News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Venäjän Mielenosoitukset ja Navalnyi: Onko Putinin aika ohi?

Started by Ajatolloh, 23.01.2021, 15:04:49

Previous topic - Next topic

akez

Quote from: Ajatolloh on 05.02.2021, 07:48:08
Quote from: akez on 04.02.2021, 23:54:26
Navalnyi oli laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuutensa 7 kertaa ennen kun huomasi Putinin panneen kalsareihinsa tappavaa taisteluaseena käytettävää hermomyrkkyä (jolle altistuneista kuulemma kukaan ei ole selvinnyt koskaan hengissä).

OT, mutta kun kerran halusit tuon valetiedon nakata tänne, niin todettakoon, että on kyllä selvinnyt hengissä.

Suuressa Venäjänmaassa tapahtuneista altistumisista ja henkiinjäämisistä emme toki ole niin hyvin selvillä kun siellä on se diktatorinen sensuuri ja valeuutisia tuottava Putlerin media. Mutta muistelisin, että ihan novitshokin kehittäjäjengistä joku altistui vahingossa keitokselleen ja jäi kyllä henkiin.

Mutta meillä täällä lännessä on toki tiedossa Englannissa henkiinjääneet isä ja tytär. Toki pitkän ja rankan sairaalakeikan jälkeen vasta.

Kun noissa sinun lähteissä on noin karkeita virheitä, niin mikähän mahtaa niissä väitettyjen "faktojen" taso olla noin muuten?

Muistelen, että eräässä KP:n artikkelissa novitshokin kehittämiseen osallistunut henkilö puhui kahdesta novitshok-myrkytystapauksesta, jotka olivat tapahtuneet aineen kehityslaboratoriossa kommunismin aikaan. Toinen kaasulle altistunut kuoli heti ja toinen taisi jäädä vammautuneena eloon, mutta kuoli jokusen vuoden kuluttua. Kyseisen artikkelin laitoin muistaakseni tänne johonkin ketjuun, mutta en enää löytänyt sitä kohtuuajassa.

Wikipedia näyttää löytäneen lisää novitshok-tapauksia. Silloin kannattaa tsekata lähemmin tapauksen kontekstia. Maailma on bellingcatteja, poliittisia intressejä ja salaisia palveluja täynnä. Tässä mm. erään lännen "novitshok-asiantuntijan" intressikytkentöjä. Wiki-artikkelissa kuvataan myös novitshok-hermomyrkyn vaikutustapaa ja se näytti pikaisella silmäilyllä vastaavan sitä mitä venäläislehden artikkeleissa on kuvattu.

Detaljien sijaan pyrin hahmottamaan minkälaista kokonaiskuvaa alkaa muodostua eri osapuolten lausunnoista ja puheista. Kenellä kertomus on loogisempi, johdonmukaisempi ja paremmin perusteltu. Lännen puolella tarinat ja niiden uskottavuus näyttävät usein hajoavan käsiin ihan itsestään (kts. Suomen hallituksen EU-elvytyspakettitarinat). Se ei tarkoita, jotta olisi poissuljettua, että venäläiset eivät voisi harrastaa puliveivausta ja kusettamista.

Ainakin lännessä tarinankerronta on yleisesti jo aika rappiolla. Kusetus ja kaksinaamaisuus rehottaa. Esim. ihmisoikeuksien riemuvoittona voidaan juhlia sitä, kun USA possauttaa laittomasti ja kaikkien kv. sopimusten vastaisesti jonkun diktaattoriksi leimaamansa vihollisen atomeiksi tai murhaa jonkun vieraan vallan merkkihenkilön noin vaan. Samaa varmaan tekisivät Venäjälläkin, jos olisivat offensiivissa, eivätkä altavastaajina. Heillä kuitenkin on yhä ne ydinpommit, joten ei ehkä kannata liikoja mesoa.

Lännen tarinoiden epäjohdonmukaisuuksia valottavat mm. seuraavat jutut.

STT:

Quote from: akez on 05.09.2020, 11:46:47
QuoteTrump: USA ei ole vielä nähnyt todisteita oppositiopoliitikko Navalnyin myrkytyksestä – "On erikoista, että kaikki aina nostavat esiin Venäjän"

...
Trump sanoi lehdistötilaisuudessaan perjantaina paikallista aikaa aikovansa "selvittää asiaa". Hän sanoi kuulleensa Saksan löydöksistä.

- En tiedä tarkalleen, mitä tapahtui. Minusta se on traagista ja kauheaa. Niin ei olisi pitänyt tapahtua. Meillä ei ole vielä todisteita, mutta selvitän asiaa, Trump sanoi uutistoimisto AFP:n mukaan.
...

Yhdysvaltalaismediat ovat verranneet Trumpin toimia esimerkiksi Saksan liittokansleriin Angela Merkeliin, Britannian pääministeriin Boris Johnsoniin ja useisiin muihin maailman johtajiin, jotka ovat tuominneet oppositiojohtajan myrkyttämisen.
...

Die Welt:

Quote from: akez on 09.10.2020, 10:06:13
Putin-kriitikon murhayritys tehtiin Venäjällä kehitetyllä sotilaallisella hermotaisteluaineella. Venäjä ei ole antanut asiasta "mitään uskottavaa selitystä". Siksi ollaan sitä mieltä, että ei ole olemassa mitään muuta uskottavaa selitystä Navalnyin myrkyttämiselle kuin Venäjän osallistuminen siihen ja sen vastuu tapauksesta. EU-partnerit esittävät sanktioita yksittäishenkilöitä vastaan.
(...)

On kerrottu, että Trumpin mielestä EU-eliitti ja sen poliitikot ovat lähinnä kelvotonta rupusakkia. Onni heille, että USA:n presidentti vaihtui. Tosin jo Obama salakuunteli Merkelin kännykkää, joten luottamus tuskin on ihan sataprosenttista.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Ajatolloh

Quote from: ikuturso on 05.02.2021, 09:58:53
Quote from: Ajatolloh on 04.02.2021, 23:32:05
Sitäpaitsi, "Krim kuuluu Venäjälle" on aika suosittu ajatus Venäjällä. Ei Navalnyi missään tapauksessa ainoa ole. Ajatus saa hyvin laajasti tukea myös kansan keskuudessa.

Seli seli.

Navalnyin Krimiin suhtautumisen oikeutusta ei lisää yhtään se, että "ajatteleehan moni venäläinen niin".

Luet väärin. En väittänyt ajatusta oikeutetuksi. Sanoin vain, että se on yleinen ajatusmalli sielläpäin. Navalnyi tukijoineen ei tee poikkeusta tuossa.

Jos sieltä pitäisi joku porukka löytää, joka olisi sitä mieltä, että Krimi pitäisi palauttaa Ukrainalle, niin veikkaan että tulee olemaan vaikeaa.

Enkä ole myöskään mikään "navalnyisti", mikä näyttää olevan sinulla kohtuullisen hankalaa näemmä käsittää. Olen vain anti-Putin...

