News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Masentunut mamu

Started by beetleking22, 25.10.2017, 19:22:13

Previous topic - Next topic

Alabama

Lainaan Emoa:

QuoteMiten toisen polven maahanmuuttaja puhuu/kirjoittaa tällaista suomea? Kenen pitää maan valtakieli opiskella puolestasi? Olet syntynyt Suomessa, mikset kirjoita hyvää suomea?

Tämä minuakin ihmetyttää. Teoriassa vauvana Suomeen saapunut Beetleking on varsinainen maahanmuuttaja, mutta käytännössä Suomessa vauvasta asti kasvaneena käytännössä toisen polven muuttaja. Kaikki minun tuntemani -sekä vauvana/pikkulapsena tulleet että uudessa maassa syntyneet- mamulapset puhuvat ja kirjoittavat maan kieltä ihan yhtä hyvin kuin kanta-asukkaatkin. Eivätkä valita edes sitäkään, että heitä jotenkin kohdeltaisiin huonommin kuin muita. Kaikki on mamun omasta suhtautumisesta ja sopeutumisesta kiinni. Ihan turha vierittää syytä kanta-asukkaiden niskoille. Ehkä beetlekingin oma asenne on syynä huonoon oppiseen tai sitten tässä koko tässä tarinassa on jotakin mätää...
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

guest8096

Quote from: dothefake on 28.10.2017, 06:47:04
En ymmärrä kuinka tultiin toimeen 60- ja 70- luvuilla. Ne olivat kuitenkin elämäni onnellisinta aikaa. Eikä edes kovin ummehtunutta, interreilattiin ihan urakalla.

Minä ajattelen niin, että paras aika on vielä edessäpäin.

Alabama

Quote from: Alabama on 28.10.2017, 09:24:27
Lainaan Emoa:

QuoteMiten toisen polven maahanmuuttaja puhuu/kirjoittaa tällaista suomea? Kenen pitää maan valtakieli opiskella puolestasi? Olet syntynyt Suomessa, mikset kirjoita hyvää suomea?

Tämä minuakin ihmetyttää. Teoriassa vauvana Suomeen saapunut Beetleking on varsinainen maahanmuuttaja, mutta käytännössä Suomessa vauvasta asti kasvaneena käytännössä toisen polven muuttaja. Kaikki minun tuntemani -sekä vauvana/pikkulapsena tulleet että uudessa maassa syntyneet- mamulapset puhuvat ja kirjoittavat maan kieltä ihan yhtä hyvin kuin kanta-asukkaatkin. Eivätkä valita edes sitäkään, että heitä jotenkin kohdeltaisiin huonommin kuin muita. Kaikki on mamun omasta suhtautumisesta ja sopeutumisesta kiinni. Ihan turha vierittää syytä kanta-asukkaiden niskoille. Ehkä beetlekingin oma asenne on syynä huonoon oppiseen tai sitten tässä koko tässä tarinassa on jotakin mätää...

Pitää vähän tarkentaa, oikeastaan korjatakin omaa viestiä. Minun tuntemani mamulapset ovat joko orientaali-eurooppalaissekoituksia tai molempien vanhempien ollessa toisesta Euroopan maasta. Näillä lapsilla ei ole kielen oppimisen kanssa minkäänlaisia ongelmia. Toisin voi olla ympäristössä, jossa kaikki mamuperheen kontaktit ovat toisten samanlaisten mamujen kanssa. Jos perheessä ei lisäksi harrasteta lukemista -kaikki kulttuurit eivät ole yhtä "lukevaisia" kuin mitä Suomen kulttuuri- niin lopputulos koskien kielenopiskelua voi olla aika surkea. Ensimmäinen mamusukupolvi edes osaa puhua äidinkieltään, mutta toinen sukupolvi ei ehkä osaa kunnolla mitään kieltä.
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Kari Kinnunen

On se niinkin, että integroituupa mamu kuinka hyvin tahansa hän on kuitenkin mamu.

Hänellä ei ole samaa taustaa kuin pottunokalla. Pottunokalla joka on luonut tämän impivaaralaisen junttilan ja joitakuita muitakin hyviä asioita, kuten vaikka julkisen terveydenhuollon.

Suomi on suomessa asuvan asuvan kansan luomus, se suomi jonka olemme tunteneet on pottunokkaisten ja persjalkaisten rehupunttien luoma. Ainakin ollut ihan kiva paikka.

