News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hommakerho Joensuu

Started by Vetinari, 02.03.2009, 19:42:33

Previous topic - Next topic

Vetinari

Mitenkäs tämän päivän kanssa?
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Dragon

Onko muita, joita kiinnostaisi lähteä Joensuusta saakka Helsinkiin katselemaan tätä? Kimppakyydillä matka ei tulisi edes maksamaan paljon.

Quote from: Roope on 19.02.2010, 15:50:58
Maahanmuuttajat eivät vielä tiedä eivätkä ymmärrä nettirasismin voimistuvaa uhkaa. Eivät myöskään kaikki maahanmuuton parissa työskentelevät. Tämä kaikki muuttuu, kun ENAR-Finland eli Ali Qassim järjestää kuukauden päästä seminaarin nettirasismista.

QuoteAjankohta:     ti 23.3.2010
Aika:              12.00 - 16.00
Paikka:           Kulttuurikeskus Caisa, Mikonkatu 17 C/Vuorikatu 14

ENAR-Finland ja kansainvälinen kulttuurikeskus Caisa järjestävät seminaarin YK:n rasisminvastaisen viikon johdosta. Seminaarin aihe on: "nettirasismi Suomessa".  Kohderyhmänä ovat ensisijaisesti maahanmuuttajien parissa työskentelevät, mutta myös muut aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita.

Seminaarissa keskustellaan suomalaisesta rasismista erityisesti netissä sekä voidaanko netissä voimistuva viha pysäyttää. Nettirasismi on toistaiseksi ollut maahanmuuttajille vielä alue, josta he eivät tiedä, eivätkä ymmärrä sen voimistuvaa uhkaa. Myöskään maahanmuuttajien parissa työskentelevät eivät usein tiedä tai koe netin vihan kasvamista uhkaksi. Aggressiivisinta nettirasismi on etenkin joillakin paikkakunnilla (Joensuu, Hyvinkää, Kuusankoski, Nokia), joissa ei juuri ole maahanmuuttajia eikä edes vastaanottokeskuksia.

Mikä on viranomaisten, median ja järjestöjen rooli?
Etenemmekö konsensuksesta konfliktiin?
Mitä olisi tehtävissä?
Miltä tulevaisuus näyttää?

Seminaarin ohjelma:

Seminaarin puheenjohtajana: Pekka Nurminen, päällikkö, Euroopan parlamentin Suomen tiedotustoimisto
12.00                  Tervetuliaissanat, Johanna Maula, johtaja, kulttuurikeskus Caisa
12:10                  Johanna Suurpää, Vähemmistövaltuutettu
12:40                  Pia Holm, ylikomisario, Poliisihallitus
13:00                  Ali Qassim, puheenjohtaja, ENAR -Finland ry:n Hallitus, European Network Against Racism
13:30                  Ilari Hannula, lainsäädäntöneuvos, Oikeusministeriö
14:00                  Heli Markkula, projektisuunnittelija, NoRa, Rasisminvastaisen verkkonuorisotyön hanke, Pelastakaa Lapset ry
14:15                  Kahvitauko, Caisan aula, 2. krs.
14:45                  Maahanmuutto- ja Eurooppaministeri Astrid Thors
15:15                  Paneelikeskustelu: Johanna Suurpää, Pia Holm, Ilari Hannula, Ali Qassim
15:55                  Seminaarin yhteenveto ja päättäminen Pekka Nurminen, päällikkö, Euroopan parlamentin Suomen tiedotustoimisto

Seminaariin on vapaa pääsy. Kahvitarjoilun vuoksi osallistujia pyydetään ilmoittautumaan to 18.3.2010 mennessä sähköposti: [email protected]

Lisätietoja: www.caisa.fi, Ali Qassim, ENAR –Finland, puh. 040-546 4455

Kavallustuomio ei näköjään vaikuttanut Ali Qassimin uskottavuuteen rasisminvastaisessa työssä. Luottoa löytyy edelleen.

Ilari Hannula oli rasistiset rikokset -työryhmän puheenjohtaja (lakiehdotuksessa mm. "rasististen" linkkien julkaiseminen rangaistavaksi).

Johanna Suurpää saattaa nyt työpaikkaa vaihtaessaan (seminaarin aikaan hän on puolueiden toimintaa valvovan oikeusministeriön demokratia- ja kieliasioiden yksikön johtaja) vihdoinkin kertoa millaisia lakeja hän nettirasismin kitkemiseen haluaisi ja mitä se viranomaisilta piilossa pysyttelevä nettirasismi oikein on.

Homman pitäisi ehdottomasti olla näkyvästi ja jos mahdollista niin myös kuuluvasti paikalla. Saisikohan jonkun paikalle dokumentoimaan?

Vetinari

Quote from: Dragon on 19.02.2010, 21:58:03
Onko muita, joita kiinnostaisi lähteä Joensuusta saakka Helsinkiin katselemaan tätä? Kimppakyydillä matka ei tulisi edes maksamaan paljon.

