News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

Viktor

Nuivuus ei todellakaan ole tuottanut ongelmia, sillä kaikki tuntemani ihmiset taitavat olla enemmän tai vähemmän nuivia. Ja mainittakoon että he ovat pääasiassa hyvin opiskelleita ja hyvissä työpaikoissa vaikuttavaa väkeä pääkaupunkiseudulta eivätkä katkeria peräkammarinpoikia Pohjoiskarjalasta tms. Pääasiassa tämä heidän, kuten minunkin nuivuus kohdistuu muslimeihin, eritoten somaliasta tulleisiin.
Huolenani onkin lähinnä se, että nämä tuttavani uskovat liikaa että esim. Kokoomus kyllä hoitaa maahanmuuton ongelmat johon taas itse en jaksa uskoa. Haluaisin mieluummin nostaa perunasäkin olalle ja kantaa rajalle kuin kuunnella Kokoomuksen tyhjiä puheita.

doemaar

Ei ole, mutta en tuo nuivuuttani esille, eli siitä johtuu. Haluaisin tuoda, mutten (ainakaan vielä) uskalla. Kaverini koostuvat aika paljon täällä Hollannissa asuvista expateista (myös suomalaisista) sekä kansainvälisissä parisuhteissa elävistä naisista. Nämä kaksi ryhmää ovat sellaisia, että koko ajan vertaavat mokukriitikoita Hitleriin ja Facebookissa on aina tasaisin väliajoin persuvastaisia päivityksia. Saan viikoittain kuulla esim. kanadalaisen tai australialaisen ikäiseni tytön hihkuvan hymyssä suin, kuinka "mun kotimaassa maahanmuuttajat saa tuoda perheensä luokseen, se on kyllä tosi kuulia!"

Näissä piireissä on myös paljon näitä "Poikaystäväni on britti/hollantilainen ja Suomessa töissa lääketieteen tutkijana/ohjelmistokehittäjänä/tms., eli ne Halla-Ahorasistit on sitä mieltä, että munkin poikaystävä pitäis karkottaa Suomesta!", tms. Ja muutenkin on yleistä, että kun on vaikkapa amerikkalainen tai eurooppalainen seurustelukumppani, he eivät osaa erotella maahanmuuttajaryhmiä. On yleistä, että esim. italialaisen tai saksalaisen kanssa seurusteleva on kova mokuttaja kun luulee ajavansa sillä lailla omankin suhteensa etua. Mutta silti eivät menis bussilla minnekään, jottei joutuis katselemaan "varsinaisten" käyttäytymistä.

Mieheni (joka on hollantilainen) kanssa olen joskus ottanut puheeksi sen, kuinka minusta tämä Hollannin monikulttuurisuus tekee tästä maasta inhottavan paikan minulle. En tiedä, kuinka selvillä hän on siitä, että olen nuivistunut täällä asuessani, mutta hän taitaa aavistaa sen. Käymme joskus iltaisin pitkiä keskusteluja siitä, kuinka minun mielestäni Hollannissa ei ole mitään kulttuurillisesti arvokasta edes uusille tulijoille, kun tämä maa ei kunnioita itseään ja on hävittänyt oman kulttuurinsa. Ilmaisen hänelle suoraan, että se ärsyttää minua, vaikka tiedän, että hän ajattelee siitä eri tavalla - hänellä ei ole mitään kansallista tai alueellista identiteettiä, kuten minulla.

Mieheni sanoo, että monikulttuurisuus on okei, kunhan sitä ei rahoiteta verovaroista. Minusta tuo on aika kannatettava ajatus, koska tällä menettelytavallahan USA:n muslimimaahanmuuttajat ovat hyvin integroitunutta osaamissakkia. Itse olen jopa vähän tiukemman linjan kannalla, niin en kovin mielelläni toitota hänelle suoraan, että "ihan syystä PVV on voittamassa seuraavat vaalit". Mutta kaikki haitat, joita monikulttuurista minulle joka päivä koituu, kerron kyllä hänelle, koska totuuttahan ei voi kukaan kiertää, kannatti mitä ideologiaa tahansa. Eli kertoilen hänelle siis kaikki mustan järjestysmiehen tai poliisin lähestysmisyritykset, seksiehdotukset heti kun riisun aurinkoisena päivänä takkini, ja turvattomuuden tunne aina kello kuuden jälkeen. Hän siihen yleensä tokaisee, että "niillä, jotka sua iltaisin jahtaa, on jo Hollannin kansalaisuus, joten ei niitä poiskaan voi lähettää".

SapeMies

Osan porukan kanssa on kyllä ainaista vääntöä tästä mun "rasistisuudesta" ja tulee välillä kysymyksiä et "ootsä joku persu" tai "oot sä joku halla-aho fani?". Joskin kyllä osaavat ne ihmiset olla muutenkin pihalla, koska joskus aloittaessa maahanmuuton kritisoinnin niin vastaus on "Hyvä että säkin haluut nää kaikki *n-sana* pois suomesta!" Sitten pitääkin selitellä et ei se nyt ihan niinkään mene..

Mielenkiintoista että nämä piirit jakautuvat melkolailla täysin työkavereihin ja duunarituttuihin (siis nuivia) ja humanistisia aloja opiskeleviin ystäviin (kukkahattuja). En oikeastaan tunne yhtään nuivaa opiskelevaa ihmistiä.. Onkohan tämä south parkin "college know-it-all-hippies" doktorini mahdollinen :/

doemaar

Quote from: SapeMies on 12.04.2010, 11:23:48
Mielenkiintoista että nämä piirit jakautuvat melkolailla täysin työkavereihin ja duunarituttuihin (siis nuivia) ja humanistisia aloja opiskeleviin ystäviin (kukkahattuja). En oikeastaan tunne yhtään nuivaa opiskelevaa ihmistiä.. Onkohan tämä south parkin "college know-it-all-hippies" doktorini mahdollinen :/

Hyva huomio. Uskon sen johtuvan siita, etta opiskelijat eivat viela niin paljoa veroja joudu maksamaan, kun eivat ole kokopaivaisesti toissa. Ja pilvilinnoja viela pidetaan ylla. Kylla sitten, kun opiskeluaika loppuu ja tyoelama koittaa, alkaa moni miettia, mihin se valtava laja veroja kaytetaan.

Olen itsekin humanistista alaa opiskellut (kielia) ja kohta jatkamassa. En tosin kovin mielellani mene esim. humanististen ainajarjestojen hengaamisiin, kun ne puheenaiheet on mita on, tyyliin "niilla venepakolaisilla on HATA ja silti niita ei kaikkia paasteta Eurooppaan". Onneksi opiskelijakaupungissa on kaikenlaista tarjontaa laidasta laitaan, mita sosiaaliseen elaman tulee.

Esim. ennen kovin kukkahattuinen opettaja saattaa tyoelamaan mennessaan muuttaa mieltaan mokuilusta, kun joutuu kestamaan sen aiheuttamaa sekasortoa luokassaan.

Taalla IT-alalla vasta nuivaa porukkaa onkin!

Hommelitäti

Ei ole. Nuivuus on imetty tässä suvussa äidinmaidosta. Kun kokoonnumme isommalla sukulaisporukalla kahvittelemaan, kulloinkin ajankohtaiset maahanmuuttoasiat ovat lähestulkoon aina yksi tärkeä ja pitkään kestävä keskustelunaihe. Erityisesti suvun naispuoliset, niin nuoret kuin vanhat, edustajat ovat aktiivisia näissä keskusteluissa.

Työpaikallani on myös useita maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvia. Olemme työssämme tekemisissä niin välittömässä asiakaspalvelussa kuin hakemusten välityksellä maahanmuuttajien kanssa. Kriittisyyttään ei tarvitse hävetä, koska suuri osa työyhteisöstä ymmärtää ja tietää siihen johtaneet syyt. Osa maahanmuuttaja-asiakkaista suhtautuu erittäin ylimielisesti ja röyhkeästi, jopa uhkaavasti asiakaspalvelijoihin. Thors ja kumppanit voisivat tulla viikoksi suorittamaan havainnointia asiakaspalveluun - näkisivät miten vaativaksi ja haastavaksi käytännön työmme on - monen muun alan ohella - muuttunut monikulttuuristumisen myötä.

