News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

mikkoellila

Quote from: Leso on 18.02.2015, 16:29:41
Quote from: mikkoellila on 18.02.2015, 16:16:51Ei mokutus ole mitenkään alkanut 5-10 vuotta sitten.

Minusta useimmat suomalaiset ihmiset olivat pahemmin aivopestyjä maahanmuuton ja monikulttuurisuuden suhteen 10-20 vuotta sitten kuin ovat viimeisen 5-10 vuoden aikana olleet.

Kyllä näin. Kuka muistaa Mämmilän ja sinne asettuneen neekerin?

Minä. Se taisi olla yli 20 vuotta sitten. Naapurin neekeri (ko. hahmon nimi ja myös kokonaisen albumin otsikko) esitettiin sinänsä huvittavana, mutta sympaattisena hahmona, tyyliin Hessu Hopo. Tarkoituksena oli nimenomaan luoda sellainen mielikuva, että somalit ym. afrikkalaiset ovat joviaaleja kavereita ja hyviä naapureita.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Leso

Quote from: mikkoellila on 18.02.2015, 16:33:09Minä. Se taisi olla yli 20 vuotta sitten. Naapurin neekeri (ko. hahmon nimi ja myös kokonaisen albumin otsikko) esitettiin sinänsä huvittavana, mutta sympaattisena hahmona, tyyliin Hessu Hopo. Tarkoituksena oli nimenomaan luoda sellainen mielikuva, että somalit ym. afrikkalaiset ovat joviaaleja kavereita ja hyviä naapureita.

Hämärä muistikuvani on, että kyseinen neekeri myös oivalsi saunassa(!) jotain hyvin simppeliä mutta tarpeellista, mitä mämmiläläiset eivät olleet siihen asti tulleet edes ajatelleeksi.
Muistan paremmin silloiset sekavat tunteeni.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

nollatoleranssi

Quote from: JantonPekoni on 18.02.2015, 02:58:05
Tyypillinen vammainen premissi on esim. "maahanmuuttokriittiset ihmiset ovat konservatiivisia homofoobikkoja", joten ne mukamas loogisesti päättelee, että koska minä olen maahanmuuttokriittinen, olen myös homofobinen. Ja voi veljet, siitä vasta minun vinttini pimenee, kun en aina kykene lennosta ymmärtämään, minkälaisella järjenjuoksulla mihinkin syytökseen on päädytty. Jälkikäteen kyllä ymmärrän kenties väittelykumppaniakin paremmin, ja sitten käydään taas niitä mielikuvituskeskusteluja siitä, mitä minun olisikaan pitänyt nokkelasti sanoa!

Yhä useampi suomalainen alkaisi olemaan maahanmuuttokriittinen, jos asioista uutisoitaisiin rehellisemmin. Varsinkin parina viimeisenä vuotena on tapahtunut paljon sellaisia asioita, joita on vaikeaa ohittaa pelkästään "vanhoilla pelikonsoleilla".

Monissa tilanteissa voi myös ottaa käsittelyyn suomalaisen järjestelmän ja länsimaisen ajatuksenjuoksun ero verrattuna esim. vanhoilliseen islamistiseen ajatteluun. Tällöin homofoobikko-kysymys saa uuden merkityksen. Eli onko joidenkin suomalaisten negatiivinen suhtautuminen homoliittoihin pienempi paha kuin homouden täydellinen kieltäminen(?). Islamisteja on nykyisin tulossa paljon Eurooppaan, kuten monet esimerkit osoittavat.

Mutta olet oikeassa siinä, että voi olla vaikeaa keksiä yksinkertaisiin syytöksiinkin vastauksia silmänräpäyksessä. Varsinkin kun suomalainen media kertoo todella yksipuolista kuvaa siitä kuinka "Rasististit ovat pahiksia ja mamut sorrettuja hyviksiä, jotka eivät saaneet kotimaassaan samoja mahdollisuuksia kuin Suomessa".

Uhrikortilla pelataan peliä todella pitkään ja silloinkin kun tulee pahoja ongelmia vastaan uudessa kotimaassa eli lääkkeeksi tarjotaan ymmärtämistä. Samanlainen ymmärtäminen ei jostakin syystä kohdistu suomalaisiin, joilla menee huonosti (vaikka eivät tekisikään rikoksia yms.).

