ja Pekka Siitoin, ja mainitut vihervasemmistolaiset kuittaukset oli osoitettu monikulttuurikriitikoille yleensä. Koulussamme ei ole lainkaan kaapista tulleita maahanmuuttokriittisiä, mutta vihreitä nuoria sen sijaan riittää. Lukio on keskiarvoltaan Helsingin parhaita ja kyse on ensi vuoden korkeakouluopiskelijoista. Painotan, ettei kyse edes ollut mistään vitsistä.

En pidä tätä ongelmaa vakavana, vaan aiheen kommentointi oli useita viikkoja sitten tapahtunut, trollausta muistuttava, humalainen tapahtuma. Toivoin tähän aiheeseen liittyvän keskustelun loppuvan jo aikaisemmin ja niin toivon nytkin. Säästäkää minua ja itseänne olemalla kommentoimatta tätä viestiä, koska ette selvästikään pidä asiaa tärkeänä. Kiitos..puuh

Kurvari

Samaa mieltä Pogenssin kanssa. Annetaan toisten syyllistyä itsepetokseen keksimällä naurettavia stereotypioita. Jokainen kyllä sen sisimmässään tietää, että mistä tässä on kyse ja sen pitäisi riittää. Pitää vaan luoda tietämättömille mahdollisuus viisastua ja pitää se kuuluisa ovi avoinna.

Jos heidän oma järkeilykapasiteettinsa ei riitä tajuamaan faktoja, niin sitten se ei riitä. Tyhmyys ei ole kiellettyä ja se vastapuolelle tietenkin suotakoon. ;)

Toivokaamme, että tämä asia on loppuunkaluttu.

JP

Vetinari: 25.3? Luulin että seuraava olisi 2 vkon päästä edellisestä eli 1.4 (johon en siis töiden takia pääse, kuten en 15.4:kään.)
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it on to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same, or one day we will spend our sunset years telling our children what it was once like

Vetinari

Quote from: JP on 31.03.2009, 11:57:17
Vetinari: 25.3? Luulin että seuraava olisi 2 vkon päästä edellisestä eli 1.4 (johon en siis töiden takia pääse, kuten en 15.4:kään.)

Ai niin joo, kun kaksi viikkoa takaperin lähdit aikaisemmin. Silloin puhuttiin että seuraavalla viikolla, mutta ei hätiä mitiä, eipä siellä mitään tärkeää puhuttu.
- Miniluv

Korhonen

Uusi jäsen ilmoittautuu Hommakerho Joensuun riveihin :)

Kurvari

Quote from: Korhonen on 31.03.2009, 21:30:00

Tervetuloa!

Taitaa tämä jäsen löytyö melko läheltä :)

Rutja

Tervetuloa.  :)

Korhonen

Quote from: Kurvari on 31.03.2009, 21:31:41

Tervetuloa!

Taitaa tämä jäsen löytyö melko läheltä :)

Joo, melko läheltä löytyy :)

Rutja

Missä olitte ihmiset?

Selvitystä! Tämä on fasistinen kerho ja minä olen fasisti.

Jahmar Ainokitsas

Täältä myös. Joensuu on minulle maantieteellisesti saavutettavin.

Nyt toki pitkä putki töitä ja sitten lähden tutustumaan erään balttialaisen maan apartheid -politiikkaan eli jos mahdollista, heittäkää kokoontumisajankohtaehdotuksia jo nyt kevään varalle, että osaa tipahtaa kun aika sopivin.

Kurvari

Töihin oli tultava, sori taas kun ei päässy.

Rutja

Quote from: Jahmar Ainokitsas on 02.04.2009, 13:02:26
Täältä myös. Joensuu on minulle maantieteellisesti saavutettavin.

Nyt toki pitkä putki töitä ja sitten lähden tutustumaan erään balttialaisen maan apartheid -politiikkaan eli jos mahdollista, heittäkää kokoontumisajankohtaehdotuksia jo nyt kevään varalle, että osaa tipahtaa kun aika sopivin.

Tähän asti on ollut melko vakituisesti, että keskiviikkona 18-21. Paikkaa saatetaan muuttaa, kun Palavaerissa on niin usein jotain jääkiekkomatsia seuraavaa sakkia.

Enrico

Quote from: Rutja on 02.04.2009, 14:34:42
Paikkaa saatetaan muuttaa, kun Palavaerissa on niin usein jotain jääkiekkomatsia seuraavaa sakkia.

Eipä ole enää kovin montaa peliä jäljellä. :) ( joista 1 osuu ensi keskiviikolle)
http://www.sm-liiga.fi/arkisto/uutiset/sm-liiga-vahvisti-kevaan-2009-pudotuspelipaivat.html

Minä en päässyt koska oli menoja. Ensi viikolla vähän nihkeää myös, mutta käymään tulen ainakin.

SMusta

Täällä yks Joensuulainen kanssa. o/ Ja pisteet sille kuka tuon ekana väärin käsittää... Vois kai sitä joskus raahautuu teitä kiusaamaan  jos muistaa ja on joskus rahaakin senverra ettei kuivin suin tarvii istuu. :D

Kurvari

Foorumilla on ollut paljon puhetta Jussin tulevasta vaalityöstä, kunhan vaan saadaan listoja tarpeeksi kerättyä sitä ennen. Jos porukoilla on halukkuutta asiaan esim. lehtisten jakamisen muodossa, voin tarjota autokyytiä tarkoitukseen.

Rutja

Kokoonnutaan taas tutussa paikassa tuttuun aikaan huomenna?

Vetinari

En piäse, matkustin toiselle paikkakunnalle viettämään pääsiäistä vanhusten kanssa. Koska mukanani on Vihan Musta KirjaTM ja vanhempani ovat fiksuja ja omilla aivoillaan kriittisesti ajattelevia, perheensisäistä nuivistumista on tapahtunut suuressa mittakaavassa, vaikka kohtuullisen nuivia olivat jo ennestään.
- Miniluv