News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

ile

Osa on irkissä ignoroinut ja osa lähtenyt kanavalta. Mutta kyllä se siitä. :)

Pakko se on puhua jos on asiaa. Se on kumma kun virheellisiä käsityksiä saa edelleen oikoa, vaikka olen öyhöttänyt (lähinnä pastennut linkkejä) asioista mielestäni jo riittävästikin.

Laitetaan vielä, että tuo reaktio on syntynyt siitä että puheenaiheeni koskevat ehkä liikaakin maahanmuuttoa. En siis osaa keskittyä kuin yhteen aiheeseen kerralla.

Alkuasukas

Quote from: ile on 16.09.2012, 21:31:20
Osa on irkissä ignoroinut ja osa lähtenyt kanavalta. Mutta kyllä se siitä. :)

Pakko se on puhua jos on asiaa. Se on kumma kun virheellisiä käsityksiä saa edelleen oikoa, vaikka olen öyhöttänyt (lähinnä pastennut linkkejä) asioista mielestäni jo riittävästikin.

Laitetaan vielä, että tuo reaktio on syntynyt siitä että puheenaiheeni koskevat ehkä liikaakin maahanmuuttoa. En siis osaa keskittyä kuin yhteen aiheeseen kerralla.
Minä heittelen nuivia linkkejä facebookissa näennäisen satunnaisesti jotta yle-ja sanomatodellisuudessa elävät ystäväni eivät hämmentyisi. Hiljaa hyvä tulee... Onneksi tämä youtube-kohu kohotutti kulmia suvaitsevaisimmissakin.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

MattiL

Minä kerroin serkulleni lukeneeni Hommaforumia, mikä oli hävettävää.

Lalli IsoTalo

Quote from: MattiL on 16.09.2012, 22:53:32
Minä kerroin serkulleni lukeneeni Hommaforumia, mikä oli hävettävää.

Olet menetetty tapaus. Toipunevatko serkkusi ikinä?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

torakka

suurinosa kavereistani ei edes tiedä mikä on nuiva tai hommafoorum. töissä kysyttiin ketä aijon äänestää perssanvaaleissa sanoin soinia niin olikin sen jälkeen natsi :D tästä sain sillon kunnon naurut ;D

Lalli IsoTalo

Quote from: torakka on 06.10.2012, 13:16:47
suurinosa kavereistani ei edes tiedä mikä on nuiva tai hommafoorum. töissä kysyttiin ketä aijon äänestää perssanvaaleissa sanoin soinia niin olikin sen jälkeen natsi :D tästä sain sillon kunnon naurut ;D

Bändikaverini eivät osaa osaa laarittaa nuivaa persusta, vaikka olen selittänyt asian moneen monituiseen kertaan: persut ovat melko vasemmalla, HS:n mukaan kepun ja demareiden välissä. Itse olen jopa äärioikeistosta -- siis kansallissosialisteista --  oikealla, koska en ole sosialisti.

Mutta koska koko hyväksyttävä poliittinen skaala on sosialistinen, siis näin ...

(a) kansainväliset sosialistit (maailmanvallankumous-maailmanrauha-maailmankansalainen-kommunistit)
(b) kansallissosialistit (natsit-fasistit)
(c) edellistä yhteenlasketut kolmannen tien fabiansosialistit (Kokoomus, Kepu, SDP, RKP jne),

... niin on vaikeaa selittää kannattavansa jotain, joka ei mahdu tälle sosialistiselle sateenkaariskaalalle.

Mutta "persu" on jotain mikä on ymmärrettävissä.
— Missä N, siellä R

Khalifatta

FB on jotain, joka tuottaa vakavia ongelmia.
Nuivaksi uskomani kaveri poisti kommenttini (koskien kinkun syömisen ja sitä inhoavan kansanryhmän välistä suhdetta), vaikka oli hetkeä aikaisemmin usuttanut j-ryhmän juhlalla.
Kommenttini oli laimeahko, mutta silti liian hapokas k.o henkilölle
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

elven archer

Joskus olen huomannut kyllästymistä juttuihini monikulttuurisuudesta tai maahanmuutosta. Mutta onhan siitä aika hankala olla puhumatta, kun kyseessä on kuitenkin suurin mullistus viime vuosisadoilta. Se vain tulee niin hitaasti, että moni ihminen ei omaa käsityskykyä nähdä sitä.

Nuiva kansalainen

Kuten olen jo aikaisemmin jossain postissa maininnut, niin en julkisesti puhu mielipiteistäni ja arvoistani. Tämä siksi, että en halua aiheuttaa itselleni ongelmia. Nykyinen ilmapiiri Suomessa kun on, että maahanmuuttoasioista väärää mieltä olevia tulee halveksia ja vainota. Ainoastaan perheeni (vanhemmat ja veli) tietää, mitä mieltä olen asioista. He kun ovat itsekin maahanmuuttoasioissa täysin samoilla linjoilla.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Marius

Kaikkialla muualla, paitsi musaskenessä, on nuivuuteni aiheuttanut kummastelua.
Miksi ei bändisektoreilla, sitä ihmettelen, mutta toisaalta en ihmettele lainkaan.
Musamiehet ovat pääsääntöisesti hyvin suvaitsevaista sakkia.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Defiance

Quote from: Marius on 29.12.2012, 00:01:42
Kaikkialla muualla, paitsi musaskenessä, on nuivuuteni aiheuttanut kummastelua.
Miksi ei bändisektoreilla, sitä ihmettelen, mutta toisaalta en ihmettele lainkaan.
Musamiehet ovat pääsääntöisesti hyvin suvaitsevaista sakkia.

Riippuu musamiehistä ;D t: muusikoiden.net vakirölöttäjä. No, itse olen menettänyt traagisesti ainakin kaksi fb-kaveria, kun olen avoimen rasistisesti sosiaalisessa mediassa juhlinut erinäisiä vaalituloksia. Mutta olen joten kuten näistä musertavista takaiskuista selvinnyt, ja elämä jatkuu.
""Jokainen meistä eurooppalaisista on syntynyt kulttuuriin, joka on rasistinen"

- Anna Rastas, SK, 8.12.2012.

BattleOfPoitiers

On. Mutta ei mitään sellaisia ongelmia, joita jälkeenpäin katuisin.

Ihmeellisimpiä ovat tapaukset, jotka ovat yhtä mieltä maahanmuuton aiheuttamisesta ongelmista, mutta samaan hengenvetoon ideologisesti kannattavat (hallitsematonta) maahanmuuttoa. Eli perus vihervasemmistolaiset maailmanhalaajat.

Mehukkaita juttuja olisi vaikka kuinka, mutta tyydyttäköön mainitsemaan yksi: eräs puolituttu yliopisto-opiskelija kerran baarissa kertoi aiemmasta kesätyöstään, jossa oli joutunut kuskaan mamuja minibussilla/vastaavalla tila-autolla. Ihmetteli kovasti kun usein oli tullut reissua ja vielä reissun reissua kun sukulaisten lastenlapsetkin piti poiketa, tai ei pitänytkään, tai puolivälissä ei-pitänyttäkään kahden minuutin ajan piti ja sitten taas ei pitänyt kunnes tuli uusi piti eri puolelle kaupunkia, niin että muistaakseni totesi jotenkin tyyliin "Osasivat kyllä ajattaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat ajot".

Tästä kun sitten keskusteltiin, niin ihme kyllä, ei tyyppiä saanut millään näkemään asioita nuivemmin. Se on jotain täysin käsitämätöntä. Näennäisen fiksu ihminenkin. Samaan aikaan tiedostaa ongelmia, mutta kieltää todellisuuden. Kuinka nuo voivat elää ajatustensa kanssa sinuina?
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." -Mahatma Gandhi

"Mokutus on vahva uskonto: uskova uskoo, vaikka ei näe. Monikulttuuriuskovainen uskoo, vaikka näkee."

Ei ole olemassakaan mitään monikulttuuria: on vain olemassa olostaan keskenään taistelevia monokulttuureja.

Suvaitsija

Quote from: BattleOfPoitiers on 06.01.2013, 12:51:29
Ihmeellisimpiä ovat tapaukset, jotka ovat yhtä mieltä maahanmuuton aiheuttamisesta ongelmista, mutta samaan hengenvetoon ideologisesti kannattavat (hallitsematonta) maahanmuuttoa. Eli perus vihervasemmistolaiset maailmanhalaajat.

