News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Masentunut mamu

Started by beetleking22, 25.10.2017, 19:22:13

Previous topic - Next topic

vihapuhegeneraattori

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:48:40
Quote from: Tappivanukas on 25.10.2017, 19:35:13
Maahanmuuttaja joka tarvitsee kotouttamista on haittamaahanmuuttaja. Se PS rp jota minä äänestän vastustaa haittamaahanmuuttoa.

Kotoutuminen tapahtuu käymällä koulunsa, menemällä töihin ja elämällä lakien mukaan, vaatimatta ja hyväksymättä mitään etuoikeuksia ja helpotuksia. Näin kun teette muutaman sukupolven niin se on siinä.

Kun tarkoitan kotouttamista, en tarkoita mitään tukien antamista tai jotain laiva matkoja. Esim Maahanmuuttajia pitäisi pistää asumaan Suomalaisissa lähiöissä. Itse asuin Suomalaisessa lähiössä kun Suomeen tultiin, niin siinä tuli opittua Suomen kieltä ja kulttuuria.  Suomen kansalaisuuden pitäisi ansaita vaikkapa työllä. Jos saat työstä enemmän rahaa kuin siitä, että istut kotona, niin se houkuttaa monia ihmisiä väkisin töihin. Kansalaisille pitäis ainoastaan antaa sossu luxuurin.

Oikea asenne sulla on ollut maahan kotoutumiseen ainakin.

Itse olen sitä mieltä että tuolla asenteella varustetut saa tulla, muut pitää potkia vittuun. Ei tule silloin mitään kotouttamisongelmia.

Jos taas itse koet olevasi jotenkin ulkopuolinen koska olet kotoutunut mamu, niin se on oman pääsi sisällä. Tule käymään vaikka Hommakerhossa joskus jos kaipaat hiukan sosiaalista kanssakäymistä kantisten kanssa. Heck, pistä mulle privaa jos asut PK seudulla, mennään vaikka tuopilla ja voit kertoa asioista omasta näkökulmastasi. Mielelläni kuuntelen kotoutuneiden mamujen kokemuksia, kotoutumattomistahan ei tule muuta kuin kitinää ja rasismiulinaa.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

beetleking22

Quote from: Skeptikko on 25.10.2017, 20:24:51
Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:22:13
Itse olen syntynyt perheeseen jonka kansa ei ole onnistunut integroitumaan Suomeen jo monta kymmentä vuotta. Olen toisen polven maahanmuuttaja. Mua masentaa se asia, että tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua. On niin helvetin masentavaa kantaa tätä saatanan loisia korttia jo monta vuotta.

Jossain määrin voi yrittää auttaa muita, oli kyse sitten integroitumisesta Suomeen tai jostain muista asioissa, kuten ihmisten tietoteknisissä ongelmissa, opinnoissa, tyhmien ratkaisujen tekeminen elämässään päihteiden käyttämisessä  tms. Kuitenkaan loputtomasti ei voi toisten puolesta elää, vaan ensisijainen vastuu on kullakin ihmisellä itsellään tehdä se työ. Toisten puolesta ei pysty elämään heidän elämäänsä, mutta on hyvä, jos joskus pystyy kuitenkin auttamaan ja neuvomaan toimivampaan suuntaan.

Kyllä olen samaa mieltä. Tarkeintä minun mielestäni oli se, että me  liikuimme paljon Suomalaisten kanssa. Maahanmuuttajia ei kannata jättää asumaan mamujen keskenään.

QuoteSille, että millaiseen perheeseen, sukuun, etniseen ryhmään tms on sattunut syntymään, ei kukaan pysty vaikuttamaan. Sen sijaan omaan pärjäämiseensä voi usein vaikuttaa, vaikka toki osalla on paremmat lähtökohdat pärjäämiseen erilaisista syistä kuin toisista. Toivon mukaan olet kuitenkin saanut omaa elämääsi ohjattua toimivampaan suuntaan.

Kiitos. Olen itse kärsinyt paniikkihäiriöstä ja jouduin jossain vaihessa sen takia kuntoutukseen. Onneksi pääsin siitä irti ilman mitään lääkitystä. Me tulimme Suomeen rutiköyhinä, mutta silti Suomessa pärjättiin. Köyhyys on Suomessa Rikkauss jos vertaat sitä lähi-idän tai Afrikan köyhyteen. Mutta mielenterveys onglemat ovat ne asiat jotka tekee Suomalaisista oikeasti köyhiä.

QuoteVoin olla väärässä, mutta minulle on muodostunut siitä oma käsitykseni. Ei minusta sitä kuitenkaan kannattaisi hävetä, vaikka jotkut toiset samasta maasta kotoisin olevat ovatkin pärjänneet huonommin. Viime kädessä et ole heistä vastuussa, et voi heihin paljoa vaikuttaa - vaan ainoastaan itseesi.

Mä pelkään vaan sitä, että ihmiset suhtautusivat minuun huonosti jos tietäisivät mistä päin kotoisin olisin.

Oma vaikutelmani on se, että jos kyse on siitä maasta, kuin luulen - että ensimmäisen polven maahanmuuttajat ovat keskimäärin kotoutuneet aika huonosti. Hyvin suuri osa ei puhu juurikaan suomea, käy töissä, päivät kuluu satelliittikanavia katsomalla ja oikeaa kunnon elämää ei ole Suomessa, vaan se on jäänyt vanhaan kotimaahan, johon pidetään yhteyksiä ja ehkä jollain tavalla hyvin vajaassa mielessä yritetään elää sitä elämää Suomessakin, vaikka elämänpiiri tuppaa jäämään aika kapeaksi ja usein on siihen liittyen erilaisia konflikteja niin suomalaisten kanssa, kuin myös oman etnisen ryhmän kanssa.

