News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ääni annettu.

Started by Parzival, 29.03.2017, 08:24:27

Previous topic - Next topic

Parzival

Ennakkoäänestys alkoi Helsingissä klo 8. Olin melkein ensimmäinen jonossa. Kansalaisvelvollisuus suoritettu  8) Ja terveisiä Stadin punavihreille.

EDIT: Ja 763 on siis Jussi Halla-Aho.

Takinravistaja

Quote from: Parzival on 29.03.2017, 08:24:27
Ennakkoäänestys alkoi Helsingissä klo 8. Olin melkein ensimmäinen jonossa. Kansalaisvelvollisuus suoritettu  8) Ja terveisiä Stadin punavihreille.

Hukkaan meni äänesi. Halla-aho ei edelleenkään tule Brysselistä Hgin kaupunginvaltuuston kokouksiin, vaan tehtävää hoitaa joku persujen varamies.

Kokouspalkkioidenkaan takia ei kannata Brysselistä saakka vaivautua.

Parzival

Quote from: Takinravistaja on 29.03.2017, 09:52:20
Quote from: Parzival on 29.03.2017, 08:24:27

Hukkaan meni äänesi. Halla-aho ei edelleenkään tule Brysselistä Hgin kaupunginvaltuuston kokouksiin, vaan tehtävää hoitaa joku persujen varamies.

Kokouspalkkioidenkaan takia ei kannata Brysselistä saakka vaivautua.

Vaikka ei kävisikään niin Halla-Aholle annetulle äänellä on symboliarvoa ja pieni vaikutus persujen sisäiseen suuntataistoon. Ei yhdellä äänellä kukaan voi kovin paljoa vaikuttaa tietenkään.

Kyklooppi

Nyt ideaparkkiin, sielä kait saa äänestää, KD saa ääneni.
Surkee lista täällä metsäperällä.
Ihmisjäte.

Mr.Reese

Numero tuli käytyä raapaisemassa lappuun. Jälkeeni alkoi jo muodostua jonoa.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

L.N

Homma hoidettu. Ekaa kertaa elämässäni äänestin demaria. On niin hyvä ehdokas, että "sivuutin puolueen ja äänestin henkilöä".

Nuivanlinna

Quote from: Uuno Nuivanen on 29.03.2017, 14:57:31
^ Minun ääneni on vaarassa mennä kokkarille..  :o

Älä unohda Linneaa!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Hakkapeliitta

Hätähousut...

Minä käyn äänestämässä vaalisunnuntaina niinkuin aina ennenkin.  :)
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

hulaq

Ihan mielenkiinnosta kun en äänestänyt ole koskaan - eikö olisi parempi jättää silloin äänestämättä tyystin, jos ei yhtään miellyttävää ehdokasta?
Iudex illius ero

L.N

Quote from: hulaq on 29.03.2017, 15:12:14

Ihan mielenkiinnosta kun en äänestänyt ole koskaan - eikö olisi parempi jättää silloin äänestämättä tyystin, jos ei yhtään miellyttävää ehdokasta?
Mulla kyse ei ollut tästä. Annoin ääneni hemmetin hyvälle ehdokkaalle.  Äänestämättä jättäminen olisi hölmöyttä. Etenkin tämmöisessä pikkukunnassa yksikin ääni voi ratkaista ihan oikeasti, joten käytä äänestysoikeuttasi ihmeessä.

Uuno Nuivanen

Quote from: Lasse Nortunen on 29.03.2017, 15:24:31
Quote from: hulaq on 29.03.2017, 15:12:14

Mulla kyse ei ollut tästä. Annoin ääneni hemmetin hyvälle ehdokkaalle.  Äänestämättä jättäminen olisi hölmöyttä. Etenkin tämmöisessä pikkukunnassa yksikin ääni voi ratkaista ihan oikeasti, joten käytä äänestysoikeuttasi ihmeessä.

Tässä Kok-RKP vetoisessa kunnassa Persut ovat joka tapauksessa marginaalissa. Kyseinen herra on nuivahko, kokenut ja kyläläinen. Pistänyt myös kampoihin RKP:lle, kun taas PS on kunnostautunut lähinnä vok-bisnekseen liittymisessä. Ehdottomasti siis henkilövaalina, itseänikin kauhistuttaa Kokoomuksen äänestäminen.   :-\

Mutta jos Lassekin äänesti demaria...  :-X

koodari-inssi

Quote from: Lasse Nortunen on 29.03.2017, 14:46:03
Homma hoidettu. Ekaa kertaa elämässäni äänestin demaria. On niin hyvä ehdokas, että "sivuutin puolueen ja äänestin henkilöä".
Ei kannata äänestää henkilöä, jolla on väärä puolue. Kunnallisvaalit on puoluevaalit. Puolueenkin on natsattava, koska henkilö, jota äänestit ei välttämättä mene läpi mutta puolue saa äänesi joka tapauksessa. Itsekin olen tähän sortunut joskus aiemmin mutta en enää.
The hardest thing to explain is the glaringly evident which everybody has decided not to see. - Ayn Rand

kriittinen_ajattelija

Äänestin numeroa 225
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

L.N

^^ Aika vahva tunne, että menee läpi. Ollut jo pitkään mukana ja meillä kahdeksan vuoden yhteistyö politiikassa takana. Niinku itteensä äänestäisi.

Mä ajattelen tän asian yksinkertaisuudessaan näin: Äänestän henkilöä joka ajattelee asioista mahdollisimman samalla tavalla kuin itse. Tällöin valtuutan hänet hoitamaan asioitani kunnassamme.

On tässä taustalla myös pientä näpäytystä persuille, tai lähinnä Timbelle, ei paikallisille. Toki kukaan ei sitä tiedä (paitsi nyt kun täällä höläjän :) ) kun ääniä lasketaan, että onko tämä nyt protestiääni, millä perusteella ja kenen kynästä. Mut tää on tämmöstä.

Parzival

Quote from: kriittinen_ajattelija on 29.03.2017, 15:46:18
Äänestin numeroa 225

Toivottavasti et ainakaan Helsingissä. Muuten menee ääni RKP:lle  >:(

Bxh7+

Ääni annettu. Yllättäen ennakkoäänestyspaikalla oli hieman jonoakin.

Äänestin nuivaa pitkän linjan hommalaista.
"Aina Juhannusyönä Mestari lentää punastelevien krokodiilien vetämällä kattokruunulla luokse lapsukaisten kilttien  ja tuo kaikille kottaraisenpönttöön kultamunan."
-nimim. rapa-nuiv 12.11.2011

Eisernes Kreuz

Äänestetty. Tunnen ehdokkaan ja on ns. ihan hyvä tyyppi. Selkeästi omasta mielestäni paras vaihtoehto kotikunnassani.

Vaan eipä ollut jonoa äänestyspaikalla. Juttelin vaalivirkailijoiden kanssa ja kuulemma enimmäkseen hiljaista on ollut. Äänestysprosentti jää varmasti aika vaisuksi taas.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Alaric

Voisi tänään yrittää taas etsiskellä sopivaa ehdokasta vaalikoneista ja muualta. Ahdistaa.

PS:n äänestäminen tuntuu jotenkin vastenmieliseltä täällä varsinkin Jabban vuoksi, mutta toki muutenkin. Kokkarien, demarien yms. äänestäminen sen sijaan ei ole edes mikään vaihtoehto.

Taidan käydä tälläkin kertaa vasta vaalipäivänä äänestämässä. Silloin on tunnelma kohdallaan... ja saan enemmän aikaa pohtimiseen.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Kim Evil-666

Annoin ääneni vain ja ainoastaan Persujen pj-vaaleja silmällä pitäen. Ehdokas vakuutti äänestävänsä puoluekokuksessa kannattamaani ehdokasta ja oli muutenkin harvan listan selkeästi nuivin. Se ratkaisi, muuten olisi saattanut jäädä ääni nukkumaan, sillä täällä nuiva Persu on ainoa mahdollinen vaihtoehto, muut aivan kuraa. Kepulle tai Kokoomukselle ei ääni lähde kirveelläkään, muita en viitsi edes mainita.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Nuiva kansalainen

Allekirjoitan täysin. JHa:ta kannattaa äänestää jo pelkästään sen vuoksi, että näkee suvaitsevaiston paskahalvauksen :)

Näitä kommentteja lukiessa kai se on sitten pakko itsekin raahautua vaaliuurnille. Aluksi meinasin jättää väliin, mutta JHa:n sanoin äänestämättä jättäminen olisi sama kuin antaisi äänensä vihervasemmistolle.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

lumikuono

Ääni annettu feministipuolueelle.

Parzival

simppali

Jos ,jollain on pakottava tarve äänestää vihreitä tai rkp:tä,niin ei onnistu kaikkialla.

Sniff!  http://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201703292200093946_wa.shtml
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Kela_Platinum

Äänestin konsulaatissa nyt Helsingissä kokoomusta lähinnä suurmoskeijan takia, koska en halua että se on siinä kämpän lähellä kun tulen takaisin lähitulevaisuudessa.

O. M. Hietamaa

Quote from: Parzival on 29.03.2017, 20:42:11
Quote from: lumikuono on 29.03.2017, 20:35:58
Ääni annettu feministipuolueelle.

:flowerhat:

Tarkoittanee "'äijäfeministin" johtamaa SDP:tä, tai sitten kyseessä on superhumoristinen sutkautus.

Taikakaulin

Toivon sydämestäni, että Hallis kerää enemmän ääniä kuin Vapaavuori.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

dothefake

Quote from: kriittinen_ajattelija on 29.03.2017, 15:46:18
Äänestin numeroa 225
Hyvä numero, oikein mainio!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Finis Finlandiae

Pitänee alkaa harjoitella sitä kirkkoveneen piirtoa, jottei mene ihan tumpeloinniksi kopissa.
Sioni, pian saat harjaa!!!  ;D
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.