News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-11-03 Karjalainen: Kristalliyönä kynttiläkulkue rasismia vastaan

Started by Roope, 03.11.2009, 23:13:17

Previous topic - Next topic

tapio

Quote from: ekto on 11.11.2009, 10:35:52
Latoin noi Päivi Harisen kristalliyönä esittämät väitteet helpoksi kaavaksi, jotta jokainen voi testata onko rasisti vai ei:

http://vasemmisto.angelfire.com/

Käykääs kokeilemassa... Pyrin parantamaan ulkonäköä piakkoin...

Nyt meni itsetunto. Hävettää olla oma itseni. Hävettää olla suomalainen. Olen rasisti niin kuin 95 prosenttia muistakin suomalaisista. Tämä kansa on vaihdettava. Tänne on saatava uusi kansa. Jäljellä on enää kysymys, mikä on suomalaisten loppusijoituspaikka.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Vetinari

Tuossa videon editoinnissa on nyt semmottinen ongelma, etten ole aikaisemmin tarvinnut sumennustyökaluja (tämä on ensimmäinen kerta) ja huomasin ettei omassa editorissani sellaista ole, enkä helppokäyttöistä sellaista ole onnistunut löytämään. Aikaisemmin minun on tarvinnut vain leikellä videotiedostot ja yhdistellä ne halutuiksi kokonaisuuksiksi. Ellei joku minua nörtimpi tiedä jotain helppokäyttöistä blurraustyökalua, minun täytyy joko julkaista video ei-sumentamattomana tai jättää se kokonaan julkaisematta ja pitää materiaali vain omassa arkistossani.

Harisen esittämät alustusteesit ovat kyllä tässä ketjussa julkaistu sellaisenaan kuin ne tilaisuudessakin esitettiin, eikä video sen puolesta tuo mitään lisävalaistusta asiaan.

Sen lisäksi itselläni on menossa äkillinen, henkilökohtainen tragedia, jonka vuoksi video saattaa viivästyä muutenkin. :(
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

antero

Quote from: Hompuusi on 10.11.2009, 22:06:20
Quote from: Hiidenlintu on 10.11.2009, 22:04:06
Lause 1: Huomaan joskus toivovani, että kun tapahtumat x tulevat joka tapauksessa lisääntymään, niin tapahtuma x sattuu jollekin, joka vastuussa tapahtuman x lisääntymisestä.

Lause 2: Tapahtuma x on ainoa asia jonka henkilö NN:n kaltainen vittupää ansaitsee.

Ovatko lauseet täysin samaa retoriikkaa?

Halla-aho ei tykkää viherpunikeista ja toivoo että nämä raiskataan. Multanen ei tykkää hommalaisista ja toivoo että nämä hakataan.

Missä se suuri ero ihan oikeasti on?

Halla-aho toivo että, ihmisryhmä x, joka tilaa käytöstä x tilaamalla sen suorittajia, joutuu sen käytöksen x kohteeksi.

Multanen ei tykkää ihmisryhmästä x ja toivoo että nämä hakataan pesäpallomailalla.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

antero

Quote from: Hompuusi on 10.11.2009, 23:08:16En luule, että maahanmuuttajat lähtevät Jussin kirjoituksen takia raiskaamaan Rosa Meriläistä, tuskin kukaan luulee. Ilmeisesti täällä kaikki kuitenkin olivat täysin vakuuttuneita siitä, että Multasen juttujen jälkeen 500 hippiä lähtevät hakkaamaan Vetinarin.

Tuossa on muuten yllättävän hyvä yhtymäkohta todellisuuteen.

Tuossa oletuksessahan sekä maahanmuuttajat että mamunhalajaat eli hipit eli (a)fasistit syyllistyvät väkivaltaan.
Ja niinhän se näyttää olevan todellisuudessakin, uutisten ja tilastojen perusteella.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

antero

Quote from: Hompuusi on 10.11.2009, 23:58:18
Quote from: Miniluv on 10.11.2009, 23:50:57Niistä Hommawatchin poimimista namipaloista kannattaa yleensä lukea enemmän kuin se, mitä siellä pojat ovat valinneet esitellä. Jos viesti on vielä olemassa, lue ketjua eteenpäin tai katso, onko kirjoittaja poistettu forumilta.

Kyllä minä olen tätä foorumia sellaiset puolisen vuotta seurannut muutenkin. Harvempi Hommawatchin poimimista viesteistä on muuten poistettu ja aina ei sairaimpia (ja kyllä, minusta joukkomurhien ym. toivominen on sairasta) juttuja vaivauduta juurikaan edes paheksumaan. Tämän voi ihan itse selvittää käymällä Hommawatchin postauksia läpi.
Hommaforum 11.11.2009
Viestejä yhteensä: 243 093 kpl
Joista on 228 kpl tuolla noitavainossa.
No, huvinsa kullakin jos kiihottuu 0,94 promillesta noin paljon.  :-*

Sanoisimpa että noitavaino on sairasta, ja varsinkin ne ihmiset ovat sairaita jotka kehottavat noitavainoon, eli lukemaan noitavainon postauksia läpi.

antero

Quote from: Jiri Keronen on 11.11.2009, 00:09:20
Näin niin kuin yleisenä toiveena esittäisin että puolin ja toisin tämä "Homma vs. maailma" -kuvio vähän rauhoittuisi ja turha yleistäminen, solvaaminen ja muu huono käytös vähenisi. Puolin ja toisin.

Jep. Täällä aikaisemmin toivottiin itsekritiikkiä, ja se on pohjimmiltaan kaikista tärkein asia, joka jokaisen ihmisen tulisi todennäköisesti oppia hallitsemaan paremmin. Punavihermokuttajat, rasistit ja muut tuollaiset leimaavat heitot ovat kaikki turhia ja vievät huomiota pois itse aiheesta. Ne ovat syy, miksi metakeskustelua syntyy, mutta keskustelua ei.

Se hyvä puoli metakeskusteluissa on että ne aiheuttavat reaktioita, ja reaktiot aiheuttavat aivotoimintaa.

Laimeat asiapitoiset puisevat lättänät keskustelut eivät aiheuta reaktioita, eivätkä aivotoimintaa.

Joten metakeskustelut toimivat erittäin hyvänä katalysaattorina.

SK

Quote from: antero on 11.11.2009, 14:32:59
Quote from: Miniluv on 10.11.2009, 23:50:57Niistä Hommawatchin poimimista namipaloista kannattaa yleensä lukea enemmän kuin se, mitä siellä pojat ovat valinneet esitellä. Jos viesti on vielä olemassa, lue ketjua eteenpäin tai katso, onko kirjoittaja poistettu forumilta.

Kyllä minä olen tätä foorumia sellaiset puolisen vuotta seurannut muutenkin. Harvempi Hommawatchin poimimista viesteistä on muuten poistettu ja aina ei sairaimpia (ja kyllä, minusta joukkomurhien ym. toivominen on sairasta) juttuja vaivauduta juurikaan edes paheksumaan. Tämän voi ihan itse selvittää käymällä Hommawatchin postauksia läpi.
Hommaforum 11.11.2009
Viestejä yhteensä: 243 093 kpl
Joista on 228 kpl tuolla noitavainossa.
No, huvinsa kullakin jos kiihottuu 0,94 promillesta noin paljon.  :-*

Sanoisimpa että noitavaino on sairasta, ja varsinkin ne ihmiset ovat sairaita jotka kehottavat noitavainoon, eli lukemaan noitavainon postauksia läpi.

Ja niistä 228 kappaleesta suurin osa on sellaisia, jotka ovat taas "keksittyä" juttua. Kuten joku lähettää postia Ketaleelle ja pyytää julkaisemaan sen täällä. Sitten Ketale postaa sen tänne, niin hommakello alkaa tikittää ja huutamaan kitapurjeet lepattaen, että Ketale joutuu kuulusteluihin.

Quote from: Jiri Keronen on 11.11.2009, 11:43:20
Hommakerhojen idea on ilmeisesti ymmärretty vähän väärin. Hommakerhoissa ei ole olemassa "ulkopuolisia", vaan Hommakerhot ovat avoimia kaikille ja äärimmäisen epävirallisia. Olen itse kutsunut Hommakerhoihin monia ns. "vastapuolen" edustajia katsomaan, että mitä se meininki oikeasti on, kun on saanut lukea heidän oletuksiaan Hommakerhoista. Vielä kukaan ei ole tullut paikalle, mutta tarjous on edelleen voimassa.
Johtuisiko tämä siitä suvaitsemattomuudesta, ennakkoluuloista tai toiseuden pelosta? Vai peräti rasismista? (toivottavasti ei riipaissut ketään)

Kutsut pitäisi pelata kumpaankin suuntaan. Maahanmuuttokriittisiä (tunnettuja sellaisia) ei yleensä kutsuta kovin moneen tilaisuuteen, koska pelätään, että joku kyseenalaistaa heidän ideologisia oppejaan, niin tilaisuus menee maahanmuuttajien palvomiseksi. Julkinen sektori taas ei järjestä ainuttakaan sellaista tilaisuutta, missä puhutaan maahanmuuton ongelmista, koska kuten tässäkin ketjussa käsiteltävässä tilaisuudessa vedettiin ennakkoluuloisesti yhtäläisyysmerkki maahanmuuttokritiikin ja rasismin välille.
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

ekto

Nyt hieman pävitin galluppia. Olisi kiva saada kuvia ja videota tapahtumasta, niin saisi tuosta hienomman:

http://vasemmisto.angelfire.com/

Juki

Quote from: antero on 11.11.2009, 14:36:09
Näin niin kuin yleisenä toiveena esittäisin että puolin ja toisin tämä "Homma vs. maailma" -kuvio vähän rauhoittuisi ja turha yleistäminen, solvaaminen ja muu huono käytös vähenisi. Puolin ja toisin.

Jep. Täällä aikaisemmin toivottiin itsekritiikkiä, ja se on pohjimmiltaan kaikista tärkein asia, joka jokaisen ihmisen tulisi todennäköisesti oppia hallitsemaan paremmin. Punavihermokuttajat, rasistit ja muut tuollaiset leimaavat heitot ovat kaikki turhia ja vievät huomiota pois itse aiheesta. Ne ovat syy, miksi metakeskustelua syntyy, mutta keskustelua ei.

Se hyvä puoli metakeskusteluissa on että ne aiheuttavat reaktioita, ja reaktiot aiheuttavat aivotoimintaa.

Laimeat asiapitoiset puisevat lättänät keskustelut eivät aiheuta reaktioita, eivätkä aivotoimintaa.

No jos loputonta jankkaamista pitää hyvänä aivotoimintana. Kaikki eivät pidä.

antero

Quote from: Juki on 11.11.2009, 15:19:53
Quote from: antero on 11.11.2009, 14:36:09

No jos loputonta jankkaamista pitää hyvänä aivotoimintana. Kaikki eivät pidä.

No jos loputonta jankkaamista pitää metakeskusteluna. Kaikki eivät pidä.

Juki

ikuturso

Huh, jopas oli ketju... (ja jatkuu)...

Tuosta Hompuusin Halla-aho - Multanen rinnastuksesta vielä näkökanta jota ei ole taidettu tuoda esille.

Halla-aho kokee joidenkin ihmisten aiheuttavan kansalaisille uhkaa tuomalla maahan väkeä, jonka taustoista ei ole mitään tietoa, ja tilastojen valossa mukana tulee arveluttavaa väkeä suhteessa enemmän kuin kantaväestössä näitä on. Siksi Halla-aho on toivonut, että toiminnan mahdolliset lieveilmiöt kohdistuisivat kontrolloimattomaksi päässeen politiikan puolestapuhujiin.

Tätä näkökantaa on rinnastettu siihen, kun Osmo Soininvaara toivoi TEHY:n lakosta mahdollisesti koituvien lieveilmiöiden osuvan lakkoilijoihin tai heidän sukulaisiinsa.

Noudattaen samaa analogiaa tähän pesäpallomailacaustiin, voisin esittää toivomuksen, että jokainen joka tuo mielenosoitukseen pesäpallomailan, voisi vaikkapa lyödä vahingossa sillä itseään päähän sensijaan että toiminnallaan aiheuttaa vahinkoa muille.

Tai että toivoisi ihmisen, joka tulee videokuvaamaan tapahtumaa unohtamaan akkujen latauksen, tai kuvaavansa kamera väärinpäin, jolloin joutuu itse oman kuvauksensa kohteeksi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

tapio

Quote from: Vetinari on 11.11.2009, 13:20:59
Tuossa videon editoinnissa on nyt semmottinen ongelma, etten ole aikaisemmin tarvinnut sumennustyökaluja (tämä on ensimmäinen kerta) ja huomasin ettei omassa editorissani sellaista ole, enkä helppokäyttöistä sellaista ole onnistunut löytämään. Aikaisemmin minun on tarvinnut vain leikellä videotiedostot ja yhdistellä ne halutuiksi kokonaisuuksiksi. Ellei joku minua nörtimpi tiedä jotain helppokäyttöistä blurraustyökalua, minun täytyy joko julkaista video ei-sumentamattomana tai jättää se kokonaan julkaisematta ja pitää materiaali vain omassa arkistossani.

Harisen esittämät alustusteesit ovat kyllä tässä ketjussa julkaistu sellaisenaan kuin ne tilaisuudessakin esitettiin, eikä video sen puolesta tuo mitään lisävalaistusta asiaan.

Sen lisäksi itselläni on menossa äkillinen, henkilökohtainen tragedia, jonka vuoksi video saattaa viivästyä muutenkin. :(

Toivottavasti selviydyt kaikesta. Minä ainakin kovasti odotan näkeväni videon tästä kuuluisasta tapahtumasta kuuluisan kuvaajan tekemänä. Älä sumenna. Se on turhaa ilmaisunvapauden rajoittamista. Rimaa ei toisaalta kannata asettaa liian korkealle. Tuskin kukaan odottaa huomattavaa taideteosta. Kooste keskeisistä kristalliyön tapahtumista riittää. :)
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.

Vetinari

Quote from: tapio on 11.11.2009, 18:01:07
Toivottavasti selviydyt kaikesta. Minä ainakin kovasti odotan näkeväni videon tästä kuuluisasta tapahtumasta kuuluisan kuvaajan tekemänä. Älä sumenna. Se on turhaa ilmaisunvapauden rajoittamista. Rimaa ei toisaalta kannata asettaa liian korkealle. Tuskin kukaan odottaa huomattavaa taideteosta. Kooste keskeisistä kristalliyön tapahtumista riittää. :)

Taistelen nyt vähän itseni kanssa tuon sumentamisen suhteen, koska annoin siitä sanani, ja yritän aina pitää sen minkä lupaan. Jos en tänä iltana löydä ratkaisua, niin... no ei kai sitten voi muuta kuin.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

antero

Quote from: Vetinari on 11.11.2009, 19:20:33
Quote from: tapio on 11.11.2009, 18:01:07

Taistelen nyt vähän itseni kanssa tuon sumentamisen suhteen, koska annoin siitä sanani, ja yritän aina pitää sen minkä lupaan. Jos en tänä iltana löydä ratkaisua, niin... no ei kai sitten voi muuta kuin.

Pyydä apua niiltä fasisteilta jotka alun perinkin tuota sumentamista halusivat? Luulisi heidän joukoistaan löytyvän kasapäin kuoriutuneita kultamunia, moniosaajia, monitaitureita ja muita ammattilaisia.  ???

tapio

Vetinarille: Sumentaminen luo sellaisen vaikutelman, että kysymys on rikollisista, jostain mafiaporukasta. Antifasistit ovat siis vaatineet sumentamista.

KphS

Aiheen vierestä varsin riemukasta vuoropuhelua aiheesta osoitteessa:

http://www.karjalainen.fi/scripts/edoris/edoris.dll?app=server&com=sqlxml&tem=d_aihe_n.tpl&topicid=184335

Arvatkaapa mitkä kaksi joukkuetta kisailevat keskenään?  ;D
Asun Tanskassa eli olen itsekin maahanmuuttaja. / En edusta kantaväestöä.

N

Quote from: tapio on 11.11.2009, 20:06:26
Vetinarille: Sumentaminen luo sellaisen vaikutelman, että kysymys on rikollisista, jostain mafiaporukasta. Antifasistit ovat siis vaatineet sumentamista.

Kyllähän tuo on ihan ymmärrettävää, ettei halua kasvojansa kaikki näkyville, oli konteksti mikä tahansa. Itsekkään en ole tuohon sumentamiseen (tai muutenkaan videoeditointiin) perehtynyt, niin en voi auttaa. Adobe Premiereen löyty kyllä ohjeet, mutta itse ohjelmaa ei ole.

Vetinari

Quote from: N on 11.11.2009, 20:37:47
Kyllähän tuo on ihan ymmärrettävää, ettei halua kasvojansa kaikki näkyville, oli konteksti mikä tahansa. Itsekkään en ole tuohon sumentamiseen (tai muutenkaan videoeditointiin) perehtynyt, niin en voi auttaa. Adobe Premiereen löyty kyllä ohjeet, mutta itse ohjelmaa ei ole.

Löysin itsekin ko. ohjelmaan ohjeet, ja latailen parhaillaan installeria kyseiselle ohjelmalle. Hirveän raskaalta ohjelmalta vaikuttaa, kun pelkän installerin lataaminen kestää 20 minuuttia (eikä kyse ole koneen hitaudesta). No, katellaan.

Minulle on aivan sama, miksi kukin sumennusta pyytää, pyrin noudattamaan pyyntöä, niin epätavallinen ja uusi kuin se onkin. Syy siihen tosin on tässä tapauksessa siinä, että meidän hommalaisten pelätään keräävän jotain vasurien mustaa listaa, mikä kuulostaa ehkä harhaisimmalta ikinä, mutta syy kuin syy.

Kieltämättä omakin nahka on tässä vähän mielessä. Jos en kunnioita sumennuslupaustani, niin ei sitä tiedä minkälaisen happy slappingin kohteeksi tässä vielä joutuu...  :roll:
- Miniluv

N

Quote from: Vetinari on 11.11.2009, 21:05:05
Quote from: N on 11.11.2009, 20:37:47

Löysin itsekin ko. ohjelmaan ohjeet, ja latailen parhaillaan installeria kyseiselle ohjelmalle. Hirveän raskaalta ohjelmalta vaikuttaa, kun pelkän installerin lataaminen kestää 20 minuuttia (eikä kyse ole koneen hitaudesta). No, katellaan.

Minulle on aivan sama, miksi kukin sumennusta pyytää, pyrin noudattamaan pyyntöä, niin epätavallinen ja uusi kuin se onkin. Syy siihen tosin on tässä tapauksessa siinä, että meidän hommalaisten pelätään keräävän jotain vasurien mustaa listaa, mikä kuulostaa ehkä harhaisimmalta ikinä, mutta syy kuin syy.

Kieltämättä omakin nahka on tässä vähän mielessä. Jos en kunnioita sumennuslupaustani, niin ei sitä tiedä minkälaisen happy slappingin kohteeksi tässä vielä joutuu...  :roll:

Onhan se raskas kaikin puolin, sitä ei käy kieltäminen, mutta ajaa myös asiansa ymmärtääkseni. Ja onhan se sumennus kohteliasta kun kerran on luvattukkin, kuiten mahdollisuuksien mukaan soisin ihmisten pitävän lupauksensa.

Vetinari

No niin. Päädyin nyt sellaiseen ratkaisuun, että irrotin äänitiedoston videosta ja teen "videon" missä on Harisen alustus audiotiedostona ja kuvana Harisen still-kuva, joka on löydettävissä Googlellakin.

Teen myös uuden tuubitilin sitä varten, koska haluan muiden videoideni olevan rauhassa mahdolliselta häiriköinniltä. Video on tarjolla huomenna aamupäivällä.

Laatu ei sitten ole mikään super-hyper, koska olen joutunut tätä varten käyttämään ihan uusia ohjelmia ja työkaluja, joita en ennen ole tottunut käyttämään. Mahdollisimman vaikeasti on tämäkin taas pitänyt hoitaa... :(

Edittiä: videot ovatkin tarjolla vasta iltapäivällä. Nukuin univelkoja pois, ja lataaminen tuubiin kestää näköjään puoli ikuisuutta. Eka osa on jo latautumassa. Teki kovasti mieli laittaa kategoriaksi comedy, mutta olin asiallinen ja laitoinkin news ja politics. :D
- Miniluv

risto

Karjalaisen keskusteluista (korostukset allekirjoittaneen):
Quote from: Päivi Harinen
Miksei voitaisi tehdä ensin tutkimusta siitä, miten erityyppiset maahanmuuttajat ovat onnistuneet asettumaan aloilleen, ovatko he onnistuneet muuttumaan hyödylliseksi osaksi yhteiskuntaa, työllistymään jne. Sitten voitaisiin miettiä tilastollisten analyysien valossa, minkälaista porukkaa on järkevää ottaa lisää ja kuinka paljon.

Tätä tutkimustahan on vaikka kuinka paljon. Ja se juuri kertoo systemaattisesta eriarvioisuudesta. On ihan eri asia olla Suomessa vaikkapa Sveitsistä tullut maahanmuuttaja kuin Somaliasta tullut. Mutta - "vaikka itse sanonkin" - nämä systemaattiset tulokset yhteiskuntatutkijan näkökulmasta eivät kerro siitä, että "näissä ja näissä maahanmuuttajissa on jotain vikaa ja heidät pitää vaihtaa" vaan siitä, että elämme rakenteissa, jotka tuottavat hierarkkisia asemia, joihin ihmisiä asetellaan milloin minkinlaisen syyn (tässä tapauksessa etninen tausta - se voi olla myös sukupuoli, ikä, vammaisuus jne.) perusteella. Esimerkiksi maahanmuuttajataustaisten korkeakouluopiskelijoiden vähyys ei kertone maahanmuuttajataustaisten kouluttautumiskyvyttömyydestä vaan siitä, että valintakriteerimme ovat hyvin rajoittuneet ja tuulettamisen tarpeessa.

Harinen on kuitenkin professori sentään, ei kai noin pehmeitä pitäisi puhua? Harinen on ilmeisesti törmännyt joihinkin tilastollisiin tutkimuksiin, jossa selviää tiettyjen maahanmuuttajaryhmien muita heikompi "kotoutuminen". Tai tarkemmin sanottuna täysin olematon kotoutuminen. Harisen johtopäätökset eivät kuitenkaan ole järkeviä. Tällaisia johtopäätöksiä voisi olettaa lukiolaistytöiltä, mutta ei suomalaisen yliopiston professorilta.

Miksi ihmeessä kiinalaiset "vinosilmät" maahanmuuttajat eivät kohtaa rakenteellista rasismia, mutta jugoslaavit, valkoihoiset eurooppalaiset kohtaavat? Eihän tuossa ole järjen hiventäkään. Miksi taas venäläiset "ryssät" ja ruotsalaiset "hurrit" eivät kohtaa rakenteellista rasismia? Ei tuossa ole mitään logiikkaa.

Luku- ja kielitaidon puute, oma sisäänpäin kääntynyt kulttuuri ja valtaväestöstä eristäytyminen. Siinä muutama syy "JIIS-maiden" (+ nykyään A niinkuin Afganistan) edustajien onnettomaan kotoutumiseen. Jugoslaviasta tulleet tosin oletettavasti kotoutuvat muita "JIIS"-maita paremmin, koska heidän kulttuurinsa on avoimempi ja eurooppalaisempi kuin iranilaisten, irakilaisten ja somalien vastaavat. Vastaavasti iranilaiset integroituisivat Irakiin oletettavasti paremmin kuin jugoslaavit.

Vaikka oletettaisiin, että osa kotoutumisen epäonnistumisesta tiettyjen ryhmien suhteen johtuisi mystisestä rakenteellisesta rasismista, erot ryhmien välillä ovat aivan liian huikeat, että ne voitaisiin redusoida johtumaan pelkästä rasismista. Tämä olisi hyvä Harisenkin ymmärtää.

Ps. Karjalaisen keskusteluun rekisteröityminen tuntui turhan hankalalta, joten käsitellään Harisen viestiä nyt sitten tässä.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

ikuturso

Tämä Harisen logiikkapläjäys on ihan helmi:

Quote"Rikollisia ja sopeutumiskyvyttömiä pummeja täällä taas ei tarvita. Niitä meillä on tarpeeksi omasta takaa. Juuri tällaiset yksilöt pilaavat koko väestönosan maineen."

Onko tämä tulkittava niin, että "ikiomat" rikollisemme ja sopeutumiskyvyttömät pummimme tulisi myös poistaa maasta (vai olemmeko kuitenkin valmiit pitämään heistä huolta - jos ei muuten, niin erilaisin valtauttavin ja voimaannuttavin syrjäytymisenestoprojektein)?

Entä esimerkki Joensuun kristalliyön tapahtumasta, jossa kysyttiin, miksi meidän tulee oppineessa yhteiskunnassamme sietää ihmisiä, jotka uskovat, että maapallo on litteä ja joiden lapsille ei saa opettaa, että se on pyöreä (vaikka pyöreys on luonnontieteen mittauksin selvästi osoitettu). Pitäisikö kysymystä jatkaa niin, että tuleeko meidän sietää niitä ehkä miljoonaa "meikäläistä", jotka uskovat kuolleista heräämiseen (jota ei ole mittauksin todistettu)? Vai olisiko syytä ajaa heidätkin hornan tuuttiin - jonnekin, missä tällainen tietämättömyys on arkipäivää ja osa opetusta?

Etnisyyteen perustuvan eriarvoisuuden yhteiskunta on rasistinen, ja olemme kaikki osa sitä. Oma rasistisuutemme näkyy hyvin tilastollissa analyyseissa (esim. työmarkkinoiden tai koulutuksen kentiltä), eli luonnontieteen menetelmin tehdyissä yhteiskuntatutkimuksissa. Kristalliyön teema "Tunnista rasismi" oli tärkeä ja asian ytimeen osunut.

Jos joku ei halua suomeen lisää rikollisia, tarkoittaa sitä, että suomessa syntyneet ja asuneet rikolliset tulisi myös lähettää maasta. jepjep.

Jos joku ei anna opettaa lapsilleen luonnontieteitä tarkoittaa sitä, että kaikki kristityt pitää lähettää maasta pois. jepjepjep.

Jos minulla olisi parantumaton syöpä, niin en haluaisi sen kaveriksi sikainfluenssaa. Toki toivoisin varmaan sen syövänkin olevan tiessään, mutta jos se olisi "sisäsyntyinen" ja integroitunut elimistööni joka puolelle ja käytännössä mahdoton poistaa, se olisi hyväksyttävä ja käytettävä olemassa olevia hoitomuotoja tilanteen korjaamiseksi mahdollisimman hyväksi. Lisäinfektioita vastaan sen sijaan voi ja pitääkin taistella, jotta elo vielä jatkuisi. Harisen logiikalla jos ihmisessä on syöpä, kaikki muutkin taudit ovat tervetulleita ja jopa suotavia, koska ihmisen kuolema on kuitenkin väistämätön.
Sikainfluenssaa vastaan on siis perusteltua taistella vain, jos pystyy myös poistamaan kaikki syöpäsolut kehostaan.

Loppukappaleessa Harinen syyllistyy vielä puhumaan rasisteista me-muodossa, eli liittää itsensä löyhästi viiteryhmään jota halveksii. Voi että me suomalaiset osaamme olla toisillemme susia. En paremmin tule enkä sano.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

N

Quote from: ikuturso on 12.11.2009, 10:39:34

Loppukappaleessa Harinen syyllistyy vielä puhumaan rasisteista me-muodossa, eli liittää itsensä löyhästi viiteryhmään jota halveksii. Voi että me suomalaiset osaamme olla toisillemme susia. En paremmin tule enkä sano.

-i-

Vähän tulisi mieleen, että annetaan oikeutus rasismisyytöksille sillä, että kritisoidaan ns. omaa viiteryhmää. Eli sama kuin suomalaiset saavat hyvillä mielin haukkua toisia suomalaisia känniääliöjunteiksi, koska kuuluu itse samaan viiteryhmään (suomalaiset), mutta toisten ryhmien (romanit, maahanmuuttajat) haukkuminen samantasoisilla perusteilla ei ole hyväksyttävää, koska silloin ollaan kyseisen viiteryhmän ulkopuolella.

Tai sitten (ilkeilläkseni) Harinen on löytänyt oman sisäisen rasistinsa ja ulottaa tämän koskemaan myös kaikkia muita suomalaisia, että pakkohan heillä on olla samanlaisia ajatuksia/tuntoja, mutta niitä ei vain myönnetä. Tiedä häntä.

Vetinari

Do dii. Ensimmäinen osa on tässä, ja toinen seuraa ihan puolen tunnin sisällä, kun tuubi on malttanut prosessoida sen näyttökuntoon. Valitettavasti joutunette välillä kääntämään äänenvoimakkuutta vähän kovemmalle, kun puhuja seilaa eessun taassun ja kamera on paikallaan. Jouduin käyttämään vieraita ohjelmia, joten en oikein pystynyt tuohon äänenvoimakkuuteen puuttumaan. :(

http://www.youtube.com/watch?v=kwjexTn4nxc

Ja tässä jatko:

http://www.youtube.com/watch?v=I0pd0Nj4ud0

Peijooni miten paljon kahinaa, yskimistä ja kaikenlaisia häiriöääniä. Olosuhteetkin asettivat tiettyjä rajoituksia laadulle.  :-\

- Miniluv

Kosak

Quote from: Vetinari on 12.11.2009, 15:21:14
Do dii. Ensimmäinen osa on tässä, ja toinen seuraa ihan puolen tunnin sisällä, kun tuubi on malttanut prosessoida sen näyttökuntoon. Valitettavasti joutunette välillä kääntämään äänenvoimakkuutta vähän kovemmalle, kun puhuja seilaa eessun taassun ja kamera on paikallaan. Jouduin käyttämään vieraita ohjelmia, joten en oikein pystynyt tuohon äänenvoimakkuuteen puuttumaan. :(

http://www.youtube.com/watch?v=kwjexTn4nxc

Happimyrkytys. Repesin  ;D Kuunnellaanpa mitä tädillä on sanottavaa  :)

Timo Rainela

KIITOS Vetinari, hyvin kuului ja selvän sai.
Toivottavasti itse selvisit ilman vakavia hengen vaurioita tuosta koitoksesta. ;)
Tv. yksi "vapauden tietä pelkäävä, sonnan puhuja ja rasismin loputtomassa suossa taaplaaja."
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Roope

Ja tämä Päivi Harinen on siis sosiologian professori? Seurakunnan päiväkerhoissa on samantasoisia ja -sisältöisiä esityksiä synnistä ja syntisistä kuusivuotiaille.

Ei tuohon tyyppiin kannata tuhlata aikaa dokumentointia enempää. Tuskin kukaan tulee maahanmuuttopoliittisessa keskustelussa vetoamaan Hariseen auktoriteettina, sillä nuo hänen heiveröiset teesinsä kaatuvat ihan itsestäänkin, kun ne lausuu ääneen tai kirjoittaa tekstiksi.

Kiitos Vetinari. Oli mielenkiintoista, mutta toista osaa en myötähäpeän yliannostuksesta johtuen pysty kuuntelemaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Julmuri

Omaa myötähäpeän tunnettani helpottaa se kauhistuttava ajatus kuinka tuokin "rasismitutkija" lentelee yhteiskunnan rahoilla ympäri maailmaa jossain samanmielisten puoluepäivillä konferensseissa.

On myös jollakin tavalla pelottavaa kun hän kertoo kuinka "vapauttaan pelkäävä ihminen kiinnittyy voimakkaaseen ideologiaan". Hariselta jää vain kokonaan näkemättä se, että hän on itse se, joka tähän voimakkaaseen ideologiaan on kiinnittynyt esim. kaikenkattava rasismimääritelmä, yhteiskuntajärjestelmän syy (marxilainen oppi) ja muiden kuin samanuskoisten näkeminen rasisti/fasisti/natsi-akselilla.

Uskallan väittää, että Homma-foorumilla esiintyy huomattavasti suurempi mielipiteiden diversiteetti kuin Harisen oikeauskoisten kokouksissa. Väite on helppo todistaa oikeaksi ääriesimerkillä : Mikäli Homma-foorumille tulee kirjoittelemaan monikulttuurikokeilun kannattaja, hän varmasti saa epämiellyttävääkin kritiikkiä, mutta myös asiallisia vastauksia. Monikulttuuri yms. kokouksissa ei sen sijaan kriittiset äänet kykene edes saamaan puheenvuoroa.

Mikäli pidämme oikeana Frommin teesiä automaattisesta samankaltaistumisesta, jossa omaa minää ja vapautta paetaan samanmielisten joukkoon voimme tehdä mielenkiintoisen johtopäätelmän. Jos näytän, puhun, ajattelen ja tunnen kuten muutkin yhteisössä olen onnistunut pakenemaan omaa minääni ja vapauttani. Kun ajattelee "samanmielisten monikulttuurikokouksia" tai "rasismimarsseja" ja vertaa niitä esimerkiksi Homma-foorumiin kummassakohan omaa minää ja vapautta paetaan ryhmä-identiteetin suojiin?  

far angst

Kiitos Ank-Morporkin Patriisille hyvästä videosta.  Videon sisältö on paras esimerkki siitä, että Suomessa on aivan liikaa yliopistoja.  Joka niemeen, notkoon ja saarelmaan ei ole syytä perustaa yliopistoa, vaikka sitten siltarumpuperusteita sille olisikin. 

Mitään reaalitarvetta ei ole niistä valmistuville höttötieteilijöille vaikka sitten tarpeen lisäämiseksi ja ilmeisesti ideologisista ja osin varmaan säälistäkin on erikseen ja händicäpiksi muodostettu kokonaisia uusia taikausk "tieteitä".  Näistä esimerkkinä olkoon naistutkimus ja komeljanttaritiede.  Naistutkimus tuottaa miesvihaa ja sitä tukevia epävalideja, pseudotieteellisiä tutkimustuloksia, jotka kylläkin ovat Vulva-lehdessä oikeinkin kovassa huudossa.  Komeljanttaritiede taas tuottaa taiteen tohtoreita, jotka havainnoivat ja selittelevätkin maailmaa kohtuvaistonsa ja -kokemuksien avulla.

Yliopistoja pitäisi vähentää samoin kuin muitakin teinien väliaikaisia säilytystiloja.   Lisäsyy supistaa yliopistojen määrää ilmenee Päivi Harisessa:  ei ole päteviä opettajia.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.