News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Tuukka Kurulle kenkää PS-nuorista

Started by Beenari, 14.04.2018, 02:37:52

Previous topic - Next topic

Vaikuttaako Tuukka Kurun potkiminen pois PS-nuorista perussuomalaisten kannatukseen?

Erottaminen lisää persujen kannatusta.
40 (13.1%)
Erottaminen ei vaikuta persujen kannatukseen.
187 (61.1%)
Erottaminen vähentää persujen kannatusta.
79 (25.8%)

Total Members Voted: 306

Voting closed: 14.05.2018, 10:15:48

Spesialisti

En edes tiennyt tämmöisestä Tuukka Kurusta. Ilmeisesti en seuraa skeneä enää niin aktiivisesti. No, tuskin tällä Persujen kannatukseen kauheaa lovea tulee kun edes kaltaiseni nuiva ei tunne jotain mestarijugendista ulos kengittyä rotuöyhöttäjää?

escobar

Quote from: Jari Leino on 14.04.2018, 19:04:13
Onko henkilö, joka uskoo, "että ihmisten poliittiset kannat tulevat ainoastaan geneeneistä" geneeneri?

Vaikka niin, biologinen determinismi taitaa olla oikea määritelmä.

Quote from: Pöllämystynyt on 14.04.2018, 18:59:27
Kunhan vain huomautetaan, että vastustamamme etnonationalismi2 ei ole sama asia, kuin varsinainen etnonationalismi1. Tai vielä parempi olisi kutsua tätä vastustamaamme kokonaan jollain muulla nimellä.

Tämä on lähtökohtaisesti väärä narratiivi, ei ole mitään versioita vaan nationalismi ja "ethnonationalismi". Jälkimmäisellä siis hyvin vääristyneet käsityksen kansakunnan rakentamisen periaatteista. Sitä ei pidä johtaa niin että olemassa olon päämäärä, tai itse tarkoitus, on homogeenisyys. Eli ei tarvitse keksiä mitään uusia nimiä vaan puhua suoraa nationalismista.
Zort!

Tavis

Quote from: risto on 14.04.2018, 19:01:59
Miten vuodatuksesi liittyi postaukseeni, jossa ei hämärretty rasismin määritelmää?

Minä en listannut rasismin alle "asioita jotka ovat väärin" vaan asioita, jotka ovat rasismia eli rotusyrjintää tai äärimmillään rotusortoa.

Jos syrjit rodun perusteella, se on rasismia. On sitten näkökulmakysymys, onko se oikein vai väärin. Monien mielestä se on väärin, monien mielestä oikein. Aatu esimerkiksi tykkäsi että se oli kovasti oikein, eikä ollenkaan väärin.

Nyt näytät sanovasi, että käytät, tai kenties miellät väestön yleensä käyttävän, 'rasismia' moraalisesti sitoutumattomana terminä. Tuota on vaikea ottaa muuna kuin pilailuna, varsinkaan ironissävytteisen Aatu-viittauksen myötä.

Pilailu on siitä hankalaa, että kuulija joutuu arvailemaan mitä pilailija oikeasti tarkoittaa.

Mutta oletetaan, että olet tosissasi.

Jos esim. jokin asuinyhteisö haluaa välttää Robert Putnamin tutkimuksissa todettuja monietnisyyden vahinkovaikutuksia jäsentensä väliselle luottamukselle ja yhteisöllisyydelle, ja tämän vuoksi ylläpitää kulttuuria, jossa muualle lähtevä tuppaa myymään talonsa samaa syntyperää olevalle, onko tämä mielestäsi:

a) rasismia ja väärin

vai

b) rasismia mutta ok?

Vaihtoehto a) vaatii perusteluja, ja vaihtoehto b) sen tunnustamista, että olet öyhöttäjä jonka mielestä rasismi on ok.

Edit:

Pointti on siis se, että se, joka käyttää rasismi-termiä myös tapausten b) kaltaisissa tilanteissa ajaa itsensä turhaan tuomittavaksi, koska rasismi-termi on yleisön keskuudessa vastaväitteestä huolimatta tosiasiassa moraalisidonnainen.

Ratkaisuksi kokeilisin vaihtoehtoa c): 'en miellä sitä rasismiksi'. Märehtikööt paheksujat tuota.

