News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2017-07-07 Taksikuskia syytetään rasismista, "onneksi on suomalainen kuski"

Started by Ink Visitor, 07.07.2017, 10:58:47

Previous topic - Next topic

Emo

Quote from: hulaq on 07.07.2017, 12:55:04
Quote from: Emo on 07.07.2017, 11:06:50
Tilaisin ehdottomasti kantasuomalaisen taksikuskin, täällä meillä päin ei tosin tarvitse mutta jos joskus pääkaupunkiseudulla taksia tilaan, niin varautukaa taksikeskuksessa rasistiseen pyyntööni. Tilaan kantasuomalaisen ihan varmasti. Minulla on oikeus, minä maksan.

Siihen on jo varauduttu, PK-seudulla taksia tilatessa, muistakaa esittää pyyntönä "L1-luokituksen kuljettaja"

Mikä on L1-luokitus vai pitääkö minun googlata?

talipallo

Minuakin kiinnostaa tuo L1-luokitus, yritin googlettaa, mutten osannut.

Lisäksi voisin ottaa niitä nuivia taksinumeroita puhelimeen jo valmiiksi, vai pystyykö Helsingissä edes tilaamaan suoraan taksiyrittäjältä kyytiä?!  Noh, täytyy selvitellä.

Useampi etninen kyyti on hoitunut kyllä, ei siinä mitään, mutta jos voin valita, niin valitsen. Toki hienoa, että tekevät työtä notkumisen sijaan ja taksi on tärkeä matkustusväline, niin siinä mielessä arvostan.  Mutta kun en voi luottaa.

Lisäksi naisihmisenä minulla on kaikenmoisia ennakkoluuloja, joita muutamat tapaukset ja tarinat ovat ruokkineet, vaikken olekaan mitään hemaisevaa ryhmää.
Haluan voida luottaa EDES taksiin.

ikuturso

Taksi Helsingin toimari ja laatuvastaava Kantonen ja Niemelä ovat rasisteja.

Hehän väittävät, että ulkomaalaistaustainen suomen kansalainen ei olisi suomalainen?

Jos ulkomaalaistaustainen suomen kansalainen tekee rikoksen, niin uutisoinnissa korostetaan että hän on suomalainen.
Nyt Taksi Helsingin henkilökunta väittää, että ulkomaalaistaustaisia syrijtään jos heitä kutsutaan taksin ikkunassa suomalaisiksi taksikuskeiksi.

Täh?!? :flowerhat:

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Aukusti Jylhä

Älkää käyttäkö Kajon taksi- ja pikkubussipalveluita! Älkää!

Tilasin taksin Kajon jostain numerosta, vaikka luulin numeron olevan ihan perinteinen taksikeskuksen numero. Suomalainen vanha herra otti tilauksen vastaan, kuten kuuluukin, ei siinä mitään, mutta sitten kun se auto tuli....

Kirkkonummen Mäkkärin pihaan alkoi kaartamaan Kajon taksi. Kiellettyyn ajosuuntaan oli kuski karauttamassa, mutta ehdin mennä vastaan ja huomauttaa tästä. Siellä oli turvapaikanhakijanoloinen, huonosti suomea puhuva mies. Osoitin merkkiä, ja kysyin oliko kuski huomannut merkin. No huomasi nyt kun siitä hänelle mainitsin. Kuski meni lukkoon, sanoi kääntävänsä auton, peruuttaen hissuksiin keskelle autotietä, siihen keskiviivan kohdille poikittain. Ei päässyt yksikään auto ohitse. Hetken se siinä sompasi, sitten hävisi näkyvistä. Hetken odotin. Soitto samaiseen Kajon numeroon. Selitin tilanteen ja pyysin toista kuskia. Homma ok. Juuei.

Samainen taksi sitten olikin ilmestynyt parkkipaikalle selkäni taakse. Sanoin toisen auton olevan tulossa, ei ehkä ihan ymmärtänyt, mutta kun poistuin vain paikalta, niin lähti se viimein menemään. Viiden minuutin päästä tämä sama kuski soittaa minulle, että tilaus tuli uudestaan hänelle, haluanko kyytiin. No en halunnut.

