News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Masentunut mamu

Started by beetleking22, 25.10.2017, 19:22:13

Previous topic - Next topic

beetleking22

Itse olen syntynyt perheeseen jonka kansa ei ole onnistunut integroitumaan Suomeen jo monta kymmentä vuotta. Olen toisen polven maahanmuuttaja. Mua masentaa se asia, että tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua. On niin helvetin masentavaa kantaa tätä saatanan loisia korttia jo monta vuotta. En edes uskolla kertoa mistä maasta olen kotoisin jos sitä joku kysyy publicissa.  Eikä mikään puolue ole onnistunut tekemään asialle mitään. Vaikka maksan veroja ja elän Suomessa maassa maan tavalla. Tunnen silti olevani kakkos luokan kansalainen jossain määrin vaikka en edes koe sitä. Se ajatus, että näitä tiettyjä maahanmuuttaja ryhmiä  on mahdotonta kotouttaa on tosi karu realisuus jossa en haluisi elää.  Sanotaan, että Suomi pääsee yli pakolais kriisistä. Niin millä tavalla PeruSuomalaiset yrittäisivät kotouttaa maahanmuuttajat vai haluavatko he ollenkaan tehdä sitä? Jos eivät halua, niin jätetkäänö maahanmuuttajat ikuisesti elämään tuolla tavalla? Jos haluavat, niin mikä on heidän suunnitelmansa?

Mehud

Vastuu masentuneisuudestasi tai sopeutumisestasi ei ole kenenkään muun kuin itsesi vastuulla. Miksi peräät Perussuomalaisilta vastausta haluun kotouttaa kaltaisiasi? Ota ryhdikkäästi itse vastuu itsestäsi, äläkä syyllistä muita huonoista fiiliksistäsi.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Paawo

Sen vanhan kadonneen läntisen maailman aikaan elettiin joissain maissa markkinataloudessa jossa yksilö määritti itse elintasotavoitteensa ja yhteiskunta määritti puitteet sen luomiseksi.

Nykyisen läntisen maailman suunnitelmatalous tunkee väestöryhmät kunkin omaan muottiinsa ja kun paikkasi on selvillä olet siinä etkä muuta voi.

Uskoisin että perussuomalainen ajattelumalli korostaa yksilönvapauksia ja -vastuita enemmän kuin marksismin vaihe jota nyky-EUssa elämme.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Tappivanukas

Maahanmuuttaja joka tarvitsee kotouttamista on haittamaahanmuuttaja. Se PS rp jota minä äänestän vastustaa haittamaahanmuuttoa.

Kotoutuminen tapahtuu käymällä koulunsa, menemällä töihin ja elämällä lakien mukaan, vaatimatta ja hyväksymättä mitään etuoikeuksia ja helpotuksia. Näin kun teette muutaman sukupolven niin se on siinä.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

beetleking22

Quote from: Mehud on 25.10.2017, 19:28:39
Vastuu masentuneisuudestasi tai sopeutumisestasi ei ole kenenkään muun kuin itsesi vastuulla. Miksi peräät Perussuomalaisilta vastausta haluun kotouttaa kaltaisiasi? Ota ryhdikkäästi itse vastuu itsestäsi, äläkä syyllistä muita huonoista fiiliksistäsi.

En todellakaan ole syyllistäny ketään siitä. Vaan mua masentaa se, että asiat eivät ole muuttuneet moneen vuoteen. Eikä meidän vastuu kotouttaminen kaltaisiani ole näköjään toiminut vieläkään.

beetleking22

Quote from: Tappivanukas on 25.10.2017, 19:35:13
Maahanmuuttaja joka tarvitsee kotouttamista on haittamaahanmuuttaja. Se PS rp jota minä äänestän vastustaa haittamaahanmuuttoa.

Kotoutuminen tapahtuu käymällä koulunsa, menemällä töihin ja elämällä lakien mukaan, vaatimatta ja hyväksymättä mitään etuoikeuksia ja helpotuksia. Näin kun teette muutaman sukupolven niin se on siinä.

Kun tarkoitan kotouttamista, en tarkoita mitään tukien antamista tai jotain laiva matkoja. Esim Maahanmuuttajia pitäisi pistää asumaan Suomalaisissa lähiöissä. Itse asuin Suomalaisessa lähiössä kun Suomeen tultiin, niin siinä tuli opittua Suomen kieltä ja kulttuuria.  Suomen kansalaisuuden pitäisi ansaita vaikkapa työllä. Jos saat työstä enemmän rahaa kuin siitä, että istut kotona, niin se houkuttaa monia ihmisiä väkisin töihin. Kansalaisille pitäis ainoastaan antaa sossu luxuurin.

dothefake

Ei millään pahalla, mutten ymmärtänyt jälkimmäistä lausetta ollenkaan. Vaikeaahan täällä on, jos ei osaa suomea sen verran, että toinen ymmärtäisi, mitä tarkoitettiin. Ylimalkaan kirjoitat suomea varmaan paremmin kuin 99% tänne tulleista, mutta silti en ymmärrä. (Vastaus 19.37.44)
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tabula Rasa

Suomalaiset eivät halua asua matulähiöissä. Ja kun niitä tulee kyllin, suomalaiset muuttavat niistä pois eikä sinne jää kuin ne joilla ei ole varaa muuhun.

Itse ihmettelen miksi matujen masennus olisi sen suurempi ongelma kuin kantisten masennus? Miksi sitä korostetaan kun kantiksilla olisi tuhansia ja taas tuhansia masentuneita joista pitäisi huolehtia. Simppelisti tulee naru vetävän käteen. Kun ei ole raha huolehtia omista niin ei ole takuulla rahaa huolehtia matuistakaan. Siihen tämä loputtomasti elätettäviä matuja-monikulttuuri johtaa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

beetleking22

Quote from: dothefake on 25.10.2017, 19:52:42
Ei millään pahalla, mutten ymmärtänyt jälkimmäistä lausetta ollenkaan. Vaikeaahan täällä on, jos ei osaa suomea sen verran, että toinen ymmärtäisi, mitä tarkoitettiin. Ylimalkaan kirjoitat suomea varmaan paremmin kuin 99% tänne tulleista, mutta silti en ymmärrä. (Vastaus 19.37.44)

Mitä et esim ymmärtänyt?

beetleking22

Quote from: Tabula Rasa on 25.10.2017, 19:54:47
Suomalaiset eivät halua asua matulähiöissä. Ja kun niitä tulee kyllin, suomalaiset muuttavat niistä pois eikä sinne jää kuin ne joilla ei ole varaa muuhun.

Itse ihmettelen miksi matujen masennus olisi sen suurempi ongelma kuin kantisten masennus? Miksi sitä korostetaan kun kantiksilla olisi tuhansia ja taas tuhansia masentuneita joista pitäisi huolehtia. Simppelisti tulee naru vetävän käteen. Kun ei ole raha huolehtia omista niin ei ole takuulla rahaa huolehtia matuistakaan. Siihen tämä loputtomasti elätettäviä matuja-monikulttuuri johtaa.

Ei niihin lähiöihin pidä tunkea kaikkia mamuja. Millä tavalla Suomella ei ole varaa hoitaa Suomalaisia masentuneita? Onko tästä jotain fakta tietoja? Tietääkseni sä saat hoitoa jos menet hakemaan sitä.

Alabama

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 20:00:35

Ei niihin lähiöihin pidä tunkea kaikkia mamuja. Millä tavalla Suomella ei ole varaa hoitaa Suomalaisia masentuneita? Onko tästä jotain fakta tietoja? Tietääkseni sä saat hoitoa jos menet hakemaan sitä.

Jono on pitkä ja mitä enemmän siinä mamuja, sitä vaikeampaa kantiksen on päästä kipeästi tarvitsemaan hoitoon.
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

beetleking22

Quote from: Alabama on 25.10.2017, 20:03:27

Jono on pitkä ja mitä enemmän siinä mamuja, sitä vaikeampaa kantiksen on päästä kipeästi tarvitsemaan hoitoon.

Mutta Suomen väestönkasvu romahtanut maahanmuuton varaan. Tulevaisuudessa ei ole paljon vaihtoehtoja.

MW

Ja luullakseni sinä olet natiivi suomen kielen puhuja.

Matuja ei "tungeta" mihinkään, mutta jostain syystä Kauniaisissa tai West Endissä ei ole kunnan vuokrataloprojekteja, joihin grynderit voisivat niitä verovaroin istuttaa.