Maahanmuuttokritiikkiä kannattaa julkisesti viljellä varsin varovaisesti, jos piirit ovat sellaiset, jotka eivät sitä hyväksy.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Emo

Quote from: nollatoleranssi on 18.02.2015, 17:17:06
Mutta olet oikeassa siinä, että voi olla vaikeaa keksiä yksinkertaisiin syytöksiinkin vastauksia silmänräpäyksessä. Varsinkin kun suomalainen media kertoo todella yksipuolista kuvaa siitä kuinka "Rasististit ovat pahiksia ja mamut sorrettuja hyviksiä, jotka eivät saaneet kotimaassaan samoja mahdollisuuksia kuin Suomessa".

Rasismin pelko on kaiken pahan alku. Siksi reilusti joskus esittelen itseni rasistiksi, niin on sekin kortti heti pelattu vastapuolelta pois. Tietenkin siinä tilanteessa myös usein totean, että kaikki ihmiset ovat enempi vähempi rasisteja, jopa eläimet ovat. Se on normaalia ja hyödyllistä yksilön kannalta. Rasisti on terveen epäluuloinen, ei ole hyväuskoinen hölmö.

Eräs hyvä ystävättärenikin kerran kimmastui minulle ja sanoi itsestään "minä en olekaan rasisti". Olen sittemmin esitellyt hänelle mm. islamin saavutuksia ja muistuttanut muutaman kerran, että "sinähän et ole mikään rasisti niin sinulle ei näiden juttujen nieleminen liene mikään vaikea temppu."

J. Lannan haamu

Quote from: mikkoellila on 18.02.2015, 16:16:51
Quote from: J. Lanta on 18.02.2015, 03:16:10
Osaatko sinä sanoa, mikä meni päin ****** viimeisen 5-10 vuoden aikana? Kuinka on mahdollista, että ne ihmiset, jotka olivat lukeneet ja muutenkin sivistyneitä, eli ymmärsivät mukamas maailmanmenoa, mikä on saanut heidät häpeämään omaa viitekehystään ja aikuisiässä haluamaan monikulturismia niin paljon? Mikä on se suuri voima taustalla, joka on valehtelematta viidessä vuodessa saanut suomalaisen miehen ja naisen haluamaan afrikkalaisia ja arabeja tänne?

Ei mokutus ole mitenkään alkanut 5-10 vuotta sitten.

Minusta useimmat suomalaiset ihmiset olivat pahemmin aivopestyjä maahanmuuton ja monikulttuurisuuden suhteen 10-20 vuotta sitten kuin ovat viimeisen 5-10 vuoden aikana olleet.

Oletko sitä mieltä? En tarkoita, että mokutus oli alkanut varsinaisesti per se juuri tuona aikana, mutta siellä missä itse liikuin esim. kymmenen vuotta sitten, ei suomalaisissa lehdissä lukenut samalla tavalla tätä kansakuntaa halventavia artikkeleja, eikä nimeä 'maahanmuutto' kuullut/lukenut siihen malliin. Minusta tuo ylhäältä alaspäin ilmentyvä agressiivinen monikulturistaminen on lähinnä 2000-luvun satoa. Suomessa varsinkin massatasolla suvaitsevaisuus keenereiden raahaaminen tänne perustuu mielestäni uusliberalistiseen näkemykseen joka on post-millenium aikaa. Mutta tämä on kyllä pitkälle omaan kokemukseen perustuvaa mutua...Saatika jos puhutaan mokutukseen hyvin pitkälle sidoksissa olevalle ilmiölle, etnomasokismille, en muistele että sitä näkyi ainakaan 10-15 v sitten. Itse tosin olin kovan luokan etnomasokisti tuolloin ja sitä jopa ihmeteltiin.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

huhha

Maahanmuuttokritiikkiä kannattaa julkisesti viljellä varsin varovaisesti, jos piirit ovat sellaiset, jotka eivät sitä hyväksy.