Soitin sitten Kirkkonummen omaan taksikeskukseen. Hetkessä tuli erittäin mukava ja kaunis naiskuljettaja. Natiivi.

The end.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Ink Visitor

Quote from: käpykaarti on 07.07.2017, 13:29:27
Älkää käyttäkö Kajon taksi- ja pikkubussipalveluita! Älkää!

Tästä on ollut juttua jo aikaisemmin...

https://hommaforum.org/index.php/topic,104531.msg1998333.html#msg1998333

Espoolaisen yrittäjän yllättävä tempaus: Kouluttaa vastaanottokeskuksen pakolaiset taksikuskeiksi

Pakolaiskriisin kärjistyttyä Suomessa on kuultu soraääniäkin, mutta ei tältä espoolaiselta taksifirmalta: Kajon Oy haluaa kouluttaa vastaanottokeskuksellisen pakolaisia – ja lupaa töitä.

Espoolainen taksi- ja pikkubussiyritys Kajon on pohtinut jo pitkään, miten voisi kantaa kortensa kekoon Suomeenkin ulottuneessa pakolaiskriisissä. Omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Jorma Palomäki kertoo, että vähitellen muodostunut suunnitelma sai viimeisen sysäyksensä pääministeri Juha Sipilän keskiviikkoiltana pitämästä puheesta.

Sipilä lupasi purkaa merkittävästi normeja, mikä hälvensi Kajonissa epäilyksiä siitä, että valmisteilla ollut suunnitelma tyssäisi byrokratiaan

– Ennen kaikkea Sipilän puheen jälkeen aloimme olla valmiita tekemään päätöksiä siitä, miten voisimme olla auttamassa Suomeen tulevien ihmisten integraatiossa. Päätimme eilen hallituksen kokouksessa, että pyrimme kaikella mahdollisella tavalla järjestämään taksinkuljettajan pätevyyden ja paikallistuntemuksen sellaiselle porukalle, joka koulutukseen voi osallistua, Palomäki kertoo.

– Koemme tärkeäksi sen, että heillä olisi ammatti, jonka avulla sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan.

Kajon pystyy Palomäen mukaan itse työllistämään heti 50 henkeä ja keskipitkällä aikavälillä jopa 100 ihmistä. Palomäki on kuitenkin varma siitä, että alalla riittää töitä ihan jokaiselle.

– Toimiala pystyy työllistämään kaikki.

Palomäki huomauttaa myös, että kun turvapaikanhakija saa yhden ammatin, toisen hankkiminen on tarvittaessa helpompaa.

Koulutus koko vastaanottokeskukselle

Kajon on ajatellut kouluttaa kaikki koulutukseen haluavat turvapaikanhakijat. Erityisesti mielessä on Kirkkonummella sijaitseva Evitskogenin vastaanottokeskus, johon mahtuu noin 250 turvapaikanhakijaa.

– Käsityksemme mukaan se ryhmä, joka Suomeen tulee, on parhaassa työiässä olevia ihmisiä, eli pääasiassa 25–45-vuotiaita miehiä. Parempia työikäisiä ei tälle alalle voisi löytyä.

Palomäen käsityksen mukaan Suomeen tulijat ovat lisäksi hyvin koulutettuja, joten hän arvelee heidän joukostaan olevan helppo löytää kielitaitoisia henkilöitä alan kouluttajiksi.

Aluksi yrityksen omat kouluttajat toimivat kouluttajina, mutta mahdollisimman pian kouluttajia seulotaan maahanmuuttajien joukosta haastattelujen perusteella.