Nuiva kansalainen

^Väestönkasvu ei ole mikään itseisarvo, johon pitää pyrkiä keinolla millä hyvänsä. Jos väestö ei itsessään kasva, niin sitä kasvua ei pidä missään nimessä yrittää paikata keinotekoisesti tuomalla muuta porukkaa maahan. Tässä Japani on erinomainen esimerkki siitä, miten tämä voidaan käytännössä hoitaa.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

O. M. Hietamaa

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 20:07:17
Mutta Suomen väestönkasvu romahtanut maahanmuuton varaan. Tulevaisuudessa ei ole paljon vaihtoehtoja.

Väestön hidas väheneminen, joka sinänsä olisi toivottavaa kaikkialla maailmassa, ei ole romahdus. Viimeksi Suomessa on ollut väestöromahdus 1690-luvulla. Lisäksi 1860-luvulla oli jotain yritystä siihen suuntaan. Nykyisestä väestötilanteesta ei sovi puhua edes samassa virkkeessä 1690-luvun "vanhojen hyvien aikojen" kanssa.

Tabula Rasa

Teoriassa on, käytännössä ihan päin helvettiä. Jos nyt tilaat kiireellisenä ajan saat jonkun viikon päästä hoitsu/opiskelija-ajan jolla vasta arvioidaan. Siitä varsinaisen hoidon aloitukseen onkin kuukausia ja se on käytännössä jonkun opiskelevan psykiatrin ilmaislopputyö/harjoittelu ja siinäkin hyvin rajalliset käyntikerrat. Varsinaiset terapiat onkin sitten niin kovilla omavastuilla ettei suomalaisella ongelmaisella ole niihin varaa. Jos siis pääset kelan tukemaan, suurempi todennäköisyys on saada yksityistä +100e/h, eli kuukaudessa saman verran kuin mitä vuokran jälkeen jää käteen.

Työt ovat taas pätkä ja silppuhommia joista tonnin kuukausinetto on harvinaisuus ja vakituisiahan ei ole vuosiin saanut. Sen sijaan palkkoja ajetaan entistäkin alemmas näillä 750e nokiainsseillä ja vieläkin tahdotaan poistaa tarveharkinta, eli 3e päiväpalkan ukrainalaisia on jo haettu hommiin. 1,9e/h sähkäreitä löytyi ydinvoimatyömailta joten pienemmillä lienee vastaavien orjatöiden käyttö melko lailla normi.

Väestönkasvun romahtaminen johtuu tulevaisuudenuskon/palkkojen romahtamisesta. Liittyy hyvin vahvasti siihen että kehitysmaatason palkkaus romuttaa hyvinvointivaltion.

Lisäksi tulee tolkuton velanotto matujen elätykseen kun niiden työt eivät riitä edes omaan elämiseensä, saati veroja saataisiin. Tällä menolla se on ilman jarruja helvettiin vaikkei puhuta edes tarttumataudeista kuten porin tuberkuloosi tai sukupuolijakauman päin helvettiä olosta nuorten ikäluokassa, miehiä tuplaten naisia kohti.

Ja rikoksethan ovat tilastoissa tuohon päälle ihan helvetilliset. Terrorismista alaspäin. Katsot miltä hyvänsä kannalta niin ei hyvältä näytä suomalaisille. Siinä matujen lisärahoitus mt-hoitoon alkaa vaikuttamaan mielipuoliselta lisävaatimukselta. Mikset mene yksityiselle? Samaa suomalaisellakin se on.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Läpsyttelijä

Muslimeiden kotouttamista on harjoiteltu vuosikymmeniä monissa eurooppalaisissa maissa laihoin tuloksin. Tuskin suomikaan tässä osaamisellaan pääseen rintaansa röyhistelemään.

Skeptikko

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:22:13
Itse olen syntynyt perheeseen jonka kansa ei ole onnistunut integroitumaan Suomeen jo monta kymmentä vuotta. Olen toisen polven maahanmuuttaja. Mua masentaa se asia, että tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua. On niin helvetin masentavaa kantaa tätä saatanan loisia korttia jo monta vuotta.

Jossain määrin voi yrittää auttaa muita, oli kyse sitten integroitumisesta Suomeen tai jostain muista asioissa, kuten ihmisten tietoteknisissä ongelmissa, opinnoissa, tyhmien ratkaisujen tekeminen elämässään päihteiden käyttämisessä  tms. Kuitenkaan loputtomasti ei voi toisten puolesta elää, vaan ensisijainen vastuu on kullakin ihmisellä itsellään tehdä se työ. Toisten puolesta ei pysty elämään heidän elämäänsä, mutta on hyvä, jos joskus pystyy kuitenkin auttamaan ja neuvomaan toimivampaan suuntaan.

Siihen, että millaiseen perheeseen, sukuun, etniseen ryhmään tms on sattunut syntymään, ei kukaan pysty vaikuttamaan. Sen sijaan omaan pärjäämiseensä voi usein vaikuttaa, vaikka toki osalla on paremmat lähtökohdat pärjäämiseen erilaisista syistä kuin toisista. Toivon mukaan olet kuitenkin saanut omaa elämääsi ohjattua toimivampaan suuntaan.

En edes uskolla kertoa mistä maasta olen kotoisin jos sitä joku kysyy publicissa.

Voin olla väärässä, mutta minulle on muodostunut siitä oma käsitykseni. Ei minusta sitä kuitenkaan kannattaisi hävetä, vaikka jotkut toiset samasta maasta kotoisin olevat ovatkin pärjänneet huonommin. Viime kädessä et ole heistä vastuussa, et voi heihin paljoa vaikuttaa - vaan ainoastaan itseesi.

Se ajatus, että näitä tiettyjä maahanmuuttaja ryhmiä  on mahdotonta kotouttaa on tosi karu realisuus jossa en haluisi elää.

Oma vaikutelmani on se, että jos kyse on siitä maasta, kuin luulen - että ensimmäisen polven maahanmuuttajat ovat keskimäärin kotoutuneet aika huonosti. Hyvin suuri osa ei puhu juurikaan suomea, käy töissä, päivät kuluu satelliittikanavia katsomalla ja oikeaa kunnon elämää ei ole Suomessa, vaan se on jäänyt vanhaan kotimaahan, johon pidetään yhteyksiä ja ehkä jollain tavalla hyvin vajaassa mielessä yritetään elää sitä elämää Suomessakin, vaikka elämänpiiri tuppaa jäämään aika kapeaksi ja usein on siihen liittyen erilaisia konflikteja niin suomalaisten kanssa, kuin myös oman etnisen ryhmän kanssa.

Sen sijaan minusta vaikuttaa siltä, että toisessa polvessa on tapahtunut jo kehitystä parempaan suuntaan. Lapset puhuvat suomea, työllistyminen on jo parempaa, mutta valitettavasti koulutustaso ja osaltaan sitä kautta ansiotaso jää keskimäärin jälkeen muusta väestöstä. Lisäksi vanhempien heikko tai olematon kielitaito ja heikko pärjääminen Suomessa kuormittaa usein paljon lapsia. Lapset joutuvat ikään kuin ennenaikaiseen vanhemman rooliin jo alaikäisenä ja jossain mielessä vanhemmat taas lapsen rooliin - hieman samaan tapaan kuin usein ilmeisesti on alkoholistiperheissä. Toivottavasti kolmannessa sukupolvessa on asiat vielä paremmin. Yritän omalta osaltani vaikuttaa rajallisilla resursseillani siihen suuntaan, että maahanmuuttajataustaiset lapset pärjäisivät paremmin ja olen esimerkiksi valmis pyrkimään auttamaan opinnoissa jne. Jos kuitenkin holtiton massamuutta jatkuu, on vaikea nähdä, että miten siitä pystyttäisiin selviämään kunnialla, kun jo paljon pienemmänkin muuttoilmiön myötä on integraatio osoittautunut niin raskaaksi ja vaikeaksi.

Niin millä tavalla PeruSuomalaiset yrittäisivät kotouttaa maahanmuuttajat vai haluavatko he ollenkaan tehdä sitä? Jos eivät halua, niin jätetkäänö maahanmuuttajat ikuisesti elämään tuolla tavalla? Jos haluavat, niin mikä on heidän suunnitelmansa?

Puhun vain omasta puolestani, mutta ainakaan minä en nimenomaan halua, että tähän maahan muodostuu huonosti integroituneita ryhmiä ja rinnakkaisyhteiskuntia, joiden pärjäämisessä on suuria ongelmia ja sitä kautta vakavia sosiaalisia ongelmia, rikollisuuden lisääntymistä jne. Tällaista kehitystähän on tupannut olemaan valitettavasti aika väistämässä niissä länsimaissa, joihin on ollut runsasta humanitaarista massamuuttoa heikommin kehittyneistä maista ja myös siksi minusta on ehdottoman tärkeää rajoittaa muuttomääriä.

Mitä sitten tulee henkilöihin, jotka muuttavat Suomeen, niin vastustan sitä että integraation sijaan ylläpidetään väkisin pakkotuputettua monikulttuurisuutta aidomman integraation sijaan. Näen ideologisen monikulttuurisuuden johtavan vain vastakkainasettelun kärjistymiseen, rinnakkaisyhteiskuntien syntyyn ja siihen, että tänne muuttavat henkilöt eivät tule sopeutumaan ja pärjäämään kunnolla, koska heidät väkisin yritetään pitää jonkinlaisessa lähtömaansa kulttuurissa tai ainakin sen irvikuvassa, sen sijaan että he saisivat kunnolla omaksua suomalaista yhteiskuntaa, verkostautua ja ystävystyä suomalaisten kanssa jne.

Näen, että tänne muuttavien humanitaaristen maahanmuuttajien osalta pitäisi vaatia ainakin useamman vuoden aikajänteellä enemmän aitoa halua integroitua suomeen. Suomen kielen opiskelu on ainakin vähimmäisvaatimus ja on surullista nähdä, että niin moni ensimmäisen polven maahanmuuttaja ei osaa edes vuosikymmenten oleskelun jälkeen oikeastaan edes suomen kielen alkeita, vaan ainoastaan muutamia sanoja ja fraaseja. Syytän tästä epäonnistumisesta sekä näitä maahanmuuttajia itseään, että myös sitä, ettei heiltä ole aidosti myöskään vaadittu tätä, vaan lykätty vain sossun luukulle, ilman todellisia vaatimuksia esimerkiksi parin vuoden sisällä opetella suomen kielen perusteet ehtona sille, ettei tukitasoa aleta vähitellen laskemaan.

Minulle sinällään ihmisten rodulla, etnisellä taustalla tms ei ole juurikaan väliä. Paras ystäväni on maahanmuuttaja muslimimaasta, mutta käytännössä enemmän tai vähemmän uskonnoton. Sen sijaan en näe mahdolliseksi ystävystyä minkään äärimuslimien kanssa, jotka suhtautuvat vihamielisesti tai jopa murhanhimoisesti uskonnollisten oppiensa takia minuun, eikä minusta tällaisia ihmisiä pitäisi edes päästää Suomeen aiheuttamaan ongelmia. Me emme voi äärimuslimien ongelmia ratkaista heidän puolestaan, mutta päästämällä äärimuslimit Suomeen, voimme tuoda heidän ongelmansa Suomeenkin ja raunioittaa tämänkin maan.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Vaniljaihminen

Eivät ne ainakaan suomalaisen kulttuurin edustajia ole, elleivät ne ole integroituneita suomalaisuuteen. Suuret perheet, jotka elättävät itsensä pelkästään tulonsiirroilla ovat barbariaa. Naisten alistaminen "synnytyskoneiksi" ei ole miehisyyttä ainakaan silloin, kun äijä ei pysty lapsiaan edes elättämään. Lapsia pystyy tekemään apinakin eikä sellainen ole todellakaan mikään edistysaskel missään nimessä.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

beetleking22

Quote from: Nuiva kansalainen on 25.10.2017, 20:16:30
^Väestönkasvu ei ole mikään itseisarvo, johon pitää pyrkiä keinolla millä hyvänsä. Jos väestö ei itsessään kasva, niin sitä kasvua ei pidä missään nimessä yrittää paikata keinotekoisesti tuomalla muuta porukkaa maahan. Tässä Japani on erinomainen esimerkki siitä, miten tämä voidaan käytännössä hoitaa.

Japanissa on alhainen syntyvyys ja väestön nopea ikääntyminen sekä vähäinen maahanmuutto. Tulee vaihe jossa japanin on otettava maahanmuuttajia. Se on vain ajan kysymys.

Tabula Rasa

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 20:26:46
Quote from: Nuiva kansalainen on 25.10.2017, 20:16:30

Japanissa on alhainen syntyvyys ja väestön nopea ikääntyminen sekä vähäinen maahanmuutto. Tulee vaihe jossa japanin on otettava maahanmuuttajia. Se on vain ajan kysymys.

Miksi? On Japanissa sitten 120-100-50 tai 10 miljoonaa asukasta, mihin he tarvitsisivat maahanmuuttajia? Silloin vain systeemi rakennetaan pienemmällä väellä pyöriväksi.

Maastamuuttaja

Tukien nostaminen on raskasta puuhaa, varsinkin jos niitä yrittää nostaa käteissuorituksena. Kannattaa pyytää kelalta ilmaislipukkeet jonkun hyväksi tunnetun kuntosalin etunostojen osastolle. Kyllä se siitä. Pitää vain nousta sängystä. Tosin monet maanmiehesi ovat luoneet hyvät suhteet kelaan, ja saaneet täydet vuoteessa pysymisen valtuudet. Niiden perusteella kelan virkailijat kantavat rahat kotiin ja suorittavat pieniä ostospalveluja lähikaupoissa. Alkossa asioimiseen vaaditaan tosin jonkun luotettavan imaamin lupa. Epävirallisten tietojen mukaan Suomen ekumeeninen liike ehdottaa tämän valtuuden delegoimista joskus toistuvissa kiireellisissä hankintatilanteissa Ilari Rantakarille, joka suurmoskeijan tukijana ja koraanin tuntijana, mutta myös suomalaisen kulttuurin tuotteena, lienee tasapuolinen tarpeen arvioija mahdollisesta vääräuskoisuudestaan huolimatta.

Edinburghin yliopistosta löytynee myös vankkaa tietoutta siitä, miten normatiivista oppia voi ikään kuin tieteellisin perustein soveltaa arjen kysymyksiin. 

Nuiva kansalainen

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 20:26:46

Ei tule. Japanin johto on itsekin sanonut, että väestön väheminen on maalle itse asiassa hyvä asia. Tämä siksi, että väestön vähenemisen myötä myös työttömyys vähenee ja loput työt tullaan tulevaisuudessa tekemään joka tapauksessa robottien toimesta. Japanin väkiluku on maan kokoon suhteutettuna tällä hetkellä hyvin korkea, mikä näkyy päivittäisessä katukuvassa valtavina ruuhkina.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Mehud

Aloittajan vanhemmat ovat tehneet perustavanlaatuisen virheen jättäessään kotimaansa ja synnyttäen Suomeen jälkeläisiä, joilla ei ole yhtymäkohtia Suomalaiseen kulttuuriin ja yhteiskuntaan. Lähtiessään kotimaastaan, he tuomitsivat jälkeläisensä ikuiseen aloittajan kuvaamaan alemmuuden tunteeseen, jossa he tuntevat olevansa kakkosluokan kansalaisia.

Surullista itsekkyyttä vanhemmilta!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Pyhä Olavi

Japanin valtio on ymmärtänyt, että ovat ensimmäinen  tulevaisuuden ekologinen valtio maailmassa. Väestömäärän vähentäminen nostaa elintasoa kaikille jäljellejääneille, edellyttäen, että ansaintalogiikka on kunnossa. Pohjoisen maan ekologinen rasitus vähenee, kun kaupungit pienenevät. Mikä tässä on niin vaikeaa ?

MW

Oikeasti vituttaa tämä ainainen vaalikarjan hätyyttely sillä ja tällä uhkakuvalla.

70-luvulla se oli uusi jääkausi, ja väestöräjähdyksen aiheuttama kurjuus.

Nyt se onkin illmaston lämpeneminen, ja väestön nahistuminen. Siis oikeasti sen hyvinvointia tuottavan väestön nahistuminen. Eikä sitä afrikkalainen paikkaa, fyysistä sijaintiaan pohjoisemmaksi vaihtamalla.

Extra extra. Ruotsalaiset, tai jotkut tiedemiehet esittivätkin tänään, että "illmaston lämpeneminen" tarkoittaakin huomattavasti ankarampia talvia Pohjois-Eurooppaan.

Mitä jos elettäisiin tolkullisesti, sisältäen tolkullisen epäluulon kanssaihmisen motiiveihin, ja kasvatettaisiin vähän ämpäriyliopistojen "tutkijoiden" julkaisukynnystä? Näitä kun hyödyntävät lähinnä kierot poliitikot ja rahavalta.

Informaatiosta, josta ei tosiaan ole pulaa, on tullut viikottaista hypeä, jonka perässä päättömät kanat kotkottaen säntäilevät.

Menkää mökille, tai teltalle viikoksi, ja pistäkää ne luurit pois päältä. Voitte ymmärtää jotain.

Sator Arepo

Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:48:40Kun tarkoitan kotouttamista, en tarkoita mitään tukien antamista tai jotain laiva matkoja. Esim Maahanmuuttajia pitäisi pistää asumaan Suomalaisissa lähiöissä.

Demokraattisessa yhteiskunnassa ihmisiä ei siirrellä ihan helposti, mutta Suomessa yritetään kyllä sekoittaa eri väestöryhmiä ja yhteiskuntaluokkia mm. rakentamalla omistus- ja vuokra-asuntoja samoihin taloihin. Se toimii jossain määrin, mutta aika pitkälti vain estää ongelmia kasautumasta tiettyihin lähiöihin. Jos hankalasti kotoutuvaa porukkaa tulee esim. Helsinkiin liikaa, ryhmiä sekoittava politiikka vain johtaa siihen, että ihmiset muuttavat ympäryskuntiin. Se on nimittäin aika rajattu määrä häiriötä, mitä tavallinen keskiluokkainen etnisyyteen katsomatta sietää etenkään lastensa suhteen, kun vaihtoehtojakin on.

QuoteItse asuin Suomalaisessa lähiössä kun Suomeen tultiin, niin siinä tuli opittua Suomen kieltä ja kulttuuria.  Suomen kansalaisuuden pitäisi ansaita vaikkapa työllä. Jos saat työstä enemmän rahaa kuin siitä, että istut kotona, niin se houkuttaa monia ihmisiä väkisin töihin. Kansalaisille pitäis ainoastaan antaa sossu luxuurin.

Tiukemmat vaatimukset kansalaisuuden suhteen yhdistettynä siihen, että täysi sosiaaliturva on vain kansalaisille, auttaisivat kyllä. Lähinnä tosin sitä kautta, että tänne ei tunkisi enää samalla tavalla helpon rahan perässä olevia hiippareita. Ongelmia tulee vain peruslain pykälästä 2.6, eli "Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella." Tämähän ei siis ole ollut mikään este mamujen positiiviselle syrjinnälle, väestönryhmien erilaiseen kohteluun viharikoslainsäädännössä tai valtaosan äänioikeuksista rajaamiseen vain kansalaisille. Tuo on kuitenkin käsittääkseni se potero, johon valtaosa poliittisesta kentästä on kaivautunut, eikä se sieltä ihan helpolla nouse.

QuoteMutta Suomen väestönkasvu romahtanut maahanmuuton varaan. Tulevaisuudessa ei ole paljon vaihtoehtoja.

Suomen syntyvyys on ollut valtaosan viime vuosikymmenistä välillä 1.7-1.8 per nainen. Noilla luvuilla väestö vähenee melko hitaasti, ja pienikin määrä työperäistä maahanmuuttoa auttaa kummasti. Kun maahanmuuttoa ei myöskään tarvita paljoa, voidaan myös valikoida tulijoita tehokkaammin. Nykyisen laman aikana syntyvyys on laskenut tasolle 1.57/nainen, mikä on jo vähän heikompi juttu, mutta edelleen parempi kuin jonkun Saksan tai Japanin luvut. Lisäksi, siinä missä noissa maissa tilanne on jatkunut jo pitkään, Suomessa syntyvyys voi hyvin taas nousta talouden piristyessä.

Oleellisempi juttu talouden kannalta ei kuitenkaan ole niinkään ikärakenne, kuin taloudellinen huoltosuhde, eli työssä olevien määrä jollain tapaa toisten varassa oleviin. On selvää, että väestön vanhentuminen vaikuttaa tuohon heikentävästi, mutta niin vaikuttavat myös huonosti työllistyvät maahanmuuttajat. Ja kun meillä on jo valmiiksi yksi ongelma, pitäisi ehdottomasti pyrkiä välttämään toisen pahentamista entisestään. Varsinkin kun eläköitymiseen on sentään varauduttu täällä keräämällä isot rahastot, mutta maahanmuuton ongelmiin varaudutaan lähinnä höttöisellä #kivapuheella.

Mitään ihmelääkkeitä maahanmuuton ongelmiin ei minulla ole tarjota. Itse asiassa yksi keskeinen nuivuuteni syy on vahva epäilys siitä, ettei sellaisia ole olemassakaan. Ainakaan monet minua paljon älykkäämmät tyypit kautta Euroopan eivät ole sellaisia keksineet vuosikymmenten yrittämisestä huolimatta. Sen takia haluaisinkin rajata maahanmuuton kolmannesta maailmasta paljon nykyistä pienemmäksi ja tarkemmin valikoiduksi. Ei se tilannetta parantaisi, mutta ainakin estäisi sen pahenemisen. Ehkä ajan kanssa tilanne paranisi siihen pisteeseen, että loiskortti putoaisi takaisin sinne, missä se on historiallisesti yleensä majaillut, eli mustalaisten syliin.
Kansa on pettänyt hallituksen luottamuksen ja voisi sen voittaa takaisin vain kahta suuremmalla uurastuksella. Eikö olisi kaikille helpompaa, että hallitus hajoittaisi kansan ja valitsisi uuden?

MW

Quote from: Sator Arepo on 25.10.2017, 20:55:37
Quote from: beetleking22 on 25.10.2017, 19:48:40Kun tarkoitan kotouttamista, en tarkoita mitään tukien antamista tai jotain laiva matkoja. Esim Maahanmuuttajia pitäisi pistää asumaan Suomalaisissa lähiöissä.
QuoteItse asuin Suomalaisessa lähiössä kun Suomeen tultiin, niin siinä tuli opittua Suomen kieltä ja kulttuuria.  Suomen kansalaisuuden pitäisi ansaita vaikkapa työllä. Jos saat työstä enemmän rahaa kuin siitä, että istut kotona, niin se houkuttaa monia ihmisiä väkisin töihin. Kansalaisille pitäis ainoastaan antaa sossu luxuurin.

Aikaisemmin sanoit olevasi toisen polven maahanmuuttaja. Siis tulitko porukalla, vai isäsi kasseissa?

Abdul Reis

Olen pahoillani tilanteestasi. Yhteiskuntaan integroituminen ei kuitenkaan ole kenenkään muun kuin sinun ja kansasi vastuulla. Ensimmäinen askel sopeutumiseen voisi olla päästää irti tuosta ajatuksesta, että valtion/yhteiskunnan/puolueiden/jonkun muun kuin teidän itsenne pitäisi tehdä asialle jotain. Ymmärrän että se ei ole välttämättä helppoa, varsinkin kun monet päättäjätkin puhuvat siihen malliin että yhteiskunnan vastuulla on tehdä sitä ja tätä, milloin kenenkin puolesta. Tällainen on kuitenkin hyvin haitallinen ajatusmalli erityisesti sinulle ja muutenkin maahanmuuttajille itselleen, koska se käytännössä estää teitä ottamasta vastuuta itsestänne. Eikä maahanmuuttajia voi kauheasti syyttää tästä, koska ajatus on aivan selvästi syötetty teille päättäjien toimesta, mistä lie syystä.

Otetaan referenssiksi tataarit. Silloin kun he tulivat Suomeen, ei todellakaan ajateltu että "tätä maahanmuuton integroitumista ei ole vieläkään saatu parannettua". Heidän oli pakko sopeutua itse täkäläisiin oloihin ja olla vastuusta elämisestään, koska ei ollut mitään muutakaan tahoa joka sen olisi tehnyt. Suomalaisetkin oppivat arvostamaan tataareja, koska he pystyivät pitämään huolen itsestään.

Hienoa, jos sinä edes haluat sopeutua ja elät maan tavalla. Ei sitä yksi ihminen paljon muuta voi. Olisi mukavampi sanoa jotain rohkaisevaa tyyliin kyllä se siitä, mutta en usko että maahanmuuttajilla tulee olemaan kovin helppoa. Kannattaa varautua siihen, että mitä enemmän maahanmuuttajia Suomeen tulee, sitä kielteisemmin kantaväestö suhtautuu heihin.
"Ja kaikesta huolimatta toivon, kun vanhenen, rukoilen palavasti, että varjeltuisin loppuun saakka kuolemansynniltä nimeltä suvaitsevaisuus. ... Että en koskaan lakkaisi tuomitsemasta vääriä ja vahingollisia asioita, vääriä ja vahingollisia ihmisiä." -Pentti Linkola

Shemeikka

Quote from: MW on 25.10.2017, 20:41:55
Oikeasti vituttaa tämä ainainen vaalikarjan hätyyttely sillä ja tällä uhkakuvalla.

70-luvulla se oli uusi jääkausi, ja väestöräjähdyksen aiheuttama kurjuus.

Niinpä, 1970-luvulla oli varma tieto tulevasta uudesta jääkaudesta, 1980- luvulla pelättiin happosateita, 1990-luvulla ihmiskuntaa uhkasi otsonikato, 2000-luvulla ilmaston lämpeneminen.

Siitä, mikä ihmiskunnan tuhoaa eli väestöräjähdyksestä ei puhu juuri muut kuin foliohatturasistit, jotka haluavat sterilisoida neekerit.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen