News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

Sinna

Lähipiirissä ei niinkään, mutta työyhteisössä heilahti rassismi kortti eilen. Jihuu ;D
Kyseessä yhteistyöneuvottelut uudesta toimitilasta, jonne emme suo mitään mediaan viittaavaa. Koska osa ko. median tekijöistä on ulkomaalaisia, tulikin suora kysymys; "Onko tässä nyt kyse rasismista?"

Kysymystä saattoi toki auttaa hienoakin hienompi kaulassani roikkuva taottu aurinkopyörä pelkällä vuosiluvulla 2011 ;D

tjuguskegg

Henkilökohtaisesti en ole kuullut suoria viittauksia rasismista, mutta hienosävyistä nyrpistelyä siihen suuntaan olen kyllä saanut. Ehkäpä lähipiiri ei edes uskalla käydä pitämään suurempaa älämölöä asiasta, koska meidän suvussa on aina ollut tapana kunnioittaa toisten mielipiteitä ihan politiikassa, maailmankatsomuksissa yms.
Ja tuskin kukaan haluaisi "riidellä" nuivan pakanan kanssa. Ties vaikka saisivat liikaa puuduttavaa informaatiota, jonka prosessointi vaatisi tiettyjä kommenrvenkkejä.  :roll:

tjuguskegg

Quote from: Taikakaulin on 16.05.2010, 18:47:41
Eräs nuori nainen sanoi minulle: Sussa on just toi, että sää kannatat Perussuomalaisia ja mää en voi hyväksyä sitä!

Selvää ihmisvihaa havaittavissa! Oh, what an irony!  ;D

Henrik Heino

Quote from: Jesse Sahanen on 28.05.2010, 06:47:50meidän suvussa on aina ollut tapana kunnioittaa toisten mielipiteitä ihan politiikassa, maailmankatsomuksissa yms.

Se on kiva kun kunnioitetaan toisen mielipiteitä, vaikka ne olisivatkin "vääriä" (kuten mielipiteet täällä ovat ;)) Se on kuitenkin tylsää, että aika usein jos kunnioitetaan toisia, niin se menee niin pitkälle että asiasta ei voi edes puhua. Kaikista parasta on minusta se, jos tuntee mokuttajia ja voi niiden kanssa väitellä "täysillä" mutta kuitenkin kokoajan kunnioitetaan toisen mielipidettä eikä aleta haukkumaan.

Ninni

On.
Kerran kun puhuin maahanmuutosta kriittiseen sävyyn ja oli vaalit tulossa niin minulle sanottiin, että et kai sä vain aio äänestää perussuomalaisia?  >:(   Ja sitten kerran kun sanoin, että minun mielestäni Timo Soinin jutuissa on jotain perää niin sanottiin heti, että en voi ajatella niin, koska se on kauhea rasisti.. :-X 

valkka

Eilen sain kuulla olevani paha ihminen.                                                                 

Simo Lipsanen

On tuottanut paljonkin, mutta terävän kielen ansiosta olen onnistunut nuivistamaan nuivuudesta inisijät.

Totuus EPT

Yhdyn henkilön "idiomus" näkemykseen jonka mukaan eräät paheksuvat kyllä ulkolaisia mutta jos kuulevat vaikkapa itseltäni maininnan muutos 2011 tai Perussuomalaiset, ovat he heti keksimässä jotain mikä ei aiheuttaisi kulttuurinrikastajille mielipahaa. Omasta mielestäni nämä ovat selänkääntäjiä, vailla selkärankaa olevia lälläreitä.
Missä ******i siellä ongelma.

Taikakaulin

Naisrintamalla se ei ole tuottanut muuta kuin ongelmia. En tiedä sitten käykö mulla helvetin huono tuuri tapaamieni naisten kanssa, vai mikä siinä oikeen on. Annan muutaman todellisen esimerkin.

Kuten jo aiemmin sanoin, sitä yhtä muijaa ottaa päähän se, että minä kannatan persuja. Hän on  onkin sanonut olevansa sortin vasuri.

Toinen tapaus: Tää ei edes tiedä, että mää kannatan persuja, mutta ongelmia alkoi ilmaantua kun kerroin harrastavani kalastusta ja metsästystä. Hän on näet kasvissyöjä, ja harrastuksista kertoessani hänen arvostuksensa minua kohtaan tippui alimmalle mahdolliselle tasolle. Eikä se puoluetaustan mainitseminen välttämättä sitä olis ainakaan kohottanu.

Kolmas tapaus: Aivan upean kaunis noin kolmikymppinen nainen baarissa(itse olen parikymppinen). No hänelle selviää että mitä puoluetta minä kannatan, eikä voi uskoa tätä. Sanoo itse olevansa vasemmistoliittolainen. Niinpä sekin hyvin alkanut tapaus päättyi ilmeisesti siihen.

Ainahan sitä vois yrittää iskeä jotain bimboa, jota ei politiikka ynnä muut kiinnosta pätkääkään, mutta kun olis vaan helvetisti parempi saada joku älykäs muija. Kai se sitten on niin, 9/10 ns. älykkönaarasta on polittisella kartalla vasemmalla, mikä on sinänsä ironista, koska niin kuin me hommalaiset sen tiedämme, se on kaikkea muuta kuin älyllistä toimintaa. Lopuksi haluan sanoa, että minua itseäni ei se edes haittais vaikka muija oliskin joku vasuri, mutta kun se minun taustani tuntuu olevan muijille jokin ylitsepääsemätön este.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Eino P. Keravalta

Taikakaulin:

Hae itsellesi puoliso vaikkapa Puolasta, Thaimaasta tai Brasiliasta. Näissä maissa vasemmistolainen mädätys ei ole syövyttänyt naisten aivoja. Nämä naiset arvostavat miehistä miestä, eivätkä vinkuvaa vegaanikommaria, kuten suomalaiset "älykkönaiset". Ja lisäplussana saat vielä monta kertaluokkaa kauniimmankin kuin täältä. Mitä enää odotat?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tomreal

Koulussa ja kaveripiirissä ei käytännössä lainkaan, taidan olla jopa lepsummasta päästä. Perheessäkään ei sen pahemmin, näitä tosin kiinnostaa enemmän mitä rajan takaiset kuin Suomen ja Euroopan tulevaisuuden tapahtumat. :roll: Se keskustelupalsta jolla vierailen kaikista useimmin saattaa sen sijaan haitata ns. sisäpiirin vahvan vasurihenkisyyden takia; maahanmuuttokeskusteluahan tuolla foorumilla ei esiinny käytännössä lainkaan.

Larva

Onpas Taikakaulin kohdannut harvinaisen hölmöjä naisia. ;D
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Luto

Ei nyt maahanmuuttoon liittyvää mutta eräänlaista nuivismia...
Joskus kauan sitten kaverini kanssa pääsimme saatille kahden kauniin neidon kotiin. Juttu kääntyi maanpuolustukseen ja tyttöset osoittautuivat täys pasifisteiksi. Kaveri siinä koetti miellyttää tyttöjen mieltä myötäilemällä heidän mielipiteitään. Minä taas inhorealistisena miehenä puolustin kovin sanoin omaa näkemystäni puolustusvoimien tarpeellisuudesta ja kaluston vähyydestä.
Ajan kuluessa totesimme että taitaa olla parempi vaihtaa maisemaa kun ei yhteistä säveltä löydy.
Takkeja pukiessamme sitten toinen tytöistä hyppäsi kaulaani ja sanoi pitävänsä miehistä joilla on lujat mielipiteet. Kaveri lähti, minä jäin.

Lehmä

Minusta on todella outoa jos joku on kohdannut vaikeuksia maahanmuuttoa tai maahanmuuttajia vastustaessaan. Uskon tietenkin jos joku sanoo niin käyneen, mutta itse läskinä lähiölehmänä ja musunpatjana pidän suoraa ja suorasanaista mielipiteidenvaihtoa paljon parempana kuin hiljaista kyräilyä. Monesti suorastaan toivoisi kuulevansa oikeita ja todellisia mielipiteitä jotta voisi käydä suuttumatta tai loukkaantumatta keskustelua ongelmallisista asioista. Tosin itsekin vastustan maahanmuuttoa sellaisista maista tai kulttuureista joista sopeutuminen suomalaiseen elämänmenoon on vaikeaa.

Taikakaulin

Quote from: Eino P. Keravalta on 11.07.2010, 17:38:27
Taikakaulin:

Hae itsellesi puoliso vaikkapa Puolasta, Thaimaasta tai Brasiliasta. Näissä maissa vasemmistolainen mädätys ei ole syövyttänyt naisten aivoja. Nämä naiset arvostavat miehistä miestä, eivätkä vinkuvaa vegaanikommaria, kuten suomalaiset "älykkönaiset". Ja lisäplussana saat vielä monta kertaluokkaa kauniimmankin kuin täältä. Mitä enää odotat?

Itse asiassa taidan juurikin parin päivän päästä ajaa Puolan poikki, joten voishan sieltä sitä puolisoa toki yrittää.  8)
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Jäniksenkäpälä

Zip. Minulle muuten kävi tuossa vloppuna hassu tapaus. Yksissä kekkereissä oli Suomessa pitkään asuneita ulkkareita ja suomalaista akateemista väkeä, sekä opiskelijoita että jo valmistuneita.

Heitin läppää siitä, että miltä tuntuu olla ulkomaalaisena Suomessa ja siitä kuinka mennessäni ulkomaille, en itse muutu ulkomaalaiseksi, vaan nuo kaikki ulkomaalaiset ovatkin ulkomaalaisia - ulkomaat ovat täynnä ulkomaalaisia!  ;D

No kuitenkin eräs näistä neidoista räjähti yhtäkkiä ja yllättäen täysin, ja rupesi kertomaan, että hänelle tulee persut kännissä kertomaan, että eiks oo karseeta, et nää ukomaanpellet tulee tänne viemään kaikkien rahat jne. ja että onneks on Halla-aho. Yksi toisista neidoista komppasi häntä hieman myöhemmin.

Vähän jäi kummallinen maku koko naiselävästä, koska kaikilla tuntui olevan hauskaa ja tuosta ulkomaalaisjutusta tuntui porukka keksivän toinen toistaan hullunkurisempia muunnelmia. Tuo räjähdys tuntui tulleen täysin puskasta ja ennakoimattomasti. En myöskään tuonut mitään nuiviutta esille milläänlailla, vaan ilta sujui niitä näitä jutustellen.

Onkohan muilla vastaavia kokemuksia?
Pu, pu, pu, pu, pu

aprelina

Nuivistuin, tai oikeammin järkytyin, kun kolmisen kuukautta sitten erään maahanmuuttokeskustelun seurauksena aloin kahlaamaan nettiä vuosia taaksepäin  ja koko massamuuton  hillittömyys islamilaisista maista  paljastui. Olin uskonut, että Suomi pitää tiukan politiikan eikä tee samaa virhettä kuin Hollanti ja Tanska.

Olen jo 70-luvulta ollut epäpoliittinen vihreä ja huolestunut väestön kasvusta, ruoan saatavuudesta ym. aidosti vihreistä arvoista ja sitten valkeneekin, että vihreät ajavat suoranaista stalinismia kaikkine sanavääntöineen ja puheen kriminalisoimisineen. Ja vieläpä holtitonta väestönkasvua Eurooppaan, joka muutenkin maailman tiheimmin asuttu, afrikkalaisten auttamisen sijaan väestönkasvun hillitsemiseksi. Aloin pitämään palopuheita kaikille jotka tunnen, miksi on äänestettävä vaikka prostestiksi persuja tai Muutosta, jälkimmäinen on kyllä muutenkin äänestämisen arvoinen. Ja persuille pitää antaa näytön paikka.

Rasistiksi kukaan ei ole haukkunut, päinvastoin, kaikki ovat olleet yhtä järkyttyneitä kun ovat itse lukeneet asioista. Ja homma sen kuin kumuloituu. Islam vastaisuuteni on ollut jo yli 30 vuotta tiedossa kaikilla, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin, sillä nuorena feministinä luin Akkaväki-lehteä, jonka mielenkiintoisimmat osuudet koskivat naistutkimusta. Osuin lukemaan tutkimuksen naisten ympärileikkauksista ja vauvojen seksuaalisesta hyväksikäytöstä Somaliassa enkä ole toipunut vieläkään. Siksi ihmettelen nykyfemakoiden ja median hiljaisuutta naisten asemasta islamilaisissa perheissä Suomessa.
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

mikkoellila

Quote from: aprelina on 14.07.2010, 23:34:34
Nuivistuin, tai oikeammin järkytyin, kun kolmisen kuukautta sitten erään maahanmuuttokeskustelun seurauksena aloin kahlaamaan nettiä vuosia taaksepäin  ja koko massamuuton hillittömyys islamilaisista maista  paljastui. Olin uskonut, että Suomi pitää tiukan politiikan eikä tee samaa virhettä kuin Hollanti ja Tanska.