Quote from: Roope on 19.02.2010, 15:50:58
Maahanmuuttajat eivät vielä tiedä eivätkä ymmärrä nettirasismin voimistuvaa uhkaa. Eivät myöskään kaikki maahanmuuton parissa työskentelevät. Tämä kaikki muuttuu, kun ENAR-Finland eli Ali Qassim järjestää kuukauden päästä seminaarin nettirasismista.

Ajankohta:     ti 23.3.2010
Aika:              12.00 - 16.00
Paikka:           Kulttuurikeskus Caisa, Mikonkatu 17 C/Vuorikatu 14

No totta maar! Voisin ottaa videokamerankin mukaan. 8)
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Vetinari

Ahem!

Ketäs kaikkia nyt on lähdössä tuonne yllä mainittuun tapahtumaan? Sinnehän piti etukäteen ilmoittautuakin, niin ajattelin nyt hyvissä ajoin kysellä, että saadaan suunnitelmat sumplittua kasaan. Itse olen edelleen erittäin halukas menemään, jos vaan kyyti järjestyy. Vastauksia tänne tai sitten feispuukissa. Kthxbai. :)
- Miniluv

LambOfGod

Taas on ikävä teitä. Mites olis kerhoilta?
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Kalevi Soilander

Quote from: Vetinari on 03.03.2010, 14:59:32

Ketäs kaikkia nyt on lähdössä tuonne yllä mainittuun tapahtumaan?

Olen muuten samassa rakennuksessa töissä, muutama kerros ylempänä. Mutta kun olen töissä, niin en pääse osallistumaan.

Jos joku tuohon osallistuu, niin voisi olla kiva nähdä sen loputtua, neljältä pääsen kyllä lähtemään töistä jos tarpeen.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Vetinari

Quote from: LambOfGod on 08.03.2010, 16:06:44

Käykö lauantai? Entäs muille?

Quote from: Kalevi on 08.03.2010, 16:54:49
Olen muuten samassa rakennuksessa töissä, muutama kerros ylempänä. Mutta kun olen töissä, niin en pääse osallistumaan.

Jos joku tuohon osallistuu, niin voisi olla kiva nähdä sen loputtua, neljältä pääsen kyllä lähtemään töistä jos tarpeen.

On meitä nyt tulossa vissiin ainakin kolme täältä. Toivottavasti enemmänkin.
- Miniluv

Acres

Quote from: Vetinari on 08.03.2010, 20:46:43
Quote from: LambOfGod on 08.03.2010, 16:06:44

Käykö lauantai? Entäs muille?

Oon päivällä Kuopiossa, mut 17-18 tienoilla jo Joensuussa. Siitä eteenpäin kävis. Miten ois?
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

Vetinari

Miten olisi sitten Jokelassa joskus klo 18 tai 19?

Jatkoa: vaikeneminen on taas kultaa... :P Meidän kattilakunta menee Jokelaan klo 18, osa tullee tuntia myöhemmin. Siellä sitten istua kutjotetaan, nähdään sitten kun itse kukin paikalle eksyy...
- Miniluv

LambOfGod

jokipo maaleja! poika (mestis pokaali) oli tänään jo useemmassa palassa LOL. ne joutuu tekee uuden! :D :D
jeesustorstaina ens viikolla olis ilvestä vastaan sarjan toka matsi täällä kotona. kuis panee?
iltiksen videolla vilahti tuttu kameranais! vois jossain välikössä kokoontua baariin ja katsella rasisminvastaista videota.

(100:s viesti, BURN!)
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Vetinari

Quote from: LambOfGod on 24.03.2010, 23:07:27
jokipo maaleja! poika (mestis pokaali) oli tänään jo useemmassa palassa LOL. ne joutuu tekee uuden! :D :D
jeesustorstaina ens viikolla olis ilvestä vastaan sarjan toka matsi täällä kotona. kuis panee?
iltiksen videolla vilahti tuttu kameranais! vois jossain välikössä kokoontua baariin ja katsella rasisminvastaista videota.

(100:s viesti, BURN!)

Kameranais! :D :D :D

Ka enpä tiiä. Perjantai-iltana saattas käydä. Toinen mahdollisuus ensi viikolla ennen torstaita. Muuten on ohjelmaa (kiireistä tämä työttömän elämä!).
- Miniluv

LambOfGod

Vetinari

Quote from: LambOfGod on 07.05.2010, 12:47:04
http://hommaforum.org/index.php/topic,28266.0.html

innokkaita?

Olishan tuo kiva käydä videoimassa, mutta kun jo vappuna lietsoin väkivaltaa museoautoja kohtaan kuvaamalla vanhojen autojen kulkuetta, niin eiköhän siinä ollut toukokuulle lietsomista ihan tarpeeksi. ;D

Ja ihan rehellisesti sanoen, ei oikein jaksa ottaa tuolta jengiltä paskaa niskaan juuri nyt. Herra Minguet silloin viime vuonna komppasi niitä pesismaila- ja pitkien puukkojen yö -puheita, joten ei hirveästi innosta sellaista porukkaa mennä kohtaamaan kasvokkain. Väkivaltaisia paskiaisia, pitäkööt kinkerinsä.

