News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kannustavaa palautetta kentältä vol. 9128791729187

Started by JM-K, 06.03.2010, 11:48:16

Previous topic - Next topic

JM-K

Sain todella mukavan sähköpostin kentältä viime yönä. Julkaisen siitä pari kohtaa kommentein varustettuna:

"(...) toivon sydämeni pohjasta, että jaksat vetää projektia Muutos 2011 eteenpäin. Annetaan Hjalliksen olla Stadissa Persu ja KESKITY AINOASTAAN TAMPEREEN SEUTUUN muutoksen kanssa. Laajennus muuhun maahan tulee sitten, jos on tullakseen. Luulen, että tulet saamaan samanlaisen äänivyöryn Tampereella, mikä Hjallikselle on tulossa Helsingissä. Keskity Tampereelle, niin projektimme menee parhaiten eteenpäin. Te olisitte kovista kovin kaksikko (lahjomaton) eduskunnassa. Itse en ole vielä koskaan elämässäni antanut periksi tyhmyyden edessä, ja toivon että olet sillä sektorilla yhtä ehdoton. TSEMPPIÄ, Ketelä !!!!"

Kiitos ensinnäkin kannustavasta yhteydenotosta. Kannustusta tarvitaan aina, vaikkei tässä mikään paniikki olekaan. Tekemistä vaan on niin pirusti, että välillä meinaa usko loppua omaan ajankäyttöön ja siihen, pystyykö hoitamaan noista asioista edes murto-osaa.

Tuo strategia, että itse henkilökohtaisesti keskittyisin Tampereen seutuun, kuulostaa erittäin järkevältä ja loogiselta. Näin tulen jossain vaiheessa varmasti tekemäänkin, mutta en ihan vielä: ensin on saatava jonkinlainen organisaatio rakennettua valtakunnallisesti.

Emme tietenkään tavoittele kuuta taivaalta. Tavoitteena on, että joka maakunnassa olisi muutama aktiivinen kaveri, jotka saavat itsenäisesti junan kulkemaan eteenpäin. Mieluiten siis 50 oikeasti aktiivista aktivistia kuin 500 jotain turhaa Hemppaa jaloissa pyörimässä. Tämä tavoite toteutuu kesään mennessä. Sitten on aikaa ajatella maakuntakohtaisia kampanjoita yms.

Jos ajattelee Muutos 2011 -projektia kokonaisuutena, niin olen erittäin tyytyväinen tilanteeseen: olen saanut tutustua todella hienoihin tyyppeihin ja yhdessä heidän kanssaan rakentaa jotain, mitä Suomessa ei ole ennen rakennettu: todellista vastarintaliikettä valtaeliitin konsensukselle ja sisäiselle kähminnälle. Olen saanut ilokseni huomata, että vielä löytyy ihmisiä, jotka asialleen vihkiytyneinä jaksavat päivästä toiseen painaa duunia yhteisen hyvän eteen. Pyyteettömästi itseään ja vaivojaan säästelemättä.

Verkostomme tulee jatkossa yhdistämään kiihtyvällä sykkeellä lisää samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä. Verkosto laajenee ja laajenee.

Kuntavaaleissa 2012 laitetaankin jo koko maa sekaisin. Jos ette usko, niin tarkistakaa huviksenne oman kotikuntanne viime vaalien tulokset ja katsokaa, millä äänimäärällä pääsee mukaan valtuustoon. Lautakunnista nyt puhumattakaan... Katsokaa myös, minkä tason tyyppejä sinne on valittu.

Toistan taas sen, minkä olen ennenkin sanonut: me emme voi hävitä tätä taistelua. Ennemmin tai myöhemmin kansan suuret rivit havahtuvat todellisuuteen ja näkevät, mitä pieni sisäpiiri on vuosikymmenet tälle maalle tehnyt. Silloin valta vaihtuu niin että rytisee. Toivottavasti Suomea ei ole pilattu jo siihen mennessä. Niin tai näin, syylliset saadaan varmasti vastuuseen tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.

Mitä tulee tyhmyyden edessä periksi antamiseen, niin voin luvata, että en anna. En etenkään tyhmyyden enkä äärimmäisen röyhkeyden. Nykyjärjestelmä edustaa molempia.

Jatketaan taas puuhia!

