News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Herra Yli-Juonikas kirjoittaa romaania halla-aholaisesta nettirasismista

Started by Faidros., 01.07.2017, 19:00:32

Previous topic - Next topic

Porcius

Voisit kirjoittaa novellin Sepon ja Juutilaisen sodasta. Sen pitäisi toki olla yhtä psykedeelinen ja surrealistinen kuin itse Totaalinen sota.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Tappivanukas

Muistisi on siis kultakalan luokkaa.

Me pidimme tulijoita riskinä jo kun virallisesti he olivat kultamunia, työvoimapulan poistajia ja geenien parantajia. Ketä luulet huijaavasi puhumalla supon riskiarviosta? Onko esittää arviot vuodelta 2008, esimerkiksi?
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Risto A.

Quote from: Vale-Dmitri II on 14.09.2017, 23:22:29
Nyt iltamyöhällä energiani ei riitä perusteelliseen nettilinkkifloodaukseen, mutta sen muistan elävästi taannoisista uutisista, että Supolla "Terrorismin uhka Suomessa" -luokitus oli "kohonnut" ennen Turun iskuja eikä sitä ole korjattu sen jälkeen. Ja että ennen Turun iskuja muistan Matti Röngän kertoneen aika monta kertaa, että viranomaisten mielestä terrori-isku Suomessa on vain ajan kysymys. En siis nyt kritisoi muuta kuin sitä, että kansallismieliset tahot yrittävät approprioida (pun intended) tätä profeetanviittaa itselleen.

Muihin kysymyksiin (miksi kirjauduin tänne ja onko minulla jotain tolkullista sanottavaa) saatan palata vähän myöhemmin, jos foorumilaisten mielenkiinto aiheeseen pysyy vireillä.

Otat esimerkkejä tältä tai viime vuodelta. Hommaforum perustettiin 2008 alussa. Kohta kymmenen vuotta sitten. Sitä ennen oli Jussi Halla-ahon scripta ja siellä oleva vieraskirja, jonka huippuvuodet oli 2005-2008. Olet tosiaan asunut kuplassa, poika (tai tyttö) parka.

Voisin kirjoittaa ainakin yhden kirjan verran niistä päättömyyksistä, mitä maahanmuuttokriitikot, minä itse mukaanlukien, on joutunut kokemaan puhuttuaan näistä asioista julkisesti. Ei Kafka tunnu missään sen jälkeen.

Yksinkertaisesti, sinä et tiedä mistä puhut ja täällä ollessasi olet käytännössä mikki merihädässä.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

ismolento

Quote from: Maastamuuttaja on 01.07.2017, 19:49:54
Ylijuonikas ehtinee ensimmäiseksi Finlandia-palkintojonoon. Oivaltanut hyvin keskeiset jakoperusteet Suomen juhlavuonna. Muiden on nyt vähän hankala tulla perässä. Selväähän nimittäin on, että palkinto myönnetään suomalaisia "rasisteja" nerokkaimmin ryöpyttäneelle kirjailijalle. Ainoat varteenotettavat kilpailijat tulevat maahanmuuttajatahojen suomen kielen alkeet oppineiden joukosta.

Varsinkin kun Jari Tervo ei enää jaksa yrittää...

Kim Evil-666

Huomattavasti uskottavampi kirjajulkaisu olisi: 'Punavihreä rasismi sinivalkoisessa Suomessa' Tai vaikkapa:

'Itsenäinen Suomi Eurosto-kommunismin ikeen alla' (itsenäisen kansakunnan alasajo ja valheiden verkot)
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

risto

Nyt iltamyöhällä energiani ei riitä perusteelliseen nettilinkkifloodaukseen, mutta sen muistan elävästi taannoisista uutisista, että Supolla "Terrorismin uhka Suomessa" -luokitus oli "kohonnut" ennen Turun iskuja eikä sitä ole korjattu sen jälkeen. Ja että ennen Turun iskuja muistan Matti Röngän kertoneen aika monta kertaa, että viranomaisten mielestä terrori-isku Suomessa on vain ajan kysymys. En siis nyt kritisoi muuta kuin sitä, että kansallismieliset tahot yrittävät approprioida (pun intended) tätä profeetanviittaa itselleen.

