News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Lalli Kirvesniemi

Jo esiteiniikäisenä. Vanhemmat ja erityisesti isäni oli mahdoton kertomaan ihmeellisyyksiä aiheeseen liittyen. Epäreilu ihan joka asiassa hiljentäminen maistui paskalta jo lapsena, ja erityisesti kun tiesi heti että argumentit, olivatpa ne itsellä kuinka hyviä tahansa, johti se aina huutamiseen, syyllistämiseen ja jos ei muuta niin täyttä valhetta ilmoille. `luuletko että he ovat tulleet tänne somaliasta huvikseen skinien potkittaviksi!!!!!` :D
Kiitos isä että olit ja olet ollut suurinpiirtein aina väärässä!

antero

Quote from: Käännynnäinen on 19.01.2016, 18:42:34
homma saadaan - vihdoin - toimimaan heidän avulla.
Ihan hyvä trolli.  ;D

Jos kerran Paskastanialaiset ovat paskoneet maansa ja lähteneet Paskastaniasta "pakoon".

Niin mitä hyötyä paskovista Paskastanialaisista voisi olla Suomelle, jossa Homma on toiminut esim toisen maailmansodan jälkeen siten että Suomi on millä tahansa mittarilla mitattuna ehdottomasti maailman parhaita maita.

Kun taasen Paskastaniat tällä hetkellä(kin) rypee omassa paskassaan.

"Does not compute!"  ;D
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Shemeikka

Olen ollut nuiva lapsesta saakka, "jo nelivuotiaana piirtelin hakaristejä paperiin" jne. Tosin parikymppisenä tein yritelmän olla suvaitsevainen ja mennä virran mukana, mutta kun on rasistiksi syntynyt, niin rasistina kuolee.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Chew Bacca

Hyvin pitkän linjan nuivana olen paremmin valmistautunut viimeisen puolen vuoden tapahtumiiin kuin vielä unelmaan eksyneet. Minua vain vituttaa. Niitä jotka uskovat unelmaan odottaa järkytys, henkinen romahdus ja sitten vasta vitutus.

Heräisivätpä pian.

Trendkill

Quote from: Hän on 20.01.2016, 16:47:02
Heräisivätpä pian.

Mitään heräämistä ei tule tapahtumaan. Vaikka mamut alkaisivat järjestelmällisesti murhaamaan suomalaisia kotimaassaan, niin tämäkään ei muuttaisi tietyn kansanosan mielipiteitä asioista. Mielisairas mieli voi aina selittää asiat parhain päin, eikä millään argumentoinnilla ole enää mitään väliä.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Nuivake

Quote from: Trendkill on 20.01.2016, 17:02:09
Quote from: Hän on 20.01.2016, 16:47:02
Heräisivätpä pian.

Mitään heräämistä ei tule tapahtumaan. Vaikka mamut alkaisivat järjestelmällisesti murhaamaan suomalaisia kotimaassaan, niin tämäkään ei muuttaisi tietyn kansanosan mielipiteitä asioista. Mielisairas mieli voi aina selittää asiat parhain päin, eikä millään argumentoinnilla ole enää mitään väliä.

Tästäkin katastrofista leivotaan vaikka väkisin uusi "normaali". Sammakko kattilassa, sitä tämä on.

Mielestäni ainoa toivo on Euron romahdus, joka johtaa EUn hajoamiseen. Tarkoittaen että Suomi ei enää voisi elää velaksi velkaeuroilla. Suu säkkiä myöten ja kaikki pelleily loppuu samana iltana.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

koodari-inssi

Minä siirryin nuivasta maahanmuuton hyväksyjäksi - ja olen iloinen, että tällaista on tapahtumassa aika paljon. Ihmisillä on mennyt raja rikki siinä,  miten ihmisiä voi kohdella. Yleistykset siitä, että kaikki maahanmuuttajat ovat raiskaajia ovat vain pelkkää idiotismia.

Tuollainen yleistys ei ole vain idiotismia, vaan se on tällä palstalla olkiukko. Etsi meille viesti, jossa on tuollainen yleistys.

Rajan takaa tulee huonoa väkeä samassa suhteessa kun Suomessakin on rikollisia ja raiskaajia.

Suhdeluku ei todellakaan ole sama.

