News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kysely hommattarille: Miten saadaan naiset ymmärtämään maahanmuuton merkitys?

Started by Hohtava Mamma, 10.09.2018, 19:35:11

Previous topic - Next topic

kriittinen_ajattelija

QuoteJeps, itsekin olen vielä kohtalaisen nuori ja vasta pääsemässä kärryille siitä, millaisessa maailmassa haluan elää ja millaista politiikkaa kannattaa. Koen aika masentavaksi sen ajatuksen, että pitäisi jo heti nuorena olla valmis ajatusmaailmansa kanssa ja kyetä ymmärtämään asioiden välisiä suhteita yhtä kypsästi kuin kymmeniä vuosia vanhemmat ihmiset. Siksi ei pitäisi suhtautua nuoriin ihmisiin (tai "surusilmäisiin hippityttöihin") ylimielisesti vaan tuoda asiallisesti ja kärsivällisesti ilmi, mikä vihervasemmistolaisessa politiikassa huolettaa.

Mutta joo, back to business, lähti nyt pahasti sivuraiteille.
Juu, harmi vaan, että siinä kohtaa kun hipsterit huomaa, että "hei ehkä tämä ei olekaan järkevää" niin korjaamaton tuho on jo ehtinyt tapahtua.

Välillä tuntuu, että sukupolvien välinen ketju on katkennut Suomessa. Enää ei haeta viisautta ja kokemusta suvusta, vaan nuorten pitää luoda maaulmankuvansa itse ja on silloin alttiita esim median ym vaikutukselle.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Soljuvainen

Quote from: kriittinen_ajattelija on 24.03.2019, 23:29:08
QuoteJeps, itsekin olen vielä kohtalaisen nuori ja vasta pääsemässä kärryille siitä, millaisessa maailmassa haluan elää ja millaista politiikkaa kannattaa. Koen aika masentavaksi sen ajatuksen, että pitäisi jo heti nuorena olla valmis ajatusmaailmansa kanssa ja kyetä ymmärtämään asioiden välisiä suhteita yhtä kypsästi kuin kymmeniä vuosia vanhemmat ihmiset. Siksi ei pitäisi suhtautua nuoriin ihmisiin (tai "surusilmäisiin hippityttöihin") ylimielisesti vaan tuoda asiallisesti ja kärsivällisesti ilmi, mikä vihervasemmistolaisessa politiikassa huolettaa.

Mutta joo, back to business, lähti nyt pahasti sivuraiteille.
Juu, harmi vaan, että siinä kohtaa kun hipsterit huomaa, että "hei ehkä tämä ei olekaan järkevää" niin korjaamaton tuho on jo ehtinyt tapahtua.

Välillä tuntuu, että sukupolvien välinen ketju on katkennut Suomessa. Enää ei haeta viisautta ja kokemusta suvusta, vaan nuorten pitää luoda maaulmankuvansa itse ja on silloin alttiita esim median ym vaikutukselle.

Niin, siksi olisi tärkeää saada positiivista medianäkyvyyttä persuille ja muille kansallismielisille.

Olen tässä itse harkinnut kertovani avoimesti FB:ssä, miksi äänestän persuja ja mikä itseäni mättää nykyisessä vihervasemmistolaisessa politiikassa. Siinä on vaan se riski, että saisin itse kajahtaneen maineen mutta kukaan ei kuitenkaan ryhtyisi ajattelemaan asioita eri tavalla avaukseni jälkeen. Toisaalta turhauttaa olla vaan hiljaa ja kuunnella, kuinka tuttava kertoo äänestävänsä Sanna Malinia tms. perusteilla "se on nuori ja kiva ja puhuu selkeästi".

Et ottaako paskaa niskaa vai tukehtua omaan turhautumiseen, siinäpä vasta pulma.

Emo

Quote from: Soljuvainen on 24.03.2019, 23:37:51

Niin, siksi olisi tärkeää saada positiivista medianäkyvyyttä persuille ja muille kansallismielisille.

Olen tässä itse harkinnut kertovani avoimesti FB:ssä, miksi äänestän persuja ja mikä itseäni mättää nykyisessä vihervasemmistolaisessa politiikassa. Siinä on vaan se riski, että saisin itse kajahtaneen maineen mutta kukaan ei kuitenkaan ryhtyisi ajattelemaan asioita eri tavalla avaukseni jälkeen. Toisaalta turhauttaa olla vaan hiljaa ja kuunnella, kuinka tuttava kertoo äänestävänsä Sanna Malinia tms. perusteilla "se on nuori ja kiva ja puhuu selkeästi".

Et ottaako paskaa niskaa vai tukehtua omaan turhautumiseen, siinäpä vasta pulma.

No tietysti otat paskaa niskaan ja kerrot äänestäväsi persuja, sillähän se persujen imago muuttuu kun nuoret naiset alkavat kertoa ystävilleen äänestävänsä persuja.
Jos vain Esson syrjäytyneet juopot uskaltavat tunnustaa, niin imago pysyy pikkasen syrjäytyneenä.
Kyllähän ihmisillä usein naamanilme jännittyy kun kerron persuja äänestäneeni, mutta siinäpä kakistelevat.
Yllättäen joku on myöntänyt itsekin persuja äänestäneensä.

Soljuvainen

Quote from: Emo on 24.03.2019, 23:51:58
Quote from: Soljuvainen on 24.03.2019, 23:37:51

No tietysti otat paskaa niskaan ja kerrot äänestäväsi persuja, sillähän se persujen imago muuttuu kun nuoret naiset alkavat kertoa ystävilleen äänestävänsä persuja.
Jos vain Esson syrjäytyneet juopot uskaltavat tunnustaa, niin imago pysyy pikkasen syrjäytyneenä.
Kyllähän ihmisillä usein naamanilme jännittyy kun kerron persuja äänestäneeni, mutta siinäpä kakistelevat.
Yllättäen joku on myöntänyt itsekin persuja äänestäneensä.

Jeps. Ite vaan tosiaan työskentelen maahanmuuttajien opettajana (tosin en enää kotoutumiskoulutuksessa), joten silleen vähän mietityttää. Ihmisten on yhä nykyäänkin vaikea käsittää, että maahanmuuttokriittisyys =/= viha kaikkia maahanmuuttajia kohtaan.