HUOM! En edellenkään ottanut kantaa että "oikein vaiko väärin", enkä kannata enkä fanita yhtään mitään.  Kunhan vain totesin kantaaottamatta observoiden tosiasiat.   (Täällä näitä disclaimereita joutuu vääntään tuon tuostakin, esim. Trumpin vastustaminen on näemmä automaattista Bidenin kannatusta jne, kovin on musta-valkeaa, halki-poikki-ja-pinkkaan meininkiä hommalaisuus...)

Ajatolloh

Quote from: kelloseppä on 05.02.2021, 09:50:00
Pyydän vastauksia myös nim. Ajatolloh:lta.

Mihinkä sinä nyt tivaat vastauksia?   Mitään järkevää kysymystä minä en kyllä nähnyt.

Toisekseen, en välttämättä ole kiinnostunut ryhtymään miksikään vastausautomaatiksi tässä kettingissä. Ei tämä ole mikään "Kysy Ajatollohilta mitä mieleen juolahtaa ketju" (vaikka sattuukin olemaan minun perustamani)

Vastaan ja kommentoin asioita täällä jos minusta sattuu siltä tuntumaan, että on jotain sanottavaa. En ainakaan ryhdy miksikään käskykoiraksi, jolta tivataan milloin mihinkäkin asiaan vastausta (ja se  mun vastaukseni voi aivan hyvin olla: En tiedä eikä eikä kiinnosta)

En myöskään ymmärrä Venäjän rinnastamista muslimien maailmankuvaan. Toki Venäjällä kuulemma musulmanneja paljon on, mutta kaippa sielä vielä sitä venäläistä sieluakin on jäljellä? En myöskään usko, että venäläinen ihminenkään on tuomittu ikiaikaisesti jossain maakuopassa kyhjöttämään ja jonkinlainen oikeudenmukaisuuden ja vapauden kaipuu hänelläkin saattaa olla. Näin minä uskon ja asian näen. Saatan toki olla väärässäkin kuten sinäkin ja muutkin tässä ketjussa, jotka julistatte jotain agendaa. Turha senkään asian kanssa on riekkua.

Enempi minä tämän ketjun perustin Venäjän tapahtumien seurailuun kuin johonkin syvälliseen meta-keskusteluun mikä teoriassa jonkun mielestä on mahdollista tahi ei. Itseäni ei sellainen meta-filosofointi yleensä jaksa kiinnostaa. Olen käytännön mies joka on turhan monesti nähnyt, että todellisuus yllättää teoreetikot. Mutta saatte te keskenänne sellaistakin keskustelua täällä käydä, ei se minua haittaa. Älkää kuitenkaan vinkuko minua mukaan,koska ei jaksa minua kiinnostaa. Mä keskityn bongaileen uutisia tänä keväänä ja kesänä, mitä Venäjällä tapahtuu ja lähteekö kansan tyytymättömyys leviämään nuorisosta laajemminkin vai saiko Putin pieksämällä massat hiljaisiksi vähäksi aikaa.

Edit. Lisätään nyt vielä sellainen kommentti, jäsen @ikuturso kun maalitolppaili sellaisenkin kysymyksen, että "kannatanko Krimin liittämistä Venäjään". No en kannata ja tämä taitaapi jäädä ainoaksi kerraksi kun yhtään mitään henkilökohtaista asiaa varsinkaan kysyttäessä vastaan tänne. Menköön nyt esimerkkinä. En kannata Krimin liitosta ja pidän sitä rikollisena moovina. Happy now? Mutta tämä ei todellakaan ole "Kysy Ajatollohilta" ketju. Joten minä jatkossa aika lailla skippaan tollaiset lapselliset olkiukko-rakennelmat ja kyselyt joissa personifoidaan kaikenlasta rojua sen perustaalla, että menin vain observoimaan tapahtumia Venäjällä.

kelloseppä

Meilläpäin on totuttu olemaan kohteiliata kohteliaille ja v-mäisiä v-mäisille.

Quote from: Ajatolloh on 06.02.2021, 11:07:22
...
Saatan toki olla väärässäkin kuten sinäkin ja muutkin tässä ketjussa, jotka julistatte jotain agendaa.
...

Meilläpäin on myös totuttu siihen, että mies vastaa sanoistaan ja hiiri luikkii pakoon.

Mikä on se ylle lainaamassani lausunnossasi agenda, jota väittämäsi mukaan julistan?
Vai onko tilanne se, että kaikki, jotka ovat kanssasi erimieltä, julistavat mielestäsi aina automaattisesti jotain agendaa?

Myös käytännön miehenä pyydän vastaustasi yllä esittämääni kysymykseen, etten joudu katsomaan Sinun kuuluvan varsin epäkohteiliaasti räksyttävien hiirulaisten joukkoon.

Ajatolloh

Quote from: kelloseppä on 06.02.2021, 12:19:44
Myös käytännön miehenä pyydän vastaustasi yllä esittämääni kysymykseen, etten joudu katsomaan Sinun kuuluvan varsin epäkohteiliaasti räksyttävien hiirulaisten joukkoon.

Vastaus on: en tiedä eikä minulla asiaan mitään kantaa. Eikä asia jaksa minua hirveästi kiinnostaakkaan. Olen enempi kiinnostunut observoimaan neutraalisti, sinänsä puolia ottamatta, mitä Venäjällä tapahtuu.  On minulla toki yksi kanta: olen anti-Putin. Minusta Putin joutaisi jo mennä historian roskalaatikkoon.  Mitä siihen tulee tilalle, niin tuskin ainakaan huonompaa.

kelloseppä

Quote from: Ajatolloh on 06.02.2021, 13:17:11
Quote from: kelloseppä on 06.02.2021, 12:19:44

Vastaus on: en tiedä eikä minulla asiaan mitään kantaa. Eikä asia jaksa minua hirveästi kiinnostaakkaan. Olen enempi kiinnostunut observoimaan neutraalisti, sinänsä puolia ottamatta, mitä Venäjällä tapahtuu.  On minulla toki yksi kanta: olen anti-Putin. Minusta Putin joutaisi jo mennä historian roskalaatikkoon.  Mitä siihen tulee tilalle, niin tuskin ainakaan huonompaa.

Kiitos!

Monipuolisen ja neutraalin observoinnin merkeissä, oletko huomannut esim. tämän jo vuosia jonkin verran kannatustakin omaavaa porukkaa, joka ei todellakaan myöskään pidä Putinista? He luonnehtivat oheisella videolla miekkari-iskulausessaan Putinia varsin alatyylisellä ilmaisulla!

https://www.youtube.com/watch?v=FTuxCc9TXYw

Neutraalin antiputinistisessa mielessä, puhumattakaan neutraalin kokonaiskuvan hahmottamisen tarkoituksessa, mielestäni tällainenkin venäläisen nuorisonkin poliittinen liikehdintä olisi jokaisen ulkopuolisen tarkkailijan huomoida, jos tarkkailija haluaa pyrkiä pysymään neutraalina kokonaiskuvan hahmottajana. Ikävä vaan, että tämänkään jengin kohtaamat kovakouraiset kopittamiset eivät kovinkaan hirveästi kiinnosta länkkärimediaa, vaikka tämäkin jengi on aivan oikeasti todella jyrkästi Putin -vastainen. No, näitä antiputinistisia porukoita on Venäjällä varsin paljon aivan laidasta laitaan ja kirjoitushistoriastani vuosien varrelta niistä löytää muutamia mainintoja ja linkkejä.

Mielipiteeni on, että Suomen tulee aivan tosissaan varautua myös siihen, että Putinin seuraaja tulee olemaan Venäjän kaikkien naapureiden, myös Suomen, kannalta huomattavasti Putinia huonompi.

Nuivanlinna

Quote from: Ajatolloh on 06.02.2021, 13:17:11
Minusta Putin joutaisi jo mennä historian roskalaatikkoon.  Mitä siihen tulee tilalle, niin tuskin ainakaan huonompaa.

-Minusta Shaahi joutaisi jo mennä historian roskalaatikkoon.  Mitä siihen tulee tilalle, niin tuskin ainakaan huonompaa.
-Minusta Saddam joutaisi jo mennä historian roskalaatikkoon.  Mitä siihen tulee tilalle, niin tuskin ainakaan huonompaa.
-Minusta Gaddafi joutaisi jo mennä historian roskalaatikkoon.  Mitä siihen tulee tilalle, niin tuskin ainakaan huonompaa.
-Minusta Assad joutaisi jo mennä historian roskalaatikkoon.  Mitä siihen tulee tilalle, niin tuskin ainakaan huonompaa.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

kriittinen_ajattelija

QuoteMinusta Putin joutaisi jo mennä historian roskalaatikkoon.  Mitä siihen tulee tilalle, niin tuskin ainakaan huonompaa.
Aika erikoinen väite. Putinhan on noin Venäjän mittareilla - kaikista näkökulmista ollut parhaimmasta päästä mitä tulee johtajiin. Venäjä on toki aina ollut tunnettu surkeista ja mielivaltaisista, että rima ei toki ole korkealla.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Ajatolloh

Quote from: kelloseppä on 06.02.2021, 14:21:53
Monipuolisen ja neutraalin observoinnin merkeissä, oletko huomannut esim. tämän jo vuosia jonkin verran kannatustakin omaavaa porukkaa, joka ei todellakaan myöskään pidä Putinista? He luonnehtivat oheisella videolla miekkari-iskulausessaan Putinia varsin alatyylisellä ilmaisulla!

Eipä näy minulle sinun videosi. Olen ilmeisesti liian vanha?

Jos sinulle kuitenkin sopii, niin palauttelen tätä keskustelua alkuperäiseen kontekstiin ja keskitymme jatkossa seurailemaan vain Venäjän lähiviikkojen ja kuukausien tapahtumia. Tämä kun ei edelleenkään ole "Kysy Ajatollohoilta mitä lystäät" tai "Haasta Ajatolloh jostain randomista Venäjään liittyvästä asiasta tai ilmiöstä". Näen, että sinulla on kovasti innokuutta yritätä vedättää asiaa siihen suuntaan mutta jospa sinäkin vain malttaisit enemmän observoida ajan ilmiöitä etkä niinkään haastaa muita palstalaisia?

kelloseppä

Quote from: Ajatolloh on 06.02.2021, 18:09:24
Quote from: kelloseppä on 06.02.2021, 14:21:53

Eipä näy minulle sinun videosi. Olen ilmeisesti liian vanha?

Jos sinulle kuitenkin sopii, niin palauttelen tätä keskustelua alkuperäiseen kontekstiin ja keskitymme jatkossa seurailemaan vain Venäjän lähiviikkojen ja kuukausien tapahtumia. Tämä kun ei edelleenkään ole "Kysy Ajatollohoilta mitä lystäät" tai "Haasta Ajatolloh jostain randomista Venäjään liittyvästä asiasta tai ilmiöstä". Näen, että sinulla on kovasti innokuutta yritätä vedättää asiaa siihen suuntaan mutta jospa sinäkin vain malttaisit enemmän observoida ajan ilmiöitä etkä niinkään haastaa muita palstalaisia?

Pyydän hompansseja lähettämään yksäriä, ellei linkkaamani video näy. Tarkistin juuri ennen aloitin kirjoittaa tätä, että näkyy minulle.

Ketjun otsikko on kolmiosainen: Venäjän mielenosoitukset, Navalnyi ja onko Putinin aika ohi. Linkkaamani video ja siihen liittyvä puheenvuoroni liittyy kaikkiin kolmeen otsikon osaan.

Esim. vuodesta 2005 vuosittain järjestetyn "Русский марш" -tapahtuman, jonka vuoden 2020 marssista linkkaamani video on, leimaaminen joksikin venäläiseksi random-ilmiöksi osoittaa taasen melkoista ylimielisyyttä monien venäläisten antiputinistien ryhmien vakiintuneita toimintatapoja kohtaan; useimmilla niistä ryhmistä on takanaan huomattavasti pidempi poliittinen toimintahistoria kuin Navalnyin nyt johtaman ryhmän toiminnalla. Lisäksi video oli varsin tuore, 19.8.2020 pidetyn mielenosoituksen eräs monista tallenteista, joten pitäisin sitä myös riittävän tuoreena tähän ketjuun. Lisäksi Navalnyi itse on osallistunut Русский марш -tapahtumaan pariin otteseen, joten suora kytkös videoon tapahtuman ja Navalnyin välillä löytyy myös.

Koska otsikko esittää myös kysymyksen, pidän aivan kejun aiheeseen kuuluvana kaikki pohdinnat siitä, että onko Putinin aika Venäjän johtajana ohi. Itsekin olet tässä ketjussa mm. kysynyt tällaista:

Quote from: Ajatolloh on 25.01.2021, 07:45:55
...
mutta osaako joku selittää miksi Valko-Venäjällä ja Ukrainassa kansa kapinoi mutta Venäjällä se on "kertakaikkiaan mahdotonta" kuten täällä julistetaan?
...

Mielestäni esim. tuo on pyrkimystä avata keskustua eikä todellakaan tapahtumia vain ylös kirjaavaa observointia.

Sano vaan ihan reilusti suoraan, jos Sinua närästää se, että ketjuun tuodaan observoinnin tuloksia muualta kuin Navalnyin toimiston mielenosoituksista.

Ajatolloh

Quote from: kelloseppä on 06.02.2021, 19:56:11
Pyydän hompansseja lähettämään yksäriä, ellei linkkaamani video näy. Tarkistin juuri ennen aloitin kirjoittaa tätä, että näkyy minulle.

Se on hyvä jos näkyy sinulle. Minulle se ei näy. Kuva liitteenä.

Videotasi on muuten katsottu huimat 58 kertaa. Mikä siinä on muka niin merkittävää?

Quote from: kelloseppä
Sano vaan ihan reilusti suoraan, jos Sinua närästää se, että ketjuun tuodaan observoinnin tuloksia muualta kuin Navalnyin toimiston mielenosoituksista.

Kyllä minua närästää se, jos ne on jotain tähän aikaan liittymättömiä iänvanhoja juttuja. Tai ei liity meneillään oleviin tapahtumiin mitenkään vaan on jotain yleistä Venäjä-shaibaa.

