News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-02-07 HS: Perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit yhdessä eurovaaleihin

Started by Ant., 07.02.2009, 15:12:17

Previous topic - Next topic

reino

Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 13:56:39
Toisaalta Halliksen jutuista voi päätellä, että hänelle teidän HOMMANNE on vain keino yrittää päästä ns. kissanpäiville. Eli puhtaasti omaa henkilökohtaista etua mies etsii, ja te olette vain hyväksikäytettäviä juntteja. ;D

Kyllä näin on!! Ja kiusallisen rotutohtorin suunnatonta kavaluutta kuvastaa parhaiten se, että hän on uhrannut merkittävän osan vapaa-ajastaan tämän kavalan salajuonen toteuttamiseen jo vuodesta 2003.  ;D

P.S. Joko kiusallinen rotutohtori on otettu youtuubiin talteen? Monilla ihan tavallisilla ihmisillä on usein vaikeuksia uskoa, mihin kaikkeen valtamedia on valmis vajoamaan Oikeita Aatteita ajaessaan. Siksi olisi hyvä olla todistusaineistona esim. juuri tällaisia "kiusallinen rotutohtori" -möläytyksiä.

Pekkapoika

Quote from: reino on 08.02.2009, 14:15:31
Kyllä näin on!! Ja kiusallisen rotutohtorin suunnatonta kavaluutta kuvastaa parhaiten se, että hän on uhrannut merkittävän osan vapaa-ajastaan tämän kavalan salajuonen toteuttamiseen jo vuodesta 2003.  ;D

Niih! Olisko silläkin ajalla kannattanut tehdä jotain töitäkin? Mutta kaverin historin tuntien, se lienee hänelle mahdoton ajatus.

Veli Karimies

Oliko sulla muuten pekkapoika jotain sanottavaa vai pyöriikö sun kommentointi ainoastaan tuon henkilöhaukunnan ympärillä?

Ntti

Quote from: Sivusta seuraaja on 08.02.2009, 12:47:14
Allekirjoittanut tulee ainakin äänestämään Perussuomalaista ehdokasta, onpa Halla-aho ehdolla tai ei. Ääni menee Saarakkalalle, jos Halla-aho ei ole ehdokkaana. Ei minua huoleta edes se, että ääni saattaisi mennä Kristillisdemokraatin valintaan europarlamenttiin.

Täysin samaa mieltä.

Kokoliha

Quote from: Pekkapoika
Toisaalta Halliksen jutuista voi päätellä, että hänelle teidän HOMMANNE on vain keino yrittää päästä ns. kissanpäiville. Eli puhtaasti omaa henkilökohtaista etua mies etsii, ja te olette vain hyväksikäytettäviä juntteja. ;D

Pekkapoika,

Olen lähes sanaton päättelykykysi edessä. Ei millään pahalla, mutta jos nyt skriivaisin tähän ajatukseni siitä, mitä omasta kirjoituksestasi voi päätellä sinusta itsestäsi, niin postaukseni lentäisi modekynän sävyttämänä varmaankin ihan ansaitusti kyöpelinvuorelle.

Asiaan:
On varmastikin poliitikkoja, joita on ajanut ja ajaa enemmän henkilökohtainen kuin yhteinen etu. Jussi, jos yleensä kukaan, ei tuohon joukkoon kuulu. Joku poliittista lähihistoriaamme paremmin ulkoa muistava voi tietysti kertoa sen henkilön nimen, joka on uskaltanut käydä poliittisen ja virkamieseliitin valtavirtaa vastaan, ja laittanut itseään enemmän alttiiksi maan edun vuoksi. Itse en äkkipäätään keksi ainakaan 2000-luvulta ketään.

Jos Jussi asettuu eurovaaleissa ehdolle, niin tästä perheestä tulee pari ääntä varmasti. Eurovaaleissa Jussin äänestäminen täältä periferiastakin käsin on mahdollista, ja valtakunnallisen kannatuksen mittauttamiseen eurovaalit ovat ainoa mahdollisuus.