JM-K

Quote from: Jari Leino on 06.03.2010, 12:39:56
Olen Juhan kanssa samaa mieltä, että tämä peli katsotaan nyt loppuun saakka. Hauskaahan tämä on. :)

Jos ollaan ihan tarkkoja, niin eiköhän me vielä kovenneta tätä peliä monta pykälää. Pökköä pesään ensi viikosta alkaen!

Käsi pystyyn, jos olet samaa mieltä!

Klementti

suomelle

Käsi pystyyn ilman muuta. Molempia käsiä ei nosteta!

dothefake

Quote from: JM-K on 06.03.2010, 12:42:33
Quote from: Jari Leino on 06.03.2010, 12:39:56
Olen Juhan kanssa samaa mieltä, että tämä peli katsotaan nyt loppuun saakka. Hauskaahan tämä on. :)

Jos ollaan ihan tarkkoja, niin eiköhän me vielä kovenneta tätä peliä monta pykälää. Pökköä pesään ensi viikosta alkaen!

Kouvolassa kerätään taas ensi lauantaina, jäsen Jekku on luvannut lounaat, jos saadaan sata korttia.
ps. Edellisetkin on vielä lähettämättä, kun olen nukkunut ne tyynyn alla, antavat rauhallisen unen.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

KJ

Aika harva muuten tajuaa, miten vaikeaa on puolueen perustaminen ja sen saaminen valtakunnalliseen julkisuuten. Soini tajuaa: muistan vieläkin ne lehtijutut, kun Soini kierteli tupailloissa pitkin Pohjois-Karjalaa (yhdessäkin tupaillassa oli neljä kuulijaa ja Soini näytti lähinnä kylähullulta), eikä ikinä tullut sieltä valituksi.

Niin ne ajat muuttuvat.

Ja sitten nillitysosastoon. Kalevi kirjoitti 4.3 näin:
QuoteMuutos tulee tekemään Helsingin vaalipiirissäkin aivan yhtä paljon työtä oman kampanjansa eteen kuin muuallakin, ja tavoitteemme on saada yksi omista ehdokkaistamme läpi. Voin strategiastamme paljastaa sen verran, että se ei tule perustumaan pyrkimykseen heikentää Jussin asemia.

En näe vähien resurssien haaskaamisessa Helsinkiin mitään järkeä, koska Jussin ilmoituksen jälkeen Helsinki on ikään kuin jo hallussa. Jos ja kun Jussi vetää mukanaan yhden tai kaksi persua, niin se on jo hyvä suoritus. Pahimmillaan Muutoksen äänet saattavat estää sen toisen persun läpimenon Jussin imussa. Persut ovat kuitenkin "meitä". Mahdollinen (epätodennäköinen) vaaliliitto onkin sitten jo eri juttu.

Uudellamaalla on vähän sama juttu: jos Teemu on ehdolla, niin tärkeintä on saada Teemu listan kakkoseksi, ja sitä kautta Soinin imussa valituksi.

Kymen vaalipiirissä on Freddie. Jos hän on ehdolla, niin sinnekään ei kannata mennä sekoittamaan pakkaa (ellei vaaliliitto).

Muutokselle jää Tampere-Turku-Oulu + muu Suomi, jossa siinäkin on tekemistä.

Tärkeintä on kuitenkin saada valituksi nuivia, ei niinkään muutoslaisia.

What would Gösta Sundqvist do?

Klementti

Quote from: KJ on 06.03.2010, 14:44:27

Sinulle taisi tulla kirjoitusvirhe. Tarkoitit kai tuon nuivia sanan tilalle Persuja, koska muita et jutussa maininnutkaan.

Muutoksella tulee kyllä aivan hyviä ehdokkaita jokaiseen vaalipiiriin, joten on aivan liian ennenaikaista ruveta jakamaan reviirejä.

JM-K

Aika harva muuten tajuaa, miten vaikeaa on puolueen perustaminen ja sen saaminen valtakunnalliseen julkisuuten. Soini tajuaa: muistan vieläkin ne lehtijutut, kun Soini kierteli tupailloissa pitkin Pohjois-Karjalaa (yhdessäkin tupaillassa oli neljä kuulijaa ja Soini näytti lähinnä kylähullulta), eikä ikinä tullut sieltä valituksi.

Niin ne ajat muuttuvat.

