News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

Ernst

On tuottanut ongelmia. Lieviä. Työyhteisössä. Lähimmät tietävät ja jakavat näköalani. Väki katsoo alta kulmain, kun kysyn firman maksaman tulkin pätevyydestä ja suhteesta tulkittavaan. Kun säännöllisesti kyseenalaistan asiakirjamerkintöihin kirjatun sanan "pakolainen", niin ei siitäkään päätä silitellä. Ihmiset kun eivät halua kuulla olevansa harhaanjohdettuja ja tietämättömiä. Siedän itseeni kohdistuvan hetken disssaamisen kuin mies. Dissaajat tietävät, että kovin pitkälle ei voi haastaa. Nuivuuden ja asiallisesti istutetun maahanmuuttokritiikin siemen kantaa kauniin hedelmän.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

elukka

Jos sanot pyhiä vasemmiston opinkappaleiden vastaisia sanoja, eritoten laitat vassarivalheille topin kaffipöytäkeskustelussa, koska et vain jaksa enää kuunnella niitä onttoja valheita, sinut on vassari "työkavereitten" toimesta merkitty ja kun alkaa juustohöylävaihe työpaikalla, niin kaikkinainen ulossavustus käynnistyy perustuen juoruihin ja selkään puukottamiseen.

Eräs vassareitten pyhä opin kappale saattaa olla suvaitsevaisuus. Toisinajattelijoihin tuo oppi muuttuu repressiiviseksi toleranssiksi l. "suvaitsematonta ei suvaita". Tämä kulttuurimarxistinen oppi on hyvin juurtunut myös kokoomukseen.

Tuollainen selkärangattomuus on yleistä virhevassareilla, mutta tietenkin ihmiset ovat yksilöitä ja liiallinen yleistäminen on väärin.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Vörå

Vieläkään ei ole kukaan tunnustautunut - toki varmasti kaikilla lähipiirissäni on yksittäisiä poliittisesti epäkorrekteja mielipiteitä (itsellänikin runsaasti), mutta mitään pakkomiellettä ja halla-aho -hypnoosia ei ole esiintynyt. Sinänsä ei olisi mitään ongelmia jatkaa ystävyyttä tälläisen nuivuuteen hurahtaneen henkilön kanssa - taisin mainitakin että yksi parhaista ystävistäni on täydellinen NWO-hörhö, joka ei ota vastaan järjen sanaa aihepiiristä. Mielipiteet eivät mitenkään automaattisesti kerro esittäjistään paljonkaan. Varmasti tyhmillä mielipiteillä ja tyhmyydellä on jokin korrelaatio, mutta hyvinkin älykkäät ja miellyttävät henkilöt voivat omata höhliä käsityksiä. Kaikilla on sokeat pisteensä. Olenpa jopa kuullut, että monet suomalaiset pitäisivät enemmän jalkapallosta tai jääkiekosta kuin pesäpallosta: ei heitä silti pidä viedä hullujenhuoneelle tai boikotoida sosiaalisessa elämässä. Ollaan suvaitsevaisia, eletään ja annetaan elää!

Leso

No ei sitä vielä siinä pisteessä olla että suvaitaan, eletään ja annetaan elää, jos ne suvaitsee, elää ja antaa elää.  :)
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Ernst

Quote from: Leso on 28.02.2014, 07:11:53
No ei sitä vielä siinä pisteessä olla että suvaitaan, eletään ja annetaan elää, jos ne suvaitsee, elää ja antaa elää.  :)

Timo Koivusalolla on tekeillä elokuva työnimellä "Elä anna toisten kuolla"  :)

Siili

Quote from: Vöyri on 28.02.2014, 07:06:11
Varmasti tyhmillä mielipiteillä ja tyhmyydellä on jokin korrelaatio, mutta hyvinkin älykkäät ja miellyttävät henkilöt voivat omata höhliä käsityksiä. Kaikilla on sokeat pisteensä.

