News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

YLE: Suomi haluaa täysin savuttomaksi maaksi

Started by sozaburo, 01.10.2009, 18:21:58

Previous topic - Next topic

pavor nocturnus

QuoteTupakansavu ja -haju eivät ole subjektiivisia tai esteettisiä asioita vaan fysiikalla todettavia, objektiivisesti havaittavia.

Josta sinä et satu tykkäämään, joten ne on kiellettävä kaikilta.
Minä en siedä nykymmusiikkia. Myös todettavissa fysiikalla.
Onko oikein kieltää kaikkialla musiikin soittaminen?
Ja pyydän, ei enempää järjetöntä ympäristöhölinää.

Kukahan tässä trollailee.

Risto A.

Quote from: toumasho on 02.10.2009, 16:16:50

Löytyykö täältä tupakkatrollia jolla olisi järkeviä perusteita? Siis muutakin kuin "minä-minä-minä-vitut-muista!-asennetta tai ontuvia vertauksia jotka on helppo osoittaa vääriksi?

Elämä koostuu asioista, joille ei voi oikein mitään. Muiden tupakointi on yksi näistä asioista.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

John Bircher

Tupakansavu ja -haju eivät ole subjektiivisia tai esteettisiä asioita vaan fysiikalla todettavia, objektiivisesti havaittavia.
Miten fysiikalla todennetaan jonkun hajun huonous? Kaikki on subjektiivista.
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

Pliers

Quote from: Frater Tovarits on 02.10.2009, 16:40:45
Tupakansavu ja -haju eivät ole subjektiivisia tai esteettisiä asioita vaan fysiikalla todettavia, objektiivisesti havaittavia.

Tupakoitsijalle mikään tuoksu ei ole viekoittelevampi.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

pavor nocturnus

QuoteTupakoitsijalle mikään tuoksu ei ole viekoittelevampi.

Ja sama pätee varmasti koprofiiliin ja paskanhajuun.

Point being?

Käenpoika

Quote from: Pliers on 02.10.2009, 17:02:37

Mitä ihmeen väliä sillä on?
Yes John, I can imagine a world without countries, nothing to kill or die for and no religion too. I'd submit that world and it's inhabitats. I can imagine no possessions, no possessions for you, that is. There would be no need for greed or hunger as we'd have them both as much as we could imagine.

John Bircher

Quote from: Pliers on 02.10.2009, 17:02:37
Quote from: Frater Tovarits on 02.10.2009, 16:40:45

No minua se viekotteli lapsenakin.
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

Jaska Pankkaaja

Tupakanvastustajien vitinät vituttavat sen verran että voisi aloittaa taas polttamaan :D Vähän suvaitsevaisuutta hei! taidan laittaa kostoksi ainakin märkiä puita saunanpesään.. :D
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

TriDoc

Vaihtoehtoisia varoituksia askiin....

-Jokaisesta tupakka askista käytetään 81% monikulttuurisen suomen ylläpitoon- Astrid kiittää.

-Tupakointi aiheuttaa huutavaa välittäjäaine pulaa(- vrt työvoimapula.)

-Tupakointi ei kuulu Suomeen tai suomalaisuuteen.

-Tupakansavu sisältää kaikkia merkittäviä psyykelääkkeitä. Polta jos olet hullu.

Vaikka kaikki hyvät tyypit polttavat ja ressukat valittavat, niin tyhmää se on silti...
"Se nyt vaan on tyhmää olla tyhmä"

CaptainNuiva

Mielenkiintyoisesti tämä muuten on otsikoitu:
"Suomi haluaa täysin savuttomaksi maaksi"

Suomi ei halua yhtään mitään mutta muutamat intoilijat haluavat päätää kaikkien suomalaisten puolesta...
Jos kysyttäisiin kaikilta kansalaislt niin veikkaisin että 2-3 % haluaisi täydellistä tupakointikieltoa ja julskisen ruoskinnan kieltoa rikkoville, loput joko ovat kieltoa vastaan taikka heille asia on yhdentekevä.

