News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

JmR

Olen aina ollut nuiva, ennen en vain tiennyt, miksi sitä kutsutaan  ;D. Mitään ongelmia lähipiirissä ei ikinä ole ollut, koska lähipiiri kostuu nuivista työtä arvostavista ihmisistä.
1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

101 dalmatialaista

Olen törmänny kanssa siihen, et esim työpaikalla leimataan jos joku työkaveri on kertonut äänestäneensä halla-ahoa. Aika moni yhdistää persut ja halla-ahon suoraan johonkin "mustapaitoihin". Itse yritän mieluummin selvittää oikeita syitä kun leimata. Jokin arkikokemushan yleensä on takana ettei enää haluta vanhoja puolueita äänestää. Sit aika moni täällä inhoaa persuja vain koska ne on "landeja" ja siksi muka sivistymättömiä ja tyhmiä.

Ite en edes tiennyt että zysseä, jota useimmin oon äänestänyt pidetään "nuivana" ja joku sanoi rasistiksikin. Mä oon vaan ollu sitä mieltä, että se on täällä lassilassa jossa molemmat asutaan tehnyt paljon asuinviihtyvyyden eteen. Näiden syytösten takia mm halusin alkaa nyt selvittämään onko muidenkin kohdalla syytökset vääriä.

repo

Quote from: Fimbulvetr on 15.10.2011, 22:35:33
Aihetta sivuten, nykyisin julkisessa keskustelussa on muodikasta käyttää termiä "joukkuepelaaminen", kun vastoin Suomen valtion perustuslain 29 §:n omantunnonvapautta kansanedustajat äänestävät poliittisista asioista vastoin omaatuntoaan puoluekurin osoittamalla tavalla halventaen sekä demokratiaa että oikeusvaltiota. Suomessa kansanedustajat eivät edes häpeä sitä, että he toimivat puoluetoimistojen tahdottomina sätkynukkeina eduskunnassa, vaan useat heistä jopa myöntävät asian avoimesti julkisissa eduskuntaistuinnoissa.

Sujuvasti OT:ta jatkaen...

Koska Timo Kallin todistamana, toisessa asiassa kylläkin, kyseinen pykälä on kuollut, kunnes tulee jokin taho tai ilmiö, joka todellisuudessa laittaa kansanedustajat vastuuseen puheistaan ja äänestysnapin painalluksista. Sen myönnän, että kollektiivisena "kansana" tämä on hyvin vaikeaa, siksi nuivuus jopa lähipiirissä, kaventaen omaa mukavuusaluetta ja rikkoen samanmielisyyssääntöjä.

QuoteTimo Kallin todettua A-Talk -ohjelmalle, että hän oli tarkoituksella jättänyt vaalirahailmoituksessaan kertomatta tukijoitaan, koska ilmoittamatta jättämisestä ei seuraa mitään.
Suomen vaalirahoituskohu – Wikipedia
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

101 dalmatialaista

Quote from: Fimbulvetr on 15.10.2011, 22:35:33
Quote from: 101 dalmatialaista on 15.10.2011, 21:48:14Ite en edes tiennyt että zysseä, jota useimmin oon äänestänyt pidetään "nuivana" [...].

Kokoomuksen kansanedustaja Ben Zyskowiczin poliittisesta retoriikasta voi päätellä, että hän on nuiva eli maahanmuuttokriittinen, mutta kun eduskunnassa äänestetään maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen liittyvistä asioista, Ben Zyskowicz äänestää kokoomuksen ryhmän mukana eli suhtautuen positiivisesti humanitaariseen maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen.

En mä sitä puoluekuria minään "petoksena" näe. Se äänestys on vaan voittanut linja puolueen ryhmän sisällä ja muita vastaan vedetään yhtä köyttä.

Oami

Quote from: 101 dalmatialaista on 15.10.2011, 23:45:00
En mä sitä puoluekuria minään "petoksena" näe. Se äänestys on vaan voittanut linja puolueen ryhmän sisällä ja muita vastaan vedetään yhtä köyttä.

Etkö näe ongelmana, että edustaja painaa muuta nappia kuin mitä on ennen vaaleja luvannut? Olipa syy tälle mikä tahansa?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

101 dalmatialaista

Quote from: Oami on 16.10.2011, 07:17:58

Etkö näe ongelmana, että edustaja painaa muuta nappia kuin mitä on ennen vaaleja luvannut? Olipa syy tälle mikä tahansa?

Atte Suomalainen

Minä olen edelleen lapsuudennuivuudessani, mitään nuivistumisen päivämäärää tai ajankohtaa en voi nimetä. Kasvoin tähän nuivuuteen, vaikka kotini ei ollut mitenkään tunnustavan nuiva vaan ihan tavallinen rivinuiva suomalainen koti.

[/quote]
Tuo on myös minun nuivuuteni tarina. Ei ole mitään yksittäistä "laukaisijaa."

Pakkoanonyymi

Ei ryhmäkuri ole sitä, että puoluetoimisto määrää, mitä eduskuntaryhmän pitää tehdä. Ryhmäkuri on sitä, että ryhmässä keskustellaan ja trvittaessa äänestetään asiasta ja sitten isoon saliin mennään ryhmän enemmistön kannan mukaan yhtenäisenä. Useimmat edustajat kuuluvat joissain asioissa ryhmänsä enemmistöön ja joissain vähemmistöön, ja maksimoivat vaikutusvaltansa ja toteuttavat äänestäjiensä mandaattia parhaiten olemalla osa ryhmää. Jos kansanedustaja jää ryhmässään aina vähemmistöön, hän on väärässä ryhmässä.

Madri

Silti pitää muistaa, että Suomen perustuslaissa sanotaan pykälässä 29: "Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset." Eli tuo aika tehokkaasti nollaa kaikki puoluetoimiston määräykset, jos edustaja sattuu olemaan niistä toista mieltä.

Ja eräät tietyt kansanedustajat (*köh*Zyskowicz*köh*) ovat erittäinkin hyvin kunnostautuneet tässä "puhun yhtä, mutta äänestän puoluetoimiston määräyksen mukaan." -tyylissä...  :facepalm: Ei mene järkeen, ei. Jos sinne on menty tekemään Suomesta parempaa paikkaa, mutta keinoista ollaan eri mieltä (niin kuin aina) niin ei silti pitäisi olla niin lammas, että samaan aikaan myy omat mielipiteensä ja rikkoo perustuslakia samaan aikaan. Ja välihuomautuksena: En ole ikinä äänestänyt häntä.

Ja takaisin otsikkoon: Omassa lähipiirissäni ei nuivuus ole pahemmin kyllä ongelmia tuonut. Tunnen ihmisiä melko laajalta skaalalta aina viherhipeistä ja tulipalopunaista kommareista äärikansallisiin suomimielisiin, ja olen huomannut, ettei kaikkien kanssa politiikan puhuminen kannata. Tai jos puhutaan politiikkaa, niin yleensä huomataan, että kommarit ja suomimieliset on niitä nuivimpia, viherhippien jäädessä naiviksi vähemmistöksi. Itse lasken itseni maltilliseksi oikeistoliberaaliksi, jonka mielestä tässä nykyajan "kielletään kaikki ja turvat tukkoon" -tyylissä ollaan menossa päin Sanonkomämitä ja Lujaa(tm).

Br,
--Madri

Oami

Quote from: 101 dalmatialaista on 16.10.2011, 13:21:39
Quote from: Oami on 16.10.2011, 07:17:58

... puuttuiko tästä viestistä nyt jotain?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Vörå

No, eipä ole tuottanut suurempia ongelmia - kukaan ei toistaiseksi ole tunnustautunut nuivaksi, vaikka melko laaja ystäväpiiri onkin... Kummallisen paljon kaikki ovat nelikentässä vasemmisto-liberaaleja, joskin muutama semi-konservatiivikin mahtuu joukkoon, mutta eivät ole oikein kiinnostuneita etnisyyksistä tai islamista.

Ihmettelisin toki vähän, mutta ei se nyt mitään suurta sydänkohtausta aiheuttaisi, jos joku kertoisi vastaanottaneensa Gurun sydämeensä ja viettävänsä unettomia öitä Eurabiaa peläten. Poliittiset mielipiteet eivät vielä paljon kerro ihmisestä. Yksi parhaista ystävistäni on salaliitto-hörhö ja uskoo kaiken mahdollisen alkaen WTO:sta ja päätyen Bin Ladeniin CIA:n agenttina. Mutta hulluudestaan huolimatta tai siitä kai johtuen on loistavaa seuraa ja loistava ihminen. Meillä kaikilla on sokeat pisteemme, joita järjen ääni ei koskaan tule tavoittamaan.

IkarosFin

Mulla taitaa olla lähes kaikki kaverit samoilla linjoilla kanssani ja ei ole oikeastaan ikinä siitä tullu mitn väittelyä tai kiistaa.  :)
-God made men, but Samuel Colt made them equal.

-Aseeton kansa on kelvoton. -J.V Snellman

-Laku ja salmiakki nostavat verenpainetta jopa merkittävästi, sen huomaa kommenteistakin.

"Maahanmuutto on mahdollisuus, jota emme voi jättää käyttämättä" - Heidi Hautala

Octavius

Välillisesti kyllä - ja ei ongelmia, mutta ehkä lievää suhtautumistavan muutosta.

Olen voittanut useita viskipulloja vedonlyönneissä vuodesta 2008 alkaen liittyen meneillään olevan talouskriisin käänteisiin.

Kyse ei ole kateudesta, vaan ihmisten hämmästyttävästä kyvyttömyydestä tunnustaa olevansa jossain asiassa väärässä. En oikein voi ymmärtää tätä, koska omasta mielestäni se on paras tapa oppia jotain uutta.

Toisenlaisiakin esimerkkejä on. Esim. veljeni, joka kahden vuoden naureskelun jälkeen avasi alkuvuonna valuuttatilin. Eipä ole katunut.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Sunt Lacrimae

Lukioajoilta tuttu vihervasuritouhuihin ja mokutukseen hurahtanut muija poisti kaverilistalta liityttyäni facebookissa yhteisöön "Minun Suomeni on kansainvälinen ja monietninen, mutta ei monikulttuurinen". Kai tämänkin voi laskea ongelmaksi, tosin ihan sama koska olin jo pistänyt sen päivitykset jemmaan koska joka viestissä jotain mokua.  :flowerhat:
Play stupid games, win stupid prizes.

Maastoporsas

Quote from: Madri on 16.10.2011, 18:43:43
Silti pitää muistaa, että Suomen perustuslaissa sanotaan pykälässä 29: "Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset." Eli tuo aika tehokkaasti nollaa kaikki puoluetoimiston määräykset, jos edustaja sattuu olemaan niistä toista mieltä.

Ja eräät tietyt kansanedustajat (*köh*Zyskowicz*köh*) ovat erittäinkin hyvin kunnostautuneet tässä "puhun yhtä, mutta äänestän puoluetoimiston määräyksen mukaan." -tyylissä...  :facepalm: Ei mene järkeen, ei. Jos sinne on menty tekemään Suomesta parempaa paikkaa, mutta keinoista ollaan eri mieltä (niin kuin aina) niin ei silti pitäisi olla niin lammas, että samaan aikaan myy omat mielipiteensä ja rikkoo perustuslakia samaan aikaan. Ja välihuomautuksena: En ole ikinä äänestänyt häntä.

Miten tuossa rikotaan perustuslakia? Määrääkö perustuslaki että puoluekuriin ei saa alistua? Edustaja saa äänestää toisin kuin puolueensa ja puolueella on toki oikeus erottaa edustajansa jota ei kiinnosta yhteiset tavoitteet. Toivon että Persutkin harrastavat sen verran puoluekuria että pystyvät ajamaan yhtenä rintamana tärkeitä asioita.

Topiciin: Sisareni kanssa on tullut välillä otettua yhteen. Osan kaveriporukan kanssa välttelen maahanmuutto aihetta. Sen tietää että siitä tulee riitaa eikä kumpikaan osapuoli ole muuttamassa mielipiteitään.

K.K.

Quote from: majaruiz27 on 09.11.2011, 06:48:31
hello,im newbie of this forum.

Hello."Majaruiz27" please continue (repost ) here:http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg832312.html#msg832312

I guess you might find use for this :http://www.fincd.com/index.php?txtSearch=terve&lang=fi

Vastauksesi topicciin lienee kyllä?

Sanglier

Peräkammarin videoketjussa on tällainen

http://www.riemurasia.net/jylppy/87003/Ajelulla+briteissa

Onko heittää kommenttia? Taitaa olla teiltä päin :)

Sanglier

Mitä tuossa mielestäsi haettiin? Jos olisit lyönyt, kuten oikein olisi, mitä olisi tapahtunut? Oikeuteen paki bashingista, sata serkkua kimpussa vai molemmat?

EDL:n kuutiopään tahallisesta provosoinnista toki samaa mieltä. Mutta mitkään sanat eivät oikeuta kimppuun käymistä.

Lalli IsoTalo

Quote from: Emo on 13.10.2011, 17:52:16
Joskus kadehdin teitä, jotka olette tehneet selkeän nuivistumisen ratkaisunne ja jotka kerrotte tarinoita ajoista ennen nuivistumista ja nuivistumisen jälkeen.

"Milloin tulit nuivuuteen?"
"Olen elänyt nuivuudessa vuodesta 2008."
"Olen aina ollut nuivalainen."
"Nuiva-asiat ovat lähellä sydäntäni luettuani Scriptan."
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Sunt Lacrimae

Quote from: Lalli IsoTalo on 12.11.2011, 17:19:23
Quote from: Emo on 13.10.2011, 17:52:16
Joskus kadehdin teitä, jotka olette tehneet selkeän nuivistumisen ratkaisunne ja jotka kerrotte tarinoita ajoista ennen nuivistumista ja nuivistumisen jälkeen.

"Olen aina ollut nuivalainen."

Mestari luo jokaisen nuivana alkujaan. Nuivuuden löytävä ihminen vain palaa nuivuuteen.

hoxpox

Juttelin Arhinmäkeä presidentiksi äänestävän naispuolisen sukulaiseni kanssa, ja hän ihmetteli kuinka voin äänestää Soinia joka sitä mieltä ettei raiskauksen uhri saisi tehdä aborttia.

Lähetin hänelle muutamia linkkejä ulkomaalaisten raiskaustilastoista ja -tapauksista sekä Halla-ahon blogin osoitteen.

Sain tämmöisen vastauksen:

Quoteehkä suomalaiset miehet kokeekin ulkomaalaiset  uhkana ihan syystä, kun ne saa usein enmmän huomiota naisilta. halla-ahonki kohdalla olis ollu ihan tervettä jos sillä olis ollu vähä jotain vierastaki geeniperimää suvus, se näyttää niin kalpealta ja sairaalta että sen vanhemmat on varmaan serkuksia. :D

Sunt Lacrimae

Sano naispuoliselle sukulaisellesi, että piristi päivääni kun näin väsyneitä heittoja ei olekaan kuullut ihan vähään aikaan.

"Ne on vaa kateellisii ku mustilla on isommat ja se halla-ahoki on pullohartiainen vinkuheinä", tjoo.

muh dik

Enpä ole kellekään uskaltanut nuivuuksia kertoa reaalimaailmassa.

-PPT-

Soinin aborttikanta sabotoi hänen pressakampanjansa.

M13

Quote from: -PPT- on 05.01.2012, 21:14:51
Soinin aborttikanta sabotoi hänen pressakampanjansa.

Eikä sabotoi. Tuntuu vaan tuo kanta tulevan yllätyksenä kaikille, kerta toisensa jälkeen.  :roll:
Näin lasketaan yksittäistapauksia

"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies."
Ernest Benn

MW

Rauhallisesti, faktoilla, perustellen, kädestä kiinni pitäen. Rautalankaa. (Minäkö muka pystyn?)

Näillä on hiljennetty jo ammoin ruotsalaistunut kirjastotäti -tätikin. Sain siltä skidinä hienon "rör inte min kompis" -rintamerkin, muovisen. Siilloin IronMaiden oli kovempi, ja tuo muovihely hukkui samantien. Nyt se olisi hieno muistutus hulluudesta. Kenenkään, toistan, kenenkään ei tarvitse muistuttaa minua siitä, että minun kaveriani ei tuupita. Ainakaan toivottavasti. Tai lujaa.

Kaveriksi tuleminen onkin sitten jo toinen, joskaan ei vaikea juttu.

Titus

Quote from: hoxpox on 13.12.2011, 11:43:37
Juttelin Arhinmäkeä presidentiksi äänestävän naispuolisen sukulaiseni kanssa, ja hän ihmetteli kuinka voin äänestää Soinia joka sitä mieltä ettei raiskauksen uhri saisi tehdä aborttia.

Lähetin hänelle muutamia linkkejä ulkomaalaisten raiskaustilastoista ja -tapauksista sekä Halla-ahon blogin osoitteen.

Sain tämmöisen vastauksen:

Quoteehkä suomalaiset miehet kokeekin ulkomaalaiset  uhkana ihan syystä, kun ne saa usein enmmän huomiota naisilta. halla-ahonki kohdalla olis ollu ihan tervettä jos sillä olis ollu vähä jotain vierastaki geeniperimää suvus, se näyttää niin kalpealta ja sairaalta että sen vanhemmat on varmaan serkuksia. :D

Läheta naispuoliselle tutullesi se tutkimus sukurutsauksen aiheuttamista perinnöllisistä sairauksista ja henkisistä ongelmista. Aiheenahan olivat
maahanmuuttajien jälkeläiset jotka olivat lisääntyneet lähinnä omassa piirissään.

Uutinen Tanskasta
http://avisen.dk/faetter-kusine-aegteskaber-fylder-specialskoler_155735.aspx

ja Homman aiempi ketju aiheesta
http://81.19.121.115/index.php?topic=62729.0

:flowerhat:
that's a bingo!

mini

Lähipiirissä ei. Mut esim. FaceBookissa kylläkin kavereilta tulee palautetta ja jopa ihmettelyä, kun kannatan PerusSuomalaisia. Ihmetelty tyyliin: "Miten sinä vammaisena/kuurona/viittomakielisenä voit niitä kannattaa, nehän on rasisteja ja eivät hyväksy sinua. Sinä oot vääränlainen heidän joukkoon. jne." Minul sen verran laaja kaveripiiri arvoiltaan ja ajatuksiltaan, että itse sit saa välillä olla kieli keskellä suuta, ettei sit tuu turhaa riitaa.

En mitenkään kauheen paljo huutele ajatuksiani julkisesti, kun on skoleajoilta jäänyt open sanat mieleen. "On 3 vaarallista aihetta mitä ei kannata tuntemattoman kanssa alkaa keskustelemaan: politiikka, uskonto ja seksi. Ne saattaa aiheuttaa riitaa, jos ei tunne toista hyvin." Samanmielisten kanssa kyl tulee juteltua, mut jos joku on täysin eri kannalla, niin en sillo puhu koko aiheesta. Tulee vaan turhaa riitaa.
Hyvä ystäväni on liittynyt Vasemmistoliittoon ja hänen kanssaan kyllä puhutaan ja paljo. Hän on jopa kannustanut minua liittymään mukaan, mutta yllätysyllätys, PerusSuomalaisiin. Olen hänelle myös Hommaa esitellyt. Saatanpa vielä houkutella mukaan tänne.
rutinuiva <3

ike60

Quote from: mini on 09.01.2012, 14:21:48
Mut esim. FaceBookissa kylläkin kavereilta tulee palautetta ja jopa ihmettelyä, kun kannatan PerusSuomalaisia. Ihmetelty tyyliin: "Miten sinä vammaisena/kuurona/viittomakielisenä voit niitä kannattaa, nehän on rasisteja ja eivät hyväksy sinua. Sinä oot vääränlainen heidän joukkoon. jne." Minul sen verran laaja kaveripiiri arvoiltaan ja ajatuksiltaan, että itse sit saa välillä olla kieli keskellä suuta, ettei sit tuu turhaa riitaa.

Omituisia väitteitä kaverisi ovat esittäneet. Nopea googlaus tuottaa perussuomalaisten vaaliohjelman, jossa on luku
3.7 Vammaiset osana yhteiskuntaa – ei yhteiskunnan ulkopuolella

Lukemalla tuon luvun kaverisi voivat vakuuttua siitä, että ainakin itse puolue on voimakkaasti vammaisten/kuurojen/viittomakielisten puolella. Jos taas kyse on yksittäisten perussuomalaisten heitoista, olisi tietenkin hyvä kuulla, kuka, missä yhteydessä ja millä tavalla on esittänyt ettei hyväksy vammaisia.

Oma veikkaukseni on, että noiden kaveriesi näkemykset ovat peräisin heidän tai heidän kavereidensa omista ennakkoluuloista ja uskomuksista. Googlailu ennen Facebook-seinälle kirjoittelua voisi olla heille hyvä tapa.

muh dik

Quote from: Ulkopuolinen on 11.01.2012, 11:40:03
Harmikseni olen huomannut että yksi läheisimmistä ystävistäni on hitaasti vieraantunut jonkin matkaa meikäläisestä.

Se alkoi niin että kyseinen henkilö alkoi opettaa minulle "järkeä ja tolkkua" eli kohteli vähän kuin tyhmää lasta. Henkilö selvästi kuvitteli että omaan paljon jyrkempiä ja typerämpiä näkemyksiä kuin todellisuudessa omaan ja koitti vieroittaa minua niistä itse keksimistään älyttömyyksistä.

Noh... Eihän minua saa vieroitettua näkemyksistä joita minulla ei ole koska minulla ei ole moisia näkemyksiä. Suuressa viisaudessaan tämä muuten ihan skarppi ihminen ei tainnut näinkään yksinkertaista asiaa tajuta.

Pikkuhiljaa kanssakäyminen on vähentynyt, pinnallistunut ja tylsistynyt. Entisen sanan säilän säihkeen tilalle on tullut vähän sellaista odottavampaa ja maltillisempaa käyttäytymistä. Into on vähentynyt. Huumori on vähentynyt. Luova ilmapiiri kanssakäymisestä on vähentynyt...

Harmittaa, koska kyse on hyvästä tyypistä. Ei voi kuin toivoa että kyseinen henkilö huomaa jossain vaiheessa että minä en ole muuttunut sillä tavoin kuin hän tuntuu kuvittelevan, joten ei ole asiallista eikä mukavaa käyttäytyä minua kohtaan niin kuin minusta olisi tullut jokin kummajainen.

Sekä ideologisia vastustajia (oli kaveri tai ei) että mielisairaita kohdellaan samalla tavoin alentavasti jos kohtelijana on tietynlainen hankala persoonallisuus.