News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Rasismihomma - yleiskeskustelu

Started by Lahti-Saloranta, 17.07.2023, 17:11:53

Previous topic - Next topic

P

^Samassa "laita- äärioikeistolais- rasisti, fasistihallituksessa" oleminen on tartuttanut RKP:nkin?  :D

Onko asiasta kysytty Biaudeelta?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Juoni

Quote from: Skeptikko on 29.10.2024, 18:31:08

QuoteHän muun muassa totesi eräässä istunnossa, että kaikki syytetyn maanmiehet pitäisi laittaa lukkojen taakse. Lisäksi nainen kommentoi osapuolien ulkonäköä ja puhui useaan otteeseen maasta karkottamisesta.

Kerrankin oman makuni mukainen lauta"mies"! Tällaisia lisää!

Skeptikko

Oululaisvaltuutettu kirjoitti "alikehittyneiden maiden miehistä" – Sai lähtöpassit perussuomalaisista mutta kelpaa keskustaan
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010798175.html
QuoteOululainen kaupunginvaltuutettu Anna Koskela on valittu keskustan kunta- ja aluevaaliehdokkaaksi. Koskela kertoo asiasta tiedotteessaan.

Koskela nousi viime vuoden elokuussa otsikoihin, kun hän kirjoitti sosiaalisen median palvelu Facebookissa "alikehittyneiden maiden" miehistä.

"Paikallisen K-Marketin kohdalla on tänne jostain kulkeutuneilla alikehittyneiden maiden miespuolisilla kansalaisilla tapana maleksia kadun yli näyttäen reteesti käsillä merkkejä, että autojen pitäisi antaa tilaa. Suojatie siis löytyy myös, mutta sitä ei tietenkään jakseta käyttää. Ai että, kun lyö pienemmän sisälle ja polkaisee ääniä koneesta. On se nättiä nähdä kun ******* juoksee", Koskela kirjoitti.
...
Koskela itse on kiistänyt päivityksensä rasistisuuden. Hänen mukaansa maahanmuuttajat eivät ole yksi etninen ryhmä, joten heistä kirjoittaminen yleisellä tasolla ei ole rasismia.
...
Perussuomalaisten Oulun valtuustoryhmä antoi hänelle kuitenkin rangaistuksen sopimattomasta esiintymisestä, minkä vuoksi Koskela päätti erota valtuustoryhmästä. Sen jälkeen hän on toiminut Oulun kaupunginvaltuustossa omassa yhden hengen valtuustoryhmässään.

Myöhemmin syksyllä perussuomalaisten puoluehallitus erotti Koskelan puolueesta. Koskela kertoi tuolloin erottamisen johtuneen taannoisesta kirjoituksesta.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Lalli IsoTalo

Quote from: Skeptikko on 30.10.2024, 16:06:22
Oululaisvaltuutettu kirjoitti "alikehittyneiden maiden miehistä" – Sai lähtöpassit perussuomalaisista mutta kelpaa keskustaan

Kehitysmaa on alikehittynyt verrattuna kehittyneisiin maihin. Termi "alikehittynyt" löytyy mm. täältä:

Quote from: https://dictionary.cambridge.org/us/dictionary/english/underdeveloped-countryunderdeveloped country
a country that is less developed economically than most others, with little industry and little money spent on education, health care, etc.:

En oikein usko, että erottaminen olisi johtunut vain tästä sanasta. Ehkä se oli sitten tuo ******* sun muu oletettu rasismointi.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Järkyttävästä suomalaisten sikarasismista huolimatta maahanmuuttajat ovat maailman onnellisimpia - ja ilmeisesti masokistisimpia - juuri täällä!
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Yksi yleisimmistä rasismin muodoista on rasismi valkoisia vastaan. Jo se, että valkoista kohtaan ei muka voisi olla rasisti, on pahimmanlaatuista rasismia jo itsessään. Joku tuntuu sunnittelevan rotumurhaa, joka on kansanmurhan jälkeen seuraava askel kohti puhdasta pahuutta ja satanismia.

[tweet]1853353780785348869[/tweet]
— Missä N, siellä R

supersankaritar

Laitan rasismiketjuun, koska tuomio tuli etnisestä syrjinnästä. Tamperelaisen ravintolan baarimikko kieltäytyi myymästä romanille olutta, koska heistä ollut ongelmia. No nyt ei tullut ongelmia, tuli vain 25 päiväsakkoa eli 950 euroa ja korvauksia uhrille 700 euroa. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9f056c98-fc40-4881-84bc-67de00c0fa80
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.