Pikkuhiljaa siellä mihin on asettunut toisenlaisen perinteen omaavia aukkaita ompivaaralaisuus on todellakin kadonnut. Se, että onko muutos hyvä vai huono asia lienee makuasia.

beetleking22

En todellakaan ole syyllistäny ketään siitä. Vaan mua masentaa se, että asiat eivät ole muuttuneet moneen vuoteen. Eikä meidän vastuu kotouttaminen kaltaisiani ole näköjään toiminut vieläkään.

Miten toisen polven maahanmuuttaja puhuu/kirjoittaa tällaista suomea? Kenen pitää maan valtakieli opiskella puolestasi? Olet syntynyt Suomessa, mikset kirjoita hyvää suomea?

Suomalaiset ovat kovin masentunutta kansaa. Niiltä osin olet onnistunut kotoutumaan, jos masentaa  :)

Ei kenenkään. Oikeesti alkaa jo ärsyttämään tämä pilkunviilaus. Selitin jo moneen kertaa asian, mutta tänne tulee liian paljon porukkaa. Miten minut pitäisi reagoida siihen, että joku täällä kehuu ja toinen  samalla dissaa äidinkieltäni?

Minä en ole masentunut vakavasti. Suomen huono maahanmuuttopolitiikka masentaa mua vähäsen.

Maija Poppanen

^ Mulle on vieläkin hiukan epäselvää, mitä sen varsin abstraktin käsitteen - maahanmuuttopolitiikka - pitäis tehdä, et se ei kävis masentamaan  ???

Siili

Quote from: beetleking22 on 29.10.2017, 11:26:51
Suomen huono maahanmuuttopolitiikka masentaa mua vähäsen.

Onko sinulla käytännön ehdotuksia, miten siitä voisi parantaa?  Mistä maasta pitäisi ottaa mallia?

beetleking22

Quote from: Alabama on 28.10.2017, 09:24:27
Lainaan Emoa:

Kyllä minäkin osaan kirjoittaa ihan samalla tasolla kuin  kantasuomalainen, mutta porukat tuomitsee minun koko Suomen kielen tuon viestin perusteella jonka olin kirjoittanut kasuaalisesti. En tienny, että täällä on paljon äidinkielen tarkkailijoita. Seuraavalla kerralla lupaan kirjoittaa paremmin jos tekee minusta  enemmän kantasuomalaisen.

Minä en ole syyttänyt kanta-asukkaita. Tiedän varsin hyvin, että maahanmuutto integroituminen on myös maahanmuuttajasta kiinni. Tämä on kyllä viimeinen ketju jonka teen hommafoorumissa.

Skeptikko

Minä en ole masentunut vakavasti. Suomen huono maahanmuuttopolitiikka masentaa mua vähäsen.

Asiasta kolmanteen, asutko pääkaupunkiseudulla ja voiko sinua hyödyntää kääntämään puhuttua arabiaa suomeksi ja päinvastoin maahanmuutto-ongelmiin liittyvissä kysymyksissä, jos saan järjestettyä tapaamisen jossa tällaista taitoa tarvittaisiin?

Törmäsin nimittäin arabialaiseen turvapaikanhakijaan, joka on yrittänyt varoittaa huijariturvapaikanhakijoista, jotka kuulemma voivat olla vaarallisiakin. Käsittääkseni hän on yrittänyt puhua asiasta mm. poliisille ja maahanmuuttoviranomaisille, mutta nämä eivät ole vaikuttaneet olevan kiinnostuneita asiasta. Olen jutellut hänen kanssaan jonkin verran, mutta konekäännöksen kautta kommunikoidessa kaikki asiat eivät kuitenkaan välity ymmärrettävästi, emmekä ole ymmärtäneet sen vuoksi täysin toisiamme. Mielestäni voisi olla mielenkiintoista saada tästä asiasta lisätietoa esimerkiksi Hommaforumille ja kenties Suomen Uutisiinkin, jos kerran viranomaisia ja ehkäpä ei valtavirran tiedotusvälineitäkään asia kiinnosta.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

Quote from: beetleking22 on 29.10.2017, 11:45:49
Tiedän varsin hyvin, että maahanmuutto integroituminen on myös maahanmuuttajasta kiinni. Tämä on kyllä viimeinen ketju jonka teen hommafoorumissa.