Lisäys: videokamera joutaa kyllä lainaan, jos joku muu on innokas dokumentoija.
- Miniluv

Suomitalon renki

Quote from: LambOfGod on 07.05.2010, 12:47:04
http://hommaforum.org/index.php/topic,28266.0.html

innokkaita?

Näyttää olevan ohjelma niin umpisurkeaa, että eipä herveästi kiinnosta. Monikulttuurista ei tee vielä rikasta se, että huonosti tehtyä ja esitettyä ohjelmaa on tarjolla. Mielummin katselen ja kuuntelen tv;n virityskuvaa kun ko. esityksiä. Anteeksi jo etukäteen, mutta p*skan pakkokatsottaminen ja kuuntelu ei ole kovin mieltä ylentävää.   

Nimimerkin tarjoama burka

Quote from: Vetinari on 07.05.2010, 14:29:45
Väkivaltaisia paskiaisia, pitäkööt kinkerinsä.

Minkälaista väkivaltaa koit?

Herra Minguet silloin viime vuonna komppasi niitä pesismaila- ja pitkien puukkojen yö -puheita, joten ei hirveästi innosta sellaista porukkaa mennä kohtaamaan kasvokkain.

Herra Minguet "komppasi puheita" seuraavasti: "Olisi kiva, jos saisimme kulkueelle ihmisiä....Eli virallisen kulkueen puolelta, ei Hommalaisilta..."

Pitkien puukkojen yö -puheet olivat seuraavanlaisia: "Olis kyllä hyvä pitää myös Pitkien puukkojen yö -kulkue :)

http://farm3.static.flickr.com/2757/4082347207_41b3c0aeff_b.jpg

Samalla tavalla kuin kristalliyönä, niin myös pitkien puukkojen yönä natsit murhasivat ihmisiä Saksassa. Väkivallan ja fasismin uhreja hekin, vaikka kuuluivatkin itse natsiliikkeeseen.

Vetinari

Quote from: Nimimerkin tarjoama burka on 07.05.2010, 16:58:36
Väkivaltaisia paskiaisia, pitäkööt kinkerinsä.

Minkälaista väkivaltaa koit?

Mietinkin tuossa ruokaa laittaessani että milloinkahan se kristalliyön porukka tulee tänne foorumille, kun silmällä pidätte tätä kuitenkin. ;)

Koin väkivallan uhkaa viitaten ko. Facebook-keskusteluun. Minullakin on oikeus pelätä uhkailua, vaikka minulla onkin teidän mielestänne Väärät Mielipiteet. En ota sitä riskiä, että joku poppoostanne päättääkin ottaa pesismailan käsiinsä ja painottaa sillä argumentteja.

Eipä Minguet irtisanoutunutkaan väkivallalla fantasioinnista tai tuominnut sitä keskustelussa. Meiltä kyllä odotetaan aina äänekästä irtisanoutumista vaikka vallan mistä, joten odotan samaa myös teidän puoleltanne. Jos et irtisanoudu äänekkäästi jostakin niin silloin kannatat sitä lämpimästi, eikös se niin olekaan? ;)

Mutta ei syytä pelkoon. En tule "lietsomaan väkivaltaa vasemmistolaisia vastaan" kuvaamalla julkista tapahtumaa. Kuten sanoin, väkivallan lietsominen museoautoja vastaan saa riittää toukokuulle. :roll:
- Miniluv

KJ

QuoteKunta voi olla aloitteellinen ja kutsua Kontiolahden vastaanottokeskusten, maahanmuutajahankkeiden, kylätoimikuntien, urheiluseurojen ja kulttuuriyhdistysten edustajat koolle aloitteessa esitetyn "jalkapallotapahtuman" järjestämiseksi yhteistyössä toukokuussa 2010 Kontiolahdella.

Minä käyn kuvaamassa tuon "jalkapallotapahtuman", sikäli kun kuvattavaa (kulmalippu uusiokäytössä) on.

Quotehttp://hommaforum.org/index.php/topic,28266.0.html

innokkaita?

Kuulostaa just siltä mitä se tulee olemaan, eli normaalia diibadaabaa. Käväisen, jos olen tonteilla.

What would Gösta Sundqvist do?

Quote from: Vetinari on 07.05.2010, 20:35:41
Koin väkivallan uhkaa viitaten ko. Facebook-keskusteluun. Minullakin on oikeus pelätä uhkailua, vaikka minulla onkin teidän mielestänne Väärät Mielipiteet. En ota sitä riskiä, että joku poppoostanne päättääkin ottaa pesismailan käsiinsä ja painottaa sillä argumentteja.