Hienoa! Täydellisen oikeaoppinen besserwisserin saarna.

Leso

Quote from: M on 28.02.2014, 09:22:27
Quote from: Leso on 28.02.2014, 07:11:53

Timo Koivusalolla on tekeillä elokuva työnimellä "Elä anna toisten kuolla"  :)

Savolaisena tulkitsen tuon savolaisittain.
Niin että lukekaas vaan te muut heimot (turhautuneina) niitten rivien välejä ja kirjoittamatta jätetyn pilkun puutteessa kärsikäätte (toisianne).
Toki ilahtuisin kovasti siitä tiedosta, että kuinka oma savolainen somalimme tämän lukisi.  :)

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

2011-04-17

Quote from: Noora Montonen on 03.02.2014, 23:40:43
Quote from: mmm on 03.02.2014, 01:37:49
Ainakin mun tuntemat amerikkalaiset (ja niitä on paljon) korostavat nimenomaan sitä taustaisuuttaan.. Ehkä ensin sanotaan että "American", mutta sen jälkeen tulee sitten se Irish-Italian tai muut vastaavat mahdolliset yhdistelmät.

"Half Irish half Italian half Mexican". :)
http://youtu.be/qIjiwvY2F-0?t=1m13s
Burkakulttuuri meets saunakulttuuri.

koli

Juttelin muutama viikko sitten henkilö X:n kanssa niitä näitä ja se kertoi, että naapuriin on muuttanut somaleita, joilla on lapsilla heti uudenkarheat maastopyörät ja yläkerran turkkilaisnaapuri kuulemma mölyää aina iltamyöhään parvekkeella niin kovaa, ettei voi pitää parvekkeen ovea auki tuulettaakseen. Muutakin kriittistä puhetta oli mamuilusta, mitä nyt en tarkemmin enää muista. Tämä henkilö on muutenkin aina suhtautunut melko kriittisesti maahanmuuttoon. Noh, sitten tuli puheeksi eurovaalit tämän henkilö X:n kanssa ja tämä kertoo ylpeänä äänestäneensä Li Anderssonia. Ei se yllätyksenä tullut, mutta jotenkin huvitti tuo keskustelun eteneminen.

Olen kyllä yrittänyt valistaa paljonkin, mutta mikään ei tunnu uppoavan kalloon. Ilmeisesti tämä henkilö ei koe mamuilua niin suureksi ongelmaksi, että äänestäisi ketään nuivaa ehdokasta. Toisaalta ihmettelen tätä siltä kantiltakin, että tämä henkilö X on töissä yksityisellä sektorilla. Kai se äidiltä tyttärelle periytyvä kommunismi vaan on niin raudanluja, että voittaa järjenäänen. Toki tässä voi olla taustalla jokin masokistisuuskin.
Mörökölli

Shemeikka

Ei varsinaisesti lähipiirissä ainakaan vielä, mutta parikin nettideittiä on nuivuudestani kuultuaan pistänyt orastavan tuttavuuden poikki. Voi olla parempi niinkin.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

menetetty_valtakunta

Sehän ei nyt muuta olekkaan aiheuttanut lähipiirissäni kuin ongelmia. Siksi olen mielummin hiljaa ja jätän politiikan ainakin perheen ulkopuolella, koska jos jotain sanon suoraan ääneen, siitä johtuu noin puolentunnin henkien taisto, jonka jälkeen hermot ovat kireät kuin demarilla viime vaalien jälkeen.

guest8788

Äskettäin pitkän ja säkenöivän kahdenkeskisen viestiketjun lukeneena on taas pakko todeta, että on tuottanut ongelmia.

Poikkeuksellisen älykäs, kaunis ja henkevä nainen lopetti vuosi sitten kaiken yhteydenpidon kanssani, koska nuivuus ja ankaran deterministinen biologismi(ni). Lisätään tuohon vielä ehdottomuuteni ja ajoittain pilkahteleva kusipäisyys. Kyseessä ei siis ollut pelkkä "nettituttu".

Shemeikkaa tuossa yläpuolella lainaten: "Voi olla parempi niinkin", mutta siltikin epäilen, sillä kuvatunlaisia naisia ei yhden ihmisen elinpiiristä kovin montaa löydy.

Leso

"Vuosi sitten"?
Ajatteletko siis häntä vieläkin?

timooo

Olen töissä naisvaltaisella alalla (95% taitaa olla naisia?), mutta aika suuri osa tuntuu olevan hyvinkin nuivia. Ehkä johtuu alan luonteesta, kun on usein tekemisissä maahanmuuttajien kanssa.

Vähän etukäteen ahdisti, että pitääkö täällä vaan niellä kaikki mielipiteensä, mutta kaffeekeskustelut osoitti pelot vääriksi.

JantonPekoni

Moi, tämä on minun ensimmäinen viestini hommafoorumilla ja ensialkuun pahoitteluni siitä, että viestittelen näin vanhaan ketjuun.

Tämä ketju oli oikeastaan syy, miksi ylipäätänsä rekisteröidyin hommafoorumille. Tästä ketjusta sain jonkinlaista kummallista lohtua. Nuiva olen itsekin ollut jo vuosikausia, mutta valitettavasti äärimmäisen voimakkaasti kaappinuiva, sillä aihe herättää voimakkaita tuntemuksia suurimmassa osassa ihmisissä ja aivan kaikenlaiset verbaalit konfliktit ovat minulle äärimmäisen tuskallisia (asperger). Kelatkaa. Nuiva asperger -henkilö ympäristössä, jossa huudetaan "RASISTI" suurin piirtein siinä vaiheessa, kun itse olen ehtinyt sanojen "maahan" ja "muutto" väliselle sektorille. Se on kaikin puolin aivan hanurista. Käyn öisin pääni mielikuvituskeskusteluja aiheesta, uppoudun funtsimaan asioita tuntikausiksi, lataan pääni täyteen argumenttiarsenaalia, ja sitten keskustelutilanteessa huomaan arvanneeni mielikuvituskeskusteluissa aivan oikein sen, mitä minulle tullaan sanomaan, mutta silti kaikki valmiudet häviävät pääni sisältä johonkin synapsien hautausmaalle, jos pitäisi keskustella.

Pahiten minua ärsyttää lähes kaikille ihmisille ominainen piirre: pakonomainen tarve nähdä salaisia agendoja siellä missä niitä ei ole ja vielä pakonomaisempi tarve tehdä ihmisestä oletuksia yhden ominaisuuden perusteella. Siis eräänlainen virheellinen deduktio, jossa jengillä on päässä aivan virheelisiä premissejä. Tyypillinen vammainen premissi on esim. "maahanmuuttokriittiset ihmiset ovat konservatiivisia homofoobikkoja", joten ne mukamas loogisesti päättelee, että koska minä olen maahanmuuttokriittinen, olen myös homofobinen. Ja voi veljet, siitä vasta minun vinttini pimenee, kun en aina kykene lennosta ymmärtämään, minkälaisella järjenjuoksulla mihinkin syytökseen on päädytty. Jälkikäteen kyllä ymmärrän kenties väittelykumppaniakin paremmin, ja sitten käydään taas niitä mielikuvituskeskusteluja siitä, mitä minun olisikaan pitänyt nokkelasti sanoa!

No, onneksi minulla on kaiken maailman sosiaalisia ympyröitä (koulu, työ, harrastukset, perhe), joissa kaikissa en ole ajatuksieni kanssa yksin. Avovaimoni sietää (rakastaa?) neuro-oikkujani ja on myös nuiva. Soittoharrastustoverit tuppaava olemaan läpeensä nuivia. En tiedä, rakastanko musiikkia vai siihen liittyvää sosiaalista helpotusta enemmän. Töissä ja koulussa on sitten aivan pirun vaikeaa. Työpaikkaa ja koulua on aika kelju käydä vaihtamaan, ja kun niissä paikoissa on kerran suunsa erehtynyt avaamaan, kauniista sosiaalisista ympyröistä tuleekin murenevia sosiaalisia tippaleipiä.