Miksei muita asioita uutisoida samalla periaattella(pari prossaa haluaa):
-Suomi haluaa verot valtion maksettavaksi
-Suomi haluaa muslimivaltioksi
-Suomi haluaa hyökkäys-sotaa Ruotsiin ja/tai Venäjälle
-Suomi haluaa sanella maailmalle säännöt
-Suomi haluaa jatkuvaa kesää
-Suomi haluaa elättää koko maailman
-Suomi haluaa maksaa korvauksia orjalaivojen tervasta
-Suomi haluaa taikaseinän joka taloon
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Ntti

Quote from: pavor nocturnus on 02.10.2009, 13:43:18
Tuosta löytyy

Quotehttp://en.wikipedia.org/wiki/Passive_smoking

--

Jos ei enklantti taitu, niin voin myöhemmin kääntää avainkohdat tekstistä.

Käännä vain.

Artikkelissahan sanotaan mm. "Currently, the health risks of secondhand smoke are a matter of scientific consensus" ja sitten siellä listataan pitkälti erilaisia negatiivisia vaikutuksia.

Pliers

Quote from: pavor nocturnus on 02.10.2009, 17:04:12
QuoteTupakoitsijalle mikään tuoksu ei ole viekoittelevampi.

Ja sama pätee varmasti koprofiiliin ja paskanhajuun.

Point being?

Laajojen kokonaisuuksien hallinta ei liene vahvuuksiasi. Jos olisit ymmärtänyt lukea lainauksen, olisit mahdollisesti pystynyt päättelemään, mihin asiaan kommenttini liittyi. Toivotan jaksamista lukuharjoituksiisi.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

pavor nocturnus

QuoteLaajojen kokonaisuuksien hallinta ei liene vahvuuksiasi. Jos olisit ymmärtänyt lukea lainauksen, olisit mahdollisesti pystynyt päättelemään, mihin asiaan kommenttini liittyi. Toivotan jaksamista lukuharjoituksiisi.

Ja suomenkielen ja yleisesti keskustelun perusteet sinun. Kannattaa muuten kirjoittaa vähän pidempiä kommentteja jos ei halua yhtä typerää roskaa takaisin.

Toivotan jaksamista terapiaasi.

Juha Päivärinta

Minä kannatan ajatusta tietyin muutoksin:
1. Jokainen saa polttaa tupakkaa paikassa, jossa tupakointi ei häiritse muita
2. Yhteiskunta ei maksa tupakoivan lääkkeitä tai lääkärinhoitoa, joka johtuu ylähengityssairauksista, astmasta, copd:sta tai ylähengitysalueen syövistä
3. Työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa ajalta, jolloin tupakoiva sairastaa ylähengitystiesairauksia ja on kykenemätön hoitamaan työtehtäviään.

Hieman provosoivasti, mutta jotenkin tällä tapaa ;)
Ex-Jekku

pavor nocturnus

Quote1. Jokainen saa polttaa tupakkaa paikassa, jossa tupakointi ei häiritse muita
2. Yhteiskunta ei maksa tupakoivan lääkkeitä tai lääkärinhoitoa, joka johtuu ylähengityssairauksista, astmasta, copd:sta tai ylähengitysalueen syövistä
3. Työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa ajalta, jolloin tupakoiva sairastaa ylähengitystiesairauksia

Sopii hyvin kunhan tätä sovelletaan muihinkin epäterveellisiin
elämäntapoihin.

Esim. Jos huonon ruokavalio/liikunta tottumusten takia kärsit
vakavasta sydän/verisuoni viasta, olisi sairauspäiväsi maksettava
omasta takaa.