Eisernes Kreuz

Quote from: ikuturso on 14.04.2018, 18:30:58
Juuri näin. Sallikaa minun nauraa. Odotetaan etnonationalistimessiasta, joka tulisi ja yhdistäisi maahanmuuttokriittisen skenen. Ja juuri hetki sitten kun puhuin nyansseista, minulle kerrottiin, että jos ei ole etnonationalisti, niin on suvakki.

Toivotan onnea messiaanne odottelussa. T: suvakki

Älä huoli, on täällä sitten monia muitakin suvakkeja. Tosin niiden oikeiden suvakkien mielestä me olemme natseja.

Hankalaksihan tämä menee nyt.  ;D
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Punaniska

Juuri näin. Sallikaa minun nauraa. Odotetaan etnonationalistimessiasta, joka tulisi ja yhdistäisi maahanmuuttokriittisen skenen. Ja juuri hetki sitten kun puhuin nyansseista, minulle kerrottiin, että jos ei ole etnonationalisti, niin on suvakki.

Ei mene hyvin sullakaan. Itse olen tuomittu tiettyjen valopäiden toimesta vain kommariksi ja aisuriksi. Mut ei sentään suvakiksi!
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Profit

Persut ei kyllä nouse enää, kun lähtee tähän korrektiuspelleilyyn.

Pekka Kemppainen

Quote from: Eisernes Kreuz on 14.04.2018, 19:47:44

Älä huoli, on täällä sitten monia muitakin suvakkeja. Tosin niiden oikeiden suvakkien mielestä me olemme natseja.

Hankalaksihan tämä menee nyt.  ;D

Minun mielestäni etnonationalismi tms. on henkilön yksityisasia. Minua kiinnostaa vain, haluaako hän Ruotsia kohdeltavan turvallisena maana, so. ettei sieltä tulevilta hernkilöiltä oteta vastaan turvapaikkahakemuksia, so. "rajat kiinni". Syksyllä 2015 lähdimme tukemaan mielenilmaisuilla em. kantaa, joka olikin esillä poliittisella tasolla hallitusta myöten.

Valitettavasti jotkut leimasivat meidät silloin #etnonationalisteiksi, siis yrittivät estää henkilöitä osallistumasta mielenilmaisuihimme. Todella halpamaista leimaamista. Ikävää tämmöttinen kampanjointi, kohdistui se kehen tahansa,

Emo

Quote from: Profit on 14.04.2018, 20:00:59
Persut ei kyllä nouse enää, kun lähtee tähän korrektiuspelleilyyn.

Ja mikä pahinta, ketään ei juuri enää edes kiinnosta nouseeko persut, ei minua ainakaan.

Jari Leino

Quote from: escobar on 14.04.2018, 19:27:54
Tämä on lähtökohtaisesti väärä narratiivi, ei ole mitään versioita vaan nationalismi ja "ethnonationalismi". Jälkimmäisellä siis hyvin vääristyneet käsityksen kansakunnan rakentamisen periaatteista.

Minun mielestäni kaikki nationalismi on etnonationalismia.

Sellainen "nationalismi", jossa valtion katsotaan koostuvan monista eri kansoista ja jossa kaikki ovat tervetulleita meidän supervaltioomme on pikemminkin vanhaa kunnon imperialismia. Ja sillä on hyvin vääristyneet käsityksen kansakunnan rakentamisen periaatteista.

Maailmasta tulee hyvä paikka, jos jokaiselle kansalle eli etniselle ryhmälle annetaan oma, itsenäinen kansallisvaltio, jossa se voi elää omanlaistaan elämää vapaana muiden sorrosta.

QuoteSitä ei pidä johtaa niin että olemassa olon päämäärä, tai itse tarkoitus, on homogeenisyys.

Meillähän on nyt vallitsevana ideologiana monikultturismi, jonka mukaa olemassaolon päämäärä ja itsetarkoitus on kulttuurin ja geeniperimän mahdollisimman suuri ja tarkoituksellinen "rikastaminen" ylhäältä ohjatusti. Muun muassa kaikki hallituspuolueet kannattavat tätä ideologiaa.

Olisi mukavaa, jos eduskunnassa olisi seuraavien vaalien jälkeen edes yksi puolue, joka uskaltaisi vastustustaa monikultturismi-ideologiaa. Ihan vain mielenkiinnon ylläpitämiseksi.

törö

Onhan tuo etnonationalismi jo nähty moneen kertaan ja se on sitä, että sinä et kuulu minun suomalaisuuteeni, mutta tämä minun ulkomainen kaveri voidaan ottaa sinun tilallesi. Nyt ovat asialla väliinputoajat, joille ei vielä ole valmista suomalaisuutta vaan pitää kehittää oma.

Poliittiset raja-aidat ylittävään nationalismiin täällä ei olla ylletty ilman Puna-armeijan apua.

IDA

Quote from: Emo on 14.04.2018, 20:06:19
Ja mikä pahinta, ketään ei juuri enää edes kiinnosta nouseeko persut, ei minua ainakaan.

Tämä on juuri se ongelma, jos tässä nyt jotain ongelmaa on: liikaa on tullut meihin porukkaa, joka käyttää aikaansa vain toisten ulossulkemiseen.
qui non est mecum adversum me est

Pekka Kemppainen

Quote from: l'uomo normale on 14.04.2018, 08:33:23
Ihan hyvä jos Suomeen saataisiin ihan oikea järjestäytynyt salonkiäärilaitaoikeisto mukaan kunnallis- ja valtakunnanpolitiikkaan.

Sisulaisia on moitittu siitä, että kokoontuvat diskuteeraamaan valkoisten pöytäliinojen ja servettien ääreen, ja varovat kilistämästä lusikkaa lasin reunaan. Nyt ne valkoiset liinat ovat olleet #pukukoodi ja servetit päässä?  :roll:

#Salonki.

Pekka Kemppainen

Quote from: Veturihenkilö on 14.04.2018, 09:55:51

[tweet]984934847410995200[/tweet]

Win-win.

Miten tuo ilahduttaakaan Tuukkaa!

Emo

Quote from: IDA on 14.04.2018, 20:11:57Tämä on juuri se ongelma, jos tässä nyt jotain ongelmaa on: liikaa on tullut meihin porukkaa, joka käyttää aikaansa vain toisten ulossulkemiseen.

Meinaatko ettei Halla-ahon olisi pitänyt kengittää ulos Tuukka Kurua?

Tavis

Kirjoitin aiemmin:

Quote from: Tavis on 14.04.2018, 13:12:03
Itselleni 'harjauksessa' keskeinen ongelma on ollut julkinen riepottelu ja hurskastelu ja rehvastelu sillä, miten on väärinajattelijaa riepotellut.

Jos järjestöstä erotetaan linjaerojen vuoksi tekemättä asiasta kummempaa numeroa, en ole vakuuttunut siitä, että tuota pitää samalla tavalla paheksua.

Nyt Halla-aho kommentoi:
QuoteEn minä kommentoi puolueen sisäisiä (ja luottamuksellisia) prosesseja tai jäsenasioita julkisuudessa. Olisin aika kummallinen puheenjohtaja, jos niin tekisin.

https://www.facebook.com/mikael.virtanen3/posts/1940431255998446

Juuri näin.

Pekka Kemppainen

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 14.04.2018, 10:26:19
Fakta on se että jonkun Tuukka Kurun potkiminen ei vaikuta ainkaan negatiivisesti. Jos ei ole koskaan ollut mitään mielipidettä mistään tärkeästä, niin on puolueelle riski, josta on ollut ihan järkevääkin hankkiutu eroon. Marco de Wittin jengissä olisi varmaan tilaa yhdelle fyyrerille. Ja molempien jengien taso nousisi.

Hmmm, muistu mieleen:

https://youtu.be/ma7D__hFcvc?t=6187
1:43.14
https://www.youtube.com/watch?v=ma7D__hFcvc

Pkymppi

Quote from: Jari Leino on 14.04.2018, 20:07:53
...  .... Maailmasta tulee hyvä paikka, jos jokaiselle kansalle eli etniselle ryhmälle annetaan oma, itsenäinen kansallisvaltio, jossa se voi elää omanlaistaan elämää vapaana muiden sorrosta.

Historia opettaa aikanaan, että etnisen ryhmän sisällä voi nousta valtaan riistoeliitti joka mitätöi työehtosopimukset, orjuuttaa omaa etnistä ryhmää ja kriminalisoi väärät mielipiteet.

Punaniska

Maailmasta tulee hyvä paikka, jos jokaiselle kansalle eli etniselle ryhmälle annetaan oma, itsenäinen kansallisvaltio, jossa se voi elää omanlaistaan elämää vapaana muiden sorrosta.

Olen ollut siinä uskossa, että meillä suomalaisilla on sellainen. Voit toki korjata, jos olen väärässä.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

zzz

Quote from: Veturihenkilö on 14.04.2018, 15:13:50
Quote from: zzz on 14.04.2018, 11:32:23
Niin oletteko sitä mieltä, että emopuolueen puheenjohtaja ei voi ottaa yhteyttä nuorisojärjestön johtoon, sanoen että "nyt olisi parempi erottaa tämä Kuru"? Tai että tällainen yhteydenotto olisi epätodennäköistä? Tai että tällaisella yhteydenotolla ei ole vaikutusta?

Minä olen ainakin sitä mieltä, että jos näin on käynyt, niin todella hyvä juttu.

No sen olet tuonut esille jo monta kertaa tässä ketjussa. Pointti on, että on täysin aivovammaista kiistää Halla-ahon osallisuus sillä argumentilla, että kyseessä on eri järjestöt, tai sillä että Halla-aho ei voi suoraan erottaa ketään.

Quote from: Punaniska on 14.04.2018, 20:40:56

Olen ollut siinä uskossa, että meillä suomalaisilla on sellainen. Voit toki korjata, jos olen väärässä.

No niinhän meillä on, mutta tällä menolla ei tule enää olemaan tulevaisuudessa.

Jouko Piho

Ihan hyvä jos Suomeen saataisiin ihan oikea järjestäytynyt salonkiäärilaitaoikeisto mukaan kunnallis- ja valtakunnanpolitiikkaan.

Kannatan.

Jouko Piho

Quote from: Kari Kinnunen on 14.04.2018, 08:43:16
Ihan hyvä jos Suomeen saataisiin ihan oikea järjestäytynyt salonkiäärilaitaoikeisto mukaan kunnallis- ja valtakunnanpolitiikkaan politiikkaan.

No totta kyllä. Monelle vain antisemitismi on hiukan kielteinen asia. Samoin kuin muukin rättipäisyys.
Vaan tokihan aatuhenkiselle poppoolle pitää mahdollisuus antaa. Olisiko näistä tuukista Pekka Siitoimeksi?

Voi olla äärilaitaoikeistolainen ilman antisemitismiä.

Jari Leino

Quote from: törö on 14.04.2018, 20:09:24
Onhan tuo etnonationalismi jo nähty moneen kertaan ja se on sitä, että sinä et kuulu minun suomalaisuuteeni, mutta tämä minun ulkomainen kaveri voidaan ottaa sinun tilallesi.

En ole varma mistä sinä puhut, mutta minkään määritelmän mukaan et puhu etnonationalismista.

takalaiton

Quote from: Jari Leino on 14.04.2018, 17:12:34
Jos suomalainen ja unkarilainen tekevät lapsen, lapsi ei ole etnisesti suomalainen, vaan puoliksi suomalainen ja puoliksi unkarilainen. Hän on siis geneettisesti erilainen kuin suomalaiset lapset. Jos tämä lapsi tekee lapsia suomalaisen kanssa, heidän lapsensa ovat neljäsosalta unkarilaisia. Jne.

Se on sitten eri keskustelun aihe, onko tuolla asialla mitään merkitystä ja missä vaiheessa (1/2, 1/4, 1/8 jne.) sekoitus on jo niin "sulautunut" suomalaiseen geeniperimään, että ero tulee merkityksettömäksi.

Politiikan kannalta etnisyys ei ole lainkaan kiinnostava kysymys, koska jo perustuslaki kieltää ja sen pitääkin kieltää julkisen vallan harjoittama etninen syrjintä. Mikään Nüremberg-lakien väsääminen 2010-luvulla ei olisi muutenkaan voittava poliittinen strategia.

Järkevää ja parempaa maahanmuuttopolitiikkaa voi ajaa helposti ottamatta kantaa etnisyyteen lainkaan. Turvapaikka tarjotaan kolmansista maista (kuten Australiassa), työperäisille on tarpeeksi tiukat tulorajat, rikolliset karkotetaan nopeasti, tulijamäärille voi asettaa vuosikohtaisen katon jne. Keskustelun etnisyydestä voi jättää politiikan ulkopuolelle.
Oulu is not safe - start deportations.

JoKaGO

Quote from: Tavan on 14.04.2018, 11:50:17
Tuukan kanssa samanmielistä väkeä on ehtinyt pesiytyä persuihin ja varsinkin persunuoriin melko suurilukuinen joukko. Laajemmat puhdistukset lienevät välttämättömiä, mikäli valitusta keskiluokkalinjasta halutaan pitää kiinni?

Tätänykyä nuoret, jotka ylipäätään aktivoituvat politiikan nuivalle puolelle, eivät normaalisti osta mitään light-ratkaisua, vaan vihkiytyvät suoraan varsinaiseen nationalismiin.

Niinhän sitä sanotaan, että nuorena idealisti, vanhana konservatiivi. Jos nuorena olisi konservatiivi, niin vanhana tulisi kyyniseksi.
Idealismi kuuluu nuoruuteen.

Anteeksi off-topic.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Jouko Piho

Quote from: junakohtaus on 14.04.2018, 10:23:44
Mua nyt häiritsee tässä väite, että Hallis olisi ollut erottaja. Nuorisojärjestö on itsenäinen lafka.

Halla-aho ei ollut erottaja, mutta erottamisen suorittanut nuorisojärjestö toimi Halla-ahon käskystä.

Jari Leino

Quote from: Punaniska on 14.04.2018, 20:40:56

Meillä suomalaisilla oli sellainen vielä joskus vuonna 1990.

Sen jälkeen asiaintilaa on pyritty ylhäältä ohjaten muuttamaan. Keinoina ovat olleet EU- ja eurojäsenyys ja muu päätösvallan siirtäminen ulkomaille, teollisuuden siirtäminen ulkomaille, kotimaan markkinoiden avaaminen monikansallisten suuryritysten pelikentäksi ilman mitään rajoituksia, työmarkkinoiden avaaminen ulkomaiselle halpa- ja orjatyövoimalle ja tärkeimpänä tietenkin keinotekoiset väestönsiirrot kehitysmaista.

Valtaan nousseeseen monikultturismi-ideologiaan kuuluu kiinteästi se, että kansallisvaltion ja suomalaisuuden merkitystä on koko ajan pyritty "epädramatisoimaan" eli vähättelemään. Jatkuvalla aivopesulla ihmiset on saatu uskomaan rasismihömpötykseen ja pitämään isänmaallisuutta pilkan aiheena. Kaikki suomalaisten yritykset puolustaa itseään on demonisoitu "rasismiksi" ja "natsismiksi".

Itse olen sen verran vanhempi, että muistan vielä hyvin, millainen maa itsenäinen, suomalainen Suomi oli. Se oli hieno maa. Ei ehkä materialistisessa mielessä yhtä hieno kuin nykyinen, globalistinen Suomi, mutta muuten aivan valtavan hieno paikka. Kaikilla oli työtä, omanarvontuntoa ja uskoa tulevaisuuteen. Kesät olivat pitkiä ja lämpimiä, tytöt söivät jäätelöä ohuissa kesämekoissa ja aidsia ei oltu vielä tuotu Suomeen.

JoKaGO

Quote from: Ville Jaako on 14.04.2018, 14:53:06
Päin vastoin. Tuomalla asian esille, asiasta on mahdollista alkaa puhumaan. Kun asia on ilmoilla, niin kansa hoksaa että näinkin voi/saa ajatella.

Tällä tavalla muuan Ben Z. (en osaa kirjoittaa sukunimeä  :P  ) kerää aina riittävän ison saaliin ääniä. Mutta kun on tullut valituksi, laulaa kokkeleiden kuorossa "moku-moku". Persuille tällainen ei ole mahdollista, koska lehdistön agenda.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Jari Leino

Quote from: takalaiton on 14.04.2018, 20:50:51
Politiikan kannalta etnisyys ei ole lainkaan kiinnostava kysymys, koska jo perustuslaki kieltää ja sen pitääkin kieltää julkisen vallan harjoittama etninen syrjintä.

Tiesitkö, että perustuslakiakin voi muuttaa? Ehdotan, että muutamme perustuslakia ainakin sen verran, että kielletään ns. positiivinen syrjintä ja kaikki rotuun perustuvat kiintiöt. Eli ei enää kiintiömamun virkoja kenellekään.

QuoteJärkevää ja parempaa maahanmuuttopolitiikkaa voi ajaa helposti ottamatta kantaa etnisyyteen lainkaan. Turvapaikka tarjotaan kolmansista maista (kuten Australiassa), työperäisille on tarpeeksi tiukat tulorajat, rikolliset karkotetaan nopeasti, tulijamäärille voi asettaa vuosikohtaisen katon jne. Keskustelun etnisyydestä voi jättää politiikan ulkopuolelle.

Muuten hyvä, mutta suvaitsevaisto ei aio jättää etnisyyttä maahanmuuttopolitiikan ulkopuolelle. Esittämäsi sinänsä järkevät toimenpiteet eivät ikinä tule kelpaamaan suvaitsevaisille, koska niiden tuloksena Suomen väestö ei muuttuisi heidän haluamansa suuntaan.

Voit perustella toimenpiteesi miten syrjimättömästi tahansa, mutta jos lopputulos on se, että Suomeen ei tule valtavaa määrää lähi-itäläisiä ja afrikkalaisia, toimenpiteesi ovat rasismia, eivätkä suvaitsevaiset suvaitse rasismia.

Meillä on vastassamme raivohulluja fanaatikkoja, jotka (ihan ymmärrettävästi) vihaavat itseään ja sen vuoksi vihaavat Suomea, suomalaisuutta ja suomalaisia ja haluavat tuhota ne.

Eli siinä mielessä on ihan sama mitä sinä ehdotat: kaikki on rasismia.

JoKaGO

Quote from: Spesialisti on 14.04.2018, 19:24:07
En edes tiennyt tämmöisestä Tuukka Kurusta. Ilmeisesti en seuraa skeneä enää niin aktiivisesti. No, tuskin tällä Persujen kannatukseen kauheaa lovea tulee kun edes kaltaiseni nuiva ei tunne jotain mestarijugendista ulos kengittyä rotuöyhöttäjää?

Niin. Tässä on kai se pointti, että jos tuo joku "mestarijugendista ulos kengitty rotuöyhöttäjä" olisi pidetty puolueessa ja päästää suustaan sopivan sammakon, niin media on työntämässä karvatollomikkiä Jussin suuhun. Kaksi viikkoa otsikoissa, ja arvaat varmaan, miten paljon PS:n suosio saisi osumaa.

Jouko Piho

Quote from: Skeptikko on 14.04.2018, 11:54:48
Quote from: ikuturso on 14.04.2018, 11:46:49
Luen yleistämistä. Siis jos ei kannata valkonationalismia, se tarkoittaa, ettei ihmisten syntyperä (esim alkuperämaa, kansalaisuus) saisi merkitä mitään. Miksi kansallisvaltioihin pitäisi sekottaa mitään rotuaspektia? Kaikki samalle viivalle kuulostaa taas siltä, että jos ei kannata valkonationalismia, niin automaattisesti ajattelisi, että Suomen sosiaaliturva kuuluu kaikille?

Itseäni on ihmetyttänyt näissä valko/etnonationalismiajatuksissa mm. se, että ne ovat ainakin kovin puhtaaksi viljellyssä muodossa aika kaukana reaalitodellisuudesta. Esimerkiksi on suhteellisen runsaasti henkilöitä, joiden vanhemmat ovat eri roduista/etnisyyksistä, joten ei tästä oikein ole nähtävissä mitään realistisia mahdollisuuksia mihinkään superpuhtaisiin etnovaltioihin palaamisesta. Ja ylipäätään olisi syytä muistaa, että ne ns. puhtaat etnisyydetkin ovat oikeasti historian aikana erilaisista taustoista tulleita sekoituksia.

Ei superpuhtautta haetakaan. Junes Lokka on hyvä esimerkki. Hän on puoliksi marokkolainen, mutta täysin suomalainen etnonationalisti.