Koulutukseen pääsevät kaikki

Suunnitelmassa pyritään etenemään mahdollisimman nopeasti. Palomäki arvioi, että kouluttaminen voidaan aloittaa parin viikon päästä. Tavallisesti taksinkuljettajakoulutus kestää kolme viikkoa. Maahanmuuttajien kouluttamiseen on Palomäen mukaan luultavasti varattava enemmän aikaa.

Varsinaiseen kuljettajakoulutukseen pääsevät Palomäen mukaan kaikki halukkaat. Hän arvelee, että ainoa ongelma koulutukseen haluaville voi olla mahdollinen henkilöpapereiden puuttuminen.

Koulutus sisältää lainsäädännön, hinnoittelun ja toimintapolitiikan opiskelua.

– Opetetaan, miten taksimaailma toimii. Lisäksi mukana on ammattisanastoa, joka koetaan tärkeäksi osata kotimaisella kielellä, Palomäki tarkentaa.

Kuljettajille opetetaan myös paikallistuntemusta, eli lähipaikkakuntien katujen ja teiden nimiä sekä tärkeimmät kohteet.

Kymmenien tuhansien sijoitus

Suunnitelma on iso investointi taksiyritykselle. Kajonissa tehtyjen laskelmien mukaan puhutaan kymmenistä tuhansista.

– Uskomme, että se raha kantaa hedelmää. Kun tarjolla on tällainen määrä työikäisiä ihmisiä, emme voi jättää sellaista mahdollisuutta käyttämättä.

Tieto suunnitelmista ei ole vielä tavoittanut maahanmuuttajia, joten palautetta Kajon ei ole vielä saanut. Usko suunnitelmaan on kuitenkin selvästi vakaa: hallituksen päätös tehtiin eilen ja tänään urakka jatkuu EU:n ajokorttilainsäädännön selvityksillä

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/espoolaisen-yrittajan-yllattava-tempaus-kouluttaa-vastaanottokeskuksen-pakolaiset-taksikuskeiksi/5316816
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Lasse

"Kuljettajalta edellytän erinomaista suomen kielen taitoa ja vähintään kouluruotsia."

http://www.vantaantaksi.fi/porssi.php

KH1 ja L1 tuntuvat olevan kovaa valuuttaa, mitä lienevätkään...
NOVUS ORDO HOMMARUM

talipallo

Herranjestas tuota Kajonin touhua.   :o  Kuulostaa todella luottamusta ja toiveita herättävältä.

Todellakin, suosi suomalaista ja osta avainlipputuote jne.  Kotimaani on muuttunut.

Uuno

Jos asiakas tilaa meiltä palvelua niin asiakas ei todellakaan päätä kuka meidän asiantuntijoista palvelun hänellä tuottaa. Jos siitä tulee kynnyskysymys, niin asiakas on hyvä ja hankkii palvelunsa muualta. Ei ongelmaa kummallakaan osapuolella.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Emo

Quote from: Uuno on 07.07.2017, 14:33:16
Jos asiakas tilaa meiltä palvelua niin asiakas ei todellakaan päätä kuka meidän asiantuntijoista palvelun hänellä tuottaa. Jos siitä tulee kynnyskysymys, niin asiakas on hyvä ja hankkii palvelunsa muualta. Ei ongelmaa kummallakaan osapuolella.

Monissa eri alojen firmoissa maksava asiakas todellakin päättää, tai muuten saatte pitää palvelunne. Itse en minkään kuvailemasi kaltaisen natsikyykytysfirman kanssa asioisi, se on selvä. Taksikyydinkin maksan vain, jos saan tilaamani auton haluamallani kuskilla. Senhän voi jo tilatessa sanoa, että jos teillä ei ole lähettää kantiskuskia, niin pitäkään hyvänänne, maksan vain jos saan haluamani "tuotteen". Taksi nyt on sellainen simppeli palvelu, että kenenkään on turha vinkua, että kantiskuskin lähettäminen olisi ylivoimaisen vaikeaa käytännössä.

