News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-11-03 Karjalainen: Kristalliyönä kynttiläkulkue rasismia vastaan

Started by Roope, 03.11.2009, 23:13:17

Previous topic - Next topic

Iiro Iso-Ilomäki

Jos kerta herroja ja rouvia hävettää olla suomalainen ja moku on niin ihanaa ja väistämätöntä, niin menkääpäs hus hus sitten tuonne monikulttuurin kehtoon, länsi-naapurimme kaupunkeihin tepastelemaan.
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

JT

Kuvaaminen julkisella paikalla on luvallista. Sen estäminen on laitonta.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Nuivanlinna

Kissapedolta ym taitureilta nyt kuvaa, Kristalliyö-Israel-Homma!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Atte Suomalainen

Quote from: I_Heit_ on 09.11.2009, 06:26:52
Jos kerta herroja ja rouvia hävettää olla suomalainen ja moku on niin ihanaa ja väistämätöntä, niin menkääpäs hus hus sitten tuonne monikulttuurin kehtoon, länsi-naapurimme kaupunkeihin tepastelemaan.
Kyllä tosiaan hävettää olla Suomalainen, kun meidän kansassa on tuollaistakin porukkaa. Katkeruudella on valtava voima.

PMH

Ja huomenna keltainen lehdistö otsikoi; "ÄÄRIOIKEISTO RÄHINÖI JOENSUUSSA-rasismi nousee jälleen..nainen kuvasi mielenosoitusta" ;D ;D ;D

Huvittaa muuten tuo "rauhaa, rakkautta, monikulttuuria-porukan" rasismin kitkeminen pesäpallomailalla-asenne. Heikin ja kumppaneiden kannattaisi hankkia oikeaa ansiotyötä - siitä saa oikeasti omaa rahaa ja kontaktin tosielämään.
Myös heikin artikuloinnin taso ilmentää maailmanparantajan sivistyksen tasoa. ???
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Juki

Quote from: PMH on 09.11.2009, 10:20:36
Ja huomenna keltainen lehdistö otsikoi; "ÄÄRIOIKEISTO RÄHINÖI JOENSUUSSA-rasismi nousee jälleen..nainen kuvasi mielenosoitusta" ;D ;D ;D

Huvittaa muuten tuo "rauhaa, rakkautta, monikulttuuria-porukan" rasismin kitkeminen pesäpallomailalla-asenne. Heikin ja kumppaneiden kannattaisi hankkia oikeaa ansiotyötä - siitä saa oikeasti omaa rahaa ja kontaktin tosielämään.
Myös heikin artikuloinnin taso ilmentää maailmanparantajan sivistyksen tasoa. ???

Alkaa mennä jo....mutta jos tuolla pesismailasuvaitsevaisten porukalla on sitten sitä happea pääkopassaan runsaasti, taidan ihan suosiolla pysyttäytyä pimeässä maakuopassa hengittelemässä vaikkapa radonia ja muita maakaasuja kitusiin. Korkeintaan käyn kellarin tunkkaisimmassa nurkassa hengittelemässä päiväannoksen ummehtunutta hiilidioksidia. Happea en ota, vaikka uhattais mailalla.

Niin ja jos tämä on rauhan puolesta -porukka, millainenhan se Ydinaseeton Pohjola -porukan toivemaailma olikaan silloin (1980-luvulla?)?

poeka

Tuollahan olisi ollut hyvä muistaa kaikki niitä miljoonia kommunistien uhreja jotka sattuivat jäämään Stalinin ja muitten sankareitten jalkoihin siinä vaiheessa kun sitä paratiisia luotiin Neuvostoliittoon ja satelliittivaltioihin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Population_transfer_in_the_Soviet_Union
"Minä tahdon kaatua kunnialla vapaan ja väljän taivaan alla."

IDA

Quote from: tapio on 07.11.2009, 23:44:40
Ei ole ihme, että vasemmiston kannatus alenee, kun vasurinuoret pyrkivät omimaan tällaisetkin tapahtumat ikiomikseen, jonne muut eivät saisi tulla. Saisiko heitä edes äänestää, ellei ole sataprosenttisesti oikealla linjalla?  :)

Eihän noita uskaltaisi äänestää. Niin pelottavaa ja kovaa porukkaa; tatuoinnit ja kaikki.  :'(

ekto

Niin tämän Heikki Multasen IRC-profiilissa ainakin näkyisi viitteitä myös anarkiaan:
http://irc-galleria.net/user/viiru/picture/71333661

Anarkomarkot ja vasemmistolaiset ovat osoittaneet mieltä väkivaltaisesti sekä väkivaltaa käyttäen yrittäneet estää muita osoittamasta mieltä. Oletteko koskaan kuulleet Hommalaisen käyttäneen väkivaltaa poliittisen mielipiteensä johdosta?

Kukaan ei ollut vihjannut häiriköinnistä ennen tai jälkeen Heikin vihapuheiden. Vain Heikki itse on puhunut väkivallan käytöstä niitä kohtaan, jotka eivät jaa samaa näkemystä aiheesta.

turha jätkä

Quote from: ekto on 09.11.2009, 14:54:44
Anarkomarkot ja vasemmistolaiset ovat osoittaneet mieltä väkivaltaisesti sekä väkivaltaa käyttäen yrittäneet estää muita osoittamasta mieltä. Oletteko koskaan kuulleet Hommalaisen käyttäneen väkivaltaa poliittisen mielipiteensä johdosta?

Vertailu on aavistuksen epäreilu, koko vasemmisto versus vuoden vanha foorumi. Olisi ehkä kattavampaa kysyä, että oletteko koskaan kuulleet kenenkään maahanmuuttoon, pakolaisiin tai vasemmistolaisiin kriittisesti suhtautuvan henkilön käyttäneen väkivaltaa poliittisen mielipiteensä johdosta?

Jiri Keronen

Kukaan ei ollut vihjannut häiriköinnistä ennen tai jälkeen Heikin vihapuheiden. Vain Heikki itse on puhunut väkivallan käytöstä niitä kohtaan, jotka eivät jaa samaa näkemystä aiheesta.

Näin juuri. Suurin osa vasemmistonuorista on ihan normaalia ja järkevää porukkaa, joka kyllä tajuaa, että väkivalta ei kuulu sivistyneiden ihmisten käytöstapoihin. Heikin vihapuheet ovat aidosti yksittäistapaus, jota ei saa yleistää.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

ekto

Quote from: Jiri Keronen on 09.11.2009, 15:09:06
Näin juuri. Suurin osa vasemmistonuorista on ihan normaalia ja järkevää porukkaa, joka kyllä tajuaa, että väkivalta ei kuulu sivistyneiden ihmisten käytöstapoihin. Heikin vihapuheet ovat aidosti yksittäistapaus, jota ei saa yleistää.

Tuossa keskustelussa, jossa Heikki vihaansa kylvi, joku ehdotti myös että "OIs kyllä hyvä pitää myös Pitkien puukkojen yö- kulkue". Tämä on mielestäni sama, jos pasifisti julistaisi sotaa sotivia vastaan, sillä eikö Heikin ja kumppanien toiminta ole juuri fasismia?

Quote from: turha jätkä on 09.11.2009, 15:06:08
Olisi ehkä kattavampaa kysyä, että oletteko koskaan kuulleet kenenkään maahanmuuttoon, pakolaisiin tai vasemmistolaisiin kriittisesti suhtautuvan henkilön käyttäneen väkivaltaa poliittisen mielipiteensä johdosta?
Tämä onkin hyvä määritelmä. Ja tuohan taitaa toimia mm. ruotsissa, missä vasemmistolaiset ovat tosi väkivaltaisia ja jopa suunnittelevat tekoja väärien puoluoiden merkkihenkilöitä vastaan. Sen voisi vielä muotoilla ehkä näin oletteko koskaan kuulleet kenenkään maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkaan tai vasemmistoatteeseen kriittisesti suhtautuvan henkilön käyttäneen väkivaltaa poliittisen mielipiteensä johdosta

Kalle M.

Mahtaakohan olla sama Heikki kyseessä: http://yle.fi/aohjelmat/apiste/arkisto/id42563.html

Huomatkaa: "Multanen sanoo valokuvanneensa illan tapahtumia. Hän kiistää tehneensä mitään laitonta."

Kalle

Julmuri

Vertailu on aavistuksen epäreilu, koko vasemmisto versus vuoden vanha foorumi. Olisi ehkä kattavampaa kysyä, että oletteko koskaan kuulleet kenenkään maahanmuuttoon, pakolaisiin tai vasemmistolaisiin kriittisesti suhtautuvan henkilön käyttäneen väkivaltaa poliittisen mielipiteensä johdosta?

Olen. Äärioikeisto eli "hitleriläiset" on ihan saman kolikon kääntöpuoli. He kaiketi "suhtautuvat kriittisesti vasemmistoon ja maahanmuuttoon"?

Sen sijaan en ole kuullut kenenkään nykyisestä ns. maahanmuuttokriittisestä liikkeestä käyttäneet väkivaltaa poliittisen mielipiteen edistämiseksi muilla keinoilla.

Jiri Keronen

Quote from: ekto on 09.11.2009, 15:24:01
Tuossa keskustelussa, jossa Heikki vihaansa kylvi, joku ehdotti myös että "OIs kyllä hyvä pitää myös Pitkien puukkojen yö- kulkue". Tämä on mielestäni sama, jos pasifisti julistaisi sotaa sotivia vastaan, sillä eikö Heikin ja kumppanien toiminta ole juuri fasismia?

Koko nimitys "antifa" osoittaa, mistä anttifanteissa on kyse. Antifa perustuu nimensä mukaisesti fasismiin. Se on fasismin peilikuva, eikä sitä ole olemassa ilman fasismia. Jos fasismia ei olisi, myöskään antifoja ei olisi. Antifan olemassaolon kannalta on välttämätöntä, että myös fasismia on. Kun fasismi katoaa, oikeutus antifan olemassaololle katoaa. Antifa-aate ei siis voi koskaan vastustaa fasismia aidosti, koska ko. meemin olemassaolon kannalta on välttämätöntä, että fasismia ei koskaan poisteta olemassaolosta. Kun fasismia ei ole, antifojen on itse luotava fasismia.

Antifan ja uusnatsismin erottavat toisistaan vain ulkoiset symbolit, eli "hyvä ja paha"-asettelu, ja se, millaisia asioita hyvään liittyy ja millaisia pahaan liittyy. Ideologia molempien takana on käytännössä samanlainen, sillä se dehumanisoi ihmisiä ja oikeuttaa minkälaisen käytöksen tahansa näitä pahoja ihmisiä vastaan. Juuri näin natseillakin tapahtui. Eivät he ajatelleet olevansa itse pahoja, vaan he ajattelivat toisten olevan pahoja, minkä avulla he oikeuttivat toimintansa.

Jos fasismi on valokuva, antifa on sen valokuvan negatiivi. Värit voivat olla erilaiset, mutta muoto on sama.

Vae Victis -blogini

Sikanez

Quote from: Hiidenlintu on 08.11.2009, 16:47:23
Quote from: Lexor on 08.11.2009, 16:16:11
Quote from: Jiri Keronen on 08.11.2009, 13:39:36
Kun Vasemmistonuoret järjestivät Turussa rasisminvastaisen mielenosoituksen, kävin paikalla, ja vaikka olikin saatananmoinen kaatosade, koko tapahtumasta jäi ihan hyvä fiilis.

Siitä tapauksesta onkin muutaman kuva olemassa.

Hauska tuo "Hävettää olla suomalainen!"-slogan. Kerran eräs tyyppi sanoi keskustelun yhteydesssä tuon, mihin vastasin: "Niin. Minuakin hävettää, että sinä olet suomalainen."
Hyvin sanottu sinulta.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Nuivanlinna

Quote from: Jiri Keronen on 09.11.2009, 15:50:02

Koko nimitys "antifa" osoittaa, mistä anttifanteissa on kyse. Antifa perustuu nimensä mukaisesti fasismiin. Se on fasismin peilikuva, eikä sitä ole olemassa ilman fasismia. Jos fasismia ei olisi, myöskään antifoja ei olisi. Antifan olemassaolon kannalta on välttämätöntä, että myös fasismia on. Kun fasismi katoaa, oikeutus antifan olemassaololle katoaa. Antifa-aate ei siis voi koskaan vastustaa fasismia aidosti, koska ko. meemin olemassaolon kannalta on välttämätöntä, että fasismia ei koskaan poisteta olemassaolosta. Kun fasismia ei ole, antifojen on itse luotava fasismia.

Antifan ja uusnatsismin erottavat toisistaan vain ulkoiset symbolit, eli "hyvä ja paha"-asettelu, ja se, millaisia asioita hyvään liittyy ja millaisia pahaan liittyy. Ideologia molempien takana on käytännössä samanlainen, sillä se dehumanisoi ihmisiä ja oikeuttaa minkälaisen käytöksen tahansa näitä pahoja ihmisiä vastaan. Juuri näin natseillakin tapahtui. Eivät he ajatelleet olevansa itse pahoja, vaan he ajattelivat toisten olevan pahoja, minkä avulla he oikeuttivat toimintansa.

Jos fasismi on valokuva, antifa on sen valokuvan negatiivi. Värit voivat olla erilaiset, mutta muoto on sama.

Moderointi herätyyyys, etusivulle!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Juki

Quote from: Jiri Keronen on 09.11.2009, 15:50:02
Quote from: ekto on 09.11.2009, 15:24:01

Jaa-a. Eli tämä koskee myös mokutuskriitikkoja? Onko muotoilussa kyse melkomoisesta yleistyksestä ja akateemisesta identiteettijargonista? Jos ei, samahan koskee myös hommalaisia ja muita vastaavia (värit erit, muoto sama). Pitäiskö meidän katsella peiliin vähän hemmetin ahkerasti siinä tapauksessa.

Ei todellakaan etusivulle tarkemmin harkitsematta.

Kosak

Kohtahan tämä alkaa.. Olisin mielelläni ollut paikalla jos en olisi Joensuusta joutunut töiden takia lähtemään  :(

Pistäkäähän paikalla olleet sitten raporttia miten homma meni!

Nikopol

Se yksi eiralainenhan on raiskannut ja ampunut läjäpäin naisia ja homoja. En nyt muista kenet ampui ja kenet raiskasi ja missä järjestyksessä. Hänhän oli oikeudessakin tästä syystä.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Jiri Keronen

Quote from: Juki on 09.11.2009, 16:01:24
Jaa-a. Eli tämä koskee myös mokutuskriitikkoja? Onko muotoilussa kyse melkomoisesta yleistyksestä ja akateemisesta identiteettijargonista? Jos ei, samahan koskee myös hommalaisia ja muita vastaavia (värit erit, muoto sama). Pitäiskö meidän katsella peiliin vähän hemmetin ahkerasti siinä tapauksessa.

Luonnollisesti se koskee mokutuskriitikkoja siten, että mokutuskritiikin pointtina on nimenomaisesti vaikuttaa siten, että mokutushulluus loppuu. Kun tämä tapahtuu, on Homma tarpeeton. Homman tarkoituksena on tehdä Homma tarpeettomaksi. Tosin siten se ei koske Hommaa, että Homman tarkoituksena on humanisoida ihmiset ja pyrkiä siihen, että ihmisiä kohdellaan ihmisinä, eikä ryhmän osana, kuten monikulttuurisuudessa.

Vae Victis -blogini

Aapo

Onko Vasemmistonuorissa tai Vasemmistoliitossa ryhdytty minkäänlaisiin kurinpitotoimenpiteisiin Multasta kohtaan? Minä olen kyllä valmis antamaan heille synninpäästön mikäli Multasen uhkailut tuomitaan jollain konkreettisella tavalla.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Jiri Keronen

Quote from: Aapo on 09.11.2009, 16:39:13
Onko Vasemmistonuorissa tai Vasemmistoliitossa ryhdytty minkäänlaisiin kurinpitotoimenpiteisiin Multasta kohtaan? Minä olen kyllä valmis antamaan heille synninpäästön mikäli Multasen uhkailut tuomitaan jollain konkreettisella tavalla.

En tiedä, mutta nyt, kun mainitsit, taidanpa linkittää vasemmistonuorten puheenjohtajalle aiheesta.

Vae Victis -blogini

Juki

Quote from: Jiri Keronen on 09.11.2009, 16:23:57

Luonnollisesti se koskee mokutuskriitikkoja siten, että mokutuskritiikin pointtina on nimenomaisesti vaikuttaa siten, että mokutushulluus loppuu. Kun tämä tapahtuu, on Homma tarpeeton. Homman tarkoituksena on tehdä Homma tarpeettomaksi. Tosin siten se ei koske Hommaa, että Homman tarkoituksena on humanisoida ihmiset ja pyrkiä siihen, että ihmisiä kohdellaan ihmisinä, eikä ryhmän osana, kuten monikulttuurisuudessa.

Tämähän on selviö. Kannatan ahkeraa peiliinvilkuilua itse kullekin, koska näyttää välillä sille, että kun mokukriitikot käyttävät rankkaa retoriikkaa, se on meidän mielestämme vain retoriikkaa. Kun vasemmisto(n yksittäinen sankari) tekee vastaavaa, mielestämme kyse on melkoisella varmuudella oikea uhkaus ja ainakin Vasemmistoliiton pitää tehdä kurinpitotoimenpiteitä eksyneitä lampaitaan kohtaan.

Joko jatkamme tällä huulenheitto/saivartelu/alta lipan retoriikka-linjalla, kuten tässäkin ketjussa on tehty (itsekin olen sitä tehnyt) ja hyväksymme vastaavan touhun kenelle tahansa muullekin. Tai sitten alamme moderoida ja miettiä suht tarkkaan käyttämäämme retoriikkaa, kuten ainakin itse olen muutaman kerran ehdottanut eri yhteyksissä - ilman mitään vastakaikua. Emmehän voi vaatia muilta jotain sellaista, mitä emme vaadi itseltämme. Muistaakseni hra Keronen on itsekin älähtänyt jossakin yhteydessä siihen suuntaan, että neekeri- ja vihervasemmistopiipertäjä-termien käyttö voisi loppua pikkuhiljaa, jos aiomme vaatia muilta suvaitsevaa retoriikkaa ja tulla vakavasti otetuiksi ylimalkaankaan. Ei kai siinä kummempaa.

Vetinari

On äärimmäisen kornia, jos rauhanmarssille osallistuminen poikii väkivaltaa. No, kohtahan tuo alkaa (hengittelen vielä rauhallisesti kotini suojassa)... kameracausti. :D Toivottavasti nyt tajuavat viimeistään kun näkevät minut, etten minä ole minkäänlainen uhka.

Naamani toki jää osanottajien mieleen, joten pitänee olla varovainen jonkin aikaa vielä jutun jälkeenkin, ettei minulle satu "vahinkoa". :(

Quote from: Juki on 09.11.2009, 17:14:21
Tämähän on selviö. Kannatan ahkeraa peiliinvilkuilua itse kullekin, koska näyttää välillä sille, että kun mokukriitikot käyttävät rankkaa retoriikkaa, se on meidän mielestämme vain retoriikkaa. Kun vasemmisto(n yksittäinen sankari) tekee vastaavaa, mielestämme kyse on melkoisella varmuudella oikea uhkaus ja ainakin Vasemmistoliiton pitää tehdä kurinpitotoimenpiteitä eksyneitä lampaitaan kohtaan.

Heidän retoriikkansa oli tässä tapauksessa kuitenkin hyvin yksilöityä henkilökohtaisella tasolla ja sisälsi pesäpallomailan lisäksi myös mahdollisuuden "Pitkien puukkojen yöstä" koska hommalainen on aikeissa kuvata kulkueen ja keskustelutilaisuuden. Koin tämän varsin uhkaavana, koska minä olin se "homma-apina, joka uhkasi tulla kuvaamaan heidän kulkuettaan", ja jolle piti painottaa argumentteja pesäpallomailalla. Olen joutunut nuorempana väkivallan kohteeksi, ja väkivallan uhka pelottaa minua vieläkin, ja otan sellaisen äärimmäisen vakavasti.

Lainaus Multasen omasta vastineesta asialle: "Jos olet asettanut itsesi samaan kelkkaan fasististen kusipäiden ja maahanmuuttokriittisyydellä ratsastavien puskanatsien kanssa, jotka kannustavat väkivaltaan antifasisteja kohtaan mm. kuvaamalla toimintaan osallistuvia, allekirjoittanut on ihan vakavasti sitä mieltä että pesäpallomailan toinen pää on ainoa oikea argumentointimuoto kaltaisiasi vittupäitä kohtaan." (Lähde: http://jarkkopesonen.blogspot.com/2009/11/vasemmistolainen-kehoittaa-vakivaltaan.html)

Jo se, että kuvaan tapahtumaa johon olen itsekin useamman kerran osallistunut, Multasen mielestä "kannustaa väkivaltaan antifasisteja kohtaan", kertoo Multasen kieroutuneista näkökannoista olennaisen. Minä ainakin pidän Multasta potentiaalisesti vaarallisena itselleni kun menen kuvaamaan kulkuetta ja keskustelutilaisuutta.

Toivottavasti samaa rumbaa ei tarvitse käydä läpi kun kuvaan myöhemmin tänä vuonna Joulunavajaisjuhlia torilla. Lumiukko ja tontut tulevat pesäpallomailojen kanssa huutamaan, että kuvaamalla heitä kannustan väkivaltaan jouluhahmoja kohtaan.  :roll:
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Jiri Keronen

Olet oikeassa. Itsekritiikki on mokukritiikin tärkein osa-alue ja sen ylläpitäminen jatkuvasti on äärimmäisen hyödyllistä koko maailmanpelastusoperaatiomme onnistumisen kannalta.

Vae Victis -blogini

RahatTiskiin

Quote from: Aapo on 09.11.2009, 16:39:13

Mitalin saattavat antaa suljettujen ovien takana.

Toivottavasti olen väärässä ja antavatkin kurinpalautusta. Ei siis siitä että jäi kiinni vaan siitä että teki oikeasti väärin.
[Mohammedanism] has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science -- the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. - Winston Churchill, 1899

RahatTiskiin

Quote from: Jiri Keronen on 09.11.2009, 16:23:57

Joko jatkamme tällä huulenheitto/saivartelu/alta lipan retoriikka-linjalla, kuten tässäkin ketjussa on tehty (itsekin olen sitä tehnyt) ja hyväksymme vastaavan touhun kenelle tahansa muullekin. Tai sitten alamme moderoida ja miettiä suht tarkkaan käyttämäämme retoriikkaa, kuten ainakin itse olen muutaman kerran ehdottanut eri yhteyksissä - ilman mitään vastakaikua. Emmehän voi vaatia muilta jotain sellaista, mitä emme vaadi itseltämme. Muistaakseni hra Keronen on itsekin älähtänyt jossakin yhteydessä siihen suuntaan, että neekeri- ja vihervasemmistopiipertäjä-termien käyttö voisi loppua pikkuhiljaa, jos aiomme vaatia muilta suvaitsevaa retoriikkaa ja tulla vakavasti otetuiksi ylimalkaankaan. Ei kai siinä kummempaa.

Hyvä posti. Itsekin helposti sortuu ilveilyyn. Ehkä se on refleksinomainen vastareaktio "ihanaa väistämätöntä" -tykitykselle.
[Mohammedanism] has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science -- the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. - Winston Churchill, 1899

Juki

Vetinari, kuten kirjoitan, ruoskin myös itseäni tällaisesta alta-lipan-heh-heh-tyylisestä retoriikasta ja toki Multasen retoriikka oli aika far out, että en puolustele kaveria (tai ei ole kaveri, ei edes toveri :)) Mutta toivomus hommalaisten itsekritiikistä koski keskustelua ylipäätään, ei vain Multasen tapausta, eikä vain muita vaan myös itseäni. Josko sitten aloittaisi ryhtiliikkeen jo tänään? Itse asiassa - kyllä, miksipä ei.

Rahat tiskiin, itselleni tulee juuri mainitsemiasi reaktioita. Ehkä niitä ei silti ihan joka kerta kuitenkaan olisi tarvetta lyödä tiskiin kirjallisessa muodossa. Maailma varmaan selviää ilmankin jokaisen kynnelle kykenevän suorittamaa hehhehehhe-roiskaisua.

Mr.Business

Asiapuhetta Jukilta. Itsekritiikkiä myös mukaan poijjaat. Jos toinen on tyhmä ja provosoi, ei kannata provosoitua vaan selittää järkipuheella, että "tuo mitä puhut on paskaa", kuten Jarkko Pesonen blogissaan. Jos toisella yhtään on älliä päässä, hän kyllä tajuaa ennen pitkää tyhmän asenteensa ja käytöksensä, kunhan itse pitää pään kylmänä ja osoittaa kuinka idioottimaisesti ja uhkaavastikin tämä käyttäytyy. Tällöin hän ehkä huomaakin, että ihan normaaleja ihmisiä sitä täällä hommassa on, ehkä jopa normaalimpia ja rauhaa rakastavampia kuin hän itse.

Jos provosoituu ja rupeaa heti puhumaan kuinka vaarallista paskasakkia koko vasemmisto on, heidän ja myös monen ulkopuolisen väärä kuva hommalaisista sen kuin vahvistuu. Jotkut voivat oikeasti luulla, että homman takana on pitkälti myös tätä porukkaa: http://www.youtube.com/watch?v=aLUxuq-E9yA

Asiakäytöksellä ja provosoimattomuudella normaalit "vassaritkin" varmasti tajuavat, mikä on sopimatonta käytöstä ja mikä ei. Ja tajuavat, että hommalaiset ovat ihan normaaleja tyyppejä. Jos jotkut antifat eivät tätä tajua, se on heidän murheensa, eikä heidän hyperventilointiin kannata kiinnittää turhaa huomiota. Typeryydellään he vain marginalisoivat itsensä ja puhaltavat vain homman purjeisiin.