News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen X ja Elon Musk -keskustelu

Started by Lalli IsoTalo, 25.04.2022, 22:30:29

Previous topic - Next topic

Orpheus

#210
Quote from: l'uomo normale on 26.10.2022, 22:51:27Kun kerran Tesla-firna ostaa autoihinsa akut ulkopuolisilta, niin onko sitten niissä mitään innovaatiota joka erottaisi ne kilpailijoista,
Innovatiivisuudesta en osaa sanoa, mutta Teslan autopilottijärjestelmä eroaa selkeästi kilpailijoista. Tesla käyttää autoissaan pelkästään kameroita sensoreinaan (Teslavision) kun muut autovalmistajat kuten Toyota, Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volvo jne. ovat hylänneet ajatuksen ja siirtyneet käyttämään myös tutkia sensoreinaan (LiDAR). LiDAR -järjestelmää käyttävät automerkit ovat Teslaa huomattavasti edellä kilpailussa kohti täysin itseohjautuvaa autoa. Musk on osittain pakotettu käyttämään jo muiden hylkäämää järjestelmää, koska on luvannut päivittävänsä vanhemmat Tesla mallit pelkällä ohjelmistopäivityksellä. Kamerajärjestelmän muuttaminen vaatisi luonnollisesti laitteistopäivityksiä.


Quote from: l'uomo normalepaitsi se että Musk oli aiemmin liikkeellä sähköautobisneksessä kuin vanhat polttomoottoriautojen valmistajat?

Toyota, Ford, Nissan, Honda, Chrysler, General Motors, Chevrolet jne. massatuottivat sähköautoja jo 90 luvulla.

https://www.topspeed.com/cars/car-news/nine-early-electric-cars-from-the-1990s-that-we-forgot-about/






migri

#211
Siinä epäilijöille viesti huumorilla höystettynä. Samoin twitterin woke henkilöstölle joita odottaa kilometritehdas.

[tweet]1585343264726872064[/tweet]
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Hamsteri

Quote from: Orpheus on 27.10.2022, 02:56:33

Toyota, Ford, Nissan, Honda, Chrysler, General Motors, Chevrolet jne. massatuottivat sähköautoja jo 90 luvulla.

Tämän takia ei oikein teslat kiinnosta ellei sähköautot sitten jotenkin tosissaan standardisoidu. Tulee jotenkin vibat, että taas tuollainen kausittaiskokeilu, mikä tullut muotiin "progressiivisten teknonörttien" keskuudessa joksikin aikaa. 5-10v eteenpäin, niin suurin osa näistä ajaa "täysbensiinillä" eh heh.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

migri

Esimerkki vielä twitterin "duunarista" joka toivottavasti on kohta pihalla... Twitter on ilmeisesti ollut woke aikuisten päiväkoti.

[tweet]1585395267552960512[/tweet]
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Make M

#214
Quote from: Orpheus on 27.10.2022, 02:56:33
...
Quote from: l'uomo normalepaitsi se että Musk oli aiemmin liikkeellä sähköautobisneksessä kuin vanhat polttomoottoriautojen valmistajat?

Toyota, Ford, Nissan, Honda, Chrysler, General Motors, Chevrolet jne. massatuottivat sähköautoja jo 90 luvulla.

https://www.topspeed.com/cars/car-news/nine-early-electric-cars-from-the-1990s-that-we-forgot-about/

Tuohon sanan massatuottivat perään olisi voinut laittaa hymiön. Tuotantomäärät olivat antamasi linkin mukaan 56, 400, joitakin prototyyppejä, 1117, 1500, 492, 340, 1500, ja 200 eli yhteensä noin 56001. Teslalta tulee kolmessa1 päivässä enemmän sähköautoja kuin mikä oli noiden kaikkien autotehtaiden koko tuotanto.


Edit: 1Laskuvirhe korjattu.

Lalli IsoTalo

#215
Huomenna perjantaina diili pitäisi tehdä, jos se tehdään. Känseloiko Musk Twitterin känseloijat? 3/4 työntekijöistä voi saada kenkää, arveloivat nämä herrat:

Elon Muskin salainen suunnitelma? | Heikelä & Koskelo 23 minuuttia
https://youtu.be/QY_7k5Aizus?t=639

Suunnitelma olisi tehdä kaikenkattava übersovellus.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Hamsteri

#216
Quote from: Make M on 27.10.2022, 08:32:12


Tuohon sanan massatuottivat perään olisi voinut laittaa hymiön. Tuotantomäärät olivat antamasi linkin mukaan 56, 400, joitakin prototyyppejä, 1117, 1500, 492, 340, 1500, ja 200 eli yhteensä noin 56001. Teslalta tulee kolmessa1 päivässä enemmän sähköautoja kuin mikä oli noiden kaikkien autotehtaiden koko tuotanto.


Edit: 1Laskuvirhe korjattu.

Tuossa on kuitenkin silti sen verran suurehkot volyymit, että voi ihmetellä miksei homma jatkunut vaan tyssäsi silloin? Kanadan hallituksen ilmastotuet puuttui ja ei ollut tuollaista sopivaa Steve Jobsia mannekiinina sen aikaisille sähköautonörteille?

----------------------------

QuoteTeslakritiikkiä

I don't track Tesla very well but there are a few off the top of my head.

The auto pilot is not auto pilot in the truest sense. It's more of an driver assist with auto pilot features. Problem is that Elon has full on marketed it as a full auto pilot which has resulted in careless and lazy drivers and deaths. There are numerous videos on this.

By the same token, the remote call and drive feature has caused accidents because the cars don't recognize traffic in a parking lot. I'm not aware of any injury caused by a Tesla car with the owner/driver outside the vehicle but it's probably going to happen.

The dash monitor isn't rated for automobile use. Tesla uses a cheaper industrial grade (I think) monitor. Industrial grade hardware is rated for vibration but not wide temperature swings. As a result the monitors tend to fail early. Tesla attempted to mitigate this by including a "pet" mode to better regulate the temperature on hot days. And yes, Elon spun the feature as a safety measure for leaving pets and small children in a car. Think about that for a bit

At one point, Tesla cars had classic video games installed. I don't think that's the case anymore.

A design defect on the mainboard (some? All?) means the storage area wears out far too quickly for the intended purpose. Once it wears out, the board must be repaired or replaced. Last I heard, Tesla does not consider it a wearable part and does not have a large stock of replacements on hand as required by law.

The large rims and thin tires tends to cause multiple blow outs if hitting a pothole at highway speeds.

The "auto park" appears to have a bug that damages the rims.

Very early models had no "belly" shields to protect the batteries. This was fixed in later models.

Teslas have undocumented features that can cause injury.

I'm not saying ICE cars are safer. The rub here is Tesla cars seem to be designed by engineers with a lot of gumption and very little common sense or experience.

Many of the mechanical problems Tesla experiences have already been answered by the industry. One only needs to look at the competitors cars or computers to know what should be standard. For example, my company had a control board that uses similar flash type to Tesla computers. The documentation literally has the write wear rates in 40pt font on the very first page describing the memory module. Then there's an entire dedicated section on how to mitigate this. Tesla ignored this because they wanted cool shit for their customers... like video games.

On the software side of things, it's painfully clear that Tesla, and by extension Elon, exhibits very little regard for human life. For him, if he can sell 500 cars with a dangerous, incomplete, "feature" who cares if 1 or 2 people die?

Keep this in mind.

A crappy phone is unlikely to kill anyone. Yes, the battery can pop and cause a fire and maybe an angry girlfriend throwing the phone at someone's head can cause injury.

However, a Tesla has a lot of moving parts to get trapped in, weighs around 5,000 lbs, can hurdle down the highway at 70 or 80 miles an hour ( did I mention the Tesla "autopilot" tends to break speed limits? ) and has a 1,200 pound cell phone battery strapped to its belly.

https://www.reddit.com/r/EnoughMuskSpam/comments/sof4uh/tesla_scams_everyone_they_can/

En ole tarpeeksi nörtti ymmärtämään kaikkea, mutta ainakin gadgetit turvallisuuden edellä on nähtävästi menty. Kuluttajille ei tietty olla kerrottu mitään etukäteen. Jotkut vertaa tuota vähän Skyrim peliin, että joutuu ostamaan "päivitetyn version" vähän väliä.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Orpheus

Quote from: Make M on 27.10.2022, 08:32:12
Quote from: Orpheus on 27.10.2022, 02:56:33
...
Quote from: l'uomo normalepaitsi se että Musk oli aiemmin liikkeellä sähköautobisneksessä kuin vanhat polttomoottoriautojen valmistajat?

Toyota, Ford, Nissan, Honda, Chrysler, General Motors, Chevrolet jne. massatuottivat sähköautoja jo 90 luvulla.

https://www.topspeed.com/cars/car-news/nine-early-electric-cars-from-the-1990s-that-we-forgot-about/

Tuohon sanan massatuottivat perään olisi voinut laittaa hymiön. Tuotantomäärät olivat antamasi linkin mukaan 56, 400, joitakin prototyyppejä, 1117, 1500, 492, 340, 1500, ja 200 eli yhteensä noin 56001.
Joo se oli vähän huono sana valinta. Pointti silti säilyy, että Musk ei ollut muita aikaisemmin mukana sähköautobisneksessä.


Quote from: Make MTeslalta tulee kolmessa1 päivässä enemmän sähköautoja kuin mikä oli noiden kaikkien autotehtaiden koko tuotanto.

Jep. Viime vuonna valmistettiin noin 900 000 kappaletta Tesloja. Mikä on kymmenen kertaa vähemmän verrattuna esimerkiksi Toyotaan. Silti Teslan markkina-arvo on enemmän kuin kymmenen suurimman autovalmistajan yhteenlaskettuna. Siitäkin huolimatta että Tesla saa karmeita tuloksia mm. laatu, käyttövarmuus ja huoltokustannus mittauksissa. Ja yhtiö alkoi vasta pari vuotta sitten tuottaa voittoa, joka sekään ei ilmeisesti johdu pelkästään automyynnistä vaan jostain ihme säännöstelypisteiden myynnistä? Liittyykö tämä jotenki niihin Vihreä Siirtymä -asioihin? En ole niitä seurannut yhtään, joten en tiedä.

Olisi kiva jos joku osaisi kommentoida tuohon viimeiseen kysymykseen, mutta ennen kaikkea haluiaisin tietää mihin tuo Teslan markkina-arvo perustuu. Onko se vaan Muskin ympärille rakennetun hypen aiheuttama kupla niin kuin se maallikon silmiin esittäytyy?

Tesla third last in their 2021 Initial Quality Study
Consumer Reports Still Ranks Tesla Reliability 27th Out Of 28
Tesla Repair Costs Are More Than 27% Higher Than The Average Car

Hamsteri

#218
QuoteSiitäkin huolimatta että Tesla saa karmeita tuloksia mm. laatu, käyttövarmuus ja huoltokustannus mittauksissa. Ja yhtiö alkoi vasta pari vuotta sitten tuottaa voittoa, joka sekään ei ilmeisesti johdu pelkästään automyynnistä vaan jostain ihme säännöstelypisteiden myynnistä? Liittyykö tämä jotenki niihin Vihreä Siirtymä -asioihin? En ole niitä seurannut yhtään, joten en tiedä.

Varmaan tarkoittaa sitä, että Teslan huonosti toimivat ja vaaralliset autot on epäsuorasti Pohjois-Amerikan veronmaksajien kustantamia, koska "vihersiirtymä" systeemit/lait/tuet tehty päin vattua aikoinaan, niin se voi tuollaisilla porsaanreijillä kiristää muita autonvalmistajia kollektiivisesti maksamaan paskojen autojensa valmistus. Vankilaanhan tuo Elon joutaisi.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Valli

 :roll:

[tweet]1585355331554578432[/tweet]

Make M

Quote from: Hamsteri on 27.10.2022, 17:47:55
QuoteSiitäkin huolimatta että Tesla saa karmeita tuloksia mm. laatu, käyttövarmuus ja huoltokustannus mittauksissa. Ja yhtiö alkoi vasta pari vuotta sitten tuottaa voittoa, joka sekään ei ilmeisesti johdu pelkästään automyynnistä vaan jostain ihme säännöstelypisteiden myynnistä? Liittyykö tämä jotenki niihin Vihreä Siirtymä -asioihin? En ole niitä seurannut yhtään, joten en tiedä.

Varmaan tarkoittaa sitä, että Teslan huonosti toimivat ja vaaralliset autot on epäsuorasti Pohjois-Amerikan veronmaksajien kustantamia, koska "vihersiirtymä" systeemit/lait/tuet tehty päin vattua aikoinaan, niin se voi tuollaisilla porsaanreijillä kiristää muita autonvalmistajia kollektiivisesti maksamaan paskojen autojensa valmistus. Vankilaanhan tuo Elon joutaisi.

En oikein näe, missä välissä ja millä uhkaamalla Musk pääsee "kiristämään muita autonvalmistajia", kun tämä tulonsiirtomekanismi on yhdentoista osavaltion aikaansaama luomus.

Google kääntäjä:
QuoteYksitoista osavaltiota edellyttää, että autonvalmistajat myyvät tietyn prosenttiosuuden päästöttömistä ajoneuvoista vuoteen 2025 mennessä. Jos he eivät voi, autonvalmistajien on ostettava säädöshyvityksiä [="päästöoikeuksia"?] toiselta autonvalmistajalta, joka täyttää nämä vaatimukset – kuten Tesla, joka myy yksinomaan sähköautoja.
https://edition.cnn.com/2021/01/31/investing/tesla-profitability/index.html

ApuaHommmaan

Quote from: Make M on 27.10.2022, 20:01:00
Quote from: Hamsteri on 27.10.2022, 17:47:55
QuoteSiitäkin huolimatta että Tesla saa karmeita tuloksia mm. laatu, käyttövarmuus ja huoltokustannus mittauksissa. Ja yhtiö alkoi vasta pari vuotta sitten tuottaa voittoa, joka sekään ei ilmeisesti johdu pelkästään automyynnistä vaan jostain ihme säännöstelypisteiden myynnistä? Liittyykö tämä jotenki niihin Vihreä Siirtymä -asioihin? En ole niitä seurannut yhtään, joten en tiedä.

Varmaan tarkoittaa sitä, että Teslan huonosti toimivat ja vaaralliset autot on epäsuorasti Pohjois-Amerikan veronmaksajien kustantamia, koska "vihersiirtymä" systeemit/lait/tuet tehty päin vattua aikoinaan, niin se voi tuollaisilla porsaanreijillä kiristää muita autonvalmistajia kollektiivisesti maksamaan paskojen autojensa valmistus. Vankilaanhan tuo Elon joutaisi.

En oikein näe, missä välissä ja millä uhkaamalla Musk pääsee "kiristämään muita autonvalmistajia", kun tämä tulonsiirtomekanismi on yhdentoista osavaltion aikaansaama luomus.

Google kääntäjä:
QuoteYksitoista osavaltiota edellyttää, että autonvalmistajat myyvät tietyn prosenttiosuuden päästöttömistä ajoneuvoista vuoteen 2025 mennessä. Jos he eivät voi, autonvalmistajien on ostettava säädöshyvityksiä [="päästöoikeuksia"?] toiselta autonvalmistajalta, joka täyttää nämä vaatimukset – kuten Tesla, joka myy yksinomaan sähköautoja.
https://edition.cnn.com/2021/01/31/investing/tesla-profitability/index.html

Ja sitten kysymys tietenkin on, että mikäs taho lobbasi tuon luomuksen?

Ei himmelit vaan synny itsestään, vaan ne synnytetään.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Hamsteri

#222
Quote from: Make M on 27.10.2022, 20:01:00
[
En oikein näe, missä välissä ja millä uhkaamalla Musk pääsee "kiristämään muita autonvalmistajia", kun tämä tulonsiirtomekanismi on yhdentoista osavaltion aikaansaama luomus.

Google kääntäjä:
QuoteYksitoista osavaltiota edellyttää, että autonvalmistajat myyvät tietyn prosenttiosuuden päästöttömistä ajoneuvoista vuoteen 2025 mennessä. Jos he eivät voi, autonvalmistajien on ostettava säädöshyvityksiä [="päästöoikeuksia"?] toiselta autonvalmistajalta, joka täyttää nämä vaatimukset – kuten Tesla, joka myy yksinomaan sähköautoja.
https://edition.cnn.com/2021/01/31/investing/tesla-profitability/index.html

No kiristys on ehkä liioiteltua, mutta tuollainen pakkomonopoli on selkeästi syntynyt, mitä Tesla käyttää aika hävyttömästi hyväkseen ja jolla rahoittaa epäturvalliset autonsa. Elon salee itse lobannut korruptoituneita poliitikkoja, jotta sai itselleen sopivat säädöt.

Sekin on vissiin debunkattu, että Teslat tai muut sähköautot olisi jotenkin vähemmän päästöttömiä, koska akkujen teknologia vaatii luonnon tuhoamista.

QuoteEnvironmental impact

Transition to electric vehicles is estimated to require an 87,000% increase in supply of specific metals by 2060 that need to be mined initially, with recycling (see above) covering part of the demand in future.[95] In the UK alone, it is estimated that switching 31.5 million petrol vehicles to electric would require "207,900 tonnes of cobalt, 264,600 tonnes of lithium carbonate, 7,200 tonnes of neodymium and dysprosium, and 2,362,500 tonnes of copper", and a worldwide switch would require 40 times these amounts.[96] According to IEA 2021 study, mineral supplies need to increase from 400 kilotonnes in 2020 to 11,800 kilotonnes in 2040 in order to cover the demand by EV. This increase creates a number of key challenges, from supply chain (as 60% of production is concentrated in China) to significant impact on climate and environment as result of such a large increase in mining operations.[97]

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_battery

Tämä sanoo noin. Varmaan taas joku tollanen, että "ei saastuteta" (paitsi että saastutetaan ja suurimmat saastuttajat offsourssattu kehitysmaihin).
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Pallopääkissa

#223
Pitäisi läpivalaista Elon Muskin suhteet Kiinan kommunistiseen puolueeseen. Minkälainen riski on siihen että Musk sensuroi twiitit jotka ovat kriittisiä tai kielteisiä KKP:ta kohtaan? Entä miten käy twiiteille jotka ovat myönteisiä Taiwania kohtaan? Jos Musk sallii kritiikin KKP:ta kohtaan, onko riski että KKP karkottaa Teslan ja muut Muskin investoinnit pois Kiinasta?

Onko Teslan akkujen litium tms. aine peräisin Kongosta vai Kiinasta vai molemmista? Kuinka paljon akkujen osia on peräisin Kiinasta?
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

Herbert

[tweet]1585796994492399616[/tweet]
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

ikuturso

Sähköautojen uranuurtaja oli Detroit Electric, mikä Mummo Ankan autonakin tunnetaan. Se oli jo sarjatuotannossa. Yksi ollut Suomessakin näytillä (muistaakseni virolaisesta museosta).

Ja kun sähköautoista puhutaan, ei pidä todellakaan unohtaa kotimaista Elcatia. Subarun minivanin Domingon pohjalle rakennettu postinjakeluauto. Muitakin projekteja oli. Tuotantomäärät kaikkine prototyyppeineen parin sadan kieppeillä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Elcat

Tuokin projekti tyssäsi pääosin siihen, että aihion (Subaru Domingo) maahantuonti lopetettiin ja tuotekehitys uuden aihion ympärille olisi tullut liian kalliiksi. Jos tuossa olisi ollut joku Elon Musk tai edes Jorma Ollila ja/tai Herlinit hereillä, Suomalainen sähköauto olisi voinut olla massatuotannossa jo paljon ennen Teslaa.

Eikä Suomen kontribuutio sähköautomarkkinoille siihen lopu. Norjalainen Think Global valmisti pientä City-autoaan Suomen Uudenkaupungin tehtaalla. https://en.wikipedia.org/wiki/Think_City

Tähän kun lisätään myös Suomessa koottu Fisker Karma ja kotimainen projekti Toroidion, niin kyllä Muskilla on puhtaasti ollut lompakko ja ennakkoluuloton riskinottokyky ainoana ansionaan saada Teslasta massatuotantosähköauto. Ei Teslakaan ole mennyt teknologia edellä vaan lompakko edellä. Sitten on palkattu "maailman parhaita" insinöörejä hinnalla millä hyvänsä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Make M

Quote from: ikuturso on 28.10.2022, 08:16:29
Sähköautojen uranuurtaja oli Detroit Electric, mikä Mummo Ankan autonakin tunnetaan. Se oli jo sarjatuotannossa. Yksi ollut Suomessakin näytillä (muistaakseni virolaisesta museosta).

Ja kun sähköautoista puhutaan, ei pidä todellakaan unohtaa kotimaista Elcatia. Subarun minivanin Domingon pohjalle rakennettu postinjakeluauto. Muitakin projekteja oli. Tuotantomäärät kaikkine prototyyppeineen parin sadan kieppeillä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Elcat

Tuokin projekti tyssäsi pääosin siihen, että aihion (Subaru Domingo) maahantuonti lopetettiin ja tuotekehitys uuden aihion ympärille olisi tullut liian kalliiksi. Jos tuossa olisi ollut joku Elon Musk tai edes Jorma Ollila ja/tai Herlinit hereillä, Suomalainen sähköauto olisi voinut olla massatuotannossa jo paljon ennen Teslaa.
...

Ei se suomalaisen sähköauton menestystarina jonkun onnettoman kotteron maahantuontiin tyssännyt. Kaikki nuo lyijyakkuihin perustuneet viritelmät olivat tuhoon tuomittuja. Muskit, ollilat tai herlinit eivät olisi lyijyakullisia autoja saaneet menestymään. Vasta litiumioniakkujen kehitys mahdollisti haluttavien sähköautojen massatuotannon.

viisitoista

[tweet]1585844807271841793[/tweet]

Pahani Julmu

Ylläoleva twiittaaja varmaan mielellään näkisi uutisoinnin Ukrainasta loppuvan. Saa nähdä minkälaisen kannan Musk ottaa siihen.

QuoteMax Blumenthal (born December 18, 1977) is an American journalist, author and blogger who is the editor of The Grayzone website, which is known for spreading conspiracy theories and engaging in denial of atrocities committed by dictatorial regimes.
..
He is a regular contributor to Russian state-owned Sputnik and RT, and has been accused of spreading Russian propaganda.

Lalli IsoTalo

#229
Quote from: https://themindunleashed.com/2022/10/elon-musk-officially-takes-over-twitter-then-immediately-fires-top-execs-escorting-them-out-of-building.html?fbclid=IwAR2TPFijCBB8awm5DpE-Aruxx3y36sJMP4YJPihzVQqF8EjO2T3AcFHg3XQElon Musk Officially Takes Over Twitter, Then Immediately Fires Top Execs, Escorting Them Out Of Building
...
"The reason I acquired Twitter is because it is important to the future of civilization to have a common digital town square, where a wide range of beliefs can be debated in a healthy manner, without resorting to violence," the now official "Chief Twit" wrote on the platform.

"There is currently a great danger that social media will splinter into far right wing and far left wing echo chambers that generate more hate and divide our society."
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Valli

[tweet]1585963225937580039[/tweet]

Roope

Ylen toimittaja Juha-Matti Mäntylä pelkää, että Twitterissä sallitaan Muskin ohjauksessa Yhdysvaltain lainsäädännön sallima sananvapaus.

QuoteAnalyysi: Elon Musk ottaa Twitterin komentoonsa vastentahtoisesti – nyt jännitetään Donald Trumpin paluuta ja lähes rajatonta sananvapautta

Katumapäälle tullut miljardööri yritti pyristellä kaupasta eroon, mutta ei onnistunut. Piensijoittajat ja reilu peli voittivat, kirjoittaa taloustoimittaja Juha-Matti Mäntylä.

Aamun uutiset kertoivat, että Tesla-miljardööri ja maailman rikkain mies Elon Musk ostaa kuin ostaakin Twitterin, ja on jo aloittanut puhdistukset yhtiön johdossa.

Kauppa sovittiin huhtikuussa. Sen jälkeen tämä liike-elämän tähti teki kaikkensa päästäkseen sopimuksesta eroon.

[...]

Myönnän olevani vahingoniloinen. Toisaalta olen myös huolissani.

Reilun pelin kannalta on hyvä, että maailman rikkain mies ei pääse irti lupauksistaan.

Mutta onko hän Twitterille sopiva omistaja? Somen keskustelukulttuuri on usein myrkyllinen – ja niin on myös Elon Musk.

Muskin meemit sivaltavat niin miljardöörejä kuin lapsia pelastavia luolasukeltajiakin.

Twitterin omistajana Muskin odotetaan edistävän tätä lähes pidäkkeetöntä sananvapautta. Se tarkoittaa ainakin, että Donald Trump pääsee halutessaan taas palveluun sisään.
Yle 28.10.2022

Mikä siinä sananvapaudessa niin paljon toimittajia pelottaa?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Juoni

^ Jollain hämärällä tasolla vasurit tuntuvat kokoajan tajuavan sen että jos ihmiset saavat oikeasti vapaasti debatoida asioista, jäävät vasemmistolaiset näkemykset lähes aina tappiolle.

Aukusti Jylhä

Tänään tosiaan oli vielä erilaisia bännejä käyttäjillä, mutta eiköhän tuo oikene parissa päivässä.

Mitä eniten odotan "uudelta" Twitteriltä, niin avointa keskustelua Parantolan aiheista. Siis Twitterissä, en täällä. Pieni rako valheen muurissa näkyy jo.

On pari muutakin aihetta, mitkä ansaitsevat sensuroimatonta uutisointia, mutta ei niistä sen enempää, tiedätte kyllä.

Slava Musk!
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Hamsteri

Twätterin aivokuollut one-liner servailu edestakaisin ilman kunnon konteksteja oli jo ennen neukkula moderointia, niin viidakkoa etten odota ihmeitä, vaikka puhdistaisivat paikkaa.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Pentecost

QuoteMutta onko hän Twitterille sopiva omistaja? Somen keskustelukulttuuri on usein myrkyllinen – ja niin on myös Elon Musk.

Elon Musk oli suorastaan planeetan pelastaja siihen saakka, kunnes sai tarpeekseen hörhödemokraateista ja ilmoitti äänestävänsä poikkeuksellisesti republikaanien ehdokasta.

Sitten on tälläisiä kirjoittelijoita, joilla jo lähtökohtaisesti kivi hiertää kengässä muutaman ikävän sanan tai twiitin takia- Toisaalta tähän koottu joitain aspekteja elämästään ja nostan Elonille hattua.

QuoteLittle Kid Musk

The Good: As a boy, Elon had an insatiable appetite for learning. He would often read a book a day. His most remarkable achievement came after he convinced his dad to buy him a Commodore VIC-20 (an old ass computer). According to the manual it's supposed to take about 6 months to get through the all of the BASIC lessons. He stayed up for 3 straight days and finished the whole thing. Then he designed an entire video game on it; the source code of which was published in a magazine netting him $500.

The Bad: He was teased and bullied a lot growing up. Sometimes this went as far as physical violence. On one occasion he was beaten up so badly that he blacked out and was hospitalized for an entire week.

The Ugly: His dad seems to be darkest and most private aspect of his life. It appears that he may have been abusive - maybe not physically but at least mentally. While Musk talked to the author about most topics, he refused to talk about his father saying "He's good at making life miserable. I don't know how someone becomes like him."

First Business Musk

The Good: He left South Africa on his own without anything or anyone. He went to Canada where he stayed for a while - without a permanent home - until his brother met up with him. They made their way to Palo Alto and started their first business. Zip2 was basically mapquest before mapquest (which was Google Maps before Google Maps). It would end up selling for $307 million. Cha-ching.

The Bad: While Elon and his brother were able to create a successful company, they had problems with their investors' powers. The investors forced the product towards Media companies as more of a business directory instead of the B2C direction that Musk had hoped. To make matters worse Elon also experienced his first canceled merger catastrophe (#foreshadowing).

The Ugly: Less than a decade after being essentially homeless in Canada, Elon was now Silicon Valley's latest rich guy. It's here we see the first signs of Elon potentially turning into a jerk. He purchased one of only 62 McLarens (really expensive car) in the world. He drove it around so much in the Valley that he started to get a dick reputation.

The Young and Rich Musk

The Good: Aside from the McLaren purchase, Elon poured all of his money into his next venture, a company that would change the banking industry. At the time people said he was crazy and that consumers would never trust the security of the internet for online banking. His company, X.com, was more successful than anyone had ever thought possible. He even beat out his biggest competitor, PayPal, started by Peter Thiel as they agreed to merge together with Elon becoming the largest shareholder.

The Bad: 'Wait, I thought Elon founded Paypal?' - you might be thinking to yourself. Well, while Elon was on a plane beginning his honeymoon one of the nastiest Silicon Valley coups of all time occurred. After the plane landed he headed straight back to try to save it only to be forced out as CEO. They later rebranded as PayPal.

The Ugly: After another horrible merger process, Elon finally had some time to step back and go on his honeymoon. However, he ended up getting malaria in South Africa and almost died because of it. One doctor said he was a day away from dying. After 6 months and 45 pounds lost, he survived. This was just in time for eBay to purchase PayPal for $1.5 billion - netting Elon $250 million. Cha-ching! While this might sound like a great thing, a book entitled The PayPal Wars published right after the deal that painted Elon as the villain of the entire company.

Starting SpaceX Musk

The Good: After his near-death experience, Elon revisited his childhood dreams of going to Mars. He visited NASA's website one day and found no plan or even mention of going to Mars. Taken aback, he headed to Russia to see if he could buy a rocket himself. After being pushed around with ridiculous prices, Elon dove into books studying how rockets are built. On their plane ride home from Russia, he declared he would build the rocket himself with a spreadsheet detailing how to do it. This was how SpaceX was born.

The Bad: While SpaceX was in full startup mode, Elon's first son, Nevada, was born. Unfortunately, he died of sudden infant death syndrome.   

The Ugly: At SpaceX Elon quickly gained a reputation as a staunch leader. One employee said  "If Elon was not happy, you knew it. Things could get nasty." Even one of SpaceX's greatest employees, Steve Davis, experienced Elon's lack of caring. Davis was once assigned a task that seemed so impossible that another engineer said, 'any other engineer at any other aerospace company would never have even attempted'. The assignment was to take a part that was quoted for $120,000 and built it on Elon's proposed budget of $5,000. Davis spent nine months and poured his life into it. In the end, he was able to able to make it for only $3,900! Davis sent Elon an email detailing his greatest accomplishment to which Elon simply replied 'Ok.'

'Founding' Tesla Musk

The Good: Elon had always seen a future of all-electric cars. So when Martin Eberhard and Marc Tarpenning approached Musk to become the first investor in a company called Tesla, Elon was all in. He wanted the car to be an image of the sustainable future. He wanted it to be a luxury brand and not some 'silly looking Prius'. Because of that, he had a lot of say with setting up the company in Silicon Valley (as opposed to Detroit) and with the visual design of the car.

The Bad: As soon as Tesla created their first workable concept car, they decided to have a big press event. The event was a success with 30 high profile clients preordering the car for $90,000. The bad news for Elon was that in the press release he wasn't listed as a founder. To make matters worse, a NY Times article about the company also left Elon Musk out. He was pissed.

The Ugly: As Tesla was beginning to work on fulfilling their first round of pre-ordered cars, things weren't going so well. The parts for the car were way too expensive and everything was behind schedule. Musk was not happy, so it was his turn to plot a coup. He called for the board to replace Martin Eberhard as CEO. They agreed and the original founder of the company was gone. After an interim CEO, Musk took over in 2008.

Leading SpaceX, Tesla, Hyperloop, SolarCity, and the Boring Company, Musk

The Good: By this point, Elon has become an expert in leading multiple companies under extreme pressure all at once. In 2008 things were not looking great for Tesla and SpaceX. By Musk's calculations, he only had enough money to save one company. Instead of panicking, Elon was able to keep his cool for long enough for SpaceX to win a contract to become NASA's official supplier for the ISS. A similar 'Tesla might go out of business' situation happened again in 2013. It was so bad that Elon actually had a handshake deal with Google for them to buy and save Tesla. This never happened as Tesla's sales team was able to beat projections and their stock went through the roof.

The Bad: Elon's leadership style continued to stay fierce (to say the least). To crank up the pace of the Tesla Model S design, they had two sets of employees working 24 hours a day. To quote the author, "It's just never enough for Musk." For example, in 2010 SpaceX had just successfully launched their Dragon capsule; and right before the party Musk called in his top executives to yell at them (in tuxes in front of their significant others) because one of the parts for a future rocket was behind schedule.

The Ugly: Since managing multiple companies at once, his ugly side definitely reached its ugliest heights. Elon got divorced and his ex-wife, Justine, wrote many nasty articles on her blog about him. He was sued by the original founder of Tesla, Martin Eberhard, for his ouster from the company. And the crowning jewel of his ugliness came from the treatment of his longtime executive assistant, Mary Beth Brown. She basically did everything for him at every company. She never left his side. So one day she asked to get paid like an executive. He told her to take a 2-week vacation and that he would try to see if he could do her job. When she returned he told her he didn't need her anymore. (Note: He did deny this on Twitter 2 years after the book was published.)

https://www.adalo.com/posts/the-evolution-of-elon-musk-the-good-the-bad-and-the-ugly
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

sancai

Elon on pannut vauhdiksi nopeasti. Irtisanottuja Twitterin työntekijöitä poistetaan jo pääkonttorilta.

Äpyli

Quote from: sancai on 28.10.2022, 21:23:58
Elon on pannut vauhdiksi nopeasti. Irtisanottuja Twitterin työntekijöitä poistetaan jo pääkonttorilta.

Minulla ei ole Muskista kummempaa mielipidettä suuntaan tai toiseen. Sama oikeastaan koko twitteristä. Mutta onhan tuo ulina nyt kyllä kerrassaan koomista. "They are visibly shaken. Daniel tells us he owns a Tesla and doesn't know how he's going to make payments."  Etuoikeutettu valkoihoinen kapitalistisikasetämies pistää haisemaan. ;D

Orpheus

#238
Quote from: sancai on 28.10.2022, 21:23:58
Elon on pannut vauhdiksi nopeasti. Irtisanottuja Twitterin työntekijöitä poistetaan jo pääkonttorilta.

Osa näistä "irtisanotuista työntekijöistä" on paljastunut tosielämän trolleiksi. Todella huvittavaa :D

[tweet]1586108809772089345[/tweet]

[tweet]1586083846780436481[/tweet]

[tweet]1586088462788206592[/tweet]


Video




DuPont

Asiasta vähän sivuun, mutta en ymmärrä tuota amerikkalaista "nöyryytysirtisanomistapaa", kun tyhjennetään huone samantien ja saatetaan laatikko kädessä ulos. Hienotunteisemmin asian voisi hoitaa...