Olen eri mieltä. Pitäisi rehellisesti ja maltillisesti vaan esittää omat mielipiteensä. Hyvin moni "piireissä" saattaa olla samanmielinen, mutta pitää kaikkia muita, mukaan lukien sinä, vihamielisenä ajatuksilleen. Jos taas alat väittelemään yksin muita vastaan, kahden vaiheilla olevat saattavat hyvinkin tulla puolellesi. Rohkeasti vaan, asenteella "moon oikiaas, ja tootta vääräs" (se on totuus), niin kuin asiassa ei olisi mitään mysteeriä ja saastaisuutta. (Ihmisvihamielisyyttään ei tietenkään kannata esitellä, parempi hakea sellaiset kannat, että voi niiden kanssa pitää itseään viattomana.) Vastapuolen henkilöön käyvät hyökkäykset ja eristäminen ovat vain pahempia, jos me itse odotamme saavamme soo-soota ja remmiä. Ja jos emme edes avaa suuta, ne ovat jo voittaneet!

Ihan yhtä tärkeää on vetää kättä lippaan kun tapaa toisen valistuneen. Kertoa, että hän ei ole ainostaan oikeassa, vaan jopa samaa mieltä sinun kanssasi. Tämä luo yhteisöllisyyttä. On hyvin voimaannuttavaa tietää, että on tuo toinenkin kaveri, joka uskaltaa puhua järkeä. Myös ulkopuoliset saavat vaikutelman, että kyse ei ole vain yksittäisestä hullusta, vaan nämä tyypit ehkä tietävät jotain mitä ei itse tiedä.

Kaikista tärkeintä on, että ei jätä kaveria yksin, jos hän yhtäkkiä alkaa iskeä "piireille" maahanmuuton faktoja tiskiin. Jos ei muuta osaa tehdä, niin menee viereen seisomaan ja viestittää kehollisesti: "Tälläkin henkilöllä on oikeus mielipiteeseen ja omanarvontuntoon, teillä ei ole mitään oikeutta syrjiä ja haukkua häntä."

Ville Hämäläinen

Quote from: Emo on 18.02.2015, 21:44:25

Rasismin pelko on kaiken pahan alku. Siksi reilusti joskus esittelen itseni rasistiksi, niin on sekin kortti heti pelattu vastapuolelta pois. Tietenkin siinä tilanteessa myös usein totean, että kaikki ihmiset ovat enempi vähempi rasisteja, jopa eläimet ovat. Se on normaalia ja hyödyllistä yksilön kannalta. Rasisti on terveen epäluuloinen, ei ole hyväuskoinen hölmö.

Eräs hyvä ystävättärenikin kerran kimmastui minulle ja sanoi itsestään "minä en olekaan rasisti". Olen sittemmin esitellyt hänelle mm. islamin saavutuksia ja muistuttanut muutaman kerran, että "sinähän et ole mikään rasisti niin sinulle ei näiden juttujen nieleminen liene mikään vaikea temppu."

Rasismi on evoluution huipentuma, kenenkään ei pitäisi hävetä rasistisia ajatuksia tai puheita.
Neander-Moku-trolliarmeijan itkupotkuista ei kannata välittää. Hyvä asenne!
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Emo

Quote from: aivotiehye on 18.02.2015, 22:40:31

Rasismi on evoluution huipentuma, kenenkään ei pitäisi hävetä rasistisia ajatuksia tai puheita.
Neander-Moku-trolliarmeijan itkupotkuista ei kannata välittää. Hyvä asenne!

Sen verran nyt pehmennän/selvennän, että en tarkoita rasismilla sen kummempaa kuin, että ihmiset ja kulttuurit ovat erilaisia, ja jotkut kulttuurit ovat kerrassaan huonoja.

Minua todella ärsyttää jo pelkkä ajatus, että antaisin jollekulle oikeuden vaikuttaa siihen, mitä ja miten ajattelen, vain huutelemalla minulle "rasisti".
Kerran töissä muuan mustalaismies kokeili minuun tuota, mutta kun ei saanut sillä tahtoaan läpi, niin myöhemmin kiitteli että olen "reilu". Arvostan vielä tänäänkin hänen kiitostaan, mielestäni olinkin reilu kun en alkanut matelemaan hänen edessään kuullessani taikasanan "rasisti", vaan kohtelin häntä kuten kaikkia muitakin ihmisiä. En paremmin enkä huonommin, vaan yhtä hyvin.

JT

Itse olen vaikuttanut kulttuuripiireissä ja vaikutan toisinaan yhä edelleen. Huomasin jo vuosia sitten, että niissä porukoissa on muutamia henkilöitä, jotka ovat ottaneet itselleen valvojan roolin, ettei keskustelu vain lipsahda väärille urille.

