News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

KJ

Itse asiassa ei ole. Olen kasvanut ensimmäiset 18 vuottani suljetulla varuskunta-alueella ja kaikki parhaat kaverini ovat niiltä ajoilta. Nykyinenkin ystäväpiiri on sellainen, että lähinnä ongelmia tuottaisi se, että joku tunnustaisi olevansa suvakki.

What would Gösta Sundqvist do?

fennos

Siitä olen varma, että monta potentiaalista kaverisuhdetta on nuivuuden takia jäänyt kokematta, mutta pidän nuivuutta paljon tärkeämpäna, kuin mitä uusien ystävien saaminen on. Peruskaveripiirissäni nuivat ovat kuitenkin majoriteetti.

Kameleontti

Lähiipiirissä ei lainkaan, johan vanhemmat kasvatti, että on toisenlaisiakin kulttuureja ja ne ei aina ole kovin hyviä naisen kannata ja että sellasesta kulttuurista tulevan miehen matkaan ei pidä lähteä, vaikka kuinka lirkuttelisi. Rasistiksi sen sijaan ei ole kasvatettu vaan kohtaamaan ihmiset ihmisinä.

Oma kaveripiiri on valikoitunut jostain ihmeen syystä semmoseks, että nuivia ovat. Jotkut harvat halaa maailmaa, mutta ne halaa sitä lähinnä oman pahoinvoinnin vuoksi ja elävät enemmän tai vähemmän sosiaalitukien varassa ja haluavat samaa kaikille maailmassa. Eivät ole nämä hylänneet, vaikka eri mieltä joskus ollaankin.

FB:ssä olen postannut kriittistä kommenttia jonkin verran, ja en ole seurannut et onko joku poistanut kavereista. Jos poistaa eriävän mielipiteen vuoksi niin saa mennä. Postailen omasta mielestä kohtuu asiapitoisia kommentteja liittyen oikeisiin ongelmiin ja toivon sen herättävän muissa rohkeutta "tulla ulos", sillä tiedän niiiin monien olevan nuivia mutta ulospäin antaa ymmärtää olevansa muuta.

Surkuhupaisuuden huippu on nää, jotka on kahdenkesken ihan umpirasisteja mutta julkisesti vihaavat persuja ja kaikkia rasisteja. Ihan uskomattomia tapauksia. Ymmärtäsin, jos oisivat hiljaa mut moraalinen sädekehä pitää saada, vaikka alkavat olla aika naurunaihe.

Insinöörialalla olen itse, ja töissä ei ongelmia. Aikalailla kaikki joiden kanssa jutellut niin samoilla linjoilla. Kaikki ei vaan seuraa uutisia laajemmalti ja on pimennossa nyt meneillään olevan kriisin vakavuudesta. Ennakkoluulottamasti valistan aina kaikkia sopivia tyyppejä, jos tilanne sen sallii.

Nykytilanne on sen verran vakava, että ei vois vähempää kiinnostaa, jos leimataan rasistiks tai vastaavaks. Suurin osa ihmisistä, joiden kanssa olen tekemisissä on jollain tasolla järki-ihmisiä. Tämmöset uskovaisuuden tasolla olevat suvakit ja hännystelijät ja p*rseennuoleskelijat on semmosta seuraa, jota vältän niin hyvin ku voin.

Joskus se on etu olla nainen: tuntuu et naisille ei niin käydä väittään vastaan tai haukkumaan, jos esittää kriittistä mielipidettä. Naiset ääneen tän asian tiimoilta!

Hakkapeliitta

Tälläinen lyhyt keskustelu tuli käytyä tänään yhdessä chatissa, missä meitä on noin 50 ihmisen ydinryhmä. Tunnemme toisemme jo vuosien takaa. Mutta nyt kun olen tullut ulos kaapista tämän maahantunkeutumis asian kanssa, niin on alkanut tulla pieniä soraääniä. Tuolla on ihmisiä oikeastaan melkein jokaisesta länsimaalaisesta maasta. Britit tuntuvat olevan lähes ainoita jotka ovat selkeästi tätä touhua vastaan. Sinällään ikävää, että tuosta saa noin helposti riidan aikaiseksi, joten parempi jättää koko puheenaihe. Tässä otos tältä päivältä.

Hakkapeliitta: damn secret service just said today, there are 300 jihadist in finland, who came with the immigrant wave
Tue Nov 3, 4:24:54pm

Hakkapeliitta: and bearing in mind most of them came without any id, the real numbers could easily be 1000 or so.