Toivottavasti et nyt noin vähästä lannistu, vaikka jotkut ovat sinulle nillittäneetkin. Eiköhän moni heistäkin rauhoitu, kun tutustuu sinuun paremmin.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Maija Poppanen

Kyllä minäkin osaan kirjoittaa ihan samalla tasolla kuin  kantasuomalainen, mutta porukat tuomitsee minun koko Suomen kielen tuon viestin perusteella jonka olin kirjoittanut kasuaalisesti. En tienny, että täällä on paljon äidinkielen tarkkailijoita. Seuraavalla kerralla lupaan kirjoittaa paremmin jos tekee minusta  enemmän kantasuomalaisen.

Pyydän anteeksi.

Mä epäilin, että olet (kantis)huijari, joka ei vaan muista pitää linjaansa "kielitaitonsa" suhteen. Oli sen verran erilaatuisia nuo sun tekstit.

beetleking22

Quote from: Siili on 29.10.2017, 11:33:52
Suomen huono maahanmuuttopolitiikka masentaa mua vähäsen.

Onko sinulla käytännön ehdotuksia, miten siitä voisi parantaa?  Mistä maasta pitäisi ottaa mallia?

Tanskan malli on minun mielestäni hyvä. Jokaisen maahanmuuttajan pitäisi ansaita kansalaisuuden. Ei niin, että elät Suomessa monta vuotta oppimatta Suomen kieltä.  Suomen Kielen oppiminen pitäisi olla perusvaatimus kansalaisuuden saamiseksi. Minun mielestäni maahanmuuttajat pitäisi sijoittaa asuinalueisiin missä on paljon Suomalaisia.  Ei sillä tavalla, että maahanmuuttajista tulee alueen suurin ryhmä. Sossu tuet pitäisi vain takaa kansalaisille. Maahanmuuttajille pitäisi antaa sen verran tukia, etteivät joudu kadulle kerjämään rahaa.

beetleking22

Quote from: Maija Poppanen on 29.10.2017, 11:55:50

Pyydän anteeksi.

Mä epäilin, että olet (kantis)huijari, joka ei vaan muista pitää linjaansa "kielitaitonsa" suhteen. Oli sen verran erilaatuisia nuo sun tekstit.

Ei tarvitse pyytää anteeksi. Tänne varmaan tulee paljon huijareita joten en ihmettele jos porukat täällä epäilee uusia käyttäjiä. Minä en itsekkään ole tutustunut tähän foorumin kovin hyvin joten en tiedä mitä täällä oikeasti tapahtuu.

Quote from: Skeptikko on 29.10.2017, 11:49:50
Tiedän varsin hyvin, että maahanmuutto integroituminen on myös maahanmuuttajasta kiinni. Tämä on kyllä viimeinen ketju jonka teen hommafoorumissa.

Toivottavasti et nyt noin vähästä lannistu, vaikka jotkut ovat sinulle nillittäneetkin. Eiköhän moni heistäkin rauhoitu, kun tutustuu sinuun paremmin.

En lannistu. Syytän itseäni siitä, että en ole ottanut Hommafoorumin pelisäännöistä selvää.

beetleking22

Quote from: Skeptikko on 29.10.2017, 11:46:02

Asiasta kolmanteen, asutko pääkaupunkiseudulla ja voiko sinua hyödyntää kääntämään puhuttua arabiaa suomeksi ja päinvastoin maahanmuutto-ongelmiin liittyvissä kysymyksissä, jos saan järjestettyä tapaamisen jossa tällaista taitoa tarvittaisiin?

Törmäsin nimittäin arabialaiseen turvapaikanhakijaan, joka on yrittänyt varoittaa huijariturvapaikanhakijoista, jotka kuulemma voivat olla vaarallisiakin. Käsittääkseni hän on yrittänyt puhua asiasta mm. poliisille ja maahanmuuttoviranomaisille, mutta nämä eivät ole vaikuttaneet olevan kiinnostuneita asiasta. Olen jutellut hänen kanssaan jonkin verran, mutta konekäännöksen kautta kommunikoidessa kaikki asiat eivät kuitenkaan välity ymmärrettävästi, emmekä ole ymmärtäneet sen vuoksi täysin toisiamme. Mielestäni voisi olla mielenkiintoista saada tästä asiasta lisätietoa esimerkiksi Hommaforumille ja kenties Suomen Uutisiinkin, jos kerran viranomaisia ja ehkäpä ei valtavirran tiedotusvälineitäkään asia kiinnosta.

Asun Espoossa. Osaan arabian kieltä jossain määrin. Minkämaalainen tämä tyyppi on?

beetleking22

Quote from: migri on 27.10.2017, 09:44:50
Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:22:13
Itse olen syntynyt perheeseen jonka kansa ei ole onnistunut integroitumaan Suomeen jo monta kymmentä vuotta. Olen toisen polven maahanmuuttaja. Mua masentaa se asia, että tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua. On niin helvetin masentavaa kantaa tätä saatanan loisia korttia jo monta vuotta. En edes uskolla kertoa mistä maasta olen kotoisin jos sitä joku kysyy publicissa.  Eikä mikään puolue ole onnistunut tekemään asialle mitään. Vaikka maksan veroja ja elän Suomessa maassa maan tavalla. Tunnen silti olevani kakkos luokan kansalainen jossain määrin vaikka en edes koe sitä. Se ajatus, että näitä tiettyjä maahanmuuttaja ryhmiä  on mahdotonta kotouttaa on tosi karu realisuus jossa en haluisi elää.  Sanotaan, että Suomi pääsee yli pakolais kriisistä. Niin millä tavalla PeruSuomalaiset yrittäisivät kotouttaa maahanmuuttajat vai haluavatko he ollenkaan tehdä sitä? Jos eivät halua, niin jätetkäänö maahanmuuttajat ikuisesti elämään tuolla tavalla? Jos haluavat, niin mikä on heidän suunnitelmansa?
Jospa tämä "perhe" ja sinun "kansanryhmäsi" katsoisi peiliin mistä mahtaa johtua. En nyt ole vielä esim. japanilaista nähnyt täällä uhriutumassa ja syyttelemässä mutta ehkä se ei sitten kuulu heidän kulttuuriin vaan tehdään harakiri jos epäonnistutaan?

Masentunut mamu? EVVK koska suomessa on masentuneita ja muita mielenterveysongelmien kanssa painivia aivan riittävästi joita jätetään huonon hoidon varaan. Niitä ei tarvita lisää.

Aina on mahdollista muuttaa pois (ja lopettaa kitinä), suomessa ei ole rajat kiinni kumpaankaan suuntaan.

Minä en syytä Suomalaisia siitä, että Suomen maahanmuutto ei ole onnistunut. Haluaisin vaan, että asiat menisivät parempaa suuntaa kaikkien kannalta. Jos nykyinen kotoumispolitiikka ei ole onnisunut, niin eikö asialle pitäisi tehdä jotain? Kyllä ymmärrän varsin hyvin, että vastuu on myös maahanmuuttajilla, mutta jos kotoutumisen edistämiseksi ei tehdä mitään, niin mikä on edes pointti valittaa maahanmuuttajien kotoumisesta?  Jos  integroituminen on vain maahanmuuttajan asenteesta kiinni, niin koko kotouttamispolitiikka pitäisi lakaista mattojen alle.

Aapo

Quote from: beetleking22 on 29.10.2017, 12:37:53
Quote from: Skeptikko on 29.10.2017, 11:49:50

En lannistu. Syytän itseäni siitä, että en ole ottanut Hommafoorumin pelisäännöistä selvää.

Minäkin toivon, että jatkat kirjoittamista täällä. Erilaiset näkökulmat ovat aina tervetulleita tänne. Kaikkia ei voi aina miellyttää, mutta siitä ei kannata välittää.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Maija Poppanen

Quote from: Aapo on 29.10.2017, 13:15:10
Quote from: beetleking22 on 29.10.2017, 12:37:53
Quote from: Maija Poppanen on 29.10.2017, 11:55:50

Minäkin toivon, että jatkat kirjoittamista täällä. Erilaiset näkökulmat ovat aina tervetulleita tänne. Kaikkia ei voi aina miellyttää, mutta siitä ei kannata välittää.

Nyt on lainaukset päin persettä  :)

En ollut osallisena näissä sanoissa...

Aapo

Quote from: Maija Poppanen on 29.10.2017, 13:21:06
Nyt on lainaukset päin persettä  :)

En ollut osallisena näissä sanoissa...

Korjattu.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

beetleking22

Quote from: kelloseppä on 27.10.2017, 11:02:06
Korostan, että seuraava on vain eräs esimerkki siitä, milla tavoin ainakin paikallinen kantaväestö kokisi mamu(ydinperheen) yhdeksi "omistaan" verrattain nopeasti.

Milloin mamut palaavat kotimaihinsa rakentamaan lähtömaitaan? Miksi nuoret miehet ovat täällä eikä suojelemassa kotimaassa vainon ja hädän keskellä äitejään, vaimojaan ja lapsiaan? Haluan kuulla ensin tähän vastauksen, ennen kuin alan edes keskustelemaan lainkaan mamujen kotouttamisen tehostamisen tarpeen mahdollisesta olemassaolosta. Miksi? Haluan todella luottaa tulevaisuudessakin siihen, että naapurissani asuva työikäinen mies lähtee tarvittaessa ase kädessä puolustumaan Suomea ja täten myös perhettään eikä pakene heti ensimmäisen pommituksen jälkeen Suomesta ties minne jättäen taas perheensä.

PS masentunutta mamua lukemaan monta kertaa ja ajatuksella nim. Totin erittäin ansiokkaan puheenvuoron, jossa kaikki tarpeellinen on sanottu minua huomattavasti diplomaattisemmin.

edit kirotuvihte stilisointi

Voin vastata tähän.

1. Miten sä voit rakentaa omaa maata jossa korruptio on maailman suurinta luokkaa ja sitten on vielä jatkuvat konfliktit?  Kuka haluaa muutenkaan palata kehitysmaihin asumaa?
2. Suurin osa niistä nuorista miehistä jotka tänne tulevat eivät tule vainon takia Suomeen. Heidän äitinsä, lapset jne eivät ole vaarassa. Noissa maissa on isoja perheitä ja sukulaisia. Se, että nuori jättää oman kotimaansa ei tarkoita sitä, että hän hylkää perheensä terroristien kynsiin. Nuoret lähtevät paremman elämän perään.

Arkipiispa

^ beetleking, tuohon 1. kohtaan haluaisin kommenttisi.

Faktahan on se, että 2. kohdan mukaisesti tänne muuttaneet nuoret miehet tuovat oman kulttuurinsa mukanaan ja haluavat elää juuri samanlaisessa yhteisössä kuin kotimaassaan. Näin on väistämätöntä, että he tuovat mukanaan saman korruption, turvattomuuden ja työttömyyden, mikä on jo nähty niin monessa Euroopan maassa, ettei edes tarvinne ottaa esimerkkejä näistä segregoituneista alueista.

Kysymykseni 1. kohtaan onkin, mitä ihmeen järkeä on tehdä Suomesta samanlaista paskastania kuin siitä lähtömaasta; eikö sinustakin pitäisi säätää pakolliseksi että turvikset joutuvat palaamaan kotimaahansa sitä rakentamaan ja uudistamaan sillä viisaudella jonka ovat täältä saaneet, sen sijaan että kohta ei koko maailmassa ole kuin paskastaneja - ja japani joka ei pakolaisia ota ?
"Kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" - Ellinoora/Carrie
Polpo:lle tiedoksi: kirjoitukseni arvionnissa on sovellettava Poen lakia.

beetleking22

QuoteTotti

Nämä ovat kuitenkin hyvin vaikeita asioita psykologisesti. Mamut haluavat ymmärrettävistä syistä pitää kiinni omasta kulttuuristaan, joka usein asettaa esteitä maan tapojen omaksumiselle (islam on tässä ilmiselvä ongelma koska se on räikeässä ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa). Suoranainen laiskuus tai muiden mamujen aiheuttama sosiaalinen paine saattaa myös estää mamua tulemasta tutuksi isäntämaansa kanssa.

Todella hyviä pointteja Totti! Vastaan tähän asiaan joka jäi minua mietityttämään.  Islam ei ole estäny Amerikan muslimeita tai Kanadan muslimeita integroitumasta länsimaiseen yhteiskuntaa. Uskon, että hyvällä  maahanmuuttopolitiikalla voi saada paljon aikaiseksi jopa muslimien integroitumisen suhteen.

Maija Poppanen

Quote from: beetleking22 on 29.10.2017, 14:13:12
Todella hyviä pointteja Totti! Vastaan tähän asiaan joka jäi minua mietityttämään.  Islam ei ole estäny Amerikan muslimeita tai Kanadan muslimeita integroitumasta länsimaiseen yhteiskuntaa. Uskon, että hyvällä  maahanmuuttopolitiikalla voi saada paljon aikaiseksi jopa muslimien integroitumisen suhteen.

Tuota... eikös ne Minnesotan mallisomputkin olleet loppuviimein ihan farssi?

Minne vain ei-länsimaalaisia parkkeeraa suurempaan sumppuun - ongelma on valmis.

beetleking22

Quote from: Arkipiispa on 29.10.2017, 14:10:06
^ beetleking, tuohon 1. kohtaan haluaisin kommenttisi.

Faktahan on se, että 2. kohdan mukaisesti tänne muuttaneet nuoret miehet tuovat oman kulttuurinsa mukanaan ja haluavat elää juuri samanlaisessa yhteisössä kuin kotimaassaan. Näin on väistämätöntä, että he tuovat mukanaan saman korruption, turvattomuuden ja työttömyyden, mikä on jo nähty niin monessa Euroopan maassa, ettei edes tarvinne ottaa esimerkkejä näistä segregoituneista alueista.

Kysymykseni 1. kohtaan onkin, mitä ihmeen järkeä on tehdä Suomesta samanlaista paskastania kuin siitä lähtömaasta; eikö sinustakin pitäisi säätää pakolliseksi että turvikset joutuvat palaamaan kotimaahansa sitä rakentamaan ja uudistamaan sillä viisaudella jonka ovat täältä saaneet, sen sijaan että kohta ei koko maailmassa ole kuin paskastaneja - ja japani joka ei pakolaisia ota ?

1. Maahanmuttajat jotka tänne tulevat lähtevät sitä karkuu. Työttömyys, turvattomuus, korruption ovat syitä miksi he lähtevät pois. Mutta uskon rikollisuuden johtuvan, siitä, että turvapaikan hakija eivät ymmärrä miten länsimäinen kulttuuri toimii. Moni lähtiöstä myös hylkää Islamilaisuuden. Se, että näen turvapaikka hakijoita baareissa tai diskoissa. Se on sellaista touhua josta muslimit voisivat saada omassa kotimaassaan kuoleman tuomion.

2. En usko, että se on millään tavalla mahdollista. Häätöön joutusivat myös maahanmuuttajat jotka ovat varttuneet Suomessa. Tärkeintä on se, että häädetään elintasopakolaiset pois Suomesta.

Shemeikka

Se, että on Suomessa varttunut, ei tarkoita että matutaustainen olisi kotoutunut ja elättäisi itse itsensä. Maassa varttunutkin voi ja usein on on luumu.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

beetleking22

Quote from: Shemeikka on 29.10.2017, 14:35:58
Se, että on Suomessa varttunut, ei tarkoita että matutaustainen olisi kotoutunut ja elättäisi itse itsensä. Maassa varttunutkin voi ja usein on on luumu.

Kyllä, mutta miksi joku tyyppi joka on asunnut koko elämänsä aikana Suomessa  haluaisi  mennä takaisin kehitysmaan läävään.

Shemeikka

Quote from: beetleking22 on 29.10.2017, 16:10:05
Quote from: Shemeikka on 29.10.2017, 14:35:58

Kyllä, mutta miksi joku tyyppi joka on asunnut koko elämänsä aikana Suomessa  haluaisi  mennä takaisin kehitysmaan läävään.

Raakasti sanottuna: sillä ei ole väliä haluaako matu pois Suomesta, vaan sillä haluavatko suomalaiset matun ulos Suomesta.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Skeptikko

Quote from: beetleking22 on 29.10.2017, 14:31:25
1. Maahanmuttajat jotka tänne tulevat lähtevät sitä karkuu. Työttömyys, turvattomuus, korruption ovat syitä miksi he lähtevät pois. Mutta uskon rikollisuuden johtuvan, siitä, että turvapaikan hakija eivät ymmärrä miten länsimäinen kulttuuri toimii. Moni lähtiöstä myös hylkää Islamilaisuuden. Se, että näen turvapaikka hakijoita baareissa tai diskoissa. Se on sellaista touhua josta muslimit voisivat saada omassa kotimaassaan kuoleman tuomion.

Olen osittain eri mieltä tästä. Osa baareissa hilluvista muslimitaustaisista ei ole varsinaisesti hylännyt islamia, vaikkeivat sitä täysin noudatakaan. Kyllähän muslimimaissakin esiintyy muslimien keskuudessa ainakin salaa alkoholin käyttämistä jopa alkoholismin kehittymiseen asti.  Osa toki jättää aivan aidosti islamin taakseen ja osa muslimimaissa asuvistakin on tosiasiassa ateisteja, mutta usein he oman turvallisuutensa tai ainakin asemansa turvatakseen sitten esittävät olevansa edes jossain määrin muslimeita. Tässä on muuten vähän esimerkkejä alkoholismista Iranissa ja olen kuullut alkoholismista arabimaissakin:

Iran is opening 150 alcoholism treatment centers, even though alcohol is banned
https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2015/06/09/iran-is-opening-150-alcoholism-treatment-centers-even-though-alcohol-is-banned/

Decades After Alcohol Ban, Iran Admits It Has a Problem
https://www.nytimes.com/2017/09/11/world/middleeast/iran-alcohol-rehabilitation.html

Iran's 'hidden' alcoholism problem
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-18504268

Ja moni islamin aiheuttamia ongelmia muslimimaista pakeneva ei kunnolla ymmärrä sitä, että ne ongelmat ovat pitkälti kotimaassa syntyneet islamin vaikutuksesta (Irakin osalta tosin myös mongoli-invaasio aiheutti suunnatonta tuhoa, mistä alue ei kai ole missään vaiheessa kunnolla päässyt toipumaan). Tästä varmaan osaltaan johtuu se, että moni muslimimaahanmuuttaja sitten haluaa noudattaa islamin oppeja ja haluaisi muuttaa eri tavoin länsimaista yhteiskuntaa islamilaisempaan suuntaan.

Islamiin tuntuu liittyvän usein sokea usko siitä, että kunhan vain islamin oppeja noudatetaan mahdollisimman hyvin, niin siitä muka seuraisi joku ihanneyhteiskunta, vaikka todellisuudessa seurauksena on pikemminkin melkoinen kauhuyhteiskunta. Tämä usko osaltaan selittänee myös sitä, että miksi muslimimaissa tuppaa niin tyypillisesti nousemaan jotkut uskonnolliset kiihkoilijat valtaan, jos kansa pääsee kerrankin äänestämään. Ilmiöön liittynee myös matala koulutustaso ja se, että todennäköisesti mitä useampilapsisesta perheestä tulee, niin sitä heikommin koulutettu ja uskonnollisesti takapajuisempi perhe on kyseessä - ja sitten äänioikeutetuissa on ääriuskovaisilla yliedustus.

Lisäksi tietynlainen tekopyhyys tuntuu olevan aika yleistä ainakin muslimimaissa, että itselle suodaan uskonnollisten sääntöjen rikkomista salaa, mutta muut ollaan valmiita tuomitsemaan vastaavista teoista julkisesti, jos nämä jäävät kiinni. En ole aivan varma tämän ilmiön taustasyistä.

Tosin islamin lisäksi myös muut kulttuurisesti opitut mallit aiheuttavat ongelmia. Tässä hyvä esimerkki kristittyjen syyrialaisten mukanaan tuomasta ja osin luomasta ongelmasta:

Södertäljen syyrialaismafiasta
https://www.kansalainen.fi/sodertaljen-syyrialaismafiasta/

QuoteNorjalainen Aftenposten julkaisi toukokuussa 2015 Norjan poliisin raportin, jossa varoitettiin siitä, että tarpeeksi suuri määrä saman etnisyyden taustaisia maahanmuuttajia tietyllä alueella aiheuttaa sen, että alueelle syntyy oma erillinen, valtiosta irrallinen "pienoisvaltio" lakeineen, sääntöineen ja talouksineen.
...
Södertäljessä valtaa eivät siis pidä ruotsalaiset vaan syyrialaiset, ns. södertäljemafia eli syyrialaismafia. Tämä on Ruotsin suurimpia ja vaikutusvaltaisimpia mafioita, joiden vaikutusvalta ulottuu pikkupojista- wannabegangstoista kunnallispolitiikoihin, ja sanotaanpa heillä olevan jalansijaa monissa pankeissakin. Mafia siis on mukana kaikissa kaupungin "kerroksissa" ja elimissä. Käytännössä kaupungissa ei voi tehdä mitään, etteikö syyrialaismafia jollain tavalla olisi osallisena siinä.

Syyrialaismafian vaikutusalue on laaja: pesäpaikka on Södertäljen Ronnaassa, mutta käytännössä koko Södertälje on mafian hallussa. Kaupungin 60 000 asukkaasta noin puolet on syyrialaisia, loput muita pakolaisia ja ruotsalaisia. Lisäksi syyrialaismafialla on vaikutusvaltaa Botkyrkan kaupunginosissa Norsborg- Fittja- Hallunda- alueella.