Kun sitten he vaikkapa Facebookia selatessaan huomaavat, että heidän missionsa ei toimikaan, he loukkaantuvat verisesti, ottavat itseensä ja mököttävät. Kun homma on kovasta yrityksestä huolimatta karannut liian usein tai pysyvästi maahanmuuttokriittiseksi, he kokevat, että heidän auktoriteettinsa(!) on kyseenalaistettu ja heitä vastaan hyökätään jo henkilökohtaisella tasolla.

Viimeistään sitten alkaa nuivan selän takana tapahtuva supattelu ja ämmämäinen juoruilu, joka on enemmän sääntö kuin poikkeus. "Rohkeimmat" monikulttuurisuuskapot tekevät sitä pikku piireissään julkisestikin, kun arvelevat, etteivät jää supattelustaan kiinni. Tätä ennen on yleensä jo tapahtunut enemmän tai vähemmän teatraalinen nuivaan kohdistunut Facebook-teloitus tai joku muu julkinen irtisanoutuminen ystävyydestä tai tuttavuudesta.

Nuivuus on parantanut elämänlaatuani 38%, sillä olen päässyt eroon arviolta kymmenestä "ystävänä" esiintyneestä tyypistä, joista olisi pitänyt hankkiutua eroon jo 20 vuotta sitten. Sellainen rohkaisee jatkamaan.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Tragedian synty

Quote from: huhha on 18.02.2015, 22:00:21

Olen eri mieltä. Pitäisi rehellisesti ja maltillisesti vaan esittää omat mielipiteensä.

Täsmälleen. Itse olen julkinuiva kaikille, jotka vähääkään minua tuntevat. Lukiossa kuuluin oppilaskunnan hallitukseen ja sain vastuulleni aamunavausten pitämisen, koska kukaan muu ei sitä halunnut. Eräät aamunavaukseni olivat hyvin Homma-henkisiä, yhdessä sanoin häpeämättä monikulttuurisuutta täysin järjettömäksi ideologiaksi. Sain puolustella sitä koulun viherhenkisimmille, mutta minä en ole milloinkaan kohdannut sellaista mielipidevainoa kuin jotkut minua ansioituneemmat. Luullakseni oma ikäluokkani, vähän päälle 20-vuotiaat, ovat suvaitsevaisia myös valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä kohtaan. Tietenkin voi olla, että aivopesu ja mielipidevainon istuttaminen tapahtuvat myöhemmässä vaiheessa kuin lukioiässä. Uskon kuitenkin, että oma esimerkkini (omakehua) varsin älyllisenä mokukriitikkona ehkäisee lukiokaverieni aivopesemisen fanaattisiksi antinuiviksi.

Niin kauan kuin pelkäämme olla mitä olemme, meillä on aihettakin pelätä. Sen sijaan, jos näytämme ihmisille, että on mahdollista olla nuiva olematta vihassa rypevä luuseri, asenteet meitä kohtaan lientyvät. Kaikkien meidän tulee ottaa riski siitä, että nuivuus tuottaa ongelmia lähipiirissä, jotta joidenkin vuosien kuluttua samaa riskiä ei enää ole. Antinuivat hallitsevat pelolla, mutta heissä ei ole mitään muuta pelättävää kuin pelko itse. Jos emme suostu pelkäämään, heillä ei enää ole mitään aseita. Minä en halua antaa poliittisille vastustajilleni valtaa itsestäni.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

öövini

eipä oo enää aiheuttanu ongelmia kun on tuo lähipiirikin herännyt todellisuuten ja nuivistuneet itsekin.mutta tahtoo tuo naisväki katsovan kieroon tämmöistä nuivaa realistia...

Maailmanmies

Quote from: J. Lanta on 18.02.2015, 03:16:10

Osaatko sinä sanoa, mikä meni päin ****** viimeisen 5-10 vuoden aikana? Kuinka on mahdollista, että ne ihmiset, jotka olivat lukeneet ja muutenkin sivistyneitä, eli ymmärsivät mukamas maailmanmenoa, mikä on saanut heidät häpeämään omaa viitekehystään ja aikuisiässä haluamaan monikulturismia niin paljon? Mikä on se suuri voima taustalla, joka on valehtelematta viidessä vuodessa saanut suomalaisen miehen ja naisen haluamaan afrikkalaisia ja arabeja tänne?
Suvaitsevainen eetos. Tämä on suoraan johdettavissa Tarja Halosen presidenttikausiin. Suomalainen yhteiskunta on aina heijastellut presidentin arvomaailmaa joko tieten tai tietämättä. Halosen kausilla agendalle otettiin raskaan sarjan suvaitsevaisuus ja tätä seurattiin, koska ajateltiin sen olevan oikein. Puolueista kaikki ovat julistautuneet suvaitsevaisiksi ja vihreiden aatteet ovat levinneet joka puolueeseen. Vasemmisto on muuttunut työmiesten puolueesta kaupunkilaisanarkistien äänitorveksi ja on itse asiassa vihreiden räyhäosasto. Kokoomus ei uskalla olla rehellisesti oikeistolainen, koska siellä EU-huuma ja nenänvartta pitkin katsominen on sulkenut kriittiset suut. Myös naisäänestäjien katoa pelätään.

Perussuomalaisten nousu on nähtävä vastavoimana kaikelle tälle, mutta sekin tuli kuorestaan vasta, kun Halosen kaudet lähenivät loppuaan. Sitten vasta uskallettiin. Niinistössä on toivoa, pari vuotta lisää, niin suvaitsevaisuus alkaa olla huono vitsi.

Deputy M

Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Joku Roti

Ei ongelmia lähipiirissä eikä edes kauempaa, kun sattuu olemaan tuo kauniimpi osapuoli afrikkalaista alkuperää. Siinä sitä on  :flowerhat::illa nieleskeltävää, kun tällainen mamukriittinen persuaktiivi kuljeskelee kiintiösellainen kainalossaan. 8)
€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

MW

Quote from: Deputy M on 22.02.2015, 00:12:58
Ei ole, ne ei uskalla.

Ruottalaistuneiden kirjastotäti -tätien kanssa on ollut pientä vääntöä.

Minä voitin, mutta saahan sitä olla eri mieltäkin.

marduk

Mielipiteitäni pelätään vaikka mielestäni en lauo mitään epämääräistä tai kiihottavaa

op

Itsehän olen "piilonuiva", koska julkinuivia katsotaan usein kovin karsaasti ja pelkään julkinuivuuden haittaavan itseäni esim. työmarkkinoilla. Kuitenkin olen huomannut muutaman viime vuoden aikana, että tuttavapiiristä löytyy useita saman taipumuksen omaavia. Useimmat heistäkin tosin pysyvät kaapissa koska pelkäävät yhteiskunnan asenteita. Analogia vuosikymmenten takaiseen homotilanteeseen on mielestäni surullisen selkeä.

Ilokseni näitä piilonuivia, kuten homojakin muinoin, on ilmaantunut myös melko odottamattomista paikoista, "sivistyneistä" opettajista, dippa-insinööreistä ja jopa yhteiskuntatieteilijöistä. Poliisit, sosiaalityöntekijät ym. taas eivät työnkuvastaan johtuen ole niin yllättäviä, joskin kontrasti heidän ammattikuntien "viralliseen mielipiteeseen" on suuri. Eniten olen vaikuttunut eräästä hippimäisestä tutustani, - siis kaverista, jota luulin pahimman luokan maailmansyleilijäksi - joka jossain vaiheessa astui kaapista ulos ja postailee esim. facebookiin toisinaan hyvin hommamaista materiaalia muhamettilaisiin ja sananvapauteen liittyen.

Oiva Armas

Hyviä asioita ja yhteishenkeä on tuottanut tämä kauhun tasapaino ja paha sisu.
Lähipiiri on karsiutunut sopivaksi sanomalla ensin pahasti ja sitten hyvästi.

JantonPekoni

Quote from: Uimakoulutettava on 18.02.2015, 10:44:55
Quote from: JantonPekoni on 18.02.2015, 02:58:05

Tyypillinen vammainen premissi on esim. "maahanmuuttokriittiset ihmiset ovat konservatiivisia homofoobikkoja", joten ne mukamas loogisesti päättelee, että koska minä olen maahanmuuttokriittinen, olen myös homofobinen. Ja voi veljet, siitä vasta minun vinttini pimenee, kun en aina kykene lennosta ymmärtämään, minkälaisella järjenjuoksulla mihinkin syytökseen on päädytty. Jälkikäteen kyllä ymmärrän kenties väittelykumppaniakin paremmin, ja sitten käydään taas niitä mielikuvituskeskusteluja siitä, mitä minun olisikaan pitänyt nokkelasti sanoa!

Hyvä hra. Pekoni,

suosittelen ajattelemaan vähemmän sitä, mitä ihmiset Sinusta ajattelevat. Ihmisen ei tarvitse voittaa väittelyitä eikä saavuttaa kaikkien suosiota - saati molempia tavoitteita yhtä aikaa.

Syytöstä "maahanmuuttokriittiset ihmiset ovat konservatiivisia homofoobikkoja" täsmentäisin siten, että maahanmuuttokriitiset ovat kylläkin  :flowerhat:-kontekstissa rasisteja.

Itse tunnustaudun auliisti syylliseksi myös syytteeseen "konservatiivinen homofoobikko", jollaisena  :flowerhat:-kontekstissa kristityt tunnetaan.

Helsingin Sanomain pääkirjoitustoimittaja tai YLE:n journalisti ei nyt varmaan halaa minua, mutta yritän jotenkin pärjäillä, josko vielä huomennakin aurinko paistaisi.

edit:

poistettu itkuhymiö, koska en halua itketyttää, vaikka hali jääkin saamatta.

Moi,

kiitos sullekin asiallisesta vastauksesta. Onkin vierähtänyt turhan pitkä aika, enkä ole mukamas ehtinyt tänne palailemaan. Eipä siinä. Homofobia-asiaa: valitsin tarkoituksella jonkun hassumman virheellisen premissin. "Maahanmuuttokriitikot on rasisteja" kalskahti väsyneeltä korvaani. Yritin olla nokkela kirjoittaja ja keksiä jotain omaa kukkahattukontekstin ulkopuolelta. Ehkä se ei nyt ihan onnistunut sitten. Jos sinä et saa hyysärin tätiltä halia, niin minulta jää nyt sitten ilmaisutaidon opettajan halit saamatta.

Minä nyt ymmärsin lukemani niin, että tunnustat olevasi kristitty homokammo-ihminen. Se ei minua haittaa, sillä ymmärtääkseni, toisin kuin eräät etniset ryhmät, et harrasta esimerkiksi homojen kivittämistä tai aja asiaa mitenkään muuten kuin sellaisin keinoin, jotka sinulle on demokraattisessa valtiossa suotu. Aasinsiltana demokraattiset vaikutuskeinot: mua ärsyttää aivan uskomattoman paljon se, että se rasistin (tai minkä vaan maahanmuuttomielleyhtymä-attribuutin) leima tulee otsaan vaikkei oikeastaan tekisi mitään sellaista, minkä perusteella noinkin voimakkaan kielteistä sanaa voisi käyttää. On kyllä hanurista, et jengi kuvailee minua ja sitten jotain väkivaltaista kuulapäätä samalla sanalla, vaikka toinen hakkaa vääränvärisiä mummoja teräsputkella ja minä varovasti sanon väärän sanan kahvipöydässä. Tai herranjumala, rekisteröidyn internetissä keskustelupalstalle. Samaan rasisti-koppaan vaan ja asia on lopullinen.

No tämä oli tämmöinen tunteenpurkaus vain tänään. Jatkakaa harjoituksia.

mikkoellila

Quote from: JantonPekoni on 13.03.2015, 22:20:02
On kyllä hanurista, et jengi kuvailee minua ja sitten jotain väkivaltaista kuulapäätä samalla sanalla, vaikka toinen hakkaa vääränvärisiä mummoja teräsputkella ja minä varovasti sanon väärän sanan kahvipöydässä. Tai herranjumala, rekisteröidyn internetissä keskustelupalstalle. Samaan rasisti-koppaan vaan ja asia on lopullinen.

Onko yksikään suomalainen rasisti koskaan hakannut vääränvärisiä mummoja teräsputkella??

Kuulostaa urbaanilta legendalta, jota vain mielisairaat levittelevät totena.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

HDRisto

Quote from: Leso on 18.02.2015, 16:39:26
Quote from: mikkoellila on 18.02.2015, 16:33:09Minä. Se taisi olla yli 20 vuotta sitten. Naapurin neekeri (ko. hahmon nimi ja myös kokonaisen albumin otsikko) esitettiin sinänsä huvittavana, mutta sympaattisena hahmona, tyyliin Hessu Hopo. Tarkoituksena oli nimenomaan luoda sellainen mielikuva, että somalit ym. afrikkalaiset ovat joviaaleja kavereita ja hyviä naapureita.

Hämärä muistikuvani on, että kyseinen neekeri myös oivalsi saunassa(!) jotain hyvin simppeliä mutta tarpeellista, mitä mämmiläläiset eivät olleet siihen asti tulleet edes ajatelleeksi.
Muistan paremmin silloiset sekavat tunteeni.

Muhammed al-Somali sulatteli Toivo Rönkää saunan padassa ja joku (Posti-Aune?) näki ja ajatteli että Mukku tekee Toivosta soppaa. Itselleni jäänyt mieleen visiitti Riku Ronkaisen luona sairaalassa; Mukku toteaa afrikkalaisesta perinteisestä lääkkeestä että hyvä lääke mutta kamelinkusimaku..

Jalopeura

Otsikon kysymykseen: On tuottanut, ja lähipiiri on myös sen seurauksena kaventunut.

ISTP:nä en ole myöskään oikein hyvä ottamaan huomioon ihmisten tunteita, ja varsinkin tunneihmisten kanssa tapahtuu toisinaan loukkaantumisia. Minulla on vahvat mielipiteet ja puolustan niitä jyrkästi.

Ja toisinaan innostun väittelemään ehkä hieman liikaakin. Tapa mistä olisi hyvä päästä eroon, mutta ei näytä siltä että ainakaan ikä auttaisi asiaan. Pikemminkin: 'older I get, bolder i get'.

"The board is set, the pieces are moving. We come to it at last, the great battle of our time"

Jalopeura

Työpaikalla olen tosin päinvastoin hyvin vaitelias puhumaan politiikasta. Yksi syy siihen on että alalla on paljon perinteisiä vasemmiston kannattajia, joiden käsitys vasemmistosta on edelleen se että vasemmisto ajaa pelkästään suomalaisen työntekijän etua, eivätkä he välttämättä hahmota että vasemmisto tuppaa ajamaan myös monenlaista muuta, jotka ovat ristiriidassa heidän arvojensa kanssa.

En halua loukata ihmisiä siellä tai aiheuttaa sekaannusta. Työpaikalla joutuu kuitenkin viettämään niin paljon aikaa, että on parempi mitä vähemmän minkäänlaisia ylimääräisiä ristiriitoja.

Edit: huonoa lausetta korjattu hieman selvempään muotoon.
"The board is set, the pieces are moving. We come to it at last, the great battle of our time"

Parsifal

Vielä muutama vuosi sitten isäni suhtautui epäluuloisesti Halla-ahoon, mutta tilanne on sittemmin muuttunut. Soinia hän sen sijaan kunnioitti sen sitkeyden tähden, mitä tämä osoitti kantaessaan puoluettaan harteillaan käytännössä yksin. Isäni suhtautui aikoinaan hyvin nuivasti stallareihin, muihin äärivasemmistolaisiin idiootteihin ja kaikkiin suomettuneisiin ja Moskovaa kumarrelleisiin takinkääntäjiin, mikä luonnollisesti kertoo ihmisestä pelkkää hyvää ja luo edellytykset myös mokutuksen vastustamiselle. Klassisen työmoraalin ja etiikan omaavana akateemisena ihmisenä hän on tottunut ottamaan asioista selvää itse, ja hänen opittuaan lopulta käyttämään tietokonetta olen huomannut, että olemme viime kädessä melko lailla samoilla linjoilla. Sama pätee äitiini.

Mitä työ- ja opiskeluympäristöön tulee, niin olen ilokseni havainnut luonnontieteiden ja teknisten alojen opiskelijoiden (niiden oikeiden koneinsinöörien) olevan valtaosaltaan hyvin täysipäistä ja mokukriittistä porukkaa. Eipä noita aloja opiskelemaan toisaalta pääsisikään ilman tietyn tason ylittävää päättelykykyä, jota pääsykokeessa testataan. Vuosikymmenien kansainvälisen työkokemuksen omaavilta opettajiltakin löytyy hyvin realistisia näkemyksiä muiden kulttuureiden meiningistä, ja he myös mieluusti jakavat kokemuksensa nuorempien polvien kanssa, kuten opettajan kuuluukin.