Ja sitten nillitysosastoon. Kalevi kirjoitti 4.3 näin:
QuoteMuutos tulee tekemään Helsingin vaalipiirissäkin aivan yhtä paljon työtä oman kampanjansa eteen kuin muuallakin, ja tavoitteemme on saada yksi omista ehdokkaistamme läpi. Voin strategiastamme paljastaa sen verran, että se ei tule perustumaan pyrkimykseen heikentää Jussin asemia.

En näe vähien resurssien haaskaamisessa Helsinkiin mitään järkeä, koska Jussin ilmoituksen jälkeen Helsinki on ikään kuin jo hallussa. Jos ja kun Jussi vetää mukanaan yhden tai kaksi persua, niin se on jo hyvä suoritus. Pahimmillaan Muutoksen äänet saattavat estää sen toisen persun läpimenon Jussin imussa. Persut ovat kuitenkin "meitä". Mahdollinen (epätodennäköinen) vaaliliitto onkin sitten jo eri juttu.

Uudellamaalla on vähän sama juttu: jos Teemu on ehdolla, niin tärkeintä on saada Teemu listan kakkoseksi, ja sitä kautta Soinin imussa valituksi.

Kymen vaalipiirissä on Freddie. Jos hän on ehdolla, niin sinnekään ei kannata mennä sekoittamaan pakkaa (ellei vaaliliitto).

Olisit nyt saman tien jättänyt tuon Tampereen ja Turun pois. Mitäs jos minä vienkin Velton äänet Pirkanmaalta? Ja Keronen jonkun persun Turusta? Vai onko siellä persuja?

antero

Oisko ~45-astetta sopivan kova nousu^^^kulma!?

o/
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

rankka

Kiva kun jaoit valmiiksi.
JM-K on oikeassa, jätetään Dambesderi ja Turkkunen pois. Oulu myös. Saammeko edes Römpsänperää? Voi jehna.

Kalevi hoi! Pensselit santaan ja aletaan vaikuttamaan olemassa olevien puolueiden kautta.

suomelle

Quote from: KJ
Aika harva muuten tajuaa, miten vaikeaa on puolueen perustaminen ja sen saaminen valtakunnalliseen julkisuuten...

Aika harva itse asiassa joutuu koskaan tilanteeseen jossa sen tajuamisella olisi jotain käytännön merkitystä.

Ja eteenpäin tämä menisi siis tällä tavalla..

"Persut ovat kuitenkin "meitä". Mahdollinen (epätodennäköinen) vaaliliitto.."

Persut meitä mutta Muutos ei kelpaa heille vaaliliittoon, mitä hä?
Persut ovat Perussuomalaiset -puolueessa ja 'me' olemme Muutos 2011.

Tuosta nopeasti ynnäämällä saisi sen käsityksen, että jos Muutos 2011 pysyy pois Helsingistä, Uudeltamaalta ja Kymeestä, sillä Muutos saisi varmistettua toiselle puolueelle, Persuille todennäköisesti 3-4 edustajapaikkaa, vai kuinka Kontiolahti?

Mitäs siitä voisi saada vastikkeeksi, tämä kun kuullostaa pahasti siltä politiikantekotavalta josta Muutos pyrkii eroon, eli sulle mulle sulle mulle?
Tähän asti tuossa on ollut vain se mulle, eli persuille.

HUOM! Sivusta seuraaville tiedoksi. Minä EN ole mikään enkä kukaan puhumaan Muutos 2011 puolesta, saati tekemään minkäänlaisia kannanottoja. Puhun täysin yksityishenkilönä ja omine mielipiteineni.

KJ

QuoteOlisit nyt saman tien jättänyt tuon Tampereen ja Turun pois. Mitäs jos minä vienkin Velton äänet Pirkanmaalta? Ja Keronen jonkun persun Turusta? Vai onko siellä persuja?

Ihme kuittailua. Mainittakoon, että olen Muutoksen jäsen (ja siksi kirjoitankin Muutos-osastolle), eikä minulla siten ole pahempia persu-sympatioita. Toisaalta, olen myös realisti, enkä näe mitään pahaa siinä, että nuivien vaalimenestys maksimoitaisiin puolueesta riippumatta. Ja kun resurssit aloittavalla puolueella ovat mitä ovat, niin tuskin niiden vähäistenkään keskittäminen niin huono idea olisi.

