News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2018-05-10 YLE: mamujen ja tarkkiksen integrointi luokkaan oli virhe

Started by Histon, 05.10.2018, 09:39:20

Previous topic - Next topic

Histon

Jyväskylästä kuuluu taas. Viimeksi kun Jyväskylässä kävin se vaikutti idylliseltä opiskelijakaupungilta, mutta nykyään se on ilmeisesti luisunut myös mokuhelvettiin.

https://yle.fi/uutiset/3-10439757

Quote
Erityisopetusta tarvitsevat oppilaat ovat yhä useammin tavallisella luokalla – iso osa opetusajasta menee lasten rauhoittamiseen, kertovat luokanopettajat

Jyväskyläläinen luokanopettaja Heikki Jyväsjärvi kokee työssään jatkuvaa riittämättömyyttä.

– Lapsilla on niin monenlaisia tehostetun sekä erityisen tuen tarpeita, että niihin ei aina pysty yksi eikä kaksi eikä kolmekaan ihmistä vastaamaan. Jos olen yksin luokassa, en todellakaan koe riittäväni vastaamaan kaikkien oppilaiden tuen tarpeeseen, Jyväsjärvi sanoo.

Yle Perjantai haastatteli tätä juttua varten yhteensä kuutta luokanopettajaa Helsingistä, Jyväskylästä ja Tampereelta. Jokaisella on luokallaan sekä erityisen että tehostetun tuen oppilaita.

Kaikki haastateltavat kertoivat tilanteen olevan sama muillakin luokilla heidän kouluissaan. Lähes jokainen opettaja kertoi kokevansa riittämättömyyttä työssään.
[...]
"Opetan kolmea ja loput 25 tekevät itsenäisesti", kuvailee helsinkiläinen luokanopettaja tyypillistä koulupäivää. Kun luokassa on paljon oppilaita, joilla on hankaluutta sietää pettymyksiä, ovat äkkipikaisia ja jopa väkivaltaisia, toiminnan ohjaaminen vaatii opettajalta paljon ponnisteluita.
[...]
Lapsella on sakset kädessään. Kun ne lennähtävät yllättäen ilmaan täydessä luokkahuoneessa, opettajan kaikki keskittyminen menee luokkahuoneen turvallisuuden takaamiseen.
[...]
Suuri osa tukea tarvitsevista lapsista on nykyään integroituna yleisopetukseen. Eli sellaiset oppilaat, jotka olisivat aiemmin olleet kokonaan toisessa koulussa tai erityisluokissa, ovat nyt samassa luokkahuoneessa muiden oppilaiden kanssa.
[...]
Muutamalle se osuu, ja lopuilla oppilaista opetettava asia menee joko yli tai ali. On iso määrä oppilaita, jotka eivät ymmärrä yhteistä opetuspuhetta ja näin turhautuvat sekä ovat kärsimättömiä, Jyväsjärvi sanoo.
[...]
Jonkun oppilaan tavoite on kirjoittaa viisi lausetta ja toisen yksi. Joidenkin lasten kohdalla ainoa tavoite saattaa olla kouluun tuleminen.

Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Boon Choo

Taas uusi irtisanominen...?

Kuulin ensimmäiset tarinat opettajalta aiheesta jo 20 vuotta sitten. Jo silloin tuli puheista selväksi ongelmien etninen alkuperä, vaikka asianosainenkin oli selvästi asiasta vaivaantunut. Vaikea oli yhdistää suvaitsevaisuutta todellisuuteen.

Sittemmin vastaavaa kuullut lastentarhoista, joissa erityisen hankalia ovat tietyn kulttuuripiirin pojat. Näitä kun ei oma äitikään saa komentaa saati vieras tarhantäti. Vain isä saa kuriin, jos isää huvittaa. Yleensä ei huvita eikä kiinnosta.
Katarina R Hommaforumilla: "Islamismin ja islamistinen terrorismin nousu on tietysti huolestuttavaa ja ikävä ilmiö. Mutta tuossahan ei ole uskonto taustalla vaan muut asiat."

guest15493

Näyttää siltä, että alkaa olla menetetty maa, eikä vain pk-seutu.