Valitettavasti vain tiedemiehet ja insinöörit ovat harvoin yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa, koska heidän taipumuksensa ja tavoitteensa suuntautuvat muualle kuin poliittisen vallan kahmimiseen.

Joka tapauksessa melko hyvin vaikuttaisi pätevän se, että mitä vähemmän "kovien" tieteiden ja faktojen tuntemusta alalla vaaditaan, sitä hörhömmiksi ja leväperäisemmiksi poliittiset näkemykset muuttuvat; humanistit hörhöilevät enemmän kuin fyysikot (jotka sitten saattavatkin olla muuten erikoisia omalla tavallaan). Perinteisesti hörhöilyyn taipuvaisella taiteilijapuolella olen ollut havaitsevinani, että klassisen musiikin ammattilaiset ovat keskimäärin nuivempia kuin popparit - minkä väittäisin edelleen johtuvan siitä, että siinä missä kevyellä puolella haahuillaan "fiiliksen" yms. toissijaisen kanssa, edellyttää klassinen ala raudanlujaa osaamista, työmotivaatiota ja niin teorian kuin tekniikankin hallintaa, mikä karsii pahimmat hörhöilijät ja toistaitoiset pois hyvin varhaisessa vaiheessa.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Ink Visitor

Quote from: Jalopeura on 24.08.2015, 23:12:30
Otsikon kysymykseen: On tuottanut, ja lähipiiri on myös sen seurauksena kaventunut.

Tuo ei ole välttämättä ollenkaan huono asia...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Jalopeura

Quote from: Ink Visitor on 26.08.2015, 09:20:08
Quote from: Jalopeura on 24.08.2015, 23:12:30

Tuo ei ole välttämättä ollenkaan huono asia...

Ei tosiaan välttämättä. En kaipaa ns. hyvänpäiväntuttuja. Mieluummin muutama hyvä kaveri.

Suoruuteni ja kiivauteni on kuitenkin valitettavasti karkottanut myös hyviäkin tyyppejä. Ei ole niin tärkeää mitä sanoo, kuin että miten sen sanoo.

Leso

Quote from: Jalopeura on 26.08.2015, 17:33:52--- Suoruuteni ja kiivauteni on kuitenkin valitettavasti karkottanut myös hyviäkin tyyppejä. Ei ole niin tärkeää mitä sanoo, kuin että miten sen sanoo.

I'm selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I'm out of control, and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.
-- Marilyn Monroe

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Rubiikinkuutio

Quote from: Leso on 27.08.2015, 07:33:05

I'm selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I'm out of control, and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.
-- Marilyn Monroe

Olet ensimmäinen ei-kusipäinen ihminen joka kuulen käyttävän tuota. Useimmat henkilöt joiden tiedän käyttävän tuota käyttävät sitä selityksenä että ovat aidostikkin paskapäitä.

Mutta siis itse lausumassa ei ole niinkään paljon vikaa kuin monissa sen käyttäjissä.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Maija Poppanen

Samoin ihmiset, ketkä sanoo "Mä vaan sanon suoraan..."

Yleensä ne sanoo vaan suoraan, kuinka huonotapaisia persereikiä ovat.

nimetönkeskustelija

Täytyy sanoa että lähipiirissäni on useampikin ihminen, jotka jatkuvasti ottavat esiin perussuomalaisen rasismin ja junttiuden. Aina jaksetaan huudella jostain Immosesta. Samaan aikaan samat tyypit kyttäävät äärettömällä tarmolla asuinpaikkansa niin, ettei siellä elä yhtäkään mamua missään naapurustossa. Eläkööt muut mokuhelvetissä kunhan itse ei tarvi ja voi säteillä kukkahattuisuutta. Tommonen kaksinaismoralismi on häpeällisen alhaista.

Itse kuulun niihin, jotka valitsivat asuinalueensa juuri sen perusteella ettei tarvitse katsella mitään mogadishumeininkiä mutta olen sen myös itse kaikille kertonut. Vuosia elin afrikkachetoissa ja kun opiskelujen jälkeen raha-asiat alkoivat olla reilassa valitsin paremman paikan elää enkä ole katunut.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?