News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-12-13 Halla-aho palaa kotimaan politiikkaan

Started by Nuivanlinna, 14.12.2016, 00:35:26

Previous topic - Next topic

f-35fan

Kiitos @Jari Leino, tuli hyvin selväksi positiosi tässä asiassa.

Quote from: Jari Leino on 17.03.2017, 20:57:36

Tai jos koittaisin kivapuheen keinoin:
- minusta on kiva, että Jussi lähti ehdolle, koska Sampo Terho on Soini II. Nyt tulee ainakin aito kamppailu.
- totta kai minusta on kiva, että Jussi vihdoin tekee niitä asioita, joita hänen olisi minun mielestäni pitänyt tehdä alusta asti ja koko ajan, eli haastaa Soini, lähteä Soinia ja puoluekoneistoja vastaan, vaatia ehdottomasti ja selkeästi eroa EU:sta jne.
- kiva kiva.

Alkuperäinen tilannearvioni pätee silti. Sitä ei ole tarvis uudelleenarvioida.

Olemme nyt vaakaviivan osoittamassa kohdassa. Palataan asiaan vaikkapa pj-vaalien jälkeen.

Jääkiekossa maaleja tehdään usein hyvin pienistä kulmista.
Politiikassa ei tehdä maaleja jos ei uskota itseemme, paitsi omaan päähän.
Puoluekokouksessakin se maali voi tulla aika pienestä kulmasta.
Varmistukaamme että se tulee oikeaan päähän!

Olen nähnyt kuinka hyvin yllättävät ihmiset kasvavat tehtäviinsä.
Se kuinka Jussi nousi tähän tilanteeseen olisi pitänyt osoittaa epäilijöille tämän kasvun.

Kaikki muu kuin innostaminen on Soinin pussiin pelaamista.

starsailor

Arvostan Jari Leinoa hänen mielipiteistään, eteenkin hyvästä huumorista ja ylipäätänsä tähän aihepiiriin liittyvänä henkilönä, mutta en ymmärrä miksi yksi henkilö, Jussi Halla-aho, pitäisi olla joku Messias, joka saa aikaan suuren muutoksen? Jos pelkästään katsoo hänen persoonaa, niin on selvää, ettei hän tuo itseään julki tavalla, joka mahdollistaisi suuremman (narsistisen ja itseriittoisen) suosion. Jussi on rajallinen omine vikoineen ja kykyineen, mutta kuitenkin merkittävä.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

MW

Quote from: f-35fan on 17.03.2017, 14:30:49
Jari Leinolla oli omat intressit arvostella Jussia kuten myös suurella joukolla muita kirjoittajia.
On tullut yksi viesti Leinolta Jussin ilmottautumisen jälkeen!

Ei minulla ole mitään "omaa intressiä" arvostella Jussia.

Minäkään en kovasti dissaa Jari Leinoa, päinvastoin.

Mutta itsekkäästi koen, että JH-an valinta persujen puheenjohtajaksi olisi, paitsi hyvä asia, erittäin viihdyttävä asia.

Voi luoja sitä äentisten marxistien pöksyihin kertyvän lastin määrää.

Ja mielestäni JH-a on paitsi pätevä, myös pragmaattinen ja puhutteleva.
Ei huudattava. Puhutteleva.

Että jos poliitikkoja pitää olla, niin tämmöisiä sitten, ei mitään kyynelehtiviä bideitä tai debiilejä taistolaisia.

Nuivanlinna

Quote from: Phantasticum on 17.03.2017, 21:52:02
Kiitos vielä Nuivanlinnalle linkistä Saarakkalan blogiin.

Saarakkalan edellinen bloggaus oli myös mielenkiintoinen:

QuoteEilen maanantaina eduskuntaryhmämme puheenjohtaja Sampo Terho tuli ulos ja kertoi, että hän pyrkii puolueen puheenjohtajaksi nyt kun Soini väistyy. Teemat hän lupasi esitellä myöhemmin, mutta jotakin esimakua jo saatiin. Yksi asia Sampon ulostulossa särähti jonkin verran omaan korvaani.

Kuuntelin televisiosta ja luin lehdistä viime eduskuntakaudella ehkä noin parin vuoden ajan, että puolueemme on mentävä hallitukseen ja että "me menemme hallitukseen". No, se tarkoitti, että kyse oli jo suoranaisesta vaalilupauksesta. Tämä tehtiin puoluejohdossa tietoisesti. Sillä haluttiin varmistaa, että kukaan ei uskaltaisi kyseenalaistaa asiaa, kun olisi h-hetki. Mielestäni vähempikin pohjustus julkisuudessa olisi riittänyt luottamuksen saamiseen äänestäjiltä, ja olisi olleet ehkä paremmat lähtökohdat käydä hallitusneuvottelut puolueen tavoitteiden läpisaamisen kannalta.

Kun sitten hallitusovet aukesivat, ensimmäiseksi kuulin, että puolueesta aiotaan nyt tehdä valtionhoitajapuolue. Se tarkoittaa sitä, että ylimääräinen kipuilu vaikeiden asioiden edessä saisi väistyä ja hallitusvaltaa käytettäisiin jatkossa vakaasti ja arvokkaasti, saaden vaaleissa hankittu luottamus sitä kautta säilytettyä. Tämä oli ehkä aika ylevä ja jalo tulokulma raadolliseen politiikkaan, mutta se otettiin johtotähdeksi.

Kun usko meinasi horjua, ammuttiin rivit suoriksi ottamalla käyttöön retoriikka rintamakarkureista. Se on kovaa puhetta, mutta sillä on puolueen asema nyt paalutettu nykyiselleen. Yhä edelleen puolueen viesti äänestäjille on se, että vain hallituksesta käsin voi vaikuttaa ja että puolueen ei ole viisasta päästää vihervasemmistoa hallitusasemaan. Olemme saaneet paljon aikaan ja saamme loppukautta kohden entistä enemmän.

Sitten, kaiken tämän jälkeen, tullaan takaisin eiliseen maanantaihin. Olin kuulevinani ryhmäpuheenjohtajamme sanovan, että perussuomalaiset voisi mahdollisesti ottaa seuraavien eduskuntavaalien johtotähdekseen Fixit-äänestyksen järjestämisvaatimuksen eli puolueemme ottaisi käytännössä kärkitavoitteekseen saada aikaan Suomessa kansanäänestyksen Suomen EU-jäsenyydestä.

Paljon olen nähnyt, paljoon olen taipunut, aika paljon olen myös uskonut. Puolueessa mukana 16-vuotiaasta, vuodesta 2000. Nyt minulle kuitenkin nousi mieleen kysymys, onko tämä kaikki taipuminen ja uskominen ollut turhaa? Peräänkuulutan linjakkuutta. Toki, Euroopassa voi tapahtua paljon lyhyessäkin ajassa, mutta jos katsoo Suomea, kuuntelee suomalaisia ja huomio maantieteellisen asemaamme sekä lukee ja ymmärtää yhdessä eduskunnassa hyväksyttyjä ulko- ja turvallisuuspoliittisia linjauksiamme, olisiko Fixit-äänestys johdonmukaista ja todella realismia? Jos Fixit-äänestyksestä tehdään puolueen uusi keihäänkärki, sopii kyllä epäillä sitä, onko puolue enää jatkossa hallituspuolue seuraavien eduskuntavaalien jälkeen. Millainen olisi Suomessa vaadittava vaalikannatustaso, jolla puolue voisi marssia lyömään nyrkkiä neuvottelupöytään, että muut puolueet (oletan, että puolueemme ei saa yli 50 %:n kannatusta) lähtisivät sisällyttämään hallitusohjelmaan EU-kansanäänestyksen järjestämisen? Kreikan kolmatta tukipakettia ei saatu ja uskallettu vastustaa edes yli 17 %:n kannatuksella viime eduskuntavaalien jälkeen.

Eiköhän nyt ole viisaampaa jatkaa sillä linjalla, joka on valittu 2015, ja jota linjaa pitkään pohjustettiin. Ymmärrän kyllä, että jotakin täkyjä pitää keksiä, mutta ei mennä takaisin hokkuspokkus –osastolle. Kyllä pettymysten tie on jo läpikäyty. Ei mennä kohti uusia. On parempi rakentaa puolue kriittiselle realismille eikä pelata itseään takaisin nurkkaan, josta on päästy kovalla vaivalla pois – ja josta pois pysytään tälläkin hetkellä kovalla vaivalla. http://www.saarakkala.fi/blogi/2017/03/07/16857

:D
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

IDA

Quote from: J. Lannan haamu on 17.03.2017, 17:07:32
1. Onko järkevää johtaa puoluetta Brysselistä, vai tulisiko palata kotimaahan? Perusteet molempiin.

Tämä riippuu niin monesta asiasta, että en viitsi perustella. Sanoisin, että on järkevämpää palata kotiin. En kyllä tiedä millainen europarlamentin loma on. Jos se on heinäkuu, niin päätöksen ehtii tehdä silloin.

2. Ketkä Jussin tulisi ottaa ns. luottomiehiksi?

Ei ketään.

3. Tuleeko mielestänne Jussin puolueenjohtajana määritellä tai kirkastaa puolueen strategia? Eli mitä varten puolue on olemassa, mihin se tähtää ja miten se pääsee tavoitteeseen?

Ehdottomasti tulee ja tuo taidettiin ilmoittaa puheessakin, jossa Jussi ilmoitti asettuvansa ehdokkaaksi.
qui non est mecum adversum me est

IDA

Skenen tai siis Suomen kannalta tässä on minun mielestäni se riski, että liian monet ihmiset jäävät jälleen kerran odottamaan, että tekeekö se Jussi ihmeitä vai ei, jolloin he eivät tee mitään muuta kuin odottavat. Yritin varovasti ehdottaa, että kannattaisi miettiä myös suunnitelmaa B ja tukea odotellessa muitakin toimintamuotoja, kuten mielenosoituksia tms. jne.

Tästä olen tasan samaa mieltä. Muiden kuin parlamentaaristen toimintamuotojen tukeminen on vain aika hankalaa, koska ne ovat vahvasti tukkanuotaisilla keskenään. Ei tiedä ketä siinä pitäisi tukea. Totta kuitenkin, että ulkoparlamentaarista voimaa tarvittaisiin myös. Varsinaisten mielenosoitusten ongelma on niiden pienuus. Jos ajatellaan Saksan, Puolan ja vastaavien massamielenosoituksia, niin ne eivät ole syntyneet ex-tempore, vaan muutettavat muuttaen kyseessä on vähän sama asia kuin Suomessa SAK:n tai MTK:n masinoimat mielenilmaukset. Eli taustalla on vanhoja, isoja/isohkoja organisaatioita. Suomessa taas edes pienet kansallismieliset järjestöt eivät pysty järjestämään niitä yhdessä. Uutta, vaihtoehtoista mediaa on kyllä tullut kiitettävästi ja se myös toimii.