Veltto on hörhö, joten tuskin kenelläkään on mitään sitä vastaan, että sinä viet Velton äänet. Tietääkseni Turussa ei ole ketään tunnettua nuivaa persua (ehkä Lohela?), joten kenttä on avoin Keroselle.

Huh.

JM-K

Quote from: antero on 06.03.2010, 15:27:39

o/

Hmhhh, jos kyseessä on Homman nousukulma, niin 45 astetta on ihan ok.

Jos sen sijaan kyseessä on käden nousukulma, niin sitten minä olen väärä mies vastaamaan. Tuolta Suoli24:n isäm maa -palstalta saattaisi löytyä sopivampaa väkeä. Tai jollain tavalla asiantuntevampaa... Kysäise sieltä. Otsikoksi voi laittaa esim. Joka mies ylös!

JM-K

Quote from: KJ on 06.03.2010, 15:57:55
QuoteOlisit nyt saman tien jättänyt tuon Tampereen ja Turun pois. Mitäs jos minä vienkin Velton äänet Pirkanmaalta? Ja Keronen jonkun persun Turusta? Vai onko siellä persuja?

Ihme kuittailua. Mainittakoon, että olen Muutoksen jäsen (ja siksi kirjoitankin Muutos-osastolle), eikä minulla siten ole pahempia persu-sympatioita. Toisaalta, olen myös realisti, enkä näe mitään pahaa siinä, että nuivien vaalimenestys maksimoitaisiin puolueesta riippumatta. Ja kun resurssit aloittavalla puolueella ovat mitä ovat, niin tuskin niiden vähäistenkään keskittäminen niin huono idea olisi.

Veltto on hörhö, joten tuskin kenelläkään on mitään sitä vastaan, että sinä viet Velton äänet. Tietääkseni Turussa ei ole ketään tunnettua nuivaa persua (ehkä Lohela?), joten kenttä on avoin Keroselle.

Huh.

Ei tässä mitään ihmeempää kuittailua ollut. Tuohan sinulla oli pointti, että Helsinki pitäisi ikään kuin korvamerkitä Hallikselle. Kysyin vain, että miksei tehdä sitten samaa muihinkin suurempiin kaupunkeihin.

En minä tiedä, kuka minkäkin nimimerkin takana kirjoittaa eikä sillä ole sinänsä mitään väliäkään. Ja saa tälle saitille kirjoittaa muutkin kuin Muutoksen jäsenet.

Persut ja Hallis tehkööt omia juttujaan, me omiamme. Tulemme siis asettamaan omia ehdokkaitamme myös Helsinkiin ja Uudellemaalle. Jos se on pois persuilta, niin - äitiäni lainatakseni - voi voi, sitten se on persuilta pois.

Teemu Lavikka

QuoteTekemistä vaan on niin pirusti, että välillä meinaa usko loppua omaan ajankäyttöön ja siihen, pystyykö hoitamaan noista asioista edes murto-osaa.

Delegoi, hyvä mies, delegoi. Kentällä on varmasti joutavaa ja innokasta porukkaa hoitamaan joitain tehtäviä, mitä et itse ehdi hoitamaan.

Muutos vs Persut kouhotuksessa unohtuu mielestäni yksi melko oleellinen asia: puolueohjelmat ovat erilaiset. Nuivaa ehdokasta äänestävä löytää ehdokkaita molemmista leireistä, joten mielestäni muut puolueen ajamat asiat kääntävät äänestäjän äänen suuntaan tai toiseen.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

KJ

QuoteTuohan sinulla oli pointti, että Helsinki pitäisi ikään kuin korvamerkitä Hallikselle. Kysyin vain, että miksei tehdä sitten samaa muihinkin suurempiin kaupunkeihin.

Ei, vaan minun pointtini oli se, että Helsingissä, Uudellamaalla ja ehkä myös Kymissä on realistinen mahdollisuus saada nuiva ehdokas läpi Persujen listoilta (jotka syövät Muutoksen äänet), ja siksi kannattaisi keskittyä helpommille apajille rajallisten resurssien puitteissa.

Kun kysyt, miksi muita kaupunkeja ei korvamerkitä, niin siksi, koska niissä ei ole sellaisia takuunuivia "nimi"-persuja kuten edellä mainituissa.