En tiedä kenestä teistä tai mistä poppoosta puhut. Minä en kuulu poliittisiin järjestöihin tms. Tulin kyllä itsekseni paikalle mainittuun tapahtumaan. Mielestäni on kohtuutonta puhua osallistujista "väkivaltaisina paskiaisina" jonkun tamperelaisen urpon takia, joka ei ollut edes paikalla eikä tietääkseni osallistunut muullakaan tavalla ko. tapahtuman järjestämiseen. Tottakai sinullakin on täysi oikeus pelätä uhkailua, se on selvää, mutta Joensuun skiniajat kokeneena voin sanoa, että kokemasi on vielä onneksi aika pientä verrattuna esimerkiksi siihen, että väkivaltarikoksista linnassa istuneet uusnatsit uhkaavat henkeäsi puukolla yms.

Eipä Minguet irtisanoutunutkaan väkivallalla fantasioinnista tai tuominnut sitä keskustelussa. Meiltä kyllä odotetaan aina äänekästä irtisanoutumista vaikka vallan mistä, joten odotan samaa myös teidän puoleltanne. Jos et irtisanoudu äänekkäästi jostakin niin silloin kannatat sitä lämpimästi, eikös se niin olekaan?

Siinä tapauksessa varmaankin oikea tapa on kirjoittaa, ettei ko. henkilö irtisanoutunut tai tuominnut tekoa, ainakaan siinä yhteydessä. Komppaaminen tarkoittaa mielestäni jotakin aivan muuta. 

Vetinari

Quote from: Nimimerkin tarjoama burka on 08.05.2010, 05:28:13

En tiedä kenestä teistä tai mistä poppoosta puhut. Minä en kuulu poliittisiin järjestöihin tms. Tulin kyllä itsekseni paikalle mainittuun tapahtumaan. Mielestäni on kohtuutonta puhua osallistujista "väkivaltaisina paskiaisina" jonkun tamperelaisen urpon takia, joka ei ollut edes paikalla eikä tietääkseni osallistunut muullakaan tavalla ko. tapahtuman järjestämiseen. Tottakai sinullakin on täysi oikeus pelätä uhkailua, se on selvää, mutta Joensuun skiniajat kokeneena voin sanoa, että kokemasi on vielä onneksi aika pientä verrattuna esimerkiksi siihen, että väkivaltarikoksista linnassa istuneet uusnatsit uhkaavat henkeäsi puukolla yms.

Ensinnäkään en tiennyt, mistä kyseinen henkilö oli kotoisin. Vielä tapahtumaan tullessani luulin, että hän oli paikallinen. Hän jatkoi uhkailujensa esittämistä myös muualla, joten en hyppinyt seinille ainoastaan yhden facebook-keskustelun takia. En myöskään pitänyt pitkien puukkojen yö -vihjailuista, jotka sen sijaan olivat paikallisen suusta.

Miten ne uusnatsit tähän liittyvät? Sitä kiljupäistä spedesakkia et täältä Hommasta löydä, sori vaan. Ikävää, että uusnatsit ovat uhanneet henkeäsi puukolla. En kuitenkaan vieläkään ymmärrä, miksi sellaisen väkivaltaisuuden synnyttämä katkeruus pitää suunnata meihin, joilla ei ole koko asian kanssa mitään tekemistä.

Olen tässä nyt reilun puolen vuoden ajan yrittänyt tosissani ja ystävällisesti aika ajoin avata keskusteluyhteyksiä ns. teidän poppoon suuntaan (siis teidän, jotka pitävät meitä maahanmuuttokriitikkoja rasisteina, uusnatseina ja vaikka minä rikollisina), mutta sieltä tulee aina sellaista tekstiä että alan olla pikku hiljaa varma, ettei kovinkaan monista ei-maahanmuuttokriitikoista ole järkevään keskusteluun ainakaan tätä aihetta koskien. Niin monilla tuntuu olevan päässä jokin henkinen kolikko, joka arpoo aina tuleeko vastaukseksi uhkailuja vai solvausta. Siinä ainoat, mitä olen saanut kuulla vastaukseksi keskusteluyrityksiini. Paikkakunnasta riippumatta. Olen siis tullut empiiristen kokemusteni perusteella siihen johtopäätökseen, että suuri osa teistä (kaikenlaisesta rauhanpuolustuspuheesta huolimatta) on sisimmässään melkoisen väkivaltaista porukkaa. Olen myös päättänyt, ettei minun tarvitse sietää väkivallalla uhkailua - ja ainoat jotka minua ovat uhanneet väkivallalla, ovat vihreiksi ja vasemmistolaisiksi itsensä profiloineet henkilöt. Siksi puhun "teistä".

Quote from: Nimimerkin tarjoama burka on 08.05.2010, 05:28:13

Siinä tapauksessa varmaankin oikea tapa on kirjoittaa, ettei ko. henkilö irtisanoutunut tai tuominnut tekoa, ainakaan siinä yhteydessä. Komppaaminen tarkoittaa mielestäni jotakin aivan muuta. 

Mutta eihän se niin mene, eihän? Kun Hommalaiset eivät äänekkäästi irtisanoudu rasismista, he kannattavat rasismia ja niin sanotusti "komppaavat" sitä. Tämä on lausuttu moneen kertaan "faktana" herraties missä. Siispä jos JoMoNin edustaja ei äänekkäästi irtisanoudu väkivaltaisista uhkailuista, hän kannattaa väkivaltaisia uhkailuja, ja komppaa sitä. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Tämä toimii kyllä samalla tavalla molempiin suuntiin.

Lukemattomat kerrat olen yrittänyt lukemattoman monille ilmeisen kuurosokeille henkilöille selittää, että meidän ei tarvitse irtisanoutua jostakin, jota emme ole. Vastaukseksi olen saanut vain (joka ainoa kerta!), että jos ette irtisanoudu rasismista ja puhu äänekkäästi sitä vastaan, olette kaikkien silmissä rasisteja. Tällaisten ihmisten kanssa on siis käytettävä samaa logiikkaa kuin mitä he itse käyttävät. Eli kääntäen: jos ette äänekkäästi irtisanoudu väkivallalla uhkailuista, olette kaikkien silmissä väkivaltaisia.

Tuntuuko epäreilulta? Niin minustakin. Voi, niin minustakin. You have no idea. Olen yrittänyt aikani, vilpittömästi, avoimin mielin. Nyt en enää jaksa. Olen sulkenut harrastukseni ulkopuolelle kaikki tilaisuudet ja tapahtumat, joihin liittyy jokin vihervasemmistolainen aspekti. En jaksa olla enää yhtään kertaa uhkailtavana tai solvattavana, sitä herkkua on nyt saatu ihan riittävästi.
- Miniluv

Quote from: Vetinari on 08.05.2010, 08:56:16
En myöskään pitänyt pitkien puukkojen yö -vihjailuista, jotka sen sijaan olivat paikallisen suusta.

No jos Helsinki=Joensuu, niin sitten paikallisen suusta. Etkö vieläkään muuten tiedä mitä pitkien puukkojen yönä tapahtui? Natsit tappoivat toisiaan keskinäisissä välienselvittelyissään. Miten tästä vitsinä heitetty muistotapahtuma loukkaa sinua?

Miten ne uusnatsit tähän liittyvät? Sitä kiljupäistä spedesakkia et täältä Hommasta löydä, sori vaan. Ikävää, että uusnatsit ovat uhanneet henkeäsi puukolla. En kuitenkaan vieläkään ymmärrä, miksi sellaisen väkivaltaisuuden synnyttämä katkeruus pitää suunnata meihin, joilla ei ole koko asian kanssa mitään tekemistä.

Eivät tietenkään liity,  mutta olipahan esimerkki elävästä elämästä mihin voit verrata vaikka sitä omaasi. Ei voi mitään, mutta aika säälittävältä tuntuu millaisen metelin asiastasi nostit(te). Ja jos et panisi niitä sanoja suuhuni, ok? Minä en ole mitään katkeruutta ole teihin suuntaamassa, vain kerroin esimerkin että voisit vähän pistää asioita mittakaavoihin Joensuun tasolla.

Olen tässä nyt reilun puolen vuoden ajan yrittänyt tosissani ja ystävällisesti aika ajoin avata keskusteluyhteyksiä ns. teidän poppoon suuntaan (siis teidän, jotka pitävät meitä maahanmuuttokriitikkoja rasisteina, uusnatseina ja vaikka minä rikollisina), mutta sieltä tulee aina sellaista tekstiä että alan olla pikku hiljaa varma, ettei kovinkaan monista ei-maahanmuuttokriitikoista ole järkevään keskusteluun ainakaan tätä aihetta koskien. Niin monilla tuntuu olevan päässä jokin henkinen kolikko, joka arpoo aina tuleeko vastaukseksi uhkailuja vai solvausta. Siinä ainoat, mitä olen saanut kuulla vastaukseksi keskusteluyrityksiini. Paikkakunnasta riippumatta. Olen siis tullut empiiristen kokemusteni perusteella siihen johtopäätökseen, että suuri osa teistä (kaikenlaisesta rauhanpuolustuspuheesta huolimatta) on sisimmässään melkoisen väkivaltaista porukkaa. Olen myös päättänyt, ettei minun tarvitse sietää väkivallalla uhkailua - ja ainoat jotka minua ovat uhanneet väkivallalla, ovat vihreiksi ja vasemmistolaisiksi itsensä profiloineet henkilöt. Siksi puhun "teistä".

Kun lukee mitä toisaalta kirjoittelet täällä ja mitä toisaalta juttelet keskusteluyhteyksissäsi, niin ei kovin vilpitöntä kuvaa valitettavasti voi saada.  Kumpaa muuten minun kirjoitukseni ovat, uhkailuja vai solvauksia? Niinkös ne asiat korjaantuvat, että jos sinua kohtaan on tehty yleistyksiä, niin ratkaiset tilanteen yleistämällä takaisin?