Lahti-Saloranta

Jos koulun tarkoitus on opettaa lapsille muutakin kuin suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta niin idioottikin tajuaa että ei ole hyvä idea sijoittaa kielitaidottomia mamuja, erityisopetusta vaativia tarkkiksia ja normaalilapsia samaan luokkaan. Tyhmempikin tajuaa että opetuksen taso kärsii pahasti. Taso pitäisi asettaa sen porukan heikompilahjaisen aineksen mukaan jotta he oppisivat jotain jolloin se normaalitasoinen ja lahjakkain porukka turhautuisi kun opettaja jaarittelee päivänselviä asioita.
Ennen peruskoulua oli kansalaiskoulu ja oppikoulu ja erityistä opetusta vaativille apukoulu. Kaikki oppivat tasonsa mukaan, koulurauha säilyi ja opettajilla oli mahdollisuus pitää järjestystä luokassa. Sitten tuli peruskoulu joka oli itse asiassa ihan hyvä uudistus tasokursseineen. Sitten alettiin torjumaan leimautumista ja tasokurssit poistettiin ja kaikki integroitiin samaan luokkaan riippumatta kyvystä vastaanottaa opetusta. Nyt sitten ihmetellään mikä meni mönkään.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ISO

On kyllä aivan ihmeellistä että kielitaidoton, lukutaidoton, haluton ja lyhkäsellä pinnalla varustettu kehitysmaalainen ei sopeudu tavalliseen koululuokkaan.

Miten se voi olla mahdollista, kun kaikki johtavat asiantuntijat on sitä mieltä että kyllä kuulkaas onnistuu.

Pitäisköhän jonkun lopultakin kyseenalaistaa näitten johtavien asiantuntijoitten osaaminen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Ernst

Monikulttuurisuuden vaikeus huomattiin myös Espoon kaupungin sosiaalitoimen lastensuojelussa.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005852596.html

Quote

Kahdeksanvuotias ei tiennyt omaa nimeään, teinit pyörittivät yksin perhearkea – Lastensuojelu törmää pääkaupunkiseudulla yllättäviin ongelmiin vieraskielisten perheiden kanssa
.
.
Joskus lastensuojeluun tulee tyttöjä, jotka eivät uskalla mennä kotiin kunniaväkivallan pelossa. On myös poikia, jotka on uhattu lähettää kotimaahan, jos he eivät toimi tietyllä tavalla.

AINA kulttuurieroihin liittyvät kysymykset eivät ole näin yksinkertaisia. Ei esimerkiksi ole olemassa mitään yleisiä standardeja siitä, minkä ikäinen lapsi voi olla yksin kotona, huolehtia nuoremmasta sisaruksesta tai mihin aikaan teinin pitää tulla kotiin.

"On kulttuureja, joissa yhteisö, veljet, siskot ja muut sukulaiset ovat kasvattaneet lasta. Viisivuotias on saatettu jättää hoitamaan vuoden vanhaa tai pienempääkin, eikä siinä ole perheen mielestä mitään erikoista", Apponen sanoo.

"Joudumme työntekijöinä kunnioittamaan eri kulttuureita, mutta se meidän asiakkaanamme oleva lapsi on siinä keskiössä. Meidän pitäisi pystyä auttamaan ja tukemaan sitä lasta, ja saada ympärillä oleva verkosto ymmärtämään lapsen näkökulmaa asioihin."

Siirtyminen vieraaseen maahan ja kulttuuriin voivat sekoittaa helposti lapsen ja vanhemman roolit.

.
.
Lapsi joka ei tiennyt nimeään

Noin kahdeksanvuotiaan tytön käytös oli hämmentänyt muun muassa koulun opettajia. Tyttö oli esimerkiksi sanonut väärän nimen omaksi nimekseen. Tytön suomalainen isä ei ollut hänen elämässään. Äiti oli avioitunut uudelleen ulkomaalaistaustaisten miehen kanssa ja kääntynyt muslimiksi. Tytönkin piti alkaa käyttää huivia, ja hänelle annettiin uusi musliminimi. Tyttöä kutsuttiin sillä kotona ja vaadittiin, että myös sukulaiset käyttävät sitä. Koulussa tytöstä taas käytettiin toista nimeä. Lapsella oli valtava identiteettikriisi. Hän luetteli lastensuojelun keskusteluissa noin kymmenkunta nimeä, joita hän arveli omaksi nimekseen. Äidille selitettiin, että lapselle on tehtävä selväksi mikä hänen nimensä on ja että nimi pitää myös virallistaa.