Eduskuntavaaleihin on aikaa, ja jos Jussi on silloin meppinä eikä asetu ek-vaaleissa ehdolle, niin siihen mennessä sopivan nuivia ehdokkaita Helsingin vaalipiiristä löytyy varmasti muitakin. Äkkipäätään tuli mieleen esim. Jukka Hankamäki, joka on paitsi fiksu, myös tuottelias ja omaa terävän sanan säilän.

Asiaa voi miettiä myös siltä kantilta, että europarlamentaarikon kirjoituksilla ja puheilla on enemmän painoarvoa kuin pelkän kaupunginvaltuutetun blogikirjoituksilla lähivuosia ajatellen. Ja tuskin Puolueen Näköradio ja Pravda kehtaisivat solvata ja panetella aivan niin estoitta kuin tähän asti - ainakaan pääuutisissa kuten eilen 7.2. tapahtui. Toisaalta, nuo mediataivaamme tähdenlennot osaavat toki aina yllättää.

Noottikriisi

Äänestän varmasti Perussuomalaista ja maahanmuuttokriitikkoa. Kristillisten kanssa kaveeraaminen on minusta vain positiivista.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Lemmy

No, vaikka tää nyt onkin hieman mielenkiintoinen tilanne, niin katsotaan miten ehdokasasettelussa käy ja sitten vasta spekuloidaan. Mä en viitsi itse edes ajatella mitä jos/ -vaihtoehtoja koska pakka on vielä niin levällään. Äänestämättä jättäminen on oikeastaan hukkaan heitettyä, joten jollekulle se ääni on laitettava. Toisaalta jos tällä tähdätään Eduskuntavaaleja kohti, niin silloin pitää vissiin vaskistisesti uhrata omat mielihalunsa homman ehdoilla.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

JR

Kepulaisena minulla ei ole varaa äänestä perussuomalaista ehdokasta, vaan yritän tehdä "myyräntyötä" Kepussa. Enimmäkseen Kepulaisilla noin yleensä on jalat tukevasti maankamaralla ja epäluulo maahanmuuttoa kohtaan on suurta. Muutenkin valtaosa kepulaisista pitää perussuomalaisia "veljespuolueena", mitä nyt puolue-eliitti mutisee mutta ne laitetaan vielä järjestykseen.
Muuten olen sitä mieltä, että Soinin vaaliliitto oli varsin hyvä veto monessakin mielessä. Minusta keskiryhmien väen pitää tehdä hyvää yhteistyötä aina, kun mahdollista. Minusta tämä maahanmuuttokysymys on kansallinen hanke ja meidän kaikkien pitää ymmärtää tehdä vaikka vähän uhrauksia asian eteen.

Minulla on hiukan sellainen olo, että maahanmuuttokysymyksessä eduskunta olisi kuitenkin tärkeämpi paikka, kuin EU-parlamentti. EU-tasolla ollaan uskomattoman kaukana tavallisista asioista ja vaikuttamismahdollisuudet ovat kovin vähäiset mihinkään asiaan. Kuka meistä muuten edes tietää, mihin ryhmään parlamentissä Persut tulisivat kuulumaan? Puoluekenttä Euroopassa on kovin erilainen, kuin Suomessa. Näitä asioita kannattaa miettiä hyvin hyvin tarkkaan. Varsinkaan en suosittele äänestäjien äänillä pelaamista.

Kokoliha

Quote from: henkka on 07.02.2009, 21:01:00
hän lupasi tarkistaa asian... katsotaan mihin asia johtaa. ottaa yhteyttä minuun huomenna jos on sanojensa mukainen mies. Haukuin YLE:n myös eilisestä ivasta.

henkka,

Onko Kemppaiselta tullut vastausta? Pahoittelu ja korjaus tämän illan pääuutisissa, mieluiten toimittaja Jyri Rantalan suusta kuultuna, olisi nyt se minimi, mitä YLEn uutistoimituksen pitäisi tehdä.