Kun Hommalaiset eivät äänekkäästi irtisanoudu rasismista, he kannattavat rasismia ja niin sanotusti "komppaavat" sitä. Tämä on lausuttu moneen kertaan "faktana" herraties missä. Siispä jos JoMoNin edustaja ei äänekkäästi irtisanoudu väkivaltaisista uhkailuista, hän kannattaa väkivaltaisia uhkailuja, ja komppaa sitä. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Tämä toimii kyllä samalla tavalla molempiin suuntiin.

Lue nyt vaikka aluksi se viestisi mihin ensimmäisen kerran tässä ketjussa kommentoin ja mieti kuinka moni asia kirjoituksessasi oli oikeasti totta. Ole rauhassa puolestani mitä mieltä tahansa, mutta olisit edes rehellinen, sopiiko?

KJ

QuoteEivät tietenkään liity,  mutta olipahan esimerkki elävästä elämästä mihin voit verrata vaikka sitä omaasi. Ei voi mitään, mutta aika säälittävältä tuntuu millaisen metelin asiastasi nostit(te).

Jaa. Kun naista uhataan hakata pesäpallomailalla, niin miten suuren metelin siitä saa nostaa olematta säälittävä? Outoa: jos joku on huolissaan pesäpallomailalla naisia uhkaavasta kaverista, niin se on säälittävää. Mielestäni se olisi säälittävää, jos kukaan ei olisi huolissaan.

Ajatteletko ollenkaan, mitä kirjoitat?

Quote from: KJ on 08.05.2010, 18:28:40
Jaa. Kun naista uhataan hakata pesäpallomailalla, niin miten suuren metelin siitä saa nostaa olematta säälittävä? Outoa: jos joku on huolissaan pesäpallomailalla naisia uhkaavasta kaverista, niin se on säälittävää. Mielestäni se olisi säälittävää, jos kukaan ei olisi huolissaan.

Ajatteletko ollenkaan, mitä kirjoitat?

Olisin samaa mieltä jos näin todellakin olisi, mutta eihän tuosta keskustelusta voi mitenkään päätellä, että kyse oli nimenomaan naisen uhkaamisesta. Tai ylipäänsä, että se olisi kehenkään tiettyyn ihmiseen suunnattu tai yksilöity: http://farm3.static.flickr.com/2757/4082347207_41b3c0aeff_b.jpg

Itse asiassa kenelläkään tuskin oli edes aavistusta kenestä oli kyse ennen kuin Vetinari itse sen ko. tilaisuudessa sanoi. Olenhan minäkin noilla standardeilla "hommalainen" (seuraan foorumia ja kirjoitankin välillä tänne), mutta en minä tehnyt numeroa siitä, että joku tamperelainen hippi kirjoitti Facebookissa jonkun joensuulaisen statuspäivitykseen suosittelevansa argumentoinnin painottamista pesäpallomailalla. Tottakai tuollaiset kirjoitukset ovat typeriä ja tuomittavia, mutta onhan tämä nyt naurettavaa minkälainen uhriutuminen tämänkin ympärille on rakennettu.

KJ

QuoteOlisin samaa mieltä jos näin todellakin olisi, mutta eihän tuosta keskustelusta voi mitenkään päätellä, että kyse oli nimenomaan naisen uhkaamisesta.

Onko sillä loppujen lopuksi edes väliä, onko uhattava nainen tai mies? Jos 43-kiloinen anarkomarko lähtee pesäpallomailan kanssa liikenteeseen hakkaamaan hommalaisia, niin kaikki varmaan käy, kunhan on hommalainen.

QuoteTottakai tuollaiset kirjoitukset ovat typeriä ja tuomittavia, mutta onhan tämä nyt naurettavaa minkälainen uhriutuminen tämänkin ympärille on rakennettu.

Ehkä tästä episodista oli jotain hyötyäkin: jos jokaisesta naisen hakkaamisella uhkaamisesta nostetaan aina samanlainen mekkala, niin ehkä joskus tulevaisuudessa homma-nainen voi turvallisesti kulkea ja kuvata halunsa mukaan.

"Uhriutuminen" on sinun käsityksesi asiasta. Minä, ja varmaan joku muukin, puhumme henkilökohtaisesta koskemattomuudesta.

Quote from: KJ on 08.05.2010, 19:27:37
Onko sillä loppujen lopuksi edes väliä, onko uhattava nainen tai mies? Jos 43-kiloinen anarkomarko lähtee pesäpallomailan kanssa liikenteeseen hakkaamaan hommalaisia, niin kaikki varmaan käy, kunhan on hommalainen.

Ei, mutta sinä otit esiin tuon naiseuden. Minähän kirjoitin, ettei kehotus ollut kohdistettu kehenkään tiettyyn ihmiseen tai mitenkään yksilöity ja, että vastaavasti olisin voinut ajatella sen kohdistuvan samoin perustein minuunkin.  

Ehkä tästä episodista oli jotain hyötyäkin: jos jokaisesta naisen hakkaamisella uhkaamisesta nostetaan aina samanlainen mekkala, niin ehkä joskus tulevaisuudessa homma-nainen voi turvallisesti kulkea ja kuvata halunsa mukaan.