L1-luokituksesta sain muutamilta asiasta tietäviltä tietoa, josta yhteenvedoksi seuraavaa:

Ilmeisesti luokitus toimii vain pääkaupunkiseudulla?
Mitään kirjallista tietoa ei ole olemassa, mutta pääkaupunkiseudun taksikuskit tietävät asiasta, heiltä voi kysyä lisätietoa.
Ilmeisesti kyseessä on kieliluokitus, eli L1-kuski on äidinkieleltään suomenkelinen, mikä käytännössä takaa kantiskuskin.
Henkilöt, ketkä ovat tilanneet L1-taksin, ovat aina saaneet kantistaksin.

Kannattaa siis pk-seudun taksikuskeilta kysyä lisää. Eipä ihme ettei googlella löydy mitään, on näemmä tulenarkaa asiakaspalvelua. Tämän L1-luokituksen todenperäisyyden voisi joku hutkiva journalisti selvittää?

Oli luokitus tai ei, niin taksikeskuksessa kyllä tajuavat, mikä on KANTASUOMALAINEN TAKSIKUSKI, joten sellaista tilaamaan!

talipallo

Mulle kyllä sanottiin, etten voi valita kansalaisuuden perusteella. En tiedä, millä kriteereillä tilaus lähti eteenpäin tällä kertaa.
Mut onhan tämä nyt, kun taksin tilaaminenkin on lottoa ja salatiedettä.

Olisi tosiaan kiva tietää tästä aiheesta enemmän. Onko keskuudessamme pääkaupunkiseudun taksiammattilaisia???

Uuno

Quote from: Emo on 07.07.2017, 14:55:02

Monissa eri alojen firmoissa maksava asiakas todellakin päättää, tai muuten saatte pitää palvelunne. Itse en minkään kuvailemasi kaltaisen natsikyykytysfirman kanssa asioisi, se on selvä.

Heheh, no noinhan minä just sanoin. Eli olen täysin samaa mieltä. Minulle on ihan OK jos asiakas valitsee toisin ja me ei pystytä palvelua toimittamaan asiakkaan haluamilla ehdoilla. Turha siinä on alkaa ajaa käärmettä pulloon jos asiakkaan tarpeet ja toimittajan toimintatavat eivät kohtaa.

Itse ajelen aika reilusti taksilla Helsingissä ja onhan noita kaikenlaisia kuskeja nähty, sekä kantiksia että mamuja. Aina on perille päästy vaikka joskus on melkeinpä itse pitänyt suunnistaa :). Yhteistyöllä on aina selvitty.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

MacGyver

Yllä keskustelua taksikeskuksen kautta tilattaessa.

Jonosta, vaikka baari-illan ruuhka jossa taksit sekä asiakkaat jonottavat kohtaavansa yksi kerrallaan, asiakas saa valita siitä jonosta haluamansa taksin.
Taksikuskit ovat kertoneet että "asiakas saa valita valkoisen taksin, ei tarvitse ottaa jonon ensimmäistä".

Olen jo vuosia esim. lennosta taksin pysäytettyä jättänyt taksin ottamatta jos kuski ei miellytä (jostain syystä...).

Hamsteri

Tälläiset yritykset menee vapaassa kilpailussa konkkaan.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Man in a Suit

En ymmärrä miksi taksin KULJETTAJAN valinta voi olla ongelma tietyille taksiyrityksille, voihan sitä valita AUTON tyypin sekä lisäpalveluita (esim lastenistuin, invataksi, tilataksi, yms jne) ihan pyytämällä.

Onko niin että mikäli annettaisiin kuljettajakin valita, tietyille kuljettajille ei olisi lainkaan keikkaa :D ?
Toki, palautettahan voi kuljettajasta aina antaa. Esim väreilevän taksikyydin jälkeen voi soittaa ja kertoa mitä oli kuskin ajotaidoista ja asiakaspalvelukyvystä mieltä.

Yksi toimiva jippo on tietenkin pyytää taksikuskilta käyntikortti ja sitten soittaa suoraan kyseiselle kuskille. Joutuu ehkä odottamaan pidempään mutta yleensä kyydin tarpeen vähän pystyy ennakoimaankin. 

Tuo L1- luokitus on hyvä vinkki, pitääpä muistaa! Ja en tajunnutkaan että voi pyytää kaksikielistä kuskia (suomen ja ruotsin kieltä osaava :D). Näin sitä evoluutio toimii, opimme uusia asioita ollaksemme turvassa multikultti- yhteiskunassa. Kiitti Sipilä, Orpo, Stubb ja Soini!
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Randy

Käytän taksia Helsingissä jonkin verran ja omien kokemusteni mukaan viimeisen viiden vuoden aikana ulkomaalaisten kuskien määrä on lisääntynyt todella paljon. Itseäni tämä ei juuri ole haitannut aikaisemmin, mutta viimeisen vuoden aikana on kyllä sattunut jo liian monta tapausta, jossa olen saanut toimia navigaattorina jokaisessa mutkassa, koska edes gepsiä näistä osa ei osannut enää käyttää ja yhteistä kieltä ei juuri löytynyt. Olen aina sanonut, että parempi se, että nämä yrittää elättää itsensä duunia tekemällä, kuin eläisivät pelkästään kelagoldilla, mutta kyllä nyt joku lähtötaso näilläkin pitäisi olla ennen rattiin päästämistä, kuten edes jonkinlainen taito käyttää navigaattoria tai puhua edes vähän suomea, koska taksia käyttää paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät Helsinkiä tunne yhtä hyvin, kuin minä ja kusetettu olohan siitä tulee, jos kuski ei osaa näillä hinnoilla perille kiertämättä ensin puolta kaupunkia.

Emo

Quote from: Uuno on 07.07.2017, 15:08:57
Heheh, ...

Itse ajelen aika reilusti taksilla Helsingissä ja onhan noita kaikenlaisia kuskeja nähty, sekä kantiksia että mamuja. Aina on perille päästy vaikka joskus on melkeinpä itse pitänyt suunnistaa :). Yhteistyöllä on aina selvitty.

Heh heh... sinä saat halutessasi vaikka ajaa itse taksia päästäksesi perille, minä oletan että kun hintavan taksikyydin otan, niin kuski ajaa rivakasti lyhintä järkevää reittiä kohteeseen.
En rupea neekeriä tai ählämiä opettamaan miten taksia ajetaan, enkä leikkimään minkään suunnistusvehkeen kanssa jotta pääsisin perille ja maksamaan vielä kaiken maailman harhakilometritkin.

Tosiasiallinen Nuiva

Keh. Naurattaa tuo itku siitä, että asiakas haluaa ostaa palvelunsa suomalaiselta. Naurattaa erityisesti siksi, että tänäänkin olin erään arkkitehtitoimiston tiloissa työskentelemässä. Paikalla ei ollut ketään muuta. Monesti joudun käymään myös kerrostalo asunnoissa yleisavaimella, kun ketään ei ole kotona. Asunnoissa voi olla vaikka koira, joka tavallisesti livahtaa ovesta ulos heti kun sen avaa. Sitten ei muuta kuin etsimään nopeasti hihnaa ja hakemaan koira takaisin.

Alallani nimenomaan vaaditaan sitä, että tekijällä on vahvat siteet Suomeen, jotta se ei voi vain putsata kämpän ja kadota maasta. Samoin pitää osata toimia koirien ja pienten lasten kanssa. Mitenköhän joku lähi-itäläinen selviäisi moisesta? Edes virolaisia ei pidetä riittävän luotettavana.
Non poteris veritatem

Maastamuuttaja

Varmaa kyytiä arvostavan kannattaa tilata "suomenkielinen" kyyditsijä. Yskä ymmärretään.

Java

Kyllä minun asiakkaat kysyvät melkein järjestäen onko asentajani suomalaisia, niinpä en ole muita töihin ottanutkaan!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Maastamuuttaja

Harva tilannee ajurin, jonka "suomen kielen hallinta on viime aikoina mennyt loikkauksin eteenpäin" tai jonka "aurinkoinen elämänasenne hymyilyttää ajo-osoitetta yhteisvoimin haarukoitaessa".