Mattythegooner: dont worry. They will freeze to death in winter. (viesti poistettiin)

Tue Nov 3, 4:30:07pm
Hakkapeliitta: hope so

Tue Nov 3, 4:30:15pm
mattythegooner: to cold to go out bombing too

Tue Nov 3, 4:35:03pm
zonda1: racisms

Tue Nov 3, 4:35:08pm
zonda1: ill ban u both

Tue Nov 3, 4:35:15pm
zonda1:

Tue Nov 3, 4:35:27pm
zonda1: we all were iimmgrants at sum point

Tue Nov 3, 4:35:37pm
zonda1: listen jean claude juncker

Tue Nov 3, 4:35:47pm
zonda1: can send em back after war finish

Tue Nov 3, 4:37:41pm
mattythegooner: not long now and we start to blow up thing here in the uk 5th nov soon

Tue Nov 3, 4:37:59pm
Hakkapeliitta: mmm i dont remember being immigrant

Tue Nov 3, 4:39:10pm
StBaconandCheese: well

Tue Nov 3, 4:39:37pm
mattythegooner: bacon oi

Tue Nov 3, 4:39:40pm
zonda1: is there no immigrants in helsinki

Tue Nov 3, 4:39:44pm
StBaconandCheese: its not exactly something to commend if isis people are sneaking in withimmigrants

Tue Nov 3, 4:39:47pm
StBaconandCheese: mattyg

Tue Nov 3, 4:39:52pm
zonda1: them not all rapists cmon

Tue Nov 3, 4:40:00pm
zonda1: just try make better life

Hakkapeliitta: lol

Tue Nov 3, 4:40:05pm
StBaconandCheese: yeah most of them are z

Tue Nov 3, 4:40:10pm
StBaconandCheese: but some of them are isis agents

Tue Nov 3, 4:40:33pm
zonda1: noway u think so

Tue Nov 3, 4:40:49pm
zonda1: u can live a fuckin warzone

Tue Nov 3, 4:40:55pm
zonda1: would u want 2

Tue Nov 3, 4:40:57pm
StBaconandCheese: already been proven though

Tue Nov 3, 4:40:58pm
zonda1: not safe

Tue Nov 3, 4:41:09pm
StBaconandCheese: z stop being silly, i'm supporting the immigration

Tue Nov 3, 4:41:24pm
zonda1: i know tell hak

Tue Nov 3, 4:41:25pm
StBaconandCheese: but you can't deny that there are also isis people amongst the innocent immigrants

Tue Nov 3, 4:41:35pm
zonda1: seems like finland has no immigrants

Tue Nov 3, 4:42:23pm
mattythegooner: dam immigrants hope they dont let the wife back in

Tue Nov 3, 4:42:42pm
mattythegooner: then i can go live in the warm forever

Tue Nov 3, 4:42:44pm
StBaconandCheese: lol

Tue Nov 3, 4:43:47pm
mattythegooner: and not have to pay to live in my own house

Tue Nov 3, 4:44:50pm
Hakkapeliitta: im not mad at the immigrants, well mostly not. Most of them are from iraq not from syria, and are looking for better life. They are just using the asylum system. Not saying its wrong to look for better life, but you shouldnt be granted asylum because of that.

Tue Nov 3, 4:45:36pm
Hakkapeliitta: get a work permit and move that way

Tue Nov 3, 4:46:56pm
Hakkapeliitta: im mad at our goverment, for not listening what majority of finns want. And that is a much thougher border control

Tue Nov 3, 5:00:24pm
Hakkapeliitta: ill try to shut up about the subject from now on. Its a sport chat and all, but that security service report was some scary stuff

Toisen asian minkä huomasin tänään, että linkittäessäni facebookkiin james hirvisalon puheen viime viikonloppuna, taisi lähteä aika liuta väkeä "kavereista". Noh siinäpähän lähtivät.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Gunnar Hymén

Quote from: Hakkapeliitta on 03.11.2015, 17:59:41
Toisen asian minkä huomasin tänään, että linkittäessäni facebookkiin james hirvisalon puheen viime viikonloppuna, taisi lähteä aika liuta väkeä "kavereista". Noh siinäpähän lähtivät.

noh, jos pahemmat asiat toteutuvat joskus, nuo ne olis lähteny muutenkin ensimmäisenä
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

TheVanishedTerrorist

Ei todellakaan. Päinvastoin.

Minulla on loistavia kavereita täältä hommaltakin joista yksi on ihan huippukokki. Parempaa intialaista kuin intialaisen tekemänä. Yksi "possu" on kanssa sydäntä lähellä.