Juha Päivärinta

Quote from: pavor nocturnus on 03.10.2009, 13:27:18
Quote1. Jokainen saa polttaa tupakkaa paikassa, jossa tupakointi ei häiritse muita
3. Työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa ajalta, jolloin tupakoiva sairastaa ylähengitystiesairauksia

Sopii hyvin kunhan tätä sovelletaan muihinkin epäterveellisiin
elämäntapoihin.
Esim. Jos huonon ruokavalio/liikunta tottumusten takia kärsit
vakavasta sydän/verisuoni viasta, olisi sairauspäiväsi maksettava
omasta takaa.

Olen aivan samaa mieltä. Jos painoindeksi on yli 30 ja kansalaisella pamahtaa aikuisiän diabetes, lääkkeet diabetekseen joutuu maksamaan itse. Yhteiskunnan holhoamisen on loputtava ja kansalaisten on maksettava omasta hölmöydestään.

Ex-Jekku

AIP

Nytpä alkavat ajatukset ohjautua vihdoin aidon oikeistolaisen järkevään suuntaan. Kannatan lämpimästi sosiaalisen terveydenhuollon lakkauttamista ja terveydenhuollon kustantamista omasta lompakosta. Tällöin vältytään mm. tuhlaamasta yhteisiä varoja sellaiseen ihmiseen, joka kortiston levytilaa vuosikymmenet pysytellen terveenä kunnes alkaa pitkä ja kallis elämän pitkittämisen vaihe lääkkeineen ja hoitoineen. Lasten terveydenhuollon kustantaminen vanhempien lompakosta ehkäisisi myös harkitsematonta lisääntymistä tai lisääntymisen käyttöä elintason parantamiseen. Tässä samalla tulee ratkaistuksi pari maahanmuuttopoliittista ongelmaa.

Koska esimerkiksi tupakoinnin tai ylipainon vuoksi jo nyt osittain toteutettu hoidon kieltäminen poistuisi näin tarpeettomana, resursseja kuluttavana yhteiskunnallisena toimintona, voitaisiin myös tupakan valmisteverosta sekä ajatuksista makeisten valmisteverosta luopua, sillä sairaanhoidon omarahoitteisuus vie niiltä perustan. Yhteiskunnan kontolle voitaisiin jättää vielä joitakin itseaiheutettujen vammojen hoidosta kieltäytymistä sen mukaan kuinka arvokas fanikunta vammojen hankkijoilla on. Tällaisia voisivat olla esimerkiksi urheiluvammat tai tiettyjen kansanryhmien synnynnäisten epämuodostumien korjaus, kuten väärään paikkaan kasvaneen esinahan poisto.

pavor nocturnus

QuoteTällaisia voisivat olla esimerkiksi urheiluvammat tai tiettyjen kansanryhmien synnynnäisten epämuodostumien korjaus, kuten väärään paikkaan kasvaneen esinahan poisto.

Tuosta syntyy eräänlainen paradoksi. Harrastat liikuntaa ja pysyt terveenä,
mutta samalla lisäät loukkaantumisen riskiä. Kun loukkaantuminen on
oma vika (terveyttä ylläpitäessä) on itse maksettava.

Tuohon toiseen ei voi sanoa muuta kuin hö hö hö.

Juha Päivärinta

Quote from: pavor nocturnus on 03.10.2009, 14:10:14
QuoteTällaisia voisivat olla esimerkiksi urheiluvammat tai tiettyjen kansanryhmien synnynnäisten epämuodostumien korjaus, kuten väärään paikkaan kasvaneen esinahan poisto.

Tuosta syntyy eräänlainen paradoksi. Harrastat liikuntaa ja pysyt terveenä,
mutta samalla lisäät loukkaantumisen riskiä. Kun loukkaantuminen on
oma vika (terveyttä ylläpitäessä) on itse maksettava.

Tuohon toiseen ei voi sanoa muuta kuin hö hö hö.