Lemmy

Quote from: JRKepulaisena minulla ei ole varaa äänestä perussuomalaista ehdokasta, vaan yritän tehdä "myyräntyötä" Kepussa.

Mä luulin että teillä on töissä hiiri joka syö poliitikkojen aivot ja jättää pipanoita tilalle. Vai miten muuten perustelet Vanhasen lausunnot?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Roope

Quote from: JR on 08.02.2009, 15:31:52
Minulla on hiukan sellainen olo, että maahanmuuttokysymyksessä eduskunta olisi kuitenkin tärkeämpi paikka, kuin EU-parlamentti. EU-tasolla ollaan uskomattoman kaukana tavallisista asioista ja vaikuttamismahdollisuudet ovat kovin vähäiset mihinkään asiaan.

Tämä on yleinen harhakäsitys. Johtuu siitä ettei Suomessa ole vielä keskusteltu Euroopalle kaavaillusta yhteisestä pakolaispolitiikasta. Se ottaisi valtioilta pois kaiken päätöksentekovallan. Jokaiselle maalle annettaisiin oma kiintiö turvapaikanhakijoita riippumatta siitä, haluaako maa niitä tai onko maahan niitä aiemmin tullut ainuttakaan. Suomen ulkomaalaislain uudistus on osa tätä prosessia.

Tämähän ei ole mikään salaisuus, mutta aika hiljakseen siitä on Suomessa toistaiseksi oltu. En muista kenenkään europarlamentaarikon aiheesta puhuneen. Siksi oma edustaja Brysselissä on niin tärkeä. Aikaa kehityksen muuttamiseen on ehkä vain vuosi tai kaksi. Sitten emme enää voi vaikuttaa pakolaisten määrään kansallisilla päätöksillä lainkaan.

Tässä asiaa koskeva ns. vihreä kirja (Yhteisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän tulevaisuus) sekä sen tiivistelmä.

Haagin ohjelman toimintasuunnitelmassa ennakoidaan, että yhteistä eurooppalaista turvapaikkajärjestelmää koskeva ehdotus hyväksytään vuoden 2010 loppuun mennessä. Komissio on laatinut tämän vihreän kirjan, jotta jo nyt voidaan ryhtyä pohtimaan näitä kysymyksiä ja jotta uusia toimenpiteitä voidaan ehdottaa riittävän ajoissa niiden hyväksymiseksi ennen tätä määräaikaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Focalor

Quote from: Kokoliha on 08.02.2009, 15:02:39
Asiaa voi miettiä myös siltä kantilta, että europarlamentaarikon kirjoituksilla ja puheilla on enemmän painoarvoa kuin pelkän kaupunginvaltuutetun blogikirjoituksilla lähivuosia ajatellen. Ja tuskin Puolueen Näköradio ja Pravda kehtaisivat solvata ja panetella aivan niin estoitta kuin tähän asti - ainakaan pääuutisissa kuten eilen 7.2. tapahtui. Toisaalta, nuo mediataivaamme tähdenlennot osaavat toki aina yllättää.

Tuossapa pääsit asian ytimeen. Itse näen myös asian samoin.
Kannattaa ottaa myös huomioon se, että läpi mennessäänhän J pääsisi ainakin yhdelle pääkallon paikalle missä päätöksiä tehdään.
Esimerkiksi olisi mielenkiintoista nähdä väittely tilanne uudesta maahanmuuttolaista, jossa olisi Halla-aho MEP:in ominaisuudessa. Siinä voisi saada ihan eri tavalla huutia käsitykset että laki perustuisi kokonaisuudessaan pelkkään EU-direktiiviin.

Ja mitä tulee varsinaisesti tuohon vaaliliittoon, niin vaaliliitto jossa ns. "päävetureina" olisi J. Halla-aho ja B. Kallis, ei yksinkertaisesti voi olla menestymättä.
Ja tämän sanon kirkosta eronneena henkilönä.

