News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

Huolestunut

Tätä puutä lukiessa voi kohtalaisen helposti ymmärtää miksi "virallinen totuus" on niin vahvoilla valtiojohdossa ja virkamieskunnassa. Meininki on vähän kuin diktatuureissa, kukaan ei halua menettää työpaikkaansa tai joutua työpaikkakiusatuksi "väärän mielipiteen" johdosta. Asiasta ei voi puhua julkisesti, koska se voi joutua suvisten Stasiverkkoon. Virkamieskunnassa ja politikoissa on varmasti pirun iso osa jotka mielessään mutisevat nykykehitystä mutta eivät uskalla avata suutaan.

Yksilö

Quote from: Huolestunut on 21.01.2010, 14:49:48
Tätä puutä lukiessa voi kohtalaisen helposti ymmärtää miksi "virallinen totuus" on niin vahvoilla valtiojohdossa ja virkamieskunnassa. Meininki on vähän kuin diktatuureissa, kukaan ei halua menettää työpaikkaansa tai joutua työpaikkakiusatuksi "väärän mielipiteen" johdosta. Asiasta ei voi puhua julkisesti, koska se voi joutua suvisten Stasiverkkoon. Virkamieskunnassa ja politikoissa on varmasti pirun iso osa jotka mielessään mutisevat nykykehitystä mutta eivät uskalla avata suutaan.

Juuri noin. "Virallinen totuus" on syövytetty myös tehokkaasti tavallisen kansan päähän tiedotusvälineiden kautta jatkuvan propagandapommituksen myötä.
Niinpä on ihan selvää, että nuiva pään aukominen johtaa ongelmiin, näin ainakin minulle on käynyt. No, sille ei vain voi mitään, osa porukasta on niin pahasti aivopestyä, pään aukominen jatkukoon.
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

ajl

Quote from: Jjuhani on 22.01.2010, 17:50:31
Quote from: Huolestunut on 21.01.2010, 14:49:48

Juuri noin. "Virallinen totuus" on syövytetty myös tehokkaasti tavallisen kansan päähän tiedotusvälineiden kautta jatkuvan propagandapommituksen myötä.
Niinpä on ihan selvää, että nuiva pään aukominen johtaa ongelmiin, näin ainakin minulle on käynyt. No, sille ei vain voi mitään, osa porukasta on niin pahasti aivopestyä, pään aukominen jatkukoon.

Jep, itse en juurikaan huutele seuraavani homman keskusteluja tai esitä kriittisiä kantoja monikulttuurisuuskeskusteluissa. Opiskelen koulussa jossa jokaiseen opintojaksoon on sisällytetty jollain tapaa "monikulttuurisuus" riippumatta onko asialla yhtään mitään tekoa opiskeltavan asian kanssa. Kukaan opettaja ei koskaan ole avannut käsitettä tai määritellyt mitä se tarkkaan ottaen tarkoittaa. "Monikulttuurisuudesta" puhutaan vain ja ainoastaan positiivisessa sävyssä eikä "monikulttuurisuuden" ongelmia käsitellä; vaikka niitäkin esiintyy valtavasti alalla. Suoraan sanottuna pelkään että tieto monikulttuurisuuskriittisyydestäni tai osallistumisestani homman keskusteluihin leimaisi minut rasistiksi, hankaloittaisi valmistumistani ja jopa työnhakua. Olenhan todennäköinen vihapuherikollinen joka sietäisi laittaa lukkojen taakse >:(
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." -B. Franklin

ajuha

minun, sekä vaimon opinnäytteet ovat jääneet tulevien sukupolvien arvioitaviksi, sekä nuivuuden, että mahdollisesti kokonaisuuden perusteella.

perheen sisällä nuivuus kulminoituu minuun, "että taas siellä hallalla", viimeisen puolen vuoden aikana, olen havainnut perheemme ainoassa tohtorissa oikeaa nuivistumista, eli vastaus ketjun kysymykseen; ei ole.

ttw

On paljonkin

Olen entinen skinhead, ns uusnatsi

Nykysin ystäväpiiriini kuuluu paljon ulkomaalaisia.

Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Eino P. Keravalta

Nuivuus ei ole tuottanut ongelmia. Mutta ajattelen tässä lähinnä tulevaa aikaa. Taustaksi, että olen jokin aika sitten eronnut ja saattaapa olla, että lähikuukausien rällästelyn ja ryyppäyksen jälkeen alkaa keväämmällä olla jo alttiimpi neitosten kosintayrityksille. Siinä mielessä olen jo nyt pohtinut, missä vaiheessa kannattaa alkaa puhua politiikkaa. Vai kannattaako ollenkaan?

Entä jos tyttöystäväkandidaatti onkin hirmumokuttaja? No, sellaisen toki jätän oitis ja kyllä sellaisen aika pian tunnistaakin. Mutta entä jos muuten ihan fiksulla naisella onkin kaapissaan punavihreä luuranko? Tuleeko siitä mitään? Kestänkö minä mokuhöpsöä akkaa? En varmaan pidemmän päälle. Mutta ehkä sellaisen voisi käännyttää? Eikö totuuden voima olekin vastustamaton? Ainakin, jos rehellinen ihminen on kyseessä.

Vähän kyllä arveluttaa. Luullakseni aika suuri prosentti naisista on mokutolloja. Noh, ei tässä vielä pidä ottaa paineita. Nautitaan nyt vapaan miehen elämästä ja juhlitaan ensin huhtikuulle. Katsotaan sitten. Skål!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

fox2p

Löysin tämän sivuston vasta vuosi sitten kun lehtiotsikoissa kohistiin jostain Halla-ahosta. Epäluuloisena "edistyksellisenä" ryhdyin lukemaan tämän parjatun rasistin Scriptaa. Huomasin yllätyksekseni olevani po. asioista samaa mieltä ja niinpä klikkasin itseni tänne Hommaankin. Täällä on sitten jo hajontaa, mutta löytyy täältä hyviäkin kirjoittajia. Ja ennen kaikkea paljon sellaista tietoa jota ei muualta löydy.
Olen tämän "kääntymykseni" myötä kertonut oman kriittisen kantani maahanmuuttoon suoraan lähes aina kun asia jossain yhteydessä on noussut keskusteluun. Sen myötä olen huomannut ettei ihmisillä ole tietoa oikein peruskäsitteistäkään saati miten ongelmia voisi yrittää ratkaista. Sellaisetkin, jotka seuraavat maailman menoa, eivät monestikaan hahmota koko ongelmaa, vaan ovat edistyksellisinä varmuuden vuoksi "laman myötä noussutta rasismia" vastaan. Yllättävä moni on näissä asioissa kuitenkin kompannut. Naisistakin.

Lisää tietoa vaan.
"Emme saaneet rajaa Uraliin, vältyimme venäläiseltä Suur-Suomelta" (Samuli Paronen)

ajuha

sepä tässä keskustelu yhteisössä on pelottava tekijä, ihmiset hakevat tietoa, vertailevat eri medioita, lehdet, lehtien kustanttajia ja jopa ottavat yhteyden "meedioiden" toimituksiin,

tämän erilaisten ihmisten välisten viestien vaihdon tulee , ainakin jossain muodossa katkaisemaan laki~.

effi since 2005

Mika Mäntylä

No eipä ole aiheuttanut elävässä elämässä lainkaan ongelmia, vaikka en ole näkemyksiäni missään tilanteessa piilotellut. Saattaa olla, että tuttavapiiriini on sattunut eksymään tolkullista väkeä. Todennäköisempänä pidän sitä, että ihmiset keskimäärin ovat sen verran fiksuja, etteivät noin vain ime itseensä kaikkea sitä mokupropagandaa mitä tuputetaan joka tuutista.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Fincum

En voi sanoa, että nuivuus olisi tuottanut ongelmia missään piirissä. Asiallisella keskustelulla, omat mielipiteensä, käsityksensä ja epäilynsä asiallisesti esittäen ei saa hullun eikä rassistin leimaa otsaansa. Tai no, kyllä rassistin leiman saa.
Vaan siitäpä on teho mennyt. Vastaa sanana ja teholtaan nuorison v-alkuista lauseeneroitinta, pilkkua siis.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Adrenaline

Kyllä! Yllättävintä silti on lähiaikoina ollut ihmisten välinpitämättömyys ja tietämättömyys maahanmuuttoon liittyvistä ongelmista.

