News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Noottikriisi

Quote from: M on 18.09.2015, 00:20:20
Vaikka olen ns. ensimmäisen puhdistuksen nuivaveteraani, niin olen alkanut nuivistuavars. vasta tänä kesänä. Lähestyn ääripäätä ja luultavasti raahan sen paalun mukanani vielä kauemmas. Vitutus on suuri, vaikka olin oikeassa jo kauan sitten.

Itsekin nuivistun vuosi vuodelta ja päivä päivältä. Viha mokutuksen puuhamiehiä kohtaan vahvistuu ja nyt alan jo olla niin pahassa jamassa että ns. hyödylliset idiootitkin ärsyttävät. Onneksi olen välttynyt rasismilta ja pystyn edelleen suhtautumaan ihmisiin yksilöinä.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Ernst

Quote from: Akvaariokala on 18.09.2015, 04:45:30
Quote from: M on 18.09.2015, 00:20:20
ns. ensimmäisen puhdistuksen nuivaveteraani

Ensimmäinen puhdistus? :D Saisiko tuosta lisätietoa?

t.Historiallisista tapahtumista kiinnostunut

Vaikenen toistaiseksi itseäni ja muita osallistuneita suojellakseni. Hyllyssäni oleva Mestarin kirja v.2009 on signeerattu numerolla 29.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kyklooppi

Ihan vielä en tunnusta nuivuutta mutta siihen suuntaan pikkuhiljaa hipsutellaan..
Minä olen oikeastaan hyvin suvaitseva ihminen, tunnen ylemmyyttä, suorastaan levitoin.
Ihmisjäte.

DuPont

Nuivuuden tilalle alkaa nousta viha. Tuo on pelottavaa kehitystä.

-PPT-

Quote from: DuPont on 19.09.2015, 02:24:52
Nuivuuden tilalle alkaa nousta viha. Tuo on pelottavaa kehitystä.

Jotenkin kuvaavaa että sanoit juuri noin viestissäsi jonka numero on tasan tämä vuosiluku. Juuri tänä vuonna tämä touhu on räjähtänyt käsistä ja momien ihmisten kestävyys on koetuksella.

nitkunatku

Itse olen ollut nuiva jo 90-luvun alusta asti, kun kulttuuriamme alettiin aktiivisesti rikastuttaa. Nuivuus on tullut perinteistä kautta, siis "isältä pojalle". On pakko myöntää, että aluksi 90-luvulla vitutti jo pelkkä maahanmuuttajien ulkonäkö. Heh, no, nyt olen tottunut siihen, eikä se ole ongelma. Lähinnä nämä negatiiviset lieveilmiöt, rikokset, yleinen älämölö, ym., ovat nuivuuden syinä nykyään.
Nyt tai joskus toiste.

Larva

Quote from: nitkunatku on 19.09.2015, 12:51:04
Lähinnä nämä negatiiviset lieveilmiöt, rikokset, yleinen älämölö, ym., ovat nuivuuden syinä nykyään.
Tuosta tulikin mieleen offtopikkia: kun muualla maailmassa (lue: Lähi-Idässä ja Afrikassa) kulttuuriin kuuluu "kovaääninen puhe" ja "välittömyys", se on niin ihqua ja mahtavaa, mutta se, että suomalaiseen perinteeseen kuuluu hiljaisempi puhetapa ja yleinen pidättyväisyys (olettaen että ihmiset on selvinpäin :D ), niin se ei olekaan enää arvostamisen tai edes säilyttämisen arvoista kulttuuria.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

kenelek

Quotekulttuuriin kuuluu "kovaääninen puhe" ja "välittömyys"

Tunnen tämmöisiä kantasuomalaisia. Nimittäin 1-4v lapsia. ;)
"Pelolle ei saa antaa sijaa" © 2016 Noin joka ikinen mokuttaja Suomessa vastauksena terrori-iskuihin
"Mutta koronavirusta on pelättävä" © 2020 lähtien kaikki valtapuolueet ja mediat

kenelek

Mutta aiheeseen liittyen. Pitäisin nykyään itseäni lähes rutinuivana(*), mutta en varmaan oikeasti ole koska arastelen aiheesta julkisesti puhumista. Tuttavapiirissä kun riittää porukkaa jonka maailma on kivaa monikulttuuria : työkavereita ihan Yhdysvalloista ja Japanista asti, eksoottista ruokaa, turvallisia matkoja Afrikassa yms. Pari mokusektorilla työskentelevääkin on. Osan tästä porukasta tahtoisin pitää ystävinä/tuttavina jatkossakin, agitoimatta enempiä. Ja voin heille sokeutensa monikulttuurin ikäviin puoliin anteeksi antaa, ainakin osaksi...Viimeaikoina olen kuitenkin joutunut pohdiskelemaan elääkö tässä jonkinlaisessa valheessa.

(*) Kantani on tällä hetkellä se että rajat on laitettava täysin kiinni vaikka jokunen nainen ja lapsi raa'asti Ruotsin puolelle joutuisikin jäämään sotatilaa kärsimään. Tämä tilanne on nyt paha. On pistettävä täydellinen stoppi, sitten mietiskeltävä ja ehkä päästää todellisia avun tarvijoita myöhemmin, harkiten. Ei näin että ensin mietiskellään että pitäisikö jotain tehdä ja lopulta ei edes tehdä!