Vaaralliseksi tämän mafian tekee se, että syyrialaisväestö seisoo aika yksissä tuumin sen takana. Mafia on jakautunut eri kerroksiin:  jengin "avoimen rikollisen" siiven jäseniä , eli "gangstoja" arvioidaan olevan 100- 200. Toimenkuvaan kuuluu huumekauppa, murhat, kiristys, rahanpesu ja kaikki "likaiset työt" kuten velan perintä ja "velan perintä". Mafiosot ovat raakoja ja välinpitämättömiä, ja saattavat ampua ihmisen hengiltä vaikkapa liikenneruuhkassa, jos gangstaego kokee tulleensa loukatuksi. Heidät tuntee kaupungilla isoista bemareista, Hummereista ja kultaketjuista.

Eräänlainen "valkokaulussiipi" häärää syyrialaisten kirkkojen ympärillä. Vuoden 2015 talven aikana rikospoliisi tutki massiivista rahanpesu-, petos- ja väärennösrikosvyyhtiä, jossa pyöri miljoonasumma rahaa, ja jossa on ollut kuultavana liki 100 syyrialaisten kirkon sisäpiiriin kuuluvaa henkilöä. Ainakin 50 henkilöä on ollut vangittuna.
...
Koko syyrialaismafian perusta on siinä, että lapset kasvatetaan jo pienestä pitäen eräänlaisen yhteisöllisyyden piiriin, jossa he tulevat osaksi mafiaa, ja näin ollen sitä on mahdotonta kyseenalaistaa. Toimintakin voidaan pitää suht' avoimena, sillä omien piireistä ei vasikoita tule, eikä  ulkopuolinen ole koskaan täysin perillä asioista.

nollatoleranssi

Quote from: Teaparty on 26.10.2017, 11:19:03
Kouluissa mamulapsilta ei vaadita tarpeeksi. Esim. jäsen beetleking22:n kirjoitustaito ei suomalaislapsella riittäisi ysiluokan läpäisyyn. Jos kielitaito ei ole kunnossa, toisen asteen opinnot voi unohtaa - puhumattakaan korkeakouluista. Pelkällä peruskoulun päästötodistuksella ei Suomessa yksinkertaisesti selviä työelämässä eläkeikään asti.

Teuvo Hakkaraisella ei ole peruskoulun päättötodistusta. Kävi siis pakollisen oppivelvollisuuden loppuun ja tuolloin puhuttiin kansakoulusta, joka vastasi peruskoulua.

Edit.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Maija Poppanen

Quote from: beetleking22 on 29.10.2017, 16:10:05

Vaan miksi se, ken ei hyväksy kehitysmaata - kiukuttelee myös Suomen epäkehitysmaisista oloista? Kirsikan poiminta ei vissiin kuitenkaan tule kyseeseen...

Emo

Quote from: nollatoleranssi on 29.10.2017, 16:44:30
Quote from: Teaparty on 26.10.2017, 11:19:03
Kouluissa mamulapsilta ei vaadita tarpeeksi. Esim. jäsen beetleking22:n kirjoitustaito ei suomalaislapsella riittäisi ysiluokan läpäisyyn. Jos kielitaito ei ole kunnossa, toisen asteen opinnot voi unohtaa - puhumattakaan korkeakouluista. Pelkällä peruskoulun päästötodistuksella ei Suomessa yksinkertaisesti selviä työelämässä eläkeikään asti.

Teuvo Hakkaraisella ei ole peruskoulun päättötodistusta.

Hakkarainen on syntynyt 1960, eli ei ole käynyt peruskoulua ollenkaan.

https://yle.fi/uutiset/3-6275974

QuotePeruskoulu alkoi Lapista 40 vuotta sitten

Suomen koulujarjestelmän siirtymisestä peruskouluun tulee kuluneeksi tänä syksynä (2012) 40 vuotta. Ensimmäiset viralliset peruskoulut käynnistivät opetuksen Lapissa vuonna 1972 ja loputkin peruskoulut aloittivat Etelä-Suomessa viimeistään vuonna 1978.

Hakkarainen ei ole ehtinyt lähellekään peruskoulua. Milloin lie peruskoulu alkoi Viitasaarella, kun Lapissa alkoi 1972.