News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jos PS saa megajytkyn..

Started by Risto A., 09.04.2017, 02:29:02

Previous topic - Next topic

Peltipaita

Quote from: Hankala Tapaus on 09.04.2017, 04:35:57

Niin... Hajanaisia uutisia, keskinäistä sähläämistä jne. Kyllä tulva on varmasti ollut muutamien avainpelaajien tiedossa, mutta suurin osa aasei poliitikoista oli sidottuna tyhjänpäiväiseen vääntämiseen ja herätys todellisuuteen tapahtui vasta paskat housussa. Tässä kannattaa todellakin muistaa myös se, että osalle poliitikoista tulokkaat olivat olevinaan jackpot. Suurin osa eduskunnasta (puolueista) halusi ne tänne. Siksi touhu oli mitä oli.
Mistä herätyksestä puhut? Ruotsin Tanskanpuoleisen rajan valvonnasta?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Huolestunut Kansalainen

Itse äänestin Lilja Tammista, koska hän on nuori, transseksuaali ja hänellä on hyviä ratkaisuehdotuksia mm. pääkaupunkiseutua parasta aikaa riivaavaan asuntopulaan.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

VeePee

Fakta on, että valtaosa perussuomalaisista on kannattanut täysillä Soinilaista politiikkaa. Kyllästymiseen asti on yksittäisiltä persuilta kuultu selittelyä, että kyllähän minä mutku Soini. Kyllähän se vaan on niin, että puolueen johto toteuttaa puolueen tahtoa tai jos menee toisin päin, niin kannattaako tahdottomia ja narussa vedettäviä kastraatteja valita hoitamaan asioita kun asioiden hoitamisessa pitää olla omaa tahtoa ja selkäranka.

Voi olla niinkin, että me nuivasti suhtautuvat elämme pahasti kuplassa kuvitellen olevamme isokin enemmistö. Minusta persut kaipaavat kovan näpäytyksen ja kuntavaaleissa sen näpäytyksen voi saada vähimmillä vaurioilla. Ehkä se aiheuttaa edes jonkinasteista ryhdistäytymistä ja pyrkimystä selkärangan kasvattamiseen.

Takinkäännöstä ja petoksista ei vaan pysty palkitsemaan. Vilpittömästi toivon, että persut alkaisivat kääntyä nuivempaan suuntaan, mutta saadakseen jatkossa minun ääneni, täytyy heidän konkreettisin teoin osoittaa toimivansa minulle tärkeiden arvojen mukaisesti.

Hankala Tapaus

Quote from: Peltipaita on 09.04.2017, 05:07:43
Mistä herätyksestä puhut? Ruotsin Tanskanpuoleisen rajan valvonnasta?

Ihan siitä hetkestä, kun persujen hallitustouhuissa vauvantossujaan ihmettelevät edustajat tajusivat, missä mennään.

Se rajasoppa tuli myöhemmin ja silloin tulva loppui ennen aikojaan. Tulijat eivät olleet vielä lopussa.

Uuno Nuivanen

Vaihtoehdot ovat todella vähissä. Jabba uhokirjassaan julisti Jussi Halla-ahon koulukiusatuksi reppanaksi.

Kyynikko, sarkastikko, älykkö. Self-made-man, paskaa on tullut niskaan niin ettei kenellekään, jos kohta hyvinpalkattuja virkojakin.

Mä en ole koskaan ollut erityisen hurraaisänmaallinen, tai muutenkaan hihhuli, kova kommunisti ja paha porvari. Jospa Jussi Halla-ahossa on jotain tällaista, minkä aika moni itsestään sittenkin löytää, jos aletaan oikein syvältä kaivelemaan, näin vaaliaamun juovukkeessa. Ja Ruotsi. Pitääkin olla pieni kankkunen, kun pakko on äänestää. Sitten vaalikahvit ja konjakit.  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=arKxCiTZoyQ

Hankala Tapaus

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 09.04.2017, 05:09:11
Itse äänestin Lilja Tammista, koska hän on nuori, transseksuaali ja hänellä on hyviä ratkaisuehdotuksia mm. pääkaupunkiseutua parasta aikaa riivaavaan asuntopulaan.