Mutta pittääpi yrittää miehistyä tässä.

kriittinen_ajattelija

Itse en ainakaan missään fb:ssä sitä kuuluttaisi koko kansalle, en siksi, että häpeäisin sitä mutta en vaan jaksa haastaa riitaa suvakkikavereideni kanssa. Kahden kesken voin toki hyvässä hengessä väitellä suvakkikavereideni kanssa ilman kuitenkaan, että pyrkisin käännyttämään tai alistamaan väärässä olevia ystäviäni. Ihmiset kyllä tajuaa jos on tajutakseen, jotkut vasta kantapään kautta - thats life.

En usko, että persujen kannatusta saa juurikaan yli 15-20% riippumatta siitä mitä tekee, vika on rakenteissa ja kulttuurissa mikä säätelee ihmisten asenteet ja arvomaailman, ja kun kerran omaksuu jonkun arvomaailman niin harvoinpa siitä luovutaan oli sitten suvakki, kristitty, muslimi tai natsi.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Alabama

Quote from: illmaninati on 24.03.2019, 22:43:15
Quote from: Soljuvainen on 24.03.2019, 22:20:26
Tässä nyt ilmeisesti viitattiin siihen, että olen ollut töissä maahanmuuttajapalveluissa koko lyhyen työurani. En ole kyllä koskaan kokenut itse omaa työskentelyäni nykyisen maahanmuuttopolitiikan hyödyntämiseksi vaan lähinnä nopeimmaksi tavaksi saada työkokemusta sillä koulutuksella, jonka olen nuoruuspäissäni päätynyt hakemaan. (19-vuotiaana sitä harvemmin jakaa samat arvot kuin yli 25-vuotiaana.)

Olen itse nuivistunut lähtökohtaisesti juuri näiden työkokemusten vuoksi. Muuten todennäköisesti eläisin iloisesti elämääni jossain kaukana tästä kaikesta hulabolaasta ja äänestäisin jotain kivaa vihervassaripuoluetta, jotta tuntisin tekeväni hyvän teon maailman puolesta. Että enpä tiiä, olisiko tuokaan vaihtoehto sen parempi.

Ok, en ole seurannut keskustelua kuin pari viimeistä sivua. Tämä myös käyttäjälle @Alabama, joka minulle kiltisti linkitti puuttuvan tiedonjyvän.

Mutta en silti ymmärrä asian käyttämistä lyömäaseena.

Niin. Miksi ei pysty tilanteesta riippuen ja opportunistisesti välillä kääntämään kelkkaansa ja peukuttamaan matuteollisuutta? Siinäpä kysymys. Jotkut pystyy, jotkut ei. Minusta matubisnes on pahempi asia kuin matut. Molemmilla sama pyrkimys: matujen etu kansan kustannuksella. Todella llkeä puoli siinä asiassa on se, kun omat tekee myyräntyötä. Jos huomaa, että vallassa oleva matuja paapova politiikka ei ole ok, niin voi aina laittaa vanttuun oven rakoon ja lähteä pois. Tai sitten ei, mutta silloin pitää olla valmis vastaamaan epämiellyttäviinkin kysymyksiin.

Jatkoa:
Hommalla olen saanut sen käsityksen, että täällä saa esittää monenlaisia mielipiteitä. Ei nyt tietenkään ihan mitä tahansa. Mielipiteiden vastakkaisuudet aiheuttavat jännityksiä, josta puolestaan pulppuaa keskustelu. Jos minä ilmaisen mielipiteeni asiasta, niin se ei tarkoita sitä, että en hyväksyisi toisenlaisten mielipiteiden ilmaisemista. Asiasta en välttämättä ole samaa mieltä ja voin olla jyrkästikin sitä vastaan, mutta silti voi kritiikkiä saatuaan yrittää olla uhriutumatta ja vaikkapa jatkaa vapaasti oman kantansa puoltamista.
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Soljuvainen

Quote from: Alabama on 25.03.2019, 07:32:48
Quote from: illmaninati on 24.03.2019, 22:43:15
Quote from: Soljuvainen on 24.03.2019, 22:20:26
Tässä nyt ilmeisesti viitattiin siihen, että olen ollut töissä maahanmuuttajapalveluissa koko lyhyen työurani. En ole kyllä koskaan kokenut itse omaa työskentelyäni nykyisen maahanmuuttopolitiikan hyödyntämiseksi vaan lähinnä nopeimmaksi tavaksi saada työkokemusta sillä koulutuksella, jonka olen nuoruuspäissäni päätynyt hakemaan. (19-vuotiaana sitä harvemmin jakaa samat arvot kuin yli 25-vuotiaana.)

Olen itse nuivistunut lähtökohtaisesti juuri näiden työkokemusten vuoksi. Muuten todennäköisesti eläisin iloisesti elämääni jossain kaukana tästä kaikesta hulabolaasta ja äänestäisin jotain kivaa vihervassaripuoluetta, jotta tuntisin tekeväni hyvän teon maailman puolesta. Että enpä tiiä, olisiko tuokaan vaihtoehto sen parempi.

Ok, en ole seurannut keskustelua kuin pari viimeistä sivua. Tämä myös käyttäjälle @Alabama, joka minulle kiltisti linkitti puuttuvan tiedonjyvän.

Mutta en silti ymmärrä asian käyttämistä lyömäaseena.

Niin. Miksi ei pysty tilanteesta riippuen ja opportunistisesti välillä kääntämään kelkkaansa ja peukuttamaan matuteollisuutta? Siinäpä kysymys. Jotkut pystyy, jotkut ei. Minusta matubisnes on pahempi asia kuin matut. Molemmilla sama pyrkimys: matujen etu kansan kustannuksella. Todella llkeä puoli siinä asiassa on se, kun omat tekee myyräntyötä. Jos huomaa, että vallassa oleva matuja paapova politiikka ei ole ok, niin voi aina laittaa vanttuun oven rakoon ja lähteä pois. Tai sitten ei, mutta silloin pitää olla valmis vastaamaan epämiellyttäviinkin kysymyksiin.

Jatkoa:
Hommalla olen saanut sen käsityksen, että täällä saa esittää monenlaisia mielipiteitä. Ei nyt tietenkään ihan mitä tahansa. Mielipiteiden vastakkaisuudet aiheuttavat jännityksiä, josta puolestaan pulppuaa keskustelu. Jos minä ilmaisen mielipiteeni asiasta, niin se ei tarkoita sitä, että en hyväksyisi toisenlaisten mielipiteiden ilmaisemista. Asiasta en välttämättä ole samaa mieltä ja voin olla jyrkästikin sitä vastaan, mutta silti voi kritiikkiä saatuaan yrittää olla uhriutumatta ja vaikkapa jatkaa vapaasti oman kantansa puoltamista.