QuotePersut ja Hallis tehkööt omia juttujaan, me omiamme. Tulemme siis asettamaan omia ehdokkaitamme myös Helsinkiin ja Uudellemaalle. Jos se on pois persuilta, niin - äitiäni lainatakseni - voi voi, sitten se on persuilta pois.

Asia selvä, kunhan tuumiskelin.

P.S. olen jäsen numero 62.

Ammadeus

Quote from: Jari Leino on 06.03.2010, 13:09:19
Muutos 2011 - panokset kovenee

Teaser: eräällä sisäpihalla Tampereen Armonkalliolla
http://www.youtube.com/watch?v=bMCipQI1yv8

Tuomisen kivimuurin piha,juhannuskylä.
Siinä tuomiokirkon vieressä.

Kalevi Soilander

Ensinnäkin ainakin minun resurssini koostuvat pääasiassa siitä, että pystyn tekemään töitä asioiden eteen Helsingissä ja Uudellamaalla. Tämän resurssin käyttö ei onnistu missään muualla, koska asun täällä.

Helsingissä ja Uudellamaalla tulee olemaan Muutoksen ehdokkaita, ja tulemme tekemään kovasti työtä heidän menestyksensä puolesta. Vaikka eduskuntaan asti ei kukaan pääsisikään, niin pian sen jälkeen on vuorossa kunnallisvaalit. Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja muualla tulee 2012 olemaan muutoslaisia kaupunginvaltuustoissa, ja tämän varmistaminen on erittäin tärkeä tavoite.

Tai voisimmehan tietysti Helsingissäkin sopia, että pyritään varmistelemaan mahdollisimman monen persun pääsyä Helsingin kaupunginvaltuustoon? Vaalipiirihän on täsmälleen sama kuin eduskuntavaaleissa. Siinä tapauksessa sanoisin, että kannattaisi kuopata koko Muutos saman tien.

Minä en tiedä, ketä kaikkia persuilla tulee olemaan Helsingissä ehdokkaina vuoden päästä, ja keillä heistä on parhaat mahdollisuudet päästä läpi. Toivon kovasti, että Halla-aho on se kärkiehdokas.

Noin muuten minulla ei ole itselläni minkäänlaista motivaatiota tehdä työtä persujen hyväksi. En erityisemmin kannata juuri persujen politiikassa paljoa muuta kuin sitä, että se on tähän asti ollut ainoa eduskuntapuolue, jossa maahanmuuttokriittisetkin ehdokkaat ovat voineet avoimesti ajaa politiikkaansa.

Me emme Helsingissä lähde kilpailemaan erityisesti Halla-ahon kanssa samoista äänistä. Olen varma, että lähes jokainen muutoslainen haluaa Halla-ahon pääsevän eduskuntaan. En usko, että samaa voi sanoa kaikista perussuomalaisista.

Me lähdemme hakemaan kannatusta aivan erilaisilla teemoilla kuin Halla-aho. Meidän ehdokkaamme tulevat toki olemaan maahanmuuttoonkin järkevästi suhtautuvia, ovathan he hyväksyneet Muutoksen puolueohjelman, mutta he tulevat varmaan ensisijaisesti hakemaan kannatuksensa muuten kuin maahanmuuttokysymykseen keskittymällä. Halla-ahon ääniä me emme yritä viedä. Jos persuilta kokonaisuutena menee ääniä, niin se ei ole varsinaisesti minun ongelmani, en ole persujen kannattaja.

Helsingissä on paljon äänestäjiä, jotka eivät halua äänestää Halla-ahoa, tai jotka eivät voisi kuvitellakaan äänestävänsä Perussuomalaisia - tai jotka eivät ylipäätänsäkään kävisi äänestämässä ketään, jolleivät meidän aktiivimme kävisi heitä herättelemässä. Meillä on toki jo äänestäjäkunnan profilointi käynnissä tätä ajatellen! Nämä äänet eivät ole poissa Halla-aholta, eivätkä välttämättä edes persuilta.

(Huom, tuo "en kannata persuja juuri missään muussa..."-linja on ihan minun henkilökohtainen kantani, meillä toki on paljon jäseniä ja kannattajia, jotka suhtautuvat Perussuomalaisten poliittisiin linjauksiin hyvinkin positiivisesti, kuten ilmeisesti jäsen 62. Heillä on toki yhtä iso sananvalta asioissa kuin minullakin)
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Kalevi Soilander

P.S. Sivumennen sanottuna Helsinki on Muutoksen vahvin alue, katsotaanpa sitten jäsenten tai aktiivisesti kokouksiin ja toimintaan osallistuvien ihmisten määriä. Pesemme Tampereen ihan mennen tullen! (Pistäkääs paremmaksi siellä Mansesterissa!  ;) )

2012 kunnallisvaalien jälkeen Helsingin kaupunginvaltuusto saattaa näyttää hyvin erilaiselta.