Median luoma kuva "maahanmuuttokriittisistä" puree ikävä kyllä aika tehokkaasti, olen saanut kuulla olevani natsi ja ties mitä, eikä minun kanssani tarvitse asiasta edes keskustella. Olen kuulemma kylmä, laskelmoiva, enkä arvosta elämää. Huvittavaa sinänsä, koska väitteen esittäjät tietävät erittäin hyvin etten ole mitään noista, mutta kun rasssismi-huume ja moku-uskonto!

Zngr

Minua arvelutti suuresti ns. kaapista tuleminen esim. naama-aapisessa, sillä osa tutuista ja ystävistä on poliittisesti valveutuneita ja osa sangen nuoria sekä vihertäviä tai punertavia. Ja muutama on muslimikin. Eräs nuiva tuttu muotoili kuitenkin kerhoiltana asian aika hyvin: mitä useampi ihminen kertoo hymyssä suin olevansa maahamuuttokriittinen, ja mitä useammalla on ystävä, joka on myös Halla-ahon ystävä, sitä hyväksytymmäksi nämä asiat yleisesti tulevat.

Yllätyksekseni, jälkiviisaasti voi sanoa että pelko oli aika turhaa, melkein kukaan lähipiiristä ei ole sanonut nuivailusta mitään negatiivista tai kysellyt olenko kenties suistunut uskomaan rotuoppeihin tai alkanut äärioikestofasseksi. Sen harvan kerran kun on, näkökantojen perusteleminen jollain muulla kuin "toisenväriset siperiaan hurrrr" ja pari linkkiä on selventänyt asioita eikä leimakirves heilunut.

Henkilökohtaisissa keskusteluissa en taas mitenkään koskaan ole varonut esittämästä kantojani. Eikä kukaan ole alkanut aukomaan päätään tai nimittelemään.

Jos joku muu, ei lähipiiriin kuuluva on joskus arvellut, että olen rasisti nauran asialle remakasti. Hitler- ja äärioikesto -kortit on pelattu niin monta kertaa mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä että käsitteet ovat kärsineet melkoisen inflaation.

lisäys:

Quote from: Adrenaline on 28.01.2010, 13:23:26
Kyllä! Yllättävintä silti on lähiaikoina ollut ihmisten välinpitämättömyys ja tietämättömyys maahanmuuttoon liittyvistä ongelmista.

Median luoma kuva "maahanmuuttokriittisistä" puree ikävä kyllä aika tehokkaasti

No tämäpä kyllä. Liian moni ei välitä asiasta, ja yhtä moni ei oikeastaan tiedä asioista mitään vaikka he lukevat lehtiä ja katsovat joskus televisiota. Se on pelottava todiste median voimasta. Se ainoa hyvä ystävä, joka epäili mielenterveyteni horjuneen maahanmuuttokysymyksen suhteen (tämä ei siis vaikuttanut ystävyyteemme mitenkään) oli tuttavineen autuaan tietämätön siitä mitä vaikkapa Ruotsissa tapahtuu, tai minkälaisia maahanmuuttajia Suomeen edes tulee ja mistä.

Onneksi voimme valistaa ihmisiä.

Minusta muuten tuntuu että se median luoma kuva ja ennakkokäsitykset "maahanmuuttokriittisistä" purevat lähinnä nuoriin ja nuoriin akuisiin. Tämä ketju hieman tukee käsitystä. 30-kymppiset perheelliset suhtautuvat asioihin eri tavalla.

Asia erikseen on sitten vanhat stallarijäärät jotka ovat vahvasti vasemmistolaisia ja joille kaikenlainen maahanmuuttopoliittinen kritiikki on porvarillinen ilmaisu ja katala teko työläisten ja kansojen solidaarisuutta vastaan tai jotain.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Ano Nyymi

Mä olen lähtenyt siitä periaatteesta että jos joku ystävä taikka tuttava on sitä mieltä että minulla ei ole oikeutta olla sitä mieltä mitä haluan olla, niin soon sorromnoo sitten.