Rikkautta totta tosiaan  >:(
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Tuomas3

Tätä on inkluusio. Kyseinen ideologia on monen oppilaan ja opettajan suuri haitta (mm. minun). Heikosti oppivat ja kieltä taitamattomat kannattaa ilman muuta pitää omana ryhmänään, että oppivat edes jotain. Häiriköille tarkkis, josta kunnolliseksi yrittävä voi palata kokeilemaan yleisopetukseen. Lahjakkaimmille oma taso, jossa oppilaille privileegioita, joissa luovuus voi kukoistaa. Korkeimmalle tasolle erillinen tasotesti (tarkkiksella olevakin on välillä poikkeuksellisen älykäs, joka turhautuu, mutta jaksaa olla, kun on älykästä tekemistä). Tämä investointi tietenkin maksaa enemmän kuin kaikkien pistäminen samaan luokkaan, mutta se on sen verran tuottavaa, että kannattaakin investoida.

Kni

Quote from: Dharma on 05.10.2018, 10:42:14
Näyttää siltä, että alkaa olla menetetty maa, eikä vain pk-seutu.

Ruotsin vaaleissa AfS piti aktiivisesti esillä sanaa "återvandring" eli paluumuutto. Tätä täytyy uskaltaa pitää esillä myös Suomesssa kun maahanmuutosta puhutaan. Esim. kaikki Jugoslavian alueelta tulleet, jotka elävät sosiaalituilla on palautettava. Ongelmana lienee se, että varsin moni on jo saanut Suomen kansalaisuuden. Niinpä persut aivan oikein puhuvatkin kansalaisuuden saamisen huomattavasta kiristämisestä.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

nutsy

Helsingissä toimiva "Auktoriteettikammoinen feministiopettaja" kirjoittaa blogissaan kouluelämästä seuraavanlaisesti,

Quote

Suomalainen peruskoulu ei ole tasa-arvoinen ja kukaan ei halua kuulla sitä

(...)

Minä olen lopen kyllästynyt puhumaan tasa-arvoisesta, antirasistisesta koululaitoksesta, jossa Suomen parhaat opettajat tekevät maailman parasta opetustyötä arvokkailla digivälineillä ja kahmivat ykköspaikkoja kansainvälisillä mittareilla.

(...)

Totuus on se, että itkua silmästään vääntävät pedagogit repivät viimeisiä jaksamisen rippeitä huonosti järjestettyjen atk-laitteiden keskellä, toimimattoman sosiaalihuollon ja väsyneiden huoltajien ristipaineessa, jossa maailman absurdein opetussuunnitelma eriarvoistaa aivan uskomattamalla tavalla ison osan tämän maan tulevaisuutta. Mitä arjesta kertoo se, että opettajat puhuvat avoimesti työpsykologikäynneistä, työnohjauksen tarpeesta ja väkivallan uhasta kuin kaikki olisi osa hyvin tavallista, sujuvaa arkea.

(...)

Millä ihmeellä me opetamme valtavissa koulussa, valtavia opetusryhmiä, entistä pahoinvoivampia, luku- ja kirjoitustaidottomia lapsia, jos meiltä viedään viimeisetkin työvälineet? Viestimmekö savumerkein ja raahaamme varastosta sädesienten kuorruttamat vanhat piirtoheittimet, jotka toimivat viimeksi silloin kun peruskorjattu koulu ei ollut vielä niin homeessa?

(...)

Meidän yhtenäinen peruskoulu, kansan ylpeys ja maamme arvokkain vientivaltti ei toimi samoilla kriteereillä koko maassa. Kontulan kaltaisia paikkoja on muuallakin Suomessa. Espoossa, Turussa ja Tampereella. Kaikkia näitä samojen ongelmien parissa toimivia paikkoja yhdistää se, että alueilla asuu a) rodullistettuja ihmisiä, b) maahanmuuttajia ja c) niitä, jotka eivät ole saaneet mitään apua selvitäkseen edellisestä lamasta. Systeemi kurittaa niitä, joilla ei ole voimia pitää puoliaan ja ylläpitää rakenteellista rasismia.

(...)

Koulussamme työskenteli viisi vuotta sitten yksi Suomi toisena kielenä-opettaja. Nyt heitä on viisi. Resurssiopettajia on aiempina vuosina ollut useita, nyt yksi.

(...)

Kouluun tippuu viikottain uusia, suomea osaamattomia oppilaita ja ihmisten vaihtuvuus on suurta. Lähikouluperiaatteen askarruttamina osa alueen asukkaista muuttaa pois ennen kuin perheen lapset saapuvat kouluikään. Opettajat eivät suostuisi laittamaan omia lapsiaan omaan työpaikkaansa. Tämä on se todellisuus mistä pitäisi puhua.