Ymmärrän tämän pointin, mutta täytyy ottaa nyt huomioon, että alalla liikkuu kohtalaisen paljon ihan tavallisia rivityöntekijöitä, jotka uskovat vilpittömästi työnsä tuottavan paljon hyvää ja saavat 40-tuntisista työviikoista korvaukseksi ehkä 2500 euron kuukausipalkan, jos sitäkään. Ei tämä tavalliselle työntekijälle ole mikään kultakaivos vaan yksi tapa pitää itsensä hengissä.

Ihan yhtä lailla tässä voisi alkaa syyttämään verojen kiertämisen edesauttamisesta työntekijöitä, jotka työskentelevät härskiä verosuunnittelua harrastavissa yrityksissä. Tai ilmastonmuutoksesta ihmisiä, jotka ovat työskennelleet kivihiilikaivoksilla tai ajavat työkseen autoa. Tai Pandan tai Fazerin tehdastyöntekijöitä lasten diabeteksen kasvusta. Tai Esperin hoitajia vanhusten kuolemien edesauttamisesta.

Liekö tuo nykyisen aktiivimallin aikana edes mahdollista kieltäytyä oman alan töistä ideologisiin syihin vedoten. Se on vähän sama kuin hankkisi nuorena autonasentajan koulutuksen ja sitten myöhemmin ilmoittaisi, ettei halua edesauttaa autojen korjaamista, koska autot saastuttavat niin paljon ja aiheuttavat onnettomuuksia liikenteessä.

Lalli IsoTalo

Pehmeä lähestyminen:

Äänestäjä kertoo vaalikoneen suositelleen naista, kuten Riikka Purraa (kertomatta Purran puoluetta). Perusteluna kerrotaan Purran agenda, joka on naisten ja lasten puolustaminen. Tällaista olen nähnyt omassa FB-fiidissäni.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Soljuvainen

Quote from: Lalli IsoTalo on 25.03.2019, 09:32:57

Pehmeä lähestyminen:

Naisen kertoo vaalikoneen suositelleen naista, kuten Riikka Purraa, kertomatta Purran puoluetta, mutta kertoen hänen agendansa, joka on naisten ja lasten puolustaminen? Tällaista olen nähnyt omassa FB-fiidissäni.

Jep, kyllähän tuo "avautuminen" on mahdollista hoitaa tyylikkäämmin kuin vaan heittämällä seinälle "rajat kiinni ja kotoutumisrahat mummoille" -postauksen. (Siihen perään Halla-ahon parhaimmat servaukset ja Homma-foorumin parhaat palat, niin avot, kyllä on vaaliuurnilla kohta vilinää.)

Alabama

Ei välttämättä niin kovin pehmeä lähestyminen naisille ja kaikille muillekin:

Painotetaan tässä aluksi, että minun persoona ei mitenkään liity Perussuomalaiset-nimiseen puolueeseen enkä siten edusta heidän virallista linjaa. Mitä linjaa Perussuomalaiset ajavat ja millä keinoilla ja keitä he haluaisivat uusiksi äänestäjikseen, ei liity nyt mitenkään tähän, mitä tässä sanon.

Sekä matut että matuteollisuus ovat äärimmäisen vahingollisia Suomelle ja edelleen suomalaisille, joista valtio tietenkin koostuu. Motiivi on näillä molemmilla yhteinen: oman edun tavoittelu, jonka lopputuloksena on vääjäämättömästi Suomen kulttuurin ja yhteiskunnan tuhoutuminen. Molemmat asianomaiset perustelevat toimintaansa "pakolla". Matuteollisuuden edunsaajaryhmä 1 eli matut sanovat tulleen Suomeen asti "pakon" edessä. Mamuteollisuuden  palveluksessa olevat asianajajat osaavat kertoa paremmin tähän "pakkoon" johtaneista syistä, kun kerran ovat niiden keksimisessä eräänä päätekijänä. Sota ja varma kuolema-syyt nyt tietenkin on kaikkien turvapaikanhakijoiden tiedossa ilman matuteollisuuden apuakin.

Matuteollisuuden edunsaajaryhmä 2 kertoo ottavansa veronmaksajien rahoja eli mamuteollisuudelta saamaansa palkkaa pakon edessä. On ollut "pakko" ottaa matuja (ja vasemmistoa) palvelevaa töitä, kun muuta ei ole ollut saatavilla. Halutaan sekä rahaa että työkokemusta. Minkäänlaisia todellisia ideologisia "periaatteitakaan" ei useilla ole, haetaan vain kaikki mahdollinen hyöty itselle, samantekevää mistä se raha tulee. On-han muitakin kyseenalaisia ja moraalittomia työpaikkoja, on toinen argumentti.

Kolmas tekosyy on yhteiskunnan tuhoajien "kiltteys": halutaan vaan tehdä paljon hyvää, niin että sädekehä oikein kunnolla loistaisi kauas pimeään natsimetsään ja saataisiin paljon paljon ihailua ja päänsilityksiä.

Emo

Quote from: Alabama on 26.03.2019, 09:50:28

Painotetaan tässä aluksi, että minun persoona ei mitenkään liity Perussuomalaiset-nimiseen puolueeseen enkä siten edusta heidän virallista linjaa. Mitä linjaa Perussuomalaiset ajavat ja millä keinoilla ja keitä he haluaisivat uusiksi äänestäjikseen, ei liity nyt mitenkään tähän, mitä tässä sanon.

...

Kommenttisi oli pelkkää asiaa, mutta älä irtisanoudu kaikesta mahdollisesta ja pyytele anteeksi pehmeyden puutetta, ennen kuin sanot sen vankan asiasi.

Naiset eivät ole pehmeitä eikä naisille tarvitse sanoa asioita pehmeästi.

Naiset ovat kovia, juonittelevia ja väkivaltaisia. äidit pahoinpitelevät ja murhaavat lapsiaan paljon useammin kuin miehet, se on tilastofakta. Hillary Clintonista on filmiä, jossa ämmä nauraa murhauttamilleen ihmisille, enpä heti muista että Bill Clintonista olisi vastaavaa videopätkää.