He eivät nähdäkseni ole itsekään ajatelleet asiaa kovin pitkälle. Usein heidän mielestään maahanmuuttajat on kivoja ja niitä voi tulla lisää. Mutta kun kysyy takaisin, että kuinka paljon mamuja pitäisi ottaa ja mihin pannaan stoppi, niin jäädytään. Hekin voivat varmasti käsittää tilanteen, jossa viisi miljoonaa somali vyöryy pääkaupunkiseudulle. Senhän pitäisi kuulostaa teorian mukaan ihanalta, mutta kuitenkin se kuulostaa...niin kammottavalta. Kyse ei varmaan ole ideologiasta, vaan yleisestä ilmapiiristä omaksutuista mielipiteistä, joita ei ole sen enempää jaksettu pohtia. Enhän minäkään jokaisen mielipiteeni taustoja ole kartoittanut tai osaisi väitellä kaikista aiheista, joissa minulla on joku hyvänkuuloinen mielipide omaksuttuna.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Sunt Lacrimae

On. Mutta ei mitään sellaisia ongelmia, joita jälkeenpäin katuisin.

Ei ehkä itsessään ne maahanmuuton ongelmat, mutta kun perusvihervasemmistolainen on sillä kannalla, että homojen ja naisten oikeudet tulee säilyttää ja samaan aikaan haluaa roudata tänne kasan porukkaa, joiden mielestä homous on synti ja naisen paikka on keittiössä tai ainakin kaapu päällä. Jos ristiriidasta huomauttaa se sivuutetaan usein "kyllähän suomalaisetkin" tai "no ne sitten integroituu joskus"- tyylisillä epämääräisillä latteuksilla.

Vasemmistolaisuus on tosin yleensäkin vähän outoa kun työväenliike harrastaa tulonsiirtoja työssäkäyviltä pienituloisilta päihteidenkäyttäjille ja elämäntapataiteilijoille jotka eivät tule koskaan korvaamaan saamiaan tulonsiirtoja millään tavalla. Nämä ristiriidat eivät lopu maahanmuuttoon.
Play stupid games, win stupid prizes.

Nuiva kansalainen

Quote from: Suvaitsija on 12.01.2013, 00:16:04

He eivät nähdäkseni ole itsekään ajatelleet asiaa kovin pitkälle. Usein heidän mielestään maahanmuuttajat on kivoja ja niitä voi tulla lisää. Mutta kun kysyy takaisin, että kuinka paljon mamuja pitäisi ottaa ja mihin pannaan stoppi, niin jäädytään. Hekin voivat varmasti käsittää tilanteen, jossa viisi miljoonaa somali vyöryy pääkaupunkiseudulle. Senhän pitäisi kuulostaa teorian mukaan ihanalta, mutta kuitenkin se kuulostaa...niin kammottavalta. Kyse ei varmaan ole ideologiasta, vaan yleisestä ilmapiiristä omaksutuista mielipiteistä, joita ei ole sen enempää jaksettu pohtia. Enhän minäkään jokaisen mielipiteeni taustoja ole kartoittanut tai osaisi väitellä kaikista aiheista, joissa minulla on joku hyvänkuuloinen mielipide omaksuttuna.

Itseäni on monesti syytetty siitä, että ajattelen asioista "liikaa". Kun esim. mietin johonkin ongelmaan ratkaisua, pyrin ottamaan kaikki mahdolliset näkökulmat huomioon. En siis koskaan mene siitä, mistä aita on matalin. Voisiko muillakin maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen kriittisesti suhtautuvilla olla samanlainen tapa ajatella asioita?
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Rändöm

Vanhempani kutsuivat minua hysteerisesti rasistiksi ja jopa natsiksi, kun ensimmäistä kertaa esitin negatiivisen näkemykseni humanitaarisesta maahanmuutosta. Olin kieltämättä järkyttynyt enkä ollut odottanut aivan tuollaista reaktioita omilta vanhemmiltani, ihmisiltä, joita yleensä arvostan kovasti ja joilta uskon saavani ymmärrystä. Se kirpaisi. Toisaalta sen jälkeen, kun on saanut tuollaista palautetta lähimmäisiltä, voi pitää itseään jo karaistuneena ja immuunina kaikella tulevalle henkiselle väkivallalle, jota saattaa saada osakseen, jos yksinkertaisesti avaa suunsa ja osoittaa huolestuneisuutensa oman maansa tulevaisuudesta. Samalla eräänlainen vakaumus periaatteilleni on vahvistunut.