Olen jo 70-luvulta ollut epäpoliittinen vihreä ja huolestunut väestön kasvusta, ruoan saatavuudesta ym. aidosti vihreistä arvoista ja sitten valkeneekin, että vihreät ajavat suoranaista stalinismia kaikkine sanavääntöineen ja puheen kriminalisoimisineen. Ja vieläpä holtitonta väestönkasvua Eurooppaan, joka muutenkin maailman tiheimmin asuttu, afrikkalaisten auttamisen sijaan väestönkasvun hillitsemiseksi. Aloin pitämään palopuheita kaikille jotka tunnen, miksi on äänestettävä vaikka prostestiksi persuja tai Muutosta, jälkimmäinen on kyllä muutenkin äänestämisen arvoinen. Ja persuille pitää antaa näytön paikka.

Rasistiksi kukaan ei ole haukkunut, päinvastoin, kaikki ovat olleet yhtä järkyttyneitä kun ovat itse lukeneet asioista. Ja homma sen kuin kumuloituu. Islam-vastaisuuteni on ollut jo yli 30 vuotta tiedossa kaikilla, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin, sillä nuorena feministinä luin Akkaväki-lehteä, jonka mielenkiintoisimmat osuudet koskivat naistutkimusta. Osuin lukemaan tutkimuksen naisten ympärileikkauksista ja vauvojen seksuaalisesta hyväksikäytöstä Somaliassa enkä ole toipunut vieläkään. Siksi ihmettelen nykyfemakoiden ja median hiljaisuutta naisten asemasta islamilaisissa perheissä Suomessa.

Lisää tällaisia puheenvuoroja, kiitos!!!!

Oletko ajatellut kirjoittaa asiasta kolumneja esim. Vihreä Lanka-lehteen?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

P

Quote from: Taikakaulin on 16.05.2010, 18:47:41
Eräs nuori nainen sanoi minulle: Sussa on just toi, että sää kannatat Perussuomalaisia ja mää en voi hyväksyä sitä!

Olisit muistuttanut suvaitsevaisuudesta. Erilaisuus on rikkaus ja sitä pitää suvaita!

Tolerance http://www.youtube.com/watch?v=IJHSVphoc3I
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Luto on 12.07.2010, 11:37:30
Ei nyt maahanmuuttoon liittyvää mutta eräänlaista nuivismia...
Joskus kauan sitten kaverini kanssa pääsimme saatille kahden kauniin neidon kotiin. Juttu kääntyi maanpuolustukseen ja tyttöset osoittautuivat täys pasifisteiksi. Kaveri siinä koetti miellyttää tyttöjen mieltä myötäilemällä heidän mielipiteitään. Minä taas inhorealistisena miehenä puolustin kovin sanoin omaa näkemystäni puolustusvoimien tarpeellisuudesta ja kaluston vähyydestä.
Ajan kuluessa totesimme että taitaa olla parempi vaihtaa maisemaa kun ei yhteistä säveltä löydy.
Takkeja pukiessamme sitten toinen tytöistä hyppäsi kaulaani ja sanoi pitävänsä miehistä joilla on lujat mielipiteet. Kaveri lähti, minä jäin.

No on itsellänikin ollut joskus vispilänkauppaa naisen kanssa, joka on kasvanut puna-armeijan kasarmeilla, jopa CCCP-aikaan "liittolaismaissa" ja koko suku on käytännössä aktiivisia tai evp. puna-armeijan upseereja, osa naisista mukaanlukien..

Ja itse olen aikalailla toisilla linjoilla SSSR/Suurvaltavenäläisyyden kanssa.  Ei ole tarvinnut suodatella omia näkemyksiäni, vaikka aika ristiin näkemykset välillä menevät. Omat näkökannat ovat omia näkökantoja, joista on järjetöntä valehdella. Onneksi hän on korkeasti koulutettu ja elämää nähnyt ihminen. Eipä ole ollut vaikutusta eri mielipiteillä. Niillä on enintään vitsailtu..

Pitää kysetä ymmärtämään, että monesti asiat ja aatteet taistelevat, niin eikä ihmisten tarvitse taistella, asioista voi keskustella.

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Inka

Nuivuuteni kävi ilmi taannoin työpaikan sähköpostilistalla. Seurauksena päälleni satoi mittavasti paskaa, jota yritin sit loputtomiin ruotia asiaperustein. Lopulta kehitin rakentavan ehdotuksen (luettavissa täältä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,31424.msg420819/topicseen.html#msg420819 (vastaus #13)

ja keskustelu tyrehtyi siihen.

Olin toisaalta jo lähdössä muutenkin, joten ei ollut sikäli kauheasti menetettävää. Mutta kyseessä oli yli sadan hengen postilista, joten kyllähän paskan määrä todella loukkasi ja tuntui aika karmealta välillä. Sit toisaalta joku on tullut myöhemmin sanomaan, että olin parin muun nuivahkon ohella ainoita, jotka oikeasti kykenivät perustelemaan mielipiteitään. Ja monet ovat olleet tyytyväisiä siihen, että 70-lukulaista punaviherharmoniaa horjutettiin. Mut ei se kyllä hauskaa ollut, ja vei valtavasti energiaa.

ike60

Quote from: Inka on 20.07.2010, 11:42:23
Nuivuuteni kävi ilmi taannoin työpaikan sähköpostilistalla. Seurauksena päälleni satoi mittavasti paskaa, jota yritin sit loputtomiin ruotia asiaperustein.

Faktat ja logiikka eivät juurikaan tehoa ihmiseen jolla on syvän tunnepohjainen poliittinen näkemys. Faktat valuvat pois kuin vesi hanhen selästä. Tästä on olemassa myös tieteellistä näyttöä.

Vaivannäkösi ei kuitenkaan ollut turhaa: tuollaisia keskusteluja seuraa yleensä myös joukko ihmisiä joilla ei ole sementoituja mielipiteitä asiasta suuntaan eikä toiseen. Niin oli tässäkin tapauksessa. Heihin asia-argumentit ja faktat tehoavat hyvinkin, etenkin kun vastapuolella on näemmä ollut esittää lähinnä passiivis-agressiivisia, henkilöön käypiä nolla-argumentteja. Lisäksi suomalaiseen kulttuuriin kuuluu asettua oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi joutuneen puolelle (toki tämä ei ole mitenkään pelkästään suomalaiseen kulttuuriin kuuluva ilmiö).

Quote from: InkaTaisin myös lukeutua niihin heikkomielisiin ja pelokkaisiin raasuihin, jotka ovat johtajankaipuussaan hurahtaneet Halla-ahon höpinöihin.

Tuttu ilmiö. Itsekin kuulin ensi kertaa Halla-ahosta siten, että kälyni kertoi minun orjallisesti toistelevan Halla-ahon tuhanteen kertaan vääriksi osoitettuja väitteitä. Kiitokset kälylle, se oli tärkeä linkki siinä tapahtumaketjussa jonka tuloksena nyt kirjoittelen tälle forumille.

Quote from: Inka
Mut ei se kyllä hauskaa ollut, ja vei valtavasti energiaa.

Ei varmaankaan hauskaa. Väittely on todella turhauttavaa sellaisten kanssa, jotka eivät esitä asia-argumentteja vaan lähinnä henkilökohtaisuuksia. Omakohtaisesta kokemuksestani lisäisin, että monesti tuollaiset keskustelut varsinkin suullisina ajautuvat kummalliseksi sivuseikkoja koskevaksi pilkuntutkinnaksi, vastapuoli esittää aivan erikoisia "perusteluja", vääristelee minun sanomisiani ja mukavasti "unohtaa" mitä on itse sanonut minuuttia aiemmin. Sähköpostikeskustelun etuna on, että sekä omat että vastapuolen puheenvuorot ovat tallessa ja niihin voi viitata mikäli vastapuoli potee muistinmenetystä.

Minusta tuntuu, että mikäli kaikki (minä mukaanlukien) olisivat yhtä suoraselkäisiä kuin sinä, ilmaiset perheenyhdistämiset olisi jo lopetettu, ulkomaalaislakia olisi korjattu ja pikakäännytykset olisi otettu käyttöön. Noin aluksi. Oletpahan melkoinen Akka!  ;)

sluippa

Nuivuus ei ole tuottanut ongelmia, koska olen aika lailla pitänyt mielipiteeni omana tietonani. Joskus olen ihan hyviä keskusteluja saanut aikaan perhepiirissä tai joidenkin ystävien/kavereiden kanssa. En kuitenkaan halua paljastaa esimerkiksi Facebookissa nuivuuttani liittymällä nuiviin yhteisöihin tai kannattamalla nuivia asioita. Ehkä pitäisi jossakin vaiheessa rohkaistua ja katsoa kuinka paljon paskaa sataisi niskaan. Ehkä pelkäänkin ihan turhaan...

Kerron tässä vielä yhden tapauksen, jossa katsoin paremmaksi olla vain hiljaa, vaikka mieli teki ihmetellä ääneen. Olin odottelemassa treenieni alkamista. Sivukorvalla kuulin, kun eräs neiti puhui Halla-ahosta. Hän kertoi toiselle neidille, että Halla-aho on rasisti, joka pelkää, että ulkomaalaiset vievät häneltä mahdollisuuden saada naista. Kovasti teki mieli kysyä perusteita näille väitteille, mutta jätin väliin. Varmaan parempi niin.

ike60

Quote from: sluippa on 05.08.2010, 11:54:44
Olin odottelemassa treenieni alkamista. Sivukorvalla kuulin, kun eräs neiti puhui Halla-ahosta. Hän kertoi toiselle neidille, että Halla-aho on rasisti, joka pelkää, että ulkomaalaiset vievät häneltä mahdollisuuden saada naista. Kovasti teki mieli kysyä perusteita näille väitteille, mutta jätin väliin. Varmaan parempi niin.
Halla-aho ei tarvitse mahdollisuutta saada naista, koska Halla-aholla on jo nainen. Halla-ahon nainen on hänen vaimonsa, filosofian tohtori Hilla Halla-aho. Luulen että kyseisen neidin tietämättömyys Halla-ahon ajattelusta ja kirjoituksista on samaa luokkaa kuin hänen tietämättömyytensä Halla-ahon naisasioista.

Neidin esimerkin innoittamana voisin tietenkin esittää tuosta minulle täydellisen tuntemattomasta neidistä omia arvioitani. Periaatesyistä jätän ne kuitenkin esittämättä, vaikka eivät olekaan ala-arvoisia kuten tuo neidin lausahdus.

M.

Quote from: sluippa on 05.08.2010, 11:54:44
Sivukorvalla kuulin, kun eräs neiti puhui Halla-ahosta. Hän kertoi toiselle neidille, että Halla-aho on rasisti, joka pelkää, että ulkomaalaiset vievät häneltä mahdollisuuden saada naista. Kovasti teki mieli kysyä perusteita näille väitteille, mutta jätin väliin.

Onpa viihdyttävää, kuinka asiakysymykset maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta saadaan kerta toisensa jälkeen palautettua kyökkipsykologian hengessä niistä julkisesti puhuvien persoonaan. (Tähän syyllistyvät joskus toki nuivatkin, valitettavasti.)

M.

Quote from: Inka on 20.07.2010, 11:42:23
Taisin myös lukeutua niihin heikkomielisiin ja pelokkaisiin raasuihin, jotka ovat johtajankaipuussaan hurahtaneet Halla-ahon höpinöihin.

Tämä on sosiologisesti mielenkiintoinen ilmiö eikä ensimmäinen eikä toinen kerta kuin kuulen vastaavasta. Miksi julkisesti ilmeisen epäsuosittua mielipidettä puolustava leimataan kaikista mahdollisista vaihtoehdoista juuri heikkomieliseksi ja kyvyttömäksi muodostamaan aiheesta omia mielipiteitään?

Angelos

Omassa lähipiirissäni ei nuivuus ole koskaan erityisempiä ongelmia. Kunhan mielipiteensä on hyvin perustellut, ei kellään ole ollut nokankoputtamista, ja monella on samankaltaisia ajatuksia ollut.

Koulujärjestelmä onkin sitten aivan eri asia. Maahanmuuttokriittisten mielipiteiden esittäminen on toki sallittua, mutta missään nimessä ne eivät kuulu viralliseen kaanoniin, jota toistellaan ja jossa onnistutaan hämmästyttävän hyvin ohittamaan kaikki mahdolliset ongelmakohdat, joita ei virallisesti ole olemassa. Opettajien suhtautuminen näihin virallisiin kantoihin on vaihtelevaa, mutta punavihreä auvoisuus ja humanismi on varsin suosittua erityisesti nuorison keskuudessa.

Maahanmuuttokriittiset mielipiteeni herättävät toisinaan väittelyn jos toisenkin, mutta kunhan ne esittää rauhallisesti ja kiihkoilematta, niillä on vaikutusta. Huomioitavaa on kuitenkin siinä, että Suomen koululaitos suhtautuu viralliselta kannaltaan mihinkään muuhun kuin ihmisoikeushumanismiin varsin penseästi, mikä on sekä sääli että typerää. Poliittisesta korrektiudesta poikkeaminen on jos nyt sallittua, niin ainakaan sitä ei toivota. Liian moni antaa tälle paineelle periksi, ja pysyy asioista puhuttaessa hiljaa.

mikkoellila

Quote from: Angelos on 08.08.2010, 16:33:26
Omassa lähipiirissäni ei nuivuus ole koskaan erityisempiä ongelmia. Kunhan mielipiteensä on hyvin perustellut, ei kellään ole ollut nokankoputtamista, ja monella on samankaltaisia ajatuksia ollut.

Koulujärjestelmä onkin sitten aivan eri asia. Maahanmuuttokriittisten mielipiteiden esittäminen on toki sallittua, mutta missään nimessä ne eivät kuulu viralliseen kaanoniin, jota toistellaan ja jossa onnistutaan hämmästyttävän hyvin ohittamaan kaikki mahdolliset ongelmakohdat, joita ei virallisesti ole olemassa. Opettajien suhtautuminen näihin virallisiin kantoihin on vaihtelevaa, mutta punavihreä auvoisuus ja humanismi on varsin suosittua erityisesti nuorison keskuudessa.

Maahanmuuttokriittiset mielipiteeni herättävät toisinaan väittelyn jos toisenkin, mutta kunhan ne esittää rauhallisesti ja kiihkoilematta, niillä on vaikutusta. Huomioitavaa on kuitenkin siinä, että Suomen koululaitos suhtautuu viralliselta kannaltaan mihinkään muuhun kuin ihmisoikeushumanismiin varsin penseästi, mikä on sekä sääli että typerää. Poliittisesta korrektiudesta poikkeaminen on jos nyt sallittua, niin ainakaan sitä ei toivota. Liian moni antaa tälle paineelle periksi, ja pysyy asioista puhuttaessa hiljaa.

Oletko siis lukiossa? Kerropa lisää opettajien suhtautumisesta maahanmuuttoon ja monikulttuurisuusideologiaan.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Angelos

QuoteOletko siis lukiossa? Kerropa lisää opettajien suhtautumisesta maahanmuuttoon ja monikulttuurisuusideologiaan.

Vaihtelee suuresti yksilöittäin. On opettajia, jotka on voitu hyvin vetäistä suoraan vihreiden ja vasureiden pahimmilta humanistilinjoilta, on niitä, joita koko asia tuskin kiinnostaa, ja niitä, jotka suhtautuvat kriittisesti maahanmuuttoon, mutta eivät tuo sitä mielellään juurikaan esiin. Maahanmuuttokriittisyys on yksinkertaisesti epäkorrektia.

Tärkeää tässä on ns. virallinen kanta, joka tuntuu opetuksessa vallitsevan. On siis mielipiteitä, mitkä ovat sallittuja ja suotavia, ja niitä, jotka eivät ole kovinkaan suotavia, jos nyt sallittuja ovatkin. Kriittistä ajattelua toki rohkaistaan, mutta ihan kaikkia asioita ei pidä ajatella niin kovasti.

Oppikirjat taas mielellään sivuuttavat ongelmat tai vähättelevät niitä. Niissä ei useimmiten oteta kantaa puolesta tai vastaan, ei yksinkertaisesti mainita mitään: Jos hyvin käy, saatat löytää maininnan jossain alanurkassa, että Pariisissa itse asiassa on ollut mellakoita. Joskus. Monet opettajat menevät sitten tällä oppikirjalinjalla: Mitä ei siellä tai opetusohjelmassa esitetä, on turhaa opetuksen kannalta.