Jokainen naisvaltaisessa työpaikassa työskennellyt nainen tietää, mitä helvettiä se on, ellei ole itse ihan täysin paatunut juonittelija muiden vittupäiden joukossa. Jokainen poloinen, joka on käynyt tyttöluokkaa, on saanut tuntea nahoissaan naisten ja tyttöjen "miehiä ja poikia paremmat sosiaaliset taidot".

Tämä ketju on turha, sillä nainen ymmärtää asiat ihan täsmälleen samoin kuin mies, jos ymmärtää. Ymmärrykseltään vajaita on masentavan paljon molemmissa sukupuolissa.

Ja jotta kommenttiani ei poisteta ja minua syytetä naisvihasta, niin olen itsekin neekeri eiku se toinen n-sana, nainen. Uhriudutaan yhdessä, länsimaiset siskoni, meillä on niin erityistä ja vaikeaa ja miehet potkivat päähän ja politiikkaakin ne puhuvat niin, että päähän sattuu kun yrittää ymmärtää...

Woman Is The Nigger Of The World

https://www.youtube.com/watch?v=j5RuCEhHcG4

:'(

@Soljuvainen

Emo

Quote from: Hohtava Mamma on 26.03.2019, 10:57:02

Kun tuo ero on selitetty, on tämä ketju turha.

Naiset ovat keskimäärin miehiä tyhmempiä mitä tulee yhteiskunnallisten asioiden ymmärtämiseen, tai sitten heitä ei vaan kiinnosta. Kaipa naisia kiinnostaa enemmän lähisuhdeväkivaltavaikuttaminen kuin valtakunnan asiat. Kun itse tiedän miten nainen ymmärtää, niin en tajua mitä hyödyttää esimerkiksi vuodesta toiseen jankata siitä miten PS-puolueen tulisi muuttua, jotta naisetkin jotain ymmärtäisivät ja äänestäisivät.

Ei Jussi Halla-ahokaan puhu naisille toisin kuin miesäänestäjille. Tietenkin naisille ehkä paremmin myisi joku pehmohöttö, mutta ei asiaa voi sanoa muuten kuin siten miten asia on.

Tällaiset ketjut vain alleviivaavat naisten erityisasemaa, joka on teennäinen tai jos se on todellinen, niin Hamsteri on oikeassa, vähä-älyisillä ei pidä olla äänioikeutta.

@Hamsteri

Katsokaa armeijoita (poislukien Israelin armeija) miten niille käy, kun naisia aletaan erikoispassaamaan ja ymmärtämään ja keinotekoisesti nostamaan naisia "miesten rinnalle tasaveroisiksi", kun geneettisesti nainen on ihan erilainen eikä sovellu esim. palomieheksi niin mitenkään.

kriittinen_ajattelija

Ruotsissahan pakolaisten tulo hyödyttää naisia kahdella tavalla.
a. Todella paljon hyväpalkkaisia töitä - naisethan ne lähinnä tekee töitä pakolaisten parissa.
b. Markkina-arvo parisuhdemarkkinoilla kasvaa, kun tulijat on lähinnä miehiä.

Yleinen turvallisuus saattaa vähän heiketä, mutta tosiasiassa mamut pysyy kuitenkin omissa ghetoissaan eikä häiritse han-ruotsalaisia juurikaan.

USA:han tilastojen mukaan valkoiset sinkkunaiset äänesti lähinnä demokraatteja, mutta avioliitossa olevat kallistui Trumpin kannalle. Kun nainen on avioliitossa natiivimiehen kanssa nainen lopettaa ajattelemasta omia etujaan ja alkaa ajatella lastensa etua (myös poikalastensa) ja äänestää siten epäitsekkäästi esim nuivia. Ruotsissa arvatenkin avioliitot ei ole kovin kovassa huudossa mikä selittää sukupuolten välisen eron Ruotsindemokraattien äänestyksessä.

Alabama

Quote from: Emo on 26.03.2019, 10:47:54
Quote from: Alabama on 26.03.2019, 09:50:28

...

Kommenttisi oli pelkkää asiaa, mutta älä irtisanoudu kaikesta mahdollisesta ja pyytele anteeksi pehmeyden puutetta, ennen kuin sanot sen vankan asiasi.

Naiset eivät ole pehmeitä eikä naisille tarvitse sanoa asioita pehmeästi.

Käärinväsitys  :)

"Pehmeä lähestyminen" oli sitaatti Lallilta.

Perussuomalaiset-selityksen laitoin siihen sen takia, etten joutuisi banniin... rima nimittäin heilui jo aika uhkaavasti... yksi viestikin poistettiin, mutta koetan kestää vihaisen ärinän poiston kuin mies...  :D

Joo ja tiedänhän minä, ettei naiset ole pehmeitä. Varsinkin ne, jotka sellaista yrittää esittää...

guest15792

^ Vauva-foorumista sen verran, että siellä on yllättävän paljon nuivaa porukkaa, mutta foorumilla on aivan käsittämätön sensuuri maahanmuuton, islamin ja seksuaalirikosten suhteen. Monet ketjut katoavat nopeasti ja sitä on kritisoitu monia kertoja, mutta ylläpito ei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tiedän siellä myös olevan monia kaappipersuja mun tapaan. Tai no, en mä tiedä olenko enää niin kaappipersu, perheeni, yksi ystäväni ja pari vähän maahanmuuttokriittisempää tuttua tietää, muut ei. Somessa ei kuitenkaan tulisi kuulonkaan julkisesti kertoa siitä, että äänestän ekaa kertaa persuja. Se olisi sosiaalinen itsemurha ja varmasti osa heittäisi kavereista ulos, koska mulla on tätä ylisuvaitsevaista osastoa kaveripiirissäni.