Mielenkiintoinen valinta. En tunne ehdokastasi, joten en kaiketi voi muuta kuin toivoa, että ehdokkaasi tekee läpipäästessään sellaista politiikkaa joka ajaa sinun asiaasi.

MW

Uurnille, paskahousut. Soini on vainaa.

Millä muulla sitä lähettää viestin?

Uuno Nuivanen

Quote from: Nuivanlinna on 09.04.2017, 02:40:33
Itse en äänestä näissä vaaleissa persuja, vaikka viimeksi äänestämäni persu saikin valtuustossa paljon aikaan.

Olen kai vähän tyhmä, kun en ymmärrä.

Hankala Tapaus

Quote from: VeePee on 09.04.2017, 05:11:55
Fakta on, että valtaosa perussuomalaisista on kannattanut täysillä Soinilaista politiikkaa...

Nyt et tietenkään puhu äänestäjistä.

Kuten olen sanonut aiemmin (ainakin kahdesti), ensin on hankkiuduttava enemmistöksi omassa puolueessaan ja sitten isommassa liigassa. On totta että moni soinilainen lipsahti läpi siksi, että tarjosivat tunnettuja nuivia maltillisemman mielikuvan ja sitä kuvaa joidenkin nuivien kiivaudesta säikähtänyt äänestäjä äänesti.

Ja valitettavasti osa yksinkertaisesti oli politiikkaan niin ihastuttavan lukuisina haluavia lieroja, jotka käänsivät takkinsa oman etunsa takia. Maahanmuutosta puhui yllättävän moni ennen vaaleja. Heille ei oikein mahda muuta kuin jättää seuraavan kerran äänestämättä.

Faidros.

Jotkut lähettää viestinsä heittäytymällä selälleen itkemään, jos kaikki ei heti suju heidän mielensä mukaan. Aivan kuin kakarana karkkihyllyjen välissä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Eino P. Keravalta

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 09.04.2017, 05:09:11

Mikä tai mitä on transseksuaali?

Transsukupuolisen kyllä tiedän.

Eihän pääkaupunkiseudulla ole mitään asuntopulaa, jos täällä perusteetta olevat tunkeilijat heitetään takaisin sinne, minne ne kuuluvatkin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Faidros.

Quote from: Uuno Nuivanen on 09.04.2017, 05:19:28
Quote from: Nuivanlinna on 09.04.2017, 02:40:33
Itse en äänestä näissä vaaleissa persuja, vaikka viimeksi äänestämäni persu saikin valtuustossa paljon aikaan.

Olen kai vähän tyhmä, kun en ymmärrä.

Haittanuiva?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

guest12632

Quote from: Hankala Tapaus on 09.04.2017, 03:48:42
Matutulva yllätti politiikan housut kintuissa. Kellään ei yksinkertaisesti ollut toimivia keinoja sellaisen hauskan yllätyksen estämiseksi. Konekivääreihin ei kellään ollut munia ja muu ei olisi auttanut.

Ei siinä vielä kaikki, että 2015 matuvyöryä ei saatu pysäytettyä. Tähän päivään mennessä ei ole tehty mitään mikä estäisi tuon toistumasta. Petteri Orpo kävi jokin aika sitten kertomassa, että laki ei anna lupaa rajatarkastuksiin (ilmeisesti vain Suomessa, koska kaikki muut ovat ne jo ottaneet käyttöön). Kukaan 38 persuedustajasta ei tarttunut asiaan, ei kumoamalla Orpon puheita tai vaatimalla lakimuutosta.

Tämän lisäksi Soini on oma lukunsa ja puheenjohtaja vielä nämä vaalit. Kun Ruotsi otti käyttöön rajatarkastukset ja siitä syystä matuvirta Suomeen väheni, Soini esitti sen olevan persujen ansiota. :flowerhat: Lisäksi Soini on sanonut vaalipuheiden olevan vain vaalipuheita, joita ei ole edes tarkoitus toteuttaa..