Sen sijaan minusta vaikuttaa siltä, että toisessa polvessa on tapahtunut jo kehitystä parempaan suuntaan. Lapset puhuvat suomea, työllistyminen on jo parempaa, mutta valitettavasti koulutustaso ja osaltaan sitä kautta ansiotaso jää keskimäärin jälkeen muusta väestöstä. Lisäksi vanhempien heikko tai olematon kielitaito ja heikko pärjääminen Suomessa kuormittaa usein paljon lapsia. Lapset joutuvat ikään kuin ennenaikaiseen vanhemman rooliin jo alaikäisenä ja jossain mielessä vanhemmat taas lapsen rooliin - hieman samaan tapaan kuin usein ilmeisesti on alkoholistiperheissä. Toivottavasti kolmannessa sukupolvessa on asiat vielä paremmin. Yritän omalta osaltani vaikuttaa rajallisilla resursseillani siihen suuntaan. Jos kuitenkin holtiton massamuutta jatkuu, on vaikea nähdä, että miten siitä pystyttäisiin selviämään kunnialla, kun jo paljon pienemmänkin muuttoilmiön myötä on integraatio osoittautunut niin raskaaksi ja vaikeaksi.

Meidän perheessä äiti aina hoiti taloa ja lapsia. Isä teki töitä ja opiskeli. Isä oli nuori.  Lapset kävivät koulua. Kyllä vanhempien heikko kielitaito jossain määrin vaikuttaa lapsiin, mutta ei niin paljon, etteivätkö he pärjäisi työelämässä. Vanhemmat joutuvat lapsien rooliin, koska joutuvat aloittamaan kaiken alusta vanhana ja se ei näköjään vain houkuta heitä, koska he pystyvät pärjämään sosiaalin avulla ja normaaleista töistä saa saman verran palkkaa kuin vain istuisi kotona.  He eivät tajua, sitä asiaa, että se tulee vaikuttamaan Suomalaiseen yhteiskuntaa. Siinä näkyy koulutuksen huono taso omassa lähtömaassa..  Kulttuuri sekä heikko koulutustaso voivat vaikuttaa näihin asioihin. Irakissa esim naiset voivat ollain vain Politiikkoja, opettajia, lääkäreitä tai sairaanhoitajia. Muita aloja ei  naisille ole tarjolla.  Suurin osa äiteistä on kotiäitejä. Isät tekee raskasta työtä ja palkka on mitätön, mutta sillä voi pärjätä.

Puhun vain omasta puolestani, mutta ainakaan minä en nimenomaan halua, että tähän maahan muodostuu huonosti integroituneita ryhmiä ja rinnakkaisyhteiskuntia, joiden pärjäämisessä on suuria ongelmia ja sitä kautta vakavia sosiaalisia ongelmia, rikollisuuden lisääntymistä jne. Tällaista kehitystähän on tupannut olemaan valitettavasti aika väistämässä niissä länsimaissa, joihin on ollut runsasta humanitaarista massamuuttoa heikommin kehittyneistä maista ja myös siksi minusta on ehdottoman tärkeää rajoittaa muuttomääriä.

Mitä sitten tulee henkilöihin, jotka muuttavat Suomeen, niin vastustan sitä että integraation sijaan ylläpidetään väkisin pakkotuputettua monikulttuurisuutta aidomman integraation sijaan. Näen ideologisen monikulttuurisuuden johtavan vain vastakkainasettelun kärjistymiseen, rinnakkaisyhteiskuntien syntyyn ja siihen, että tänne muuttavat henkilöt eivät tule sopeutumaan ja pärjäämään kunnolla, koska heidät väkisin yritetään pitää jonkinlaisessa lähtömaansa kulttuurissa tai ainakin sen irvikuvassa, sen sijaan että he saisivat kunnolla omaksua suomalaista yhteiskuntaa, verkostautua ja ystävystyä suomalaisten kanssa jne.

Näen, että tänne muuttavien humanitaaristen maahanmuuttajien osalta pitäisi vaatia ainakin useamman vuoden aikajänteellä enemmän aitoa halua integroitua suomeen. Suomen kielen opiskelu on ainakin vähimmäisvaatimus ja on surullista nähdä, että niin moni ensimmäisen polven maahanmuuttaja ei osaa edes vuosikymmenten oleskelun jälkeen oikeastaan edes suomen kielen alkeita, vaan ainoastaan muutamia sanoja ja fraaseja. Syytän tästä epäonnistumisesta sekä näitä maahanmuuttajia itseään, että myös sitä, ettei heiltä ole aidosti myöskään vaadittu tätä, vaan lykätty vain sossun luukulle, ilman todellisia vaatimuksia esimerkiksi parin vuoden sisällä opetella suomen kielen perusteet ehtona sille, ettei tukitasoa aleta vähitellen laskemaan.

Minulle sinällään ihmisten rodulla, etnisellä taustalla tms ei ole juurikaan väliä. Paras ystäväni on maahanmuuttaja muslimimaasta, mutta käytännössä enemmän tai vähemmän uskonnoton. Sen sijaan en näe mahdolliseksi ystävystyä minkään äärimuslimien kanssa, jotka suhtautuvat vihamielisesti tai jopa murhanhimoisesti uskonnollisten oppiensa takia minuun, eikä minusta tällaisia ihmisiä pitäisi edes päästää Suomeen aiheuttamaan ongelmia. Me emme voi äärimuslimien ongelmia ratkaista heidän puolestaan, mutta päästämällä äärimuslimit Suomeen, voimme tuoda heidän ongelmansa Suomeenkin ja raunioittaa tämänkin maan.

Olen samaa mieltäsi kanssasi ja mulla ei ole paljon sanottavaa. Koska olen vähemmistö muslimi perheestä,, eli shia muslimit. Niin me vihataan Ääri muslimeita sydämmestämme.

beetleking22

Quote from: MW on 25.10.2017, 21:04:55
Quote from: Sator Arepo on 25.10.2017, 20:55:37
Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:48:40Kun tarkoitan kotouttamista, en tarkoita mitään tukien antamista tai jotain laiva matkoja. Esim Maahanmuuttajia pitäisi pistää asumaan Suomalaisissa lähiöissä.
QuoteItse asuin Suomalaisessa lähiössä kun Suomeen tultiin, niin siinä tuli opittua Suomen kieltä ja kulttuuria.  Suomen kansalaisuuden pitäisi ansaita vaikkapa työllä. Jos saat työstä enemmän rahaa kuin siitä, että istut kotona, niin se houkuttaa monia ihmisiä väkisin töihin. Kansalaisille pitäis ainoastaan antaa sossu luxuurin.