Tosiaan, olen ite nuori, vähän yli parikymppinen nainen ja vierastan persujen oikeistolaista talouspolitiikkaa ja kaipaisin heiltä enemmän kannanottoja ympäristöasioihin ja nimenomaan Suomen luontoon liittyen. Persujen imagoa parantaisi myös huomattavasti se, että sieltä saatais ulos nämä Hakkaraiset ja muut mainetta rapauttavat pällit. Silti olen päättänyt antaa nyt ääneni persuille, koska koen, että he ovat ainoita, joita kiinnostaa oikeasti naisten turvallisuus, jos nyt ei lasketa just noita Hakkaraisia. Näen nykyisen maahanmuuton järkevöittämisen ympäristötekona ja tärkeänä myös ihan naisten kuin kaikkienkin turvallisuuden kannalta. Sisäinen feministini huutaa myös, että naisten turvapaikkoja tulee lisätä. En halua, että kukaan joutuu kokemaan sitä, mitä mä olen kokenut ja kaikkea muuta, mitä on tapahtunut esim. Oulussa, Turussa ja Helsingissä. Enkä ole ainoa nainen lähipiirissäni, joka on joutunut maahanmuuttajien väkivallan uhriksi. Olenkin hämmentynyt monien naisten vähättelevästä asenteesta ja sinisilmäisyydestä. He voisivat aivan hyvin olla niitä, jotka joutuvat pelkäämään, elämään haavojen ja traumojen kanssa. Haluaisivatko he silloin, että heidän äänensä vaiennettaisiin, heidän pelkojansa vähäteltäisiin ja tunteita mitätöitäisiin? No, ehkäpä niitä kaappipersuja on oikeasti aika monia.

Naurulokki

No vaikea sanoa.. ikinä en itse ole mikään maailmanhalaaja ollut enkä mitenkään sinisilmäinen. Ehkä tää nuivuus on jotenkin sisäsyntyistä. Toki olen elänyt ja kasvanut suht pienessä kaupungissa missä ei matuongelmia ole ollut pahemmin, eikä vieläkään kauheasti, onneksi. 2015 oli kylmää kyytiä ja kyllähän nyt sokean pulunkin olisi pitänyt nähdä, että maahantunkeutujat eivät olleet hädänalaisia. Jotenkin vaan olen ymmärtänyt alusta asti, että eihän tää näin voi mennä. ja varsinkin kun tulijat olivat vain ja ainostaan nuoria miehiä. Ja niinpä nyt korjataan niitä hedelmiä. >:(

Aika avoimesti olen nuiva, ainakin lähipiiri tietää pomminvarmasti sen  ;D Somessa en pahemmin huutele ja pahimmat pullahalaajat olen piilottanut facebookissa. Jotenkin koen täysin turhana sen vääntämisen somessa ja toki otan tästä aiheesta aika kovat kierrokset joten en väkisin altista itseäni tappelulinjalle. Hommaa olen seurannut varsin aktiivisesti ehkä kolmisen vuotta.

Persut on valinta tottakai, sydäntä ihan raastaa vassarit, vihreät, demarit, kokkarit sekä sipilän lahko eli persut on todellakin ainoa vaihtoehto. Ja mulle nämä vaalit on ne maahanmuutto vaalit, ilmastoasiat voi työntää vaikka perseeseen mun puolesta, varsinkin jos tätä maahanmuuton hulluutta ei saada kuriin! Persuissa toki syö uskottavuutta nämä hakkaraiset jne kylän miehet. Ehdottomasti tarvittaisiin rutinuivaa salonkikelpoista väkeä, naisehdokkaita myöskin. Itse olen omasta vaalipiiristä jo valinnut (mielestäni) nuivista nuivimman ehdokkaan ja toivon että nyt menisi läpi ..  Mä olen itse ihan sillä linjalla että noi geelilapset vois laittaa niskaperse otteella ulos maasta ja kannatan säilöönottoa jne. kaikkea erittäin epämiellyttävän nuivaa touhua sekä ne helvetin rajat kiinni.

Vastaus alkuperäiseen kyssäriin on, en tiedä. Ehkä tehokkain on se kohtaamisteoria.. valitettavasti. Elämä se on se mikä opettaa.. Täytyy olla tietynlainen ihminen että on tälläinen nuiva syntyjään, tuskin moni nainen on, pienestä pitäen opetaan just toisenlaiseksi.
Vastarannan kiiski.

Julleht

Välistä mietin onko ketjun tarkoitus ymmärtää niitä naisäänestäjien päätösvaikuttimia vai karkottaa loputkin. Meinaa pätkät
QuotePeruskoulussa pitää alkaa järjestää tytöille koulutusta miten poimitaan sopiva aviomies tarjonnasta. Mieluiten tietysti kotimaisesta tarjonnasta, että ei tarvitse ulkomailta rahdata miehiä. Tätä puolta pitää korostaa viestinnässä naisille. Maahanmuuttokriittisissä on kosolti sopivia miehiä aviopuolisoiksi, jotka osaavat komentaa ja ohjeistaa vaimoja selvällä suomella ilman mitään kotouttamisia. Naisen olo on turvallinen, kun perheenpää huolehtii asioista. Tällä konstilla saadaan ihan helposti tuhansia uusia naiskannattajia.
ei kauheesti yleisen elämänkokemuksen perusteella vakuuta lisää naisäänestäjiä tuovan. Päinvastoin.
The road to wisdom? Well, it's plain
And simple to express:
Err
and err
and err again,
but less
and less
and less.

Olkinukke

Pahoittelen, että en ole lukenut koko ketjua, mutta kirjoitan silti muutaman ajatuksen.

Ketjussa näkyy yllättävän paljon viittauksia naisten vihervasemmiston äänestämiseen, vaikka todellinen vallassa kaiken aikaa ollut vastustaja on ehdottomasti kokoomus, jolla ei todellakaan ole vähäisintäkään halua rajoittaa haitallista maahanmuuttoa. Kokoomuksen eduksi naisten näkökulmasta arvioin uskottavan pukeutumisen. Nuoret naiset ovat ymmärtääkseni hyvin kiinnostuneita muodista ja pitävät helpommin samaistuttavina (ja vähemmän vastenmielisinä juntteina) henkilöitä, jotka panostavat ulkoasuunsa. Mielestäni esimerkiksi Stubbia luonnehtii parhaiten kaverini kuvaus "tyhjä puku".

Vihreät käyttävät selkeänä viestintäkeinonaan yksilöiden korostamista. He nostavat esiin yksittäisiä elämänkohtaloita, surusilmäisiä lapsia ja epätoivoisesti ruokaa etsiviä jääkarhuja. He laskevat puhtaasti sen varaan, että äänestäjäkunnassa on riittävä määrä väkeä, jolla ei ole taipumusta strategiseen, kokonaisuuksia käsittelevään, ajatteluun. Ehkä tätä näkökulmaa pitäisi pyrkiä myös perussuomalaisten käyttämään, mutta asia on tietenkin siinä mielessä ongelma, että laadukkaat strategiset päätökset aiheuttavat usein yksilöiden kannalta vaikeuksia, eikä kokonaisuuden kannalta arvokkaita kannustevaikutuksia ole helppo kuvata näin alkeellisella ajattelun tasolla.

Pitsi

Naiset ei välttämättä "uskalla" olla maahanmuuttokriittisiä sosiaalisten paineiden ja joidenkin miesten asenteiden takia. Monesti olen saanut itsekin ihmetellä joidenkin miesten ailahtevaisuutta: ensin valitetaan naisten osuutta suvaitsevaistossa, mutta jos nainen sanoo jyrkän mielipiteen, niin tämä onkin kylmä ja hankala. He vaativat naisilta liiallista lempeyttä ja pehmeyttä, mutta valitus naisvaltaisesta suvaitsevaistosta jatkuu. Toinen ryhmä on se, joka ensin ylistää suomalaista kulttuuria ja toteaa, kuinka naisten kohtelu muslimimaissa oksettaa, mutta sitten lytätään suomalainen nainen liian itsenäiseksi ja miesmäiseksi. Pitäisi tajuta, että me suomalaiset naiset olemme lottien jälkeläisiä, mikä on tehnyt meistä vahvatahtoisia ja itsenäisiä naisia. Suomalainen nainen on ollut ennenkin työteliäs ja ahkera eikä minkäänlainen hienostelu tullut kuuloon edes silloin, kun nainen oli muuten alistettu. Jos maahanmuuttokriittisissä porukoissa naiselle tarjotaan rooliksi olla vain söpö tyttöystävä, joka keittää kahvia ja kokkaa, niin ei se houkuttele naisia. En suostuisi minäkään, koska minä ja monet muutkin naiset ollaan totuttu itsenäisen toimijan rooliin. Meidän kulttuurissa tytöistä ei ole ikinä kasvatettu prinsessoja. Näitä samaisia tyyppejä ärsyttää taatusti Riikka Purra ja Laura Huhtasaari, jotka ovat kauniita, älykkäitä ja vahvoja naisia. Minä en ala pehmoilemaan ja olemaan toisia miellyttävä lammas tämän pienen, ailahtelevaisen porukan takia.

Voin olla naisena ylpeä, että minulla on diagnosoitu autismin piirteitä, sillä autistisilla naisilla on tutkimusten mukaan miehisemmät aivot. Uskallan sanoa ääneen, mitä ajattelen, osaan kääntää tarvittaessa pääni ja en lammastele. Jo pienenä tyttönä erotuin muista ikätovereistani, muut tytöt kiinnostui pojista, kun minä keskityin piirtämään sarjakuvia ja pelaamaan videopelejä. Ensin ajattelin äänestää Vihreitä kiinnostuessani ympäristöasioista ja kannattaessani kannabiksen laillistamista kieltolain ollessa tehoton. Mikään trendi tai yhteisö ei saanut minua miettimään heidän äänestämistä, vaan minä itse. Islamin tuomitsin peruskoulussa naisia alistavaksi nähtyäni dokumentin hunnutetuista naisista. Tähän vaikuttanee se, että totesin vitosluokalla olevani ateisti, joten uskontokielteisyys on ollut suuressa roolissa kielteiseen islam-kantaani. Nykyään tosin suvaitsen buddhalaisuutta ja jonkun verran kristinuskoa. Elän ateistina ennemmin kristillisessä maassa ja kuuntelen kirkon kellon soittoa kuin epädemokraattisessa, islamilaisessa maassa, jossa minunlaisia tapetaan. Saatuani enemmän tietoa Vihreiden ympäristöpolitiikasta muutin mieltäni ja päädyin Perussuomalaisten äänestäjäksi, ja sellainen olen edelleen.

Minä olen ollut se, joka on etsinyt käsiinsä kaikki minua askarruttavat asiat. Kukaan mies tai nainen eikä kokemukset ole minua ajanneet tähän tilanteeseen, vaan minä itse. On tähän vaikuttanut myös vanhemmat, jotka ovat puhuneet rikollisten maahanmuuttajien lisääntymisestä. Historia ja yhteiskuntaoppi kiinnosti minua peruskoulussa, ja silläkin on taatusti vaikutusta siihen, miksi olen etsinyt tietoa erilaisista ideologioista ja politiikasta.

Pitsi

Quote from: Julleht on 01.04.2019, 12:19:26
Välistä mietin onko ketjun tarkoitus ymmärtää niitä naisäänestäjien päätösvaikuttimia vai karkottaa loputkin. Meinaa pätkät
QuotePeruskoulussa pitää alkaa järjestää tytöille koulutusta miten poimitaan sopiva aviomies tarjonnasta. Mieluiten tietysti kotimaisesta tarjonnasta, että ei tarvitse ulkomailta rahdata miehiä. Tätä puolta pitää korostaa viestinnässä naisille. Maahanmuuttokriittisissä on kosolti sopivia miehiä aviopuolisoiksi, jotka osaavat komentaa ja ohjeistaa vaimoja selvällä suomella ilman mitään kotouttamisia. Naisen olo on turvallinen, kun perheenpää huolehtii asioista. Tällä konstilla saadaan ihan helposti tuhansia uusia naiskannattajia.
ei kauheesti yleisen elämänkokemuksen perusteella vakuuta lisää naisäänestäjiä tuovan. Päinvastoin.

Jos jotkut miehet pitää naisten komentelua ja holhousta hyvänä, tämä tekee vain hallaa maahanmuuttokriittisyydelle. Jospa emme antaisi naisille mallia, joka käskee vain istumaan hiljaa paikoillaan. Se on varmin tapa altistaa nainen suvakismille.

En ole edes Päivi Räsäsen tai yhdenkään kristillisdemokraatin suusta kuullut samaisia kommentteja naisiin liittyen, mitä tästä keskustelusta löytyy. Ainoastaan internetin ihmeellisessä maailmassa törmää näihin "Naiset turpa kiinni ja puhuu minun luvallani, matut pois Suomesta!" - kommentteihin, jotka ovat ihan ristiriidassa keskenään. Täällähän toki on helppoa huudella nimimerkin takana.

Ihan jo oma maahanmuuttokriittisyyteni saa minut valitsemaan samankaltaisen kumppanin ja mielellään myös introvertti, koska puhun silloin, kun minulla on asiaa. Edes alkoholin vaikutuksen alaisena en suostu jännämiehen tai matun panopuuksi. Minulla ei ole koskaan ollut luontaista hoivaviettiä lukuun ottamatta eläimiä kohtaan, vaikka osaan olla empaattinen, mutta näen missä raja kulkee.

Tunkki

Pitsi pane merkille myös sellainen pikkujuttu kuin tämä meidän käyttämä kieli, sukupuolia ei erotella vrt. han/hon tai he/she.
Tasa-arvolla on erittäin pitkät perinteet.

Nikolas

Quote from: Olkinukke on 01.04.2019, 13:30:36

Pahoittelen, että en ole lukenut koko ketjua, mutta kirjoitan silti muutaman ajatuksen.

Suosittelen kumminkin lukemaan tämän ketjun alkupään viestit hitaasti ja ajatuksella, koska alkupäässä ketju on tiukemmin asiassa ja vähemmän rönsyyntynyt.

Tämä oli sellainen yleinen vihje, eikä siis harvoille ja valituille tarkoitettu.

Pitsi

Quote from: guest15792 on 27.03.2019, 21:50:50
^ Vauva-foorumista sen verran, että siellä on yllättävän paljon nuivaa porukkaa, mutta foorumilla on aivan käsittämätön sensuuri maahanmuuton, islamin ja seksuaalirikosten suhteen. Monet ketjut katoavat nopeasti ja sitä on kritisoitu monia kertoja, mutta ylläpito ei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tiedän siellä myös olevan monia kaappipersuja mun tapaan. Tai no, en mä tiedä olenko enää niin kaappipersu, perheeni, yksi ystäväni ja pari vähän maahanmuuttokriittisempää tuttua tietää, muut ei. Somessa ei kuitenkaan tulisi kuulonkaan julkisesti kertoa siitä, että äänestän ekaa kertaa persuja. Se olisi sosiaalinen itsemurha ja varmasti osa heittäisi kavereista ulos, koska mulla on tätä ylisuvaitsevaista osastoa kaveripiirissäni.

Vauva.fi-sivustolla käydään ahkeraan keskustelua maahanmuutosta ja islamista, mutta ne heti poistetaan. Omat kommenttini on monesti poistettu ja laitettu suurennuslasin alle. Yllätyin, miten lapsettomana naisena tuokin sivusto voi olla kiinnostava ja sen takia eksyn sinne usein ylläpidon ahkerasta sensuurin harjoittamisesta huolimatta.

Tomatoface

Quote from: guest15792 on 27.03.2019, 21:50:50

Tosiaan, olen ite nuori, vähän yli parikymppinen nainen ja vierastan persujen oikeistolaista talouspolitiikkaa ja kaipaisin heiltä enemmän kannanottoja ympäristöasioihin ja nimenomaan Suomen luontoon liittyen. Persujen imagoa parantaisi myös huomattavasti se, että sieltä saatais ulos nämä Hakkaraiset ja muut mainetta rapauttavat pällit. Silti olen päättänyt antaa nyt ääneni persuille, koska koen, että he ovat ainoita, joita kiinnostaa oikeasti naisten turvallisuus, jos nyt ei lasketa just noita Hakkaraisia. Näen nykyisen maahanmuuton järkevöittämisen ympäristötekona ja tärkeänä myös ihan naisten kuin kaikkienkin turvallisuuden kannalta. Sisäinen feministini huutaa myös, että naisten turvapaikkoja tulee lisätä. En halua, että kukaan joutuu kokemaan sitä, mitä mä olen kokenut ja kaikkea muuta, mitä on tapahtunut esim. Oulussa, Turussa ja Helsingissä. Enkä ole ainoa nainen lähipiirissäni, joka on joutunut maahanmuuttajien väkivallan uhriksi. Olenkin hämmentynyt monien naisten vähättelevästä asenteesta ja sinisilmäisyydestä. He voisivat aivan hyvin olla niitä, jotka joutuvat pelkäämään, elämään haavojen ja traumojen kanssa. Haluaisivatko he silloin, että heidän äänensä vaiennettaisiin, heidän pelkojansa vähäteltäisiin ja tunteita mitätöitäisiin? No, ehkäpä niitä kaappipersuja on oikeasti aika monia.

Tämä onkin yksi näkyvä tunnusmerkki siitä miten sairaaksi läntiset "sivistys"maat ovat muuttuneet. Meillä ei ole paljon varaa haukkua Venäjää ja Pohjois-Koreaa mielipidevainoista kun täällä tapahtuu ihan samaa. Jos joku tunnustaa itsensä maahanmuuttokriittiseksi niin työ, ystävät ja monet muut asiat ovat vaarassa. Tämä toki saattaa lisätä myös joidenkin radikalisoitumista oikeiston puolelle jos menetykset ovat suuria. Mitäs väliä yhteiskunnan hyvinvoinnilla sen jälkeen on..
O tempora, o mores!

duc

Luin tämän keskusteluketjun puheenvuorot tänään läpi. Ketju lienee harvinainen forumilla, koska enemmistö puheenvuoroista näyttää olevan naisten kirjoittamia.

Nuivien huono julkisuuskuva, naisvihamielinen rasistijunttius tms., vaikuttaa olevan suurin naisia maahanmuuttokriittisyydestä luontaantyöntävä seikka. Herrasmiesmäisyyttä ja hienotunteista suhtautumista naisiin toivotaan. Naisille on annettava erityisesti älyllistä tasa-arvoisuutta korostava tervetulotoivotus. Naisten vähättely ja sitä kautta alistaminen on pidettävä ehdottomasti nuivasta liikkeestä poissa. Muutoin islamin naiskuvan moittiminen naista sortavaksi ei ole uskottavaa, ja moni potentiaalinen kansallismielinen ja nuiva nainen kokee viestin tervemenoa toivotuksena.

Nuivat on julkisuudessa leimattu rasisteiksi, sivistymättömiksi, ihmisvihaajiksi jne., mikä on ollut omiaan estämään omasta maineestaan huolissaan olevaa niin miestä kuin naista tutustumasta ennakkoluulottomasti tähän liikkeeseen. Kun lisäksi riitelemme keskenämme, luomme muutettavat muuttaen viholliskuvia vastapuolesta, harva ilman omakohtaista kriisiä lähtee vaihtamaan leiriä. Kun joku uusi henkilö kiinnostuu nuivuudesta, ei ole hyvä, että tulokas heti ensimmäisenä syyllistetään: miksi olit ennen niin typerä suvakki tai jotain. Olen edelleen surullinen, kun Marsunarsu lähti loukkaantuneena forumilta pois. Nuivista luodulle kielteiselle kuvalle ei kovin helppoa ole hetkessä tehdä mitään, varsinkin kun hakkaraiskohut vahvistavat tuota kuvaa, on se sitten median tarkoituksellista persujen demonisointia tai ei.

Moni nainen lienee erittäin epäluuloinen miesvaltaista puoluetta, persut, ja kielteisesti leimaantunutta poliittista liikettä, yhden asian kritiikiksi väitetty, kohtaan, varsinkaan jos heillä itsellään ei ole traumaattisia kokemuksia hädänalaisiksi kutsutuista turvapaikanhakijoista. Lastenraiskausilmiö lienee jollain tasolla horjuttanut tuota kuvaa, mutta valtamedian massiivinen propaganda islamin ja muslimien leimaamista vastaan yhä aiheuttaa epäröintiä uskaltautua liittyä mukaan nuivaan porukkaan. Turun terrori-iskun kutsuminen joukkopuukotukseksi ja jihad-aspektin hämärtäminen ajoi samaa propaganda-agendaa. Jos nuivuutta kutsuisi myönteisellä termillä, kansallismielisyys, se muitta mutkitta käännettäisiin valtamediassa ja poliittisen vastustajan keskuudessa synonyymillä, nationalismi, marssisaappaiden kuminaksi, ja puhuttaisiin äärioikeistosta, populismista, jopa natseista.

Ei ole helppoa, mutta yhä uusia parempia, myönteisempiä tapoja puhua tästä on kehitettävä, vaikka vastustus on oleva suurta. Ainakaan tätä ei pidä markkinoida naisille väittäen heitä vähä-älyisiksi, vain kotihommiin kelpaaviksi holhokeiksi. Vaikka miesvihaa esiintyy siinä missä naisvihaa, sukupuolten välistä sotaa lietsomalla ei saada kuin pahaa aikaan. Sitä en toivo, vaan päinvastoin pyrin sovintoon. Vaikka nyt se vaatinee minulta vielä enemmän kuin aiemmin epäluulojen voittamisessa, niin lienee tämän ketjun puheenvuorot luettuani olevan myös monen muun henkilön kohdalla, niin naisten kuin miesten. Ei luovuteta.

Edit. Rohkaisu meni vikakappaleen sijaan tokavikaan. Nyt oikeassa paikassa.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Soljuvainen

@duc

Hienoa, duc, että jaksoit lukea koko viestiketjun läpi! Viestissäsi on paljon hyviä näkemyksiä.  :)

Voin itse myöntää, että tällä foorumilla tapahtuneet vihjailut "matubisneksen hyödyntämisestä" ja häpeällisestä ammatista ovat loukanneet minua ja vieneet alkuinnostusta roimasti pois. Tuntuu siltä kuin olisi aina väärällä puolella: toisten silmissä kylmäsydäminen rasisti, toisten silmissä suvakkihuora. Taakse kuitenkin kätkeytyy pääosin hyvää tarkoittava ihminen, jolla on yhtä kompleksiset tunteet ja ajatusmaailma kuin kenellä tahansa maltillisesti ajattelevalla ihmisellä.

Itse en ainakaan tykkää tuomita toista ihmistä hänen poliittisten näkemysten vuoksi. Ainoa asia, jonka voi tehdä, on kysyä: "Mielenkiintoinen näkemys, mutta oletko ottanut tätä huomioon?"

Toisinaan poliittinen mielipide saattaa vaihtua hujauksessa, mikäli jokin puuttuva tiedonpalanen tulee esille. Ei kannata olettaa, että monet suomalaiset olisivat tietoisia esimerkiksi maahanmuuton kokonaiskustannuksista tai muiden Euroopan maiden maahanmuutto-ongelmista. Se, mikä tapahtuu kaukana tai osittain piilossa, ei usein kosketa ihmisiä yhtä paljon kuin konkreettiset arjen ongelmat, kuten esimerkiksi lihan hinta tai tuloverotus.

Pitsi

Quote from: duc on 07.04.2019, 22:48:28
Nuivien huono julkisuuskuva, naisvihamielinen rasistijunttius tms., vaikuttaa olevan suurin naisia maahanmuuttokriittisyydestä luontaantyöntävä seikka. Herrasmiesmäisyyttä ja hienotunteista suhtautumista naisiin toivotaan. Naisille on annettava erityisesti älyllistä tasa-arvoisuutta korostava tervetulotoivotus. Naisten vähättely ja sitä kautta alistaminen on pidettävä ehdottomasti nuivasta liikkeestä poissa. Muutoin islamin naiskuvan moittiminen naista sortavaksi ei ole uskottavaa, ja moni potentiaalinen kansallismielinen ja nuiva nainen kokee viestin tervemenoa toivotuksena.

Sitähän juuri minäkin ajattelen. Jos antaa sovinistisen kuvan itsestään, niin tämä tekee vain hallaa Perussuomalaisille ja maahanmuuttokriittisyydelle. On naisia, jotka eivät halua pakolaisia islamilaisista maista, mutta heidän on vaikeaa kunnioittaa miehiä, jotka käskee naisia pitämään turvan kiinni ja tiskaamaan ja samaan aikaan yökätään naisten kohtelulle muslimimaissa. En minäkään tuollaisia miehiä osaa kunnioittaa muslimien lisäksi. Kunnioitus tulee ansaita jokaisen sukupuoleen katsomatta. Ne miehet, jotka ovat minua arvostaneet ja antaneet minulle tilaa, ovat ansainneet kunnioitukseni.

AcastusKolya

Kukas täällä on kehottanut tukkimaan naisilta turvan ja tyytymään tiskaukseen?
Pesunkestävä militaristivaskisti.

Faidros.

^Nimimerkkejä mainitsematta, aika moni. Ei kirjaimellisesti noin, mutta monin eri tavoin ilmaistuna.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Soljuvainen

Onhan täällä puhuttu naisten äänioikeuden poisviemisestäkin...  :D