Ei hätää. Pyydät 3 todistajalta lausunnon, että olet hoitamassa terveyttä säästääksesi yhteiskunnan varoja. Tämän jälkeen loukkaantumisia voidaan korvata, jos tätä varten perustettava tutkintalautakunta toteaa loukkaantumisen tapahtuneen ko. tilanteessa.
Ex-Jekku

AIP

Quote from: toumasho on 02.10.2009, 14:22:38
Vaan eipä ollut ihan niin pitkällä vielä. Jengi kyllä kessutteli ihan avoimesti mutta jokaisella pikkumiehellä ja naisella oli kukkaron kokoinen matkatuhkis mukana. Hyvin toimi. Semmoisia pitäisi jonkun enterpretenöörin alkaa tuomaan tänne Suomeen. Niin saataisiin edes yhtä näistä savuttajien aiheuttamista haitoista pienemmäksi.

Sen lisäksi, että kannatan poliisin jalkautumista kaupunkialueilla (passipoliisien puuttuminen katukuvasta on kohtuuton haitta), kannattaisin roskaamisen kieltämistä rikesakon uhalla ja kiellon todellista valvomista. Lisäksi ehdottaisin katualueiden puhtaanapitovastuun siirtämistä kunnille, jolloin tarvittavan työvoiman ja kertyvän jätteen määrästä menee viesti sinne, jossa sillä on jotain merkitystä. Yksityinen ihminen tyytyy jupisemaan itsekseen, kiinteistöhuoltoa taas ei kiinnosta koska työtä tehdään toisen laskuun.

Harmillista kyllä, roskien pudottaminen yleisille alueille on tuntemuspohjalta lisääntynyt sitä mukaa, kun julkisia jäteastioita ja tuhkakuppeja on poistettu käytöstä. Ja toisaalta kaikkeen nekään eivät auta. Omituisin omalta katuosuudeltani keräämäni pikku roska on tuulilasinpesunestepullo. Voi tosin liittyä jotenkin lähiseudulla asuviin alkoholisteihin.

pavor nocturnus

QuoteEi hätää. Pyydät 3 todistajalta lausunnon, että olet hoitamassa terveyttä säästääksesi yhteiskunnan varoja. Tämän jälkeen loukkaantumisia voidaan korvata, jos tätä varten perustettava tutkintalautakunta toteaa loukkaantumisen tapahtuneen ko. tilanteessa.

Eikö olisi helpompi,kun vain laitettaisiin ne rahat mitkä kulttuuri, mokutus ja kaikki muu turha roska nielee ja laitetaan ne takaisin terveydenhuoltoon?

Juha Päivärinta

Quote from: pavor nocturnus on 03.10.2009, 14:20:46
QuoteEi hätää. Pyydät 3 todistajalta lausunnon, että olet hoitamassa terveyttä säästääksesi yhteiskunnan varoja. Tämän jälkeen loukkaantumisia voidaan korvata, jos tätä varten perustettava tutkintalautakunta toteaa loukkaantumisen tapahtuneen ko. tilanteessa.

Eikö olisi helpompi,kun vain laitettaisiin ne rahat mitkä kulttuuri, mokutus ja kaikki muu turha roska nielee ja laitetaan ne takaisin terveydenhuoltoon?

Äänestän sinua seuraavissa presidentinvaaleissa.
Ex-Jekku

pavor nocturnus

Tsekeissä pilsenissä oli muuten helvetin puhtaat kadut. Ei näkynyt roskia eikä tupakantumppeja, vaikka ihmiset norttia vetelivätkin. Käsittääkseni tuolla on
tiukempi ote katujen roskaamisesta.

Risto A.

Quote from: Jekku on 03.10.2009, 13:23:53
Minä kannatan ajatusta tietyin muutoksin:
1. Jokainen saa polttaa tupakkaa paikassa, jossa tupakointi ei häiritse muita
3. Työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa ajalta, jolloin tupakoiva sairastaa ylähengitystiesairauksia ja on kykenemätön hoitamaan työtehtäviään.

Hieman provosoivasti, mutta jotenkin tällä tapaa ;)

1. Mitä olet valmis tekemään ja miten pitkälle menemään asiassa?

Mikä ylipäätään on 'häiritsevää'? Se, että se näkyy? Vai olisiko sittenkin kyseessä vain patoutunut misantropia, joka vain etsii legitiimiä kohdetta avoimelle ilmenemiselle? Jos tupakointi loppuu, samat misantroopit etsivät itselleen uuden kohteen.