Muihin kysymyksiin (miksi kirjauduin tänne ja onko minulla jotain tolkullista sanottavaa) saatan palata vähän myöhemmin, jos foorumilaisten mielenkiinto aiheeseen pysyy vireillä.

Kaikella kunnioituksella, mutta boldattu kohta on samanaikaisesti sekä totta että kuitenkin myös koominen, kun sen suhteuttaa profetiaväitteeseesi.

Kyllä, Supo kohotti uhka-arviotaan 2017, vai oliko jopa 2016. Newsflash: Suomesta on lähtenyt lähemmäs satakunta taistelijaa islamistien kähinöihin. Supolla on seurannassa kolmisen sataa islamistia ja n. tuhannesta on annettu hälyttäviä varoituksia (sis. Turun puukottaja), mutta resurssit eivät riitä valvontaan.

Mikä tässä on sitten koomista? Se tietenkin, että profeetta Halla-aho (p.b.u.h.) on saarnannut asiasta jo ainakin vuodesta 2003. Ei siis vuodesta 2016 tai 2017, kuten Supo, vaan 13-14 vuotta kauemmin.

Ei tarvitse mennä kauas historiaan, kun näemme mitä jatkuvasti YLE:n haastattelema "terrorismiasiantuntija", pari viimeistä sisäministeriä ja sisäministeriön nykyinen kansliapäällikkö ovat satuilleet, ja se on ollut täysin halla-aholaisuuden vastaista, eli vääräuskoista, kefiiriä. Lisäksi se on ollut täysin totuuden vastaista.

Joku Sale Niinistö koitti jotain piipittää, mutta hänestäkin tuli heti uudenvuoden puheensa aikana jo rasisti ja fasisti.

Mitä viimeiseen kappaleeseen tulee: itse kukin aiheen ympärillä pyörinyt 10-15 vuotta, että eiköhän tämä aihe kiinnosta jonkin aikaa vielä jatkossakin.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Vale-Dmitri II

Quote from: millla on 14.09.2017, 23:21:29
Yli-Juonikas osaa varmasti kirjoittaa loistavaa romaanitekstiä. Yhteiskunnallinen sanomansa vaikuttaa tältä lukemalta naiivilta. Suomi on valtiohoitaja ja Supo osaa asiansa - hieman historiallisia todisteita tuosta kyllä tarvitsisi, mutta eihän niitä ole. Suomen Sisun keskustelusivuilla näistä asioista puhuttiin 1990-luvulla, siis ennen sitä, kun Supo jahtasi terroristi Väinämöistä (koska oli nähnyt Oletko valmis? Väinämöinen tulee -julisteita). Mutta tietysti minunkin kommenttini on vain yksi lähde muiden joukossa karikatyyrihahmolle. Näistä lähtökohdista kirjailjan asenne toisinajattelijoihin ei voi olla muuta kuin ylimielinen: kirjailija on eliitin puolella, mikä ei koskaan liene ollut merkki  hyvästä kirjallisuudesta. Toisinajatteluus Suomessa on kirjailijalle "vaihtoehtoista faktaa", vitsinpoikasta. Hieman jopa säälittäisi, jos opportunismi ylipäänsä ei olisi niin tuhoavaa.

Luen mieluummin Vastapaavia.

Sattumoisin luin Vastapaavin aivan äskettäin, minkä vuoksi se ei valitettavasti ehtinyt infektoida Jatkosota-extraa. Mutta innostava ja hauska scandi noir -pläjäys kyllä! Hieman lukukokemusta vain latisti tietty asetelmallisuus ja yllätyksettömyys, eli olisin toivonut Paulastolta rohkeampaa -- ehkä henkilökohtaisempaa ja tunnustuksellisempaa? -- tykitystä. 

Tavis

Jos yhden linkin luet, niin katso tästä, mitkä olivat sisäministeriön prioriteetit maahantulijavyöryn alkuvaiheilla: https://yle.fi/uutiset/3-8420824

Quote– Ei. Nyt tulkitset ihan väärin. Olimme silloin härdellin keskellä ja julkinen keskustelu kävi kuumana. Syyskuussa turvapaikanhakijoita tuli 11 000, nyt vastaanottojärjestelmämme on stabiilimpi. Halusimme silloin rakentaa luottamusta.

Luottamusta mihin?

– Tilanne, jossa oli suuri määrä turvapaikanhakijoita – meidän piti miettiä, muuttaako se Suomea ja miten siihen valmistaudutaan.