En tiedä olitko itse paikalla, mutta kyllä minun näkemykseni mukaan Vetinari kuvasi tapahtumaa halunsa mukaan ja turvallisesti. Ei ainakaan ollut kukaan rajoittanut kuvaamista, koska ei hän ollut siitä keneltäkään tietääkseni kysynytkään.

"Uhriutuminen" on sinun käsityksesi asiasta. Minä, ja varmaan joku muukin, puhumme henkilökohtaisesta koskemattomuudesta.

Loukattiinko koskemattomuutta tai oliko tapahtumassa mitään merkkejä sen uhasta? Jos täällä puhutaan kollektiivisesti "väkivaltaisista paskiaisista" ja "pesäpallomailapuheiden komppaamisesta", niin on varmaan kohtuullista vaatia siitä selvää näyttöä? On ihan paikallaan, että sen tamperelaisen typeryydet nostettiin esiin ja olihan niitä tappouhkauksia vastalahjana sinnekin laitettu lasta myöten. Enhän minäkään niistä teitä syytä.

Lainaukset.

KJ

QuoteLoukattiinko koskemattomuutta tai oliko tapahtumassa mitään merkkejä sen uhasta? Jos täällä puhutaan kollektiivisesti "väkivaltaisista paskiaisista" ja "pesäpallomailapuheiden komppaamisesta", niin on varmaan kohtuullista vaatia siitä selvää näyttöä? On ihan paikallaan, että sen tamperelaisen typeryydet nostettiin esiin ja olihan niitä tappouhkauksia vastalahjana sinnekin laitettu lasta myöten. Enhän minäkään niistä teitä syytä.

Uhka oli olemassa, ja sen takia muutama hommalainen meni turvaamaan kyseisen naisihmisen turvallisuutta.

Jos yhtään ymmärrät naisten sielunelämää, niin ymmärrät mistä oli kyse. Meille miehille 43 kiloinen rapalanaama on vitsi, mutta nainen voi kokea kyseisen yksilön uhaksi.

Yritämme noudattaa nollatoleranssia Vasemmistoliiton nuorten, ja miksei muidenkin anarko-markojen, väkivaltaisen käyttäytymisen suhteen.

Vetinari

Minusta termi "uhriutuminen" on aika typerä käsite nostaa tässä esiin. Ja mitä foorumin ulkopuolella käymiini keskusteluihin tulee, sinä (Nimimerkin tarjoama burka) et ole ollut niissä edes paikalla - ja luuletko, että olen esitellyt itseni sanomalla että "hei, olen Vetinari, Homma-foorumilta"? Olen käynyt keskusteluja ihan omana itsenäni enkä minkään foorumin mandaatilla, ja siitä huolimatta olen saanut uhkailuja ja solvauksia, ihan ilman että vastapuoli edes tietää minun olevan ns. hommalainen. On riittänyt, että on Väärä Mielipide.

On se kumma, ettei osittaista invaliditeettia jo valmiiksi kantava nainen saa pelätä pesäpallomailalla uhkailuja, varsinkin kun ei uhkailuja kuullessaan tiennyt, missä päin Suomea uhkailija oikein majaili. Pitkien puukkojen yö -kommentin heittänyt tyyppi on ainakin asunut täällä aikoinaan pitkään, olen hänet täällä tavannutkin. En minä voinut tietää että hän on muuttanut Helsinkiin, kun minulla ei ole tapana kyylätä ihmisiä ammatikseni. Turha sinun on minulle selittää mitä silloin alkuperäisenä pitkien puukkojen yönä tapahtui, olen kyllä lukenut historiaa ihan riittävästi. Kuitenkin se, missä kontekstissa tuo lauselma esitettiin, antoi ymmärtää että kyseisen henkilön mielestä väkivalta pahoja hommalaisia kohtaan on jopa suotavaa.

Mitä tilaisuuden kuvaamiseen tulee, julkisen tilaisuuden kuvaamiseen ei tarvitse kysyä lupaa keneltäkään. Tämä on kirjattu lakiin. Julkisen tilaisuuden kuvaamista ei myöskään saa estää. Tämäkin on kirjattu lakiin. En ole ennenkään kysellyt lupia julkisissa tilaisuuksissa kuvaamiseen, enkä aio kysyä vastakaan, ellei lain kirjain asiaa muuta.

Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, et ole ollut mukanani kaikissa muissa tilanteissa, joissa olen saanut vihr/vas-porukalta sekä uhkailuja että solvauksia, joten sinun on ihan turha nostella nokkaasi mistään "uhriutumisesta".

Ja mitä tuohon komppausasiaan edelleenkin tulee, lue aikaisempi kommenttini siitä mitä sanoin metsästä ja miten se vastaa siten kuin sinne huudetaan. Olen totaalisen turhautunut ja väsynyt uhkailujen ja haukkumisten lisäksi myös kaikenlaisiin irtisanoutumisvaatimuksiin, joten pelaan jokaisen kanssa heidän omilla säännöillään. Jos silläkään tavoin ei viesti mene perille, niin se on toivoton tapaus. Jos vihervasemmistolaiset eivät käytä totuudenmukaisia kielikuvia, en minä helvetti soikoon enää jaksa käyttää totuudenmukaisia kielikuvia heistä. Irtisanoutukaa väkivallasta, niin minä irtisanoudun rasismista välittömästi, vaikka en ole koskaan rasisti ollutkaan.

Ainakin teillä on tämän keskustelun tiimoilta jänskää puhuttavaa kekkereissänne siitä, miten hommalaiset ovat niin kauheita ja aggressiivisia, ja ihan ilman syytä... ;)

Lisäys: en aio vääntää tästä asiasta kanssasi yhtään enempää, kun et edes halua yrittääkään ymmärtää mistä on kysymys.

PS. Oliko mielestäsi asiallista, että tilaisuuden jälkeen foorumilla joku teistä äkillisen nimimerkin pykänneistä osallistujista tuli tänne foorumille kommentoimaan ULKONÄKÖÄNI seuraavanlaisin sanoin (muistan ne tasan tarkkaan, vaikka Miniluv poistikin kommentin herjaavana): "esitän arveluni, jota en käsittele faktana (JH-a:lta kupattu lainaus): Vetinari sopisi ulkonäkönsä puolesta näyttelemään zombie-elokuvaan ilman maskeerausta". Oliko tuo mielestäsi kypsää ja asiallista keskustelua?

Funny that, sainpa pari kuukautta sitten jo toisen elokuvakiinnitykseni. Valkokankaalla tavataan sekä tänä että ensi vuonna. Valitettavasti en kuitenkaan näyttele zombie-elokuvissa vaan kotimaisissa draamoissa.  8)
- Miniluv

kgb

Quote from: Vetinari on 08.05.2010, 22:10:32
PS. Oliko mielestäsi asiallista, että tilaisuuden jälkeen foorumilla joku teistä äkillisen nimimerkin pykänneistä osallistujista tuli tänne foorumille kommentoimaan ULKONÄKÖÄNI seuraavanlaisin sanoin (muistan ne tasan tarkkaan, vaikka Miniluv poistikin kommentin herjaavana): "esitän arveluni, jota en käsittele faktana (JH-a:lta kupattu lainaus): Vetinari sopisi ulkonäkönsä puolesta näyttelemään zombie-elokuvaan ilman maskeerausta". Oliko tuo mielestäsi kypsää ja asiallista keskustelua?

Köhh... Pengoinpas hieman roskista, kukahan tuon sanonut mahtoikaan olla...

Quote from: Nimimerkin tarjoama burka on 20.11.2009, 08:49:14
Quote from: Veli on 10.11.2009, 13:00:58
Miltäs se Vetinari näytti muuten noin livenä? :D

Mestaria lainaten: "Kelpaisi ilman maskeerausta statistiksi George A. Romeron zombie-elokuviin."

Ja jotta viesti olisi varmasti tullut ymmärretyksi vaikka ylläoleva poistettiinkin, jatkoa seurasi:

Quote from: Nimimerkin tarjoama burka on 20.11.2009, 09:31:48
Quote from: Veli on 10.11.2009, 13:00:58
Miltäs se Vetinari näytti muuten noin livenä? :D

Mestaria lainaten: "kelpaisi ilman maskeerausta statistiksi George A. Romeron zombie-elokuviin."

Koska mestarin on aivan soveliasta kuvailla Leif Salmenia mainituin sanankääntein, niin sama varmaankin voidaan ulottaa myös hommalaisiin, sillä mestarin sanoin "emmehän voi ajatella, että Suomessa eri ihmisiä koskisivat eri säännöt."

Ja kun ylläpito poistaa tämän(kin) viestin, niin toivottavasti he muistavat mestarin sanat "Sanat ovat pelkkä vaate, johon ajatus on puettu. Sisällön tyrmääminen tyylillisesti epämiellyttävän ilmaisun vuoksi ei eroa mitenkään siitä, että lapset haukkuvat toisiaan vaatteiden perusteella."

Joten:

"Niinpä esitän uudelleen arveluni (jota en käsittele faktana)": (Vetinari) "kelpaisi ilman maskeerausta statistiksi George A. Romeron zombie-elokuviin."

Että semmoinen kaveri tämä kotoinen burkamiehemme on.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Vetinari

Kiitokset, BOFH.

No niin, Nimimerkin tarjoama dorka. Jäitpäs kiinni. Älä tule enää minulle kitisemään jumankavita yhtään mitään asiallisesta keskustelusta.

Kun kerran tiedät miltä minä näytän, niin kaupungilla vastaan tullessasi tulehan sanomaan se minulle päin naamaa. Jos on kanttia.
- Miniluv

Quote from: BOFH on 09.05.2010, 10:43:42
Että semmoinen kaveri tämä kotoinen burkamiehemme on.

Kuuluuko Hommaforumin ylläpidon toimenkuvaan paljastaa myös nimimerkkiä käyttävien kirjoittajien sukupuoli?