Oikeissa piireissä kun liikkuu niin lähipiiri on automaattisesti nuivaa sakkia :roll:

Niin ja kansainvälinenkin ilmapiiri voi olla nuiva :)

Kameleontti

Quote from: SerialSuicideBomber on 03.11.2015, 18:11:05

Joskus tuntuu, että kansainvälisemmät on nuivempia kuin suomalaiset itse :D Mulla on tuttuja eri maista ja ovat ihan helkkarin nuivia ja ihmettelee, et miten suomalaiset sietää tätä.  :o

Leso

Quote from: Kameleontti on 03.11.2015, 23:30:48Joskus tuntuu, että kansainvälisemmät on nuivempia kuin suomalaiset itse :D Mulla on tuttuja eri maista ja ovat ihan helkkarin nuivia ja ihmettelee, et miten suomalaiset sietää tätä.  :o

Koska 1918 ja koska 1918.  ;)
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

KTM

No niin eilen innostuin yhdelle kaverille kertomaan totuuksia ja faktoja maahanmuutosta, siitä heräsi sellainen rähinä että hän sanoi ystävyyden irti eikä kuulemma koskaan halua nähdä.

Sinänsä huvittavaa koska en tehnyt muuta kuin sanonut totuuden ja luettelin faktoja, mutta kaveri suuttui ihan tosissaan.

Nuivake

Quote from: KTM on 04.11.2015, 10:09:03
No niin eilen innostuin yhdelle kaverille kertomaan totuuksia ja faktoja maahanmuutosta, siitä heräsi sellainen rähinä että hän sanoi ystävyyden irti eikä kuulemma koskaan halua nähdä.

Sinänsä huvittavaa koska en tehnyt muuta kuin sanonut totuuden ja luettelin faktoja, mutta kaveri suuttui ihan tosissaan.

Mieti sitä raivon määrää sitten, kun hän itse näkee ja kokee kuinka nuo kertomasi asiat pitävät täysin paikkaansa.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Spesialisti

Quote from: Kameleontti on 03.11.2015, 23:30:48
Quote from: SerialSuicideBomber on 03.11.2015, 18:11:05

Joskus tuntuu, että kansainvälisemmät on nuivempia kuin suomalaiset itse :D Mulla on tuttuja eri maista ja ovat ihan helkkarin nuivia ja ihmettelee, et miten suomalaiset sietää tätä.  :o

Tunkeutujat tunkevat samalle kupille. Kissakin ajaa sähisten pois kipolleen pyrkivät lajitoverit kunnes ovat syöneet.
Sosialismi ilman pakkovaltaa on mädättänyt suomalaisen yhteiskunnan. Suvaitsevaissosialistit kuvittelevat Suomen samanlaiseksi talouden runsaudensarveksi kuin mitä Ruotsi ja Saksa ovat tähän mennessä olleet. Kertauksen vuoksi; Suomi oli maatalousvaltainen sodan runtelema kehitysmaa 60-luvun lopulle asti. Nyt olemme palaamassa sellaiseksi, sillä erotuksella että vain harvat osaavat maanviljelystaitoja. Elämme Nokian ja metsäteollisuuden luomassa harhakuplassa.

Hamsteri

Female? (<.<)

Sain turkkilaisen tyttöystäväni mukaan seuraavaan kunnallisvaalikamppanjaan. Sen mielestä muslimit on pääsääntöisesti ihmisperseitä ja ihmetteli Suomessa käydessä, miksi somppunaiset kulkee täällä säkeissä.

Ei ole pahemmin ongelmia ollut kansainvälisissä piireissä nuivuuden kanssa.

Keskiverto suvakki globaalisti on yleensä: Vähän matkustanut, nainen, 18-40v, opiskelija tai julkisensektorin työntekijä, taso 5-7, mediaaniälykkyys.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

jmk

Quote from: Hamsteri on 04.11.2015, 10:46:12
Keskiverto suvakki globaalisti on yleensä: Vähän matkustanut, nainen, 18-40v, opiskelija tai julkisensektorin työntekijä, taso 5-7, mediaaniälykkyys.

Älähän nyt! On se käynyt kerran Kanarialla ja kerran ammattiliiton jäsenmatkalla Tallinnassa.

Maailmanmies

Mikä tässä on, kun ystävyyssuhteet ja välit sukulaisiin katkaistaan joidenkin täysin tuntemattomien afrojen ja arabien vuoksi? Mikä meitä oikein vaivaa?

Maailmanmies

Quote from: Hamsteri on 04.11.2015, 10:46:12

Tai se tuntee yhden ranskalaisen tai italialaisen. Ehkä brasilialaisen ja ajattelee arabin olevan ikään kuin samaa heimoa tämän tuttunsa kanssa. Sille on hyvin hämärää valtioiden ja kansojen erot.