Suomalaisten ei tarvitse Mäkisen mukaan tämän tilaisuuden takia tai muista syistä pelätä turvapaikanhakijoiden suurta määrää tai sitä, etteikö sisäministeriö pystyisi turvaamaan turvallisuutta Suomessa ilman viestintäyhtiöiden apua.

– Tällä hetkellä suurimmat uhat Suomen sisäiselle uhalle liittyvät syrjäytymiseen, eikä todellakaan maahanmuuttoon, Mäkinen sanoo.

Kyllä ne lainaukset saa samaan viestiin laittaa kuin itse linkkikin.

millla

Paulasto ei kuitenkaan ole opportunisti, vaikka naureskeleekin sille, mille voikin nauraa.

Edelleen: toisinajattelijat ovat kirjoittaneet näistä aiheista kohta jo varmaan neljäkymmentä vuotta. Halla-aho on vain yksi. Keskustan Korhonen, demareiden Rajamäki, vihreistä eronneita tyyppejä sekä läjä persussuomalaisia ennen Halla-ahoa.

Ikävää, että juututaan Halla-ahoon, kun pitäisi katsoa hieman neutraalimmin asioita ja unohtaa nimet ja tyypit. Surullista ettei nykykirjailijoilla tarvitse olla vastuuta maailmasta. Kirjaa lukematta - sitähän halusit.

James Hirvisaari

Quote from: Vale-Dmitri II on 14.09.2017, 19:00:51
Olen kirjailija Jaakko Yli-Juonikas & valmiina vastaamaan kysymyksiin edellä ruoditusta & kuukauden kuluttua ilmestyvästä romaanistani. Olkaa hyvät eli shoot.

QuoteVaikka rasistinen kieli on ilmiönä monella tavoin ikävä, niin näen sen myös taiteellisena mahdollisuutena", Yli-Juonikas toteaa.

Hyvä. Minun värikkääseen kielenkäyttööni on usein loukkaannuttu, mutta se on todellakin ollut minulle juurikin taiteenlaji. Sananvapauden tähden olen halunnut siedättää ja levitellä verbaalisia seiniä, kuten olen usein aiemmmin kirjoittanutkin:

https://jameshirvisaari.wordpress.com/2017/06/06/380-arvostelijani/
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Vale-Dmitri II

Quote from: Risto A. on 14.09.2017, 23:32:59

Otat esimerkkejä tältä tai viime vuodelta. Hommaforum perustettiin 2008 alussa. Kohta kymmenen vuotta sitten. Sitä ennen oli Jussi Halla-ahon scripta ja siellä oleva vieraskirja, jonka huippuvuodet oli 2005-2008. Olet tosiaan asunut kuplassa, poika (tai tyttö) parka.

Voisin kirjoittaa ainakin yhden kirjan verran niistä päättömyyksistä, mitä maahanmuuttokriitikot, minä itse mukaanlukien, on joutunut kokemaan puhuttuaan näistä asioista julkisesti. Ei Kafka tunnu missään sen jälkeen.

Yksinkertaisesti, sinä et tiedä mistä puhut ja täällä ollessasi olet käytännössä mikki merihädässä.

Näistä asioista -- mitä maahanmuuttokriitikko on joutunut kokemaan avauduttuaan näkemyksistään -- lukisin erittäin mielelläni laajemminkin kirjamuodossa. Toivottavasti esimerkiksi Kiuas ottaa jatkossa ohjelmaansa lisää tällaista kamaa.

Mitä tulee maahanmuuttokriittisen skenen alkuvaiheisiin, myönnän että tietämykseni on nolostuttavan heikkoa. Scriptan alkuvaiheista olen saanut käsityksen, että siellä on lähinnä copypeistattu Gates of Viennaa ja muita eurooppalaisia salaliittosivustoja ja maustettu juttuja vain muutamalla Halla-ahon itse keksimällä meemillä (esim. somalien lastenvaunut). Mutta kenties näkemykseni tämän ketjun myötä avartuvat!

Vale-Dmitri II

Quote from: James Hirvisaari on 14.09.2017, 23:51:15
Quote from: Vale-Dmitri II on 14.09.2017, 19:00:51
Olen kirjailija Jaakko Yli-Juonikas & valmiina vastaamaan kysymyksiin edellä ruoditusta & kuukauden kuluttua ilmestyvästä romaanistani. Olkaa hyvät eli shoot.