Eino P. Keravalta

Quote from: supersankaritar on 08.11.2024, 20:43:23
Laitan rasismiketjuun, koska tuomio tuli etnisestä syrjinnästä. Tamperelaisen ravintolan baarimikko kieltäytyi myymästä romanille olutta, koska heistä ollut ongelmia. No nyt ei tullut ongelmia, tuli vain 25 päiväsakkoa eli 950 euroa ja korvauksia uhrille 700 euroa. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9f056c98-fc40-4881-84bc-67de00c0fa80

Totahan voisi kokeilla toisinkin päin: valkoinen henkilö menee baariin ja sille ei myydä ja selitykseksi kerrotaan, että teistä on ollut ennenkin ongelmia.

Tulisiko korvauksia?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

supersankaritar

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.11.2024, 20:55:29
Quote from: supersankaritar on 08.11.2024, 20:43:23

Totahan voisi kokeilla toisinkin päin: valkoinen henkilö menee baariin ja sille ei myydä ja selitykseksi kerrotaan, että teistä on ollut ennenkin ongelmia.

Tulisiko korvauksia?
Harmi, kun mulla ei ole kieltoa mennä tietääkseni mihinkään baariin, testaisin heti. Helpot rahat pois vaan baarimikolta sen jälkeen. Ihan saakelin ärsyttävää kyllä miettiä ton myyjän kantilta, kiva mennä ton jälkeen samaan työpaikkaan, kun tietää, että manne on siellä aina oluella reteällä asenteella, että muistatko, mitä maksaa, jos et myy mulle :( Mä joutuisin lopettamaan työt, en mä pystyis menemään.

Linkster

QuoteHarmi, kun mulla ei ole kieltoa mennä tietääkseni mihinkään baariin, testaisin heti. Helpot rahat pois vaan baarimikolta sen jälkeen. Ihan saakelin ärsyttävää kyllä miettiä ton myyjän kantilta, kiva mennä ton jälkeen samaan työpaikkaan, kun tietää, että manne on siellä aina oluella reteällä asenteella, että muistatko, mitä maksaa, jos et myy mulle :( Mä joutuisin lopettamaan työt, en mä pystyis menemään.

Pystyisit kyllä. Voisit aukottomasti esittää, että juuri SINUSTA (se manne) on ollut ongelmia ennenkin joten voisit pyytää sitä poistumaan pikimmiten.
Siihenhän tuo paskiaisten rahastuskonsti nykyään perustuu ja "oikeus"laitos pistää pökköä pesään."Ai meikäläisistä vai?"
Aikanaan kun portsarina toimin oli jo silloin tärkeää tuo henkilökohtainen ongelmien osoitus - ei koko joukkoon osoittava.
voihan joku myyjä/portsari vain muistaa henkilön väärin - ei sellaisesta asiasta rangaistusta tule. Empimään vaan ei pidä ryhtyä eikä yleistämään.

supersankaritar

Quote from: Linkster on 08.11.2024, 21:10:07

QuoteHarmi, kun mulla ei ole kieltoa mennä tietääkseni mihinkään baariin, testaisin heti. Helpot rahat pois vaan baarimikolta sen jälkeen. Ihan saakelin ärsyttävää kyllä miettiä ton myyjän kantilta, kiva mennä ton jälkeen samaan työpaikkaan, kun tietää, että manne on siellä aina oluella reteällä asenteella, että muistatko, mitä maksaa, jos et myy mulle :( Mä joutuisin lopettamaan työt, en mä pystyis menemään.

Pystyisit kyllä. Voisit aukottomasti esittää, että juuri SINUSTA (se manne) on ollut ongelmia ennenkin joten voisit pyytää sitä poistumaan pikimmiten.
Siihenhän tuo paskiaisten rahastuskonsti nykyään perustuu ja "oikeus"laitos pistää pökköä pesään."Ai meikäläisistä vai?"
Aikanaan kun portsarina toimin oli jo silloin tärkeää tuo henkilökohtainen ongelmien osoitus - ei koko joukkoon osoittava.
voihan joku myyjä/portsari vain muistaa henkilön väärin - ei sellaisesta asiasta rangaistusta tule. Empimään vaan ei pidä ryhtyä eikä yleistämään.
Toi on vaan tosi surkea systeemi. Kyllä suomalaisille valkoihoisille voi sanoa, että sulla ei ole tänne asiaa ilman pelkoa, että siitä saa tuomion. Pakosti oikeuslaitoskin tietää, että toi on vaan leikkiä, ei se mies siitä 700 euron edestä mitään traumoja saanut, ei kukaan voi uskoa tollaista oikeasti ja vakavissaan.