Muuten en julkisuudessa hirveesti asiasta meuhkaa, mutta jos maahanmuutto jossain puheeksi tulee niin tuon mielipiteeni esille.
Ja usein, jos ja kun, on joku Halla-ahoa vallan kovasti moittinut taikka natsitellut, on tullut hiljaista kun on vain kysynyt että onko tullut luettua Jussin kirjoitukset ihan itse vai ihanko vain kuulopuheiden varassa ollaan älämölöä pitämässä.

Kurvari

Quote from: Ano Nyymi on 28.01.2010, 21:34:02
Ja usein, jos ja kun, on joku Halla-ahoa vallan kovasti moittinut taikka natsitellut, on tullut hiljaista kun on vain kysynyt että onko tullut luettua Jussin kirjoitukset ihan itse vai ihanko vain kuulopuheiden varassa ollaan älämölöä pitämässä.

Tuo on aina hyvä pointti! Jos joku käy niitä kirjoituksia läpi, niin ei voi sen jälkeen enää ummistaa silmiään asialta. Liian monet ihmiset uskovat valtamediaa aivan orjallisesti.

Lentomestari

Quote from: Kurvari on 28.01.2010, 21:36:51
Quote from: Ano Nyymi on 28.01.2010, 21:34:02

Tuo on aina hyvä pointti! Jos joku käy niitä kirjoituksia läpi, niin ei voi sen jälkeen enää ummistaa silmiään asialta. Liian monet ihmiset uskovat valtamediaa aivan orjallisesti.

Tuon tempun tein viime kesänä ja älämölö vaimeni samantien, sitä ennen J H-a oli lähinnä helvetistä seuraava, alaspäin. Huvitti kuunnella helvetinmoista melskausta kuinka Halla-aho sitä Halla-aho tätä, naama venähti aika noloksi kun kysäisin kaverin lukutottumuksista.

Toinen ongelma lähipiirin ongelmista on se ettei aivan lähipiirini halua ottaa tietoa vastaan, hän lähes poistuu paikalta, ettei vaan tarvitse kuunnella mitään "ikäviä asioita". Hänelle nämä maahanmuuton ongelmat on ikäviä asioita, sensijaan maahanmuutto ei ole ikävä asia jos antautuisin keskustelemaan siitä, kuinka on rikkaus auttaa lähimmäistä, tämä lähipiirini olisi luultavasti aivan liekeissä, eikä takuulla poistuisi mihinkään.

Olen ottanut sen taktiikan, etten ota aihetta puheeksi lainkaan, ainoastaan jos lähipiiri itse aloittaa, pistän takaisin jotain harkittua ja (toivottavasti) nasevaa.

mikkostadista

Nuivuus on tuonut uusia kavereita, ja lähentänyt vanhoja.
Aikaisemmin nuivuus=natsismi=rassismi, mutta nyt jo kaikki jotka osaavat ajatella omalla nupillaan, tajuavat missä mennään!

Teemu Lavikka

Nuivistuminen on laajentanut jo ennestään melko laajaa kaveripiiriäni.Mutta verkostoituminenhan onkin päivän sana ;)
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

jarde

Olen itse töissä insinöörivaltaisella alalla ja siellä on yleisesti ottaen selvästi suoraviivaisemmat mielipiteet kuin humanistipuolella. Ilmeisesti tämä humanistiporukka helpommin imee äidinmaidossa kaikenlaista "monikulttuurisuus on rikkautemme, vaikka Ranskassa vähemmistöjen edustajat polttavat autoja" -humanisti-höpö-höpöä. Omien insinöörivaltaisten ystävieni kesken ei onneksi tarvitse millään tavalla hävetä tai salailla omia terveitä mielipiteitään - suurin osa on samaa mieltä.
Asiallinen nykyisen liian avoimen maahanmuuttopolitiikan vastustaja. En ole rasisti.

jarde

Quote from: Vetinari on 20.02.2009, 14:57:02
Yksi parhaimmista ystävistäni on paikallisen suvaitsevaisuuspiirin kovaääninen lippulaiva ja kasvatettu Vihreäksi jo pienestä pitäen, ja Homma kaihertaa välejämme pahasti. Minä olen hänen mielestään suvaitsematon rasisti ja islamofobi (en ole kumpaakaan).
Tämä onkin paha ongelma ja siihen ei saa missään nimessä suostua. Jos joku idiootti tekee yhtäläisyysmerkin maahanmuuttokriittisyyden ja rasismin välillä, pitää heti oikaista, että maahanmuuttokriittisyys ei ole sama asia kuin olla rasisti. Jos joku haukkuu minua suoraan rasistiksi, teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.
Asiallinen nykyisen liian avoimen maahanmuuttopolitiikan vastustaja. En ole rasisti.