Hankala Tapaus

Uuno Nuivanen

Eikka, äänestätkö tällä kertaa persuja? Kyllä minä jos sinäkin!  ;) Ei vaan, olen jo päättänyt mennä vielä kerran samaan pyydykseen, mutta tällä kertaa tietoisesti ja viimeinen panos pöytään.

MW

Quote from: Faidros. on 09.04.2017, 05:25:37
Jotkut lähettää viestinsä heittäytymällä selälleen itkemään, jos kaikki ei heti suju heidän mielensä mukaan. Aivan kuin kakarana karkkihyllyjen välissä.

RKP? Vaihtoehdot vähissä, eikä äänestämättä voi jättää. Fuck RKP.

Roope2

Onhan tilanne nyt jonkin verran toisenlainen kuin Astrid Thorsin aikoihin, mutta muutoshan on tapahtunut itsestään.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

MW

Quote from: Roope2 on 09.04.2017, 05:42:07
Onhan tilanne nyt jonkin verran toisenlainen kuin Astrid Thorsin aikoihin, mutta muutoshan on tapahtunut itsestään.

Mitään muutosta ei ole tapahtunut. Vielä.

Hankala Tapaus

Quote from: Oppipoika on 09.04.2017, 05:33:02
...Kukaan 38 persuedustajasta ei tarttunut asiaan, ei kumoamalla Orpon puheita tai vaatimalla lakimuutosta...

Huutamallako se olisi selvinnyt? Mitenkähän saisin ihmiset ymmärtämään, että turhasta rutinasta ei ole hyötyä? Politiikka on peliä. Ei sitä pelata sillä tavalla, että yritetään jatkuvasti ärsyttää kaikkia. Peliliikkeet tehdään oikeaan aikaan, oikeassa paikassa.

Eerolan ruotsinreissulla saattaa olla, tai saattaa olla olematta tekemistä rajan sulkeutumisen kanssa. Kuten myös yleisen mielipiteen kovenemisella. Asia ei ole ihan niin yksinkertainen.

Orpo saa painua (hetkinen, Tarkistan, olemmeko uutisalueella. Emme) vittuun. Ja eipä tästä ole kauaakaan, kun muutama persu herätti Saarakkalassa uinuvan Li Andersonin vaatimalla holttia asioihin. Vaalien alla tai ei, nyt on huudettu.

Pitää mennä eteenpäin. Ei tässä muu auta. Asiat ovat päin helvettiä, on munittu ja muut ovat munineet senkin edestä. Kysyn sinultakin, jäsen Oppipoika, mitä sinä haluaisit että tehtäisiin? Ja heti perään että miten haluamasi toimenpide vaikuttaisi tilanteeseen?

Itse olen niin yksinkertainen, että tässä vaiheessa näen vain poliittisen vaikuttamisen mahdollisena. Siihen näen parhaaksi mahdollisuudeksi PS:n. Jos muita tapoja (toimivia) on, kuulisin niistä mielelläni.

Hankala Tapaus

Quote from: MW on 09.04.2017, 05:44:39

Olen sitä mieltä, että kehitys huonompaan suuntaan voisi olla huomattavasti pidemmälläkin.

guest12632

Quote from: Risto A. on 09.04.2017, 03:13:14
Tuolla ei ole muita puolueita, jotka voisi edes teoriassa vastata näihin asioihin sillä tasolla, millä näihin pitäisi vastata. PS on ainoa teoreettinen vaihtoehto. Muuta ei ole, eikä tule. Näillä eväillä pitää mennä.

Teoreettiseksi se on lähinnä jäänytkin. Kun tarjolla on vain samaa kakkaa eri kääreissä, on looginen vaihtoehto äänestää tyhjää tai jättää kokonaan äänestämättä.

Quote from: Risto A. on 09.04.2017, 03:13:14
Jos haluaa rangaista käsien päällä istumisesta, paljon tehokkaampi tapa siihen on, että ei äänestä käsien päällä istuneita jatkossa.