Fiftari

Vihreä kannanotto, lukeminen omalla vastuulla:
QuoteSuomalainen työntekijä ei ole ulkomaalaista parempi

...
Suomalainen työntekijä ei kuitenkaan ole ulkomaalaista parempi. Vaurautta ja hyvinvointia syntyy työstä, ja se on meidän kaikkien etu. Ulkomailta tänne muuttaneen työntekijän työpanos on ihan yhtä merkittävä kuin suomalaisenkin. On vaarallista alkaa luokittelemaan työtä tekevien ihmisten kykyä työskennellä heidän mahdollisen maahanmuuttajataustansa perusteella. Päinvastoin, meidän pitäisi olla tyytyväisiä että joku on muuttanut Suomeen, ja on mukana rahoittamassa yhteiskuntamme toimintaa.
...

Tarvitsisimme vuosittain useita tuhansia työntekijöitä lisää, jotta voisimme säilyttää edes nykyisen tilanteen. Siksi työperäisen maahanmuuton edistäminen on mainio ratkaisu väestön vanhenemisesta johtuvien haasteiden voittamiseen. Työperäistä maahanmuuttoa voidaan edistää useilla poliittisilla päätöksillä, mutta loppujen lopuksi ihmiset muuttavat Suomeen omasta tahdostaan. Suomen on oltava houkutteleva maa tehdä töitä ja rakentaa uutta elämää. Yksi tekijä mikä varmasti tällä hetkellä vähentää Suomen houkuttelevuutta on syrjivä asenne ulkomaalaistaustaisia ihmisiä kohtaan.
...
Olli-Pekka Paasivirta Puheenvuorossa(Usari)
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

alussaolisana

"Onneksi on suomalainen sotilas."
"Onneksi on suomalainen poliisi."
"Onneksi on suomalainen kuski."

Terveessä maailmassa terveitä lauseita tervehenkisille ihmisille.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

ejmantyla

On kyllä hirveä asia,jos taksikuski ymmärtää omaa puhettani ja hänen kanssaan pystyy KOMMUNIKOIMAAN.
On tämä hullu maailma.

Emo

Tietenkin.. käyhän se niinkin, että jos taksikeskus aivan ehdottomasti haluaa lähettää luokseni mongertavan ulkomaalaisen kuskin, niin liittävät mukaan yhden tulkin. Tokihan minulla on oikeus saada palvelua omalla äidinkielelläni, edes tulkin välityksellä.

Uimakoulutettava

Quote from: alussaolisana on 07.07.2017, 22:59:10
"Onneksi on suomalainen sotilas."
"Onneksi on suomalainen poliisi."
"Onneksi on suomalainen kuski."

Riippuu siitä, onko ko. viranhaltija oikein tiedostavainen suvaitsevainen vai rasisti.

Minulle rasisti, kiitos.

Ulkomaalainenkin suomalainen käy oikein hyvin, kunhan hän vain on rasisti.

Taksiautosta sen verran, että toivoisin sen olevan rasisti.

Tv.

Rasisti
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Uimakoulutettava

Ahaa, ette siis tuota palvelua "hänelle" , vaan teetätte työn hänellä eli maksajalla. Suomi nousuun! :roll:

Ja taas mennään.

Quote from: käpykaarti on 07.07.2017, 13:29:27
Kirkkonummen Mäkkärin pihaan alkoi kaartamaan Kajon taksi. Kiellettyyn ajosuuntaan oli kuski karauttamassa, mutta ehdin mennä vastaan ja huomauttaa tästä. Siellä oli turvapaikanhakijanoloinen, huonosti suomea puhuva mies. Osoitin merkkiä, ja kysyin oliko kuski huomannut merkin. No huomasi nyt kun siitä hänelle mainitsin. Kuski meni lukkoon, sanoi kääntävänsä auton, peruuttaen hissuksiin keskelle autotietä, siihen keskiviivan kohdille poikittain. Ei päässyt yksikään auto ohitse.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

multa tulille

Quote from: Emo on 07.07.2017, 11:06:50
Tilaisin ehdottomasti kantasuomalaisen taksikuskin, täällä meillä päin ei tosin tarvitse mutta jos joskus pääkaupunkiseudulla taksia tilaan, niin varautukaa taksikeskuksessa rasistiseen pyyntööni. Tilaan kantasuomalaisen ihan varmasti. Minulla on oikeus, minä maksan.

Olin muutama vuosi sitten tilanteessa (identiteettini suojaamiseksi en sitä nyt tarkemmin yksilöi) jossa tarvitsin taksin, jonka kuski olisi suomen kansalainen. Tilasin taksin Taksi Helsingistä tällä muotoilulla.

Vastaukseksi kireä-ääninen nuori nainen alkoi opettaa mua "että meidän kaikki kuljettajat on ihan yhtä hyviä, emme me tiedä kuka mitäkin jne." Kun kysyin uudestaan että eikö hän ymmärtänyt tilaustani vai haluaako hän että toistan sen, sieltä tuli samaa pingoittunutta selittelyä niin että huulikiillot rapisi. Sanoin sen jälkeen toisen kerran, että tarvitsen kuljettajan, joka on suomen kansalainen. Asia oli nöille viestiminnoille paitsi kovin tuttu myös ilmeisen arka, koska reaktio oli niin päällekäyvä ja silmitön. Kerroin kolmannen kerran tarpeeni kuljettajasta ja suomen kansalaisuudesta ja koska kuljetuksella alkoi olla jo kiire, kerroin tälle viestiminnalle tiettyjä asioita, joita minun ei mielestäni olisi tarvinnut kertoa, mutta asetelma oli sellainen, että muuten en olisi saanut kyytiä lainkaan. Sen jälkeen ei sitten enää toisessa päässä mussutettu mitään, mutta viestiminnan ylimielinen asenne ja itseään täynnä olevan paklatun akan loukattu itsetunto kuului puhelimestani hyvin selvästi. Mutta auto tuli ja kuljettaja oli paitsi suomen kansalainen (niin kuin tilaus oli) niin myös syntyperäinen suomalainen. Kas kummaa kun löysivät vaikka alussa eivät tienneet yhtään mitään kuljettäjistaan paitsi että "kaikki ovat hyviä, ihan mestariluokkaa".

Tuli vaan vanha juttu mieleen kun kävin tätä viestiketjua läpi ja luin näitä Taksiviestikeskuksen laatujohtajan käsityksiä. Ilmeisesti siellä oin jostain syystä pelkoa housuntakamuksissa tai sitten heillä on jotain muuta pelättävää koska tommoisiin asioihin puuttuvat. Tuommoiset toimet on yksi parhaista tavoista menettää kyydintrvitsjoiden luottamus ja generoida muutama hauska täydennys kuljetuksen tilaukseen ihan vaan noin sormiharjoituksena.

Eino P. Keravalta

Pitäisi joskus pyytää neekerikuljettajaa, löytyisiköhän sellaista?

Siinä takapenkillä istuessa tulisi siirtomaa-ajat mukavasti mieleen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Vesa Heimo

Kannattanee tehdä tilaus ruotsin kielellä ja pyytää ruotsia osaava kuski. Veikkaan että harva maahanmuuttajakuski ruotsia osaa vaikka suomi välttävästi menisikin.

Onneksi kaikille meille on se ruotsi opetettu jos vain on viitsinyt opin ottaa vastaan.  ;D
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Eino P. Keravalta

Täällä Keravalla on aina tullut suomalainen kuljettaja ihan erikseen pyytämättä  :)

Hävettää, kun täällä ei oo sitä kansainvälistä väriä niinqu..  :(
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.