Kyllä, minua kutsuttiin rasistiksi, siksi että olen huolestunut Suomen tulevaisuudesta. Puhuin kaiken aikaa nimenomaan humanitaarisesta maahanmuutosta, mutta yksi vanhemmistani ei tunnekuohuissaan voinut olla sekoittamatta kaikenlaista maahanmuuttoa yhdeksi klöntiksi ja suunnilleen väitti, että vastustan kaikkien ulkomaalaisten ihmisten tuloa Suomeen, mikä on tietenkin naurettavaa. Kun puhuin siitä, että haluaisin pitää tämän maan suhteellisen homogeenisena ja vakaana, alettiin vetää hihasta jonkinlaista rotuhygienia-korttia ja yritettiin liittää sun muita natsifantasioita sanomisiini. Kun yritin jatkaa keskustelua ja pysyä asialinjalla, toinen vanhemmistani tuhahti äkäisesti "sinä varmaan aiot vielä äänestää jotain persuja" ja poistui huoneesta. Tämä kaikki siis kahdelta ihmiseltä, jotka olin ennen tuota hetkeä otaksunut suhteellisen epäpolitisoituneiksi ja kohtuullisiksi yksilöiksi. 

Mitä ajattelen kaikesta tästä? No, ensiksi olin toki katkera ja hyvin pettynyt. Vieläkin minua hieman kirpaisee itseeni kohdistetuneet älyttömät syytökset ja solvaukset. Toisaalta tämä kokemus avasi silmäni. Maahanmuutosta puhuminen on todellakin monille tabu, aivan älyttömän suuri sellainen, ja tuon pandoran lippaan avaaminen voi aiheuttaa suunnattoman paniikkireaktion. En vieläkään täysin ymmärrä, miksi se on eräille ihmisille niin elämää suurempi kysymys, mutta ymmärrän ilmiötä paremmin nyt. Pääsyyt lienevät olevan tahto olla "hyvä ihminen" sekä todellisuudenpako ja mukavuudenhalu.

Tuon heidän ensimmäisen hysteerisen shokkireaktion jälkeen olen puhunut vanhempieni kanssa asiasta uudelleen ja he ovat olleet selkeästi rauhallisempia, vaikka yhä väistelevät tosifaktoja mallikkaasti ja vetoavat tunnepitoiseen idealismiin. Nyt he sentään kuuntelevat ja yrittävät pysyä asialinjalla, mikä on helpotus. Kuitenkin minulle vähää väliä joko epäsuorasti tai suorasti sanotaan, että minun pitäisi "rauhottua ja olla stressaamatta", että minun "ei pitäisi olla niin huolissani näistä asioista ja ajatella niin paljon" ja että olen "liian pessimistinen ja hermostunut". Näyttää siltä, että he haluavat minun tukkivan suuni, jotta heidänkään ei tarvitsisi huolestua ja miettiä vakavia asioita. Todennäköisesti he eivät pohjimmiltaan edes ajattele niin eri tavoin kuin minä, mutta ovat päättäneet pysyä sokeina ja elää itsepetoksessa, jotta "hyvän ja suvaitsevaisen ihmisen" fasaadi ei romahda.

Pidän tätä melko anteeksiantamattomana käytöksenä, mutta jollain tasolla myös ymmärrän heitä. Ihminen on usein mukavuudenhaluinen eläin eikä halua etsiä konflikteja eikä välttämättä äärimmäisessä tilanteessakaan myönnä niiden olemassaoloa, vaikka ne olisivatkin aivan heidän neniensä edessä. Tämä on mielestäni inhimillistä, mutta epämoraalista ja vastuutonta. Uskon, että voin kuitenkin jossain määrin vielä avata esimerkiksi vanhempieni silmiä ja saada heidät ajattelemaan ja käsittelemään ajatuksiaan rehellisesti ja kiihkottomasti. Nykyisin voinkin puhua aiheesta ainakin pienissä annoksissa heidän kanssaan melko normaalisti ja kypsästi.

Että sellainen tapaus.

coscarnorth

^ Sympatiat tältä suunnalta, Rändöm. Kohtalotovereita ollaan. Itselleni on myös jäänyt monia muistoja omien vanhempieni kasvatusmetodeista liittyen "suvaitsevaisuuteen" jne. Vanhempani toistelivat usein "suvaitse kaikkea muuta paitsi suvaitsemattomuutta" -dogmia. Jotenkin erityisen tarkasti minulle on jäänyt rasittava muisto - olisinko ollut jossain ensimmäisellä peruskoulun luokalla - siitä, kun olimme julkisessa uimahallissa isäni kanssa.

Isä oli uimassa ja minä saunassa lämmittelemässä. No, saunassa oli samaan aikaan eräs somali, joka heitti löylyä siis niin maan perkeleesti ja jatkuvasti. Muutamat suomalaiset vahukset siinä lauteilla yrittivät tälle kertoa, että älä heitä sitä löylyä jatkuvasti, muttei somali ymmärtänyt, vaan jatkoi senkin jälkeen, kun papparaiset alkoivat jo karjua tälle.

Kotimatkalla kerroin tapahtumasta isälleni, välttäen jopa neekeri -termiä ja pyrkien kuvailemaan rasittavan tapahtuman niin asiallisesti kuin suinkin kykenin. Vastaukseksi sain täyslaidallisen karjuntaa siitä kuinka minulla ei ole oikeutta arvostella neekereitä ja kuinka he ovat ihmisiä siinä missä mekin jne... No, isäni oli vihreä, ja nuoruudessa kapinoinut vaariani vastaan, joka oli sotaveteraani, ryhtymällä kommariksi, joten selittänee jotain.

Isäukko kuoli tuossa pari vuotta sitten. Melkoista tappelua se oli aina, kun politiikasta mitään puhuttiin. Sinänsä ironista, että itse teini-ikäisenä seurasin isäni jalanjälkiä ryhtymällä kapinoimaan häntä vastaan fanittamalla natseja; isä nuorena kommari - minä natsi.

Äitini, joka on kotoisin pohjanmaalta ja äänestää uskollisesti Kepua, kuten koko sukuni hänen puoleltaan, sanoi tuossa jokin aika sitten, että on alkanut katsoa maahanmuuttoa ja monikulttuuria aivan uudenlaisesta perspektiivistä, koska on huomannut puheissani olevan järkeä. Jotain edistystä sentään siis.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

MattiL

Quote from: BattleOfPoitiers on 06.01.2013, 12:51:29Ihmeellisimpiä ovat tapaukset, jotka ovat yhtä mieltä maahanmuuton aiheuttamisesta ongelmista, mutta samaan hengenvetoon ideologisesti kannattavat (hallitsematonta) maahanmuuttoa. Eli perus vihervasemmistolaiset maailmanhalaajat.
Voi havaita ongelmia mutta silti kannattaa vapaata liikkuvuutta niin kuin minä. Jos kaikkiin ongelmiin pitää saada ratkaisu, kaikki ihmiset pitää teljetä pehmustettuihin huoneisiin.

törö

Quote from: Nuiva kansalainen on 12.01.2013, 14:43:56
Itseäni on monesti syytetty siitä, että ajattelen asioista "liikaa". Kun esim. mietin johonkin ongelmaan ratkaisua, pyrin ottamaan kaikki mahdolliset näkökulmat huomioon. En siis koskaan mene siitä, mistä aita on matalin. Voisiko muillakin maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen kriittisesti suhtautuvilla olla samanlainen tapa ajatella asioita?

Voi.

Täälläkin osa porukasta uskoo islamisaatioon niin tosissaan, ettei suostu ottamaan huomioon että a) jos kouluttamaton rupusakki haaveilee kalifaatista rupuslummeissaan sen minkä keskenään tappelemiselta kerkiää niin ei se vielä tee haaveesta toteuttamiskelpoista ja b) musujen määrän lisääntyminen loppuu kohtapuoliin kun zombipankit täytyy kansallistaa ja valtioiden perseet aukenevat. Lisäksi c) vaikeina aikoina äärimusuille syntyy paineita nostaa kytkintä, koska pulaa ja puutetta kärsivä kantavästö ei enää jaksa kuunnella heidän kitinöitään ja sen ääriainekset osaavat järjestäytyä ihan toisella tavalla.

Eli todellinen ongelma ovat pankkien luottotappiot ja islamisaation poikanen hoituu siinä sivussa, joko hyvällä tai pahalla, ihan miten suvakit haluavat.

Lalli IsoTalo

Quote from: törö on 21.01.2013, 21:00:14
Lisäksi c) vaikeina aikoina äärimusuille syntyy paineita nostaa kytkintä, koska pulaa ja puutetta kärsivä kantavästö ei enää jaksa kuunnella heidän kitinöitään ja sen ääriainekset osaavat järjestäytyä ihan toisella tavalla.