No, ei mulla muuta. Toivottavasti jutun juurta löytyy jatkossakin. Vaikea vaan keksiä erityisen paljoa uutta ja oivaltavaa sanottavaa, kun tällä palstalla tuntuu olevan (ja seuraavaksi puujalka) homma hallussa.

Kiitos, ja hyviä öitä nuiville.

Leso

Quote from: JantonPekoni on 18.02.2015, 02:58:05
Moi, tämä on minun ensimmäinen viestini hommafoorumilla ja ensialkuun pahoitteluni siitä, että viestittelen näin vanhaan ketjuun. ---

Mikään ei ole liian vanha ketju, jos siihen on asiaa.
Minulla on vähän samankaltaisia kokemuksia usein.

Tervetuloa!  :)

J. Lannan haamu

Moi,...

Jumalauta että mies osaa kirjoittaa hyvin, tuollaista 'teknistä' kirjoitusta on miellyttävä lukea, enkä viittaa nyt kielioppiin...

Totean vaan lyhyesti itsekin menettäneeni täysin uskoni ihmiseen. Elämme Suomessa, jossa periaatteessa koulutuksen pitäisi olla huippuluokkaa, vapaus ja ihmisillä lähtökohtaisesti kyky asemoitua hyvään elämään ja kehittyä ihmisinä....

Osaatko sinä sanoa, mikä meni päin ****** viimeisen 5-10 vuoden aikana? Kuinka on mahdollista, että ne ihmiset, jotka olivat lukeneet ja muutenkin sivistyneitä, eli ymmärsivät mukamas maailmanmenoa, mikä on saanut heidät häpeämään omaa viitekehystään ja aikuisiässä haluamaan monikulturismia niin paljon? Mikä on se suuri voima taustalla, joka on valehtelematta viidessä vuodessa saanut suomalaisen miehen ja naisen haluamaan afrikkalaisia ja arabeja tänne?

Minua ei huolestuta maahanmuuttajat, he ovat vain palikka tässä pelissä. Enkä tarkoita tällä mitään salaliittoa, ällös huoliko, vaan tarkoitan sitä ajattelutapaa, joka suvaitsevaisessa ihmisessä piilee? Koska se ajattelutapa tuhoaa kokonaisia kulttuureja. Mikä ihme on tuo voima taustalla...niin pitkälle olen päässyt, että päässäni hahmotan sen sekä kulttuurilliseksi että biologiseksi voimaksi, mutta tuo ei riitä...

Kuinka kahtiajakautunut voikaan yhteiskuntamme olla, juuri silloin kun sen tulisi olla vahvimmillaan...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Ernst

Hieno kirjoitus, Janton Pekoni.

Off Topic: nimimerkkkisi toi mieleen tämän:

https://www.youtube.com/watch?v=v_S2JVaINO4

:)

Rubiikinkuutio

Quote from: J. Lanta on 18.02.2015, 03:16:10

Kuinka on mahdollista, että ne ihmiset, jotka olivat lukeneet ja muutenkin sivistyneitä, eli ymmärsivät mukamas maailmanmenoa, mikä on saanut heidät häpeämään omaa viitekehystään ja aikuisiässä haluamaan monikulturismia niin paljon?

Vimmattu halu olla hyvä ja hyvien puolella. Välittämättä järjen äänestä mikä on oikeasti hyväksi.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Leso

Quote from: Rubiikinkuutio on 18.02.2015, 07:46:27

Kuinka on mahdollista, että ne ihmiset, jotka olivat lukeneet ja muutenkin sivistyneitä, eli ymmärsivät mukamas maailmanmenoa, mikä on saanut heidät häpeämään omaa viitekehystään ja aikuisiässä haluamaan monikulturismia niin paljon?