Aikaisemmin sanoit olevasi toisen polven maahanmuuttaja. Siis tulitko porukalla, vai isäsi kasseissa?

Melkein isäni kasseista.. Tulin siis 0 vuotiaana SUomeen. Olen ite menny näitten termien kanssa sekaisin. Anteeksi.

beetleking22

Quote from: Abdul Reis on 25.10.2017, 21:12:48
Olen pahoillani tilanteestasi. Yhteiskuntaan integroituminen ei kuitenkaan ole kenenkään muun kuin sinun ja kansasi vastuulla. Ensimmäinen askel sopeutumiseen voisi olla päästää irti tuosta ajatuksesta, että valtion/yhteiskunnan/puolueiden/jonkun muun kuin teidän itsenne pitäisi tehdä asialle jotain. Ymmärrän että se ei ole välttämättä helppoa, varsinkin kun monet päättäjätkin puhuvat siihen malliin että yhteiskunnan vastuulla on tehdä sitä ja tätä, milloin kenenkin puolesta. Tällainen on kuitenkin hyvin haitallinen ajatusmalli erityisesti sinulle ja muutenkin maahanmuuttajille itselleen, koska se käytännössä estää teitä ottamasta vastuuta itsestänne. Eikä maahanmuuttajia voi kauheasti syyttää tästä, koska ajatus on aivan selvästi syötetty teille päättäjien toimesta, mistä lie syystä.

Otetaan referenssiksi tataarit. Silloin kun he tulivat Suomeen, ei todellakaan ajateltu että "tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua". Heidän oli pakko sopeutua itse täkäläisiin oloihin ja olla vastuusta elämisestään, koska ei ollut mitään muutakaan tahoa joka sen olisi tehnyt. Suomalaisetkin oppivat arvostamaan tataareja, koska he pystyivät pitämään huolen itsestään.

Hienoa, jos sinä edes haluat sopeutua ja elät maan tavalla. Ei sitä yksi ihminen paljon muuta voi. Olisi mukavampi sanoa jotain rohkaisevaa tyyliin kyllä se siitä, mutta en usko että maahanmuuttajilla tulee olemaan kovin helppoa. Kannattaa varautua siihen, että mitä enemmän maahanmuuttajia Suomeen tulee, sitä kielteisemmin kantaväestö suhtautuu heihin.

Kun puhun koututtamisesta, niin toistan en tarkoita sitä, että annetaan tukia siitä, että menee opiskelemaan kieltä. Tai jotain laivamatkoja  jne. Vaan maahanmuuttajia  pitää houkuttaa menemään töihin ja opiskelemaan kieli ja kansalaisuutta ei pidä antaa sillä tavalla, että istuu vain kotona. Monella mamulla joka tulee Suomee on tosi heikko koulutus ja kielitaso.  Maahanmuuttajat pitäisi liikkua Suomalaisten kanssa enemmän kuin itse maahanmuuttajien.  Eikös pientä ryhmää ole helpompi kotouttaa kuin 30-60 tuhannen ryhmä?

Voiko tatareita edes verrata pakolaisiin, koska he ovat asunneet satoja vuosia Suomessa?

beetleking22

Quote from: Mehud on 25.10.2017, 20:37:14
Aloittajan vanhemmat ovat tehneet perustavanlaatuisen virheen jättäessään kotimaansa ja synnyttäen Suomeen jälkeläisiä, joilla ei ole yhtymäkohtia Suomalaiseen kulttuuriin ja yhteiskuntaan. Lähtiessään kotimaastaan, he tuomitsivat jälkeläisensä ikuiseen aloittajan kuvaamaan alemmuuden tunteeseen, jossa he tuntevat olevansa kakkosluokan kansalaisia.

Surullista itsekkyyttä vanhemmilta!

Sori olen nyt sekoittanut noi termit. Siis synnyin omassa kotimaassani ja tulin 0 vuotiaana Suomeen. Saddam jahtasi meitä keihäällä.

Golimar

Ruotsissa on harrastettu kotouttamista niin tehokkaasti että ensimmäisen polven maahanmuuttajat haluavat pois Ruotsista, luultavasti sama tapahtuu Suomessakin.

Turkisk skomakare lämnar Sverige efter 40 år. Norsk reportage från Rosengård
https://www.youtube.com/watch?v=uSJkpJyxB6U

MW

Ymmärtäkää nyt se, rakkaat mamut, että Suomessa voi pärjätä, jos on, niin kuin Suomessa ollaan.

Älkää kuunnelko korvaanne leperteleviä virkaloisia ja muita häiriintyneitä. Jotka ovat itse asiassa melkein teitä isompi ongelma.

Skeptikko

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 21:27:13
Kyllä olen samaa mieltä. Tarkeintä minun mielestäni oli se, että me  liikuimme paljon Suomalaisten kanssa. Maahanmuuttajia ei kannata jättää asumaan mamujen keskenään.

Periaatteessa toki näin varmaan on, mutta käytännössä jos on valtavan suurta massamuuttoa, niin tuppaa käymään niin, että asuinalueet alkavat eriytyä erilaisiin etnisiin ja sosiaalisiin ryhmiin. Eräs syy on white flight -ilmiö, mutta myös usein maahanmuuttajat itse alkavat riittävän suuren kriittisen massan muodostuttua erilaisista syistä hakeutua asumaan lähelle toisia, jotka kuuluvat samaan etniseen ryhmään.

QuoteKiitos. Olen itse kärsinyt paniikkihäiriöstä ja jouduin jossain vaihessa sen takia kuntoutukseen. Onneksi pääsin siitä irti ilman mitään lääkitystä.