Jeps. Routa ajaa porsaat kotiin.
— Missä N, siellä R

Tom Kärnä

Täällä Voiman pimeällä puolella on niin hyvä olla!
"Delenn's fleet is a start. Now we have to build on it."
-John Sheridan

Ville Hämäläinen

Quote from: TheMightyManofPersepolis on 31.05.2013, 16:52:12
Niin, että eikö ne nuivat voisi oikeastaan kärrätä jonnekin periferiaan, vaikkapa Lapin perukoille. Voisivat minun puolestaan perustaa vaikka itsenäisen valtion sinne omine rahoineen ja johtajineen. Siellähän saisivat keskenään ampua oravia ja vaihdella niillä lanttua toisilleen.

tämä olisi monen mielestä hyvä idea, itsekkin valitsisin nuiva-maan mieluummin kuin mamu-maan. Itseriittoiset polttelee pilveä ja autoja...nou tänks...
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

koli

Häädin tuossa viime viikonloppuna pari kulttuurinrikastajaa siskoni rapun edestä parveilemasta, kun yrittivät tulla sisään samalla ovenavauksella lähtiessäni pois. Kyselin millä asioilla liikkuu ja kun en saanut selvää vastausta sekä avaimia ei niiltä löytynyt, niin käskin mennä muualle. Sain sitten äärivihreältä siskoltani moitteita, kun mainitsin asiasta ja kehotin pitämään tyttöään silmällä, ettei mene liian lähelle koneinsinöörejä. Kai se pitäisi antaa koneinsinöörien huseerata rauhassa rapussa, jossa asuu pieniä lapsia. >:(

Like a boss!
Mörökölli

Teropodi

Tähän mennessä mitään ongelmia ei ole minulle tullut. Ehkäpä sen takia, että nuivia olen puhunut lähinnä samanmielisten kanssa. Olen onnistunut myös levittämään nuivahtavuutta ihmisiin, jotka eivät kovin paljoa ole asioihin perehtyneet, tai jotka ovat nielleet ainutlaatuisen journalismin helmiä.
Paina punaista nappia.

iloinen marko

Itse kärsin lievästä aspergerista, josta johtuen suljin suosiolla itseni naiivin kaveripiirin ulkopuolelle, koska en kestä epäloogisia päättömyyksiä. Itse hahmotan maailmaa suurimmaksi osaksi matemaattisesti, eikä filosofia minua juurikaan kiinnosta, niin on helvetillistä yrittää keskustella syy- ja seuraussuhteista ihmisen kanssa, joka on oppinut maailmankuvansa sieltä mistä aita on matalin.

slobovorsk

Ei varsinaisesti ongelmia lähipiirissä, ainakaan vielä.

Pyrin olemaan liikoja mainostamatta, varsinkaan sosiaalisessa mediassa. Eurokriisin hoidosta en tosin useinkaan voi olla avautumatta ainakin hieman, joten kaipa tutut osaavat taipumuksistani tämän perusteella jotain päätellä. Minua ei nuorenakaaan tunnettu varsinaisena humanitaarisen maahanmuuton kannattajana - en vain ollut pitänyt ongelmaa niin suurena kuin ehkä nyttemmin. Olen joskus saanut kuullä herättäneeni kiertotietä paheksuntaa virkakoneistossa monikulttuuri-ihannetta levittävässä tuttavantuttavassa, joka sai tuttavaltani sattumalta tietää joistakin palstalla tutuista ajatuksistani. Tämä sattumus kyllä huvitti minua suuresti.

Vielä huvittavampaa on se, ettei puoliso ei kestä keskustella kummastakaan asiasta, eurokriisistä tai monikulttuuri-invaasiosta kanssani enää lainkaan. Jos heitän kerran-pari kuukaudessa jotain sarkastista tilaisuuden tullen, huuto alkaa usein välittömästi (jos hän nyt sattuu ymmärtämään heittoni). Vaimo vaihtoon? Kun uhkaa tuo viisikymppisyyskin tulla eteen muutamassa vuodessa. Eikös silloin pitäisi villiintyä?  :-*

E: Puolison ilmaisu menee siis nykyään suoraan huudoksi, ennen huuto alkoi vasta hänen hävittyään argumentoinnin  :flowerhat:

"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

KultainenVasikka

Kyllä on.
Tyypit jotka olen tuntenut vuosia, on poistanut minut facebookista ja hyvä kun moikkaavat, kun törmätään jossain. Kaikkia näitä ihmisiä yhdistää vihreiden kannattaminen.
Eipä siinä, ei ystävien hankkiminen minulle ole ikinä ollut mikään ongelma.

AuggieWren

Quote from: Rändöm on 21.01.2013, 16:44:28Vanhempani kutsuivat minua hysteerisesti rasistiksi ja jopa natsiksi

Mielenkiintoisia ihmiskuvia täällä piirtyy. Vanhempani ja tuttavapiirinsä on kyllä suvaitsevaista, kaikenlaisia ihmisiä loputtomiin ymmärtävää, vasemmistolaista, joissain asioissa lähes kommunistista, mutta silti ongelmamamuista puhutaan hyvin suorasukaisella tavalla eikä ketään ryhdytä natsittelemaan tai rasistittelemaan melkeinpä mistään puheista. Suurin osa on ns. köyhistä oloista keskiluokkaan edenneitä stadilaisia tosin, liekö syntymäpaikkakunnalla merkitystä.

Tämän takia en millään pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka arkielämässään haluvat sulkea ovia eri mieltä olevilta. Tai eri ihonväriä olevilta. Tai uskontoa. Pelkästään näistä syistä.

Täytyy sanoa, että vanhempani ja tuttavapiirinsä on aidosti suvaitsevaista. Ei siis tätä nykypäivän suvaitsevaistoa, jolle ruma sana on yhtä kuin kansanmurha ja jotka haluavat vangita kanssaihmisiään vääristä mielipiteistä ja fasistisesti hallita ihmisten mieliä.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

starsailor

Onko tälläinen mahdollista? Joku vihervasemmistolaisella ajatusmaailmalla varustettu henkilö etsii tältä palstalta esim. klo 8-16 välillä kirjoitettuja, myrkyllisiä kirjoituksia, joiden ip:n kaivaa esiin ja selvittää sen perusosoitteen, joka on usein rekisteröity jollekin yrititykselle. Seuraavaksi ottaa yhteyttä nimettömästi tähän yritykseen ja kertoo mitä, joku työntekijä kirjoitteelee työajallaan. Loppuun tietenkin rasismi syyttelyt ja uhkaukset. Jos miettii tavallista ajatusmallia, joka kokkariyrittäjällä on, niin rahanteon esteelle ei saa tulla mikään ja esim. vähänkin yrityksen imagoa horjuttanut työntekijä on uhka, joten hän saa lähteä. Tuli vain mieleen tuosta ruotsin express paljastuksesta...
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Kemolitor

Quote from: starsailor on 18.12.2013, 19:20:48
Onko tälläinen mahdollista? Joku vihervasemmistolaisella ajatusmaailmalla varustettu henkilö etsii tältä palstalta esim. klo 8-16 välillä kirjoitettuja, myrkyllisiä kirjoituksia, joiden ip:n kaivaa esiin ja selvittää sen perusosoitteen, joka on usein rekisteröity jollekin yrititykselle.

Kaikki muu olisi minusta täysin mahdollista, mutta mitenkähän tuo ip:n kaivaminen onnistuisi? Kaikkien viestien perässä lukee Kirjattu, mutta ei siitä tavan käyttäjä saa mitään irti, se on kai ylläpidolle tarkoitettu painike, tai siis kun minä näpäytin Kirjattu-painketta sinun viestisi kohdalla, tuli tällainen teksti:
IP- osoitteesi näkyy vain sinulle ja valvojille. Muista että tämä informaatio ei välttämättä identifioi ketään koska useimmat IP:t muuttuvat säännöllisesti.

Et voi nähdä muiden osoitteita, eivätkä he näe sinun osoitettasi.

Tekniikkaa paremmin tuntevat osaavat varmaankin kertoa, että mihin asti pitäisi hakkeroitua, jotta kirjoittajan ip-osoitteen saisi selville.

Jos ip-osoitteen sitten saisi selville, niin riippuu työpaikan koosta, onko siitä tiedosta mitään iloa. Siellä tietysti ylläpito voisi alkaa seuraamaan käyttäjien verkkoliikennettä ja sitä kautta jäljittää Hommalla työaikaansa kuluttavan.