News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Pitäisikö Ravintolapäivä kieltää?

Started by hoxpox, 03.02.2012, 21:24:18

Previous topic - Next topic

Pitäisikö Ravintolapäivä kieltää?

kyllä
107 (32.3%)
ei
188 (56.8%)
en tiedä
36 (10.9%)

Total Members Voted: 331

Arvoton

Tulee mieleeni loputtomat markkinat, kuten tämänpäiväinen Kansainväliset suurmarkkinat Tiksissä, joissa on kadun pituudelta ostettavissa -vetin kalliita herkkuja ja annoksia ostettavissa. Tehkööt ihmiset velkaa ja rampatkoon markkinoillaan.

Olde Saare -juusto Tallinnassa bouttia 2,5 egee, Peltolantorin Herkut Tallinnasta -kaupassa reilu 3 egee, Tikkuraitillla kojussa 6 euroa.

Itse ketjun asiaan, mua kiinnostaa sitten ihan -tanasti ostamaan Espan puistossa joidenkin itse räpeltämiä syötäviä, joiden raaka-aineiden laadusta ja säilytyksestä en tiedä -skaakaan lisättynä epätiedolla, onko tekijöillä salmonella.

-ttu tää maa saatiin siistiksi 80-luvulle mennessä. Nyt on ravintolapäivät ja torakkapizzeriat onnenamme.

Topi Junkkari

Quote from: Arvoton on 29.05.2015, 14:00:50
Itse ketjun asiaan, mua kiinnostaa sitten ihan -tanasti ostamaan Espan puistossa joidenkin itse räpeltämiä syötäviä, joiden raaka-aineiden laadusta ja säilytyksestä en tiedä -skaakaan lisättynä epätiedolla, onko tekijöillä salmonella.

Ei tuota tiedä näennäisen laillisissakaan paikoissa. On sellainen sääntö, että kun elintarviketyöntekijä on ollut EU-roopan ulkopuolella, hänellä on muistaakseni neljän tai viiden päivän karenssi, ennen kuin saa mennä taas elintarviketyöhön.

Arvaa, noudatetaanko tai valvotaanko tuota millään tavalla?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Dangr

:)
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

rontti4

En oikein ymmärrä tuon ravintolapäivän ideaa.
Amatöörit tekee ruokaa ja kansa käy syömässä, missä pihvi?
Jos oli hyvää ruokaa huomenna ei sitä enää ole tarjolla.
Hauska tapahtuma, ehkä.

Toinen juttu on sitten tuo ravintola-alan valvontabyrokratia, jota en kovin hyvin tunne.
Veikkaan kuitenkin, että byrokraatteja on sielläkin  aivan liikaa. Valvontaa kuitenkin tarvitaan syystä jota ei nykyisin saa sanoa, ettei leimaudu ties miksi.
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

JoKaGO

Quote from: rontti4 on 23.09.2023, 18:54:21
Hauska tapahtuma, ehkä.

Hauska tv-ohjelma sohvaperunat, sama homma.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Cassa

Quote from: rontti4 on 23.09.2023, 18:54:21
Hauska tapahtuma, ehkä.

Maailma on täynnä erilaisia ruokia, joita ei edes saa ravintoloista. Lisäksi monia kiinnostaa, että millaisia herkkuja on mahdollista kotioloissakin loihtia - samalla voi kysellä vinkkejä omaan kokkaamiseen.

dothefake

Samantien kaikki yhteiskunnan terveysvalvonnat ravintoloissa voidaan poistaa, koska nehän vain rajoittavat  mielenkiintoisten ruokien tarjoamista.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Ravintolapäiviä ei enää järjestetä - tilalle uudenlainen palvelu

QuoteKeskiviikko 18.5.2016

https://www.iltalehti.fi/pippuri/a/2016051821584608

QuoteKoska oikean ravintolan perustaminen vaatii paljon ja sitä rajoittavat myös lakipykälät, Ravintolapäivän järjestäjät ovat halunneet tarjota tapahtumalla mahdollisuuksia uusien ideoiden esittelyyn. Tapahtuma elävöittää myös kaupunkia. Joitakin Ravintolapäivän hygieniapuoli on kuitenkin epäilyttänyt. Järjestäjät kertoivat tiedotustilaisuudessa, ettei tapahtuma ole aiheuttanut koskaan ruokamyrkytyksiä, eikä suomalaisviranomaisilla ole ollut syytä puuttua järjestelyihin.

Minkähän hlvtin vuoksi varsinaisia ravintoloita piinataan lakipykälin ja hygieniavaatimuksin?

Quote- Emme ole ennenkään tarvinneet pop up -ravintoloille lupia, joten niitä voi jatkossa järjestää minä päivänä tahansa. Yksityishenkilölle pop up -ravintolan avaaminen on täysin luvallista.

Tästä eteenpäin jokainen päivä on Ravintolapäivä, ja pop-up-ravintolan, -kahvilan tai -baarin voi avata milloin tahansa, minne tahansa, tiedote summaa.

Tämmöistä kommunistipaskaa taas nämä ravintolapäivät ym. Ja voihan nykyään kuka tahansa olla taksikin.
Vaan yritäpä perustaa pop-up-ruokaravintola alkoholipitoisten ruokajuomien kera kaupunkikuvaa elävöittääksesi, niin johan on poliisi kimpussa ja jos jonkinmoiset sanktiot ja verottajakin mahtaa sellaisesta ravintolasta kiinnostua.
Mutta muuten saa olla niin vapaata, värikästä ja eksoottista!