Pennit ja markat

Painostus pysyä hiljaa alkaa olla aika hurjissa mittasuhteissa.  >:( Perheenjäsenet painostavat, käskevät keskittymään vain omaan elämään, haukkuvat rasistiksi, ja sanovat, että "monet" ovat poistaneet minut FB-kavereistaan mielipiteideni takia (koska olen kuulemma rasistisia linkkejä laittanut (=oikeasti vain uutisia tapahtuneista asioita, ei mitään MV-lehteä tms. edes ikinä, enkä koskaan käytä rasistisia ilmauksia), ja se on kuulemma hirveän surullista. (Eli toisin sanoen, juoruavat minusta ja minun "rasistisuudestani". Valitettavasti tunnen liiankin paljon punavihreässä kuplassa eläviä ja näitä on omassa lähisuvussakin.)

Kun olen puhunut siitä, että tietyt kansallisuudet ovat paljon korkeammalla riskillä raiskaajia, niin on sanottu, että fantasioin raiskauksella. Sairasta asioiden vääntelyä siis. On naurettu sille, että olen kokenut ahdistelua, että miten heitä ei ole ahdisteltu ikinä, jos kerran minua (ymmärsin niin, etten ole kovin kuumaa kamaa tämän kommentoijasuvakin silmissä, ja en ole omasta mielestänikään, todellakaan. Mutta kyllä, olen aika monta kertaa kokenut ulkomaalaisten miesten taholta ikäviä juttuja, vaikkei mitään supervakavaa).

Alan olla niin raivoissani, että mitä enemmän minua käsketään hiljenemään, sitä enemmän minulla on kiinnostusta maahanmuuttopolitiikkaan ja haluan oikein olla piikkinä lihassa piikittelemässä meillä on unelma-kuplassa höttöileviä Hyviä Ihmisiä.

Totuus sattuu, suvakit.

Gunnar Hymén

karseeta kuulla moista käyttäytymistä lähipiirissä. vaimo välillä tuhahtelee vieläkin näille faktoille kun manaan ja kiroan, mutta ollaan nyt treenattu, että mitä pitää tehdä jos
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Rändöm

Quote from: Maailmanmies on 04.11.2015, 22:53:35

Mikä tässä on, kun ystävyyssuhteet ja välit sukulaisiin katkaistaan joidenkin täysin tuntemattomien afrojen ja arabien vuoksi? Mikä meitä oikein vaivaa?

Suurin osa ihmisistä on lampaita, joiden rajallinen aivokapasiteetti osaa käsitellä vain yhtä poliittisen auktoriteetin sanelemaa totuutta ja paradigmaa kerralla. Jos poliittinen eliitti ja media tekisi yhtäkkiä täydellisen ideologisen täyskäännöksen, lampaat ryhtyisivät näitäkin uusia suuntauksia innokkaina tukemaan. Ongelma ei ole niinkään siinä, että suurin osa ihmisistä on henkisesti rajoittuneita lampaita - sillä tämä on luonnollinen ja väistämätön asianlaita - vaan siinä, että heidän johtajiksi nousee useammin heitä vahingoittavia susia kuin heitä suojelevia lammaskoiria, jotka ymmärtävät maailmaa ja ihmisen olemusta, mutta eivät tästä kyynisty ja käytä tietämystään kohdellakseen muita kaltoin.

Keskimääräisen ihmisen mieli on hauras ja helposti manipuloitava. Se, että vastustat jotain itsestäsi vähäpätöistä asiaa, kuten multikultia, ei tarkoita sitä, etteikö se olisi merkittäväkin osa toisen todellisuutta. Nämä ihmiset näkevät poliitikoiden, julkkisten ja median juhlistavan multikultia päivästä toiseen eivätkä itse osaa kyseenalaistaa näitä viestejä ja niiden mainostamaa vahingollista käsitystä todellisuudesta, joten he saattavat reagoida hyvinkin hyökkäävästi ja epärationaalisesti, kun joku kehtaakin vastustaa tätä todellisuutta, johon he ovat mielensä heikkoudessa tuudittautuneet. Siinä vaiheessa, kun tällaisen ihmisen identiteetti joutuu hyökkäyksen kohteeksi, eivät sukulaiset ja läheiset ihmissuhteetkaan osoittaudu enää kovinkaan arvokkaaksi, sillä onhan ihminen yleensä itsekäs ja lopulta se Iphonella räpläävä arabikin osoittautuu läheisemmäksi kuin edes oma verisukulainen, koska on osa tuota houreista todellisuutta, johon oma minäkuvakin perustuu ja johon ei mahdu eri mieltä olevat.