Hakkapeliitta

Ei fixittiä voi tapahtua, jos ei ole ketään joka sitä määrätietoisesti ajaisi. Ei brexitiä loihdittu tyhjästä vaan sen puolesta kampanjoitiin pitkään, joka sitten lopulta johti tilanteeseen, että äänestys oli mahdollista. Ei voida vetäytyä sen taakse mitä EU kannatus on nyt, vaan sen muuttamiseksi pitää tehdä töitä, koska se on kuitenkin puolueen jäsenien ja äänestäjien mielipide. Onko persut tehnyt mitään tämän saavuttamiseksi? Eipä juuri.

Suomessa on tietysti se ongelma, että täällä vanhat ikäryhmät ovat poikkeuksellisen EU-myönteisiä. Tämä liittynee varmaan Venäjään. Sen muuttamiseksi vaaditaan keskustelua mediassa ja sinne päästään ainoastaan riittävän räväkillä kannanotoilla, sekä asioiden määrätietoisella ajamisella. Pieni kritiikki vaalikeskusteluissa ei riitä.

Toisaalta voidaan miettiä, että onko se kaikki liian myöhäistä. Tuo vaatisi vuosien työtä, ja toivottavasti EU on jo siinä kohtaa kuopattu. Mutta vaikka Suomen fixit ei olisi ihan lähitulevaisuudessa mahdollista, riittävän määrätietoinen toiminta loisi lisää painetta EU:ta kohtaan, ja voisi toimia EU:ta rikkovana tekijänä yhdessä muun eurooppalaisen rintaman kanssa. Mikäli poliittisesti asiat etenisivät muualla niin kuin me toivomme.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

J. Lannan haamu

Quote from: f-35fan on 17.03.2017, 17:57:15
Kuinkahan monta kertaa tämäkin väite on esitetty täällä! On aika naivia väittää ettemmekö ymmärrä inhimillisiä rajoitteita yms.

Luulenpa että ensimmäinen huolesi "henkilökultista" on se että sitä ei ole (vielä) Torssosen yllä!
Korvaapa Jussi Torssosella lainatusta tekstistä! Torssosesta olet aivan liekeissä mutta Jussia kohtaan hapan.

Mielenkiintoisesti myös ilmaiset että olet Neuvostoliiton vastustaja. Mutta nykyisen Venäjän ystävä?
Jonkinlaista akrobatiaa havaittavissa!

No niin, vastataanpa tähän herkullisesti esitettyyn tekstiin!

Eli, tuo väite, että Mestarikulttilaiset eivät kerta kaikkiaan kykene esittämään mitään kritiikkiä Jussi Halla-ahoa kohtaan, on esitetty usein. Mutta se johtuu siitä, että kukaan teistä kulttilaisista ei ole kertaakaan esittänyt mitään kritiikkiä häntä kohtaan. Tämä on outoa sekä vähän pelottavaakin, ja olen miettinyt että mikä siinä on niin vaikeaa? Eikä tarvitse kritisoida persoonaa, vaikka sekin olisi äärettömän tärkeää erityisesti koska kyse on johtamisesta ja johtajuudesta. Mutta vaikka ihan asia-tason kritiikkiä, että miksi Halla-aho on ollut hiljaa eikä osallistu sotaan kunnolla jne jne.

Ei tähän tarvitse vastata, minä voin elää sen mysteerin kanssa että miksi kulttilaisten on mahdoton sanoa mitään parannettavaa tms. Mutta toin sen vaan esille liittyen tähän kulttiin...

2. Miksi olen liekeissä Torssosesta: Kai siksi, että mielestäni Torssonen teki miehen työn lähtiessään 'ensimmäisenä' virallisesti haastamaan istuvaa puheenjohtajaa. Torssonen toi jotain uutta vuosikausia velloneeseen ja saamattomaan skeneen. Torssosella oli konkreettisia toimintaohjeita ja kehitystä, jota itse asiassa kukaan muu persu ei ole ehdottanut! Torssonen on kiinnostunut johtamisesta aiheena, sekä hän on niin sanottu todellinen kansallismielinen. Tämä tarkoittaa sitä, että mies ymmärtää kansallismielisyyden ja ongelmat ja uhkat laajemmin sekä syvällisemmin kuin suurin osa wannabe-nuivapersuista.

Torssonen puhuu selvästi ja hänen viesti on suht. väkevä. Hän on karakträärinä vakuuttava, tämä tarkoittaa sitä miten mies kantaa itsensä ja miten tuo itseään esiin. Toisin sanoen, vihervasemmiston ja muidenkin janttereiden on vaikeampi vittuilla miehelle, joka voi ottaa vastustajan karhunpainiin ja paiskata ojaan kitisemään! Tämä on erittäin tärkeä henkisessä sodankäynnissä. Sitten lisäksi olen saanut hyviä arkipäivän vinkkejä Torssoselta sen suhteen, kuinka näyttää suuntaa pyöräillessä ;)

Minä kritisoin Torssosta heti kun tulee mieleen joku syy. Se harmittaa, että mies ei ole läheskään riittävästi näkyvillä. Varmasti olisi, jos se hänestä olisi kiinni ja jos hänelle maksettaisi helvetillistä palkkaa edustamisesta.