Linkster

Näin se on prkle. Joku pikkuisen liikaa juopunut ja muutamat lasit rikkonut opiskelijapoika otti aina ne  seuraamukset vastaan ja korkeintaan tuli viikon päästä kuin joku karkulainen ovelle kyselemään että " mites mun sisäänpääsy niiden hölmöilyjen takia?".
Mitäs siinä; tuu sisään vaan mut otapas iisimmin tällä kertaa.

Mustalaisia ja muita hienoja kulttuureita kun ei ottanut ravintolaan ollenkaan, niin eipä niistä ollut ongelmiakaan.

Eino P. Keravalta

Jos muslimit esimerkiksi ovat kansanryhmä, niin samalla logiikalla myös humalaiset ovat kansanryhmä, koska molemmat ominaisuudet ovat vaihdettavia, ei synnynnäisiä ominaisuuksia.

Jos humalikolle ei myydä niin se on kansanryhmää vastaan kiihottamista, rasismia ja natsiutta.

Kyllä jumalauta on näin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Quote from: supersankaritar on 08.11.2024, 21:41:58
Quote from: Eino P. Keravalta on 08.11.2024, 21:36:56
Jos muslimit esimerkiksi ovat kansanryhmä, niin samalla logiikalla myös humalaiset ovat kansanryhmä, koska molemmat ominaisuudet ovat vaihdettavia, ei synnynnäisiä ominaisuuksia.

Jos humalikolle ei myydä niin se on kansanryhmää vastaan kiihottamista, rasismia ja natsiutta.

Kyllä jumalauta on näin.
Jos mä joskus tarvitsen asianajajaa, niin yritän palkata sinut, tää kuulostaa ihan siltä, että juttu voitetaan.

Ainakin voin tulla todistamaan, koska olen sekä humalainen että sufi-mystikko  :P ( siis tarvittaessa, en full time )

Ja palkaksi rekkalasti viinaa tai 77 neitsyttä, joilla on rekkalasti viinaa. Jos näitä ei löydy niin  hampurilainenkin käy. Ei suolakurkkua.

supersankaritar

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.11.2024, 22:01:31
Quote from: supersankaritar on 08.11.2024, 21:41:58

Kyllä jumalauta on näin.
Jos mä joskus tarvitsen asianajajaa, niin yritän palkata sinut, tää kuulostaa ihan siltä, että juttu voitetaan.

Ainakin voin tulla todistamaan, koska olen sekä humalainen että sufi-mystikko  :P ( siis tarvittaessa, en full time )

Ja palkaksi rekkalasti viinaa tai 77 neitsyttä, joilla on rekkalasti viinaa. Jos näitä ei löydy niin  hampurilainenkin käy. Ei suolakurkkua.
En ehkä halua koulubussillista lapsia uhrata tän ihmisoikeuskysymyksen selvittämiseksi, mutta hampurilainen onnistuu, jopa ilman suolakurkkua ja hiilihydraatteja. Nyt tarvii enää hommata hankalan riidanhaastajan ja juopon maine, että mua aletaan syrjimään.

Eino P. Keravalta

Kyllä jumalauta on näin.

Itseasiassa juopot ovat paljon suuremmallakin syyllä kansanryhmä kuin vaikkapa muslimit:

Muslimi on muslimi ( näin meille on kerrottu ) omasta, vapaasta tahdostaan, mutta juoppo on alkoholisti, mikä taas on sairaus.

Se, että juoppo ei pääse baariin on sairaiden syrjimistä, vähän kuin sairaalapotilaille vittuiltaisiin. Törkeää eriarvoistamista ja hädänalaisten sortoa.

supersankaritar

Toihan on muuten totta. Mä olen vähän kehno juomaan, joten homma vaatii treeniä. Mutta nyt on tavoite.
Haluan juopoksi. Mulla olis nytkin vaikka mitä konjakkia kotona, mitä olen saanut asiakkailta, mutta en viittis millään aloittaa heti niillä.
Jos hakisin aamulla lidlistä punaista olut olutta ja joka päivä yhden enemmän juon.
Varmaan joulun jälkeen jo voisin mennä hakemaan sairaudestani lääkärintodistuksen ja alkaa terrorisoimaan lähibaarissa, että saan porttikiellon.
Sitten kameran kanssa kuvaamaan, kuinka sairasta naista syrjitään.
Näytän vielä siinä kassalla mun lääkärintodistuksen ja videoin tilanteen.
Toi voi olla vielä kovennettu tuomio, koska mun sairaus vaatii sitä juomaa, tai voi tulla delirium tremens.
Ehkä jopa murhayritys.

Eino P. Keravalta

Voisit myös laittaa burkhan ( vai mikä se on se Lassila & Tikanoja-mannekiinijuttu ) päälle niin varmaan myytäisiin vaikka olisit yltäpäältä omassa oksennuksessasi.

Koska muuten tuplasorto. Ja voisit vielä kaavun alta huutaa, että olet muslimiksi kääntynyt alkoholistimustalainen, sairas ihminen.

supersankaritar

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.11.2024, 23:47:25
Voisit myös laittaa burkhan ( vai mikä se on se Lassila & Tikanoja-mannekiinijuttu ) päälle niin varmaan myytäisiin vaikka olisit yltäpäältä omassa oksennuksessasi.

Koska muuten tuplasorto. Ja voisit vielä kaavun alta huutaa, että olet muslimiksi kääntynyt alkoholistimustalainen, sairas ihminen.

Ihan hemmetin sairas, pelkään. Koska nauroin vähän liikaa tälle jutulle ollakseni terve :D Mä en tiedä, mitä niillä kaikilla rahoilla teen, mitä alkaa tulla tän jälkeen. Ainakin hullun eläke on se viimeinen, mitä saa, jos kaikki muut menee pieleen.

Linkster

Taistolaisnavetta se jaksaa. Ihanat ulkomailla syntyneet eivät kuormita oikeastaan yhtään meidän maailman kalleimmaksi käynyttä terveydenhuoltoamme.

QuoteUlkomailla syntyneillä on alhaisempi kuolleisuus syöpäkuolemissa, hermostoon liittyvissä sairauksissa, sydän- ja verisuonitaudeissa, hengityselinsairauksissa, ruuansulatuksen sairauksissa ja ulkoisissa kuolinsyissä verrattuna Suomessa syntyneisiin. Tämä selviää Helsingin ja Tampereen yliopiston yhteistyönä toteutetusta tutkimuksesta.

Quote– Tulosten mukaan ulkomaalaistaustaiset vanhukset ovat terveempiä eivätkä näin ollen rasita kohtuuttomasti palveluita, toteaa Kemppainen.

Ilmeisesti näihin käynteihin liittyvät tulkki-,erityisavustaja-, ja muut palvelut ei ole sitten "oikein mitään" vai? Vaatimukset oikea-sukupuolisista hoitajistakaan ei kai merkitse mitään?

https://yle.fi/a/74-20123959

Kuitenkin sitten taas toinen taho - meidän kalliisti kouluttamamme yhteiskuntatieteilijä ja ulkomaantuliainen kertoo seuraavaa:

QuoteAmani Al-mehsenin kolumni: Terveydenhuollossa on rasistista syrjintää
Kun julkinen terveydenhuolto kurjistuu, elämme erilaisissa todellisuuksissa. Kaikki eivät saa hyvää hoitoa, kirjoittaa Al-mehsen.

QuoteIstuin hetki sitten taas lääkärin vastaanottoaulassa. Olen entinen hoitoalan ammattilainen ja silti hermostutti. Niska jännittyi, kiristelin hampaita ja hikikarpalot nousivat kasvoille.

Huhhuh miten jännittävää... mikähän sieltä kaapista tai sen takaa paljastuukaan??

Quoteämä on valitettavasti jaettu kokemus lähipiirissäni.

Kokemus ei kumpua tyhjästä. Sille on jopa oma termi "kulttuurikipu".

QuoteMuutama viikko sitten tällainen tapaus osui sydäntäsärkevän lähelle, kun lähiperheeni jäsenellä todettiin vuoden jossittelun ja kotiin lähettämisten jälkeen syöpä.

Muistan myös lapsuudestani tapauksia, jotka ovat päättyneet surullisesti. Pahimmillaan eriarvoistava terveydenhuolto voi johtaa siihen, että vakavat sairaudet jäävät huomaamatta ja ihmiset kuolevat ennenaikaisesti.

No eikö nuo ulkkikset nyt sittten olleetkaan terveitä kuin pukit?

Rasistinen syöpäkin prkule vielä kai. No kuules, mehmetti - tervetuloa joukkoon vaan vaikka toisen jutun mukaan ulkomaalaisia vaivaa harvemmin oikein mikään. Ihan samalla tavalla kohtelee meikäläisiä tuo vaiva, sairaalassa ja tutkimuksissa hyppimistä kestää yleensä melko pitkään.

Tuolla tuo ihmisoikeusasiantuntijan verta hyytävä kertomus; tosin vereni hyytyy aivan muista seikoista - etenkin näin pelletutkintojen maksajan roolissa :

https://yle.fi/a/74-20118862

Lalli IsoTalo

Quote from: Linkster on 12.11.2024, 11:29:50https://yle.fi/a/74-20123959

Ainoat luvut jotka tässä kirsikanpoiminnissa paljastetaan ovat tässä:
QuoteTutkimus tarkastelee yli 70-vuotiaiden kuolleisuutta ja eri kuolinsyitä vertailemalla Suomessa ja ulkomailla syntyneiden kuolleisuuslukuja vuosilta 2002–2020.

– Syntymämaihin perustuvassa vertailussa erityisesti globaalista etelästä muuttaneiden kuolleisuusluvut erottuivat selvästi matalampina verrattuna Suomessa syntyneisiin, sanoo Helsingin yliopiston sosiologian dosentti Laura Kemppainen tiedotteessa.

Kaksi asiaa.

1. Missä ovat absoluuttiset luvut ja prosentit kuluista, kaikista ikäluokista, sukupuolen ja lähtömaan mukaan sortattuina? Ilman niitä tästä saadaan irti vain kohdan 2 johtopäätös.

2. Jos yli 70-vuotiaat mamut elävät pidempään, nehän eläkkeellä kuormittavat järjestelmää kauemmin kuin suomalaiset!
— Missä N, siellä R

Siili

Quote from: Lalli IsoTalo on 12.11.2024, 11:42:18

Ainoat numerot jotka paljastetaan ovat tässä:
QuoteTutkimus tarkastelee yli 70-vuotiaiden kuolleisuutta ja eri kuolinsyitä vertailemalla Suomessa ja ulkomailla syntyneiden kuolleisuuslukuja vuosilta 2002–2020.

– Syntymämaihin perustuvassa vertailussa erityisesti globaalista etelästä muuttaneiden kuolleisuusluvut erottuivat selvästi matalampina verrattuna Suomessa syntyneisiin, sanoo Helsingin yliopiston sosiologian dosentti Laura Kemppainen tiedotteessa.

Kaksi asiaa.

1. Missä ovat absoluuttiset luvut ja prosentit kaikista ikäluokista sukupuolen ja lähtömaan mukaan sortattuina?

2. Jos yli 70-vuotiaat mamut elävät pidenpään, nehän eläkkeellä kuormittavat järjestelmää kauemmin kuin suomalaiset!

Mitä tarkoittaa "globaali etelä"? Mitkä ulkomaat eivät siihen kuulu?

Tutkimuskohteet (kuolleet yli 70-vuotiaat) olivat syntyneet, kuolinvuodesta riippuen, viimeistään 2030-2050.  Maahanmuuton volyymi ja luonne on muuttunut kovasti ajan myötä:
QuoteMuuten toisen maailmansodan jälkeen maahanmuutto muualta Suomeen oli vähäistä. Pääosin pysyvää maahanmuuttoa tapahtui ulkomaalaisten kanssa solmittujen avioliittojen johdosta. Suurin osa Chilestäkin tulleista palasi takaisin kotimaahansa Pinochetin hallinnon päätyttyä 1990-luvun alussa. 1970-luvun alkua lukuun ottamatta Suomeen alkoi muuttaa enemmän ihmisiä kuin maasta pois vuodesta 1981 alkaen. Vuonna 1980 Suomen väestöstä vieraskielisten osuus oli 0,2 prosenttia. Vuosina 1981–1989 nettomaahanmuutto Suomeen oli 34 182 muuttoa.

En ole ollenkaan varma, että aikaisempien maahanmuuttajasukupolvien kuolleisuudesta ja kuolinsyistä voidaan tehdä ennusteita nykyisen kuolleisuudesta ja heidän terveydenhuoltonsa yhteiskunnallisesta rasitteesta ennen kuolemaa.  Eihän menneiden vuosikymmenten mamunuorten käytös ennakoinut esimerkiksi heidän nykyistä yliedustusta rikostilastoissa.

Ylen uutinen vaikuttaa kovasti hyvesignaloinnilta.

Totti

Quote from: Lalli IsoTalo on 12.11.2024, 11:42:18

Ainoat luvut jotka tässä kirsikanpoiminnissa paljastetaan ovat tässä:

Kaksi asiaa.

1. Missä ovat absoluuttiset luvut ja prosentit kuluista, kaikista ikäluokista, sukupuolen ja lähtömaan mukaan sortattuina?

Meinasin juuri kirjoittaa jotain samankaltaista.

Tilatokeskuksen mukaan vieraskielisiä oli 2023 558 294 hlöä ja kotimaankielisiä 5 045 557 hlöä ( https://stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#vaeston-ikarakenne ). Ts. vieraskielisiä on 10% väestöstä. Yli 70-vuotiaita on yhteensä 1,43 miljoonaa eli 25% väestöstä. Tilastukeskuksen mukaan vieraskielisiä yli 70-vuotiaita olisi kuitenkin vain 14467 hlöä eli noin 1% vanhuksista tai 0,25% väestöstä.

Tämä selittyy sillä, että mamut tuuppaavat olla nuorempia tullessaan maahan, jolloin vieraskielisiä vanhuksia on suhteelliseti vähemmän kun suomalaisia vastaavia. Tästä tietenkin seuraa, että heidän terveyspalvelujen tarve on keskimäärin huomattavasti alhaisempi jos ikäterveys on sama kun suomalaisilla.

Toisaalta samalla pätee, että nämä mamuvanhukset eivät ole maksaneet käytännössä latiakaan veroja tai eläkkeitä Suomeen eli heidän keskimääräinen rasite julkiselle sektorille on kutauinkin 100% heidän käyttämistä palveluistaan.

Mamujen suurempi lapsimäärä kuitenkin rasittaa julkisia palveluja ikähaarukan alapäässä. Jonkin aikaa sitteen puhuttiin mm. mamulasten ylikorostneesuta sydänvioista ja muista geneettisistä häiriöistä, joiden korjaaminen on huomattavan kallista. Hieman iäkkäämmät lapset taas käyttävät suuria määriä koulutuspalveluja kuten erityisopetusta, rikollisuuskin maksaa jotain.

Maahanmuutto (etenkin MENA-alueelta) rasittaa siis julkista sektoria huomattavan paljon vaikka tilastokikkailulla ja rusinanpoimimisella yritetään löytää aurinkotarinoita maahanmuuttopropagandan tueksi.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Lalli IsoTalo

Afrikkalainen afrikkalainen selittää Amerikkassa asuvalle afrikkalaiselle , että "valkoinen ylivalta" on afrikkalaisten keksimä termi. Se tarkoittaa ihailua, ällistymistä, älyn ja tekniikan edessä, ei suinkaan rasismia, kuten länsimaissa.

[tweet]1856547626709135611[/tweet]
— Missä N, siellä R

Roope

QuoteLovisagymnasister får lära sig om antirasism – snart är det regeringens tur

Varifrån kommer n-ordet och vet man alltid om man betett sig rasistiskt? En antirasistisk workshop som piloteras i svenska skolor ställer obekväma frågor. Efter årsskiftet är det regeringens tur att sitta på skolbänken.
Hbl 17.10.2024  (maksumuuri)

Jutussa ei valitettavasti kerrota, mistä n-sana tulee, kuten ingressistä voisi luulla. Sen sijaan siinä kuvataan "antirasistista workshoppia" eli woke-propagandan pakkosyöttöä ruotsinkielisille koululaisille. Toimittaja hekumoi ajatuksella, että tätä samaa syotetään ensi vuonna myös hallituksen ministereille.

Kuten arvata saattaa, koululaisten poliittinen koulutus perustuu ryhmäpaineen luomiseen. Loviisan koululaiset joutuvat ottamaan muun luokan edessä kantaa puolesta tai vastaan ladattuihin väitteisiin ja perustelemaan, miksi ovat eri mieltä esimerkiksi väitteestä, että "on rasismia käyttää luokassa n-sanaa, vaikka kaikki luokassa on rodullistettu valkoisiksi". Esimerkkien perusteella kukaan ei haasta woke-väitteitä olemalla luokan edessä eri mieltä.

Koulutus on toistaiseksi pilottiasteella kolmessa kaupungissa eli Loviisassa, Tammisaaressa ja Vantaalla. Vaikka koulutusta markkinoidaan antirasismilla, siihen kuuluu woke-tyyliin myös esimerkiksi intersektionaalisuus ja "oikeuksien tarkistaminen" eli vasemmistolaisten uhrihierarkioiden tuominen kouluihin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

F1nka

Rasismi on ainut selitys, miksi suomenkielentaidoton maahanmuuttaja ei työllisty. Erityisesti kun hänellä on humanistisen alan korkeakoulututkinto. Onneksi tarina päättyy Quivinelle onnellisesti ja rasismitutkimuksen kautta tutkimusapulaisen paikka avautui ja hän pääsi jatkamaan elämää suomalaisten veronmaksajien rahoilla:
Quivine, 34, työskenteli Suomessa siivoojana ja inhosi joka hetkeä – väitteli lopulta tohtoriksi
...
Väittelin tohtoriksi Jyväskylän yliopistosta tammikuussa 2024. Tutkin väitöskirjassani, miten korkeasti koulutetuista maahanmuuttajista tehdään Suomessa työväen alaluokka. Tekosyynä tähän käytetään usein suomen kielen taitoa – tai oikeastaan sen puutetta. Myös niiden töiden kohdalla, joissa täydellistä kielitaitoa ei tarvita.

Suomi on ulkomaalaisille hyvä paikka opiskella, mutta sen jälkeen ovet yhteiskunnan täysivaltaiseksi jäseneksi usein sulkeutuvat.

Olen itsekin saanut osani ilmiöstä, jota tutkin. Kun opintoja varten kerryttämäni säästöt olivat loppumassa toukokuussa 2018, etsin kuumeisesti töitä. Hain lukuisia koulutustani vastaavia paikkoja, mutta turhaan. Pääsin ainoastaan siivoojaksi – aivan kuten ystäväni oli varoittanut.
...
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/quivine-sisuuntui-ja-vaitteli-tohtoriksi
Tottelematon tieto aktivismissa

Linkster

Hysäri muistaa julistaa edelleen vahvasti kuinka :
QuoteSuomeen muuttanut muusikko katui Helsingille tekemäänsä ylistys­laulua: "Tässä maassa on syvälle juurtunutta rasismia"
Levyarvio|Suomalaiset blues-muusikot muistavat lauluntekijä Eddie Boydia levyllä, joka päättyy ylitykseen Helsingille. Myöhemmin hän katui kappalettaan.

Eli melko pian segregaation päätyttyä USA:ssa tämä bluesmuusikko päättikin jostain kumman syystä lähteä Suomeen. Miksi? Se ei selviä kirjoituksesta, mutta oli sitä rasismia...

QuoteHänen työrupeamansa ei alkanut parhaissa merkeissä. Etunimi oli Helsingin Sanomien huvi-ilmoituksessa väärin kahdesti, eivätkä odotukset kohdanneet muutenkaan – puolin ja toisin. Ravintoloitsija oli vaatinut "soittamaan tangoa ja kaikenlaista muuta tanssimusiikkia", kuten Boyd kertoi tuoreeltaan suomalaisessa Blues News -lehdessä.

Helsingin Sanomissa julkaistiin Safari Clubin ilmoitus 17. maaliskuuta 1970.

Samalla Boyd epäili, että hänet oli palkattu vain ravintolan "nimeen sopivan ihonvärin takia", ei ansioituneena bluesin ammattilaisena. "En eläessäni ole esiintynyt ilmapiiriltään näin masentavassa paikassa."

Silti hän jäi Suomeen. Boyd rakastui jo keväällä suomalaiseen Leila Hirvoseen, muutti Helsinkiin syyskesällä 1970 sekä asui hänen kanssaan Helsinginkadulla kuolemaansa, heinäkuuhun 1994 saakka. Rapun 12 C ulko-oven vieressä näistä vuosista muistuttaa yhä laatta

Tuossapa tuo punainen lanka. Onneksemme tuo muusikko elätti kai itsensä, tai ainakin leila elätti...

Kummallisesti nuo Mississippissä esiintyneet hahmot ovatkin blues-tähtiä ja superstaroja. Ehkäpä siellä mustien Jukejointeissa ovatkin olleet, mutta vain siellä. Segregaatio piti huolen etteivät he esiintyneet muuten kuin omalle väelleen.

Mutta kaikesta hyysäristä huolimatta olen bluesdiggari ja kuuntelen ja fiilistelen mustien muusikoiden sinisiä säveliä tämän tästä.

Olisi kai tämän levyarvion tehdä joltain muultakin kannalta kuin tuon perkeleen muodikkaan rasismin?
Boyd tuli neuvosto-Suomeen ja oli outolintu -  varmasti hänen kokemansa "rasismi" oli hiukan toista luokkaa kuin "Back Home in the land of Dixie"?? Suomalaisten uteliaisuutta? Tuskin häntä täällä kukaan aikoi lynkata?

No, hyysärin ääliöinti tuolta:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010843366.html

Roope

Quote from: Roope on 30.11.2023, 14:20:01
QuoteMagdalena Hain kauhu­romaani voitti lasten- ja nuorten­kirjallisuuden Finlandian – Teos kommentoi suomalaisten rasismia

MASKULAISEN Magdalena Hain kauhuromaani Sarvijumala (Otava) voitti lasten- ja nuortenkirjallisuuden Finlandian.

[...]

"Meillä on myös ministereitä, joilla on ollut rasistisia mielipiteitä menneisyydessä ja nyt he ovat päättävässä roolissa", Hai huomauttaa. "Mietin paljon sitä, minkälaisen viestin se nuorille lähettää."
Helsingin Sanomat 29.11.2023

Quote"Suomalaisista on tullut tyhjän­puhujia": Magdalena Hai kritisoi suomalaisia kyvyttömyydestä tarttua ongelmiin

LASTEN- ja nuortenkirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut kirjailija Magdalena Hai otti voittajan puheessaan voimakkaasti kantaa varsinkin suomalaisten rasismiin sekä suomalaisten kyvyttömyyteen tarttua ylipäätään ongelmakohtiin.

[...]

Hain mielestä suomalaiset eivät ryhdy kitkemään rasismia kulttuuristamme kyllin ponnekkaasti, edes akuutissa tilanteessa, vaan asia jätetään vähintäänkin puolitiehen.

Kirjailija sanoi puheessaan, että suomalaiset ovat "kansa, jonka mielestä rasismi on kerta kaikkiaan ratkaistu sillä, että valkoiset poliitikot kirjoittavat tiedonannon, jonka takana ei ole aitoa katumusta tai aietta muuttua".
Helsingin Sanomat 29.11.2023

QuoteFinlandia-palkittu kirjailija boikotoi Linnan juhlia: "Meillä on hallituksessa äärioikeistolainen puolue"

VUONNA 2023 lasten- ja nuortenkirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut kirjailija Magdalena Hai kertoo jättävänsä osallistumatta Linnan juhliin eli tasavallan presidentin järjestämälle itsenäisyyspäivän vastaanotolle.

Hai kertoo päätöksestään Instagramiin julkaisemallaan videolla. Hän perustelee päätöstä Suomen poliittisella kulttuurilla.

"Minulla on kaksi syytä siihen. Toinen on se, että meillä on hallituksessa äärioikeistolainen puolue ja minusta on hämmentävää, miten monen suomalaisen mielestä se on ok. Että niin moni suomalainen on kannattanut äärioikeistoa, joka tekee rasistista politiikkaa."

[...]

Hai kertoo, että pääsyy jättää osallistumatta Linnan juhliin on kesäkuinen luottamusäänestys, jossa Rydman sai eduskunnan luottamuksen äänin 92–76.

Välikysymyksen jättänyt oppositio perusteli, että Rydman on ministerin näkyvyyttä ja arvovaltaa hyväksikäyttäen mustamaalannut hänen toiminnastaan kertoneita yksityishenkilöitä ja mediaa.
Helsingin Sanomat 20.11.2024
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kapseli

Eipä tuohon muuta voi todeta kuin että nyt on Magdalena muutaman vuoden myöhässä. Viisi vuotta sitten tällaisesta olisi piireissä saanut seisovat aplodit ja päässyt kunnolla sisään skeneen, jossa oma bisnes lähtee kiitoon. Nykyisin tuo on vain väsynyttä paatosta, joka harvoja enää kiinnostaa. Hyvät hänelle, mutta miksi tämä nyt piti julkisuuteen tarjoilla? Entä jos olisi vain jäänyt hiljalleen kotiin sohvalle pötköttelemään.

Weijer

Quote from: Kapseli on 20.11.2024, 20:33:09
Eipä tuohon muuta voi todeta kuin että nyt on Magdalena muutaman vuoden myöhässä. Viisi vuotta sitten tällaisesta olisi piireissä saanut seisovat aplodit ja päässyt kunnolla sisään skeneen, jossa oma bisnes lähtee kiitoon. Nykyisin tuo on vain väsynyttä paatosta, joka harvoja enää kiinnostaa. Hyvät hänelle, mutta miksi tämä nyt piti julkisuuteen tarjoilla? Entä jos olisi vain jäänyt hiljalleen kotiin sohvalle pötköttelemään.
Niinpä.
Kuitenkin ihmettelen sitä kuinka lyhytnäköistä tollanen on.
Suomalainen rasismihömppä muistuttaa jotain uskonlahkoa; realiteeteista irtaantunutta ajatusmaailmaa, mitä on hankala kritisoida vähääkään, koska sääntökunta on jo päättänyt, että näin ne asiat nyt vaan ovat.
Kritisoin vahvasti Finlandia-palkinto lautakuntaa..