Nimenomaan eli en äänestä persuja. Koko puolue on syyllinen ja tarvitsee näpäytyksen. Ylipäätään persujen kohdalla luottamus on mennyt, joten en enää usko ennen kuin näen. Puheet eivät enää riitä, vaadin tekoja.

MW

Quote from: Hankala Tapaus on 09.04.2017, 05:48:33
Quote from: MW on 09.04.2017, 05:44:39

Olen sitä mieltä, että kehitys huonompaan suuntaan voisi olla huomattavasti pidemmälläkin.

Eikä voi mennä paljon huonompaan, johan tässä aidan pylväätkin nauraa.

Hankala Tapaus

Quote from: Oppipoika on 09.04.2017, 05:51:10
... Puheet eivät enää riitä, vaadin tekoja.

Kuka voi istua alas ja vaatia muilta tekoja?

(no matu tietysti voi, mutta sellaisia ei ole nyt paikalla ja Li Anderssonkin on nukkumassa, joten...)

Tee oma osasi. Ei poliitikoilla ole mitään mahdollisuutta toimia, jos äänestäjä ei tee omaa osaansa.

Uuno Nuivanen

Nyt Hankala Tapaus js vielä jatkat, saat puhuttua muutaman persuäänen pois. Vituttaa tämä ilmankin.

Et arvosta pettymystämme juuri miksikään. Ihan kuin Jabba. Menen nukkumaan.

Eino P. Keravalta

Quote from: Uuno Nuivanen on 09.04.2017, 05:34:26
Eikka, äänestätkö tällä kertaa persuja? Kyllä minä jos sinäkin!  ;) Ei vaan, olen jo päättänyt mennä vielä kerran samaan pyydykseen, mutta tällä kertaa tietoisesti ja viimeinen panos pöytään.

Kohdaltani tilanne on se, että mielestäni hyviä ehdokkaita täällä Keravalla on enemmän kuin yksi.

Joten olen päättänyt ratkaista asian niin, että annan Kohtalon päättää hyvien ehdokkaiden välillä. En vielä tiedä, ketä päivällä äänestän, mutta arpa sen ratkaisee. Minulla ei Soinin perseilyjen vuoksi ole suurta intohimoa äänestää Persuja, mutta sekin on eräs mahdollisuus, koska monet muut puolueet ovat aivan yhtä surkeita.

Ongelma on siis se, että kaikki puolueet ovat täysiä paskoja, mutta muutamilla on hyviä yksittäisiä ehdokkaita.

Saapa sitten nähdä, miten käy..  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Hankala Tapaus

Quote from: MW on 09.04.2017, 05:53:49
Eikä voi mennä paljon huonompaan, johan tässä aidan pylväätkin nauraa.

Asento! Katse länteen päin!

Kyllä vaan. Asiat voisivat olla vielä paljon, paljon huonommin.

Lepo.

MW

Sen aidan, jonka piti erottaa meidät väkijoukkoihin kuorma-autoilla ryntäävistä teroista.

Sen aidan olemattomat pylväät nauraa.

Hankala Tapaus

Quote from: Eino P. Keravalta on 09.04.2017, 05:58:57
Kohdaltani tilanne on se, että mielestäni hyviä ehdokkaita täällä Keravalla on enemmän kuin yksi.

Sinä olet ollut tässä eikissä mukana jo niin pitkään, että takuulla tiedät äänestäväsi puoluetta, oli ehdokas kuka tahansa.

Niin että missä porukassa se suurin mahdollisuus nuivan politiikan toteutumiseen olikaan?

Hankala Tapaus

Quote from: Uuno Nuivanen on 09.04.2017, 05:57:50
Nyt Hankala Tapaus js vielä jatka...

Jos jatkan, muutamat eivät ehkä luovutakaan kesken pelin.

Kyse ei ole siitä ettenkö ymmärtäisi ihmisiä vituttavan. Kyse on siitä että siihen ei voi jäädä makaamaan, jos aikoo joskus muuttaa tämän maan.