QuoteVaikka rasistinen kieli on ilmiönä monella tavoin ikävä, niin näen sen myös taiteellisena mahdollisuutena", Yli-Juonikas toteaa.

Hyvä. Minun värikkääseen kielenkäyttööni on usein loukkaannuttu, mutta se on todellakin ollut minulle juurikin taiteenlaji. Sananvapauden tähden olen halunnut siedättää ja levitellä verbaalisia seiniä, kuten olen usein aiemmmin kirjoittanutkin:

https://jameshirvisaari.wordpress.com/2017/06/06/380-arvostelijani/

Nyt kun Jameskin ilmaantui langoille, en malta olla linkkaamatta vuosien takaista kirja-arvosteluani:

http://onnentiirikka.blogspot.fi/2013/06/vuosituhannen-rakkaustarina.html#comment-form

guest1783

Hra Yli-Juonikas toivottavasti provoilee tarkoituksella, koska muuten tilanne vaikuttaa heikolta tulevan - siis jo kirjotetun - romaanin kannalta. Olisiko taustatyöt jätetty noin tyystin tekemättä kuin miltä vaikuttaa? Nyt vähän tsemppiä!

millla

Aha. Teet kirjaa, joka aihepiiri nojaa "halla-aholaisiin" ja kirjoittamisen jälkeen nolostuttaa, koska niinkuin totesit tiedät aiheesta nolostuttavan vähän.

Kirjan julkaiseminen pitäisi peruuttaa. Jos olisit kunnian mies, tekisit sen.

Tappivanukas

Olet hyvässä seurassa. Ei kukaan muukaan rasismista kirjoittava tiedä aiheesta mitään.

Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Malla

Quote from: Vale-Dmitri II on 14.09.2017, 23:54:10
Scriptan alkuvaiheista olen saanut käsityksen, että siellä on lähinnä copypeistattu Gates of Viennaa ja muita eurooppalaisia salaliittosivustoja ja maustettu juttuja vain muutamalla Halla-ahon itse keksimällä meemillä (esim. somalien lastenvaunut). Mutta kenties näkemykseni tämän ketjun myötä avartuvat!

Somalien uutukaiset lastenvaunut/rattaat taisivat olla Pia Kauman ajatushautomosta?

Malla

Quote from: sine qua non on 15.09.2017, 00:03:11
Hra Yli-Juonikas toivottavasti provoilee tarkoituksella, koska muuten tilanne vaikuttaa heikolta tulevan - siis jo kirjotetun - romaanin kannalta. Olisiko taustatyöt jätetty noin tyystin tekemättä kuin miltä vaikuttaa? Nyt vähän tsemppiä!

Sitä kutsutaan sissimarkkinoinniksi. "Kirjottikse  se jotain musta?"

risto

Näistä asioista -- mitä maahanmuuttokriitikko on joutunut kokemaan avauduttuaan näkemyksistään -- lukisin erittäin mielelläni laajemminkin kirjamuodossa. Toivottavasti esimerkiksi Kiuas ottaa jatkossa ohjelmaansa lisää tällaista kamaa.

Kerron yhden anekdootin omasta elämästäni. Olipa kerran eräällä yliopistolla eräs opiskelutoveri, jonka kanssa olin tehnyt useampaakin ryhmätyötä ja ollut muutenkin tekemisissä. Eräänä päivänä tämä kaveri -- kontekstia en muista -- ilmoitti että Halla-aho on hullu fasisti/rasisti. Tähän vastasin, että ei minun mielestäni, että oletko lukenut hänen kirjoituksiaan. Ei vastannut. Ei siihen kysymykseen. Eikä mihinkään muuhunkaan, koskaan, enää. Ei tervehtinyt. Oli ensimmäinen tällainen kohtaaminen "suvaitsevaisen" ihmisen kanssa, mutta ei viimeinen, valitettavasti.

Sinä sentään olet keskustelevinaan meidän kanssa, vaikka toki alennat meidät perusteetta rasisteiksi (määritelmää emme tälle ole saaneet ja ehkä emme saakaan), mutta olet kuitenkin ylhäältä alaspäin hiukan keskustelevinaan meidän kanssa.