Hyvä niin. Tunnen itse erään supisuomalaisen, joka on kärsinyt pahasta paniikkihäiriöstä ja häneen on kokeiltu jos jonkinlaisia pillereitä, mutta elämä on aika huonossa jamassa. En ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että näistä pillereistä on ollut enemmän hyötyä kuin haittaa hänelle, mutta ehkä joillekin muille niistä voi olla apua. Vaikkei se ehkä paniikkikohtauksia olisi parantanutkaan, niin luulen, että hänen olisi kannattanut vain keskittyä ajattelemaan sitä, etteivät kohtaukset ole vaaraksi vaan kyseessä on vain kasa fyysisiä tuntemuksia jotka menevät ohi ja joista voi vaikka yrittää nauttiakin, eikä yrittää sotkea päätään kemikaaleilla päästäkseen eroon oireista, mikä ei edes loppujen lopuksi onnistunut, mutta tulipahan sitten siinä sivussa sotkettua pää entistä pahemmin...

QuoteMä pelkään vaan sitä, että ihmiset suhtautusivat minuun huonosti jos tietäisivät mistä päin kotoisin olisin.

Kenties jotkut voisivat näin tehdä, mutta vain jotkut. Lisäksi, huonosti suhtautuvat tekevät luultavasti joka tapauksessa omat arvauksensa ja toimivat niiden mukaan. Kannattaa kuitenkin joka tapauksessa pyrkiä olemaan hyvä esimerkki niin meille maahanmuuttokriittisille, kuin oman etnisen ryhmäsi edustajillesikin. Kyllähän esimerkiksi Marokossa syntynyt Junes Lokkakin nauttii kunnioitusta maahanmuuttokriittisissä piireissä, vaikka onkin syntynyt Marokossa ja vaikka saa välillä myös kritiikkiäkin osakseen teoistaan.

Olen samaa mieltäsi kanssasi ja mulla ei ole paljon sanottavaa. Koska olen vähemmistö muslimi perheestä,, eli shia muslimit. Niin me vihataan Ääri muslimeita sydämmestämme.

Kannattaa tutustua kaikessa rauhassa meihin maahanmuuttokriitikoihinkin. Kenties vielä huomaat, että meillä on paljon yhteistäkin ja kenties joskus uskaltaudut tulemaan vaikka jonkun mainostamiin Hommakerhoihin tai muihin tapahtumiin. Et muuten olisi ensimmäinen maahanmuuttajataustainen, joita on näkynyt joissain näissä tapahtumissa.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Abdul Reis

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 21:50:36

Kun puhun koututtamisesta, niin toistan en tarkoita sitä, että annetaan tukia siitä, että menee opiskelemaan kieltä. Tai jotain laivamatkoja  jne. Vaan maahanmuuttajia  pitää houkuttaa menemään töihin ja opiskelemaan kieli ja kansalaisuutta ei pidä antaa sillä tavalla, että istuu vain kotona. Monella mamulla joka tulee Suomee on tosi heikko koulutus ja kielitaso.  Maahanmuuttajat pitäisi liikkua Suomalaisten kanssa enemmän kuin itse maahanmuuttajien.  Eikös pientä ryhmää ole helpompi kotouttaa kuin 30-60 tuhannen ryhmä?

En minäkään puhunut pelkästään tuista, vaan laajemmin asenteesta: "Mua masentaa se asia, että tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua." on lainaus omasta tekstistäsi. "Ei ole saatu parannettua" on passiivimuodossa, ja ilmaisee että "jonkun" pitäisi saada integroitumista parannettua. Halusin viestilläni sanoa sen, että se joku olette te maahanmuuttajat itse, ei kukaan muu. Kielen opiskelu ja työn hankkiminen eivät voi olla yhteiskunnan vastuulla, vaan se on teidän tehtävä itse.

Voiko tatareita edes verrata pakolaisiin, koska he ovat asunneet satoja vuosia Suomessa?

Puhuin siitä ajasta jolloin tataarit tulivat Suomeen, joskus 1800- ja 1900-lukujen vaihteessa. Silloin he olivat vasta tulleita, mutta heille ei ollut yhteiskunnan tarjoamaa kieliopetusta eikä kukaan "houkutellut" heitä töihin. Ja silti, tai oikeastaan juuri sen takia, he pärjäsivät hyvin.
"Ja kaikesta huolimatta toivon, kun vanhenen, rukoilen palavasti, että varjeltuisin loppuun saakka kuolemansynniltä nimeltä suvaitsevaisuus. ... Että en koskaan lakkaisi tuomitsemasta vääriä ja vahingollisia asioita, vääriä ja vahingollisia ihmisiä." -Pentti Linkola

beetleking22

Quote from: O. M. Hietamaa on 25.10.2017, 20:19:41
Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 20:07:17
Mutta Suomen väestönkasvu romahtanut maahanmuuton varaan. Tulevaisuudessa ei ole paljon vaihtoehtoja.

Väestön hidas väheneminen, joka sinänsä olisi toivottavaa kaikkialla maailmassa, ei ole romahdus. Viimeksi Suomessa on ollut väestöromahdus 1690-luvulla. Lisäksi 1860-luvulla oli jotain yritystä siihen suuntaan. Nykyisestä väestötilanteesta ei sovi puhua edes samassa virkkeessä 1690-luvun "vanhojen hyvien aikojen" kanssa.

Väestökasvun romahdus siis on talouden kannalta huonoa Suomelle. Mutta se ei ole maailman loppu.

dothefake

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:55:17
Quote from: dothefake on 25.10.2017, 19:52:42
Ei millään pahalla, mutten ymmärtänyt jälkimmäistä lausetta ollenkaan. Vaikeaahan täällä on, jos ei osaa suomea sen verran, että toinen ymmärtäisi, mitä tarkoitettiin. Ylimalkaan kirjoitat suomea varmaan paremmin kuin 99% tänne tulleista, mutta silti en ymmärrä. (Vastaus 19.37.44)

Mitä et esim ymmärtänyt?
Nyt et ymmärtänyt, en ymmärtänyt viimeistä lausettasi. Siinä ei ole päätä eikä häntää.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

beetleking22

Quote from: MW on 25.10.2017, 22:13:28
Ymmärtäkää nyt se, rakkaat mamut, että Suomessa voi pärjätä, jos on, niin kuin Suomessa ollaan.

Älkää kuunnelko korvaanne leperteleviä virkaloisia ja muita häiriintyneitä. Jotka ovat itse asiassa melkein teitä isompi ongelma.