Taustavaikuttaja

Quote from: Pekkapoika on 08.02.2009, 13:56:39
En usko, että Soini suostuu ottamaan Hallista ehdokkaaksi.

Näinhän se on. Jokainen Hallista äänestävä saa 10% tunnetusti aivan mahtavasta kansanedustajan/euroedustajan/minkälie palkasta.

Johki

... tuohon rotutohtoritteluun olisi kyllä puututtava jotenkin. Uskomatonta paskaa puolueettomaksi itseään väittävältä medialta.  >:(

Liero

Quote from: Focalor on 08.02.2009, 16:31:03Ja mitä tulee varsinaisesti tuohon vaaliliittoon, niin vaaliliitto jossa ns. "päävetureina" olisi J. Halla-aho ja B. Kallis, ei yksinkertaisesti voi olla menestymättä.

Siinähän se tosiaan olisi, älykkö ja kaivattu ADHD! :)

Tuo YLEn lauantai-illan huumalähetys muistuttaa kovasti Israelista. Israelissa on vain se onni, että YLE on sieltä katsoen kaukana propagandansa kanssa.  ;D

Avrelivs

Quote from: Johki on 08.02.2009, 16:56:49
... tuohon rotutohtoritteluun olisi kyllä puututtava jotenkin. Uskomatonta paskaa puolueettomaksi itseään väittävältä medialta.  >:(

Jussi tekee aiheesta tutkintapyynnön: http://hommaforum.org/index.php?topic=1877.msg25567#msg25567
Bears on a Submarine

Timoteus

Quote from: JR on 08.02.2009, 15:31:52Kepulaisena minulla ei ole varaa äänestä perussuomalaista ehdokasta, vaan yritän tehdä "myyräntyötä" Kepussa.

Höh. Miten niin ei ole? Suomessa on vaalisalaisuus, joten voit ihan hyvin äänestää eri puoluetta kuin minkä jäsenkirja sinulla on. Nykytilanteessa, jossa puoluejohto ilmeisesti viis veisaa kentän mielipiteistä, se on jopa perusteltua. On Keskustalle itselleenkin parempi hävitä nyt kunnolla, katsoa peiliin ja ottaa opikseen.

Mr. Heat

Quote from: Nikopol on 08.02.2009, 13:37:08
Periaatteeni on että aina pitää äänestää. Prioriteettijärjestys: ei vihreä, ei rkp, ei kommari, takuunuiva, fiksuksi ja ajattelukykyiseksi todettu, maanpuolustusmyönteinen, ikäiseni, perheellinen, mies. Näistä lähdetään. En pidä Jussin nuorta ikää ongelmana :) ja olkoon liitossa vaikka peelsepuupin kanssa.
Erinoimainen periaate, itse noudatan lähes identtistä kaaviota.
"Mistä tulikin mieleen, voiko aidosti kuulua Suvaitsevaistoon, jos omistaa muun kuin sekarotuisen koiran?"
- aha

JR

Puoluepolitiikasta voi olla montaa mieltä, mutta Kepulla on kuitenkin perehtynein ja kokenein poliitikkokunta. Kepulla on myös vahva järjestökenttä, jota ei pidä aliarvioida. Älkää erehtykö luulemaan, että pätevimmät poliitikot ovat ne, jotka ovat eniten esillä, asia on melkein päinvastoin, esimerkkinä A. Stubb, joka oikeasti on pelkkä pelle.

Joskus kävin europarlamentissa vierailulla ja tapasin useampia meppejä. Pakko on sanoa, että kotimaan asiat oli alkanut pahan kerran hämärtyä jokaiselta. Tunnettu tosiasia on myös, että kun hyvästä miehestä tulee kansanedustaja, niin pikkuasiat lakkaavat vaivaamasta aika nopeasti.
Asuinpaikastani johtuen voin äänestää Halla-ahoa vain euro- ja presidentinvaaleissa, enkä tämän takia viitsi sinne rajaseudulle muuttaa.

