News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kreikan, Etelä-Euroopan ja Irlannin talouskriisi (yhdistetty) -arkisto

Started by ElinaElina, 27.03.2010, 16:43:26

Previous topic - Next topic

kekkeruusi

Älkää huoliko, Jykä ja Juttis hankkivat meille taas 3% täystakuut, jotka tuottavat meille 30 vuoden päästä 5% korot!!!

ilmarinen

Tuppurainen Tappuraisen takuumiehenä.
Espanja taitaa olla ERVV:ssä ja EVM:ssä suurimpia osakkaita, vai miten on? Ainakin aiemmin piti olla niin, että jos joku osakasmaa joutuu itse tuettavaksi, lankeaa tämän osuus muiden kontolle. Nyt taidetaan vielä tätä jotenkin kiertää?

ketale

Jumakeita! Nyt tuuli käy ja kovaa.  Näin yksityskohtia tuntematta perstuntuma on, että kalliiksi käy Suomelle.  Missä Katainen ja vastuun kanto?

Susijumala

Quote from: Octavius on 09.06.2012, 22:21:15
Quote from: Susijumala on 09.06.2012, 22:14:31
Elkäähän nahistelko. Vientimme sai juuri parin miljardin tilauksen, joten mi ainakin olen tässä Caol Ila (12 yo) kanssa juhlatunnelmissa.

Loistava valinta. Jokin hyvä sikari päälle ja lämmin nainen...

Loistava valinta tuo 2 miljardin vientisektorin piristys. :D Nätimmänpuoleiset ihmiset on jo osaltani historiaa, hyvä kun tulen vielä itseni kanssa toimeen. ;)
How is it that I have become the Hunter and the Hunted and thought has become my enemy?

Lettunen

"Minulle poloiselle pää on tuskin muuta varten tarkoitettu kuin voidakseni niistää nenäni.." -Antti Tykinvalaja  /Mikael Karvajalka

Vesisade

QuoteSuurihan summa on, mutta jos kriisi leviää, niin siihen suhteutettuna se on kohtuullinen summa.
;D ;D ;D

Marko Parkkola

QuoteSuurihan summa on, mutta jos kriisi leviää, niin siihen suhteutettuna se on kohtuullinen summa.

Kutsuisin argumentointivirheeksi, tarkemmin kehäpäätelmäksi, jos en paremmin tietäisi. Tämä on selvää vastuunkantoa.

Teaparty

Mikään rahasumma ei enää pysäytä tätä junaa.

Liikepankit ovat joka hetki toisilleen velkaa huikeita summia - kuitenkin siten että keskimäärin velat ja saatavat ovat tasapainossa. Kun talletuspako alkaa, muiden pankkien sisällä olevat saatavat muuttuvat pirunmoisiksi ongelmiksi.

Seuraava tapahtumien kulku alkaa maanantaina Espanjasta
1. Pankit eivät tiedä toistensa keskinäisiä positioita (exposure) vaan joutuvat olettamaan, että kaikki pankit ympärillä voivat olla likviditeettikriisissä keskinäisten velkojensa vuoksi.
2. Oletus muuttuu todeksi, sillä maksuliikenne oletettujen kriisipankkien kanssa pysähtyy.
3. Terveet pankit (jos sellaisia on) muuttuvat kriisipankeiksi.
4. Maanantaina Espanjassa menee pankkeja kiinni, kun ihmiset ryntäävät nostamaan rahojaan käteisenä. Verkkopankkiasiakkaat lähettävät rahansa ulkomaille, jos pystyvät. Valtaosa ei pysty.
5. Euroja yritetään vaihtaa dollareihin, puntiin ja frangeihin niin kovaa tahtia, että USA, Sveitsi ja UK joutuvat laittamaan euroalueen karanteeniin.
6. Eurolle tulee kahden valuuttakurssin markkinat: katukurssi ja teoreettinen säännöstely vaihtokurssi
7. Maksuliikenne on seis. Tavaraliikenne pysähtyy. Polttoainetoimitukset alkavat takkuamaan.
8. Ruokakaupat hyväksyvät ainoastaan käteistä rahaa maksuksi. Inflaatio karkaa käsistä.
9. Nälkäiset kansalaiset alkavat ryöstämään kauppoja. Armeija ottaa tilanteen haltuunsa alueittain.
10. Jyrki Katainen kertoo teeveessä, että tämä ei koske Suomea ja Jurppis säestää.

hammerzeit

Quote from: Goman on 09.06.2012, 22:09:33Mihin on kadonnut järjen käyttö suomalaisilta poliitikoilta. Uusi Kepun pj sentään sanoi suoraan että Espanja siivotkoon sotkunsa itse. Hyvä alku.

Siltä ei voi kauhalla ottaa, jolle on lusikalla annettu.

Onko ihme, ettei järkeä löydy kun eduskunta on täynnä kaiken maailman missejä ja muita saatanan pellejä, jotka ovat päässeet hommaan naamakertoimensa avulla. Ja nämä idiootit sitten ratkaisevat Suomen kohtalon. Hyvä Suomi!
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

pekkasuomalainen

^ kansapa ne on sinne äänestänyt. Kansa syyttäköön siis itseään.

ajuha

Tässä "taviksille", eli impivaarassa asuvalle tuulipuku kansalle oiva setti...

http://www.talouselama.fi/uutiset/euroryhman+espanjalausunto++suomennos+taviksille/a2132306

Jopa toimittaja(t), suhtautuvat ironisesti kokonaisvaltaiseen suunnitelmaan Espanian pankkien ? tukemiseen, vihkoon, eli reisille menee.

Tomi

Quote from: Lettunen on 09.06.2012, 22:35:15
Muistakaa luku 2 mrd...
Kyllä juuri näin:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/112210-katainen-sopi-takauksille-katon-%E2%80%9Dmuistakaa-tama-luku%E2%80%9D
- On oikeastaan turha puhua isommista teoreettisista miljardimääristä, koska täysimittaiset vakuudet rajaavat vastuumme tuonne alle kahden miljardin. Se kaksi miljardia on oikeastaan ainoa luku, joka tavallisen suomalaisen kannattaa muistaa, valtiovarainministeri jatkaa.

Katainen huomauttaa, ettei 1,9 miljardin euron takauksia voi muuttaa suoraan yhtä pitkäksi miinukseksi valtion talouteen. Takauksien täysimääräinen maksaminen edellyttäisi lainojen muuttumista täysin arvottomiksi, mikä on epätodennäköistä.

Vesisade

Quote from: Teaparty on 09.06.2012, 22:41:46
Mikään rahasumma ei enää pysäytä tätä junaa.

Liikepankit ovat joka hetki toisilleen velkaa huikeita summia - kuitenkin siten että keskimäärin velat ja saatavat ovat tasapainossa. Kun talletuspako alkaa, muiden pankkien sisällä olevat saatavat muuttuvat pirunmoisiksi ongelmiksi.

10. Jyrki Katainen kertoo teeveessä, että tämä ei koske Suomea ja Jurppis säestää.
Ei ole pelkästään pankit ongelmissa siellä. Kulttuuriin ovat tuhlanneet kuin Suomessa konsanaan:
http://www.bbc.co.uk/news/business-18277681
Täällähän onneksi ei näitä budjettivajeita olekaan joten on varaa siirrellä ylimääräisiä miljardeja muualle.

Susijumala

How is it that I have become the Hunter and the Hunted and thought has become my enemy?

Susijumala

Quote from: Nousuhumala on 09.06.2012, 22:50:12
Quote from: pekkasuomalainen on 09.06.2012, 22:45:15
^ kansapa ne on sinne äänestänyt. Kansa syyttäköön siis itseään.

Toivottavasti kansa myös oppii jotain. Tuskinpa. Ensi vaaleissa Siilijärven lapsinero valitaan uudelleen eduskuntaan.

Juuri linkittämäni kuvan valossa toiveesi tuskin toteutuu. :)

gloaming

Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

L. Brander

Quote from: Tomi on 09.06.2012, 22:47:00
Quote from: Lettunen on 09.06.2012, 22:35:15
Muistakaa luku 2 mrd...
Kyllä juuri näin:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/112210-katainen-sopi-takauksille-katon-%E2%80%9Dmuistakaa-tama-luku%E2%80%9D
- On oikeastaan turha puhua isommista teoreettisista miljardimääristä, koska täysimittaiset vakuudet rajaavat vastuumme tuonne alle kahden miljardin. Se kaksi miljardia on oikeastaan ainoa luku, joka tavallisen suomalaisen kannattaa muistaa, valtiovarainministeri jatkaa.