Pärjäisivät paremmin jos luxuuria ei jaettaisin kuin puuroa alkuvaiheessa.  Super köyhille ihmisille noi sosiaali tuet ovat rikkautta.

beetleking22

Quote from: dothefake on 25.10.2017, 22:58:36
Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:55:17
Quote from: dothefake on 25.10.2017, 19:52:42
Ei millään pahalla, mutten ymmärtänyt jälkimmäistä lausetta ollenkaan. Vaikeaahan täällä on, jos ei osaa suomea sen verran, että toinen ymmärtäisi, mitä tarkoitettiin. Ylimalkaan kirjoitat suomea varmaan paremmin kuin 99% tänne tulleista, mutta silti en ymmärrä. (Vastaus 19.37.44)

Mitä et esim ymmärtänyt?
Nyt et ymmärtänyt, en ymmärtänyt viimeistä lausettasi. Siinä ei ole päätä eikä häntää.

Ah sori. Tarkoitin sitä, että mikä on Perusuomalaisten kotoutumispolitiikka? Halla-aho on itse  kritisoinut epäonnistunutta kotoutumispolitiikkaa.

siviilitarkkailija

Masennus on vakava asia. Sen kanssa voi yrittää oppia elämään mutta sille ei saa antaa viimeistä sanaa. Moni mamu päättää päivänsä ihan vain vaikka Suomen sään ja pimeän vuodenajan takia jos masennukselle antaa vallan. Siksi pitäisi oppia nauramaan ja iloitsemaan jokaisesta päivästä. Hyvästä ruoasta ja hyvästä ystävästä yms.

Maahanmuutto on pelkästään mielenterveydelle sellainen haaste että sitä pitää pohtia aidosti ja tosissaan. Moni suomalainen paikkakunta on täynnä sivistymättömiä tai ainakin helvetin huonosti käyttäytyviä ihmisiä niin että sellainen voi masentaa pahasti hyvin sosiaalisesta tai toisenlaisesta tapakulttuurista tulevat. Ikävä sanoa mutta sellainen on Suomi eikä muuksi muutu. Siksi kun tapaa mukavan ihmisen kuten hompanssin, siitä kannattaa pitää kiinni.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

beetleking22

Periaatteessa toki näin varmaan on, mutta käytännössä jos on valtavan suurta massamuuttoa, niin tuppaa käymään niin, että asuinalueet alkavat eriytyä erilaisiin etnisiin ja sosiaalisiin ryhmiin. Eräs syy on white flight -ilmiö, mutta myös usein maahanmuuttajat itse alkavat riittävän suuren kriittisen massan muodostuttua erilaisista syistä hakeutua asumaan lähelle toisia, jotka kuuluvat samaan etniseen ryhmään.

Voiko tuota millään tavalla parantaa?

QuoteKiitos. Olen itse kärsinyt paniikkihäiriöstä ja jouduin jossain vaihessa sen takia kuntoutukseen. Onneksi pääsin siitä irti ilman mitään lääkitystä.
Hyvä niin. Tunnen itse erään supisuomalaisen, joka on kärsinyt pahasta paniikkihäiriöstä ja häneen on kokeiltu jos jonkinlaisia pillereitä, mutta elämä on aika huonossa jamassa. En ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että näistä pillereistä on ollut enemmän hyötyä kuin haittaa hänelle, mutta ehkä joillekin muille niistä voi olla apua. Vaikkei se ehkä paniikkikohtauksia olisi parantanutkaan, niin luulen, että hänen olisi kannattanut vain keskittyä ajattelemaan sitä, etteivät kohtaukset ole vaaraksi vaan kyseessä on vain kasa fyysisiä tuntemuksia jotka menevät ohi ja joista voi vaikka yrittää nauttiakin, eikä yrittää sotkea päätään kemikaaleilla päästäkseen eroon oireista, mikä ei edes loppujen lopuksi onnistunut, mutta tulipahan sitten siinä sivussa sotkettua pää entistä pahemmin...

Jos paniikkihäiriötä ei hoida ajoissa, niin se vie ihmisen pitkään noidan kehään. Noi lääkkeet auttaa jossain määrin, mutta ne on todella koukuttavia. Tuon takia en edes niitä uskoltanut ottaa.  Sinun neuvosi on tosi hyvä, koska se oikeesti auttaa. Itse ajattelin samalla tavalla ja yritin pistää  itseni epämukavuus alueisiin jotka minulla aiheuttivat  paniikkoireita. Mun aivot alkoivat tottumaan noihin tiloihin ja ne eivät enään tuntuneet pahoilta. Paniikkihäiriön pitää vain kohdata kuin mies. Muuten niistä ei ikinä parane.

QuoteMä pelkään vaan sitä, että ihmiset suhtautusivat minuun huonosti jos tietäisivät mistä päin kotoisin olisin.

QuoteKenties jotkut voisivat näin tehdä, mutta vain jotkut. Lisäksi, huonosti suhtautuvat tekevät luultavasti joka tapauksessa omat arvauksensa ja toimivat niiden mukaan. Kannattaa kuitenkin joka tapauksessa pyrkiä olemaan hyvä esimerkki niin meille maahanmuuttokriittisille, kuin oman etnisen ryhmäsi edustajillesikin. Kyllähän esimerkiksi Marokossa syntynyt Junes Lokkakin nauttii kunnioitusta maahanmuuttokriittisissä piireissä, vaikka onkin syntynyt Marokossa ja vaikka saa välillä myös kritiikkiäkin osakseen teoistaan.

Joo olen huomannut, että aika moni mamu kriittinen suvaitsee varsinkin jos heidän kanssaan on samoilla linjoilla politiikan kanssa.

QuoteKannattaa tutustua kaikessa rauhassa meihin maahanmuuttokriitikoihinkin. Kenties vielä huomaat, että meillä on paljon yhteistäkin ja kenties joskus uskaltaudut tulemaan vaikka jonkun mainostamiin Hommakerhoihin tai muihin tapahtumiin. Et muuten olisi ensimmäinen maahanmuuttajataustainen, joita on näkynyt joissain näissä tapahtumissa.

Kiitos tarjouksesta!

beetleking22

Quote from: siviilitarkkailija on 25.10.2017, 23:22:11
Masennus on vakava asia. Sen kanssa voi yrittää oppia elämään mutta sille ei saa antaa viimeistä sanaa. Moni mamu päättää päivänsä ihan vain vaikka Suomen sään ja pimeän vuodenajan takia jos masennukselle antaa vallan. Siksi pitäisi oppia nauramaan ja iloitsemaan jokaisesta päivästä. Hyvästä ruoasta ja hyvästä ystävästä yms.

Maahanmuutto on pelkästään mielenterveydelle sellainen haaste että sitä pitää pohtia aidosti ja tosissaan. Moni suomalainen paikkakunta on täynnä sivistymättömiä tai ainakin helvetin huonosti käyttäytyviä ihmisiä niin että sellainen voi masentaa pahasti hyvin sosiaalisesta tai toisenlaisesta tapakulttuurista tulevat. Ikävä sanoa mutta sellainen on Suomi eikä muuksi muutu. Siksi kun tapaa mukavan ihmisen kuten hompanssin, siitä kannattaa pitää kiinni.

Kiitos paljon kommentista!

En ole siis vakavasti masentunut. Mua vain masentaa miten huono Suomen maahanmuutto politiikka on. Olisi kivempi elää yhteiskunnassa jossa maahanmuutto ei ole iso ongelma eikä siihen keskitytä 24 tuntia mediassa kaiken maailman kriisien ja terroristi iskujen sekä rikollisuuden takia. Tuollaiset asiat kasvattavat varmasti rasismia. Tykkään todella paljon sun asenteesta. Ite nautin pimeästä vuodenajasta joka varmaan tekee musta oudon.. hahaha.. Suomalaiset ovat muutenkin kokonaisuudessa aika suvaitsevaista porukkaa. Jopa enemmän kuin mun alkuperäinen kotimaan

dothefake

Oletko somali, kysyn ihan hyvällä.
-Tytti Tuppurainen

beetleking22

Quote from: dothefake on 25.10.2017, 23:35:09
Oletko somali, kysyn ihan hyvällä.

Irakilainen.

dothefake

Ok, ei mitään sitä vastaan. Vain ihmisten käytös merkitsee.
-Tytti Tuppurainen

Skeptikko

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 23:50:25
Irakilainen.

Osaatko muuten lukea arabiaa? Usein noin nuorena Suomeen tulleet eivät ole opetelleet sitä, mutta jos satut osaamaan, niin sille taidolle voisi olla käyttöä Hommaforumilla esimerkiksi RHC-Facebookryhmän arabiankielisten viestien tulkinnassa. Usein Google Translate toimii niissä aika huonosti, vaikka kirjakielisemmästä arabiasta Google Translate tuntuu selviytyvän paremmin.

Esimerkiksi sen metron hissistä löytämäni tarran arabiankielisestä tekstistä, missä pyydettiin ilmiantoja terriristeista, Google Translate selvisi aika hyvin vaikka sitä ennen olin muuttanut sen kuvasta OCR-palvelulla tekstimuotoon, missä tulee usein jo siitäkin virheitä. Mutta RHC-ryhmän teksteistä tulee usein Google Translatella käännettynä melkoisen käsittämätöntä siansaksaa.

Tässä muuten siis se löytämäni terroristivihjeitä kyselevä tarra:

RHC vapaaehtoiset alkavat väsyä tilanteeseen
https://hommaforum.org/index.php/topic,109108.msg2740078.html#msg2740078

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

beetleking22

Quote from: Skeptikko on 26.10.2017, 00:00:43
Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 23:50:25
Irakilainen.

Osaatko muuten lukea arabiaa? Usein noin nuorena Suomeen tulleet eivät ole opetelleet sitä, mutta jos satut osaamaan, niin sille taidolle voisi olla käyttöä Hommaforumilla esimerkiksi RHC-Facebookryhmän arabiankielisten viestien tulkinnassa. Usein Google Translate toimii niissä aika huonosti, vaikka kirjakielisemmästä arabiasta Google Translate tuntuu selviytyvän paremmin.

Esimerkiksi sen metron hissistä löytämäni tarran arabiankielisestä tekstistä, missä pyydettiin ilmiantoja terriristeista, Google Translate selvisi aika hyvin vaikka sitä ennen olin muuttanut sen kuvasta OCR-palvelulla tekstimuotoon, missä tulee usein jo siitäkin virheitä. Mutta RHC-ryhmän teksteistä tulee usein Google Translatella käännettynä melkoisen käsittämätöntä siansaksaa.

Valitettavasti en vaikka äiti yritti sitä opettaa  :/. Voin kysellä veljeltäni hän sitä osaa.

Skeptikko

Quote from: beetleking22 on 26.10.2017, 00:10:56
Valitettavasti en vaikka äiti yritti sitä opettaa  :/. Voin kysellä veljeltäni hän sitä osaa.

Minullakin on toistaiseksi hankkimani arabian kielen kirjat toimineet lähinnä unilääkkeenä, vähän samaan tapaan kuin ruotsin kielen frekvenssisanakirja 1000 yleisemmästä ruotsin kielen sanasta, josta muistan lähinnä aakkosten alkupäässä olevan sanan - en abborre - ahven.

Toisin voi olla, että puhutun arabian (etenkin irakilaisen version) ymmärtäminen auttaisi jo pitkälle. Jollain nettipalveluillahan pystyy muuttamaan jollain menestyksellä arabialaista tekstiä länsimaalaisella aakkostolla olevaksi (tosin voi olla, että konversio on hieman erilaisen aakkoston ja puuttuvien vokaalimerkkien takia turhan vaikeatulkintaista) versioksi arabiasta. Voi olla, että siitä saa jotain tolkkua, jos ymmärtää puhuttua arabiaa.