Kalervo

Quote from: JR on 08.02.2009, 17:58:59
Kepulla on kuitenkin perehtynein ja kokenein poliitikkokunta. Kepulla on myös vahva järjestökenttä, jota ei pidä aliarvioida.

Joo. Lisäksi kepun organisaatio on erityisen tehokkaasti viritetty toimimaan verkossa ja muissa uusissa medioissa. Onnistuneista verkkokampanjoista olemme jo saaneet esimakua muutamissa viime vaaleissa. Puolueella on myös nuoriin kaupunkilaisäänestäjiin vetoava imago.

Mörkö

Quote from: JR on 08.02.2009, 17:58:59
Kepulla on kuitenkin perehtynein ja kokenein poliitikkokunta.

Useimmat tuntevat ilmiön paremmin nimellä Väyrynen. ;)

Quote from: Kalervo on 08.02.2009, 18:24:50
Joo. Lisäksi kepun organisaatio on erityisen tehokkaasti viritetty toimimaan verkossa ja muissa uusissa medioissa. Onnistuneista verkkokampanjoista olemme jo saaneet esimakua muutamissa viime vaaleissa. Puolueella on myös nuoriin kaupunkilaisäänestäjiin vetoava imago.

Pitää todeta että olet kritiikissäsi pitkälti oikeassa. Kuntavaalien materiaalikin toi ensimäisenä mieleen lastenhuoneen tapetin.

Positiivista on sentään se, että keskustanuoret ovat keskimäärin n. 30 vuotta nuorempia kuin demarinuoret.  ;D
Vihreät ja kommunistit: Kuin kaksi marjaa (YLE 3.6.2009)

Lemmy

Quote from: KalervoPuolueella on myös nuoriin kaupunkilaisäänestäjiin vetoava imago.

Lantasaappaat ja talikko?

JR

Eräs kepulainen eurovaaliehdokas totesi, että puolueen ilme on väsynyt. Ihan oikea havainto, Kepu ikääntyy melkoista vauhtia ja se näkyy. Väyrysen kanssa taas meidän kannattaa hyvinkin olla kaveria, tästä maasta ei taatusti löydy yhtä pätevää ja perehtynyttä kaveria. Väyrysen maine on pitkälti juuri sitä samaa, mitä YLEt ja Hesarit kaatavat Halla-ahon päälle tänä päivänä. Älkää uskoko kaikkea, mitä kirjoitetaan. Joku teistä saattaa muistaa, että Kari Suomalainen lopetti aikanaan Väyrysen pilkkaamisen, koska hänen moraalinsa ei sallinut sitä, että yksi henkilö joutuu koko tiedotusmafian pilkkaamaksi. Muuten Kepusta löytyy melkoinen joukko harmaatukkaisia konkareita, joilla on rautainen kokemus, hienot käytöstavat ja määrättömästi kontakteja.

Miettikää vähän, minkälaista tukea on Persuilla tarjota eurovaaliehdokkaille. Muutama tosi fiksu kaveri ja loput, kuin kaljakuppilasta kärrättyjä, 70-luvun pulisongit ja likaiset farkut jalassa. Persaukista porukkaa kaikki tyynni. Eurovaaleissa pitäisi olla muutama kymppitonni fyffeä ja hyvä vaalikoneisto, eikä mitään resupekkakaravaania.

Toisaalta taas, jos europarlamenttiin haluaa, niin nyt on tarjolla ilmainen julkisuus ja kaikki mahdolliset sympatiaäänet. Eurovaalit on tosikova juttu, eikä siinä ihan hommalaisten äänet taida riittää. Ehdokkaana Halla-aho on kyllä laatuisa ja ääneen päästessään varmasti vakuuttava, toisaalta jo ehdokkaana olo tuo valtavasti julkisuutta mukanaan seuraavia vaaleja ajatellen.

Mutta mutta, ehdokas päättää itse, minä olen vaan tällainen kyynikko.