(...)

Koko blogi -> https://elinatuomiblog.wordpress.com/2018/04/11/suomalainen-peruskoulu-ei-ole-enaa-tasa-arvoinen-ja-kukaan-ei-halua-kuulla-sita/


Olkoonkin että kirjoittaja on äärilaidan feministi opettaja niin jutusta löytyy paljon arjen kokemuksia monikulttuurisesta kouluelämästä. Tässä syy on tietysti "hallituksen ja eduskunnan tekemät leikkaukset ja resurssipula". Rahaa olisi tietysti enemmän käytettävissä kun opetukseen varattuja resursseja ei jouduttaisi käyttämään suomea puhumattomien luku- ja kirjoitustaidottomien mamulasten opetukseen tai näiden uskonnon/oman äidinkielen opetukseen. Opetettavahan heitäkin on kun kerran Orpo, Sipilä, Soini ja Mykkänen heitä tänne haalii, opettamattakaan ei voi jättää. Asian voisi ratkaista Suomen rajalla.

Rahaa on tietty määrä ja se jaetaan niihin asioihin jotka tärkeäksi katsotaan. Nyt suomalaiset lapset kärsivät näillä alueilla entistä vähemmästä huomiosta opetuksessa. Näillä alueilla joilla on jo valmiiksi paljon haasteellisia kotimaisia perheitä jotka ehkä tarvitsisivat enemmän huomiota ja apua.
"Jokainen yhteiskunta ja kulttuuri on tietynlaisten ihmisten tuottama ja ylläpitämä."
      \
        :)

Leostoa

Quote from: Lahti-Saloranta on 05.10.2018, 10:47:41
Jos koulun tarkoitus on opettaa lapsille muutakin kuin suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta niin idioottikin tajuaa että ei ole hyvä idea sijoittaa kielitaidottomia mamuja, erityisopetusta vaativia tarkkiksia ja normaalilapsia samaan luokkaan. Tyhmempikin tajuaa että opetuksen taso kärsii pahasti. Taso pitäisi asettaa sen porukan heikompilahjaisen aineksen mukaan jotta he oppisivat jotain jolloin se normaalitasoinen ja lahjakkain porukka turhautuisi kun opettaja jaarittelee päivänselviä asioita.
Ennen peruskoulua oli kansalaiskoulu ja oppikoulu ja erityistä opetusta vaativille apukoulu. Kaikki oppivat tasonsa mukaan, koulurauha säilyi ja opettajilla oli mahdollisuus pitää järjestystä luokassa. Sitten tuli peruskoulu joka oli itse asiassa ihan hyvä uudistus tasokursseineen. Sitten alettiin torjumaan leimautumista ja tasokurssit poistettiin ja kaikki integroitiin samaan luokkaan riippumatta kyvystä vastaanottaa opetusta. Nyt sitten ihmetellään mikä meni mönkään.

Mikäli luokka koostuu todella monista eritasoista apua tarvitsevista, ja siihen päälle vielä uussuomalaisten kieliongelmat, vaatisi tällainen erityisen paljon resursseja opettajan tueksi (erityisopettajia, avustajia). Resurssipulan äärellä on riskialtista tavoitella ah niin ihailtua integrointia (tai oikeastaan inkluusiota) tällaisia ryhmiä muodostamalla. Turha kuvitella että yksi opettaja plus yksi avustaja/erityisope tuollaisesta selviävät, siis jos opetuksen tasolla oikeasti on väliä. Vastuuntuntoiselle opettajalle todella epäreilu ja stressaava tilanne koska häneltä odotetaan aivan liikoja.
Älä husuta lähimmäistäsi!

Ernst


Jotenkin kosketti tuon HS:n jutun 8-vuotias tyttö, joka(kantiksena) pantiin pukeutumaan huiviin ja puhuteltiin kotona pelkästään musliminimellä (tarkoittanee arabinimeä). Vakava identiteettikriisihän siitä syntyi, ja takuulla se näkyi myös koulussa & oppimisessa.

Ei ole kouluilla(kaan) helppoa, kun monikulttuuri tulee ja tappaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kni

Quote from: Ernst on 05.10.2018, 11:29:22

Jotenkin kosketti tuon HS:n jutun 8-vuotias tyttö, joka(kantiksena) pantiin pukeutumaan huiviin ja puhuteltiin kotona pelkästään musliminimellä (tarkoittanee arabinimeä). Vakava identiteettikriisihän siitä syntyi, ja takuulla se näkyi myös koulussa & oppimisessa.


Eikö tuo ole jo melkein pahoinpitelyä?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Ernst

Quote from: Kni on 05.10.2018, 11:33:19
Quote from: Ernst on 05.10.2018, 11:29:22

Jotenkin kosketti tuon HS:n jutun 8-vuotias tyttö, joka(kantiksena) pantiin pukeutumaan huiviin ja puhuteltiin kotona pelkästään musliminimellä (tarkoittanee arabinimeä). Vakava identiteettikriisihän siitä syntyi, ja takuulla se näkyi myös koulussa & oppimisessa.


Eikö tuo ole jo melkein pahoinpitelyä?

On, henkistä pahoinpitelyä ja kaltoinkohtelua mitä suurimmassa määrin. Tässä on vuosien mittaan pikkuisen paatunut tai ainakin reagoinnin herkkyys vähentynyt, mutta pikku Eerikan ja tämän tytön kohtalot vetävät mielen mollisävellajiin tai ns. uu-tuuriin  :(
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lahti-Saloranta

Itseäni ainakin närästää jutut tasa-arvoisesta peruskoulusta kun sillä tarkoitetaan tuota eritasoisten oppilainen sijoittamista samaan luokkaan ettei kukaan leimautuisi. Sinälläänhän tasa-arvoisuuden tavoittelu on ihan hyvä asia. Jos sillä tasa-arvoisuudella tarkoitetaan sitä että kaikki peruskoulun käyneet on oppineet suurin piirtein samat asiat niin sen saavuttaminen vaatisi että toiset käyvät koulua 9v ja toiset 10-13v.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Titus


Itseasiassa tuo kaikkien laittaminen samalle viivalle nimenomaan luo epätasa-arvoisen tilanteen haluttomien/kyvyttömien vs halukkaat opiskelijat.
Heidän oppimistuloksensa kun pitäisi vääntää "tasa-arvoiseksi" ilman, että ns kakki putoaa kärryiltä.

Sama tietenkin jatkuu jatko-opinnoissa missä osaamattomuusero kasvaa räikeäksi.

Mutta jos ajatellaan nuivasti, niin mikäpä antaisi paremman pohjan nuivalle ajattelulle kuin lapsena koettu silmien avautuminen oikealle syrjinnälle jossa abdia hyysätään ja pikku-pekka saa kaiken paskan niskaansa ja omillaan vaan on selvittävä.
that's a bingo!

Khalifatta

Quote from: Ernst on 05.10.2018, 11:03:09
Monikulttuurisuuden vaikeus huomattiin myös Espoon kaupungin sosiaalitoimen lastensuojelussa.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005852596.html

Quote

Kahdeksanvuotias ei tiennyt omaa nimeään, teinit pyörittivät yksin perhearkea – Lastensuojelu törmää pääkaupunkiseudulla yllättäviin ongelmiin vieraskielisten perheiden kanssa
.
.
Joskus lastensuojeluun tulee tyttöjä, jotka eivät uskalla mennä kotiin kunniaväkivallan pelossa. On myös poikia, jotka on uhattu lähettää kotimaahan, jos he eivät toimi tietyllä tavalla.


Rikkautta totta tosiaan  >:(

Ovelasti pääjutussa viitataan "vietnaminkielisiin", "virolaiseen perheeseen" ja "Ei auta vaikka laiva kulkisi Tallinnaan kymmenen kertaa päivässä".

Koko jutun ainoa musulmaaniviittaus oli tuo "kunniaväkivallan pelossa", eikä siinäkään sitä saatu aikaiseksi sanoa ääneen.

Kyllä hyysäri vetää hyvin!

"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Fiftari

Kohtaamisteoria toimii. Vaikka kuinka yritetään peittää kaikki unelmalla niin realismi puskee verhon takaa.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

guest15493

Quote from: Kni on 05.10.2018, 11:33:19
Quote from: Ernst on 05.10.2018, 11:29:22

Jotenkin kosketti tuon HS:n jutun 8-vuotias tyttö, joka(kantiksena) pantiin pukeutumaan huiviin ja puhuteltiin kotona pelkästään musliminimellä (tarkoittanee arabinimeä). Vakava identiteettikriisihän siitä syntyi, ja takuulla se näkyi myös koulussa & oppimisessa.


Eikö tuo ole jo melkein pahoinpitelyä?

Tuossa jo tarpeeksi syitä kriminalisoida islam, mutta eipä edea Perussuomalaisilla ole munaa ehdottaa tätä.

Uuno Nuivanen

QuoteTuossa jo tarpeeksi syitä kriminalisoida islam, mutta eipä edea Perussuomalaisilla ole munaa ehdottaa tätä.

Paitsi että ajatus on uskonnonvapauden maassa täysin mahdoton, se vain veisi islamin kaappiin. Olihan homostelukin kriminaalia aikoinaan, mutta tuskin se sitä juuri hillitsi.

Sen sijaan lastensuojelutoimenpiteisiin olisi aihetta.

guest15493

Quote from: Uuno Nuivanen on 05.10.2018, 13:00:48
QuoteTuossa jo tarpeeksi syitä kriminalisoida islam, mutta eipä edea Perussuomalaisilla ole munaa ehdottaa tätä.

Paitsi että ajatus on uskonnonvapauden maassa täysin mahdoton, se vain veisi islamin kaappiin. Olihan homostelukin kriminaalia aikoinaan, mutta tuskin se sitä juuri hillitsi.

Sen sijaan lastensuojelutoimenpiteisiin olisi aihetta.

Vihapuhe, rasismi, kunnianloukkaus, kansallissosialismi jne. on saatu kriminalisoitua (tosiasiallisesti) tässä sananvapauden maassa.

Perustan vihauskonnon niin saan olla rauhassa rasisti.

Täysin naurettavaa pitää kiinni uskonnonvapaudesta edellinen huomioonottaen. Islam on yhtä paha ideologia kuin kansallissosialismi. Itse asiassa paljon pahempi.

Uuno Nuivanen

Quote from: Dharma on 05.10.2018, 13:28:17
Quote from: Uuno Nuivanen on 05.10.2018, 13:00:48
QuoteTuossa jo tarpeeksi syitä kriminalisoida islam, mutta eipä edea Perussuomalaisilla ole munaa ehdottaa tätä.

Paitsi että ajatus on uskonnonvapauden maassa täysin mahdoton, se vain veisi islamin kaappiin. Olihan homostelukin kriminaalia aikoinaan, mutta tuskin se sitä juuri hillitsi.

Sen sijaan lastensuojelutoimenpiteisiin olisi aihetta.

Vihapuhe, rasismi, kunnianloukkaus, kansallissosialismi jne. on saatu kriminalisoitua (tosiasiallisesti) tässä sananvapauden maassa.

Perustan vihauskonnon niin saan olla rauhassa rasisti.

Täysin naurettavaa pitää kiinni uskonnonvapaudesta edellinen huomioonottaen. Islam on yhtä paha ideologia kuin kansallissosialismi. Itse asiassa paljon pahempi.

Enhän minä islamin pahuutta kiistä, mutta jotain rajaa nyt persuille esitettäville vaatimuksille.

Viljami

Se on jännä nähdä, onko feministinen opettaja kanssasisarineen aikanaan valmis puolustamaan itseään ja oikeuksiaan "rodullistettuja" ja "maahanmuuttajia" vastaan. Nämä kun eivät naisen oikeuksista piittaa tipan vertaa. Meidän kantismiesten esi/isoisät kun ovat naisten tasa-arvon aikanaan tunnustaneet ja hyväksyneet (pitkin hampain varmaankin, mutta kuitenkin), kuten mekin perässä tulleet könsikkäät. Se on sitten ihan suomalaisen naisen itse taas taisteltava omien oikeuksiensa puolesta, jos siellä joukossa enenevässä määrin on naisia, jotka mm. islamin edessä alistuvat. Meidän suomalaisten miesten taistelu se ei ole. Meille on tulossa ihan oma.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Kari Kinnunen

Quote from: Ernst on 05.10.2018, 11:03:09
Monikulttuurisuuden vaikeus huomattiin myös Espoon kaupungin sosiaalitoimen lastensuojelussa.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005852596.html

Mitäs ihmettä tättähäärä kitisee. Monikulttuurisuutta on haluttu, niin nyt on saatu. Naattikaa, naattikaa.

Charlie

PISA-tulosten lasku ajoittuu samoihin aikoihin, kun tarkkiksia lakkautettiin. Ennen vanhaan ymmärrettiin, että päivähoitoa tarvitseville nuorille on järjestettävä päivähoitoa ja opetusta tarvitseville opetusta. Sitten nämä kaksi päätettiin yhdistää.

MiljonääriPlayboy

Quote from: tättähäärä-opeSysteemi kurittaa niitä, joilla ei ole voimia pitää puoliaan ja ylläpitää rakenteellista rasismia.

What? Systeemi kurittaa niitä, joilla ei ole voimia ylläpitää rakenteellista rasismia?

Toivon siinä tapauksessa kaikille voimia rakenteellisen rasismin ylläpitämiseen. Ettei systeemi vaan pääse kimppuun.
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

kivimies

Miten tuo lastensuojelun asiakkaiden kasvu käy yhteen väitettyyn maahanmuuton "huoltosuhdetta paikkaavaan" vaikutukseen, sosiaalipalvelut eivät ole halpaa lystiä.  :roll:

MiljonääriPlayboy

Quote from: kivimies on 05.10.2018, 17:16:11
Miten tuo lastensuojelun asiakkaiden kasvu käy yhteen väitettyyn maahanmuuton "huoltosuhdetta paikkaavaan" vaikutukseen, sosiaalipalvelut eivät ole halpaa lystiä.  :roll:

Kersoja nyt vaan ilmoitetaan lastensuojelun asiakkaiksi entistä herkemmin. Kasvu ei liity (huma)-maahanmuuttoon mitenkään.  :roll:
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

JP73

Mikäli tarkkiksia ja mamuja on nykyisin sijoitettuna samaan luokkaan muiden oppilaiden kanssa, niin opettajan ja kouluavustajien tulisi impulssitason äärimmilleennousun varalta olla isokokoisia äijänkörmyjä, kuten "Pappa" elokuvassa Täältä tullaan elämä.

MW

Quote from: Kari Kinnunen on 05.10.2018, 15:52:07
Quote from: Ernst on 05.10.2018, 11:03:09
Monikulttuurisuuden vaikeus huomattiin myös Espoon kaupungin sosiaalitoimen lastensuojelussa.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005852596.html

Mitäs ihmettä tättähäärä kitisee. Monikulttuurisuutta on haluttu, niin nyt on saatu. Naattikaa, naattikaa.

Mitään oppimisprosessia on varmaan turha odottaa, tästä?

Eino P. Keravalta

Jälleen kerran on niin, että Hommalla asia on jo vuosia tiedetty asiantuntijoita paremmin.

Monien muiden lailla olen itsekin täällä kritisoinut tätä inklusiivista metodia ja vaatinut sen sijaan eksklusiivista vaihtoehtoa.

Sillä on niin, että me ihmiset olemme kovin erilaisia ja sellaisina me tarvitsemme erilaisia oppimisympäristöjä, erilaisia sääntöjä, erilaisia rangaistuksia, erilaisia kannusteita, erilaisia oppimateriaaleja.

Toisille paras vaihtoehto on vaativa, mutta vapaamuotoinen opetus kun taas toiselle ääripäälle toimii vain helpohko, mutta tiukkakurinen opetus. Jokainen arvannee, että ensimmäiseen opetusmuotoon sopivat parhaiten älykkäät ja luovat oppilaat ja jälkimmäiseen taas älykkyysosamäärältään heikot, joilla saattaa taustallaan lisäksi olla nk. kulttuurillisia ongelmia.

Yhteiskunnassamme vallitseva, virheelliseen ihmiskäsitykseen perustuva kulttuurimarksilainen ideologia ajattelee, että ne huonotkin oppilaat saavat hyviltä oppilailta aineksia omaan kehittymiseensä kun heidät laitetaan hyvien oppilaiden sekaan.

Näin ei käy.

Vaan ne huonot oppilaat jatkavat edelleen perseilyään samalla, kun vievät myös niiltä hyviltä ja potentiaalisilta oppilailta mahdollisuuden päästä eteenpäin opintiellä.

Sosiaalinen sekoittaminen ei auta tässä kuten se ei auta asuntopolitiikassa tai yhdyskuntasuunnittelussakaan.

Olisi aika tunnustaa virhe ja korjata se.

Sanni Grahn-Laasosesta siihen ei ainakaan ole: äly, moraali ja kyky oppia virheistä tai tunnustaa tosiasioita eivät ole hänen vahvuuksiaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.