Tommi Korhonen

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 21:50:36
Quote from: Abdul Reis on 25.10.2017, 21:12:48
Olen pahoillani tilanteestasi. Yhteiskuntaan integroituminen ei kuitenkaan ole kenenkään muun kuin sinun ja kansasi vastuulla. Ensimmäinen askel sopeutumiseen voisi olla päästää irti tuosta ajatuksesta, että valtion/yhteiskunnan/puolueiden/jonkun muun kuin teidän itsenne pitäisi tehdä asialle jotain. Ymmärrän että se ei ole välttämättä helppoa, varsinkin kun monet päättäjätkin puhuvat siihen malliin että yhteiskunnan vastuulla on tehdä sitä ja tätä, milloin kenenkin puolesta. Tällainen on kuitenkin hyvin haitallinen ajatusmalli erityisesti sinulle ja muutenkin maahanmuuttajille itselleen, koska se käytännössä estää teitä ottamasta vastuuta itsestänne. Eikä maahanmuuttajia voi kauheasti syyttää tästä, koska ajatus on aivan selvästi syötetty teille päättäjien toimesta, mistä lie syystä.

Otetaan referenssiksi tataarit. Silloin kun he tulivat Suomeen, ei todellakaan ajateltu että "tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua". Heidän oli pakko sopeutua itse täkäläisiin oloihin ja olla vastuusta elämisestään, koska ei ollut mitään muutakaan tahoa joka sen olisi tehnyt. Suomalaisetkin oppivat arvostamaan tataareja, koska he pystyivät pitämään huolen itsestään.

Hienoa, jos sinä edes haluat sopeutua ja elät maan tavalla. Ei sitä yksi ihminen paljon muuta voi. Olisi mukavampi sanoa jotain rohkaisevaa tyyliin kyllä se siitä, mutta en usko että maahanmuuttajilla tulee olemaan kovin helppoa. Kannattaa varautua siihen, että mitä enemmän maahanmuuttajia Suomeen tulee, sitä kielteisemmin kantaväestö suhtautuu heihin.

Terminolosesti puhut integraatiosta kotouttamisen sijaan. (lue: toimiva tapa kotiuttaa...)
Valitettavasti integraatio ei ole ollut muodissa politiikassa sitten 80-luvun, eikä oikein edes poliittisesti korrektia sitten 2000-luvun.
Löydät kyllä täältä, nuivista ja myös perussuomalaisista integroivan maahanmuuton kannattajia, mutta on totta että edes Soinin vesittämät Persut ole oikein uskaltaneet puhua integroivasta maahanmuuttopolitiikasta. Persutkin ovat erehtyneet puhumaan retoriikkansa vastustajiensa termein. Toivottavasti uusi Persut tuon korjaa.

Olet paljolti oikeassa, jos tulija on vahvasta kulttuurista ja yhteisö on riittävän iso, niin ei integraatiota tapahdu jollei ole selkeästi insentiiviä siihen. Ja siinä olemme samaa mieltä.

Asia on perimmiltään ihan yksinkertainen, mutta milloin meidän poliitikkomme sen näkevät? Vihervasemmisto ei koskaan, muilla voisi olla toivoa.

Lähetetty minun Jolla laitteesta Tapatalkilla

Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Mehud

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 22:05:24
Quote from: Mehud on 25.10.2017, 20:37:14
Aloittajan vanhemmat ovat tehneet perustavanlaatuisen virheen jättäessään kotimaansa ja synnyttäen Suomeen jälkeläisiä, joilla ei ole yhtymäkohtia Suomalaiseen kulttuuriin ja yhteiskuntaan. Lähtiessään kotimaastaan, he tuomitsivat jälkeläisensä ikuiseen aloittajan kuvaamaan alemmuuden tunteeseen, jossa he tuntevat olevansa kakkosluokan kansalaisia.

Surullista itsekkyyttä vanhemmilta!

Sori olen nyt sekoittanut noi termit. Siis synnyin omassa kotimaassani ja tulin 0 vuotiaana Suomeen. Saddam jahtasi meitä keihäällä.

Saddam ei jahtaa teitä enää keihäällä, joten voisit tuntea itsesi arvokkaaksi ykkösluokan kansalaiseksi omaa maata rakentaessasi.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Malla

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 23:24:18
Jos paniikkihäiriötä ei hoida ajoissa, niin se vie ihmisen pitkään noidan kehään. Noi lääkkeet auttaa jossain määrin, mutta ne on todella koukuttavia. Tuon takia en edes niitä uskoltanut ottaa.  Sinun neuvosi on tosi hyvä, koska se oikeesti auttaa. Itse ajattelin samalla tavalla ja yritin pistää  itseni epämukavuus alueisiin jotka minulla aiheuttivat  paniikkoireita. Mun aivot alkoivat tottumaan noihin tiloihin ja ne eivät enään tuntuneet pahoilta. Paniikkihäiriön pitää vain kohdata kuin mies. Muuten niistä ei ikinä parane.

Hyvä! Itse aloin saada paniikkkikohatuksia aikana, jolloin häiriötä ei tunnettu, ja se oli johtaa kierteeseen: pelkäsin kohtauksia jo etukäteen. Ne myös hävettivät, koska ne leimattiin luulosairaudeksi ja huomiohakuisuudeksi (vaikka huomio oli pahinta). Sitten opin paperipussiniksin (kohtauksiin liittyi aina voimakas hyperventilaatio) ja ja vähän myöhemmin hengitystekniikoita. "Kotoutin" itseni. Nyt, jos paniikki on iskeäkseen, ajattelen -- kuin nainen  :) --, että tästä on ennenkin selvitty, ei hätää. Jos joku katsoo kieroon, katsokoon.
En usko että siitä ikinä kokonaan "paranee", se on reaktiotapa. Mutta sen kanssa voi elää.
Kaikkea hyvää sinulle.

siviilitarkkailija

QuoteOtetaan referenssiksi tataarit.

Otetaan vaan. Oletko oikeasti miettinyt #piip piip# vertaa mitä oikeasti referoit? Mutta kun nyt otit esimerkin niin..pyyhitään muutama ämpäri- ja kommariyliopiston istuttama valhe pois höpöhöpöpuheesta joka tuskin on oma keksintösi vaan todennäköisesti toistettu mamu-moku valhe jolla nykysekoilua yritetään myydä. Tämä ei siis ole henkilökohtaista vittuilua vaan ikävä historiallinen fakta Suomesta ja tataareista joka unohtuu ja unohdetaan.

