News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

nitkunatku

Omituisia väitteitä kaverisi ovat esittäneet. Nopea googlaus tuottaa perussuomalaisten vaaliohjelman, jossa on luku
3.7 Vammaiset osana yhteiskuntaa – ei yhteiskunnan ulkopuolella
[/quote]

Huomasin muuten pahan virheen vaaliohjelman kohdassa, jossa puhutaan suorasta demokratiasta. Kohdassa puhutaan neuvoa-antavista äänestyksistä, vaikka äänestysten tulisi olla nimenomaan sitovia.
Nyt tai joskus toiste.

Janne J. M. Muhonen

Olen saanut sellaista pintapuolista paheksuntaa mielipiteistä, kirjoituksistani ja kommenteistani, mutta onneksi mikään ei ole vielä vaikuttanut politiikan ulkopuoliseen ystävyyteen. Sitä enemmän blogiini tutustuneet toverit ovat ilmoittaneet halustaan oikein keskustella kanssani politiikasta, vaikkapa oluttuopposen äärellä.

Eniten minua harmittaa noissa saamissani "tule nyt järkiisi", "mä en ymmärrä sua" tai "taas tota persuasennetta" -kommenteissa se, että niitä viljelevät ammentavat näkökantansa lähes poikkeuksetta erkkomediasta, eivätkä suostu kirveelläkään lukemaan riviäkään esimerkiksi Scriptasta tai täältä foorumilta.

Yhtenä laatuesimerkkinä kukaan antipersuryöpytystä pitäneistä tutuistani ei taatusti lukenut Nuivaa vaalimanifestiä, perussuomalaisten vaaliohjelmaa (missään vaaleissa) tai edes rasismin vastaisen julkilausuman lyhentämätöntä ja kommentoimatonta versiota. Sain kuulla "lukematta paskaa, rasistien vauhkoamista" yms. Kärkipaikkaa pitänee "en jaksanut lukea ensimmäistä riviä pidemmälle" tai "taas sen Hullu-ahon/Allah-ahon/Halal-ahon juttuja, lukematta paskaa."

En loukkaannu noista puheista, mutta tunnen pohjatonta myötähäpeää/sääliä siitä, kuinka fanaattiseksi antipersuus joidenkin ajatusmaailmassa kohoaa ja kuinka kapeakatseista, ts. valikoivaa, on uutismateriaali, josta he tietonsa saavat, ja joista he toivon mukaan myös jonkunlaisia johdonmukaisuuksia vetävät.

En tiedä, että pelkäävätkö he relevantteja tietolähteitä kaihtaessaan sitä, että...

a) näiden poliittisesti korrektin liturgian mukaan saatanallisten ja rasististen sivujen turmelevan heidän sielunsa vai
b) sitä, että tulevatkin itse järkiinsä, koska ovat onnistuneet tähän asti pysyttelemään niin korrekteina, koska ovat pidättäytyneet lukemasta asioista niiden oikeilla nimillä, asioista niiden todellisista taustoista (poliittisesti sitoutumattomien kertomana) ja esimerkiksi tilastoista, jotka on tulkittu ja avattu realistisella tavalla.

Minä esimerkiksi otin tavoitteekseni lukea tämän vuoden kuluessa Koraanin läpi. En todellakaan pelkää kääntyväni muslimiksi, mutta mielestäni on järkevä periaate perehtyä mahdollisimman tiiviisti asioihin, joista omaa vahvat mielipiteet ja koita kritisoi ankarasti.

Lisäksi aion tututstua myös islammyönteisiin foorumeihin (etupäässä tulevaisuus.orgin tarjontaan) ja monikulttuurimyönteisten ihmisten ajattelumaailmaan, jotta pyrkisin ymmärtämään heidän ajatuksenjuoksuaan paremmin, ja toisaalta myös jonkunlaisen ymmärryksen saavutettuani keksimään paremmat keinot vaikuttaa siihen, että he, no, tulisivat järkiinsä.
"Haataisen mielestä kaikkien helsinkiläisten tavoite on se, että somalinkielisten lasten äidinkieli kehittyy rikkaaksi."

- apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen, Iltalehti, 12.3.2009.

masahiro

Kansanedustajavaalien aikaan eräs facebook tuttu ilmoitti, että kaikki perussuomalaisia äänestäneet "kaverit" voivat pyyhkiä hänet pois kaverilistaltaan. 

-PPT-

Uuden Suomen puheenvuoroblogit on aina hauskaa luettavaa kun muutamilla sinne kirjoittavilla on niin paranoidi persuviha, että he varmaan näkevät untakin persumöröistä.

Farrow

Quote from: masahiro on 06.03.2012, 21:26:31
Kansanedustajavaalien aikaan eräs facebook tuttu ilmoitti, että kaikki perussuomalaisia äänestäneet "kaverit" voivat pyyhkiä hänet pois kaverilistaltaan.
Meillä on varmaan sit ollu yhteinen fb-kaveri, koska yks mun fb-kaveri ilmoitti aivan samoin. :)
(Tosin, muutama kuukausi sitten pyyhin hänet aivan toisesta syystä listaltani).
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Sikanez

Tuo oli selvä yritys kiertää tai murtaa vaalisalaisuutta. Parasta olisi huokutella kaikki sen tutun kaverit irrottamaan tyyppi kaverilistalta, koska silloin on vaikeampi päätellä kuka oli äänestänyt perussuomalaisia ja kuka ei.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Huolestunut Kansalainen

Quote from: Sikanez on 12.03.2012, 10:19:49
Tuo oli selvä yritys kiertää tai murtaa vaalisalaisuutta. Parasta olisi huokutella kaikki sen tutun kaverit irrottamaan tyyppi kaverilistalta, koska silloin on vaikeampi päätellä kuka oli äänestänyt perussuomalaisia ja kuka ei.

Kuinka niin? Poistaminenhan on täysin vapaaehtoista ja jos sen tuosta pyynnöstä tekee, tuo aivan itse ja omasta vapaasta tahdostaan julki äänestyskäyttäytymisensä. Jos ei halua kertoa, ei ole pakko joten mitään salaisuuksia tuossa ei olla murtamassa. Tee nyt kuitenkin varmuudeksi tutkintapyyntö.

Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Sikanez

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 12.03.2012, 10:32:04
Quote from: Sikanez on 12.03.2012, 10:19:49

Kuinka niin? Poistaminenhan on täysin vapaaehtoista ja jos sen tuosta pyynnöstä tekee, tuo aivan itse ja omasta vapaasta tahdostaan julki äänestyskäyttäytymisensä. Jos ei halua kertoa, ei ole pakko joten mitään salaisuuksia tuossa ei olla murtamassa. Tee nyt kuitenkin varmuudeksi tutkintapyyntö.
Jos olisin tilanteessa että kaverini Facebookissa esittäisi tuollaisen pyynnön, niin tekisi mieleni houkutella kaikki tuon kaverin kaverit eroamaan. Syy olisi se, että jos pelkästään perussuomalaisia äänestäneet olisivat eronneet, niin vaalisalaisuus olisi vaarantunut, mutta kun kaikki eroavat, kaveri ei voi tietää, kuka on eronnut mistäkin syystä.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

-PPT-

Jotkut ihmiset ottavat tuon Facebookin ja ne kaverilistat aivan liian vakavasti.

Parturi Perjantai 13

On,perheenjäsenet pitävät jonkun sortin natsina. EVVK,ja käännytystyö käynnissä! Glas Of Juice ja sillai   :D
Latin fascist.

valkka

En saa enää olla yhteydessä kummityttööni, koska olen nuiva. Kummitytön eno ei ole enää tekemisissä siskonsa kanssa, koska nuivuus, siskon tahto. En saanut synttärikutsua koska nuivuus, eikä tyttärenikään lastenkutsuille.

En voi liittyä fb:n koska nuivuus haittaisi bisnestäni.

coscarnorth

Itselläni on käynyt jopa ihan niin, että 80% ystävistäni äänestävät vasemmistoliittoa, tyttöystävä mukaanlukien ja perheeni vihreitä. Itse äänestän perussuomalaisia, mikä aiheuttaa jatkuvaa pilkkaa ystäväpiirissäni. Suurimman reaktion aiheuttaa kuitenkin nimenomaan se, että luen scriptaa ja arvostan Halla-ahoa. Eniten ystäviäni, kuitenkin tuntuu nyppivän se, että kun keskustelemme esimerkiksi maahanmuutosta, niin argumentit sen puolesta loppuvat depantissa kovin nopeasti, minkä jälkeen yleensä vajotaan ystävieni taholta todella alas, esimerkiksi heittämään Timo Soinin naamarista melko törkeää huumoria. Humalassa ystävieni typeryys on alkanut vuosi vuodelta ärsyttää enemmän, mikä on johtanut usein todella surkeisiin ryyppyreissuihin. Eniten minua rasittaa ystävieni taholla haluttomuus ymmärtää ajatuksiani. Kai se on vaan se suvaitsevaisuuslandian muodostama muuri, jonka läpi ei pääse mikään kriittinen väite liittyen maahanmuuttoon.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Jaska Brown

Coscarnorth, tuttu ilmiö. Vastoin yleistä luuloa suvaitsevaiset sietävät yllättävän hyvin omista mielipiteistään poikkeavia näkemyksiä. Ongelma on siinä, että he sietävät hyvin huonosti omista mielipiteistään poikkeavia faktoja.
Jos islamilaisessa kulttuurissa olisi jotain ihastelemisen arvoista, Euroopasta muutettaisiin siirtolaisiksi Lähi-Itään eikä päinvastoin.
http://jaskanpauhantaa.blogspot.com/search/label/Mokutus

M13

Quote from: Jaska Brown on 19.03.2012, 18:35:49
Coscarnorth, tuttu ilmiö. Vastoin yleistä luuloa suvaitsevaiset sietävät yllättävän hyvin omista mielipiteistään poikkeavia näkemyksiä. Ongelma on siinä, että he sietävät hyvin huonosti omista mielipiteistään poikkeavia faktoja.

Niin meillekin opetettiin vartijakurssilla, että jos joku vaikuttaa henkisesti häiriintyneeltä ja näkee vaikka pikku-ukkoja puiden latvoissa, ei pidä mennä väittämään, ettei sielä ole pikku-ukkoja, koska tämä saattaa laukaista jonkinlaisen aggressiivisuuskohtauksen.  8)
Näin lasketaan yksittäistapauksia

"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies."
Ernest Benn

-PPT-

Olen tutustunut tyttöön jolle ei kannata ihan hetimiten tunnustaa että tulee tätä foorumia selailtua.

Ajattelija2008

Ei ole nuivuus aiheuttanut ongelmia minulle. Tekniikan ja luonnontieteen korkeakoulutetuilla ovat jo koulutuksenkin puolesta jalat maassa, joten mitään ruusunpunaisia kuvitelmia kehitysmaista suuntautuvan maahanmuuton ihanuudesta ei tutuillani ole.

Olisi toki mielenkiintoista tutustua myös vihervasemmistolaisten ihmisten pääkopan raksutukseen.

l'uomo normale

Quote from: -PPT- on 24.03.2012, 02:22:25
Olen tutustunut tyttöön jolle ei kannata ihan hetimiten tunnustaa että tulee tätä foorumia selailtua.

Oletko varma? Kenties hän kahta kauheammin yrittää käännyttää sinut rasismista. Pitää muistaa että suvaitsevaistolaiset ovat pohjimmiltaan fasisteja, joten Homma kiinnostaa ja kiihottaa heitä (salaa).
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Fiftari

Parilta kaverilta tuli kyllä kommenttia kun kerroin että täällä pyörin. Kommentti oli tyyliin "pyöritkö säkin rasistiforumilla". Eikä auttanut selitykset että ei täällä nyt hirveästi rasisteja pyöri. lähinnä vain huolestuneisuutta isänmaan tilasta. Lopulta oli pakko kysyä rasismin määritelmää joka sitten hiljensi kun eivät oikein osanneet selittää. Monesti ottanut "yhteen" näiden tyyppien kanssa mm. maahanmuutosta jne. Yleensä kysynyt että jos kerran haluavat romaneja majoittaa niin mikseivät ota asumaan luokseen ja mikseivät itse anna heille ruokaa tai rahaa kun aina muiden pitäisi antaa. Yleensä ovatkin sitten hiljaa tai vaihtavat aihetta.

Suurempia ongelmia ei ole. Muut ovatkin sitten "roturealisteja" kun kaveriporukka pääasiassa kostuu entisistä ja nykyisistä rauhanturvaajista.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

ElenaDaylights

Itse asiassa olen huomannut ihmisissä nuivuutta, mikäli pystyy ja haluaa itse keskustella asiasta. Pintaa raaputtamalla sekin paljastuu. Ihmisistä on tullut vaan aiempaa arempia otaa asiaan kantaa. Sikäli rasisimileimakirves on ollut tehokas.

En ole enää edes yrittänyt olla korrekti. Tuttavat ja ystävät tietävät ja tuntevat minut sen verran hyvin etteivät pidä minua ksenofobisena vaan tympääntyneenä yhteiskuntakehitykseen ja poliittiseen juonitteluun. Tokivaikuttaa asiaan sekin että seuraan kehitystä aika intensiivisesti  toisin kuin useimmat tuttavani joiden intressit rajoittuvat salkkareiden juonenkäänteisiin ja arkiseen seilaamiseen tilipäivien välillä.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Eugen235

Jos mun työpaikalla tiedettäisiin että mä käyn täällä mut työpaikkakiusattaisiin hengiltä :-)

Onneksi lähipiirin voi valita. Työtovereita ei voi.

Vörå

Jaa, vieläkään ei ole todistettavissa mitään ongelmia, eli melkoisen laajassa ystäväjoukossani ei ole edelleenkään yhtään julkinuivaa. Olisikohan edes joku salanuiva? Kuten sanottu niin luulisin kyllä ihan hyvin sopeutuvani tälläiseen henkilöön, en välttämättä kauheasti väittelisi edes, ehkä yrittäisin jotain lievää ohjausta takaisin rationaalisempaan maailmankatsomukseen, mutta en kyllä välttämättä, saahan sitä nyt ajatella mitä tahtoo.

Sen mikä netistä voisi jotensakin vaistota on, että ainakin pahin PS-huuma on menossa ohi, ja väittäisin että nuivuus taitaa tällä hetkellä vähän polkee paikoillaan, kun Gurukin aika paljon SS-ystävineen keskittyy valtiopäivätyöhön. Mutta veikkaisin että kunnallisvaaleja kohti meno virkistyy, ja luulisin että tämä kuitenkin sankahko joukko pystyy nyt paremmin suuntaamaan ääniään. Valitettavasti!

Sunt Lacrimae

Quote from: M13 on 23.03.2012, 22:33:04
Quote from: Jaska Brown on 19.03.2012, 18:35:49

Niin meillekin opetettiin vartijakurssilla, että jos joku vaikuttaa henkisesti häiriintyneeltä ja näkee vaikka pikku-ukkoja puiden latvoissa, ei pidä mennä väittämään, ettei sielä ole pikku-ukkoja, koska tämä saattaa laukaista jonkinlaisen aggressiivisuuskohtauksen.  8)

OT:

Aikoinaan kun olin eräässä lapioonnojailukaskuja synnyttäneessä kaupungin virastossa töissä, meille tuli erästä hoitoalueen puistoa autosta käsin ihmetellessä jutustelemaan eräs tunnettu paikallinen spurgu.

Spurgu:"Terve"
Minä:"No terve"
"Tota, mitä te kaupungin pojat aiotte tehä noille kuolleille oraville?"
"No missä niitä kuolleita oravia on?"
*spurgu osoittaa puunlatvoja* "Noh, ne on tuolla puissa. Nii, kuolleet oravat juoksentelee puissa."

Tyydyttiin hymyilemään asiallisesti ja toteamaan joten kuten pokeri päällä, että ei nyt taida kuulua meidän hallinnonalueeseen. Kun toivotettiin päivänjatkot ja jatkettiin eteenpäin meni noin 20 metriä ennen hillittömään huutonauruun repeämistä.

Ja takaisin raiteille: Oma sosiaalinen piirini taitaa olla siitä mielenkiintoinen, että se yksi kiintiötapaus jonka ajatusmaailmasta heitetään vitsiä sattuu olemaan mekaikkiollaanafrikastajou-suvis.
Play stupid games, win stupid prizes.

l'uomo normale

Quote from: Eugen235 on 24.03.2012, 10:55:07
Jos mun työpaikalla tiedettäisiin että mä käyn täällä mut työpaikkakiusattaisiin hengiltä :-)

Onneksi lähipiirin voi valita. Työtovereita ei voi.

Kyllä ne ohi kulkiessaan katsovat paheksuen netissä roikkumistani. En tiedä huomaavatko vai tuntevatko muut siellä mikä on Hommaforum. Tuskin hetkauttaisi heitä vaikka tietäisivät. Kaipa teen siellä juuri ja juuri riittävästi töitä palkkaukseeni nähden. Työtoverinsakin voi valita, jos tyytyy heikompiin töihin.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

anatall

Quote from: -PPT- on 24.03.2012, 02:22:25

Pelkäätkö, että tyttö alkaa "nuivaksi" makuuhuoneessa?  :roll:
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Toni R Jyväskylästä

Lumina

Suurinta huomiota (ja paheksuntaa) on herättänyt iso hopeinen leijonakoru. Myönnän, että se on naiselle aika mauttoman kokoinen, mutta...

Käytän sitä lähinnä baareissa, kun etelän miesten kielitaito ei yleensä riitä ymmärtämään sanaa "ei". Jostain syystä pysyvät kaukana kun koru on kaulassa...

mannym

Omassa työpaikassa on tullut muutosta havaittua. Ennen nämä muutamat jäärät jotka kovaan ääneen jyrisivät neekereistä ja mutiaisista, ovat oppineet esittämään asiansa järkevämmin. Mikä on hienoa sillä kahvihuoneen riitelyt ovat vähentyneet, riidat ovat väistyneet kun keskustelu käy järkevästi ilman hirveätä tunteenpaloa. Niin ne muuttuu kun tarpeeksi kauan käännyttää.

Lisäksi nykyinen meininki politiikassa yleisesti on omiaan nuivistamaan läheisiä sekä tuttuja. Ette usko kuinka mukavaa on kun ihmiset ovat alkaneet seuraamaan mitä maailmassa tapahtuu. Keskustelun taso on noussut huimasti, kun hesarin valmiiksi pureskellut mielipiteet hylätään ja käytetään omia aivoja. Kuitenkin sallia ihmisten olla erimieltä. Voimia teille jokaiselle oman urakkanne työläisille.

PS. Paras puolustus hommalle on kysyä "kun se niin kamala foorumi on niin kai sä osaat kertoa mikä siinä on vikana? Vai onko mielipitees foorumista muodostunu lehtien otsikoista?"
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Alkuasukas

Quote from: Lumina on 30.05.2012, 20:25:12
Suurinta huomiota (ja paheksuntaa) on herättänyt iso hopeinen leijonakoru. Myönnän, että se on naiselle aika mauttoman kokoinen, mutta...

Käytän sitä lähinnä baareissa, kun etelän miesten kielitaito ei yleensä riitä ymmärtämään sanaa "ei". Jostain syystä pysyvät kaukana kun koru on kaulassa...
Rikastuskarkoitin?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

eräsmiesvaan

Nuivia puheenvuoroja on tullut pidettyä aiheesta turvapaikkaturismi omassa lähipiirissä ja ne sellaiset keskustelut ovat saattaneet vierähtää ihan aamun tunneille asti. Eniten kummastusta nuivuuteen(i) on tullut jostain syystä kokoomukselaisten suunnalta, mutta liekö siihen syynä vain minun rajoittuneet piirit. No, mutta samaa ihmettelyä saan jostain syystä kanssa valtion taloudenpidon osalta käytävissä keskusteluissa. :roll:

Adolf Stege

Ei. Tietävät minut ja nuivuuteni. Siitäkään juuri keskustella.