Mutta jos ne tosiaan on aktuelleja ja relevantteja asioista, niin ole hyvä vaan ja jaa ne meille kaikille. Niin ja kun postaat, niin postaa palvellen meitä kaikkea eikä sillä asenteella, että tuletpa taas kettinkiin provoamaan Ajatollohia tai josko pääsisit tivaamaan minulta jotakin. Mikä ihmeen piikki minusta sinun perseeseen on tullut?? Koita olla niinkuin en oliskaan tässä ketjussa, niin moni asia on jo paremmin.

akez

Venäläislehti on laskenut Navalnyi-mielenosoituksiin osallistuneiden määriä Venäjän kaupungeissa. Näyttää, että tabliskasta on pudonnut nolla tai pari pois joka paikassa, kun huomioi länsimediassa annetun kuvan Venäjää järisyttävästä massaliikkeestä.

QuoteNavalnyin kannattajien laittomat mielenosoitukset: Miksi toisella kerralla väkeä tuli vähemmän ja kolmas "kävelyretki" peruttiin kokonaan

Komsomolskaja Pravdan toimittajat laskivat kuinka moni lähti kaduille Venäjän kaupungeissa tukeakseen opposition edustajaa 23. ja 31. tammikuuta

Komsomolskaja Pravda 5.2.2021

Ehkä syynä oli seuraavaksi viikonlopuksi ankaria kelejä povannut sääennuste? Moskovassa oli pakkasta jopa 20 astetta. Todennäköisesti kyse ei kuitenkaan ollut siitä.

Navalnyin esikunnan päällikkö Leonid Volkov oli ilmoittanut, että seuraavaksi viikonlopuksi ei ole suunnitteilla mielenosoituksia. Samalla hän ilmoitti "tauosta kevääseen asti". Volkovin mukaan syynä oli, että tämä mielenosoitusten sarja halutaan päättää "korkeaan nuottiin".

Näin Navalnyin esikunta avoimesti ilmoitti, että he odottivat seuraaviin laittomiin mielenosoituksiin tulevan vähemmän väkeä, kuin aiempiin. Tätä voi pitää realistisena arviona.

Sillä välin Komsomolskaja Pravdan toimittajat laativat yhteenvetotaulukon siitä kuinka paljon väkeä osallistui 23. ja 31. tammikuuta laittomiin "kävelyretkiin" tukeakseen Navalnyita. Kokonaiskuvasta tuli kirjava, mutta johtopäätös oli yksiselitteinen: Enemmän osallistujia oli vain yhdessä kaupungissa - Pietarissa. Muissa kaupungeissa väkeä oli pääasiassa vähemmän, itseasiassa paljon vähemmän.
(...)

Lihavoinnit mun.

Väen väheneminen mielenosoituksista voi selittää myös sillä, että pahimmat pukarit ja avainhenkilöt korjattiin jo talteen, ja muita alkoi sama kohtalo pelottaa. Länsimedia ainakin on sanonut pidätettyjen olojen olevan epäinhimillisiä (mikä on liukuva käsite ainakin täällä: Se mikä on inhimillistä suomalaista kohtaan onkin jo aivan epäinhimillistä matua kohtaan), mikä voi olla varsin fiksua politiikkaa, jos rettelöinti halutaan pitää kurissa. Meillä toimittaisiin aivan toisin. Sakki päästettäisiin saman tie vapaaksi ja kohti uusia seikkailuja, ja jos joku pidätetään, niin edessä on 5 tähden hotellin palvelut. Siksi maahan lampsivaa kehitysmaaväkeä eivät Suomen vankilat pelota.

Liitekuvan otsikko: Laittomiin mielenosoituksiin ja kokoontumisiin osallistuneiden määrät. Taulukossa 23.1. luvut sinisellä ja 31.1. luvut punaisella. Tähdellä merkityt ovat epävirallisia lukuja.

QuoteSuuruusjärjestys ensimmäisen mielenosoituspäivän mukaan:

Pietari 7 000* -> 20 000*
Moskova 4 000 -> 2 000
Jekaterinburg 3 000 -> 2 300
Rostov noin 3 000* -> 1 500*
Novosibirsk 2 500* -> 1 000*
Irkutsk noin 2 500 -> 170
Karasnodar 2 000 - 3 000* -> 200-500*
Perm 2 000* -> noin 600
Barnaul 2 000* -> 250
.
.
.
Vladivostok 500 -> 60 (virallinen luku), 400*
Kazan 500 -> 250*
Kaliningrad 400* -> 300*
Habarovsk 250 -> 60
Sevastopol 35 -> 0
Krim korkeintaan 20* -> 0

Toisessa liitekuvassa Pietarin mielenosoitukseen osallistuneita. Yksi kuva voi tässä kertoa enemmän kuin tuhat sanaa.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Antti Ruokolainen

Mikä tarve sinulla on korostaa mielenosoitusten "laittomuutta"? Ei niinkään käännöksissä, vaan noissa itse nimeämissäsi tiedostoissa?

akez

Quote from: Ajatolloh on 07.02.2021, 00:29:19
Quote from: kelloseppä on 06.02.2021, 19:56:11

Se on hyvä jos näkyy sinulle. Minulle se ei näy. Kuva liitteenä.

Videotasi on muuten katsottu huimat 58 kertaa. Mikä siinä on muka niin merkittävää?

Microsoftin Edge-selaimella kyllä näkyy, mutta varoitustekstin kanssa (liitekuva). Alla ehkä parempi video aiheesta (Venäläisten marssi). Siinäkin sama varoitusteksti. Kannattanee kokeilla muitakin selaimia. RT:n toimittaja puhuu ekstremisteistä. Englanninkielinen wikipedia uusnatseista. Venäjänkielinen versio kertoo Navalnyin pitäneen vuonna 2011 marssiin jälkeen puheen siihen osallistuneille (n. 10 000 - 25 000), ennen sitten alkanutta konserttia.

https://www.youtube.com/watch?v=owquhe5Pjf4

akez

Quote from: Antti Ruokolainen on 07.02.2021, 15:54:11
Mikä tarve sinulla on korostaa mielenosoitusten "laittomuutta"? Ei niinkään käännöksissä, vaan noissa itse nimeämissäsi tiedostoissa?

Siitä syystä, että nimeän yleensä kuvatiedoston taulukon tai graaffin otsikon, tai kuvatekstin ydinsisällön mukaan, jotta sitä ei tarvitse enää erikseen kirjoittaa auki. Siksi esim. edellisen jutun liitetiedostoissa on sana "laiton" alkuperäistekstejä mukaillen. Voin kyllä muuten sanoa noita mielenosoituksia laittomiksi tai vain mielenosoituksiksi riippuen siitä kumpi sillä hetkellä tuntuu paremmalta versiolta. 

Ajatolloh

Quote from: Antti Ruokolainen on 07.02.2021, 15:54:11

Nehän on "laittomia" mielenosoituksia vain Putinin kannattajille ja Putlerin turvallisuuskoneiston työläisille.

Väkisinhan kaikista opposition mielenosoituksista tuolla laittomia tulee kun ei lupia anneta. Haettu kyllä oli.

Mielenosoitukset ovat olleet mielenosoittajien puolelta enimmäkseen rauhanomaisia. Jotain lumipallojen heittelyä, satunnaista käsirysyä ja autonheiluttelua näkyy esiintyneen välillä. Putinin joukkojen toimesta sitten ei olekkaan ollut niin rauhanomaista vaan ihmisiä on jopa kuollut Omonin käsittelyssä.

Ajatolloh

NY Timesin kolumni kirjoitus. Sisältää pitkiä lainauksia Navalnyin loppupuheesta oikeudessa. Rohkeita sanoja mieheltä, joka tiesi seuraavaksi olevansa matkalla Putinin pahamaineisille leireille. Ne ovat edelleen Neukkuaikaisessa kunnossa ja funktiokin (kohtelu) on suurinpiirtein sitä.
Haluaisin aloittaa keskustelemalla täällä oikeudellisesta asiasta, joka on mielestäni ensiarvoisen tärkeää ja hieman unohdettu tässä keskustelussa. ... Siellä istuu kaksi ihmistä ja yksi heistä sanoo: Lukitsemme Navalnyn, koska hän ilmestyi maanantaisin, ei torstaisin. Ja toinen sanoo: Lukitaan Navalny, koska hän ei ilmestynyt heti koomasta tulon jälkeen. ... Mutta haluaisin kaikkien ... muistavan, että tämän oikeudenkäynnin ydin on kytkeä minut tapaukseen, jossa minut jo kerran vapautettiin - tapaus, joka on jo tunnustettu valheeksi.

Vietin koko vuoden kotiarestissa samasta tapauksesta. Kun koeaikani oli päättymässä, viikko ennen sitä pidätettiin, tuotiin Simonovskin tuomioistuimeen ja koeaikaa pidennettiin kuukaudella - ilman puolustukseni läsnäoloa ja joku tuomioistuimen nimittämä asianajaja loukkasi minua.

Tehdään hieman matematiikkaa. Minut tuomittiin vuonna 2014 kolmen ja puolen vuoden koeajalla. Nyt on 2021, ja minua syytetään ja tuomitaan edelleen siitä samasta vanhasta asiasta.

Syy siihen, miksi kaikki tapahtui, on yhden miehen viha ja pelko - yksi mies piilossa bunkkerissa. Loukkasin häntä kuolettavasti selviytyessäni minua vastaan tehdystä murhayrityksestä. ... Loukkasin häntä kuolettavasti hyvien ihmisten, lentäjien ja lääkäreiden ansiosta. Ja sitten tein vielä vakavamman rikkomuksen: en piiloutunut, en alkanut asua suojan alla pienessä bunkkerissa.

Sitten tapahtui jotain todella kauhistuttavaa ... Osallistuin oman myrkytykseni tutkimiseen, ja osoitimme, että Putin käytti Venäjän liittovaltion turvallisuuspalvelua tähän murhayritykseen. ... Ja se ajaa tämän varkaan, pienen miehen bunkkerissaan järjiltään. Tosiasia, että kaikki tuli nyt julkiseksi..

Hän [Putin] ei ole koskaan osallistunut keskusteluihin tai kampanjoinut vaaleissa. Murha on ainoa tapa, jolla hän osaa taistella. ... Hän menee historiaan vain Myrkkynä. Me kaikki muistamme Aleksanteri Vapahtajan [Aleksanteri II] ja Jaroslav Viisaan [Jaroslav I]. No, nyt meillä on Vladimir Kalsarimyrkyttäjä - sillä tittelillä hän menee historiaan. ...

Seison täällä, poliisin vartioimana, kansalliskaartin suljettua puolet Moskovassta. Kaikki tämä, koska tuo pieni mies bunkkerissa on menettämässä järkensä. Hän menettää järkensä, koska todistimme ja osoitimme, ettei hän olekkaan omistautunut geopolitiikkaan; hänellä on kiireisiä kokouksia, joissa hän päättää kuinka varastaa vastustajien alushousut myrkyttääkseen ne kemiallisilla aseilla.

Tärkeintä tässä koko oikeudenkäynnissä ei ole se, mitä minulle tapahtuu. Minun lukitseminen ei ole vaikeaa. ... Tärkeintä on, MIKSI näin tapahtuu. Tällä halutaan pelotella suurta määrää ihmisiä. Näin se toimii: Vangitse yksi, pelästytä miljoonia.

Meillä on 20 miljoonaa ihmistä, jotka elävät köyhyysrajan alapuolella. Meillä on kymmeniä miljoonia ihmisiä, jotka elävät ilman pienintäkään tulevaisuuden näkymää. ... Moskovassa elämä on siedettävää, mutta matkusta 100 kilometriä mihin tahansa suuntaan ja kaikki on yhtä sotkua. Koko maamme elää tässä sotkussa ilman pienintäkään mahdollisuutta ansaita 20000 ruplaa [265 dollaria] kuukaudessa. Ja he kaikki ovat hiljaa.

Toivon kovasti, että ihmiset eivät pidä tätä oikeudenkäyntiä merkkinä siitä, että heidän pitäisi pelätä enemmän. Kaikki tämä - kansalliskaarti, häkki - ei ole vahvuuden osoitus - se on heikkouden osoitus, ei mitään muuta kuin heikkoutta! Et voi lukita miljoonia ja satoja tuhansia ihmisiä. Toivon kovasti, että ihmiset ymmärtävät tämän yhä paremmin. Ja kun he sen tekevät - ja sellainen hetki tulee -, tämä koko asia hajoaa, koska et voi lukita koko maata. ...

Ainoa asia, joka kasvaa [Venäjällä], on miljardöörien määrä. Kaikki muu vähenee. Olen lukittu vankilakammioon, ja kuulen vain, että voi voi kallistua, pasta kallistuu, munien hinta nousee. ... Sinä!

Teksti käännös lähteestä https://www.nytimes.com/2021/02/03/opinion/navalny-putin-speech.html

Mikke70

Miltähän tuntuu olla valehteleva valtion ulkoministeri, jolle nauraa kaikki?

QuoteVENÄJÄN ulkoministeriö on ryhtynyt jakamaan videokoostetta, jossa esitellään länsimaiden mielenosoituksissa nähtyjä poliisin väkivaltakeinoja.

Todisteita läntisestä poliisiväkivallasta esitellään kuvahidastusten, toistojen, videoille tehtyjen havainnollistavien punaisten ympyröiden ja vauhdikkaan taustamusiikin avulla.

Samalle videolle on leikattu lisäksi toinen kooste siitä, kuinka Venäjällä vastikään nähdyissä Aleksei Navalnyin tukimielenosoituksissa poliisin edustajia on joutunut puolestaan venäläisten protestoijien mukiloinnin tai lumipalloiskujen kohteeksi.

Venäjän viesti videolla on, että länsi yrittää opettaa Venäjälle niin kutsuttua demokratiaa ja omia sääntöjään samaan aikaan kun se itse kohtelee brutaalisti omien maidensa mielenosoittajia. Venäjän opposition edustajat esitetään videolla puolestaan aggressiivisina hyökkääjinä, joihin Venäjän virkavallan on pakko käyttää voimaa.

Videolla suurin osa läntisistä välikohtauksista on Yhdysvalloista, mutta mukaan on leikattu pätkiä myös Ranskasta, Tshekistä, Hollannista, Puolasta, Itävallasta ja Suomesta.

SUOMEN osuus Venäjän ulkoministeriön jakamalla poliisiväkivaltavideolla kerrotaan kuvatun 30. tammikuuta 2021.

Videolla näkyy poliisin suorittama kiinniotto Oodi-kirjaston edessä Kansalaistorilla (noin kohdassa 03.20 videon keskellä). Muihin videolla esitettyihin esimerkkitapauksiin verrattuna Suomen osuus on hyvin lyhyt ja väkivallaton, mutta silti se on jostain syystä haluttu ottaa mukaan myös otsikkotasolla videolle.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007796746.html
Donald—I appreciate the free publicity for Borat! I admit, I don't find you funny either. But yet the whole world laughs at you.

foobar

^ Eikös tuo mielenosoitus joka Suomen osalta on otettu mukaan ollut jonkin sortin venäjämielisten hörhöjen juttu? En muista edes täällä asiaa juuri avatun, ja media vältti aktiivisesti sen kertomista mikä porukka siellä oikeasti oli koolla.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Nuivanlinna

Quote from: foobar on 11.02.2021, 16:46:57
^ Eikös tuo mielenosoitus joka Suomen osalta on otettu mukaan ollut jonkin sortin venäjämielisten hörhöjen juttu? En muista edes täällä asiaa juuri avatun, ja media vältti aktiivisesti sen kertomista mikä porukka siellä oikeasti oli koolla.

Ei ollut Venäjä-mielisten mielenosoitus. Laiton se toki oli mikä tietenkin hajotetaan. Eihän Suomi mikään Venäjä ole, missä voi miten sattuu käydä mieltään osoittamaan.

QuotePoliisi hajotti 60 hengen mielenosoituksen Helsingin Kansalaistorilla
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a093619d-abfe-4b03-91b2-15c98f0e4d77
Helsingin poliisi hajotti mielenosoituksen Helsingin Kansalaistorilla lauantaina voimassaolevien kokoontumisrajoituksien vastaisena. Poliisille ilmoitettu tapahtuman nimi oli "Mielenosoitus oikeuden ja sananvapauden puolesta."

Mielenosoitukseen osallistui poliisin mukaan noin 60 henkilöä. Helsingin poliisin tilannekeskuksesta kerrottaan Iltalehdelle, että yksi henkilö otettiin lyhytaikaisesti kiinni mielenosoituksessa. Hänet vapautettiin myöhemmin.

Yhteensä kolmelle henkilölle määrättiin sakkoja siitä, etteivät he noudattaneet poliisin poistumiskäskyä. Paikalla Kansalaistorilla oli useita poliisiautoja, ratsupoliiseja ja poliiseja mellakkavarustein.

Poliisi kertoo Twitterissä, että tapahtuman järjestäjä oli kieltäytynyt noudattamasta avin kokoontumisrajoituksia. Helsingissä on voimassa aluehallintoviranomaisen määräys, joka kieltää yli 10 hengen yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset ulko- ja sisätiloissa.

Poliisi määräsi tilaisuuden päättyneeksi, koska määräyksiä ei noudatettu. Noin tunnin kestänyt mielenosoitus saatiin lopulta hajotettua....naps.

Nuo olisivat voineet kiertää määräystä ilmoittamalla kuusi eri mielenosoitusta, näin kymmenen hengen raja ei olisi ylittynyt.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

foobar

^ Kyllä tuollaisellakin mielenosoituksella on järjestäjänsä. Sain sellaisen mielikuvan että jonkin sortin erään dosentin kavereista olisi ollut kyse. Jos ei ollut, kenestä oli kyse?
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

akez

Venäläislehti raportoi venäläisille Navalnyin edesottamuksista. Tämän henkilön vapauttamistako Haavisto aikoo vaatia kohta Venäjällä? Jos näin, niin on tainnut hankkia käsityksensä maailmanmenosta tämän maan iltahömpistä, sillä Venäjällä tarina kulkee varsin toisin. Ja se ken hallitsee mediaa, hallitsee myös mieliä. Navalnyi vaikuttaa olevan yhä enemmän profeetta vain vieraalla maalla. Se on hyvä huomioida. Päätään ei kannata lyödä seinään edes Merkelin pyynnöstä tai hillotolpat mielessä kajastaen.

Quote"Omaan polveen ampumisen mestari" - Navalnyi todisti itse oikeudessa syyllisyytensä

Erikoistoimittajamme Dimitri Steshin kertoo kuinka "opposition edustajan" röyhkeys oikeussalissa tulee vaikuttamaan tuomioon

Komsomolskaja Pravda 13.2.2021

Keskiyöllä lumipyry paljasti todellisen anomalian - Jandeks-hakukoneen "trafiikkimittari" sojotti 8-9 pisteessä ja samaan aikaan monet tuhannet moskovalaiset matelivat masentavassa kelissä kotiinpäin, pyörien sutiessa lumipuurossa, jotta ehtisivät kotiin ennen kukonlaulun aikaa.

Myöhäisestä ajankohdasta huolimatta blogosfäärin pulssi sykki yhä kiihkeästi. Puheenaiheena oli päivän suurin anomalia: Navalnyin veteraanin herjaamista ja panettelua koskevan oikeudenkäynnin toinen istunto. On syytä muistuttaa, että Aleksei Navalnyi onnistui jo viikko sitten yllättämään ja hämmästyttämään kunnolla faninsa ja kannattajansa. Jos ensimmäisen istunnon röyhkeät ja moukkamaiset puheet veteraanista, kuten "prenikkanukke", saattoi vielä kirjata kotimaan jälleennäkemisen aiheuttamaksi shokiksi, niin toista istuntoa ei enää kykene selittämään millään loogisesti. Oli viikko aikaa rauhoittua ja järkiintyä. Asianajajat olivat oletettavasti selvittäneet Aleksei Navalnyille, että hän kulkee nyt niitä "pimeitä polkuja" pitkin, jotka johtavat vielä kovempaan tuomioon. Vaikka hän olisi saattanut selvitä sakoilla tai jopa "osapuolten keskinäisellä sopimisella". Hyödytöntä ja yhtä tyhjän kanssa. Jopa fiksut ja kaikenlaista nähneet henkilöt saattoivat sanoa: "Hän haluaa päästä sairaalaan, kusipää, pakkohoitoon, lähtee lääkkeitä napsimaan, psykopatiaansa hoitamaan, epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö". Näissä sanoissa oli karu totuus. Muulla tavalla näitä Navalnyin puheita oikeudessa ei voi selittää:

Navalnyi tuomarille istunnon alussa:

- Olette hävytön, istutte tunikassa kaksi tähteä olkapäillä ja ajattelette olevanne makee.

Navalnyi tuomarille istunnon keskivaiheilla:

- Pyydän lupaa kutsua teitä "Herra tuomarin" sijaan Obersturmbannführeriksi. Jos pöydällenne nostetaan fasistien konekivääri, niin se istuisi täydellisesti.

Navalnyi syyttäjälle:

- Kuinka monta lasta söitte eilen?

Navalnyi tuomarille istunnon lopuksi:

- Kaikki istutte tuollaisissa tunikoissa? Kun pääsemme valtaan, niin ette istu enää.

Tuollaisten heittojen väliajalla Navalnyi heilui ja keinui kuin vanha juutalainen rukoillessaan. Se muistutti kirjaklassikon[1] episodia: "Kirjanpitäjä Berlaga hullujenhuoneella". Näistä syistä prosessi pitkittyi vielä yhdellä istunnolla.

Navalnyin fanit ja kollegat liberaalista lehdistöstä typertyivät ja he keskustelivat jotenkin eksyksissä netissä aiheesta: "Kuka teki ilmoituksen Navalnyista?" He tutkivat allekirjoituksia, tarkistivat päivämääriä, etsivät merkkejä väärennöksistä, mutta ilman kipinää, ja aiempaa hehkua ja intoa. Ihmiset tarvitsivat jotakin puuhaa hukuttaakseen jotenkin hämmennyksensä.

Totesin netissä vaatimattomasti, että enää ei ole näkökantaeroja - Aleksei Navalnyi todisti itse syyllisyytensä oikeussalissa ja paljasti samalla todellisen minänsä kansalle. Sillä samalla sekunnilla kääntyivät virtuaaliset paskanheittimet osoittamaan suuntaani. Tulenavaus satoi niskaani ja lopulta itse "kirottu Rashka" [halveksiva slanginimitys nyky-Venäjästä] päätyi tykkitulen haarukkaan, joka kattoi koko kentän helvetillisen naurun ja ulvonnan säestämänä. Tuumin, jotta onko Navalnyin käytös sittenkään poikkeavaa? Ehkä he vain ovat tuollaisia? Tavallisten opposition rivisotilaiden syvää vihaa tihkuvaa diskurssia ennalta lukkoon lyötyjä leimoja ja iskulauseita toistellen? Eikö Aleksei enää kykene erottamaan todellisuutta virtuaalisuudesta, joka hänen ympärillään vallitsee, eikö hän enää kykene astumaan ulos imagostaan ja kuvastaan - sehän olisi kuin pyyhkisi puolet elämästään pois. Tragedia, jos sen tajuaa.   

---

[1] Ili Ilfin ja Evgenija Petrovin satiirinen romaani "Kultainen vasikka". Eräässä kohdassa kirjanpitäjä Berlaga yrittää piiloutua puhdistuksilta psykiatriselle klinikalla. Motto: "Hullujenhuone, paikka jossa kaikki ovat terveitä". (Lähde: wikipedia).

Lihavoinnit mun.

Huomio kiinnittyy siihen, että tuollahan on meneillään vihapuheoikeudenkäynti. Siellä uhriryhmänä eivät ole kuitenkaan etuoikeutetut ja muita tasa-arvoisemmat muslimit ja neekerit, kuten täällä, vaan sotaveteraanit. Käsittääkseni veteraanit ovat olleet Venäjällä suuren kunnioituksen kohteena ja siellä on karkea arvopohjan loukkaus lähteä solvaamaan heitä. Sillä ei kannatus kasva laajojen massojen keskuudessa.

Suomessakin 1960- ja 70-luvuilla Otto Ville Kuusisen kannattajat hyökkäsivät armotta suomalaisia veteraaneja vastaan. Nyt tilanne on jo kohentunut Neuvostoliiton ja aatteen kaaduttua, mutta edelleenkään veteraanit eivät ole päässeet tässä maassa samaan kastiin muslimien ja neekereiden kanssa. Vasemmisto ja kommunistit kenties onnistuivat juurruttamaan vuosikymmenien aikana jo niin vahvan jäljen tähän yhteiskuntaan? Se inertia selittäisi samalla tässä maassa käytössä olevat etuoikeutetut vihauhriryhmät, jotka internationaalin perinteitä noudattaen koskevat vain ulkomaalaistaustaista porukka.

Samalla jutusta tunnistaa lajityypillistä käytöstä, joka täällä assosioituu "alpakka-sakkiin". Näiden antifasistien ja antirasistien touhut ovat aivan samanlaisia ja standardoituja kaikkialla. Vihollisella ja eri mieltä olevilla ei ole olemassaolon oikeutusta, ja sellaista saa ja pitää lyödä turpaan, käydä käsiksi, vainoamisesta puhumattakaan. Lait ja normitkaan eivät koske tuota sakkia. Tukea voivat saada suoraan valtiojohdolta (kts. Ohisalo ja ekokapina), ja myös EU:lta ja ulkomaisilta agenteilta (EU-rahat, Soros, säätiöt). Sama liike on levinnyt ympäri Eurooppaa ja taktiikka perustuu maasta riippumatta koko opposition kokoamisesta yhteen vastustamaan jotakin. Välineenä levottomuuksien järjestäminen ja yhteiskunnan horjuttaminen. Valtaa halutaan anastaa demokraattiset prosessit sivuuttaen ei-valtiollisille järjestöille ja "kansalaisneuvostoille".

Puolan presidentinvaaleissa nähtiin viimeksi tuollaista toimintaa ja melkein siinä onnistuivat. EU-tasolla taas "tiedetään" jo kaikki Euroopan "pahat pojat ja tytöt". Jos nämä pääsevät vaaleissa valtaan, niin vastaoperaatiot alkavat heti ja pian vasemmisto lainehtii jo kaduille. Samaan voi varautua täälläkin, jos maahan syntyy joskus "väärä hallitus". Päälle tähän vielä USA:n poliittisen nykymenon mustavalkoisuus ja kaksinaamaisuus. Se ei lupaa kenellekään hyvää.

Näin Länsi kyllä uppoaa. Vaan kuka hyötyy ja korjaa potin? Ehkä rivisotilas ei koskaan mieti sellaista?

Ajatolloh

Quote from: akez on 14.02.2021, 21:12:23
Erikoistoimittajamme Dimitri Steshin kertoo kuinka "opposition edustajan" röyhkeys oikeussalissa tulee vaikuttamaan tuomioon[/b]

Komsomolskaja Pravda

Eikös tuo muuten ole niitä Putlerin pillin mukaan kirjoittelevia medioita?

Kuinka luotettavana voidaan Molskipolskijan Praavdan kaltaisen "totuus" median julistuksia pitää?  Erikoistoimittaja tittelin saanee tuolla varmaan kun on erityisen luotettava jätkä tuottamaan tuubaa kuten käsketään ja omaa Lavrentin Berijan omantunnon (eli täysi psykopaatti)

En tiedä, siksi kysyn ja syvästi epäilen kaikkea sellaista mediaa, millä on neukkuaikaiset juuret.

viisitoista

Navalnyi vaikuttaa olevan yhä enemmän profeetta vain vieraalla maalla. Se on hyvä huomioida.

Niin, suurin osa tavallisista venäläisistä pitää häntä vieraiden valtojen agenttina, eikä ylipäätään pidä liberalismista. Mutta he eivät pääse lännen globalistimedioissa ääneen sen enempää kun Trumpia kannattavat tavalliset amerikkalaiset, Ylen ja Hesarin kopioidessa suoraan demokraattien propagandaa.

akez

Quote from: Ajatolloh on 14.02.2021, 21:53:24
Erikoistoimittajamme Dimitri Steshin kertoo kuinka "opposition edustajan" röyhkeys oikeussalissa tulee vaikuttamaan tuomioon[/b]

Komsomolskaja Pravda

Eikös tuo muuten ole niitä Putlerin pillin mukaan kirjoittelevia medioita?

Kuinka luotettavana voidaan Molskipolskijan Praavdan kaltaisen "totuus" median julistuksia pitää?  ...

Käsittääkseni valtaosa Venäjän mediasta on tavalla tai toisella Putinin, tai sen kavereiden käsissä.

Komsomolskaja Pravda on Venäjän suurin päivälehti. Sillä ei ole enää kommunistien kanssa mitään tekemistä, paitsi perinnenimi. Wikipedian mukaan sen omistaa Grigori Berezkinin omistama energiayhtiö, joka on lähellä Gazpromia, joka taas on ymmärtääkseni lähellä Putinia. Entinen valtalehti Pravda on muistaakseni yhä kommunistien omistuksessa, mutta se on nykyään marginaalijulkaisu.

Oleellinen anti kirjoituksessa ovat lainaukset Navalnyin puheista oikeudessa. Lähtisin siitä, että ne pitävät paikkansa, koska ne ovat helposti verifioitavissa, sillä oikeudenkäyntiä seurataan hyvin tarkkaan Navalnyin kannattajien parissa ja kaikki sadunkerronta paljastuisi hyvin nopeasti. En usko, että venäläismedialla on intressi lähteä suomalaismedian tavoin tuhoamaan uskottavuuttaan höpötarinoilla ja  -jutuilla, koska se on hyvin lyhytnäköistä politiikkaa, sillä siitä narahtaessaan lehti menettää nopeasti laajoissa piireissä uskottavuutensa ja vaikuttamiskykynsä (kts. esim. HS).

justustr

Olen siirtynyt askeleen edemmäs perinteisistä (QAnon) salaliittoteorioista ja alkanut seurata dosentti Johan Bäckmanin somekirjoittelua. Se sopii tähän Navalnyi-teemaan hyvin.

Pravdan artikkeli lienee oikeassa: Navalnyi on lännen lähettämä agentti, jonka vangitsemalla Putin suojelee paitsi venäläisiä niin myös suomalaisia. Todellisuudessahan Venäjällä oppositio voi hyvin, paremmin kuin täällä lännessä, ja suvakkimedia vain vääristelee totuutta.

Bäckman kertoo naamakirjassa myös, että Suomessa on kevään kunnallisvaaleissa tiedossa laajamittainen vaalivilppi samaan tapaan kuin oli Yhdysvalloissa. Vilpin voi pysäyttää vain kansannousu tyyliin Capital Hill ellei sitten Putin suostu armeliaasti lähettämään jonkin verran joukkoja vaalien rehellisyyttä varmistamaan. Toive on syytä laittaa Putiniin sillä kyllähän kaikki tietää ettei kotimaisiin mädättäjäviranomaisiin voi enää luottaa. 

Mikke70

Quote from: justustr on 15.02.2021, 01:42:05
Olen siirtynyt askeleen edemmäs perinteisistä (QAnon) salaliittoteorioista ja alkanut seurata dosentti Johan Bäckmanin somekirjoittelua. Se sopii tähän Navalnyi-teemaan hyvin.

Pravdan artikkeli lienee oikeassa: Navalnyi on lännen lähettämä agentti, jonka vangitsemalla Putin suojelee paitsi venäläisiä niin myös suomalaisia. Todellisuudessahan Venäjällä oppositio voi hyvin, paremmin kuin täällä lännessä, ja suvakkimedia vain vääristelee totuutta.

Bäckman kertoo naamakirjassa myös, että Suomessa on kevään kunnallisvaaleissa tiedossa laajamittainen vaalivilppi samaan tapaan kuin oli Yhdysvalloissa. Vilpin voi pysäyttää vain kansannousu tyyliin Capital Hill ellei sitten Putin suostu armeliaasti lähettämään jonkin verran joukkoja vaalien rehellisyyttä varmistamaan. Toive on syytä laittaa Putiniin sillä kyllähän kaikki tietää ettei kotimaisiin mädättäjäviranomaisiin voi enää luottaa.

Dodentti Backman on paksu hassun hauska mies ja sillä vakavuudella hänen kirjoitteluunsa tulee suhtautua.
Donald—I appreciate the free publicity for Borat! I admit, I don't find you funny either. But yet the whole world laughs at you.

viisitoista

Bäckman on niin pelle tyyppi että hän saattaa kaikki Venäjään ystävällisesti suhtautuvat (tai länsimaiseen liberaali-imperialismiin nurjasti suhtautuvat) tahot näyttämään huonolta "by association," vähän niin kuin Ano Turtiaisen kaltaiset tyypit tekevät pahaa suomalaisen kansallismielisyyden maineelle.

Ajatolloh

Euroopan ihmisoikeustuomioistuin on ottanut kantaa Navalnyin tapaukseen: Venäjän valtion pitää päästää Mr Navalnyi heti vapaaksi.

EY:n ihmisoikeustuomioistuimen päätös löytyy tältä sivulta kuvaupotuksena. https://navalny.com/p/6467/

No, sitähän Venäjä ei tule tekemään, mutta kaippa tuolla linjaksella jotain merkitystä EUvostopoliitikoille on.

Faidros.

Quote from: Ajatolloh on 20.02.2021, 20:49:39
No, sitähän Venäjä ei tule tekemään, mutta kaippa tuolla linjaksella jotain merkitystä EUvostopoliitikoille on.

Venäjä on vielä tukeva liittovaltio hyvillä asevoimilla. EU ei ole sitä.
Kun Venäjä alkaa tutista liittovaltiona, yhtenäisyyttä haetaan ulkoisilla uhilla.
Äkkiä NATOon, sillä puolueettomat maat valitaan ensimmäisinä taistelutantereeksi!!!

Venäjä on jo ihmetellyt Suomen USAsta ostettuja raskaan raketinheittimen ammuksia, väittäen niitä hyökkäysaseiksi.
Aivan täyttä paskaa. Kantama ei juurikaan lisäänny, mutta rakettien itseohjautuvuus lisääntyy.
Parannamme puolustusasettamme, piste.
Tiedän jotakin asiasta, kun olen tehnyt ensimmäisen Neuvostoliitosta ostetun rakettiaseen turvatarkastuksen.
Tuli muuten hylsy, hitsausvirheestä. ;)

OT; sorry!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-