mikkoellila

Quote from: Rändöm on 08.11.2015, 16:54:25
Keskimääräisen ihmisen mieli on hauras ja helposti manipuloitava. Se, että vastustat jotain itsestäsi vähäpätöistä asiaa, kuten multikultia, ei tarkoita sitä, etteikö se olisi merkittäväkin osa toisen todellisuutta. Se, että vastustat jotain itsestäsi vähäpätöistä asiaa, kuten multikultia, ei tarkoita sitä, etteikö se olisi merkittäväkin osa toisen todellisuutta. Nämä ihmiset näkevät poliitikoiden, julkkisten ja median juhlistavan multikultia päivästä toiseen eivätkä itse osaa kyseenalaistaa näitä viestejä ja niiden mainostamaa vahingollista käsitystä todellisuudesta, joten he saattavat reagoida hyvinkin hyökkäävästi ja epärationaalisesti, kun joku kehtaakin vastustaa tätä todellisuutta, johon he ovat mielensä heikkoudessa tuudittautuneet.

En sanoisi mokuttamista vähäpätöiseksi asiaksi, mutta muuten olen samaa mieltä kuvaamastasi lammaslaumailmiöstä.

Samat ihmiset, jotka nyt määkivät kuorossa "meillä on unelma", voivat paradigman vaihtuessa ruveta määkimään kuorossa jotain aivan muuta mantraa.

Orwell kuvasi tätä hyvin kirjoissaan Eläinten vallankumous ja 1984.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Rändöm

Quote from: mikkoellila on 09.11.2015, 18:48:12
Keskimääräisen ihmisen mieli on hauras ja helposti manipuloitava. Se, että vastustat jotain itsestäsi vähäpätöistä asiaa, kuten multikultia, ei tarkoita sitä, etteikö se olisi merkittäväkin osa toisen todellisuutta. Se, että vastustat jotain itsestäsi vähäpätöistä asiaa, kuten multikultia, ei tarkoita sitä, etteikö se olisi merkittäväkin osa toisen todellisuutta. Nämä ihmiset näkevät poliitikoiden, julkkisten ja median juhlistavan multikultia päivästä toiseen eivätkä itse osaa kyseenalaistaa näitä viestejä ja niiden mainostamaa vahingollista käsitystä todellisuudesta, joten he saattavat reagoida hyvinkin hyökkäävästi ja epärationaalisesti, kun joku kehtaakin vastustaa tätä todellisuutta, johon he ovat mielensä heikkoudessa tuudittautuneet.
En sanoisi mokuttamista vähäpätöiseksi asiaksi, mutta muuten olen samaa mieltä kuvaamastasi lammaslaumailmiöstä.

Niin, mokutuksessahan ei ole kyse enemmästä tai vähemmästä kuin pyrkimyksestä hävittää tai vähintäänkin merkittävästi vesittää eurooppalainen kulttuuri ja ihminen - ihan pikku juttu siis. ;) Ehkä tosiaan käytin sanaa "vähäpätöinen" epäselvästi. Saaneni esittää puolustukseni: tarkoitin sanalla siis sitä tunnelataumaa, jonka suvakki onnistuu pusertamaan multikultia koskevaan väittelyyn, jossa vastapuoli kehtaa kritisoida ideologian autuutta. Ehkä olen ainoa, mutta koinpa multikultin kuinka vastenmieliseksi ja tuhoisaksi tahansa, en omaa kantaani puolustellessa pysty lietsomaan itseäni sellaiseen hurmioon kuin suvakki-berserker. Aihehan on todella vakava, mutta en siltikään osaa reagoida sellaisella tunteella kuin suvakki vaikka ärsyttäisikin ja vastaväittelijä olisi puheensa sisällön perusteella ehta maanpetturi. Multikultistahan ei oikeasti voi edes tasaväkisesti väitellä, sillä ideologia on suurelle enemmistölle jo automaattisesti ja objektiivisesti puhdasta myrkkyä.

Kaiketi suvakki raivostuu, koska pohjimmiltaan aistii olevansa väärässä, mutta ei kuitenkaan osaa irrottautua ideologiansa tahmeasta kudoksesta. Sen takia suhtaudun henkilökohtaisesti tuntemiini ennen kaikkea jonkinlaisella säälin ja katkeruuden sekaisella turhautuneisuudella, sillä heistä suurin osa ei ole pohjimmiltaan sielussaan paha ihminen, vaikka tukeekin pahoja asioita. Tämä koskee siis suvakkeja, joilla ei ole erityistä vaikutusvaltaa yhteiskunnassamme. Vaikutusvaltaisten ja konkreettista tuhoa niittäneiden sekä yhteiskunnallista ilmapiiriä myrkyttäneiden suvakkien paikka taas on rikostensa ja maanpetturuutensa vakavuudesta riippuen jalkapuussa, vankilassa tai giljotiinin eteen asetetussa korissa.  8)

edit: korjaus

Cate

https://m.youtube.com/watch?v=44vzMNG2fZc&feature=youtu.be
Tässä on hyvä video mitä näyttää tutuille ja linkittää facebookiin.

Valli

Ei ole. Koko suku on meillä erittäin nuivaa porukkaa ja kaveripiirissä sama homma. Isovanhemmat ovat Karjalan evakkoja joten "ryssäviha" on aika hyvin voimissaan. Äidin maidosta on jo imetty oppi olla luottamatta venäläisiin.

Niin ja matuista ei tykkää kukaan. Oma puolisokin jaksaa yllättää nuivilla kommenteillaan. Kyseessä on kuitenkin erittäin empaattinen, hoitoalalla työskentelevä ihminen. Itseäni jaksaa aina yllättää kommentit joita suusta tulee liittyen näihin "kulttuurin rikastajiin". Hyvä valinta tullut siis tehtyä. ;)

Lehmus

Kysymys on typerä, pitää kysyä kuinka monta elätettävää rikollista haluat naapuriksi. Lähipiirini ei asu rikkaiden aidatuissa ja vartioiduissa linnakehuviloissa.

Valli

Quote from: Lehmus on 13.11.2015, 10:26:52
Kysymys on typerä, pitää kysyä kuinka monta elätettävää rikollista haluat naapuriksi. Lähipiirini ei asu rikkaiden aidatuissa ja vartioiduissa linnakehuviloissa.

Jos minulta kysytään niin pyöreä nolla.

Hakkapeliitta

Quote from: Hakkapeliitta on 03.11.2015, 17:59:41
Tälläinen lyhyt keskustelu tuli käytyä tänään yhdessä chatissa, missä meitä on noin 50 ihmisen ydinryhmä. Tunnemme toisemme jo vuosien takaa. Mutta nyt kun olen tullut ulos kaapista tämän maahantunkeutumis asian kanssa, niin on alkanut tulla pieniä soraääniä. Tuolla on ihmisiä oikeastaan melkein jokaisesta länsimaalaisesta maasta. Britit tuntuvat olevan lähes ainoita jotka ovat selkeästi tätä touhua vastaan. Sinällään ikävää, että tuosta saa noin helposti riidan aikaiseksi, joten parempi jättää koko puheenaihe. Tässä otos tältä päivältä.

Hakkapeliitta: damn secret service just said today, there are 300 jihadist in finland, who came with the immigrant wave
Tue Nov 3, 4:24:54pm

Hakkapeliitta: and bearing in mind most of them came without any id, the real numbers could easily be 1000 or so.

Mattythegooner: dont worry. They will freeze to death in winter. (viesti poistettiin)

Tue Nov 3, 4:30:07pm
Hakkapeliitta: hope so

Tue Nov 3, 4:30:15pm
mattythegooner: to cold to go out bombing too

Tue Nov 3, 4:35:03pm
zonda1: racisms

Tue Nov 3, 4:35:08pm
zonda1: ill ban u both

Tue Nov 3, 4:35:15pm
zonda1:

Tue Nov 3, 4:35:27pm
zonda1: we all were iimmgrants at sum point

Tue Nov 3, 4:35:37pm
zonda1: listen jean claude juncker

Tue Nov 3, 4:35:47pm
zonda1: can send em back after war finish

Tue Nov 3, 4:37:41pm
mattythegooner: not long now and we start to blow up thing here in the uk 5th nov soon

Tue Nov 3, 4:37:59pm
Hakkapeliitta: mmm i dont remember being immigrant

Tue Nov 3, 4:39:10pm
StBaconandCheese: well

Tue Nov 3, 4:39:37pm
mattythegooner: bacon oi

Tue Nov 3, 4:39:40pm
zonda1: is there no immigrants in helsinki

Tue Nov 3, 4:39:44pm
StBaconandCheese: its not exactly something to commend if isis people are sneaking in withimmigrants

Tue Nov 3, 4:39:47pm
StBaconandCheese: mattyg

Tue Nov 3, 4:39:52pm
zonda1: them not all rapists cmon

zonda1: just try make better life

Hakkapeliitta: lol

Tue Nov 3, 4:40:05pm
StBaconandCheese: yeah most of them are z

Tue Nov 3, 4:40:10pm
StBaconandCheese: but some of them are isis agents

Tue Nov 3, 4:40:33pm
zonda1: noway u think so

Tue Nov 3, 4:40:49pm
zonda1: u can live a fuckin warzone

Tue Nov 3, 4:40:55pm
zonda1: would u want 2

Tue Nov 3, 4:40:57pm
StBaconandCheese: already been proven though

Tue Nov 3, 4:40:58pm
zonda1: not safe

Tue Nov 3, 4:41:09pm
StBaconandCheese: z stop being silly, i'm supporting the immigration

Tue Nov 3, 4:41:24pm
zonda1: i know tell hak

Tue Nov 3, 4:41:25pm
StBaconandCheese: but you can't deny that there are also isis people amongst the innocent immigrants

Tue Nov 3, 4:41:35pm
zonda1: seems like finland has no immigrants

Tue Nov 3, 4:42:23pm
mattythegooner: dam immigrants hope they dont let the wife back in

Tue Nov 3, 4:42:42pm
mattythegooner: then i can go live in the warm forever

Tue Nov 3, 4:42:44pm
StBaconandCheese: lol

Tue Nov 3, 4:43:47pm
mattythegooner: and not have to pay to live in my own house

Tue Nov 3, 4:44:50pm
Hakkapeliitta: im not mad at the immigrants, well mostly not. Most of them are from iraq not from syria, and are looking for better life. They are just using the asylum system. Not saying its wrong to look for better life, but you shouldnt be granted asylum because of that.

Tue Nov 3, 4:45:36pm
Hakkapeliitta: get a work permit and move that way

Tue Nov 3, 4:46:56pm
Hakkapeliitta: im mad at our goverment, for not listening what majority of finns want. And that is a much thougher border control

Tue Nov 3, 5:00:24pm
Hakkapeliitta: ill try to shut up about the subject from now on. Its a sport chat and all, but that security service report was some scary stuff

Lainasin tuossa omaa tekstiä, ja tänään aamulla tuon chätin ilme on aivan toisenlainen. Tuolla tuntuu enää olevan muutamia suvaitsevaisia jotka pitävät omasta mielipiteestään kiinni ilmeisesti hamaan loppuun asti, mutta yleinen ilmapiiri on paljon nuivistunut. Jopa tuon Zondan mielipiteet ovat menneet aivan päälaelleen.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Alix

Lähipiirissä ei, koska vanhempani ja sisarukseni ovat rutinuivia jo valmiiksi. Mutta sen minkä olen huomannut, että matuinvaasion myötä esim. työpaikallani on alettu keskustelemaan avoimesti kuinka naivi Suomen linja tulvassa on, odotetaan koska rajat menevät kiinni ja jo täällä oleville perusteettomille turvapaikanhakijoille näytetään ovea. Huomionarvoisinta on, että naiset ovat ne jotka ovat äänessä ja kantavat huolta Suomen nykytilasta ja tulevaisuudesta ja kuinka tulevaisuus näiden massojen kanssa oikeasti pelottaa. Miehet lähinnä keskittyvät haukkumaan persuja junteiksi  >:(

P

Quote from: mikkoellila on 09.11.2015, 18:48:12

Samat ihmiset, jotka nyt määkivät kuorossa "meillä on unelma", voivat paradigman vaihtuessa ruveta määkimään kuorossa jotain aivan muuta mantraa.

Orwell kuvasi tätä hyvin kirjoissaan Eläinten vallankumous ja 1984.

Saksan historia 1915-2015 sisältää aika monta 180 asteen käännöstä lammaskansan määkimisessä, ja keskiverto saksalainen ei ole ihan debiili. Todennäköisesti tulee uusi käännös ja moni nykyinen suvakki on kiihkoisempi kuin "maahanmuuttokriittiset". Näin se on mennyt jo monesti. Ja Saksan mallin perässä pikku viiveellä apinoiden meillä aletaan määkimään uuteen suuntaan, kuten on viimeisen sadan vuoden aikana käynyt.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Saturnalia

Quote from: P on 18.11.2015, 02:48:06
Saksan historia 1915-2015 sisältää aika monta 180 asteen käännöstä lammaskansan määkimisessä, ja keskiverto saksalainen ei ole ihan debiili. Todennäköisesti tulee uusi käännös ja moni nykyinen suvakki on kiihkoisempi kuin "maahanmuuttokriittiset". Näin se on mennyt jo monesti. Ja Saksan mallin perässä pikku viiveellä apinoiden meillä aletaan määkimään uuteen suuntaan, kuten on viimeisen sadan vuoden aikana käynyt.

Itse olen alkanut hieman jo suhtautua kyynisesti tuohon toivoon siitä, että suvakisto tekisi täyskäännöksen jossain vaiheessa kuten monet kommarit 90-luvulla.
Erona aikaisempaan maailmaan on nyt digitaalinen jalanjälki. Ihmisillä on nyt julkinen menneisyys joka on kaivettavissa netistä. Ennen ihmisillä ei ollut julkista menneisyyttä. Kun vanha kommari rupesi kapitalistiksi, niin ainoat jotka saattoivat hieman naurahtaa olivat työkaveri ja vaimo, jotka tunsivat ihmisen henkilökohtaisesti ja näin hänen entiset mielipiteensä.

Jos vanha kommari alkoi natsiksi, niin ei ollut olemassa julkista menneisyyttä joka olisi saanut touhun näyttämään erikoiselta. Esimerkiksi Tarha Halosta tuskin olisi valittu, jos hänellä olisi ollut netissä nykyisen tyylinen digitaalinen menneisyys 70-luvulta.
Keskellä 90-luvun lopun nousukautta olisi vedetty lööppeihin vanhat taistolaisblogit ja kuvakaappaukset Neukkulaa hehkuttavista twiiteistä...
Olen alkanut pitää todennäköisimpänä ns. Raspailin visiota, eli suvakkien takki ei käänny vaan he liittoutuvat muslimien kanssa meitä vastaan. Takin kääntäminen on nyt netin takia vaikeampaa ja häpeällisempää. Näin vapaa tiedonkulku voi myös vaikeuttaa järjen voittoa. Ihmisen on nykyään vaikeampi päästä eroon menneisyydestään, mikä voi vaikuttaa niin ettei hän edes enää yritä sitä.

Voin olla väärässä, toivon sitä, vaikka ajatus uuskonservatiiveista entisistä suvakeista pelottaa kieltämättä. Lähinnä siksi koska he ovat totaalisen pihalla synnynnäisten konservatiivien ajatusmaailmasta ja logiikasta, he eivät tajua konservatismista käytännössä yhtään mitään. Varsinkaan sitä että sen ytimenä on itsenäinen, omaehtoinen ajattelu silloinkin kun sillä ei saavuta sosiaalista suosiota.

Pölhökustaa

En keksinyt mitään muutakaan ketjua missä voisin luontevasti jakaa tämän ilahduttavan havainnon, ja tässäkin joudun hieman luovimaan:

Nuivuus ei taida enää tuottaa mitään ongelmia lähipiirissä.

Pitkästä aikaa näin jouluna kokoontui sukua yhteisen ruokapöydän äärelle. On isoäitiä ja anoppia, lankoa ja kummilasta.

Ennen ruokailua, glögejä juodessa, alkoi kuin yhdestä suusta rasistinen vihapuhe. Puhumme siis sotalapsena olleesta, puhumme sivistyneistä akateemisista, puhumme täysin tavallisista, porvarillisista suomalaisista jotka kaikki ovat työssäkäyviä tai eläkeläisiä, normaaleja ihmisiä.

"Se joku joka televisiossa näytti ruokalautastaan että koiralle hän tätä tarjoaisi"

"Minä näin uutisissa kun joku kyseli että koska he alkavat saada rahaa"

"Joku sanoi uutisissa että hän kuolee henkisesti kun on niin tylsää ja lähtee nyt takaisin irakiin. Ei tainnut olla kova hätä alunperinkään"

"Jotkut olivat kuulemma lähteneet häämatkalle pakolaisiksi Suomeen kun olivat kuulleet että pääsevät hotelliin asumaan"

"Kyllä se Sipilä teki tyhmästi kun meni lupaamaan oman talonsa niille"

Jne. Jne.

Nuiva Pölhökustaa röhnöttää sohvalla ja maistelee viiniä ja makustelee kuulemaansa. Ei tainnut mennä UNELMA ihan perille tässä porukassa. Porukassa, joka tapaa toisiaan kerran vuodessa, ei nuivistelu tuotakaan yhtään ongelmia. Vuosi sitten ei olisi moinen vihapuhe tullut kuuloonkaan.

Erään kuuluisan natsi-fasistin sanoin: kaikkia voi huijata jonkin aikaa, joitakin voi huijata kaiken aikaa, mutta kaikkia ei voi huijata koko aikaa.

Mokutuksen aika on ohi.

p.s.

Edelleenkin olen sitä mieltä että aidosti turvaa tarvitsevat saavat minun Suomesta turvapaikan.

Procol Haram

Sukulaisia ei voi valita, osasta pääsee eroon solvaamalla ja olemalla oma itsensä. Joulupöytään nostan mustaa makkaraa ja HK:n blöön juhlaversion. Ja joulumusiikiksi Juicea, niin alkaa heikkohermoisemmat sukulaiset paeta paikalta. https://www.youtube.com/watch?v=CF_-ThDLF34&list=RDgd61Jusn_hQ&index=22 sopii tähänkin päivään.