IDA

Minusta tämä vaaliliitto on ok. Joku viisas joskus aikojen alussa ihmettelikin miksi persut ja kristilliset eivät voisi tehdä yhteistyötä  8)

Ainoa ongelma on minusta siinä kuinka paljon halukkuutta kompromisseihin molemmilta löytyy. Eurovaalit on siitä hyvä paikka kokeilla, koska ne eivät ole kummallekaan mikään elämän- ja kuoleman kysymys.

Persuissa on aika paljon vapaamielistä ja kirkkouskovaisuuteen vieroksuen suhtautuvaa porukkaa ja kristillisissä ilmeisesti päinvastoin. Jonkinlainen yhteinen arvopohja kuitenkin ilmeisesti löytyy ja sitä ehkä kannattaisi vaalia.

Itse ihmettelen ehdokkaita. Soinin haastattelun perusteella Jussi on halutessaan aika varma ehdokas, mutta miksi Kymin piirin yksimielisesti ehdottamaa ehdokasta ei nimetty jo nyt? Jos Soini meille alkaa, niin tulee oma maali  ;)

Roope

Quote from: IDA on 09.02.2009, 00:22:57
Itse ihmettelen ehdokkaita. Soinin haastattelun perusteella Jussi on halutessaan aika varma ehdokas, mutta miksi Kymin piirin yksimielisesti ehdottamaa ehdokasta ei nimetty jo nyt? Jos Soini meille alkaa, niin tulee oma maali  ;)

80000 euron budjetilla vaalikampanjan on oltava lyhyt ja terävä. Lisäksi muut puolueet kannattaa pitää mahdollisimman pitkään epävarmuudessa. Aiemmin Soini onnistui hämäämään muutamat heikkohermoiset jopa vaatimaan lainmuutosta pelkästään Soinin ehdokkuuden estämiseksi.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

todellisuus

Quote from: Ojanperä on 07.02.2009, 19:42:04
Itse aion aika varmasti äänestää Saarakkalaa, vaikka Hallis olisikin ehdolla. Tämä siksi, että tunnen ja tiedän Saarakkalan ikäisekseen suunnattoman päteväksi ja fiksuksi poliitikoksi, jolla on varmasti substanssia.
Tarvitaanko Euroopan parlamentissa substanssia?

Kuinka moni täällä tietää, mistä Euroopan parlamentti päättää? Kertokaa ihmeessä, itse en tiedä.
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.

Billabong

Luulenpa niin että vaaliliitto kristillisdemokraattien kanssa oli Soinin taholta älyn-väläys. Tämähän tarkoittaa sitä että "rasisti-korttia" ei vain niin helpolla päästä heiluttamaan.

Itse olen kyllä valmis äänestämään Perus-suomalaisia vaikka ääneni voisikin vahingossa auttaa KD-laista edustajaa.
Price of freedom is constant vigilance !
Thomas Jefferson

henkka

[Onko Kemppaiselta tullut vastausta? Pahoittelu ja korjaus tämän illan pääuutisissa, mieluiten toimittaja Jyri Rantalan suusta kuultuna, olisi nyt se minimi, mitä YLEn uutistoimituksen pitäisi tehdä.]

Ei ole Kemppainen soittanut eikä sähköpostia pistänyt, ei ole tosin Supon miehetkään vielä ollut oven takana  ;)

raato

Alceste

Quote from: Pöllämystynyt on 07.02.2009, 15:31:35
Perussuomalaisten tulisi olla kuten Homma, poliittisesti sitoutumattomia muuhun kuin asialinjaansa. Ymmärrän kuitenkin vaaliliiton tekniset perusteet, koska pienet puolueet ovat ilman niitä heikoilla.
Juu. Tämä asettaa meikäläiselle melkoisia ongelmia, koska minun ääneni ei tule liikahtamaan Räsäsen hihhuleita kohti, no way, no how.

Ketähän tässä sitten voisi äänestää...
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro