News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Sheo

Koitetaanpa nyt kirjoittaa tähänkin.

Tarkkaa ajankohtaa nuivistumiseen en osaa sanoa.
Sen kuitenkin muistan, että paljon ennen nuivistumisprosessia olin kauhea rasisti. Perhana kun tekee välillä pahaa ihan muistellakin näitä rasistisia ajatuksia, mitä silloin päässä välillä liikkui. Ajattelin esimerkiksi näin: "Jos joskus perustan yrityksen, ja saan mahdollisuuden palkata joko tummaihoisen tai vaaleaihoisen. Palkkaan sen tummaihoisen, vaikka se ei olisi yhtä pätevä, koska se on tummaihoinen."  :facepalm: Onneksi silloin en voinut vielä politiikkaan vaikuttaa.

Noh, tämä rasisimi jäi sitten pikku hiljaa taka-alalle ajatuksissa (saattoihan se sieltä piilosta vielä vaikuttaa) ja sananvapaus löysi tiensä omien arvojen top-listoille, missä se on edelleen ehkäpä ihan korkeimmalla pallilla.

Politiikka alkoi myös kiinnostaa enemmän ja toimittjat, nuo sananvapauden edistäjät ja puolustajat, valistivat minua siitä, kuinka hirveä rasisti Jussi Halla-aho on (huomautuksena sen verran, että tässä vaiheessa sananvapaus ei arvoissani vielä ollut sillä korkeimmalla pallilla). No, totta kai uskoin mukisematta. Noinhan se jatkui jonkin aikaa.
Sitten eksyin tuon rasistin Scripta blogia lukemaan (niin vastenmielistä kuin se olikin). Ei pitkään tarvinnut lukea, kun rupesin jo ihmettelemään: "Missä ne rasistiset mielipiteet on? Mihin ne on piilotettu? Pakkohan niitä on täällä jossain olla!". Sen sijaan ajattelin joistain asioista, että ihan järkevää ja "noinhan minäkin ajattelen". Pakkohan ne tekstit oli uudestaan lukea. Sen jälkeen tuli jo epätoivon ja ärtymyksen tunteet pintaan. Ei sen takia, että en löytänyt teksteistä sitä samaa rasistia, jonka toimittajat olivat löytäneet. Vaan sen takia, että en voinut uskoa toimittajia ja uutisia. "Tälläisiäkö meidän toimittajat ovat? Onko nämä "ammattilaiset" tyhmiä vai ymmärtävätkö he tahallaan väärin?" Enkä oikeen tiennyt kumpi vaihtoehto olisi parempi.

Siitä kai se sitten alkoi se nuivistuminen tai kiihtyi - tai pikemminkin paluu nuivuuteen.

Tulipa harvinaisen sekava viesti, vaikka tätäkin asiaa tullut mietittyä aika ajoin aina(kin) siitä asti kun Vieraana ensimmäisen kerran tämä aihe silmään täällä osui.
Armonia metallica, concreta realtà
Videoclip elettronico, elogio di civiltà
Confusa progenia di cellule ribelli
Volo verso l'universo, l'attraverserò
Se sei stella fatti vedere, io mi fermerò

Rekka-Pena

^ Meillä on aika paljon yhteistä :)

Ruckafella

Aretposi

Olin nuorena mahdollisimman antinuiva, jopa niin pitkälle, että avioiduin ammattitaidottoman turvapaikanhakijan kanssa. Arabikulttuuri ja islamin uskonto tulivat vuosien saatossa hyvin tutuiksi ja omakohtaisia kokemuksia ja huomioita alkoi kertyä sellaisessa mittakaavassa, ettei ollut enää mitenkään mahdollista elätellä illuusioita.

Nuivistuin ihan itsekseni pikkuhiljaa vuosien saatossa. Vuoden 2007 eduskuntavaalien alla tutustuin sitten Halla-ahon Scriptaan ja nautin suuresti niiden tekstien, joiden paikkansapitävyydestä voisin laulun laulaa, lukemisesta ja aloin kokea tarvetta tehdä itsekin jotain oman kulttuurini ja yhteiskuntani puolustamiseksi. Ne olivat elämäni ensimmäiset vaalit, joissa kävin äänestämässä. Muuten käteni olivat kuitenkin ja ovat edelleen sidotut lasteni turvallisuuden vuoksi.

Yritän mahdollisuuksieni mukaan osallistua tämän foorumin keskusteluihin, vaikka se merkitsee minulle riskiä. En ole lähtökohtaisesti samoissa asetelmissa muiden foorumilaisten kanssa, koska elän "vastapuolen vyöhykkeellä", mutta toivon kuitenkin, että lukijoissa on niitäkin, joita tällainen "salaisen agentin" välittämä tieto kiinnostaa.
Totuus on se, mikä ei katoa, vaikka siihen lakkaa uskomasta.

J. Lannan haamu

Tervetuloa Aretposi,

Karmamme ovat olleet yhteneväisiä, tai samankaltaisia. Varoituksen sana kuitenkin tästä 'vastapuolesta', tämä nimittäin addiktoi sitä enemmän, mitä enemmän lantaa perusmedian puolelta heitetään kansalaisten silmien eteen...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Epämiellyttävä Totuus

Nuiva on typerä sana jolla ajaa itsensä marginaaliin alta aikayksikön.  Maahanmuuttokriittiseksi kasvoin Hommaa lukiessani - kutsutaan sitä sitten vaikka nuivuudeksi jos on pakko.

Farrow

Quote from: Epämiellyttävä Totuus on 03.02.2012, 14:24:52
Nuiva on typerä sana jolla ajaa itsensä marginaaliin alta aikayksikön.  Maahanmuuttokriittiseksi kasvoin Hommaa lukiessani - kutsutaan sitä sitten vaikka nuivuudeksi jos on pakko.
Ah, kiva että joku muukin täällä on sitä mieltä että "nuiva" on typerä sana. :)
Olen koko hommailuni ajan karsastanut "nuiva" ja "suvis" -sanoja...
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Jaska Pankkaaja

Quote from: Aretposi on 02.02.2012, 15:23:37
Olin nuorena mahdollisimman antinuiva, jopa niin pitkälle, että avioiduin ammattitaidottoman turvapaikanhakijan kanssa. Arabikulttuuri ja islamin uskonto tulivat vuosien saatossa hyvin tutuiksi ja omakohtaisia kokemuksia ja huomioita alkoi kertyä sellaisessa mittakaavassa, ettei ollut enää mitenkään mahdollista elätellä illuusioita.

Nuivistuin ihan itsekseni pikkuhiljaa vuosien saatossa. Vuoden 2007 eduskuntavaalien alla tutustuin sitten Halla-ahon Scriptaan ja nautin suuresti niiden tekstien, joiden paikkansapitävyydestä voisin laulun laulaa, lukemisesta ja aloin kokea tarvetta tehdä itsekin jotain oman kulttuurini ja yhteiskuntani puolustamiseksi. Ne olivat elämäni ensimmäiset vaalit, joissa kävin äänestämässä. Muuten käteni olivat kuitenkin ja ovat edelleen sidotut lasteni turvallisuuden vuoksi.

Yritän mahdollisuuksieni mukaan osallistua tämän foorumin keskusteluihin, vaikka se merkitsee minulle riskiä. En ole lähtökohtaisesti samoissa asetelmissa muiden foorumilaisten kanssa, koska elän "vastapuolen vyöhykkeellä", mutta toivon kuitenkin, että lukijoissa on niitäkin, joita tällainen "salaisen agentin" välittämä tieto kiinnostaa.

Juuri tällaisista syistä anonymiteetti tulee säilyttää tälläkin foorumilla! Missä ihmeen vyöhykkeellä? Äärimmäisen epätodennäköistä että sinut kuitenkaan tunnistetaan anonyyminimimerkin takaa tai että kukaan edes viitsisi näin tehdä. Tervetuloa joka tapauksessa!
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Sunt Lacrimae

Quote from: Farrow on 03.02.2012, 14:27:52

On ihan ok suhtautua nuivasti "nuiva"-termin käyttöön tässä kontekstissa, mutta omasta mielestäni se on oikein osuva enkä suhtaudu siihen ollenkaan nuivasti.
Play stupid games, win stupid prizes.

Aretposi

Quote from: Jaska Pankkaaja on 03.02.2012, 14:40:35

Juuri tällaisista syistä anonymiteetti tulee säilyttää tälläkin foorumilla! Missä ihmeen vyöhykkeellä? Äärimmäisen epätodennäköistä että sinut kuitenkaan tunnistetaan anonyyminimimerkin takaa tai että kukaan edes viitsisi näin tehdä. Tervetuloa joka tapauksessa!
Kiitos!
Olosuhteeni ovat sellaiset, että niistä kertoessani tuttujen on minut aika helppo tunnistaa, mutta tätä suurempi riski on siinä, että käyntini foorumilla voidaan jäljittää käyttämältäni koneelta. Kukaanhan ei pakota kertomaan olosuhteista mitään, mutta minulla mitta täyttyi tässä hiljattain niin, että en enää voi vaieta. "Vastapuolen vyöhykkeellä" viittasin lähinnä siihen, että avioliiton vuoksi elän arabimuslimien parissa ja tätä eivät ehkä kaikki hommalaiset katso hyvällä, mutta ymmärrän sanavalintani virheellisyyden, siksi lainausmerkeissä. 

törö

Kun selaimen käynnistää Sandboxiessa, se ei tee järjestelmään minkään näköisiä muutoksia eikä hommailua näin ollen voi huomata jälkikäteen vaikka olisi itse elävä Erkki. Jos joku ihmettelee miksi se on asennettu koneelle niin voi sanoa ettei halua smötöjen hyppäävän netistä koneelle.

http://www.sandboxie.com/

Huolestunut Kansalainen

Olin nuorena mahdollisimman antinuiva, jopa niin pitkälle, että avioiduin ammattitaidottoman turvapaikanhakijan kanssa.
Onko nuivuus sinulle siis jonkin sortin uskonto? (vrt. islam, juutalaisuus et al)

Arabikulttuuri ja islamin uskonto tulivat vuosien saatossa hyvin tutuiksi ja omakohtaisia kokemuksia ja huomioita alkoi kertyä sellaisessa mittakaavassa, ettei ollut enää mitenkään mahdollista elätellä illuusioita.
Ei millään pahalla mutta käänteisessä tapauksessa täällä ollaan vaatimassa todisteita ja ruotimassa niitä puhki. Surullista nähdä miten moni uskoo tarinasi sellaisenaan vain siksi että se sattuu tukemaan heidän ajatusmaailmaansa. En väitä etteikö elämänkohtalosi olisi tosi, tein vain huomion määrätynlaisesta kaksoisstandardista.

Mitä riskiä se sinulle merkitsee? Naimisissa olevat koti-isät chattailevat netissä tuon tuosta alaikäisten tyttösten kanssa seksi mielessään ja muuta yhtä mukavaa. Sinä lähetät viestejä hommafoorumille, mikä ei ole laitonta. Vältä yhteydenpidossasi tuntomerkkejä jotka voidaan yhdistää henkilöihin joista puhut.

Ei kai tässä muuta. Tuntuu vaan että palstan väkeä ollaan taas viemässä, mutta minähän olenkin idiootti.

Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

törö

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 03.02.2012, 21:45:49
Vältä yhteydenpidossasi tuntomerkkejä jotka voidaan yhdistää henkilöihin joista puhut.

Kannattaa myös valehdella joitakin yksityiskohtia. Eihän sitä netissä kukaan huomaa ja se vaikeuttaa tunnistamista.

Multa sellainen tulee jo automaattisesti joskus silloinkin kun yritän sitä vasiten välttää.

nuiv-or

Quote from: Ulkopuolinen on 03.02.2012, 21:32:38
Toivottavasti voit hankkia itsellesi vaikka sellaisen älypuhelimen jonka kautta voit Hommailla rauhassa ilman suurta riskiä.

Fobba nappaa viha-imeit talteen hetkessä ja tulee syyte kiihotuksesta. Paras keino taitaa olla käydä burkhaan naamioitunena ulkopaikkakuntalaisessa kirjastossa ilman gsm-puhelinta, ettei braxilaistaustaiset paikanna sinua. Muista poistaa keksit ja historia. Anonyymi wlan kertakäyttöläppärillä toinen keino. Naamioituneena tietenkin, ettei kaupungin kamerat ota pärstää talteen ja resurssipulasta kärsivät kytät kyylää sua ajokortti-, passi- tms. kelakorttirekistereistä.

Mene sinä hippi helvetti töihin.

Emo

... mutta minähän olenkin idiootti.

Yritän muistaa tämän, kun luen kommenttejasi.

Emo

...

Tieto kiinnostaa, ja ymmärrän tilanteesi. Toivottavasti voit turvallisesti kirjoitella täällä jatkossakin.

1995-1997 työkaverinani oli nainen, jolla oli (on ehkä edelleen) arabimuslimimies. Naisella oli myös neljä lasta tuon miehen kanssa. Näki selvästi, kuinka äiti joutui olemaan varovainen puheissaan ja teoissaan, vaikka tämä perhe asuu Suomessa. Vanhin tytär oli tuolloin teini-iässä, ja alkoi käyttää huivia. Akateemisesti koulutetut vanhemmat, ja silti integraatio Suomeen ei oikein onnistunut lapsilta.

Äitinä ymmärrän sekä järjen että tunteen tasolla täydellisesti, mitä tarkoitat kun sanot, että "kätesi ovat sidotut lastesi turvallisuuden vuoksi". Muistan sinua, lapsiasi ja miestäsikin rukouksissani, kuten tuolla Ulkopuolinen toiveenkin jo esitti tämän asian puolesta. Myös minä luin äsken viestihistoriasi läpi, enkä epäile kertomasi todenperäisyyttä.

antero

http://www.google.com/trends/?q=kekkonen&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

nuiv-or

Mielestäni nuiva ei ole kovin hyvä sana, rasisti on parempi. Sen sijaan suvis on erinomainen.

AstaTTT

Quote from: Junes Lokka on 03.02.2012, 23:16:50

Mielestäni nuiva ei ole kovin hyvä sana, rasisti on parempi. Sen sijaan suvis on erinomainen.

Yksi lähiomaiseni ilmoitti tällä viikolla olevansa suvis ja samaan hengenvetoon kertoi, että Lipposesta tai Biaudet'sta olisi tullut hyvä presidentti. Nyt ymmärrän, miksi tajuntani hetkellisesti pörräsi tyhjää: suvis/suvaitsevainen on erinomainen sana, niin erinomainen, että se hetkellisesti resetoi aivoja, ennen kuin luontainen boot-ohjelma taas lataa asetukset paikalleen.  ;D

MW

Quote from: Junes Lokka on 03.02.2012, 23:16:50

Nuiva on oiva. Netissä, kotona ja työpaikoilla. Nuivin kaikkia ihonväriin ja etniseen taustaan katsomatta, tasapuolisesti.

-PPT-

Tämä on pitkä ketju mutta onko jo "terve järki" mainittu?

Aretposi

En tiedä onko tämä ketju sopiva paikka pidempään keskusteluun, mutta vastailen nyt täällä, kun en parempaakaan paikkaa tiedä.

Olin nuorena mahdollisimman antinuiva, jopa niin pitkälle, että avioiduin ammattitaidottoman turvapaikanhakijan kanssa.
Onko nuivuus sinulle siis jonkin sortin uskonto? (vrt. islam, juutalaisuus et al)
Ei ole.

Ei millään pahalla mutta käänteisessä tapauksessa täällä ollaan vaatimassa todisteita ja ruotimassa niitä puhki. Surullista nähdä miten moni uskoo tarinasi sellaisenaan vain siksi että se sattuu tukemaan heidän ajatusmaailmaansa. En väitä etteikö elämänkohtalosi olisi tosi, tein vain huomion määrätynlaisesta kaksoisstandardista.
Todisteita? Mielenkiinnolla kuulisin millaisin todistein ajattelit minun tai jonkun muun todistavan elämänkertansa paikkansapitävyyden avoimella foorumilla.

Sinänsä totta tuo, että joidenkin henkilöiden kertomusta uskotaan herkemmin (mieluummin) kuin toisten. Tähän kuitenkin vaikuttaa paitsi kuuntelijan asenteet, myös kertojan vakuuttavuus. Minua on Euroopassa aina uskottu jopa viranomaisten taholla, koska olen kertonut kerrottavani rehellisen johdonmukaisesti yksityiskohtia myöten ja salaamatta omaa osuuttani tapahtumiin.

Quote from: Aretposi

Yritän mahdollisuuksieni mukaan osallistua tämän foorumin keskusteluihin, vaikka se merkitsee minulle riskiä.

Mitä riskiä se sinulle merkitsee?
Elän lasteni kanssa kulttuurissa, jossa naisella ei ole oikeutta omaan arvomaailmaan. Päättele siitä sitten loput itse!

Tuntuu vaan että palstan väkeä ollaan taas viemässä, mutta minähän olenkin idiootti.
Tässä vaiheessa kysyn, että mikä lyhyessä esittelyssäni sai sinut välittömästi epäilemään kertomukseni paikkaansapitävyyttä? Sekö, että joku arabimuslimin kanssa naimisissa oleva voisi ajan myötä nuivistua? Kun jokaisen sellaisen pitäisi vain ylistää mokuperheen onnea ollakseen uskottava... itse asiassa epäilen, että sinulla tässä on ongelmia kaksoisstandardin kanssa. 

Lasarus

Alkutekijöissään olevaan Scriptaan eksyin ensimmäisen kerran joskus -03-04. Aihepiiri ei kuitenkaan vielä silloin herättänyt suuremmin kiinnostusta johtuen varmasti osaltaan siitä ettei monikulttuuri näkynyt arjessa mitenkään, maalla kun asui. Moku-aihetta tuli kuitenkin seurattua tiiviisti.

Seuraava muutos suhtautumisessa tapahtui 2008-2009 poskettomien Halla-aho-uutisointien ja legendaksi muodostuneen Pressiklubi-lähetyksen myötävaikutuksesta. Silloin arvostus/uskottavuus valtavirtamediaa kohtaan koki jonkinasteisen romahduksen.

Mamujen häiriökäyttäytymiseen olen törmännyt varsin vähän enkä ihan tunnistakaan sitä joidenkin Hommalla kuvailemaa Helsinkiä, jossa melkein ei uskalla edes liikkua tai että joutuisi välttelemään ihmisiä. Oman havaintoni mukaan kaikki kaupunginosat ovat kohtuu turvallisia ja oikeastaan kellonajastakin riippumatta. Käytökseen liittyen, yksi leimallinen piirre tuntuisi olevan tietynlainen röyhkeys, etenkin somalien kohdalla.

Mitä määriin tulee, esim. Itäkeskus näytti väestörakenteensa puolesta mielestäni oleellisesti erilaiselta vielä joskus -05. Puhumattakaan vuosituhannen vaihteesta tai 90-luvusta... Nykyään kellonajasta riippuen tuntuu että kantasuomalainen jää ihan oikeasti vähemmistöksi, erityisesti jos ajattelee rikastuneimpia pesäkkeitä eli Lidliä ja (herran tähden) Puhosta. Jännä ero muuten Itiksellä ja viereisellä Prismalla...

Kokonaisuudessaan näiden humanitääristen varsinaisten haaliminen herättää lähinnä yhden kysymyksen: Miksi?
Kun ihan päättävien tahojenkin perusteluja (monikulttuuri on rikkaus, työvoimapula) kuuntelee, tulee sellainen olo että kaiken takana täytyy olla todellisuudessa jonkin sortin salaliitto. Vaikka päättäjät pihalla olisivatkin, niin ei tuossa määrin. Esimerkiksi se kontrasti "työvoimapulan" paikkaamisen ja vastaantulevien kielitaidottomien turbaanipäisten partaniekkojen välillä on vaan niin hykerryttävän totaalisen irvokas ettei keneltäkään edes osaa odottaa sellaista ideaa. Ja sitten kun Suomessa on tosiaan vielä ne puoli miljoonaa työtöntä omasta takaa.

Yksi mikä myös  on kiinnittänyt huomiota on mamujen varsin korkean tuntuinen elintaso. Monesti näkyy esim. uusia isoja autoja. Ja joo, toki on lähtökohtaisesti oletettavaa että ovat ostaneet omilla palkkatuloillaan tai säästäneet tuista kuten kuka tahansa suomalainenkin... Vaan tuntuu se siinä kokonaisuudessa jotenkin oudolta. Kuitenkin korkea työttömyys% ja kaikella kunnioituksella niistä töissäkäyvistä mamuistakin moni tuntuu olevan kaupan kassalla tai siivoamassa ja sellaisilla palkoilla ei bemareita tai isoja tila-autoja ihan helposti ostella. Mieleen tulee jokin selkeästi organisoitu tukihuijausjärjestelmä, esim. nämä paljon puhutut perheenyhdistämiset.

Mitä tulevaisuuteen tulee, pitäisin selvänä että Suomi tulee seuraamaan muita Euroopan maita. Mikä tämän sekoilun motivaattori onkin, ei se tule poistumaan, ihmisetkin vain seuraavat syöksykierrettä vierestä äänestäen samat puolueet pääkallonpaikalle kerta toisensa jälkeen.

Maahanmuuton ympärille on myös kyhätty samanlainen koneisto kun työttömyyden ympärille eli (liian) moni hyötyy mokutuksesta henkilökohtaisella tasolla.

Folioinen kokonaisteoriani on että mokutus on silti  vain yksi osa nykyistä länsimaiden rappiota ja arvotyhjiötä. En ole ollut näkemässä ja kokemassa Neuvostoliiton ihannointia, mutta voisin kuvitella että kyseessä on ollut samansuuntainen ilmiö.

Durrur

Osui ns. tyhjä kohta, eikä nukuta niin josko kirjoittelisi tänne omaa "origin storya".

Nuorempana, vaikken vieläkään mahdottoman vanha ole, menin varmasti liikaakin imagoihin, mitä puolueisiin tuli. Silti vieläkin väittäisin itseäni liberaaliksi ihmiseksi, joka on pakotettu äänestämään konservatiiveja, mikä rehellisesti aiheuttaa mielenkiintoisia tuntemuksia äänestyskopissa. Vielä päästy helpolla, kun EK vaaleissa pystyi äänen antamaan tutun isälle(ps) ja pressa vaaleissa pystyi palkitsemaan vähemmän polarisoitunutta politiikka vihreissä. Tosin jossain keskustelin jo ennen vaaleja kuinka vihreät kääntää sen vihreiden kannatukseksi eikä Haaviston, vaikka paljon toiset puhui henkilövaaleista. Ehkäpä jälkimmäisten vaalien seuraukset ilmapiiriin tappoi sen lopunkin toivon ko. ryhmän järkiintymisestä sisälläni ja tulevissa vaaleissa pääsee helpommalla.

Ihan helpolla ei kuitenkaan päästy tänne asti vaan pitkä oli tie. Ensimmäisenä esteenä oli ja on jo pienestä asti kytenyt halu lähteä maasta. Koulukiusaamisesta puhutaan aivan liian vähän ja itsestäni löytänyt aika paljon traumoja sen jäljiltä. Osan jopa paikantanut suomen kieleen, englanniksi toiminen ahdistaa paljon vähemmän, mikä lienee ihan järkevääkin, kun kaikki traumaattinen kohtelu ja loukkaaminen tapahtui suomeksi. En näinkään pitkään aikonut maassa pysyä, mutta mielenterveyden kanssa taiteileminen vienyt useamman vuoden elämästä. Seurauksena Suomen politiikka myös kiinnostanut enemmän, kun ilmeisen pakko täällä vielä on jonkun aikaa jaksaa.

Kun politiikasta sitten kiinnostui, tasa-arvoa sun muuta ajavat liberaalisemmat puolueet kiinnosti. Siinä on kuitenkin se tietty piste, minkä jälkeen kettutyttöjen, Takkunetin sun muun viiteryhmän idiotismi vaan menee liian pitkälle ja vie auktoriteetin myös puolueilta, joita ko. joukot kannattaa. Kun koki sen itselle alkuun läheisimmän puolueryhmittymän touhujen kannattamisen ylivoimaiseksi oli hyvin vaikea perustella äänestämistä yhtään millään tai politiikan seuraamista ylipäätään. Varmasti se suurin yksittäinen henkilö nuivuuteen on Halla-aho, ei kriittisten mielipiteiden vuoksi vaan niiden argumetoinnin vuoksi. Se on itselleni hyvin oleellista, että selviää mistä ollaan johtopäätöksiin päästy ja lähteetkin löytyy hyvin.

Monesta kohtaa olen Halla-ahon kanssa eri mieltä, mutta maahanmuuttoon liittyvissä asioissa en varmasti paljoakaan. Europolitiikassakin varmasti yhtäläisyyksiä, vaikkakin alueena laajempi ja vähemmän kosketuspintaa herran blogeissa ko. aiheisiin. Toivon, ettei tämä maa ajaudu samanlaisiin ongelmiin kuin muut monikultturisuutta tarkoituksenmukaisesti rakentaneet tahot, koska kiitollinen minä olen monesta asiasta, enkä vähiten mielenterveyden hoidosta. Ja jos tämä maa siihen ajetaan niin itse en varmaankaan sen siivoamiseen tule osallistumaan mitenkään, mikä on varmasti joidenkin mielestä kyseenalainen ratkaisu, mutta olkoot.

MikkoAP

Quote from: Durrur on 02.03.2014, 07:10:43

Ihan helpolla ei kuitenkaan päästy tänne asti vaan pitkä oli tie. Ensimmäisenä esteenä oli ja on jo pienestä asti kytenyt halu lähteä maasta. Koulukiusaamisesta puhutaan aivan liian vähän ja itsestäni löytänyt aika paljon traumoja sen jäljiltä. Osan jopa paikantanut suomen kieleen, englanniksi toiminen ahdistaa paljon vähemmän, mikä lienee ihan järkevääkin, kun kaikki traumaattinen kohtelu ja loukkaaminen tapahtui suomeksi. En näinkään pitkään aikonut maassa pysyä, mutta mielenterveyden kanssa taiteileminen vienyt useamman vuoden elämästä. Seurauksena Suomen politiikka myös kiinnostanut enemmän, kun ilmeisen pakko täällä vielä on jonkun aikaa jaksaa.

Tervetuloa!

Koulukiusaaminen on edelleen naurettavan vähätelty aihe, eikä ihme, että kiusaajiin liittyvät ominaisuudet, kuten esimerkiksi heidän käyttävänsä kieli, aiheuttaa inhoreaktioita vielä aikuisiässäkin.

Varmasti moni muukin harkitsee tässä tilanteessa lähtöä...  valitettavasti globaalit kehityssuunnat ovat sellaisia, että kovin vaikeaa sitä onnelaa on muualtakaan löytää, mutta onnea etsintöihin.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Durrur

Quote from: MikkoAP on 02.03.2014, 07:20:21

Tervetuloa!

Koulukiusaaminen on edelleen naurettavan vähätelty aihe, eikä ihme, että kiusaajiin liittyvät ominaisuudet, kuten esimerkiksi heidän käyttävänsä kieli, aiheuttaa inhoreaktioita vielä aikuisiässäkin.

Varmasti moni muukin harkitsee tässä tilanteessa lähtöä...  valitettavasti globaalit kehityssuunnat ovat sellaisia, että kovin vaikeaa sitä onnelaa on muualtakaan löytää, mutta onnea etsintöihin.

No se "koulukiusaaminenhan on vaan leikkiä ja tosikko saa olla, jos siitä suuttuu". Silloin harvoin, kun oikeasti avoimesti puhunut omista kokemuksista ammattilaisille niin poikkeuksetta epäuskoista järkytystä olleet ilmeet. Ensimmäiset 4 luokkaa sai pelätä joka ainoa välitunti(Kunnes vaihdoin koulua), ettei tule turpaan ja tunneilla kuri oli niin heikkoa, ettei niilläkään kiusaamiselta välttynyt, vaikkei fyysisti koskettu. Lähes poikkeuksetta kiusattiin joukolla, aina vanhempien ja täten isompien toimesta. Mua on hakattu niin monella eri tavalla että välineellä, ettei listaamisessa olisi paljon järkeä. Eniten taisi sattua rautakärkiset monot.

Kerran joku koulun jo päätyttyä tappelun aloitti kanssani ja kerrankin voittajana selvisin tuli mies opettaja väliin ja yritti väkipakolla viedä minua sisälle asiaa selvittämään, kun se ainoa koulubussi kaarsi pihaan, eikä minua ottanut kyytiin opettajan kehotuksesta. Vastaan yritin rimpuilla ja onnistuinkin osumaan opettajaa ns. alakertaan, minkä seurauksena mut riepoteltiin lumihankeen ja jätettiin sinne. Kävelin itkuisena ~5km kotiin 8-9 vuotiaana ja koskaan ei multa asiaa anteeksi pyydetty. Ainoa anteeksipyyntö oli äidille, joka "hiukan" kiihtyneenä asiasta koululle soitteli. Oli ilmeisesti raskas päivä ollut opettajalle tai ainakin se syyksi toimintaan kerrottiin.

Silti koen kaikkein kipeimpänä asiana, että mun annettiin ymmärtää, että olin itse syyllinen tilanteeseen. Ei mun perään katsottu liiemmin vaan välillä olin kirjaimellisesti kaapissa muita piilossa ja kerran kuulinkin kiusaajan puhuttelun, kun ei kellään ollut mitään aavistusta sijainnistani kaapissa. Kiusaajaa kyllä jaksettiin ymmärtää ja tämän ihan itse pääsin sattumalta todistamaankin ko. tilanteessa. Joinain päivinä lähdin kouluun linkalla ja ennen ensimmäistä tuntia oli jo niin ahdistunut olo, että lähdin kohti kotia kävelemään. Nämä traumat olivat omiaan luomaan sosiaalisia edellytyksiä pärjäämään ja vaikka koulun vaihdon jälkeen väkivaltainen kiusaaminen pääosin loppuikin niin melkein aina olin joukon ulkopuolelle suljettuna.

Matka Atlantin yli on toiveissa vuoden kahden sisään, jos mielenterveyteen liittyvät ongelmat vihdoin alkaisi olla historian puolella. Eurooppaan en näe oikein mitään järkeä jäädä, koska skeptisesti suhtaudun näihin takausjärjestelmiin ja niiden kestävyyteen. Ei jenkeissä talous ainakaan paljon paremmalla tolalla ole, mutta Kanada varmaankin se nykymaailman onnela, jos sellaista pitää etsiä. Omalla kohdallani ei tosin ole vetotekijät pääosassa vaan työntävät tekijät ja mikään suoranainen onnelan etsiminen ei ole motiivina.

Kuningasweecee

Aloin lukemaan Halla-ahon blogia niin silmät avautuivat lopullisesti. Eihän täällä maakunnassa ole juurikaan mamuja, saati mitään monikulttuurisuusohjelmia. On se aika järkyttävä tietää millainen ero tosiaan on kun mennään moneen isompaan kaupunkiin, Helsinkiin nyt varsinkin.

Golimar

1990-luvun alussa hämmästelin ensin Pariisissa Gare du Nordin tienoilla afrikkalaisten määrää ja sitten Le Havressa muslimien ölinää torilla ja ajattelin ettei Suomeen tule koskaan tuollaista mutta sitten vuosien kuluessa tajusin että sama kansainvaellus tulee myös Suomeen ja vuodesta 2010 lähtien olen ollut sitä mieltä että rajat on suljettava kehitysmaalaisilta, se on Suomen kansan eloonjäämisen edellytys.

Deputy M

Hienoa ja meikäläisellä se alkoi 1990-luvulla ja vaimo se vasta nuiva olikin. Löysin Homman vuosia sitten ja siitä saakka olen ollut vähintään nuiva. On ikävää jos on lapsia ja lapsenlapsia, sillä sitä tulee miettineeksi, millaisen maailman heille jätämme. Mikä tässä huolestuttaa, on että Vihreät ja Vassarit ynnä Demarit, puhumattakaan Kristillisdemokraateista, ovat sitä mieltä, että rahaa on ja rajat pitää pistää auki taivasta myöten.

Olen eri mieltä ja siksi nuiva.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

vastauslähetys

Ehkä 2009 menin tutustumaan Scriptaan. En pysty muistamaan miksi. Varmaan olin kuullut jotain läpändeerusta "sairaasta natsista" ja halusin itse lukea, mistä on kyse. Teksti oli älykästä ja argumentointi kohtuullisen vastaansanomatonta. Ei tullut ollenkaan rasisti olo, kun nyökytteli sille mielessään. Rasismia en olisikaan hyväksynyt.

Mukana saattoi olla vastareaktiota koulun ja median tuottamille mokutaipumuksillenikin. Menin lukkoon, kun joku sanoi "neekeri" tai puhui "mustalaisista" vähemmän jumaloivaan sävyyn.

Tätä palstaa olen lukenut ainakin vuodesta 2010 alkaen. Välillä on ollut taukoja, kun "öyhötys" on tuntunut liialliselta. Mutta viime aikoina rasismijankutus taas on ollut niin härskiä, että inhottaa. No nyt tuli tänne rekattua niin pääsen peräkammariinkin kurkkaamaan...

Pyrin älylliseen rehellisyyteen, en tajua hirveästi politiikasta ja talouden mekanismeista tajuan hirvittävän vähän. Olen kuitenkin kiinnostunut oppija. Pidän hassuna monien neuroottista suhtautumista suomalaisuuteensa: internetissä täytyy kirjoittaa "Suomem maasta!!1", jos aikoo mainita mitään positiivista tästä niemennokasta ja sen yhteiskuntajärjestyksen tai luonnon tuomista eduista, ettei kukaan luule, että kirjoittaja olisi nazi ja itkisi Finlandialle. En ymmärrä Euroopan kehitysmaalaistamista, en ymmärrä "rajat auki" -porukkaa; luulen ymmärtäväni sen, ettei raha kasva puussa.

En nyt välttämättä Nuiva-paitaa rohkenisi päälle pukea, mutta toissa päivänä pyörittelin mielessäni ideaa T-paitatekstistä: "Olen erittäin huolestunut ääri-ilmiöiden noususta" (fonttina Comic Sans MS)

jaa juu, etappi oli sekin, kun muuan mocuttaja bannasi minut solvausten kera määräajaksi yhdellä foorumilla, kun kirjoitin, aiheen sivutessa Jussia: "Jussi Halla-aho on hieno mies." En muuta ja sitten tuli tulikivenkatkuista yksäriä.
"aivoja... uusia aivoja..."