Vimmattu halu olla hyvä ja hyvien puolella. Välittämättä järjen äänestä mikä on oikeasti hyväksi.

Omaan ikäluokkaani viitaten myös se, että niin on opetettu; että se on vain oikein, ja varsinkin se, että yhteiskunnan tukiverkko on ollut aina alla, jos jalka on lipsahtanut.
Viimeisin pätee myös nuorempiin ikäluokkiin, ja tarkoittaa sitä, että ei käsitetä, mistä se yhteiskunnan tukiverkko oikeasti rakentuu --> se vain on olemassa kaikille.

Äpyli

Quote from: J. Lanta on 18.02.2015, 03:16:10Kuinka on mahdollista, että ne ihmiset, jotka olivat lukeneet ja muutenkin sivistyneitä, eli ymmärsivät mukamas maailmanmenoa, mikä on saanut heidät häpeämään omaa viitekehystään ja aikuisiässä haluamaan monikulturismia niin paljon? Mikä on se suuri voima taustalla, joka on valehtelematta viidessä vuodessa saanut suomalaisen miehen ja naisen haluamaan afrikkalaisia ja arabeja tänne?

Olen juuri tätä itsekin usein miettinyt ja keskustellut asiasta lukeneiden ja sivistyneiden(kin) ihmisten kanssa. Keskusteluissa olen havainnoinut, että suomalaisessa kulttuurissa on usein aika vahva pyrkimys konsensukseen niin isoissa kuin pienissä asioissa, toisin sanoen yritämme aktiivisesti välttää konflikteja. Senkin uhalla, että ilman keskustelua konflikti todennäköisesti pahenee. Tuomalla esiin emotionaalisesti epämiellyttäviä faktoja tuskin saa suosion viittaa harteilleen. Monikulttuurinen propaganda onkin mielestäni erityisen manipuloivaa emotionaalisesti, perustuen esim. kollektiiviseen syyllistämiseen ja faktojen hämärtymiseen, jopa siten, että yksittäinen ihminen tuntee suhteettoman suurta mutta faktuaalisesti täysin perusteetonta tuskaa. Tällainen propaganda on omiaan aiheuttamaan mainitsemaasi häpeän tunnetta. Ei tässä siitä kuitenkaan sen enempää.

Lukeneisuus ja sivistyneisyys ei auta asiaa, sillä suurin osa sivistyneistön lukemasta materiaalista todennäköisesti kannattaa monikulttuurisuutta. Toisin sanoen keskimäärin lukijan mielipiteet saavat vahvistusta (ns. vahvistusvinouma eli confirmation bias), sillä harva lukija haastaa lukemaansa - ja erityisen harva lukija haastaa omat mielipiteensä.

Ehkä oma osansa on silläkin, että yhteiskunnan mielipideilmaston kannalta merkittäviin ammattirooleihin hakeutuu juuri niitä ihmisiä, joilla on taipumusta idealismiin (tämä seikka on havaittu psykologisissa tutkimuksissa.) Tällöin nousevan tai jo vallitsevan -ismin, tässä tapauksessa monikulttuurismin, ote ikään kuin tiukkenee näkymättömissä mutta sitäkin vankemmalla otteella: harva lapsi tai nuori kykenee kyseenalaistamaan tarjotun opin. Tarkoitan noilla ammattirooleilla siis ihan tavallisia, kansan sivistyksestä vastaavan luokan töitä eli kasvatus-, sivistys- ja opetustoimen työmyyriä: opettajia, lastentarhanopettajia, journalisteja, sosiaalityöntekijöitä jne., joille kaikille on tiivistettynä yhteinen tekijä se, että halutaan tehdä maailmasta parempi paikka kaikille.