En nyt osaa kovin tarkasti kuvailla kuinka tähän olen päätynyt. Teini-iässä kerrostalonaapureina oli Suomen maaperällä jo "satoja vuosia viihtyneitä kunniakansalaisia". Äitini opetti tästä kulttuurista "hassuja asioita" joita aluksi pidin harmittomana mutta loppujen lopuksi nämä naapurit alkoivat lähinnä ärsyttämään. Kahvin ja rahan lainailua, lastaan eivät oikein osanneet pitää kurissa, sukulaiset jatkuvasti lorvimassa pihalla yms...

Ylä-asteella koulussa oli muistaakseni yksi ulkomaalainen oppilas. Aasialainen tyttö jota jotenkin kävi sääliksi. Ei vaikuttanut kovin suositulta henkilöltä hän. Noh, koska en itsekään ollut erityisen suosittu tai rohkea, en tainnut sanaakaan hänen kanssaan koskaan vaihtaa. (Taisimme olla myös eri luokka-asteilla joka toi asiaan omat kompleksisuutensa. 7-luokkalainen kun nyt ei vaan mene puhumaan 8-luokkalaiselle... ;) )

Helsingissä asuessani ennen paluutani Pohjois-Suomeen, minulle siunautui muslimikämppis. Kyseessä oli varsin värikäs tapaus. Islamin harjoittaminen nauhalta soitettuine rukouskutsuineen ympäri vuorokauden kuului ohjelmaan, tosin lähinnä kannabiksen nauttimisen jälkeisinä päivinä. Luultavasti viimeistään tässä vaiheessa aloin pitää islamia vieläpä kristinuskoakin epäilyttävämpänä uskontona. Tätä ennenhän oli toki olleet WTC-iskut jotka olivat saaneet minut hetken aikaa tutkimaan islamia ja muslimien edesottamuksia kriittisessä valossa. Asia jollain tapaa kuitenkin unohtui joksikin aikaa. "Se nyt tapahtui siellä ulkomailla, ei meillä mitään tämmöistä ikinä. Ja sitäpaitsi saivatpahan jenkitkin kerrankin pataan omalla maaperällään lällällää." Mutta "Abu"-kämppikseni palautti asian mieleeni.

Viime vuonna kävelin Pariisissa kadulla joka oli kirjaimellisesti täynnä mustia miehiä. Tunsin olevani ainoa länsimaalainen, olinko kenties teleportoitunutkin Afrikkaan? En tuntenut oloani mukavaksi vaan yritin selvitä kadun läpi mahdollisimman nopeasti, kuitenkaan juoksematta ja aiheuttamatta liikaa huomiota. (Kyseessä saattoi olla ensikertaa Pariisiin matkanneen tyhmän turistin moka, ehkä olin mennyt seudulle jolle ei olisi pitänyt mennä...Kovin kaukana keskustasta tämä ei ollut joten varsinaisesta mamughettoalueesta ei varmaan ollut kysymys.)

Lontoossa tuli myös piipahdettua viime vuonna ja todettua että onpas paljon ei-kantaväestöä kaduilla. Stereotyyppistä brittienglantia (tuttua televisiosta) muistan kuulleeni hyvin harvoin.

Haluanko nuo Pariisin ja Lontoon meiningit tänne Suomeen? No en. En kannata mitään asiaa mitä ei pystytä loogisesti jollain tavalla perustelemaan tai numeroin edes suhteellisen luotettavasti mittaamaan. Jos joku, esimerkiksi kuvitteellinen ministeri Butts, sanoo että "monikulttuuri on rikkaus", odottaisin jotain laajempaa analyysia perään että minkätyyppisestä rikkaudesta on kyse, onko sen saavuttamiseksi kenties ensin riski-investoitava jotain, paljonkos sitä rikkautta nyt sitten tilille konkreettisesti tulee jne...Mutta eihän niitä tiukkoja analyyseja tietenkään koskaan tule. Pelkkiä tyhjiä fraaseja ja tunteellista manipulointia.

Vähän sekava kirjoitus, pahoitteluni. Alkoholilla ei osuutta asiaan. Enemmänkin jäsennellyn suomen kielen kirjoittamisen harjoittelun puutetta.
"Pelolle ei saa antaa sijaa" © 2016 Noin joka ikinen mokuttaja Suomessa vastauksena terrori-iskuihin
"Mutta koronavirusta on pelättävä" © 2020 lähtien kaikki valtapuolueet ja mediat

kenelek

Quote from: kapina on 20.09.2015, 06:40:26
Jos joku viitsisi kertoa, mitä nuivistuminen tarkoitaa.

En ole varma mutta se kai tarkoittaa jonkinlaista parantumista lapsenomaisesta uskosta siihen että kaikki ihmiset ja niiden jutut ovat kivoja? (Ja jos eivät ihan kivoja niin ainakin yhtä arvokkaita ja että sillon niitä on tuhmaa kritisoida...?)

Konkreettisesti tämä ilmennee sen ajatuksen kannattamisena että maailman ongelmia ei ratkota ottamalla omaan kulttuuripiiriin asumaan aivan toisenlaisesta kulttuurista tulevia ihmisiä.

En tiedä, ehkä tämä selitys on ihan helvetin huono.

mikkoellila

Nuiva suhtautuminen asioihin tarkoittaa kriittistä suhtautumista. Yleiskielessä sana nuiva tarkoittaa kylmäkiskoista, tylyä, ynseää, mutta maahanmuuttokriittisessä keskustelussa nuiva on käytännössä synonyymi kriittisyydelle, vastakohtana sokealle uskolle monikulttuurisuuspropagandaan.

Nuivistuminen tarkoittaa siis muuttumista kriittisemmäksi maahanmuuttoa ja monikulttuurisuutta kohtaan.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Artisti

Quote from: kapina on 20.09.2015, 06:40:26
Jos joku viitsisi kertoa, mitä nuivistuminen tarkoitaa.

Kauan sitten Vieraskirjan aikoihin maahanmuuttokriittisiä kritisoitiin lehdistössä "nuivasti maahanmuuttajiin suhtautuvat". Vaikka oikeamminhan nuivalisto suhtautui nuivasti lähinnä omiin poliitikkoihimme. Termi "nuiva" varastettiin siis suviksilta ja otettiin omaan käyttöön. Roosa Meriläinen yritti samaa oman sukuelimensä kanssa, mutta ei onnistunut termin omimisessa yhtä hyvin kuin nuivalisto.

Morri

Näin miten penskat joutuivat noudattamaan sääntöjä mitä eivät itse tahtoneet. Toimimaan kummallisesti tavoilla jotka eivät olleet yhteensovitettavissa suomalaisten tapojen kanssa. Ärsytti. Vuosi sitten tapahtui jotain. Saattoi olla niinkin yksinkertaista kuin satunnainen kommentti keskustelupalstalla: "Kannattaisi perehtyä mitä siinä Halla-Ahon tapauksessa oikeasti kävi". Tuli Scripta ja homma. Tajusin että tavallista tyhmää ihmistä on törkeästi jymäytetty. Aivan kaikissa asioissa mitä maailmaan mahtuu. Viimeiset viikot ovat menneet melkoisessa paniikissa. En halua että minun risuja ja männynkäpyjä tallaa joku sellainen joka ei niitä arvosta.

Routaa Rajalle

Nuivistuin standardin mukaisella kaavalla; empiria kaduilla ja yöjunissa velloi varsin toisenlaisena kuin mokutusmedian :flowerhat:-saarnoissa väitettiin. Tuntui siltä ettei maailma ollut jengoillaan. Tammikuussa 2006 osuin jotain reittiä Scriptaan ja Mestarin Pyhät Kirjoitukset nostivat minut lopullisesti matriisin ulkopuolelle. Loppu on historian siipien jylinää. Scripta on luettu kannesta kanteen, samoin vieraskirja ja Hommaa sekä alan blogeja ja sivustoja seurattu koti- ja ulkomailta tiiviisti. Tornion iTurismitsunami sai liittymään jäseneksi asti.

MW

Quote from: Routaa Rajalle on 21.09.2015, 22:12:23
Nuivistuin standardin mukaisella kaavalla; empiria kaduilla ja yöjunissa velloi varsin toisenlaisena kuin mokutusmedian :flowerhat:-saarnoissa väitettiin. Tuntui siltä ettei maailma ollut jengoillaan. Tammikuussa 2006 osuin jotain reittiä Scriptaan ja Mestarin Pyhät Kirjoitukset nostivat minut lopullisesti matriisin ulkopuolelle. Loppu on historian siipien jylinää. Scripta on luettu kannesta kanteen, samoin vieraskirja ja Hommaa sekä alan blogeja ja sivustoja seurattu koti- ja ulkomailta tiiviisti. Tornion iTurismitsunami sai liittymään jäseneksi asti.

Tervetuloa.

Artisti

Nuivistumiseni alkoi pikkuhiljaa erinäisten kohtaamisten kautta. Asuin Ruotsissa muutaman vuoden, josta osan ajasta maahanmuuttovaltaisessa lähiössä. Työpaikalla ja koulussa oli toistuvia kummallisuuksia eri maista lähtöisin olevien ihmisten kanssa.

Kurdinaapurimme, lapsiperhe, piti joka ilta juhlat. Siis 7 päivänä viikossa illan tultua, alkoi heidän kerrostalokämppänsä täyttyä vieraista. Vieraat tupakoivat parvekkeella, joka oli noin metrin päässä makuuhuoneemme tuuletusikkunasta, emme voineet siis pitää ikkunaa auki. Puheensorina tunkeutui uniin, mutta joka kerran säpsähdin, kun uuninluukku lämähti kiinni tai auki keskellä yötä, naapurin emäntä leipoi koko illan ja yön vieraille leivonnaisia. Muistan elävästi, kun menin keskellä yötä soittamaan heidän ovikelloaan ja rukoilemaan, että voisivatko he nyt olla hiljempaa, kun meillä on aikainen herätys aamulla. Kun naapurin rouva avasi oven, siitä näki suoraan olohuoneeseen, ja näkymä oli valehtelematta tällainen:
https://www.youtube.com/watch?v=ALG3A8jeKmk 

Myös ääni oli yhtä kova. Ainoa ero oli, että olohuoneessa tanssijoiden piti tanssia ympyrää. Kello oli varmaankin kaksi yöllä. Tuo huivien heiluttaminen ärsytti erityisesti väsyneissä aivoissani. Emäntä lupasi olla hiljempaa, mutta kun pääsimme takaisin sänkyyn, sama meno jatkui puolella volyymilla  :facepalm:

Samainen kurdinainen kävi kotimaassaan lomailemassa 2 vuoden välein. Hän kertoi minulle, että hän on siellä kuin filmitähti, hän ajaa taksilla, jonka perässä lapset juoksevat. Hän jakaa kaikille lahjoja, karkkia ja vaatteita. Ruotsissa hän oli työtön kotiäiti, mutta Kurdistanissa kuin filmitähti. Joka toinen vuosi filmitähden loma maassa, josta pakeni vainoja Ruotsiin.

Kerran tulin hissistä ulos ja rappukäytävässä oli ulkomaalainen nuori mies. Kun hän näki minut, hän paiskasi kädessään olevan tyhjän lasipullon rappukäytävän lattialle tuhanneksi sirpaleeksi (hyvä ettei silmiini lentänyt) ja huusi: STOPPA RASISMEN!" En ymmärrä vielä tänä päivänäkään, mitä ja miksi.

Kerran kun kävelin illalla ostarilta kotiin, vastaan tuli noin 20 hengen mamujengi. He sanoivat, että nyt ruotsalainen saa turpaansa ja kävelivät kohti pahat mielessään. Sanoin heille, että en ole ruotsalainen vaan suomalainen. Heti selkääni taputeltiin ja minua käteltiin lämpimästi, koska olin itsekin ulkomaalainen ja näin ollen ok. Pelastuin siis ainoastaan ulkomaalaisuuteni ansiosta.

Uimahallissa minulle ennestään tuntematon pieni arabipoika, olisikohan ollut 7-10 vuotias, käveli minua vastaan ja löi minua KOVAA nyrkillä mahaan. Hän huusi, että senkin läski (jävla tjockis tai jotain sinnepäin). Hänen silmänsä oikein leimusivat vihasta, yllätyin koska en ollut koskaan nähnyt enkä kokenut vastaavaa. Suuremman yllätyksen teki se, että hänen isänsä joka näki kaiken, ei puuttunut asiaan mitenkään, eikä nuhdellut poikaa ollenkaan, pyysi poikaa vain tulemaan luoksensa ja he kävelivät toiseen suuntaan ilman anteeksipyyntöä, ilman mitään.

Työpaikallani eritrealainen työntekijä pahoinpiteli erään suomalaisen työntekijän väärinkäsityksen vuoksi. Pomo näki kaiken, mutta ei uskaltanut puuttua. Samainen eritrealainen lähti joka päivä töistä aiemmin pois, ja pomo leimasi hänen kellokorttinsa sitten myöhemmin, kun oli sen aika. Muilta pomo (ruotsalainen) vaati aina täsmällisyttä ja tunnollisuutta. Minua otti niin paljon päähän, että kun näin eritrealaisen lähtevän, leimasin hänen kellokorttinsa. Seuraavana päivänä pomo ja tämä eritrealainen tulivat tivaamaan, olenko leimannut kellokortin. Sanoin, etten tiedä mistä he puhuvat (jota nyt kadun, koska valehtelin). Eritrealainen kihisi ja puhisi kiukusta, ja huusi, että varmasti olet leimannut hänen korttinsa. Pomo rauhoitteli häntä ja sanoi, ettei ilman todisteita voi ketään syyttää. Ihmettelen vieläkin pomon asennetta tuota lintsaria kohtaan. Joskus pelasin shakkia taukotilassa tämän eritrealaisen kanssa, mutta yllätyksekseni shakin säännöt muuttuivat sitä mukaa kuin hän jäi häviölle. Hän oli kuulemma jonkun eritrealaisen korkea-arvoisen heimopäällikön poika, korkeassa asemassa omassa maassaan. Perhe omisti kuulemma bussifirmankin. Ylimystön otteet olivat Ruotsissakin.

Tapasin koulussa erittäin mukavan arabitaustaisen Samin ja hänen ystävänsä. (Sami on myös arabinimi) Pikkuhiljaa tutustuin näihin nuoriin miehiin, mutta heidän juttunsa alkoivat pikkuhiljaa menemään oudommiksi ja oudommiksi. Eräänä päivänä he alkoivat keskustelemaan juutalaisista, tänä päivänäkin minä en voi välttyä ajatukselta, että sanat oli tarkoitettu minulle, ehkäpä he halusivat levittää jotain propagandaansa. Mutta he sanoivat, että juutalaiset ovat kaiken pahan alku ja juuri. Sami kertoi, että jos hän saisi käsiinsä juutalaisen, hän kuristaisi sen hitaasti. Hän sanoi haluavansa tappaa kaikki juutalaiset. En tiedä mikä minuun meni, mutta tokaisin, että Raamatun mukaan juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa ja Raamatun mukaan Jumala siunaa kansaansa Israelia. Koska en ymmärtänyt mitä he puhuivat, sanoin oman ymmärrykseni Raamatusta. Sen jälkeen tuli hiirenhiljaista, he eivät edes katsoneet minuun päin. Taisi olla viimeinen kerta kuin koskaan juttelimme yhtään mistään. Ehkäpä minut olisi pitänyt tappaa, jos olisimme jatkaneet kaveeraamista, siksi oltiin vaan hiljaa puolin ja toisin.

Naapurimme mies istui kaiket päivät ostarilla, joskus hän saattoi käydä ostarin kuntosalilla, mutta muuten istui ostarilla muiden miesten kanssa. Sellaista toimetonta olemista.

Keskustorin bussipysäkki oli yhtä kaaosta. Suomessa mennään jonon perään odottamaan bussia, ja bussin saavuttua mennään pysäkille saapumisjärjestyksessä olevassa jonossa bussiin sisälle. (en käytä nykyisin bussia, toivottavasti kulttuuri ei ole Suomessakin muuttunut monikulttuurisempaan suuntaan) Mutta Ruotsissa oli sellainen monikulttuurinen kaaos bussin edessä, että ihmiset rynnivät joka suunnalta 180 astetta bussin ulko-ovesta bussiin sisälle, terävät kyynärpäät olivat valttia. Se oli eläimellistä menoa.

On oikeastaan aika vaikea nimetä yhtä yksittäistapausta nuivistumisen taustalla, ehkäpä se on summa omia kokemuksia ja kohtaamisia monikulttuurisuuden kanssa sekä suomalaisten mokuttajien syvää halveksuntaa. En ole koskaan ymmärtänyt positiivista syrjintää. Sehän on rasismia puhtaimmillaan! Päästetään riman ali, koska ei oikeasti luoteta, että alempirotuinen kykenisi ylittämään saman riman kuin ylempirotuinen suomalainen. Itse en ole rasisti, enkä kuvittele edustavani ylempää rotua. Siksi kammoksun positiivista syrjintää. Suomalaiset hyysärit ovat ehkä sitenkin nuivistaneet minua enemmän kuin maahanmuuttajat. Kohtaamiset hyysäreiden kanssa onkin sitten ihan toisen kirjoitelman aihe.

Shemeikka

Nuivistun päivä päivältä enemmän ja vahvistun joka päivä nuiviudessani.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Pennit ja markat

Nuivistumiseeni meni aikaa monta vuotta. 18-20-vuotiaana olin vielä kirkasotsainen maailmanparantaja, joka uskoi monikulttuurisuuteen ja halusi mahdollisimman paljon ulkomaalaisia ystäviä, osittain koska tykkäsin puhua englannin kieltä. Asuin myös pariin otteeseen ulkomailla.

Saksassa ja Helsingissä koetut kaupungilla seuraamiset, jotka olivat todella ahdistavia, eivät vielä tehneet minusta nuivaa, vaikka jättivät todella paskan maun suuhun. Muistan vieläkin sen paniikin tunteen, kun 18-vuotiasta ulkomailla väliaikaisesti asuvaa tyttöä seurasi keskellä kirkasta päivää saksalaisessa suurkaupungissa turkkilaisen näköinen mies monta tuntia. Menin sisäisesti tosi paniikkiin, kun huomasin, että vaikka poikkeaisin eri liikkeisiin, tavarataloihin jne, tyyppi silti odotti ulkopuolella aina niin kauan, että tulin ulos, ja lähti taas seuraamaan minua. Uhkaavaa oli se, ettei hän tullut edes juttelemaan mitään, seurasi vain. Lopulta sain hänet karistettua kannoilta metroasemalla, missä hän aluksi meni seisomaan paikkaan, missä näki kaikille raiteille ja uloskäynneille menevät portaat.

Saksassa näitä tapahtui kaksi kertaa, Helsingissä ja muutamissa muissakin kaupungeissa oli enemmänkin kyse näistä liian sitkeistä puhelinnumeron kyselijöistä. Mutta tämän vielä kuittasin kulttuurierona ja olin näille tyypeille aina kohtelias samalla varoen antamasta mitään liian ystävällistä signaalia. Se oli vain aluksi vaikeaa suomalaiselle tytölle, joka ei osannut olla suurkaupunkimaisella tavalla kovakasvoinen. Olen nykyään tylsä perheenäiti, mutta edelleen jos liikun yksin, bussipysäkillä tulee silloin tällöin joku tummempihipiäinen mamu vänkäämään että tulisin käymään luonaan, kysyy puhelinnumeroa tai pyytää lisäämään itsensä kaveriksi Facebookissa tms.

Tämän jälkeen olen saanut seurata läheisen ystävän mamupatjan uraa. Hänellä on ollut lukuisia afrikkalaisperäisiä miehiä, ja jokaista on yhdistänyt se, että he ovat kohdelleet ystävääni kuin paskaa. Päällisin puolin minutkin tavatessaan ovat olleet tyylikkäästi pukeutuvia, kohteliaita ja ystävällisiä smalltalkkaajia, mutta todellisuudessa on pyöritetty monia naisia yhtä aikaa ystäväni lisäksi (ja paljon muutakin, mutta en voi kertoa kaikkea). Yksi osoittautui rikolliseksi, joka karkotettiin Suomesta pois.

Kaverille olen yrittänyt monia kertoja hieman vihjailla, että voisi kokeilla välillä kunnollista suomalaista miestä, mutta kuulemma suomalaismiehet ovat tylsiä. Sitten hän kuitenkin aina minulle itkee erojaan näistä Afrikan ihmeistä. HUOH!! En jaksa enää kuunnella sitä yhtään.

Tässä nyt muutama asia, mikä on johtanut pikku hiljaa nuivistumiseen enemmän ja enemmän. Ei sitä mikään noista yksistään ole aiheuttanut, mutta nyt tämä "pakolais"tulva tuntuu jo aiheuttavan kunnollista verenpaineen nousemista. En kestä ajatusta, että lapseni joutuvat kärsimään tästä vielä.

mimmuru

Olen ollut jo pitkään maahanmuuttokriittinen, koska valtaosa näistä tulijoista on muslimeita ja senhän tietää, mikä on naisen arvo ko. uskonnossa. Tulijat ovat hyvin myös osoittaneet useissa maissa, myös Suomessa, etteivät he kotiudu tänne vaan vaativat muita taipumaan heidän elämäntapaansa ja uskontoonsa. Tämän takia olen erittäin skeptinen, koska on osoitettu, ettei tämä nyt vaan toimi.

Sen lisäksi olen kokenut pelkoa näiden miesten osalta liikkuessani ulkona. Kaksi arabimiestä seurasi minua yöllä autolla ja jäivät kytikseen kotitaloni nurkan taakse, koska uskoivat minun jatkavan matkaa katua pitin. Auton moottorin ääni ja takavalot paljastivat, ettei auto ollut jatkanut matkaa vaan pysähtynyt. Onneksi kotirappuni oli ennen kulmausta, ja pääsin sisälle turvaan. Tämän lisäksi olin kerran kahvilassa, ja arabimies tuli juttelemaan kanssani. Pyysin häntä ystävällisesti jättämään minut rauhaan, minkä johdosta sain sättimiset osakseni. Nainenhan ei saa kieltäytyä seurasta tietenkään.

Tiedän, että mitä enemmän näitä miehiä päästetään tänne (valtaosahan on miehiä), sitä useampi nainen tulee kokemaan pelkoa ja pahempaakin. Koska omaan terveen itsesuojeluvaiston, sen takia olen erittäin kriittinen. Parempi katsoa kuin katua, mutta Suomen hallitus näyttää haluavan tehdä asiat juuri toisin päin.
Twitter: @mimmuru

Maailmanmies

Quote from: Pennit ja markat on 23.09.2015, 15:42:06
Nuivistumiseeni meni aikaa monta vuotta. 18-20-vuotiaana olin vielä kirkasotsainen maailmanparantaja, joka uskoi monikulttuurisuuteen ja halusi mahdollisimman paljon ulkomaalaisia ystäviä, osittain koska tykkäsin puhua englannin kieltä. Asuin myös pariin otteeseen ulkomailla.

Kaverille olen yrittänyt monia kertoja hieman vihjailla, että voisi kokeilla välillä kunnollista suomalaista miestä, mutta kuulemma suomalaismiehet ovat tylsiä.

Nuo alleviivatut ovat niitä yksittäisiä asioita jotka tuntuvat olevan nuorten ja miksei vanhempienkin  naisten kohdalla olevan suurimpia syitä miksi ulkomaalaisista ei saa sanoa mitään pahaa. Se kun uhkaa omaa seksuaalista valinnanvaraa miesmarkkinoilla.  Matkustushalukkuus on se kolmas syy.

MW

Quote from: Maailmanmies on 23.09.2015, 21:06:22

Kaverille olen yrittänyt monia kertoja hieman vihjailla, että voisi kokeilla välillä kunnollista suomalaista miestä, mutta kuulemma suomalaismiehet ovat tylsiä.

Nuo alleviivatut ovat niitä yksittäisiä asioita jotka tuntuvat olevan nuorten ja miksei vanhempienkin  naisten kohdalla olevan suurimpia syitä miksi ulkomaalaisista ei saa sanoa mitään pahaa. Se kun uhkaa omaa seksuaalista valinnanvaraa miesmarkkinoilla.  Matkustushalukkuus on se kolmas syy.

Ja miksei miestenkin. Yleisemmin pariutumis/pätemismarkkinoilla. Kyllä taas vitutti taannoinen T&T:n juttu "Yritysjohdossa monikulttuurisuus on itsestäänselvyys", kunnon markkinointipuffi. *)

Terveisiä yritysjohdolle, asiantuntijatehtävissäkin se on itsestäänselvyys. Olen tänään jutellut sekä saksalaisen että italialaisen kollegan kanssa, kasvoista kasvoihin, eikä ahdistanut yhtään.

Päälle vyöryvän Lähi-Idän ja Afrikan marssimisen syytingille markkinoiminen "ihan samana monikulttuurina" on kuitenkin paskaa, jota minä en suostu syömään.

*)Nokiavetoinen puffi, muuten, ja samalla aukeamalla voivoteltiin sitä, kuinka Microsoft jätti Suomen kuin kakkosen kloaakkiaukosta...

Maailmanmies

Quote from: MW on 23.09.2015, 21:45:07
Quote from: Maailmanmies on 23.09.2015, 21:06:22

Ja miksei miestenkin. Yleisemmin pariutumis/pätemismarkkinoilla. Kyllä taas vitutti taannoinen T&T:n juttu "Yritysjohdossa monikulttuurisuus on itsestäänselvyys", kunnon markkinointipuffi. *)

Terveisiä yritysjohdolle, asiantuntijatehtävissäkin se on itsestäänselvyys. Olen tänään jutellut sekä saksalaisen että italialaisen kollegan kanssa, kasvoista kasvoihin, eikä ahdistanut yhtään.

Kansainvälisyys on itsestäänselvyys, monikulttuurisuus ei.

Hämmästyttävän moni mieskin millä sattuu olemaan vaikka kiinalainen, thaimaalainen tai vaikka brasilialainen tytsy paheksuu maahanmuuuttokritiikkiä. Koska pelkää, että mamukriitikot passittaa sen naisen takaisin. Tosin kun avaa hieman, että ei tässä thaimuijia vastusteta vaan jotain ihan muuta niin yleensä rauhoittuvat pian.

T.K.

Quote from: Shemeikka on 21.09.2015, 23:48:24
Itseäni on alkanut jo pelottamaan tämä jatkuva nuivistumiseni vahvistuminen. Olen ollut noin vuodesta 2006 "vapaassa pudotuksessa" kohti yhä suurempaa ja suurempaa nuivistumista. Jok'ikinen uutisjuttu mitä luen netistä, jok'ikinen päivittäinen kohtaaminen rikastuneessa ympäristössä, kaikki vain vahvistaa ja vahvistaa tätä nuivistumiskehitystä. Milloin tämä loppuu, missä on päätepiste? :o

V.S. Paavolainen

Nuivistuin jo aiemmin pahasti pariin eri kertaan eri asteisesti, mutta nyt tuli nuivahduksien nuivahdus.
Kirjoitin eilien Uuteen Suomeen otsikollla Saksassa raiskausepidemia - Poliisi ja media salaavat pakolaisten teot  Otsikosta huolimatta käsittelin sensuuria ja kulttuurien kohtaamisen tärkeyttä, kotoutumista...

Kirjoitukseni sensuurista oli näemmä riittävän hyvä sillä Uusi Suomi poisti sen. Kirjoitus sai myös yön aikana pelkästään 250 fb-jakoa, joten se tuntuu myös tavoittaneen jotain vastakaikua lukijoissa. Kun kerran olen bannattu usarissa, käytän omaa blogia. Toivon löytäväni täältä ja muilta palstoilta ihmisiä, jotka vielä arvostavat totuutta. Toivon, että luet kirjoituksen ja jaat sen somessa. Toivon myös, että se bannattuna nyt saa vielä enemmän lukijoita kuin ilman sensuuria, sillä salisuuksiin ja valheisiin meillä ei ole varaa. Kirjoituksen löytää omasta blogista josta sen voi jakaa someen automatic,  kunhan jaksaa kelatakoko tekstin ja lähteet loppuun

Turvapaikanhakijoiden raiskausepidemia Saksassa tahdotaan vaientaa mediassa ja poliisissa
http://piikkisanakas.blogspot.fi/2015/09/saksassa-raiskausepidemia-poliisi-ja.html

Uuno Nuivanen

Quote from: T.K. on 24.09.2015, 01:24:58
Quote from: Shemeikka on 21.09.2015, 23:48:24
Itseäni on alkanut jo pelottamaan tämä jatkuva nuivistumiseni vahvistuminen. Olen ollut noin vuodesta 2006 "vapaassa pudotuksessa" kohti yhä suurempaa ja suurempaa nuivistumista. Jok'ikinen uutisjuttu mitä luen netistä, jok'ikinen päivittäinen kohtaaminen rikastuneessa ympäristössä, kaikki vain vahvistaa ja vahvistaa tätä nuivistumiskehitystä. Milloin tämä loppuu, missä on päätepiste? :o

Nuivistuminen on juuri kuin varsinainen maahanmuutto, ei ole olemassa mitään ylärajaa.  ;)

Arvoton

En ole enää pelkästään nuiva. Tunnen olevani täysin eri planeetalta kuin yli puolet tästä kansasta. Ja kun pidän televisiota päällä, tunnen, että jos tämä kansa ei ole ihan menettänyt järkeään, se on vähintään menettänyt todellisuudentajunsa. YLEn anti antaa ymmärtää täydestä luonnevikaisuudesta. Tiedän toki, että pikkuisen vajaa puolet ihmistä on terveitä, mikä siis ei median välityksellä tule ilmi.

Spesialisti

Nuivistumiseni on kypsymässä jollekin vielä määrittelemättömälle uudelle levelille. Fobba, älä huolestu, olen rauhan miehiä. En ole lähdössä ristejä polttelemaan tai virittelemään Molotovin coctaileja. Tekemisiään on kuitenkin vaikea taata sen jälkeen kun yhteiskunta kriisiytyy, ja puolia ja hihamerkkejä valitaan. Juuri nyt on niin vaikeaa olla tekemättä mitään kun kaunista ja kallista maatani hoonataan joka reikään valtiovallan ja tunkeutujien toimesta.

Laskentanuiva

Omalla kohdallani nuivuutta on ollut pitempään, mutta Tornion keissi sai minut liittymään tänne.

Nuivuus kohdallani on lähinnä taloudellinen kysymys.
Jos Suomella olisi varaa niin päättäjät puolestani saisivat pelastaa vaikka koko maapallon mutta kun siihen ei ole varaa. Lasku tulee lapsilleni tai lapsenlapsilleni.

Valtio ja kunnat ovat eläneet velaksi viimeiset 7-8 vuotta ja velkamäärä vaan kasvaa ja kukaan päättäjä ei ole edes puhunut/ esittänyt, että velkoja alettaisiin joskus maksamaan takaisin- kunhan vaan hiljennämme velkaantumistahtia niin hyvä tulee.... >:(

Ja silti meidän pitää pelastaa suurimman osan päättäjien mielestä koko maailma ja vielä VELAKSI!

Koko julkinen sektori on velkaantunut räjähdysmäisesti sieltä 90-luvun alun lamasta vaikka täällä oli Nokia niminen hyperyhtiökin joka takoi hirmuisia tuloksia.

Sähkölaitokset yksityistetty (Fortum etunenässä), kansalaispalkkaa pukkaa utopiassa eiku Finlandiassa ja juuri Upin johtaja T.Tiilikainen loihe lausumaan, että olemme vauras maa joka menettää maineensa kun teemme toisin kuin ennen...

Samaan aikaan kotiin pukkaa (kallista sähkö- ja muuta) laskua ja lainanlyhennyksiä eikä niitä vi...u kukaan muu maksa kuin minä itse.

Jos menisi pankinjohtajan luokse ja toimisi kuin poliitikot, niin lainan saanti loppuisi hyvin nopeasti.
Ristiriita on vaan liian suuri todellisessa elämässä ja päättäjien elämässä.

Lisäys Jotenkin ollut sen kanssa sopusoinnussa, että meillä on jo omasta takaa oma vähemmistö joka ei noudata vallitsevan yhteiskunnan sääntöjä, eikä ole sopeutuneet vaikka muutama sata vuotta on sopeutumista takana. Yhteiskunta on kait jonkun sortin "yhteiskuntasopimuksen" tehnyt ko. vähemmistön kanssa ja sopineet, että saatte toimia omalla tavallanne kunhan ei tule liikaa lööppejä.

Mutta nyt on tilanne semmoinen, että Suomeen on tulossa täysin vieraasta kulttuurista (satoja-)tuhansia henkilöitä ja veronmaksajat hoitavat homman.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

torso

Hommalaisena olen vastasyntynyt, mutta nuiva olen ollut jo kauan ennen kuin sanaa on tähän yhteyteen liitetty - noin 40 vuotta.
Siis jo lukiolaisena tajusin, mihin planeetan väestönkasvu tulee johtamaan ellei sitä saada kuriin. Myöhemmin tutustuminen kalastaja Linkolan ja tohtori Paloheimon kirjoituksiin varmisti, etten ollut käsittänyt väärin.

En pysty käsittämään, etteivät valtiotason päättäjät ole reagoineet vuosikymmenten kuluessa millään tavalla asiantuntijoiden varoituksiin rajallisen tilan ja resurssien  sekä jatkuvan kasvun yhtälön mahdottomuuteen. Pahinta mitä nykyisessä väestöräjähdyksen vaiheessa voidaan tehdä, on siirtää ihmismassoja yliväestöalueilta sinne missä tilanne oltaisiin muuten viime hetkellä saamassa hallintaan (Japani, läntinen Eurooppa).

Parhaillaan on Pentti Linkolan pelastusvenevertaus muuttumassa todeksi. Joka ei sitä vielä tunne, käyköön kiiruusti googlettamassa. Ei mulla nyt muuta.

MW

Quote from: torso on 28.09.2015, 21:15:52
Parhaillaan on Pentti Linkolan pelastusvenevertaus muuttumassa todeksi. Joka ei sitä vielä tunne, käyköön kiiruusti googlettamassa. Ei mulla nyt muuta.

Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Me upotaan kehitysmaiden väestöräjähdyksen kanssa (kehitysapu, go go go), ne jotka putsaavat tilit prosessissa pitävät saatanan hauskaa muutaman vuosikymmenen.

Konflikti.

Sitten 1800/1700/1600-luku, piristettynä reliikeillä loistavasta tulevaisuudesta. Take your pick.