Kun on ikää jo kohta 40 v. niin ei enää jaksa välittää mitä muut ajattelevat nuivuudesta. Vapaa-ajalla ja harrastuksissa tuon oman kantani tarvittaessa esiin. Toisaalta haistan viherpiipertäjäkiihkoilijat jo kaukaa, enkä viitsi kuluttaa voimavarojani heidän kanssaan väittelyyn. Korkeintaan toivotan tervetulleeksi hakeutumaan työpaikalleni asiakaspalveluharjoittelijaksi, kohtaamaan ihqua todellisuutta.  
Kulttuurin rikastaminen on kallista puuhaa.

Hommelitäti

Quote from: doemaar on 12.04.2010, 12:24:56
Quote from: SapeMies on 12.04.2010, 11:23:48

Hyva huomio. Uskon sen johtuvan siita, etta opiskelijat eivat viela niin paljoa veroja joudu maksamaan, kun eivat ole kokopaivaisesti toissa. Ja pilvilinnoja viela pidetaan ylla. Kylla sitten, kun opiskeluaika loppuu ja tyoelama koittaa, alkaa moni miettia, mihin se valtava laja veroja kaytetaan.

Monellakaan opiskelijalla ei ole vielä jälkikasvua. Uskoisin että se myös osaltaan selittää pilvilinnoja ja kukkahattuilua. Siinä vaiheessa kun saa ensimmäisen lapsen, hoivavastuu viimeistään rojahtaa niskoille. Sen jälkeen ei yleensä ole kovin vaikeaa päättää, haluaako tukea verorahoillaan ensisijaisesti omien ikääntyvien vanhempiensa, omien lastensa ja lastenlastensa hyvinvointia vaiko maahanmuuttajaperheiden/sukujen, jotka eivät ole eivätkä tule osallistumaan yhteisen veropotin keräämiseen.
Kulttuurin rikastaminen on kallista puuhaa.

M.K.Korpela

Taisin jo todetakin, että nuivuus ei metallialalla ole ongelma joskin olen juuri tätä nykyä aikuisopiskelija.

Toukokuun puolestavälistä on taas töitä, ja tulossa on todella hyvä vertailukohta, nimittäin Olkiluodon vuosiremontti. Olkiluodossa on joka vuosi ruotsalainen komennuskunta, ja sällit ovat nuivistuneet vuosi vuodelta. Tosin raja on joka vuosi mennyt Ruotsidemokraateissa, joten on mielenkiintoista kuulla onko sällien mitta täysi ja voisiko ne nyt ajatella äänestävänsä SD:tä.

Se vain pistää korvaan, että periaatteessa samanlainen ammattiryhmä svenssoneita on on oikeastaan yhtä nuivia, mutta jotenkin vain ei nuivuus realisoidu vaaliuurnille.

Hieman typerä juttu on myös, että ruotsalaisilla komennuspaikoilla kun takavuosina otin asian puheeksi, niin svenssoneilla oli ensin ujosti mutta kotvan päästä paljonkin asiaa ja aika nuivaan suuntaan. Tavallaan on niin, että kun firman kaffehuoneeseen pölähtää komennusmies Suomesta tai Tanskasta niin se on jotenkin poikkeustapaus että mamu ja mokujutuista saa nyt hieman heittää läppää. Kaffehuoneessa paikallinen LO:n (SAK:n) monikulttuurikurssin käynyt ilmiantaja saa mulkoilla kerrankin turhaan.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

KphS

Quote from: doemaar on 12.04.2010, 00:52:28
Hän siihen yleensä tokaisee, että "niillä, jotka sua iltaisin jahtaa, on jo Hollannin kansalaisuus, joten ei niitä poiskaan voi lähettää".

:facepalm:
Asun Tanskassa eli olen itsekin maahanmuuttaja. / En edusta kantaväestöä.

maahanmuuttaja

Hän siihen yleensä tokaisee, että "niillä, jotka sua iltaisin jahtaa, on jo Hollannin kansalaisuus, joten ei niitä poiskaan voi lähettää".
Kysy häneltä miksi pitää ottaa lisää niitä iltaisin jahtaavia.

Eino P. Keravalta

Quote from: KphS on 15.04.2010, 00:36:21

Noh, sittenhän kansalaisuus pitää purkaa, eikö? Ei kansalaisuus voi olla mikään taivaasta laskeutunut Jumalan julistus, jota ei sovi asettaa tarkasteluun. Minkä ihminen on antanut, sen ihminen voi ottaa poiskin: kansalaisuuden hameen alle ei saa tässä(kään) asiassa piiloutua. Maahanmuuttajan pitää muistaa, että kansalaisuus on palkinto siitä, että on täyttänyt tietyt ehdot. Jos sitten myöhemmin maahanmuuttaja omalla käytöksellään näkyy halveksivan kansalaisuutta eikä enää täytä ehtoja, tulee kansalaisuus purkaa. Tästä olisi sekin hyöty, että ehkäpä jokunen maahanmuuttaja tulisi kaksi kertaa miettineeksi, ennenkuin alkaa tekemään typeryyksiä, jos kansalaisuuden menetys olisi uhkana.

Ei kansalaisuus ole lupa tehdä rikoksia.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Eino P. Keravalta on 15.04.2010, 08:01:33
Quote from: KphS on 15.04.2010, 00:36:21

Noh, sittenhän kansalaisuus pitää purkaa, eikö? Ei kansalaisuus voi olla mikään taivaasta laskeutunut Jumalan julistus, jota ei sovi asettaa tarkasteluun. Minkä ihminen on antanut, sen ihminen voi ottaa poiskin: kansalaisuuden hameen alle ei saa tässä(kään) asiassa piiloutua. Maahanmuuttajan pitää muistaa, että kansalaisuus on palkinto siitä, että on täyttänyt tietyt ehdot. Jos sitten myöhemmin maahanmuuttaja omalla käytöksellään näkyy halveksivan kansalaisuutta eikä enää täytä ehtoja, tulee kansalaisuus purkaa. Tästä olisi sekin hyöty, että ehkäpä jokunen maahanmuuttaja tulisi kaksi kertaa miettineeksi, ennenkuin alkaa tekemään typeryyksiä, jos kansalaisuuden menetys olisi uhkana.

Ei kansalaisuus ole lupa tehdä rikoksia.

Kyllä. Rikollisilta ETU-kansalaisilta kansalaisuus pois mutta isoksi ongelmaksi jää että mitä sitten.. verrattain suuri osa kultamunista on kuitenkin kotoisin maista missä myös maan johto koostuu samanlaisista perseilijöistä kuin he itsekin ovat joten uskoisin, tai siis olen täysin varma, että palautukset sujuisivat kuin tanssi sopivaa korvausta vastaan... joissakin tapauksissa jopa naapurimaat ehkä ojentaisivat auttavan kätensä. Vaikka jotain jouduttaisiin maksamaankin olisi säästöt paskasakin karkotuksessa kuitenkin valtaisia.

Ylipäätäään tuomioita väkivalta- ja omaisuusrikoksissa pitäisi kiristää tuntuvasti. Ryöstöistä aina ehdotonta vankeutta, puskaraiskauksista pitkiä tuomioita ja uusioille todella pitkiä.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

meikkupeikko

Quote from: Hommelitäti on 12.04.2010, 12:37:39
Monellakaan opiskelijalla ei ole vielä jälkikasvua. Uskoisin että se myös osaltaan selittää pilvilinnoja ja kukkahattuilua. Siinä vaiheessa kun saa ensimmäisen lapsen, hoivavastuu viimeistään rojahtaa niskoille. Sen jälkeen ei yleensä ole kovin vaikeaa päättää, haluaako tukea verorahoillaan ensisijaisesti omien ikääntyvien vanhempiensa, omien lastensa ja lastenlastensa hyvinvointia vaiko maahanmuuttajaperheiden/sukujen, jotka eivät ole eivätkä tule osallistumaan yhteisen veropotin keräämiseen.
Tämä on ainakin mun kohdalla täyttä totta. Vielä opiskellessani olin melko kukkahattutäti, joka saarnasi monikulttuurisuuden iloja, vaikka niitä haittapuoliakin näki harva se päivä. Sitten tein pari lasta. Huomasin, kuinka päin prinkkalaa tämä maa on menossa ja nuivistuin.

Nuivuuteni ei ole lähipiirissä aiheuttanut ongelmia, päin vastoin. Osa ystävistäni on sanonut, että olen vihdoin alkanut ajatella itse.  :)

Mika.H

Quote from: meikkupeikko on 22.04.2010, 00:46:32

Nuivuuteni ei ole lähipiirissä aiheuttanut ongelmia, päin vastoin. Osa ystävistäni on sanonut, että olen vihdoin alkanut ajatella itse.  :)

nuorena luulee tietävänsä, vanhana tietää luulevansa.

ei se sen ihmeellisempi asia ole.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

PaulR

Quote from: meikkupeikko on 22.04.2010, 00:46:32
Nuivuuteni ei ole lähipiirissä aiheuttanut ongelmia, päin vastoin. Osa ystävistäni on sanonut, että olen vihdoin alkanut ajatella itse.  :)

Esimerkillistä. Tähän eivät kaikki vuosia akateemisia aloja opiskelletkaan kykene.

Rauha heidän sieluilleen.  ;)

pahapaimen

On, lähinnä vaimon kaverit ovat lakanneet käymästä sen jälkeen kun minä tulin mukaan kuvioihin. Itsellä kun ei noita ystäviä ole  muutenkaan niin en jaksa välittää. Minulla on mielipiteeni ja olen niistä ylpeä, se joka ei niitä hyväksy on siis suvaitsematon! :)

Atte Suomalainen

Quote from: pahapaimen on 23.04.2010, 14:22:38
On, lähinnä vaimon kaverit ovat lakanneet käymästä sen jälkeen kun minä tulin mukaan kuvioihin. Itsellä kun ei noita ystäviä ole  muutenkaan niin en jaksa välittää. Minulla on mielipiteeni ja olen niistä ylpeä, se joka ei niitä hyväksy on siis suvaitsematon! :)
Kukaan ei ole lakannut käymästä, koska kukaan ei ole muutenkaan käynyt. Siinä suhteessa nuivuuteni ei ole vaikuttanut mihinkään.

Tiltu

Melko pian sen jälkeen, kun olin huomannut olevani jonkinasteisesti nuiva, tulin myös todenneeksi, että asiasta ei viitsi hirveästi huudella. Satun olemaan vieläpä humanisti, ja vaikka nykyisin kaveripiiri on toinen kuin ennen niin varon joissain tapauksissa sanojani. Yhä useammin olen kuitenkin myös yllättynyt siitä, että silloin kun rohkenen tuoda nuovuuteni esille, myös keskustelun toinen osapuoli paljastuu salanuivaksi, mikä on erittäin mielenkiintoista ja jopa lupaavaa.

Tavallaan kiinnostaisi tietää, kuinka moni entisistä ystävistäni - joista perin moni on oikein raskaan linjan mokuhippi - vetäisi herneen nenään, jos avoimesti vaikkapa Facebookissa toisin oman kantani esille. Pari päivää sitten meinasin sen tehdä, kunnes tulin ajatelleeksi, että muutaman yliopistotutun ei soisi tietävän liikaa (koska pelkään sen vaikuttavan omiin tulevaisuudensuunnitelmiini). Urheiluharrastuksen parissa olen ollut vähän avoimempi, vaikka sekin arvelutti aluksi. Niissä kuvioissa porukka tuntuu olevan kuitenkin terveemmällä pohjalla näissä asioissa. Lajin parissa on paljon maahanmuuttajia ja silti myös avoimesti maahanmuuttokriittistä sakkia, mutta ei siellä mitään vauhkoamista ole ollut havaittavissa.

Lähipiiri minusta kuitenkin taisi nuivan tehdäkin. (Ja Jari Leino, kiitos hänelle tästä.) Sen jälkeen kun suostuin tajuamaan, ettei maahanmuuttokriittisyys ole sama asia kuin väkivallan lietsominen, olen ollut tyytyväisesti nuiva.

Dragon

Kohtasin tänään erikoisimman mielipiteen tähän mennessä.

"Jos joku pilailee piirtämällä hakaristin seinään, niin ansaitsee samanlaisen tuomion, kuin joku joka syyllistyisi rasistiseen tekoon."

Mä en enää tiedä mitä tämmöiseen mielipiteeseen sanoisi tai miksi tämänkaltaista ideologiaa edes enää kutsuisi. Äärikorrektius?  ???

Henrik Heino

Quote from: Tiltu on 24.04.2010, 21:21:25Tavallaan kiinnostaisi tietää, kuinka moni entisistä ystävistäni - joista perin moni on oikein raskaan linjan mokuhippi - vetäisi herneen nenään, jos avoimesti vaikkapa Facebookissa toisin oman kantani esille. Pari päivää sitten meinasin sen tehdä, kunnes tulin ajatelleeksi, että muutaman yliopistotutun ei soisi tietävän liikaa (koska pelkään sen vaikuttavan omiin tulevaisuudensuunnitelmiini).

Voithan liittyä vaikka siihen ryhmään, joka kannattaa Hallista eduskuntaan ja perustella sitä sillä, että sinne tulisi muitakin näkökulmia kuin aina sitä samaa wanhaa. Minusta johonkin ryhmään liittyminen on aika laimea teko, mutta silti sillä voi olla ihan jänniä seurauksia.

Offtopic: Onpa muuten jotenkin hämmentävää kun huomaa yrittävänsä ohjeistaa muita, miten he voisivat tuoda julki (täysin viattomat) mielipiteensä varovaisesti, jotta "suvaitsevaiset" henkilöt eivät vain alkaisi raivoisasti vihaamaan heitä :D

Veli Karimies

On siinä ystävät jos ei omat mielipiteet niille kelpaa.

Idiomus

Nuivuus ei ole tuottanut ongelmia lähipiirissäni. Aina toisinaan joku on pitänyt linjojani alkuun hieman tiukkoina, mutta kun asiasta on keskusteltu niin hyvin pian on huomattu että eipä ne nyt mitään niin älyttömiä olleetkaan. Olen kuitenkin aika maltillinen tyyppi näissä asioissa. Osa ihmisistä on aiheelle jotenkin yliherkkiä, että ylipäätään sen myöntäminen että ongelmia on olisi merkki siitä että kaikki maahanmuutto lopetetaan saman tien, karkotetaan Nokian insinöörit siinä samalla ja poltetaan kaikki maahanmuuttajien yritykset ja asuntolat, erotaan YK:sta ja aloitetaan maailmansota. Pidän ilmiötä psykologisesti mielenkiintoisena koska tuo (okei, hieman liioittelemani) kuvajainen on nähdäkseni nimenomaan ulkoisen ehdollistamisen tulosta. 

Jaska Brown

Ei ole. Tosin olen ollut melkoisen varovainen. Silti viime aikoina on käynyt parikin kertaa kummallinen ilmiö: kun olen varovasti jutellut asiasta jonkun kanssa, tämäkin on paljastunut kaappinuivaksi. Erityisen hämmästynyt olen ollut siitä, että useammin kuin kahdesti näin on käynyt humanistisen loppututkinnon suorittaneen naisen kanssa.
Jos islamilaisessa kulttuurissa olisi jotain ihastelemisen arvoista, Euroopasta muutettaisiin siirtolaisiksi Lähi-Itään eikä päinvastoin.
http://jaskanpauhantaa.blogspot.com/search/label/Mokutus

Titus

Ei ole aiheuttanut ongelmia. Tosin oma nuivuuteni on hillityn charmikasta asioiden esilletuontia oikeissa yhteyksissä.

Suurin, ja nopeasti nuiviintuvin, ryhmä (ainakin täällä pääkaupunkiseudulla) tuntuu olevan pikkulasten vanhemmat. Närästystä aiheuttaa koulujen/tarhojen varojen niukkuus, kulurakenne josta vähemmistö haukkaa isomman ja isomman osan ja erioikeudet jotka ovat järjestään näiden vähemmistöryhmien puolella. Yksi mikä konkreettisesti tuntuu vituttavanihmetyttävän monia vanhempia on koulujen/tarhojen rahakeräykset joihin vähemmistöryhmät eivät osallistu, paitsi kuluttamaan keräyksen rahoja.

Edellä mainitut humanistit muuten tuntuvat tosiaan olevan rutinuivaa sakkia kunhan pääsevät oman estokynnyksensä yli. Hieman kuin vanha opiskeluaikainenvasuri/vihreä joka on päässyt aikuisena yksityiselle sektorille leveämmän leivän ääreen...
that's a bingo!

Teemu Lavikka

Eilis iltaan saakka ongelmia ei ole ollut.
Ongelmaton aikakausi päättyi, kun eräs tuntemani nainen näki tarpeelliseksi raivostua nähdessään Muutoksen T- paidan päälläni  ;D
Muuta ei tarvittu.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Taikakaulin

Eräs nuori nainen sanoi minulle: Sussa on just toi, että sää kannatat Perussuomalaisia ja mää en voi hyväksyä sitä!
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Miniluv

Quote from: Teemu Lavikka on 16.05.2010, 18:37:18
Eilis iltaan saakka ongelmia ei ole ollut.
Ongelmaton aikakausi päättyi, kun eräs tuntemani nainen näki tarpeelliseksi raivostua nähdessään Muutoksen T- paidan päälläni  ;D
Muuta ei tarvittu.

Tunnettuutta tavaramerkille, jee!

;D
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

elukka

Rinnastusta natseihin on tullut vastaan, jos ei yhdy poliittisesti korrektiin paskapuheeseen joidenkin kanssa ja veisaa yhtä virttä. Jos ei pidä hyvänä asiana sitä, että tänne järjestetään toinen Rosengård, on se jo siis natsimielipide.

- Kuitenkin olen useimmiten huomattavasti useammin erilaisten mamujen kaveri, kuin nämä natsiksi haukkujat. -

Sössösuvaitsevaisuus onkin pelkuruutta, koska oletetaan, että lausuttaessa näitä simsalabim poliittisesti korrekteja käkätyksiä, saisit oletetusti maailmassa suosiota ja kun kerrot valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä, oletkin vihattu.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Idiomus

Quote from: elukka on 16.05.2010, 19:12:53

Sössösuvaitsevaisuus onkin pelkuruutta, koska oletetaan, että lausuttaessa näitä simsalabim poliittisesti korrekteja käkätyksiä, saisit oletetusti maailmassa suosiota ja kun kerrot valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä, oletkin vihattu.

Olen tullut samaan johtopäätökseen. Mainitut sössösuvaitsevaiset eivät uskalla puolustaa todellisia arvojaan, vaan vääntävät niille uusia tulkintoja tilanteen mukaan välttääkseen konfliktia osapuolten kanssa jotka ovat avoimen taipuvaisia väkivaltaan ja tunnettuja siitä. Siksi heidän toimintamallinsa on suunnata raivonsa suomalaisiin ja jäkättää milloin mistäkin, koska tietävät että turpaan ei ole tulossa eikä kukaan ala varjostamaan, painostamaan eikä uhkaamaan tappamisella (eikä pidäkään olla). Samasta syystä he myös vastustavat länsivaltoja ja läntistä kulttuuria. Siis muuna kuin rahanjakoautomaattina ja areenana eräiden haasteellisten, mutta "varsinaisten" kulttuurien edustajien mahdollisuutena toteuttaa itseään. Se johtuu siitä, he tietävät kyllä että länsivaltoja, läntisiä arvoja ja länsimaista miestä heidän ei tarvitse pelätä tekivätpä mitä tahansa. Niinpä he käyttäytyvät kuin vaaraa ymmärtämättömät hemmotellut kakarat ja alkavat ihailla kaikkea sairasta, kuten kulttuureja joissa he itse olisivat joko mestauslavalla tai täysiä yhteisön sortamia luopioita ensimmäisenä niin arvojensa, pukeutumisensa, ateisminsa, seksuaalikäyttäytymisensä (irtosuhteet noin ylipäätään ja/tai homo- tai bi-seksuaalisuus), ateisminsa ja jopa agnostisminsa sekä yhteiskuntakäsitystensä vuoksi (naisen tasa-arvoisuus, homojen oikeudet, yksilö erillään perheestä toimijana, jne).

Relanderin Jukkakaan ei ole mennyt mussuttamaan eräille maahanmuuttajaryhmille eikä eräille hevosmiesperinnettä kansallispuvuissaan vaaliville että heidän on turha esittää mitään erityistoiveita koska meillä pitää olla "kulttuuriton kulttuuri". Sen sijaan hän vuoronperään kertoilee kuinka toisaalta ei ole olemassa mitään "suomalaista kulttuuria" ja toisena hetkenä toteaa että pitäisi erikseen luoda kulttuuriton kulttuuri kulttuuriin jota ei hänen aiemman väittämänsä mukaan ollut olemassakaan.
Monet sössösuvaitsevaiset ovat keskimäärin harvoin edes noin "loogisia"  ;D

Heini

Quote from: Titus on 16.05.2010, 18:26:22

Ei ole aiheuttanut ongelmia. Tosin oma nuivuuteni on hillityn charmikasta asioiden esilletuontia oikeissa yhteyksissä.

Suurin, ja nopeasti nuiviintuvin, ryhmä (ainakin täällä pääkaupunkiseudulla) tuntuu olevan pikkulasten vanhemmat. Närästystä aiheuttaa koulujen/tarhojen varojen niukkuus, kulurakenne josta vähemmistö haukkaa isomman ja isomman osan ja erioikeudet jotka ovat järjestään näiden vähemmistöryhmien puolella. Yksi mikä konkreettisesti tuntuu vituttavanihmetyttävän monia vanhempia on koulujen/tarhojen rahakeräykset joihin vähemmistöryhmät eivät osallistu, paitsi kuluttamaan keräyksen rahoja.

Edellä mainitut humanistit muuten tuntuvat tosiaan olevan rutinuivaa sakkia kunhan pääsevät oman estokynnyksensä yli. Hieman kuin vanha opiskeluaikainenvasuri/vihreä joka on päässyt aikuisena yksityiselle sektorille leveämmän leivän ääreen...

Onko noiden nuivuus ihan todellista/toivottavaa? Samaa fyrkkaa ne vievät, kuin mamut, tosin niiden kanssa on ihan eri riidat kuin muslimien kanssa... Itse ottaisin naapuriksi mieluummin sellaisen työssäkäyvän mamuperheen kuin työssäkäyvän erkko-perheen...

Pulley

Tuttavani osallistuvat keskusteluun hyvinkin nuivaan sävyyn, mutta katsovat säälivästi jos mainitsee Homman, Halla-ahon tms. Tässä on joku ristiriita josta ei keskinäistä ymmärrystä synny. Naapuruston monikulttuurista elämänmenoa paheksutaan kyllä, mutta ei tule mieleen että voisi itsekin tehdä jotain. Jos kysyy että kannattaako aina äänestää niitä vasureita, niin kommentit on tyyliin "persut on luusereille". Nuorena opittu puoluekanta näyttää olevan lujassa, eikä agitaatio mene helposti perille.

Ympäristö ei siis soimaa, mutta pitää populismiin haksahtaneena typeryksenä joka ei ole vakavan keskustelun arvoinen.