Sitten on paljon muita syitä miksi arvostan miestä, hän on vanhan liiton suomalainen, juuri sellainen jotka rakentavat Suomea ja pitävät Suomea pystyssä. Sillä miehellä on sellaista selkärankaa joka vastaa 150 Simon Eloa.

3. Mistä ihmeestä ja kummasta sinulle tulee mieleen, että olisin Venäjän ystävä? Sen verran osaan tuohon vastata, että Venäjältä tulee saakelin kovia, ellei jopa kovimpia yhteiskunnallisia ajattelijoita, esim. Alexander Dugin, Yuri Bezmenov sekä kenraali K. P. Petrov. Minä en tiedä, ja minulle on ihan sama, että ovatko nuo kaikki Putinin homokavereita, sillä ei voisi vähempää olla minulle merkitystä, eli toisin sanoen minuun ei pure guilty by association. Mutta sen tiedän, että nuo tyypit ovat kertoneet sellaista yhteiskunnallisfilosofista läppää länsimaiden korruptiosta, johon olen itse päätynyt täysin eri polkuja, enkä tietty ole pystynyt konseptoimaan tai kiteyttämään niitä samalla tavalla, sille tasollekaan.

Toinen asia, minä arvostan Putinia siksi, että se saa Obaman ja Merkelin näyttämään vaivaisilta pikkupojilta. En luota Neuvostoliittoon, en luota Putiniin, minua eivät kumpikaan niin kiinnosta, mutta Venäjä nyt vaan sattuu olemaan paljon 'kovempi' kuin liberalismissa vellova jenkkilä. Ja kyllä mies aina kovuutta arvostaa, vaikka ei olisikaan samaa mieltä asioista.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

J. Lannan haamu

@IDA Tuo on mielenkiintoinen näkemys, ettei Halla-ahon tulisi ottaa luottomiehiä. Minun on hyvin vaikea jopa täysin mahdoton nähdä, että Jussi pärjäisi tässä sodassa yksin. Luottomiehet ovat sellaisia, joiden kanssa tekee yhteistyötä hieman ryhmähengessä. Minun näkemykseni on, että luottomiehiksi sopisivat loistavasti Hakkarainen, Huhtasaari ja Torssonen. Ne ovat tavallaan lähimmäiset sotilaat.

Edit. Selkeytys
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

IDA

Quote from: J. Lannan haamu on 17.03.2017, 22:59:14
@IDA Tuo on mielenkiintoinen näkemys, ettei Halla-ahon tulisi ottaa luottomiehiä. Minun on hyvin vaikea jopa täysin mahdoton nähdä, että Jussi pärjäisi tässä sodassa yksin. Luottomiehet ovat sellaisia, joiden kanssa tekee yhteistyötä hieman ryhmähengessä. Minun näkemykseni on, että luottomiehiksi sopisivat loistavasti Hakkarainen, Huhtasaari ja Torssonen. Ne ovat tavallaan lähimmäiset sotilaat.

Edit. Selkeytys

Lähinnä tarkoitin sitä, että mitään klikkejä ei kannata synnyttää edes vahingossa. Luottomiehiä aivan varmasti löytyy. Nuo mainitsemasi ovat hyviä ja on monia muitakin. Itse asiassa odotan, että lojaalisuus vahvistuisi kautta koko puolueen. Sikäli mikäli - mitä en usko edes alusta - puolueen sisällä nousisi joku johtoa kampittamaan pyrkivä oppositio, niin sitten tilanne olisi tietysti toinen.

kelloseppä

Quote from: J. Lannan haamu on 17.03.2017, 22:55:11
...
Venäjältä tulee saakelin kovia, ellei jopa kovimpia yhteiskunnallisia ajattelijoita, esim. Alexander Dugin, Yuri Bezmenov sekä kenraali K. P. Petrov... nuo tyypit ovat kertoneet sellaista yhteiskunnallisfilosofista läppää länsimaiden korruptiosta
...

OT:

Lännen turmion analyysin tekeminen taitaa olla kuitenkin huomattavasti helpompi puuha kuin analyysin tekeminen Lännen pelastamisesta muuttamatta Länttä ei-länsimaiseksi (tämä muotoilu siis olettaen, ettei Venäjää pidetä osana Länttä).

Varmaat jatkot johonkin muuhun ketjuun ...

kelloseppä

Quote from: Ant.v2 on 17.03.2017, 21:45:44
Jälkikäteen katsottuna Halla-aho on pelannut korttinsa aivan oikein viimeisen kahdeksan vuoden aikana. 1. Halla-aho on miettinyt peliä monta siirtoa pidemmälle kuin kukaan muu. En halua mainita ketään nimeltä, mutta moni muu olisi Halla-ahon saappaissa eronnut moneen kertaan puolueesta tai haastanut istuvan johdon tilanteessa, jossa mahdollisuuksia voittoon ei olisi ollut.

Puolueella ei ole hätäpäivää jos Halla-aho voittaa. Kyky ajatella pitkälle tuskin katoaa PJ:n tittelin myötä. Moni lyhyen tähtäimen henkilö tietysti pettyy, kun Halla-aho ei heti ensimmäisenä päivänä eroa hallituksesta, erota Soinia puolueesta, polta pahvista Sipilää Jyväskylän torilla ja hyökkää Ruotsiin.

2. Maahanmuuttokriittisten kannattaa nyt tukea Halla-ahoa kaikein voimin. Paras keino ei kuitenkaan taida olla muiden perussuomalaisten haukkuminen, sillä pahoin sisäisesti tulehtunutta puoluetta voi olla vaikea johtaa. Tässä olen ainakin itse epäonnistunut.

PS:n ulkopuolella on paljon hyvää pöhinää. En nyt puhu erilaisista puoluehankkeista vaan mediasta. Aivan erityisen kunniamaininnan ansaitsee Paavo Tajukangas, joka tekee kullanarvoista työtä niin videon kuin tekstin puolella. Tätä toimintaa kannattaa nyt tukea.

1.
Heidän, jotka eivät ole vielä katsoneet aiheelliseksi edes aloittaa julkista poliittista toimintaansa, pelinsä pitkä- tai lyhytjänteisyyttä on mahdotonta verrata Halla-ahon pelin kauko- tai lyhynäköisyyteen.

2.
Kannattaa. Nyt. Koska Halla-ahon vaikeimmat näytön paikat ovat vielä edessä, itsehillintä Halla-ahon erään suuren askeleen ottamisen (päätös asettua PS:n pj-vaaliin ehdolle) jälkeen Halla-ahoa vankkumattomasti kannattaneiden leirissä olisi järjellistä yhtenäisyyttä korostavaa politiikkaa.

Jorma M.

Ei minulla ole mitään "omaa intressiä" arvostella Jussia.

Kukaan ei maksa minulle Jussin arvostelemisesta eikä Jussin arvosteleminen tee minusta nuorempaa, kauniimpaa, laihempaa, vähemmän katkeraa, onnellisempaa eikä isomunaisempaa. Mikään ei tee.

Jari Leino, kannatan ajatuksiasi.

Mutta.

Ketä haluan että äänestän Hgissä?

Enkö äänestä Halla-ahoa?
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Tasapainorealisti

Quote from: Jorma M. on 17.03.2017, 23:57:45Mutta.

Ketä haluan että äänestän Hgissä?

Enkö äänestä Halla-ahoa?

Hgissä voinee äänestää muitakin ehdokkaita, mutta tänä vuonna vain Jyväskylässä tehdään oleelliset päätökset Halla-ahon pitkän tähtäimen vaikuttamisen mahdollisuuksien osalta.

sivullinen.

Vaikeaa on ja kusessa ollaan. Ihme pitää tapahtua, jos tämä maa tästä vielä jaloilleen nousee, ja sen ihmeen voi tehdä vain yliluonnollisilla selvänäköisyyden kyvyillä varustettu Mestari.

Tämä on lähtökohta kaikkeen. Puheenjohtajuus on merkityksetön. Puolue on merkityksetön. Lähipiiri on merkityksetön. Hommaforum on merkityksetön. Ne ovat kaikki välineitä merkittävän asian saavuttamiseksi. Vain kansa, maa ja lippu ovat itsessään merkittäviä. Vain näiden suhteen tulee menestystä arvioida. On nähtävä, miten nämä pyhät arvot voidaan pelastaa ja virvoittaa, ja Mestarilla on näkemys ja ilmestys siitä miten. Näin en sanonut minä, vaan hän joka sanoi Halla-ahon viimeisten kahdeksan vuoden olleen täynnä oikeita valintoja; hän tiesi ja uskoi Halla-ahoon, vaikka minä en uskonut.

Toistaiseksi Halla-ahon saavutukset ovat olleet merkittävien asioiden suhteen olemattomia. Se on valitettavasti useimman suuren miehen kohtalo. Karl Marxin unelmatkin toteutuivat vasta kauan Karl Marxin kuoleman jälkeen, ja vasta silloin hänestä kasvoi se kulttihahmo, joka hän on. Joten Mestari-kultista puhuvat eivät tiedä kulteista mitään. Vain teot, toteutuneet tapahtumat ja saavutetut voitot nostavat ihmisen ikuiseen elämään. Ei sellaista voi saada pelkillä puheilla. Ihme ei ole vain sana. Ihme on teko, joka hyvin harvinaislaatuinen, ja jonka tekemiseen tarvitaan ihmemies.

Ihmeitä ei tapahdu; niitä tehdään.

Tekoja, tekoja, tekoja. Niitä kaivataan ja niitä vaaditaan. Mitä Halla-aho voisi tehdä? Enteilin jo hänen valintansa aihettavan hallituksen hajoamisen ja se taas veisi Suomen velkavetoisen yhteiskuntajärjestelmän leipäjonoon. Sitä samaa on nyt sitten sanonut luottoluokittaja Lippu et. Köyhä. Olisiko se Halla-ahon teko, jos hän olemassaolollaan kaataisi hallituksen ja pakottaisi Suomen anelemaan tukipakettia EKP:ltä? Olisihan se. Ja mihin kaikkeen muuhun se taas johtaisi?

Kun on uskottavuus kohdallaan, voi tehdä tekoja pelkästään tulemalla paikalle. Kun kykenee tekemään suuria historiaa havisuttavia hyvin poikkeuksellisia tekoja -- ihmeitä -- tällä tavalla, on selvästi ihmemies. Kaikki merkit viittaavat siihen, että Halla-aho todellakin pystyisi tekemään ihmeitä. Elämme suuria aikoja. Elämme historian käännekohtaa. On ennustettu, että Pohjolasta tulee valo. Ja se merkitsee ennen kaikkea Suomesta. Ja se valo on Jussi Halla-aho. Kiittäkäämme herraa.

Mestari tekee ihmeen tulemalla paikalle. [room. 15]
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Defend Finland!

En ole lukenut koko ketjua, mutta haluan sanoa pari sanaa yhdestä asiasta: Nimittäin Sampo Terho on selvästi ilmoittanut, että yhteistyö ruotsidemokraattien kanssa on täysin poissuljettu ajatus. En tiedä tarkkaan tiedä mitä mieltä Jussi on ja kun olen jutellut tästä perussuomalaisten kanssa vaaliteltoilla niin perusteluna on ollut että ruotsidemokraatit ovat natseja!.

Tätä korttia Ruotsin sosialidemokraatit, SAP, on käyttänyt ahkerasti. Itse asiassa Ruotsin sosialidemokraattien CV on tässä asiassa sysimusta. Puolueen "ansioluettelo" koostuu muun muassa rotubiologiasta, pakkosterilisaatioista ja tiivistä yhteistyöstä Natsisaksan kanssa. Sosialidemokraattien johtama Ruotsi rikastui sotien aikana olemalla tiiviissä yhteistyössä Natsisaksan kanssa, naapurimaat petettiin ja sotien jälkeen natsirikolliset saivat turvapaikan Ruotsista. En nyt luettele Ruotsin sosialidemokraattien syntejä enempää, vaan totean, että kun tämä puolue on ahkerasti leimannut ruotsidemokraatteja natseiksi, niin kysymyksessä on oman puolueen synkän natsimenneisyyden valkopesu.

Siksi olisi hyvä, että PS ei olisi mukana tässä valkopesussa vaan olisi avoimesti yhteistyössä SD:n kanssa.

Faidros.

^Onko linkkiä laittaa? Tai edes vinkkiä mistä voisi etsiä?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Alaric

^^ Mielenkiintoinen pointti. Jos tuo pitää Terhon osalta paikkaansa, niin mieshän on vielä enemmän cuck kuin kuvittelin. Halla-aholta pitäisi kyllä saada vastaus tähän eli kelpaako yhteistyö SD:n kanssa ja jos ei, niin miksei.

---

En ole aivan varma mitä Jyrki Lehtola yrittää tällä kolumnillaan sanoa, mutta ihan hyvää tajunnanvirtaa silti.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005130930.html (18.3.2017)

QuoteDemokratian kulmakivi

Harmillista. Harmillista, kun jotkut eivät ymmärrä journalismia.

Eivät ymmärrä, että avoin vuoropuhelu on demokratian kulmakivi, mikä tarkoittaa median oikeutta kysyä, että jos olisit kuivakakku, mikä kuivakakku olisit.

Se Soini oli mukava. Mukava, mukava, mukava. Lihallistunut fraasisanakirja, jonka lausahduksia me saatoimme toistella vähän ylimielisen ironisesti, sellainen on journalismia parhaimmillaan.

Sen Soinin paikkaa tavoittelee nyt tämä tamperelainen perushevari, pusikoissa piilotteleva kielitieteilijä, yksinäisten Mestari Jussi Halla-aho.

Hyvä kun tavoittelee, vihdoinkin voidaan käsitellä maahanmuuttopolitiikkaa kertomalla, että Halla-aho on maahanmuuttokriitikoksi punaposkinen.

Tunnelmat kuitenkin menivät, kun se ei suostunut leikkimään meidän säännöillä. Se ei halunnut avoimeen vuoropuheluun, jossa siltä voisi kysyä, eikö luhtakerttunenkin ole maahanmuuttaja, kun se lentää tänne Afrikasta saakka, journalismi on demokratian kulmakivi.

Puheenjohtajaksikin se ilmoittautui YouTuben kautta, vaikka se olisi voinut astua median eteen, ja avoimessa vuoropuhelussa media olisi voinut tivata siltä, tykkääkö se jauhelihakeitosta, se on Soinin suosikkiruoka, entäs sun Jussi, kun näytät vähän nälkiintyneeltä vegaanilta.

YouTubessa se luki paperista jotain, jossa se ei kertonut kunnolla, millaisia tunteita sillä on Timo Soinia kohtaan, tunteet, ne on tärkeitä, mitä me tällaisella miehellä tehdään? Ei mitään, ja niin mediassa jouduttiin kysymään muilta, millaisia fiiliksiä näillä on tästä Halla-ahosta, onneksi niillä oli fiiliksiä, jos kellään ei olisi fiiliksiä, journalismista ei tulisi yhtään mitään.

Niin! Journalismi! Demokratian kulmakivi; mahdollisuus kysyä, kenen kanssa menisit mieluiten sienimetsään.

Journalismissa on kaikkien oltava mukana, maailmaa vihaavien Tolkien-aikuistenkin. Hesarille Halla-aho sentään antoi haastattelun, mutta Facebook-haastattelun, niin toimittaja ei voinut kuvailla, kuinka Halla-ahon käsi vapisi, kun se kaatoi maitoa kahviinsa tai kuinka se säikähti, kun mummo yskäisi, luuli mummoa varmaan tummaksi muukalaiseksi.

Siinä haastattelussa sille esitettiin vähän yksinkertaistava kysymys, johon se vastasi yksinkertaistavalla vastakysymyksellä "Me perussuomalaiset tuppaamme jakamaan toimittajat tyhmiin ja mulkkuihin. Kumpiin sinä kuulut?".

Tyhmiin ja mulkkuihin! J-j-j-journalistit! Ei noin saa sanoa!

Nyt voisi puhua monesta asiasta, mutta yksi on yli muiden, ja se on se, että todella alatyyliseksi on mennyt tämä journalistien kritisointi, todella alatyyliseksi, median kritisointi on ensimmäinen askel tiellä kohti totalitarismia, sienimetsä, jauhelihakeitto, kuivakakku, luhtakerttunen.

Kirjoittaja on kirjailija ja käsikirjoittaja.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Faidros.

Onko naapurimaiden puolueiden kanssa yhteistyö sitten kovin välttämätöntä(kysyn, kun en oikein ymmärrä)?
Ei Kokoomuskaan ole kovin läheinen Putinin Vapaa Venäjä puolueen kanssa, vaikka ovat "veljespuolueet" tjms.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Alaric

Onhan se hyvä olla suhteet kunnossa muihin maahanmuuttokriittisiin puolueisiin. Pointti oli nyt kuitenkin ainakin itselläni enemmän se, että tuollainen väitetty ehdoton kieltäytyminen kertoo hyvin paljon Terhon ajatusmaailmasta ja siitä millaiseen suuntaan hän haluaa puoluetta viedä.

Jos naapurimaan ainoa järkipuolue SD on hänen mielestään sellainen paariajoukko, jonka kanssa kaikki yhteistyö on poissuljettua, niin melkoisen huolestuttavaltahan se kuulostaa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

elven archer

Quote from: Alaric on 18.03.2017, 13:23:57
En ole aivan varma mitä Jyrki Lehtola yrittää tällä kolumnillaan sanoa, mutta ihan hyvää tajunnanvirtaa silti.
Minusta tuo oli selvä teksti. Lehtolan mielestä toimittajat ovat usein tyhmiä ja tarpeettomia kysyviä, mutta sitä tosi tärkeänä työtä pitävinä, tyyppejä, jotka käyttäytyvät toisia kohtaan halveksuen ja loukaten, mutta loukkaavat itse mielensä heti, kun toinen antaa takaisin. Tekstin aiheena on siis toimittajien turhantärkeys.

IDA

Olisi hyvä saada faktat tiskiin tuosta Terhon oletetusta kannasta. Itse veikkaan, että mikäli noin on sanottu, niin se on liittynyt europarlamenttiryhmän muodostamiseen, ei mihinkään yleiseen yhteistyökieltoon. Toisaalta PS-nuoria jossain vaiheessa taidettiin moittia asiasta.

Roope2

Perinteisesti nenä vinossa persuja tarkkaileva eläköitynyt  Lapin Yliopiston professori Jyrki Virolainen on kommentoinut viime maanantaita yllättävän asiallisesti.

http://jyrkivirolainen.blogspot.com/2017/03/1064-jussi-halla-aho-ilmoittautui.html

"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Foundation

Quote from: Kari Kinnunen on 17.03.2017, 21:15:34
Koittakaapa nyt päättää. Vastahan jäsen kerttu totesi Halla-ahon oikeistolaiseksi koska.

Pikkaisen nyt jotain rajaa arvon maailmantuskan tiedostajat. Vasemmistolaisille te haukutte Jussin köyhien kyykyttäjäksi ja oikeistolaisille te haukutte hänet demariksi. Muutenkin toisen haukkuminen demariksi tai vihreäksi on rumaa.

Etkö muista: https://youtu.be/9jo7DypDs0w

Nythän Jussi sanoi, että 2009 jotkut suuttuivat eivätkä ole vieläkään antaneet anteeksi.

Voimattomiahan siinä muut ovat, jos Jussia ei itsenäisyys vieläkään kiinnosta ja vielä 2017 sanoo liikehdinnän kohti pohjaa olevan hänelle ja perussuomalaisille oikea ratkaisu. Ja tietysti eliittiä vastaan. Koska muuten menee kannatus ja sitä kautta vipuvarsi.

Ja kun se Soinista ja Halla-ahosta on kiinni, niin he ovat takuumiehiä sille, että jatkuvuutta ja kasvua tälle menolla kyllä löytyy.

QuoteKokonaishedelmällisyysluvun pitkään ollessa alle nettouusiutumistason maan väestö alkaa ikääntymään ja lopulta vähenemään ilman siirtolaisuutta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kokonaishedelm%C3%A4llisyysluku
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Roope

Ihan vaan irvaili suomalaisten toimittajien tapaa leikkiä suurtakin journalistia ja esiintyä suurieleisesti demokratian puolustajina, kun he itse asiassa vain purkavat laumasieluina omia fiiliksiään, kun eivät muuhunkaan pysty.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Faidros.

^Lehtola esittää tuossa toimittajat hyödyttöminä prinsessoina, joiden toimintatapaa ja tiedonvälittämisen tarpeellisuutta ei saa loukata varsinkaan "rumilla" sanoilla.
JH-a on ohittanut pyhän toimittajien ketjun, ilmoittaessaan päätöksistään suoraan kannattajielleen, ilman lehtimiesten manipulointia ja vääristelyä välissä.
Mihin JH-a tarvitsisi poliittisesti värittyneitä toimittajia? Suoralla informaatiolla äänestäjällä on puhdas viesti edustajaltaan ja parempi mahdollisuus päättää äänestääkö vai ei.
-Matthew B.Crawford-

Phantasticum

Quote from: Alaric on 18.03.2017, 13:39:47
Onhan se hyvä olla suhteet kunnossa muihin maahanmuuttokriittisiin puolueisiin. Pointti oli nyt kuitenkin ainakin itselläni enemmän se, että tuollainen väitetty ehdoton kieltäytyminen kertoo hyvin paljon Terhon ajatusmaailmasta ja siitä millaiseen suuntaan hän haluaa puoluetta viedä.

Kyllä Sampo Terho on näin sanonut ennen viime eduskuntavaaleja (linkki). Ohjelma oli Tuomas Enbusken radio-ohjelma. Mikäli Terhon kieltäytyminen yhteistyöstä ruotsidemokraattien kanssa kertoo hyvin paljon hänen ajatusmaailmastaan ja siitä, millaiseen suuntaan hän haluaa puoluetta viedä, toivottavasti myös Halla-ahon Euroopan kansallismielisiä puolueita kohtaan osoittama halveksunta kertoo hyvin paljon hänen ajatusmaailmastaan ja siitä, millaiseen suuntaan hän haluaa puoluetta viedä. Viimeisin Halla-ahon irtisanoutuminen löytyy edelliseltä sivulta.

talipallo

Jyrki Lehtola on nykyään monesti erityisen rasittava ja m*lkku, mutta tuossa kolumnissa oli sisältöä.

Nuivettunut Han-nenetsi

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005130930.html (18.3.2017)

QuoteDemokratian kulmakivi

Niin! Journalismi! Demokratian kulmakivi; mahdollisuus kysyä, kenen kanssa menisit mieluiten sienimetsään.

Ohho. Koko sekavan kirjoituksen luettuani en voi välttyä mielikuvalta että Lehtola varmasti käy sienimetsällä hyvin usein eikä välttämättä ole niin hirveän valikoiva syötäväksi poimimiensa sienten suhteen.
Toksinen soijamaskuliini

Defend Finland!

Quote from: Phantasticum on 18.03.2017, 14:40:04
Quote from: Alaric on 18.03.2017, 13:39:47

Kyllä Sampo Terho on näin sanonut ennen viime eduskuntavaaleja (linkki). Ohjelma oli Tuomas Enbusken radio-ohjelma. Mikäli Terhon kieltäytyminen yhteistyöstä ruotsidemokraattien kanssa kertoo hyvin paljon hänen ajatusmaailmastaan ja siitä, millaiseen suuntaan hän haluaa puoluetta viedä, toivottavasti myös Halla-ahon Euroopan kansallismielisiä puolueita kohtaan osoittama halveksunta kertoo hyvin paljon hänen ajatusmaailmastaan ja siitä, millaiseen suuntaan hän haluaa puoluetta viedä. Viimeisin Halla-ahon irtisanoutuminen löytyy edelliseltä sivulta.

Kyllä hän on myös sen jälkeen sanonut näin, eli linja ei ole muuttunut. Ruotsin SAP on ahkerasti leimannut eri tavalla ajattelevia ihmisiä natseiksi milloin mistäkin syystä. Olof Palme leimasi myös Henry Kissingeriä (juutalainen) "natsiksi", johon Kissinger vastasi ironialla "tehän olitte puolueettomia toisessa maailmansodassa!". Jos Kissinger olisi halunnut olla tosi ilkeä, niin hän olisi voinut muistuttaa Palmea siitä, miten paljon Palmen perhe rikastui yhteistyöllä natsien kanssa ja miten Ruotsi oli lainannut saksalaisille rautatievaunuja, jotka olivat mukana viemässä Kissingerin sukulaisia kaasukammioihin.
Noin 20 vuotta sitten Ruotsin sosialidemokraatit aloittivat kampanjan "Om detta må ni berätta" http://www.levandehistoria.se/material/om-detta-ma-ni-beratta

Göran Perssonin hallitus lähti yhtäkkiä kertomaan natsien julmuuksista. Norjassa tähän reagoitiin ironialla, koska siellä muistetaan kyllä hyvin mitä Ruotsi teki silloin kun nämä julmuudet tapahtuivat, yli 50 vuotta aikaisemmin. Norjan pakolaishallitus Lontoossa yritti ruotsalaisten lehtien kautta - mm Göteborgs handels och sjöfartstidning - saada ruotsalaisten tietoon natsien Norjassa harjoittamat julmuudet. Ruotsin hallitus takavarikoi nämä lehdet ja jopa kuningas puuttui peliin http://popularhistoria.se/artiklar/motstandsmannen-torgny-segerstedt
Ruotsin sosialidemokraatit halusivat siis 1990-luvun lopussa yhtäkkiä kertoa natsien julmuuksista mutta niiden tapahtuessa niistä ei saanut kertoa.

Löfvénin natsisyytökset tulisi jättää omaan arvoonsa ja antaa takaisin kovalla kädellä. Silloin kun Sipilän hallitus muodostettiin joku ruotsalainen toimittaja epäili, että suomalaiset tulevat toimimaan suomalaisille tyypilliseen pelkurimaiseen tapaan ja päästää perussuomalaiset hallitukseen.

Sitten seuraavana päivänä tämä sama toimittaja oli Sipilän kimpussa tässä asiassa ja Sipilä vastasi tankeroimmalla "tis is Finland". Jos Keijo Korhonen olisi ollut hallituksen muodostaja niin tämä olisi ollut hänelle todellinen tekopaikka ja hän olisi vastannut selvällä ruotsinkielellä: "Te syytätte meitä suomalaisia pelkureiksi, tehdäänkö kaupat, lähdetään kiertämään Suomen sankarihautoja ja minä kerron teille pelkuruudesta ja sitten mennään Ruotsiin ja te saatte näyttää minulle Ruotsin sankarihaudat!"

Sen verran pitää olla ryhtiä, että antaa rajusti takaisin ruotsalaisille toimittajille kun he alkavat puhua natseista ja suomalaisista pelkureista!