Maahanmuuttajat kuitenkin - jos kotoutus tehdään oikein - tuovat uutta energiaa Suomeen. Lamasta ei päästä pois suomalaisin voimin.
Tämä uuden energian nettomäärä on negatiivinen mm. irakilaisten ja afgaanien kohdalla. Asian voit tarkistaa katsomalla ko. väestöryhmien työttymyysprosentit. Meillä on omasta takaa melko osaavaa ja koulutettua väkeä työttömänä satojatuhansia.

Missä maassa kyseisten maahantulijoiden kotoutus on onnistunut?

Olen iloinen Suomesta, joka muutaman kymmenen vuoden päästä on monivärinen ja monikulttuurinen. Suomi ei kuulu  suomalaisille - ketä ikinä ne ovatkaan, kun aika moni suomalaisistakin on siirtolaisia.  Tämä maa tulee olemaan - jos ei sitä jo ole -  tuhoontuomittu ummehtuneiden suomalaiskansallisten kiihkoilijien käsissä. Eli minun puolestani tervetuloa. Ja olen aika iloinen, että samanlaista muutosta olen nähnyt suvussani, työpaikalla ja ystävieni parissa. Ei suhtauduta tulijoihin vihalla vaan homma saadaan - vihdoin - toimimaan heidän avulla.

Kaikki maahanmuutto ei ole haitallista. Maahanmuuttoa on monenlaista eikä sitä voi yleistää. Tämä nyt meneillään oleva kansainvaellus on haitallista Suomelle; arvopohjallemme, kulttuurillimme ja taloudellemme.

Työperäiselle maahanmuutolle on olemassa laillisia keinoja, joihin ei kuulu turvapaikkarjärjestelmän väärinkäyttö. Tunnen monia tällaisia maahanmuuttajia työni puolesta eikä näistä ole kuin hyvää sanottavaa.

Monikulttuurisuus, jos se tarkoittaa sitä, että maassa ei eletä maan tavalla, aiheuttaa suuria ongelmia. Kannatan assimilaatiota; monietnisyys on ok; yhteensopimattomat tavat ei ole. Tulijoiden pitää integroitua osaksi yhteiskuntaamme, ottaa omakseen tapamme ja se ei hallitsemattomalla kansainvaelluksella onnistu. Jälki tulee olemaan rumaa, jos politiikkamme ei muutu.
The hardest thing to explain is the glaringly evident which everybody has decided not to see. - Ayn Rand

Käännynnäinen

Maahanmuutto liittyy aika moneen asiaan ja Suomi on nuori kulttuuri; tilastot eivät kerro vielä kaikkea, koska maahanmuutto on meillä suht koht uusi ilmiö: kulttuurit törmäävät ja se asettaa aluksi hankauksia.

Suomi ei voi jäädä sivuun katsomaan, kun sotaa pakenevat ihmiset kuolevat joko omaan maahansa tai Välimerelle. On meillä oltava jotakin reiluutta ja se tarkoittaa sitä, että omista eduista on luovuttava.

Ei Suomi kuulu erityisesti "suomalaisille" - tuolle melko epämääräisesti hahmoteltavalle kansalle, joista iso osa on maahanmuuttajia jos asiaa panee hiemankin historialliseen perspektiiviin. Ja on sekin kauheaa, että Suomi ei päästä sotaa pakenevaa ihmistä Suomeen samalla kun syytää rahaa oman maan juopoille ja laiskureille sositaaliturvan muodossa.

Suomen arvopohja on tällä hetkellä hyvin negatiivisvoittoinen. En oikein tiedä, mitä puolustettavaa siinä edes on? Kansa, joka mokasi isot mahdollisuutensa ja joka sai itsensä jamaan, mistä emme nouse ilman apua. Ja se apu tulee olemaan maahanmuuttajat. Heidän koulutustasonsa, energiansa eli se, että he tekevät tästä maasta uudenlainen. Se entinen nostalginen ja umpiotunut Suomi on kuollut. Luojan kiitos.

Asra

Quote from: Käännynnäinen on 23.01.2016, 09:11:35
Suomi ei voi jäädä sivuun katsomaan, kun sotaa pakenevat ihmiset kuolevat joko omaan maahansa tai Välimerelle. On meillä oltava jotakin reiluutta ja se tarkoittaa sitä, että omista eduista on luovuttava.
...

Ei tietenkään voi. Suomen tulisi muiden maiden kanssa järjestää pakolaisleireille kelvolliset elinolot jokaiselle sotaa pakenevalle. Mitä enemmän ihmisiä päästetään kuka mitäkin ohituskaistaa pitkin Suomeen huomio ja resurssit leirien osalta heikkenee. Vain geneven mukaisia pakolaisia tulisi päästää Suomeen ja perua kaikki humanitääriset ja toissijaisen suojelutarpeen perusteella myönnettävät oleskeluluvat.

Mitä hyvinvointiin tulee, niin siinä ei ole kyse edusta vaan omalla työllä tehdystä ansiosta.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Leso

Quote from: Käännynnäinen on 23.01.2016, 09:11:35[...]

Suomen arvopohja on tällä hetkellä hyvin negatiivisvoittoinen. En oikein tiedä, mitä puolustettavaa siinä edes on? Kansa, joka mokasi isot mahdollisuutensa ja joka sai itsensä jamaan, mistä emme nouse ilman apua. Ja se apu tulee olemaan maahanmuuttajat. Heidän koulutustasonsa, energiansa eli se, että he tekevät tästä maasta uudenlainen. Se entinen nostalginen ja umpiotunut Suomi on kuollut. Luojan kiitos.

No niin näköjään on kun et sinäkään suomea osaa kirjoittaa.

Eikö olisi tullut halvemmaksi, jos sinä olisit muuttanut pois?
Minä muutin. Onpahan yksi kuumakalle vähemmällä kadulla.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Käännynnäinen

Sori, oli hieman kiire kirjoittaa, niin en katsonut kielioppia. Ja ehkä tässä pitäisi sinun pilkkuvirheet korjata, jos ollaan tarkkoja kielestä:)

Leso

Miks mun pitäis ilmeisiä pilkkuvirheitäni korjata?
Se on uussuomea.

Minä muutin ulkomaille, sinä haluat ulkomaat sinne.
Vittuako sinä välität, miten minä kirjoitan?

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Käännynnäinen

En oikeastaan välitäkään. Kunhan reagoin samalla matalamielisyydellä kuin sinä. Hauskaa iltaa jne

-PPT-

Lopeta jo; tuo on jo vanha vitsi! Aluksi nauratti mutta nyt jo kyllästyttää tuo sama mantra.

Murkula

Oma nuivaantumiseni alkoi itseasiassa vasta yläasteella. Yksi hyvistä kavereistani oli 1/2 romani ja molemmilla meistä oli lukuaineissa se reippaan 8 keskiarvo ja tarkoituksena oli molemmilla mennä alunperin lukioon. Kun hänen isänsä pakotti hänet menemään sittenkin amikseen, heräsin ensimmäisen kerran ihmettelemään näitä asioita. Se herätti näkemään, että se ei ollut yhteiskunnan/suomalaisten rasismia, eikä hänen omaa haluaan/osaamistaan, vaan se oli hänen oman sukunsa rasistinen käsitys, että mannesta ei voi tulla insinööriä.

Seuraava suuri virstanpylväs oli matkallani helsikiin ja visiitilläni itäkeskukseen. Vuosia valettu mielikuva suomalaisista rasisteista, jotka kiusaavat luokan perällä kyhjöttävää yksinäistä nuorta maahanmuuttajaa, särkyi tuhansiksi sirpaleiksi sekunnissa. Satoja aikuisia somalimiehiä ja suomalaisia ei missään. Oli kuin olisi yhtäkkiä jossain aivan minulle tuntemattomassa maassa. Vasta matkalla kotiin tajusin sen, että se naurunappulassa "hommahomojen" parjaama "Thorstilaki" ei ole vielä edes voimassa.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Pveli

Enemmän prosessi kuin yksi nopea salamanisku, mutta tämän hetkinen tilanne on pakottanut tarkastelemaan monia omia käsityksiä aivan uudelleen. Kamelin selkä katkes aivan viimeaikoina. Kriisi joka tällä hetkellä eurooppaa ravistelee ja tapahtumat, kuten pariisi, köln jne. pysäyttivät. Aloin tutkia todenteolla mitä täällä oikein tapahtuu. Onko tämä todella sitä mitä haluamme. Tehokkain video oli alkuun Roy Beckin purkkapallo video. Se tyhjensi. Sitten aloin todella randomisti katsella videoita koko ilmiön takaa ja eniten pysäytti ruotsin ja britannian, mutta ennenkaikkea ruotsin tila. (Tommy Robinson, Angry foreigner + läjäpäin muita.)