Juki

Tai voi kysyä: "Etkö osaa hillitä itseäsi!" :) Lisäksi voi kehitellä sitä tuttua uuskieltä asian tiimoilta ja nimittää kaverin suhtaumista esim. salonkiylimielisyydeksi. > "En ole salonkiylimielinen, mutta..."

Ari-Lee

Quote from: Eino P. Keravalta on 22.01.2010, 20:10:40
Nuivuus ei ole tuottanut ongelmia. Mutta ajattelen tässä lähinnä tulevaa aikaa. Taustaksi, että olen jokin aika sitten eronnut ja saattaapa olla, että lähikuukausien rällästelyn ja ryyppäyksen jälkeen alkaa keväämmällä olla jo alttiimpi neitosten kosintayrityksille. Siinä mielessä olen jo nyt pohtinut, missä vaiheessa kannattaa alkaa puhua politiikkaa. Vai kannattaako ollenkaan?
Entä jos tyttöystäväkandidaatti onkin hirmumokuttaja? No, sellaisen toki jätän oitis ja kyllä sellaisen aika pian tunnistaakin. Mutta entä jos muuten ihan fiksulla naisella onkin kaapissaan punavihreä luuranko? Tuleeko siitä mitään? Kestänkö minä mokuhöpsöä akkaa? En varmaan pidemmän päälle. Mutta ehkä sellaisen voisi käännyttää? Eikö totuuden voima olekin vastustamaton? Ainakin, jos rehellinen ihminen on kyseessä.
Vähän kyllä arveluttaa. Luullakseni aika suuri prosentti naisista on mokutolloja. Noh, ei tässä vielä pidä ottaa paineita. Nautitaan nyt vapaan miehen elämästä ja juhlitaan ensin huhtikuulle. Katsotaan sitten. Skål!
Hommataan, Eino, kauniit ja uskolliset kurdiprinsessat ja todistetaan koko maailmalle että ne ovat väärässä. :)
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

erilainen

Quote from: jarde on 23.02.2010, 23:30:44
Olen itse töissä insinöörivaltaisella alalla ja siellä on yleisesti ottaen selvästi suoraviivaisemmat mielipiteet kuin humanistipuolella. Ilmeisesti tämä humanistiporukka helpommin imee äidinmaidossa kaikenlaista "monikulttuurisuus on rikkautemme, vaikka Ranskassa vähemmistöjen edustajat polttavat autoja" -humanisti-höpö-höpöä. Omien insinöörivaltaisten ystävieni kesken ei onneksi tarvitse millään tavalla hävetä tai salailla omia terveitä mielipiteitään - suurin osa on samaa mieltä.

Salilla ollessa päivällä radiosta todettiin että taiteellisesti ja akateemisesti lahjakkaat ovat avoimempia ja avarakatseisempia maailmalle. Enkä edelleenkään luota koulutuksen etenkään akateemisen sellaisen ihmiseille antamaan maailmankuvaan. Itse tosin pyrin akateemiseen koulutukseen. Saa nähdä turmeleeko.

Lukiossa jo jopa syötettiin monikylddyyrisuus sontaa. Yksi tapaus lähes sai minut eroamaan lukiosta. Opettaja haukkui kaikki luokkaalaiset rasisteiksi suututtuaan lähinnä minuun puolustaessani kaverini turhan kuumia mielipiteitä suojaväritetyistä. Opettaja oli herkkä nainen ja alkoholinongelmataustainen. Eli minun oli mahdoton voittaa tuota taistelua vaikka useat minua puoltivatkin.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

MW

Quote from: jarde on 23.02.2010, 23:35:10
Quote from: Vetinari on 20.02.2009, 14:57:02
Yksi parhaimmista ystävistäni on paikallisen suvaitsevaisuuspiirin kovaääninen lippulaiva ja kasvatettu Vihreäksi jo pienestä pitäen, ja Homma kaihertaa välejämme pahasti. Minä olen hänen mielestään suvaitsematon rasisti ja islamofobi (en ole kumpaakaan).
Tämä onkin paha ongelma ja siihen ei saa missään nimessä suostua. Jos joku idiootti tekee yhtäläisyysmerkin maahanmuuttokriittisyyden ja rasismin välillä, pitää heti oikaista, että maahanmuuttokriittisyys ei ole sama asia kuin olla rasisti. Jos joku haukkuu minua suoraan rasistiksi, teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.

Minä en tee, mutta olen silti insinööri, ja (mielestäni) aina oikeassa. Ja aika hyvällä todennäköisyydellä tuo on toteutunutkin. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...

Vetinari

Minähän tämän topicin aikoinaan aloitin, ja siitä on sen verran aikaa että täytyy vähän päivittää tilannetta.

Nuivuus tuottaa edelleenkin ongelmia lähipiirissä, etenkin Kuningas Naamakirjassa. Tilapäivityksiin tulee porukka nillittämään maahanmuuttoasioista vaikka en olisi mitään niistä edes sanonut. Sitten kun niistä rupeaa keskustelemaan, tulee tekstiä että "en mä oikeestaan seuraa politiikkaa ja uutisia mutta mutu mutu mutu". Ja punavihermokuttajat pistävät sellaista propagandaa ettei perkele vaan jaksa olla koko ajan argumentoimassa asiasta. Ei vaan jaksa. Sitten jos ei jaksa joka päivä jauhaa sitä samaa levyä aina eri ihmisten kanssa, niin saa kuulla että välttelee aihetta ja ei osaa perustella kantaansa tms.

Hermot männöö. Eikä ihan suotta.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

MW

Naamakirja on BS:ää. Ei illman miljoonapalkkioita voi olla yleistä omaisuutta. Ja silloinkin se on monasti hankalaa, kuten olemme tulleet tietämään.

Vetinari

Quote from: Inna on 24.02.2010, 00:51:32
Kaikki.

Omat lähimmät ystäväni ovat joko samaa mieltä (sitä yhtä lukuunottamatta josta ketjun alussa kerroin, ja sen kanssa on nyt välit menneet), osa on nuivistunut Vihan Mustan KirjanTM ja Scriptan ansiosta, ja sitten on niitä jotka eivät ole ihan samaa mieltä, mutta joiden mielestä erilaisia mielipiteitä mahtuu maailmaan eivätkä leimaa minua rasistiksi tai äärioikeistolaiseksi tai naiiviksi (ja mitä kaikkea olenkaan kuullut).

Ne joiden kanssa joutuu vääntämään, ovat sellaisia joiden kanssa joutuu olemaan edes muodollisesti välilöissä että asiat sujuisivat juohevasti (muuten jotkut paremmat ystävät joutuisivat ikävään välikäteen), ja joita ei oikein kehtaa poistaakaan kun siitähän vasta konsertti syntyisikin (en osaa keskustella/perustella niin ratkaisen poistamalla listoilta jne blah blah). Muumittaa vaan tuo lähes jokapäiväiseksi käynyt turhanpäiväinen vääntäminen.

En kyllä tajua miksi pyytävät mihinkään asiaan perusteluita, kun kaikki perustelut ovat kuitenkin vääriä siksi koska ne tulevat hommalaiselta... :roll:

"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

MustaLeski

Quote from: Vetinari on 24.02.2010, 09:49:21
Muumittaa vaan tuo lähes jokapäiväiseksi käynyt turhanpäiväinen vääntäminen.

En kyllä tajua miksi pyytävät mihinkään asiaan perusteluita, kun kaikki perustelut ovat kuitenkin vääriä siksi koska ne tulevat hommalaiselta... :roll:

Mitä jos vain toteaisit ettet jaksa vääntää? Jokaisella omat mielipiteensä. Piste. Taas yksi hyvä syy olla liittymättä feissariin.