QuoteSilloin kun he tulivat Suomeen

1. Silloin ei ollut Suomen tasavaltaa vaan Suomen suuriruhtinaskunta jolla oli autonomia. Niin autonominen se ei ollut ettäkö olisi itse saanut päättää kuka tulee maahan ja kuka ei. Päätöksen teki Venäjän tsaari krimin sodan ja väkivaltaisuuksien seurauksena. Tataarit olivat ongelma Venäjällä. Ongelma pakkosiirettiin Suomeen. Ei enää tsaarilla ongelmaa krimillä.

Quoteei todellakaan ajateltu että "tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua".

Itseasiassa kyllä oli. Krimin ja balkaninsotien aikana turkkilainen integroi venäläisiä siviilejä kuoliaaksi minkä venäläiset maksoivat samalla mitalla muslimeille. Sodat olivat siviileille varsin kamalia.

QuoteHeidän oli pakko sopeutua itse täkäläisiin oloihin ja olla vastuusta elämisestään, koska ei ollut mitään muutakaan tahoa joka sen olisi tehnyt.

Paitsi Venäjän Keisarillinen armeija joka oli ko tataarit alunperin haalinut ja paimentanut Suomeen rauhoittumaan. Tataarit eivät olleet itse lainkaan huvittuneita tai iloisia pakkomuutostaan eivätkä integroituneet n 100 vuoteen. Säätynsä ja kulttuurinsa mukaan muodostivat oman etnisen yhteisön Helsinkiin jossa naimisiin meno ja sosiaalinen elämä oli tiukasti valvottua.
Suomalaisetkin oppivat arvostamaan tataareja, koska he pystyivät pitämään huolen itsestään.

...Itseasiassa tataarit pitivät ihan hyvin huolta itsestään hyvin nopeasti. Arvostusta tataarit saivat kun Suomi taisteli itsenäisen Suomen 1917-1918  ja 2-maailmansodan melskeissä. Tataarien kanssa bisnekset ja pikku petokset jäivät tämän rinnalla pois kun kunnon tataari näytti että juo olutta ja syö possua -> ovat sittenkin hyviä ihmisiä. On mainittava että 1917-1918 oli liikettä pois Suomesta mutta moni tataari oli jo suomalaistunut. Tsaarin juoni oli kuin olikin onnistunut.

Ps pitkä juttu mutta kertokoon sen että suomalaiset kuten irakilaiset koostuvat kansoista joilla on tarina. Se että joku on Irakista tai Suomesta ei kerro vielä mitään.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

nollatoleranssi

On semmoinen sana kuin "rakenteellinen rasismi". Tämä sana on kehitetty selittämään kaikkia mahdollisia ongelmia. Sanan tarkoitus on kuvailla sitä, että vähemmistöjä sorretaan kerta toisensa jälkeen, mutta sen voi nähdä myös toisella tavalla.

Termi ei suoranaisesti tarkoita tätä, mutta sen voi tulkita tällä tavalla. Voidaan ajatella, että on erilaisia häiriöitä kielen oppimisessa ja kehityksessä. Tämän takia tietty väestö saa kerta toisensa jälkeen keskimäärin huonompia arvosanoja. Sen seurauksena pääsy kouluihin ja työpaikkoihin vaikeutuu. Lopulta henkilö ei itsekkään usko omiin mahdollisuuksiin ja ei edes yritä erikoisemmin. Lisäksi ovat tietyt kulttuuriset tavat, joista irtipääseminen on vaikeaa. Ongelmat lisäävät ongelmia ja kierre on valmis.

Positiivisella syrjinnällä voidaan mahdollisesti vähentää vastaavia haittoja vähäisessä mittakaavassa, mutta ainoa todellinen muutos lähtisi yhteisöistä ja yksilöistä itsestään. Yhteisöjen pitäisi tehdä laajemmin yhteistyötä erilaisten suomalaisyhteisöjen kanssa ja tätä kautta saada integraatiota paremmaksi. Yksilötasolla ainoastaan oma halu viedä asioita eteenpäin ja oppia uutta on tärkeää.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

guest8096

Miksei valtio tee mitään hyväksemme... Kannattaa sen sijaan kysyä, mitä itse voi tehdä valtion hyväksi. Silloin oma maakaan ei olisi sellainen persläpi.

Hamsteri

Persujen tai muiden puolueiden ei ole tarkoitus integroida ketään. Hamsteri tosin voi integroida nyt antaen lyhyen nyrkkisääntölistan:

*Opettele kieli hyvin.

*Keksi jotain järkevää tekemistä: Yleensä se on työ, opiskelu ja/tai harrastukset.

*Käy vähintään kerran vuodessa saunassa.

*Kannattaa tähdätä johonkin, vaikka jonkin omistamiseen. Jos omistaa edes vähänkin vaikka veneen tai metsää tms. niin voi nurkkapatriooteilla muiden kanssa helpommin, kun on jotain menetettävää.

*Vältä lain rikkomista.
---------

Tämä matriarkaalinen YH-äiti Suomi voi tuntua häröltä mestalta, mutta niin se tuntuu osasta kantaväestön miehistäkin.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

nollatoleranssi

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 23:06:17
Ah sori. Tarkoitin sitä, että mikä on Perusuomalaisten kotoutumispolitiikka? Halla-aho on itse  kritisoinut epäonnistunutta kotoutumispolitiikkaa.

Ei sellaista olekkaan. Ainoa keino on vain sopeutua parhaimpansa mukaan joukkoon. Mitä heikompi olet (et fyysisesti, vaan lähinnä kokonaistilanteen kannalta, varsinkin miehet siitä huolimatta hyötyvät fyysisyydestäkin), niin sitä todennäköisemmin kohtaat enemmän vihaa. Mitä paremmin sopeudut ja saat asioita sujumaan, niin sitä enemmän kohtaat hyviä asioita.

Tietty väestö on aina vihamielistä tekisipä mamut mitä hyvänsä. Toiset puhuvat näennäisesti mamujen puolesta saadakseen lähinnä omia etuisuuksia. Suomessa ainoa keino on oppia elämään ja löytää oikeat ihmiset tueksi tai sitten vaihtoehtona on muuttaa muualle.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/