Katainen huomauttaa, ettei 1,9 miljardin euron takauksia voi muuttaa suoraan yhtä pitkäksi miinukseksi valtion talouteen. Takauksien täysimääräinen maksaminen edellyttäisi lainojen muuttumista täysin arvottomiksi, mikä on epätodennäköistä.

Pääministerin kehotuksia noudattaen minä muistan luvun kaksi miljardia. Nyt täytyy saada uudet ohjeet. Mikä on Siilijärven suuntanumero? Jutalle Siltasaareen on tietysti +7.
Dystooppinen salamasota

desperaato

Quote from: Goman on 09.06.2012, 22:09:33
Uusi Kepun pj sentään sanoi suoraan että Espanja siivotkoon sotkunsa itse. Hyvä alku.

;D Ääripopulisti.

gloaming

Espanja on kyllä selvästi niskalenkimpi kuin Kreikka. Ranska tuleekin olemaan sitten niskalenkein.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

L. Brander

Quote from: gloaming on 09.06.2012, 23:00:15
Espanja on kyllä selvästi niskalenkimpi kuin Kreikka. Ranska tuleekin olemaan sitten niskalenkein.

Näin se kieli rikastuu. Niskalenkki, niskalenkimpi, niskalenkein, EURO!
Dystooppinen salamasota

Hermo

Quote from: gloaming on 09.06.2012, 22:51:41
Niskalenkki tiukkenee.

Jykä voisi mennä Haukiputaan Heiton molskille paininukeksi esimerkiksi 3 minuutiksi. Näin termi niskalenkki saisi palautettua tärvellyn kunniansa.

desperaato

Quote from: L. Brander on 09.06.2012, 22:19:24
Yes (vii kän)! Vihdoin talouskriisi ratkesi. Jyrki ja Jutta rakentavat nyt sellaiset palomuurit, että niskalenkki on varma.

Tää on fantastinen homma! ^^^

Tapio Äyräväinen

Uusi Kepun pj sentään sanoi suoraan että Espanja siivotkoon sotkunsa itse. Hyvä alku.

Kepun puheenjohtaja sanoi myös, että Suomi tarvitsee lisää työperäistä maahanmuuttoa, koska meitä uhkaa karmea ammattityövoimapula.

Minä odottelen vielä tummia tyttöjä pyllyn pyyhkijöiksi. Itse asiassa olen odotellut heitä parikymmentä vuotta.

Iloveallpeople

"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Susijumala

Quote from: Octavius on 09.06.2012, 15:14:58
Toinen merkittävä huomio Pravdan jutuissa oli Ilkka Kajasteen (VM, kok) nostaminen lyhtypylväsjonoon heti Martti Hetemäen rinnalle. Ilkka vastaa suomalaisten varallisuuden tuhoamisesta EVVR-himmelissä. Laittakaa nimi mieleen. Ilkka Kajaste, VM ja Kokoomus.

Sori Octavius, tää reply on hiukka myöhässä. Rupesin tässä nimittäin kelaamaan, että mistä hitosta tuo nimi Kajaste on tuttu... No, sain sähköpostia, missä minulle tehtiin ihan mielenkiintoinen kysymys ja lähdin selvittämään siihen vastausta. Matkalla "törmäsin" Kajasteen nimeen. Ilmeisesti et ollut tietoinen tästä, koska nyt vasta nostit nimen esille. Saanko esitellä Kajasteen muita sivubisneksiä?

No, nyt takaisin hakemaan dataa minulle tulleeseen kyssäriin. :)

EDIT: Niin, huomaa että hänen asemansa on Ehvänsähvässä "shareholder".... Kellä herää vekkari tästä? :D

Mika Mäntylä

Quote from: Tapio Äyräväinen on 09.06.2012, 23:11:25
Kepun puheenjohtaja sanoi myös, että Suomi tarvitsee lisää työperäistä maahanmuuttoa, koska meitä uhkaa karmea ammattityövoimapula.