TommyP

Ei tuota nuivuus ongelmia lähipiirissä kun lähipiirikin on hyvin nuivaa.
Jos tuottaisi niin kaverit vaihtuisi, en nimittäin pystyisi viettämään aikaani mielipiteiden seassa jotka eroavaisivat omistani niin raa´asti. Vielä kun minulla on taipumusta tuoda mielipiteeni hyvin selkeästi esille, varsinkin kaveriporukassa.
Jos emäntä yht´äkkiä alkaisi yltiösuvaitsevaiseksi niin hyvin äkkiä oltaisiin Hackmanneja jakamassa..  ;D
"Peli ei ole pelattu ennen kuin peli on pelattu" Roope Ankka

Kansankiihottaja

Toimin opena isohkossa ammattiopistossa ja me ollaan rikastuttu jo vuosia sitten monikulttuurisuudella ;D Meillä on mamuja ja sitten kv. opiskelijoita ja eipä se ole ollut näiden vuosien aikana kertaakaan ruusuilla tanssimista...aina on menossa jotain ylimääräistä ja harvassa ovat päivät, jolloin voidaan keskittyä itse asiaan - siis oppimiseen.

Viimeisen kuukauden aikana koko henkilökunnan silmät ovat alkaneet avautumaan. Ensin Savonlinnan kaupunki päätti ottaa lisää pakolaisia (kaupungin talous ollut kuralla jo vuosia) ja MOT:n ohjelma sai aikaan aikamoista supinaa muutoin niin hillityissä opettajissa. Enää ei kuulu fraaseja "hädänalaisia pitää auttaa" tai "valtio maksaa".

Kovinta taistelua itsensä kanssa ovat käyneet uskovat, mutta heille islam näyttää olevan aikamoinen punainen vaate! Kortteja on jaettu ja useampi ope on vieraillut Homman sivuilla ja tällä viikolla oli ilo kuulla useamman kerran kaffepöydässä, että lehdistön kampanjointi on pikemminkin vaikuttanut nuivuuden lisääntymisenä.

törö

Quote from: Realisti on 20.03.2009, 09:48:00
Olin tuossa käymässä porukoilla ja satuin mainitsemaan että Halla-ahon opus tipahti postilaatikosta. Tässä vaiheessa ei käynyt vielä mitään mutta ilmeisesti rakkaalla äidilläni alkoi myöhemmin illalla raksuttaa kuka tämä Halla-aho oikein on. Tuli nimittäin puhelu jossa äitini oli syvästi huolissaan että olen tilannut RASISTIN kirjoittaman kirjan. Samalla tuli myös selväksi että minun ei tulisi lähteä toteuttamaan tämän RASISTIN suunnitelmia (kysellessäni mistä suunnitelmista on puhe, ei äitini luonnollisesti tiennyt mitään asiasta). Sain vihdoin rauhoiteltua äitini kun kerroin kirjassa olevan faktatietoon pohjautuvia sosioekonomisia pohdintoja Suomeen kohdistuvasta muuttoliikkeestä sekä kritiikkiä nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan. Sai kuulemma nukuttua yönsä rauhassa kun olin selventänyt tilannetta, jotta sellaista.

Tässä taidettiin nähdä jälleen kuinka luodaan tietynlaista mediakuvaa, vanhempieni seuraamiin medioihin kun kuuluu lähes yksinomaan hyysäri, ylen kanavat (paitsi kauniit ja rohkeat maikkarilta) sekä kauppalehti.

Annan äidille vaikka joululahjaksi Hannu-Ylikarjanmaan Valtiot ja terrorismi.

http://www.multikustannus.fi/Products.asp?document_id=268

Itselläni on sellainen tilanne, että luokittelin 9/11:n jenkkien lavastamaksi terrori-iskuksi jo samana päivänä ja sanoin sen ääneen äitini kuullen. Sen jälkeen eivät poliittiset erimielisyydet ole välejä hiertäneet ja se mikä niitä hiertää on vieläkin hänelle liian arka aihe käsiteltäväksi, joten tilanne on jopa parempi kuin ennen.