2. Fine, jos on mahdollisuus siirtyä kokonaan pois julkisten sosiaalipalveluiden piiristä, säästää siten verotuksessa ja siten voi ottaa vaikka oman vakuutuksen. Pointtisi taisi kuitenkin olla vain rankaisemisessa. Katso kohta 1. Mitä olet valmis tekemään ja miten pitkälle menemään?

3.  Kuinka jaloa antaa vaihteeksi työnantajalle uusia oikeuksia. Eikö oikea sanamuoto misantrooppisessa sosialismissa olisi: 'työnantaja velvoitetaan jättämään palkka maksamatta ajalta jolloin..'

Juha Päivärinta

Miten pitkälle minä olen valmis menemään? Miten tämä tähän liittyi?

1. Pidän häiritsevänä, että saan esimerkiksi astmakohtauksen rautatieasemalla, koska tupakoija sattuu aloittamaan tupakoinnin vieressä enkä huomaa tupakoinnin aloittamista. Minä saan yleensä todella voimakkaan reaktion ja päivä on yleensä pilalla tämän jälkeen ja voin lähtä saman tien nukkumaan (jos pystyn). Minä pidän tätä häiritsevänä. Tupakoija saa tuprutella ihan kuinka paljon tahansa, kunhan pysyy 10 metriä kauempana.

2. Minä en pidä tätä rangaistuksena. Tupakoitsija tietää, että tupakointi on terveydelle haitallista. Jos ei tiedä, tupakoitsijan täytyy elää jossakin pimennossa. Miksi yhteiskunnan pitää kustantaa sairauksia, jotka johtuvat tupakoinnista? Tämän jälkeen voidaankin keskustella tieteellisestä näytöstä johtuuko sairaus todellakin tupakoinnista, esimerkiksi keuhkoputkentulehdus.
Jätetään tämä kuitenkin toiselle päivälle.
Ex-Jekku

Risto A.

Quote from: Jekku on 03.10.2009, 15:11:39
Miten pitkälle minä olen valmis menemään? Miten tämä tähän liittyi?

1. Pidän häiritsevänä, että saan esimerkiksi astmakohtauksen rautatieasemalla, koska tupakoija sattuu aloittamaan tupakoinnin vieressä enkä huomaa tupakoinnin aloittamista. Minä saan yleensä todella voimakkaan reaktion ja päivä on yleensä pilalla tämän jälkeen ja voin lähtä saman tien nukkumaan (jos pystyn). Minä pidän tätä häiritsevänä. Tupakoija saa tuprutella ihan kuinka paljon tahansa, kunhan pysyy 10 metriä kauempana.

Oletko harkinnut oman auton hankkimista? Pääset paikasta toiseen tapaamatta matkalla yhtä ainutta ihmistä.

Quote2. Minä en pidä tätä rangaistuksena.

Siinä tapauksessa ei liene sinulle ongelma, että siirrytään vapaaehtoiseen vakuutukseen?

QuoteMiksi yhteiskunnan pitää kustantaa sairauksia, jotka johtuvat tupakoinnista?

Koska, ihmiset MAKSAVAT tästä. Yhteiskunta ei ole koskaan mikään pelkistetty antaja. Se on ottaja ensimmäiseksi ja viimeiseksi. Toisekseen. Elämästä ei saada koskaan turvallista. Suurin osa tapaturmista johtuu putoamisista alle puolen metrin korkeudelta. Pitääkö yhteiskunnan hoitaa nämä, koska kukaan ei älyä käyttää kypärää noustessaan jakkaralle?

pavor nocturnus

Quote1. Pidän häiritsevänä, että saan esimerkiksi astmakohtauksen rautatieasemalla, koska tupakoija sattuu aloittamaan tupakoinnin vieressä enkä huomaa tupakoinnin aloittamista. Minä saan yleensä todella voimakkaan reaktion ja päivä on yleensä pilalla tämän jälkeen ja voin lähtä saman tien nukkumaan (jos pystyn). Minä pidän tätä häiritsevänä. Tupakoija saa tuprutella ihan kuinka paljon tahansa, kunhan pysyy 10 metriä kauempana.

Tuo ei riitä perusteluksi. Jos on noin herkkä kannattaa miettiä onko viisasta
liikkua esim. kaupungilla pakokaasujen seassa. Vai pistetäänkö autotkin pannaan?
Minuakin häiritsee tietyt kerääjät, musiikki ja hajuvedet (häiritsee tarkoittaa tässä vituttaa) siinä määrin että olen joutua mielenhäiriöön. Ja olen varma etten ole yksin tämän mielipiteen kanssa. Kielletään musiikki, kerääjät ja hajuvesien käyttö.

Quote2. Minä en pidä tätä rangaistuksena. Tupakoitsija tietää, että tupakointi on terveydelle haitallista. Jos ei tiedä, tupakoitsijan täytyy elää jossakin pimennossa. Miksi yhteiskunnan pitää kustantaa sairauksia, jotka johtuvat tupakoinnista? Tämän jälkeen voidaankin keskustella tieteellisestä näytöstä johtuuko sairaus todellakin tupakoinnista, esimerkiksi keuhkoputkentulehdus.
Jätetään tämä kuitenkin toiselle päivälle.

Eikö olisi helpompaa poistaa tupakan korkea vero, joka on käsittääkseni olemassa
juuri sen takia että tupakan terveuyshaitat saadaan paikattua? Nythän ollaan
menossa läskiveroon. Kohta ehdotetaan liikunnanpuuteveroa, sokeriveroa jne.
Samaan aikaan terveydenhuollon asema heikkenee, koska näitä veroeuroja ei
käytetä terveydenhuoltoon, vaan nykyisen hyvin mielenkiintoisen yhteiskunnan
arvojen ylläpitoon.

Juha Päivärinta

Eli tupakansavusta kärsivien täytyy rajoittaa liikkumista, koska tupakoitsijat haluavat polttaa ehdottomasti yleisillä paikoilla? Okei.
Ex-Jekku

Risto A.

Quote from: pavor nocturnus on 03.10.2009, 15:28:45

Tuo ei riitä perusteluksi. Jos on noin herkkä kannattaa miettiä onko viisasta
liikkua esim. kaupungilla pakokaasujen seassa.

Niimpä. En todellakaan älyä, että jos minulla on ongelma, mihin ihmeeseen siinä tarvitaan ventovieraita ihmisiä ratkaisemaan tämä?

Vaikeaa olla ihmisten keskellä julkisissa liikennevälineissä syystä X -----> hanki auto. Mutta ainiiiiin. TämäKIN oli aivan saatanan väärin.

Olisi mukavaa joskus kuulla edes etäinen määritelmä täydellisestä ihmisestä, jossa ei ole näiden natsien mielestä mitään väärin.

Oma veikkaus on, että sellainen näyttää kutakuinkin tältä:

(http://assets.espn.go.com/photo/2007/1112/pg2_a_chimp_300.jpg)

John Bircher

Quote from: Jekku on 03.10.2009, 15:11:39
Miksi yhteiskunnan pitää kustantaa sairauksia, jotka johtuvat tupakoinnista?
Koska minä maksan joka askista 50% veroa. Uskoisin että vuosien polton jälkeen mahdollisten sairauksien hoidot on suht halpoja yhteiskunnalle verratuna siihen mitä sauhuttelija maksaa verona. Lisäksi jos kuolen 60v keuhkosyöpään niin se tulee paljon halvemmaksi yhteiskunnalle, kuin se että kuolisin parinkymmenen vuoden päästä jossakin hoitolaitoksessa ripulit vaipassa johonkin muuhun.

www.jbs.org