Tässä yksi metallialan ammattilainen. Nihkeässä ovat oman alan työpaikat. Yhdessä paikassa, johon hain, duunissa on polskityövoimaa, koska kotimaista ei löydy. En kelvannut, koska minun kai odotetaan vaativan tessin mukaista palkkaa.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

L. Brander

Quote from: Mika Mäntylä on 09.06.2012, 23:24:03

Tässä yksi metallialan ammattilainen. Nihkeässä ovat oman alan työpaikat. Yhdessä paikassa, johon hain, duunissa on polskityövoimaa, koska kotimaista ei löydy. En kelvannut, koska minun kai odotetaan vaativan tessin mukaista palkkaa.

Uusi konsensuspelle pelaili tulevia. Parempi sanoa, että Neuvostoliitto on ihmiskunnan tulevaisuus, että hommat lähtee pyörimään. Kepukin pettää aina!
Dystooppinen salamasota

Sour-One

Minä odottelen vielä tummia tyttöjä pyllyn pyyhkijöiksi. Itse asiassa olen odotellut heitä parikymmentä vuotta.

Työperäistä maahanmuuttoa on viimeisen 10 vuoden aikana ollut paljonkin. Tosin kyseessä on vain keikkatyöläiset Virosta, Puolasta, Venäjältä...

Storm501

Quote from: hammerzeit on 09.06.2012, 22:43:38
Mihin on kadonnut järjen käyttö suomalaisilta poliitikoilta. Uusi Kepun pj sentään sanoi suoraan että Espanja siivotkoon sotkunsa itse. Hyvä alku.
Suomalaiset politiikot, kuten EU ovat kahliutuneet junaan, joka vie kaikki päin helvettiä. Avain heitettiin rautatiemestari Olli Rehnille.

Poliittisessa urassa, varsinkin näiden henkilöiden urassa on yksi tärkeä kirjoittamaton sääntö; Älä koskaan menetä kasvojasi, älä koskaan myönnä olevasi väärässä. Aina voit väittää huonomuistisille äänestäjille, että huono vaihtoehto tulee parantamaan koko maailman tai tämä on nyt vain 'pakko tehdä', vastuuta tulee kantaa suomalaiseen malliin. Aina voit maalata kaikki vaihtoehdot pakoiluksi, populismiksi, toimimattomiksi.

Mikäli äänestäjät eivät ole vakuuttuneita, vedä jokerikortti: Suomen maine maailmalla! Mikähän maine Suomella onkaan maailmalla, onko se maine kaiken maksajana? Mikäli kysyn keskivertoamerikkalaiselta Suomen maineesta, osaakohan hän vastata mitään? Sanoisiko hän ensimmäisenä, että jytky ja vastuunpakoilu on hänen silmissänsä tuhonnut Suomen maineen? Voi kuinka sinisilmäisiä tietyt ihmiset ovat. Ja kuinka tietyt ihmiset ovat vuosisatoja osanneet käyttää toisten sinisilmäisyyttä hyväkseen...

Neljän vuoden päästä kaikki on unohdettu, ihmiset välittävät mitä on tässä ja nyt. He äänestävät ehdokkaita ikivanhan sukunsa perinteen, kavereiden paineen, kuvan hymyn perusteella. Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että äänestäjät potkisivat vastuunkantajan pihalle, tilalle laitetaan uusi sätkynukke. Käteisen ja Jurpilaisen kaltaisia sätkynukkeja ja vastuunkantajia odottaa hyllyllä ottajaansa. Lupaat hienon kesämökin tai mukavan EU suojattipaikan, kukapa valtapolitiikoista siihen ei suistuisi.

Erityistä taitoa tai lahjoja ei tarvita. Hoet vain samoja vastuunkannon mantroja, ja suljet korvasi kaikelta kritiikiltä ja järkipuheelta. Puoluesiskot ja -veljet mediassa hoitavat imagoasi kuin maatilan hevosta. Virheesi sumutetaan, 'onnistumisesi' seurauksena sinua ylistetään puoli-jumalana. Kaikki vastarinta jyrätään monopoli-median leimasimella. Aatetoverit korkeimmassa oikeuksessa määrittävät lopullisesti mitä saa sanoa, ja mitä ei. Sananvapauden rajoja ei voi kirjoittaa lakiin, sillä sanotut on mukava harkita 'tilanteen mukaan'. EU:n ihmisoikeustuomioistuin vahtii taustalla mahdollista sooloilua 'julkisesta totuudesta', kaiken varalta.
If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter. - George Washington

Nuivanlinna

Mitähän yhdenpilkkuyhdeksän miljardin mies sanoo?

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.