Tähän päälle suomen tila, eli sisäänheitetään porukkaa tuhansia, noh, nyt kymmeniätuhansia ja samaan aikaan vaikeat ajat täällä. Sillä on hintalappu, eikä se ole pieni. Kreikka ja italia vuotaa ja ihmiset tulevat nimeomaan hyvän sosiaaliturvanmaihin, täten ottaen suurimman osuman. Ja suoraansanottuna hyvinvointivaltio-mallissa ei voida harrastaa näin liberaalia hyväntekeväisyys maahanmuuttoa. Yhteiskuntarauha uhattuna muutenkin, kun katsotaan ruotsia, joka kuva tulevasta. Pistää hieman hiljaiseksi. Taustalle vielä islam, niin keitto on valmis.

Olen vain todella huolestunut euroopan ja suomen tulevaisuudesta, erityisesti poliittisen islamin toimesta, jonka euroopan tämänhetkinen politiikka ottaa vastaan hopealautasella, kaikkine lieveilmiöineen ja siitä miten meidän systeemi kestää tän. Tässä varmaan oleellinen lyhyesti, mutta vähemmän ytimekkäästi.

matriarkka

Olenkohan tähän koskaan vastannut... Nuivistuin... En näe juurikaan eroa sillä, onko 'nuiva' vai realisti ja realisti olen ollut aina. Se, miten nuivistuin on minusta itsestään selvää. Sen sijaan se ei ole, miksi muut eivät ole nuivia/realisteja. Syytän siitä koulutusjärjestelmäämme, joka ei opeta kyseenalaistamaan ja laumasieluisuutta sekä itsekkyyttä. Sekin, joka olisi viime kädessä kykenevä kyseenalaistamaan, ei halua, koska - lainaan viimeaikaisia suvisten kommentteja - "en enää katso uutisia, kun sieltä tulee vain ikäviä asioita". Samat ihmiset jakoivat vähän aikaa sitten suvaitsevaisuuspropagandaa ympäri somea, nyt on silmien sulkemisen vuoro. Olkoonkin se parempi kuitenkin, kuin saman tuuban toitottaminen edelleen. Kuten Orwell tätä porukkaa kuvasi:

"But just at that moment, as though at a signal, all the sheep burst out into a tremendous bleating of- "Four legs good, two legs better! Four legs good, two legs better! Four legs good, two legs better!" It went on for five minutes without stopping. And by the time the sheep had quieted down, the chance to utter any protest had passed, for the pigs had marched back into the farmhouse. (10.13, 10.14, 10.15)"

Lapsuudessani tummaihoisia sanottiin vielä neekereiksi, "älymystön" vasemmisto-puunhalailu-mokutus levisivät enemmälti ollessani jo lukiossa. Kotikaupungissani ei tosin montaa ulkomaalaista näkynyt tuolloin, joten asia ei ollut mikään isompi puheenaihe. Muutin aikuisena PK-seudulle.

Nuivistumiseni (ts. realismin ulottuminen eri kulttuureihin, uskontoihin, maahanmuuttoon) tapahtui eräässä keskustelussa Tiede-palstalla. Joku radikaali islaminuskoinen provoili siellä mielipiteillään ja jotkut väittelivät hänen kanssaan. Totesin siinä ihanan naiivisti, että todennäköisesti hänen puheensa loukkaa paljon myös ns. omaa poppoota, joka tuskin on samaa mieltä kanssaan. Joku kommentoi minulle, että islam ei ole ollenkaan vastaan tämän henkilön esittämiä asioita ja kehoitti perehtymään asiaan. Perehdyin. Ja kauhistuin. Luin järkyttäviä asioita mm. Aishasta, homovastaisuudesta, vääräuskoisten tappamisesta ja kaikesta, mitä olin pitänyt vain marginaalisena ilmiönä.

Törmäsin sitten myöhemmin jossain kommenttiin maahanmuuttajien yliedustetusta rikollisuudesta ja taas lähtökohtaisesti en uskonut asiaa, koska en ollut moisesta kuullutkaan ja miksi en olisi, jos se on totta? Ja tässä tulee mielestäni helmasynti, johon suurin osa ihmisistä syyllistyy ja maailma olisi niin parempi paikka, jos edes hieman käytettäisiin omia aivoja ja oltaisiin kriittisiä. Toisin, kuin useat muut, minä vastoin uskomustani ja ennakkoluuloja, kaivoin tilastoja eri lähteistä ja totesin, että no näinpä on. Vertasin eri tahojen selitykset siitä, mistä tämä voi johtua (ts. ahdistaako heitä asua Suomessa niin paljon, että rikollisuus lisääntyy) ja tulin tulokseen, että ainoa looginen selitys on, että ko kulttuureissa on itsessään ongelmaa. Äitinikin aina sanoi "älä usko kaikkea, mitä sanotaan" ja siinä olisi hyvä ohjenuora yhdelle, jos toiselle.