Kirjoitin tarkoituksella työmyyriä, sillä nämä ihmiset ovat kokemukseni mukaan usein hyvin ahkerasti tiedostavia, homma-slangin mukaan suvakkeja. Idealistin päätä on vaikea kääntää, sillä mitä enemmän tarjotaan faktaa, sitä enemmän he käpertyvät poteroihinsa ja uskovat olevansa oikealla asialla. Tarkoitus ei ole syyllistää näitä ammattilaisia, vaan löytää selitys suhteellisen nopealle muutokselle kulttuurisessa ilmapiirissä. Sillä mielestäni asiaa eivät selitä pelkästään politiikan ja median yhteispeli. Ruotsin "edistys" idealismin saralla on ollut kauheaa seurattavaa.

dothefake

Olisi kiva sellainen tutkimus, joka selvittäisi syödyn pullamössön korrelaation aikuisiän suvaitsevaisuuteen.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 18.02.2015, 10:20:51
Olisi kiva sellainen tutkimus, joka selvittäisi syödyn pullamössön korrelaation aikuisiän suvaitsevaisuuteen.

Pullamössö oli hyvää. Nuiva tuli pojasta. Silti.

Äiti pojastaan pappia toivoi.
Poika lauloi, lauloi ja joi.

Uimakoulutettava

Tyypillinen vammainen premissi on esim. "maahanmuuttokriittiset ihmiset ovat konservatiivisia homofoobikkoja", joten ne mukamas loogisesti päättelee, että koska minä olen maahanmuuttokriittinen, olen myös homofobinen. Ja voi veljet, siitä vasta minun vinttini pimenee, kun en aina kykene lennosta ymmärtämään, minkälaisella järjenjuoksulla mihinkin syytökseen on päädytty. Jälkikäteen kyllä ymmärrän kenties väittelykumppaniakin paremmin, ja sitten käydään taas niitä mielikuvituskeskusteluja siitä, mitä minun olisikaan pitänyt nokkelasti sanoa!

Hyvä hra. Pekoni,

suosittelen ajattelemaan vähemmän sitä, mitä ihmiset Sinusta ajattelevat. Ihmisen ei tarvitse voittaa väittelyitä eikä saavuttaa kaikkien suosiota - saati molempia tavoitteita yhtä aikaa.

Syytöstä "maahanmuuttokriittiset ihmiset ovat konservatiivisia homofoobikkoja" täsmentäisin siten, että maahanmuuttokriitiset ovat kylläkin  :flowerhat:-kontekstissa rasisteja.

Itse tunnustaudun auliisti syylliseksi myös syytteeseen "konservatiivinen homofoobikko", jollaisena  :flowerhat:-kontekstissa kristityt tunnetaan.

Helsingin Sanomain pääkirjoitustoimittaja tai YLE:n journalisti ei nyt varmaan halaa minua, mutta yritän jotenkin pärjäillä, josko vielä huomennakin aurinko paistaisi.

edit:

poistettu itkuhymiö, koska en halua itketyttää, vaikka hali jääkin saamatta.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

J. Lannan haamu

^, ^^, ^^^,

Kiitos hyvistä pohdinnoista, onhan se niin että taustalla on useita tekijöitä samaan aikaan. Vielä ketjuun eli aiheeseen, itselläni on auttanut, että lähipiiri tuntee minut sen verran hyvin että luottavat ns. oikeudenmukaisuuteeni ja siihen että kohtelen ns. ympärillä oleviani mukavasti. Osa kyllä selvästi näkee kaikki kaksoisstandardit ja hulluudetkin, mutta heitä ei vaan kiinnosta aihe...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Emo

Juttelin männäviikolla erään ylioistomiehen kanssa islamista.
Hänen naamansa oli kovin kireä, kun kerroin islamin ideologiasta, ja hän puolusti islamia hyväksi opiksi sillä, että hän tuntee "monta sydämellistä muslimia eikä ainoatakaan yhtä ihanaa kristittyä".
Hah, siinäpä oikein tieteellinen lähestymistapa tähän kysymykseen! Minkä myös miehelle sanoin, ettei toi nyt oikein riitä todisteeksi koko ideologian erinomaisuudesta. Taisi tajuta itsekin.

Toinen kohtaaminen oli pari päivää sitten ruotsalaistaustaisen naishenkilön kanssa, ja hän oli aidosti äimistynyt kun lyhyesti kerroin, mikä meno hänen rikkaassa synnyinmaassaan nykyään on. Ja että ihan mikä tahansa valtamedia ei näistä rikastuksista uutisoi. Tässä on minulla vielä jatkossakin työmaata, nyt kun hyvään alkuun päästiin.

Mutta ongelmia näistä ei kehkeytynyt, ellei ongelmana pidetä sitä että kyllähän nämä puheenaiheet aina muuten mukavan ja leppoisan rupattelutunnelman jäädyttävät.

Leso

Ah, Emoseni!
Yliopistoihmisesi siis elää kristittyjen parissa ja on jopa kasvanut kristityssä ilmapiirissä, kuten vaikkapa Suomessa. Hän ei ole elänyt muslimien kanssa.  :D

Emo

Quote from: Leso on 18.02.2015, 13:14:53
Ah, Emoseni!
Yliopistoihmisesi siis elää kristittyjen parissa ja on jopa kasvanut kristityssä ilmapiirissä, kuten vaikkapa Suomessa. Hän ei ole elänyt muslimien kanssa.  :D

Elää Suomessa ja on aina elänyt, todennäköisesti kuuluu mokukirkkoon itsekin mistä en ole varma.
Mutta siis tuntee ns. kristittyjä ihmisiä tuhatmäärin, ja lisäksi tuntee jokusen muslimin, ja niin ikävästi nyt vain on asia, että suureen kristillistaustaiseen joukkoon ei ole eksynyt yhtään niin mukavaa tyyppiä, kuin mitä pieneen muslimituttujen joukkoon mahtuu. Ja tämä sitten oli hänen mukaansa todiste siitä, että islam on ylevä rauhan uskonto.

Mitäpä tähän muuta toteamaan, kuin että usko on miehellä vahva (ja mokuttajien propaganda myös on vahvaa), kun se estää näkemästä uutisistakaan mitään sellaista, mikä edes hieman herättäisi kriittisiä kysymyksiä rauhanuskontoon liittyen.
Ihmisten sokeus ja typeryys on käsittämätöntä, se jos joku on ehtymätön voimavara!

mikkoellila

Osaatko sinä sanoa, mikä meni päin ****** viimeisen 5-10 vuoden aikana? Kuinka on mahdollista, että ne ihmiset, jotka olivat lukeneet ja muutenkin sivistyneitä, eli ymmärsivät mukamas maailmanmenoa, mikä on saanut heidät häpeämään omaa viitekehystään ja aikuisiässä haluamaan monikulturismia niin paljon? Mikä on se suuri voima taustalla, joka on valehtelematta viidessä vuodessa saanut suomalaisen miehen ja naisen haluamaan afrikkalaisia ja arabeja tänne?

Ei mokutus ole mitenkään alkanut 5-10 vuotta sitten.

Minusta useimmat suomalaiset ihmiset olivat pahemmin aivopestyjä maahanmuuton ja monikulttuurisuuden suhteen 10-20 vuotta sitten kuin ovat viimeisen 5-10 vuoden aikana olleet.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Leso

Quote from: mikkoellila on 18.02.2015, 16:16:51Ei mokutus ole mitenkään alkanut 5-10 vuotta sitten.

Minusta useimmat suomalaiset ihmiset olivat pahemmin aivopestyjä maahanmuuton ja monikulttuurisuuden suhteen 10-20 vuotta sitten kuin ovat viimeisen 5-10 vuoden aikana olleet.

Kyllä näin. Kuka muistaa Mämmilän ja sinne asettuneen neekerin?