Mitä tulee maahanmuuttokriittisen skenen alkuvaiheisiin, myönnän että tietämykseni on nolostuttavan heikkoa. Scriptan alkuvaiheista olen saanut käsityksen, että siellä on lähinnä copypeistattu Gates of Viennaa ja muita eurooppalaisia salaliittosivustoja ja maustettu juttuja vain muutamalla Halla-ahon itse keksimällä meemillä (esim. somalien lastenvaunut). Mutta kenties näkemykseni tämän ketjun myötä avartuvat!

Scripta on edelleen luettavissa. Ihan sieltä 2003-vuodesta lähtien. Lue alkajaisiksi vaikka 10 tai 20 ensimmäistä kirjoitusta, ja pohdi, mikä osuus näistä on kopipeistattua Gates of Viennaa tai vastaavia. Otsikoista päättelisin, että noin 0%, mutta voin toki olla väärässä. Mikäli päädyt tutkimuksissasi samaan lukuun 0%, tutki toki samaan rahaan ensimmäiset 50 kpl.

Valaise meitä poloisia. Tuossa linkki: http://www.halla-aho.com/scripta/

Ensimmäiset jutut löytyvät viimeisinä.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

millla

Kyllä, lastenvaunut olivat kokkarinaisen juttu, joten ainoa faktansakin meni sitten siinä. Kirjailija eikö mieleen tullut lukea Hommaa silloin, kun kirjaasi teit? Tai mitä oikein kyselen, sinähän olet kevyesti liikkeellä niikuin vain rasistien seurassa olla voi. Omahyväisyydestäsi kertoo sekin, että pisteitä herutit, kun joku oli lukenut kirjasi. Että ihan osaavat lukea kirjoja.

Onko vilpittömyys peräkamarikamaa, vai miksei edes sitä löydy.

Vale-Dmitri II

Quote from: Malla on 15.09.2017, 00:05:42
Scriptan alkuvaiheista olen saanut käsityksen, että siellä on lähinnä copypeistattu Gates of Viennaa ja muita eurooppalaisia salaliittosivustoja ja maustettu juttuja vain muutamalla Halla-ahon itse keksimällä meemillä (esim. somalien lastenvaunut). Mutta kenties näkemykseni tämän ketjun myötä avartuvat!

Somalien uutukaiset lastenvaunut/rattaat taisivat olla Pia Kauman ajatushautomosta?

Viittasin siihen tarinaan, että somalivauvat tarvitsevat sossusta käyttämättömät lastenvaunut, koska kansanuskomuksen mukaan aiempien lasten henki jää elämään käytettyihin vaunuihin. Tämänhetkisen tietoni mukaan tämä on Halla-ahon keksimä tarina koska sitä ei ole pysytytty palauttamaan muihin lähteisiin. Voin totta kai olla väärässä, mutta olenkin kaunokirjailija eli operoin vaihtoehtoisten faktojen maailmassa.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

simppali

"mutta olenkin kaunokirjailija eli operoin vaihtoehtoisten faktojen maailmassa".

Eli voit käydä itsesi kanssa menttaalipainia, jonka voittaja laittaa kirjaan tajunnanvirtaa?
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Ernst

Olet saanut väärän käsityksen. Mistä lienet saanut? Minä muodostan käsitykset ihan itse. Jos mietityttää, kysyn.

Oikea kirjailija, saati kansainvälisesti menestykseen pyrkivä, ei voi olla älyllisesti ja mukavuusmerkityksessä laiska, jos ei ole heti liuta maksettuja taustatoimijoita mukana pyllyä pyyhkimässä..
+
Somalien lastenvaunut ovat ns. katutason havaintoja. Ei niistä mihinkään pääse.
+
Avartuminen edellyttää dialogia. Pohjimmiltaan se on pidättäytymistä siitä, että näkee eri mieltä olevat ei-ihmisinä tms. Neuvosto-Venäjällä nähtiin ns. gulagit umpipahoina riistäjinä, vauraita talonpoikia kun sen aikaisen mittapuun mukaan olivat. Veivät leivän sorretuilta, vaikka oikeasti vastasivat juuri leipäviljan tuottamisesta. Tappaahan moiset piti ja tapettiin myös. Seurasi nälänhätä, massakuolemat. Vaan eipä gulaggi enää riistänyt, ei.

Postmodernin hulluuden lähteillä olet. Asemoipa itsesi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

James Hirvisaari

Quote from: Vale-Dmitri II on 15.09.2017, 00:02:46

Nyt kun Jameskin ilmaantui langoille, en malta olla linkkaamatta vuosien takaista kirja-arvosteluani:

http://onnentiirikka.blogspot.fi/2013/06/vuosituhannen-rakkaustarina.html#comment-form

Heh, juutuinkin hetkeksi lueskelemaan noita vanhoja metafysiikkaa sivuavia tekstejäni.  :)

Mutta juu, toimittajiahan ei ole kiinnostanut mikään muu kuin tuhotyön tekeminen poliittiselle vastustajalle, joka on ollut ja on edelleenkin perussuomalaiset.

Ihan hauska teksti ja analyysi.

Jossakin kommentissa oli erään vakavasti mentaalivammaisen stalkkarin levittämää väärää tietoa runostani, mutta ei se ole niin vakavaa, että pitäisi korjata.  :P
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Supernuiva

Miksi kirjailija kirjoittaa juuri halla-aholaisesta nettirasismista?

Tarkoittaako tämä rajaus sitä, että kirjailijan mielestä on olemassa myös muunlaiseen luokkaan luokiteltavaa nettirasismia, jota tämä romaani ei tule kuitenkaan käsittelemään? Entä miten halla-aholaisuus tässä yhteydessä oikein määritellään ja tunnistetaan eroon muusta kirjoittelusta?

Ernst

Quote from: Vale-Dmitri II on 15.09.2017, 00:15:09

Viittasin siihen tarinaan, että somalivauvat tarvitsevat sossusta käyttämättömät lastenvaunut, koska kansanuskomuksen mukaan aiempien lasten henki jää elämään käytettyihin vaunuihin. Tämänhetkisen tietoni mukaan tämä on Halla-ahon keksimä tarina koska sitä ei ole pysytytty palauttamaan muihin lähteisiin. Voin totta kai olla väärässä, mutta olenkin kaunokirjailija eli operoin vaihtoehtoisten faktojen maailmassa.

Todellakin operoit. Jussile voi soittaa ja kysyä. Pieni maa, helpot yhteydet. Kysy suoraan äläkä luota noihin saamiisi tietoihin. Mistä muuten sait sen tietosi? Tuskin Jussilta itseltään.

Dialogi, poikaseni, dialogi!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

risto

Quote from: Vale-Dmitri II on 15.09.2017, 00:15:09

Saatan olla huono googlettamaan, mutta tämän löysin Scriptasta vuodelta 2006:

Muutama päivä sitten Ilta-Sanomat kertoi jossakin suomalaisessa pikkukaupungissa asuvasta somaliperheestä, joka ei huolinut veronmaksajain heille kustantamia lastenvaunuja, koska ne olivat käytetyt. Perheen isä oli heittänyt perheelle myönnetystä - maksuttomasta - asunnosta huonekalut mäkeen, koska nekään eivät olleet uusia. Perheen äiti sai sosiaalitoimelta maksusitoumuksen kalliiseen merkkivaateliikkeeseen, koska "perheen sosiaalinen asema yhteisössä" edellytti asianmukaista pukeutumista.

http://www.halla-aho.com/scripta/monikulttuurisuuden_ongelmia.html

Sylttytehdas löytyy siis Ilta-Sanomien, ei Halla-ahon takaa. Tämä(kin) faktasi on siis mitä ilmeisemmin pielessä.

Lisäys: se, että operoit vaihtoehtoisten faktojen maailmassa ei erota sinua millään tavalla näistä uuninpankkopojuista, Hesarin, TS:n tai YLE:n toimittajista. Olet siis ns. hyvässä seurassa.

Vale-Dmitri II

Quote from: Tappivanukas on 15.09.2017, 00:04:58
Olet hyvässä seurassa. Ei kukaan muukaan rasismista kirjoittava tiedä aiheesta mitään.

Aika tiiviisti olen kirjoitusprosessin ajan erilaisia kansallismielisiä keskustelualustoja lurkkaillut. Kiinnostavaa toki se, että (omalla mittapuillani) tajuttomasta propagandan yliannostuksesta huolimatta en edelleenkään pidä islamia ihmiskunnan historian pahimpana syöpänä. Miksiköhän oppi ei mene perille...? 

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Deloch

Kuten aiemmin todettua, mamukriitikot ovat tienneet ja osanneet ennustaa seuraukset siitä, mitä tapahtuu kun maahan päästetään hallitsematon surffaritulva. Ruotsi on ollut esimerkkinä tuossa naapurissa jo ainakin sen reilut kymmenen vuotta. Ei ole kovinkaan pitkä aika kun Ruotsista puhuttiin monikulttuuri-onnelana ja kotouttamisen mallimaana. Taitavat jotkut hardcore-suvakit vieläkin uskoa tähän surffarien tuomaan rikkauteen.

Itse olen suvaitsevaisten kanssa vääntänyt jo monen monta vuotta. Muistan hyvin kuinka vaikeaa oli osoittaa Råsengadia ja muita lähiöitä ja näitä esimerkkinä käyttäen koittaa näyttää miltä se moku-utopia todellisuudessa näyttää. Se ei koskaan mene perille, sillä aina vastaan tulee ne stereotyyppiset "lisää resursseja" ja "syrjäytyminen" ja "huono kaupunkisuunnittelu" sun muut - toisinsanoen, kaikki muu paitsi itse ongelma, eli huono maahanmuuttopolitiikka. Tänä päivänä ei onneksi usein tarvitse väitellä moku-utopian autuudesta sillä me ollaan jo saatu esimakua siitä mitä se todellisuudessa on. Sääli vain, sillä koko homman (pun intented) pointti on siinä, että nämä ongelmat nimenomaan ennaltaehkäistäisiin vielä kun pystytään, mutta kun ei niin ei. Surffaritulvassa syksyllä 2015 ei nähty mitään huonoa, päin vastoin vokkikapasiteetti nostettiin tappiin ja pistettiin varusmiehet kantamaan kunniavieraiden laukut rajan yli. Gumbayaa.

Media ja "tutkijat" tykkäävät iankaiken luoda olkiukkoja ja takertua semantiikkaan sekä aidanseipäisiin. Minullakin olisi kokonainen kirja kirjoitettavana siitä, kuinka mahdotonta suvakkien kanssa keskustelu on. Lyhyt esimerkki: jos kirjoitat pitkän viestin siitä, kuinka Suomessa on esimerkiksi turvapaikkapäätöksissä euroopan lepsuin linja somalien osalta ja linkkaat migrin sivuille mistä näkee että viimeisen puolen vuoden aikana on 95% somaleista saanut hyväksytyn päätöksen (kuten oli vielä vuonna 2016, kunnes homma pitkin hampain korjattiin - pahasti myöhässä), ja käytät lausahdusta "Somaleiden hyväksytyt turvapaikkaprosentit huitelevat 100%:n tienoilla" niin suvakki alkaa vääntämään siitä, kuinka on väärin sanoa "lähes 100%" kun prosentit ovat "vain" 95%.

True story.

Ylimielisyys "rasistireppanoita" kohtaan paistaa myös usein läpi. Jos suvaitsevainen ei halua keskittyä argumenttiin - usein eivät halua, koska tietävät olevansa väärässä - niin sitten aletaan analysoimaan henkilöä. Halla-aho on helppo maali tässä, sillä hän joskus kankeahkolla ulosannillaan on otollinen ad-hominemien kohde. Tätä on vuosien varrella nähty (esim. YLE-uutisten "rotutohtori" hyvässä muistissa), mutta nykypäivänä jäänyt vähemmälle hänen profiilinsa noustessa. Vanavedessä on tietysti nähty kaikenlaista JHA:n analysoijaa ja kritisoijaa, jotka hänen vanavedessään ovat koittaneet itseään nostaa yleiseen tietoisuuteen, siinä kuitenkaan paljoakaan menestymättä muutenkuin joitain moraalisia pisteitä omissa piireissään keräten. "Kirjoitinpahan osuvan analyysin Halla-ahosta ja sen kahdestakymmenenestä natsistaan. Pääsenksmä nyt teidän klubiin?"

Vaikea nähdä tämäkään kirja minään muuna kuin valtavana olkiukkona jota kirjailija on joutessaan rustaillut apurahojen toivossa. Ja mikäpä siinä - en minä kirjailijaa moiti, sillä razzenazzeista kirjoittaminen on varmin tapa päästä suvaitsevaiston suosioon ja luoda verkostoja intelligentsian piireissä. Ei se tyhmä joka pyytää ja niin edelleen.