Tämän jälkeen seurasi järkytys siitä, että huomasin tämän olevan asia, josta ei saanut jostain syystä yleisesti puhua. Luulin ensin, ettei sitä vain tiedetä ja kun ihmiset tutustuisivat tilastoihin, he heräisivät ajattelemaan. Kuten tiedämme, olin niin hellyttävän naiivi :D

(edit: kappalejaot katosivat, korjasin)
"...He wasn't sure he liked everything that was happening, but a lot of it was 'cultural', apparently, and you couldn't object to that, so he didn't. 'Cultural' sort of solved problems by explaining that they weren't really there."
- Terry Prachett, Thief of Time

Käännynnäinen

Matriarkalle ja vähän muillekin. Siis nuivuus tuntuu liittyvän ulkomaalaisiin? Ei suomalaisiin. Itse siis olen hyvin nuiva suomalaisia kohtaan; en pidä tätä kansaa kovin korkeassa arvossa. Ihmettelen, miksi joku pelkällä suomalaisuudellaan legitimoi sen,  kuka saa tulla Suomeen ja kuka ei. Nostaako suomalaisuus hänet korkeammalle kuin ulkomaalaiset? Minusta ei. Olen - suomalaisena -  melko valmis potkimaan pois Suomesta aika montakin yhden aatoksen kaljaveikkoa, jotka kokevat ylemmyyttä olemalla suomalaisia.

koodari-inssi

Quote from: Käännynnäinen on 30.01.2016, 21:36:30
Matriarkalle ja vähän muillekin. Siis nuivuus tuntuu liittyvän ulkomaalaisiin? Ei suomalaisiin. Itse siis olen hyvin nuiva suomalaisia kohtaan; en pidä tätä kansaa kovin korkeassa arvossa. Ihmettelen, miksi joku pelkällä suomalaisuudellaan legitimoi sen,  kuka saa tulla Suomeen ja kuka ei. Nostaako suomalaisuus hänet korkeammalle kuin ulkomaalaiset? Minusta ei. Olen - suomalaisena -  melko valmis potkimaan pois Suomesta aika montakin yhden aatoksen kaljaveikkoa, jotka kokevat ylemmyyttä olemalla suomalaisia.

Vastaan vain omasta puolestani. Ei, nuivuus ei ole ulkomaalaisvastaisuutta. Nuivuus on kriittisyyttä monikultturismia ja haittamaahanmuuttopolitiikkaa vastaan. Yksilöstä ja hänen etnisestä taustasta riippumatta maassa eletään maan tavalla, ilman mitään erikoisvapauksia tai erityiskohtelua. Hyvinvointivaltiomme tuhoaminen haittamaahanmuuton avulla on hyvin vastenmielistä politiikkaa.
The hardest thing to explain is the glaringly evident which everybody has decided not to see. - Ayn Rand

Leso

Quote from: Käännynnäinen on 30.01.2016, 21:36:30Matriarkalle ja vähän muillekin. Siis nuivuus tuntuu liittyvän ulkomaalaisiin? Ei suomalaisiin. Itse siis olen hyvin nuiva suomalaisia kohtaan; en pidä tätä kansaa kovin korkeassa arvossa. Ihmettelen, miksi joku pelkällä suomalaisuudellaan legitimoi sen,  kuka saa tulla Suomeen ja kuka ei. Nostaako suomalaisuus hänet korkeammalle kuin ulkomaalaiset? Minusta ei. Olen - suomalaisena -  melko valmis potkimaan pois Suomesta aika montakin yhden aatoksen kaljaveikkoa, jotka kokevat ylemmyyttä olemalla suomalaisia.

Vittuakos sitten Suomessa notkut?
Siitä vaan viis markkaa taskuun, kakkosluokassa Ellis Islandille ja Minnesotaan savotalle.
Helpompaa kuin heinänteko.

Aukusti Jylhä

Avaisitko vähän oma tarinaasi, että onko tullut kouluja käytä, millä alalla vaikutat, mitä vanhempasi teke/ivät? Ihan vaan siksi kiinnostaa kun noissa teidän unelmaporukoiden jutuissa tuo logiikka ja ymmärrys ei oikein ole "matkassa mukana".

Ja se sinun aikasi maahanmuuttovastaisena kiinnostaa edelleen, jos siihen edes jotain sanoisit?
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

CaptainNuiva

Jostain kumman syystä suvispiireissä kuvitellaan nuivuudessa kyse olevan jonkinlaisesta ulkomaalaisvihasta.
Ei ole vaan siitä että perseileviä kulttuureja tunkee tänne ovista ja ikkunoista.

Kovin on väsyneen oloista selittää että jostain suomailaista kaljaveikoista, meinaatko jostain löytää sen paratiisisi jossa näitä ei olisi vai ihanko tosissasi meinaat että vain Suomessa, ei muualla?
Hyvää tekisi sinullekkin kierrellä maailmaa ja varsinkin tuolla Lähi-idän ja Afrikan suunnalla niin kummasti muuttuisi  arvostus Suomea ja kulttuuria kohtaan, tosin siinä kyllä katoaisi samalla rakkaat mokuvisiosikin alta aika-yksikön.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

MacGyver

...
Olen - suomalaisena -  melko valmis potkimaan pois Suomesta aika montakin yhden aatoksen kaljaveikkoa, jotka kokevat ylemmyyttä olemalla suomalaisia.

Minkä maan riesaksi nämä kaljaveikot lähettäisit? Vai olisiko jokaisen maan syytä pitää huoli omista ongelmatapauksistaan.

matriarkka

Nuivuutta on tässä muutama hyvin jo avannutkin. Itse rinnastin sen realismiin ja objektiiviseen ajatteluun kohdallani. Tätä on ehkä sinulle vaikea selittää, koska jos ajattelisit kuvaamallani tavalla, ymmärtäisit tämän automaattisesti.

Elän maassa, jossa naisena voin tehdä suurin piirtein mitä mieleni tekee. Koen/olen kokenut oloni turvalliseksi niistä harvoin sattuneista pienistä kännipuristeluista huolimatta. Saan kävellä kotini ulkopuolella ilman miespuolista saattajaa tai kaapua. Saan äänestää. Meillä on ainakin teoriassa mielipidevapaus. Minua suorastaan kehoitetaan menemään töihin. Minua ei ole ympärileikattu, enkä tiedä ketään suomalaista naista, joka olisi. Eikä naitettu lapsena kenellekään. Meidän maassamme arvostetaan yleisesti työntekoa, tasa-arvoa, rehellisyyttä ja näillä arvoilla on saatu aikaan yhteiskunta, jossa yllä kuvaamani on mahdollista. Tämä ei todellakaan ole itseisarvo juuri missään muualla maailmassa!

Mikäli eläisin maassa, jossa nuo yllä mainitsemani eivät olisi arvoja, olisin realistina nuiva maatani kohtaan ja arvostelemassa näitä asioita. Varmasti feministi.

Muotoilin löyhästi.. ulkomaalaisten yliedustus rikostilastoissa ei tarkoita kaikkia kulttuureja. Minulla on ystäviä ja työntekijöitä mm. kiinalaisissa, vietnamilaisissa ja toki länsimaisissa valtioissa. Olen vain realisti. En ymmärrä, miksi meidän pitäisi ottaa tänne tai kannattaa muutenkaan uskontoja, etenkään islamin uskoa tai ryhmiä, jotka ovat selvästi edustettuna rikos- ja työttömyystilastoissa (suhteutettuna määräänsä Suomessa). Näin ajattelee realisti.

Mikäli osoitat minulle vakuuttavasti, että esimerkiksi somalit, irakilaiset, afganistanilaiset ovat mukavaa, työteliästä ja islamista täysin maallistunutta kansaa ja hyväksyvät maamme arvot, jotka mahdollistavat perheelleni hyvän elämän täällä, muutan mielipiteeni.

"...He wasn't sure he liked everything that was happening, but a lot of it was 'cultural', apparently, and you couldn't object to that, so he didn't. 'Cultural' sort of solved problems by explaining that they weren't really there."
- Terry Prachett, Thief of Time

Kyklooppi

Ei vaan meinaa nuivistua ei sitten millään, taitaa lähteä henki ennemmin.
Ihmisjäte.

progg

Quote from: Kyklooppi on 31.01.2016, 19:30:52

Pitäisikö sinun käydä optikolla, luopua sairaista asenteista ja rehellisesti tutkia sitä, mitä Euroopassa tapahtuu?

Maija Poppanen

Quote from: progg on 02.02.2016, 23:23:51
Quote from: Kyklooppi on 31.01.2016, 19:30:52

Pitäisikö sinun käydä optikolla, luopua sairaista asenteista ja rehellisesti tutkia sitä, mitä Euroopassa tapahtuu?

Madame Kykloopin tuotoksia jonninverran nähneenä, arvelen heittonsa olevan sarkasmi. Itseasiassa kaikki ne on  :)

Brake

Olen ollut nuiva siitä lähtien, kun perheemme muutti pohjoisesta eteläruotsiin, äidin ja isän työn perässä. Olin silloin 5 vuotias ja tajusin siellä ollessamme, että jugoslaavit ja albanialaiset ovat todellakin toimivan yhteiskunnan syöpä ja heidän tapansa toimia on erittäin radikaali, sekä lakien ja asetusten ulkopuolella täysin.
Hurjaa menoa oli katseltavana Malmön keskustassa (asuimme siellä) rautatieasemalla oli joka viikonloppu kovat turnajaiset, jossa ruotsalaiset ja suomalaiset olivat yhteisrintamassa albaaneja sekä jugoslaaveja ja puolalaisia vastaan. Siellä minäkin opin nyrkkeilyn kipinän ja sitä olen vienyt sitten eteenpäin näihin päiviin asti :)
Näillä itäblokin maista tulleilla porukoilla oli tapana iskeä porukalla, valikoitujen pohjoismaalaisten kimppuun silloin, kun olit yksin liikkeellä. Sukupuolesta riippumatta joutui niiden käsiin ja tuli nenään lujasti... Siksi piti pyrkiä olemaan aina keskenään solidaarinen porukassa, että pärjättiin niille.
Nämä itäblokin kaverit ei käyneet koulua, tai jos kävivät, niin se oli yhtä häiriköintiä koko ajan ja yleensä ne lensivät viimeistään yläasteella pois koulusta, kun ei niitä siellä voinut pitää.

Isänmaallisuuteni on ollut aina kohdallaan ja etenkin väärinkäyttäytyjät ovat se minun nuivuuteni voimanlähde.
Hiekkamaissa duunissa ollessani näin muslimien järjetöntä käyttäytymistä riittämiin ja siksi haluaisin kaikkien todellakin harkitsevan tarkkaan, että ovat kiihkomuslimit lainkaan oikeassa paikassa Euroopassa.

Suomalainen, tietysti kyllä!

Jupe_K

Olin ennen hyvinkin maailmanhalaaja. Halusin kansainvälisen maailman ja kaikille rakkautta ja rauhaa. Ihailin ruotsia, kun he olivat niin kehittyneitä kansainvälistymisessä ja muutenkin avoimia ja itsevarman oloisia. Myöhemmin varsinkin nuorten Amerikka-meininki ja ihannointi alkoi oksettamaan.

Olin jo työssäni törmännyt muslimien integroitumisvaikeuksiin.  mm. Lapsilta mm. kielletään kantaväestön kanssa oleminen, asioita kyllä vaaditaan ja lähetetään tulkki paikalle valtion kustannuksella, mutta itse ei viitsitä vaivautua.
No, ajattelin kuitenkin että tällainen käytös on vain oire koska ovat kokeneet niin hirveitä kotimaissaan ja saavat rasistista kohtelua jatkuvasti, mitä en ole koskaan kuullut tai huomannut, vaikka itse väittävät kokevansa. Halusin ymmärtää kovasti ja harjoitin työssäni positiivista syrjintää, mihin työssäni kannustettiin matujen osalta. He ennen omia siis.

Muutin tukholmaan ja päädyin Etelä-Tukholmaan. En tiennyt alue-eroista paljonkaan, koska hkissä ne eivät minua niin häirinneet.

Huomasin innostukseni lomasta että alueella ei montaa valkoista asunut. Huomasin myös nopeasti vihaiset katseet ja non.verb.halveksivan viestinnän.
Juttelin ruotsalaisen virkamiehen kanssa ja tuli ilmi missä asuin. Hän ihan kauhistui, "hän ei IKINÄ asuisi siellä ja suositan sinuakin muuttamaan." Tajusin myöhemmin, että tämä oli erittäin poikkeuksellista ilmaista negatiivinen näkökantansa mamuihin ruotsissa. Siellä kirjaimellisesti syljettiin päälle jos ilmaisi maahanmuttokriittisen kantansa.

Viettelin iltoja ja jouduin joskus hankaluuksiin ihan normaaleissa tilanteissa. Vietiin pari krt tavaraa ja haukuttiin rasistiksi. Aina asialla olivat lähi-idän tai afrikan pojat. Jouduin kaksi krt tappeluun ja kenenkäs muunkaan kanssa kuin näiden kanssa. Ilokseni tyrmäsin molemmissa ja pääsin toisesta tilanteesta juoksemalla karkuun, kun lähtivät perään. Myöhemmin tajusin ja kuulin kuinka vaarallisia tilanteet oikeasti olivat. Ei ole tavatonta puukottaa matuporukalla. Kerran näin myös kahden lähi-idän hakkaavan metropenkillä makaavan nuoren kundin. Hän siis tosiaan nukkui /sammunut kun hakkasivat hänet. huvin vuoksi.

Kaupunginosassa oli kuumottavaa asua. mtriksellä oli kaksi krt 6kk aikana lattialla lammikko verta. Jengit maleksivat ja hakivat tappelua. Kannoin oman turv.vuoksi kättä pidempää mukanani.

Takaisin suomeen töihin.
Seisoskelin vaasankadulla tupakilla jossa somalli minulle "heitä tupakka!" käskevällä äänellä. sanoin ettei ole, vaikka oli. "anna tulta!" sanoin että pyydä kauniisti, etkö osaa käytöstapoja. Hän siihen: " ma meen vuokses vaikka elinkautiseen". Tyrmistyin ja hänen mennessään huusin että katsotaan kuka sen puukon kurkkuunsa saa. Odotin, mutta vellihousu ei tullut takaisin.

Hesarilla tästä ei kauankaan. Nuori 12-14v. tyttö alkoi nakkijonossa sylkeä naamaani aivan puskista "me ammutaan teitä kaikkia päähän!" huusi. Tuli päälle, sellainen 150 senttinen luuta ja nahkaa. yritti munille jonka väistin. Sylki ja huusi solvauksia valkoisista ja yht.kunnastamme. En tehnyt mitään, koska takanaan seisoi 2m iso neekeriukko. Asia oli jokin jengitesti tai jtn. Järjestetty juttu. Lähdin kävelemään pois, mutta päätin että nyt riitti.

Päätin että otan asiakseni toimia eurooppalaisten arvojen ja elämäntavan puolustajana islamilaista invaasiota vastaan, miten se voimavaroillani on mahdollista. Islamilainen maailmankatsomus ei tähtää kansojen yhteiseloon vaan maailmanvalloitukseen. Tämän konkreettiset kohtaamiseni muslimien kanssa ovat vahvistaneet.
Kasvatustieteilijänä tiedän, että tällaista tällaista perustavanlaatuista näkemystä on mahdoton muuttaa. Tähän ei ole haluakaan ja vallan saaminen on ihmisen perimmäinen tarve, mitö islamilainen maailmankatsomus tukee voimakkaasti. Pyrkimys on omaan hegemoniaansa keinolla millä hyvänsä.

Operaatio (miksi ei olisi suunniteltu), mikä on käynnissä on ovela ja nojaa ihmisen empatiakykyyn ja rakkauden tarpeeseen ja ilmaisuun. Yksinkertainen ja tehokas, joka käyttää ihmisyyden perusarvoja omaksi hyväkseen ja tuhotakseen meidät.

Mittani tuli täyteen ja hyväksyin totuuden.
Olen miettinyt myös politiikkaa. Tällöin minulla olisi mahdollisuus tehdä asian hyväksi enemmän kuin puhista netissä.
Koulutusta in ja elämänkokemusta, paineensietokykyä ja myös julkisuudesta on kokemusta.

Lähitulevaisuus näyttää. Olen kuitenkin iloinen että olen löytänyt todellisen innostukseni ja tässä on nyt selvästikin sydämen asiani, mitä olen kaivannut.

Marius

itse olen aina ollut vain järkevä.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.