JM-K

Quote from: KJ on 06.03.2010, 16:27:39
Ei, vaan minun pointtini oli se, että Helsingissä, Uudellamaalla ja ehkä myös Kymissä on realistinen mahdollisuus saada nuiva ehdokas läpi Persujen listoilta (jotka syövät Muutoksen äänet), ja siksi kannattaisi keskittyä helpommille apajille rajallisten resurssien puitteissa.

Kun kysyt, miksi muita kaupunkeja ei korvamerkitä, niin siksi, koska niissä ei ole sellaisia takuunuivia "nimi"-persuja kuten edellä mainituissa.

Ok, nyt ymmärsin. Äsken ymmärsin väärin, sori, jos kuulosti kuittailulta.

JM-K

Quote from: Kalevi on 06.03.2010, 17:08:47
2012 kunnallisvaalien jälkeen Helsingin kaupunginvaltuusto saattaa näyttää hyvin erilaiselta.

Kunnallisvaaleihinkin on ilmoittautunut väkeä jo ihan mukavasti ehdokkaiksi.

Kalevi Soilander

Quote from: Kalevi on 06.03.2010, 16:57:42
...jokainen muutoslainen haluaa Halla-ahon pääsevän eduskuntaan. En usko, että samaa voi sanoa kaikista perussuomalaisista.

Tämän voi muuten tulkita kahdella tavalla. Kumpikin tulkinta pitää paikkansa.

(jokainen A haluaa B:n pääsevän eduskuntaan, mutta jokainen C ei halua B:n pääsevän eduskuntaan
TAI
jokainen A haluaa B:n pääsevän eduskuntaan, mutta jokainen A ei halua kenen tahansa C:n pääsevän eduskuntaan.)

dothefake

Nyt menee jo niin vaikeaksi, että pitääköhän lähteä ABC:lle kahville?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

KJ

QuoteTai voisimmehan tietysti Helsingissäkin sopia, että pyritään varmistelemaan mahdollisimman monen persun pääsyä Helsingin kaupunginvaltuustoon? Vaalipiirihän on täsmälleen sama kuin eduskuntavaaleissa. Siinä tapauksessa sanoisin, että kannattaisi kuopata koko Muutos saman tien.

Tiedät ihan hyvin kuin minäkin, että ek- ja kunnalisvaalit ovat kaksi eri asiaa.
Minä en todellakaan välitä siitä, onko valittu nuiva muutoslainen, persu tai vaikkapa vihreä, kunhan on nuiva. Lähestymistapani (tähänkin) asiaan on varsin pragmaattinen. Tavoite on aina tärkeämpi kuin väline.

Quote(Huom, tuo "en kannata persuja juuri missään muussa..."-linja on ihan minun henkilökohtainen kantani, meillä toki on paljon jäseniä ja kannattajia, jotka suhtautuvat Perussuomalaisten poliittisiin linjauksiin hyvinkin positiivisesti, kuten ilmeisesti jäsen 62. Heillä on toki yhtä iso sananvalta asioissa kuin minullakin)

Jos suhtautuisin Persujen (talous)poliittisiin linjauksiin positiivisesti, niin silloin olisin Persuissa, mutta kun en suhtaudu. Olen itse asiassa Persujen kanssa eri mieltä suurin piirtein kaikesta muusta paitsi pakkoruotsista ja maahanmuuttopolitiikasta, ja siitäkin on hiukan sanomista.

Ja kuten toisaalla on todettu, helpoiten kannattajia Muutos saa nukkuvista. Siinä on sekin hyvä puoli, että kampanjan teema on helppo keksiä: HERÄTKÄÄ!

FadeAway

Ehdokkaita , joka vaalipiiriin myös Muutokselle ja mieluiten vielä muutama näkyvä kärkiehdokas.
Persut tarvitsevat myös kirittäjänsä. Soinin EU:hun menon jälkeen oli outo ja pitkä vaikenemis jakso eduskunnassa Perusujen mamuasioissa. En ole mitenkään takuuvarma kaikista Persujen ehdokkaiden maahanmuuttokriittisyydestä. Taitaa osa olla SMP:n jäänteitä.
Näen eduskuntavaalit starttina 2012 kuntavaaleihin, joissa tavoite on koko Suomen kattava Muutos edustajien verkosto. Kasataan seuraavan vuoden aikana organisaatio kasaan, kerätään kannattajaryhmiä, jäseniä ja tietysti äänestäjiä.(Ai niin niitä kortteja myös)
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Viinankylväjä

Quote from: JM-K on 06.03.2010, 15:13:50
Olisit nyt saman tien jättänyt tuon Tampereen ja Turun pois. Mitäs jos minä vienkin Velton äänet Pirkanmaalta? Ja Keronen jonkun persun Turusta? Vai onko siellä persuja?

Vaaliliittoon Soinin kanssa, 2015 ei enää sellaiseen pysty. Tai sitten Muutoslaiset  liittyisivät pershuihin sitoutumattomana, ja läpi päästyään eroaisivat persuista ja liittyisivät Muutokseen.  ;D

suomelle

Minä en todellakaan välitä siitä, onko valittu nuiva muutoslainen, persu tai vaikkapa vihreä, kunhan on nuiva. Lähestymistapani (tähänkin) asiaan on varsin pragmaattinen. Tavoite on aina tärkeämpi kuin väline.

Mitä vihreillä on tuon kanssa tekemistä? Nuiva mikä nuiva mutta jos nappia pitää painaa puoluejohdon päätösten mukaan, kuten tilanne tänä päivänä vihreissä, entisissä umpikommareissa on, sillä nuivuudella ei ole mitään merkitystä ja nuiva äänesi meni täysin harakoille.

antero

Quote from: JM-K on 06.03.2010, 15:59:52
Quote from: antero on 06.03.2010, 15:27:39

o/

Hmhhh, jos kyseessä on Homman nousukulma, niin 45 astetta on ihan ok.

Jos sen sijaan kyseessä on käden nousukulma, niin sitten minä olen väärä mies vastaamaan. Tuolta Suoli24:n isäm maa -palstalta saattaisi löytyä sopivampaa väkeä. Tai jollain tavalla asiantuntevampaa... Kysäise sieltä. Otsikoksi voi laittaa esim. Joka mies ylös!

Äläs nyt ole noin rasismi.

Jo muinaiset roomalaiset ymmärsivät että kaikki tiet vievät Muutokseen, ja tervehtivät ilolla noin 45-asteisella nousu^^^kulmajyrkkyydellä.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Rise

Quote from: antero on 06.03.2010, 21:00:43
Jo muinaiset roomalaiset ymmärsivät että kaikki tiet vievät Muutokseen, ja tervehtivät ilolla noin 45-asteisella nousu^^^kulmajyrkkyydellä.

Ave Maeci-Cetelae, populus cambiatio te salutant!
Kaiken se estää.

June

Quote from: KJ on 06.03.2010, 16:27:39
QuoteTuohan sinulla oli pointti, että Helsinki pitäisi ikään kuin korvamerkitä Hallikselle. Kysyin vain, että miksei tehdä sitten samaa muihinkin suurempiin kaupunkeihin.

QuotePersut ja Hallis tehkööt omia juttujaan, me omiamme. Tulemme siis asettamaan omia ehdokkaitamme myös Helsinkiin ja Uudellemaalle. Jos se on pois persuilta, niin - äitiäni lainatakseni - voi voi, sitten se on persuilta pois.
Asia selvä, kunhan tuumiskelin.
P.S. olen jäsen numero 62.

KJ puhuu asiaa. Tuntuu haaskaukselta hajottaa ääniä kahtaalle ainakaan Helsingissä ja Uudella maalla. Siinä ei voita muu kuin mokutusrintama. Mäki-Ketelä ja Keronen ovat vahvoja ehdokkaita Tampereella ja Turussa, otetaan tästä kaikki irti ja sitten 2015 katsotaan asetelmat uusiksi. Saanen sanoa, vaikka en Muutoksen jäsen olekaan.
Kannattaa uskoa hyvällä, tulijat eivät lopu vastaanottamalla ! JH-a, Narinkkatori 10.10.2015