News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jussi Halla-aho

Started by B52, 14.08.2016, 02:44:16

Previous topic - Next topic

Mies pitkään vaiti, hyvä vai huono asia?

Hyvä
19 (6.8%)
Huono
134 (48.2%)
Ihan se ja sama, matka jatkuu
125 (45%)

Total Members Voted: 278

Nuivanlinna

Quote from: Artisti on 15.09.2016, 23:43:20
Kuinka kauan persuilta kestää laittaa raja kiinni? Jos Venäjä hyökkäis¡, kestäisikö yhtä kauan?

Mä kysyin lähes samaa tässä:

Quote from: Nuivanlinna on 10.11.2015, 17:17:05
Quote from: Juho Eerola on 10.11.2015, 15:36:06
En ota kantaa syihin, miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen. Totean vain lakonisesti, että tarpeen tullen syyt kyllä keksitään.

Sen sijaan se, miten Venäjä tulee hyökkäyksensä toteuttamaan, on toinen kysymys. Hybridisodankäynnin uutena muotona itänaapuri voisi käyttää turvapaikanhakijoita. Kansainvälisten sopimusten nojallahan Suomen on, ainakin toistaiseksi, pakko ottaa vastaan jokainen turvapaikkahakemus. Pietarin ja Moskovan lähiöissä elää satojatuhansia ei-venäläisiä maahanmuuttajia ja Aerofolt lentää Afrikkaan asti. Ensimmäiset somalit ja afgaanitkin tulivat Suomeen sieltä. Jos Venäjä päästäisi tuon joukon vapaasti länteen, tai jopa ajaisi pois, olisi se valtaisa kiusa EU-n jo ennestään vaikeuksissa olevalle turvapaikkajärjestelmälle. Tästähän on ollut jo viitteitä, kuinka Venäjä on aiemman käytäntönsä vastaisesti päästänyt turviksia Petsamon läpi Nato-maa Norjaan.

Kokonaan toinen juttu olisi sitten vaikkapa 10 000 Venäjältä Suomeen yhden kuukauden aikana "turvapaikanhakuun" saapuvaa PutinJugendin 17-37 vuotiasta miestä. Hakemukset olisi pakko ottaa vastaan ja vasukit itkisivät Pietarin homojen kurjaa tilannetta. Siinä meillä olisi Troijan puuhevonen ja 2000-luvun desantti samanaikaisesti vieraanamme.

Olisiko kymmenentuhannen sotakuntoisen venäläismiehen tulo asylumilla Suomeen PS:lle hallituskysymys vai odoteltaisiinko tumput suorana kuten sotakuntoisten islam-nuorten vallatessa kasarmit ja hotellit?

Samassa ketjussa jäsen Jaska Pankkaaja:
Quote from: Jaska Pankkaaja on 10.11.2015, 17:40:12
En ota kantaa syihin, miksi Arwo Yhteisö hyökkää Suomeen tuhotakseen maamme. Totean vain lakonisesti, että tarpeen tullen syyt kyllä kielletään.

Sen sijaan se, miksi Arwo Yhteisö tulee hyökkäyksensä toteuttamaan, on aivan selvää. Hybridisodankäynnin uutena muotona länsinaapuri ja Arwo Yhteisö käyttää turvapaikanhakijoita. Kansainvälisten sopimusten nojallahan Suomen on, ainakin toistaiseksi, pakko ottaa vastaan jokainen turvapaikkahakemus ja vaikka niiden pikakäsittely olisi helppoa niin Puolue ja valeoppositio Persut eivät niin tee, tai vaadi virkamiehiä tekemään. Eurooppalaisten maiden lähiöissä elää satojatuhansia ei-eurooppalaisia maahanmuuttajia ja monet lentoyhtiöt lentää Afrikkaan asti. Toisen aallon somalit ja afgaanitkin tulivat Suomeen sieltä. Kun Arwo Yhteisö (EU) päästää tuon joukon vapaasti tänne, tai jopa houkuttelee pois, olisi se valtaisa kiusa Suome-n jo ennestään vaikeuksissa olevalle turvapaikkajärjestelmälle. Tästähän on ollut jo ilmiselvää, kuinka Ruotsi on aiemman käytäntönsä vastaisesti kuljettanut junilla turviksia Tornioon.

Kokonaan toinen juttu on sitten vaikkapa 27 000 Euroopasta Suomeen muutaman kuukauden aikana "turvapaikanhakuun" saapuvaa ISISJugendin 17-37 vuotiasta miestä. Hakemuksia ei olisi pakko ottaa vastaan mutta perseministerit, -kansanedustajat yhdessä muun jallituksen ja vasukkien kanssa itkevät kuvitelluista sopimuksista. Siinä meillä on Troijan puuhevonen ja 2000-luvun desantti samanaikaisesti vieraanamme. Ja noin 200 maanpetturia eduskunnassa.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

jumahul

Quote from: IDA on 16.09.2016, 00:05:12
Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 01:54:54
Onnitelkaa itseänne. Te voititte. Mestari on huipulla.

Itse en ole koskaan pitänyt Jussia minään mestarina, joten ei minulla ole mitään syytä onnitella itseäni sen suhteen, että Jussi on europarlamentissa. Itse asiassa viime EU-vaaleissa yritemme tehdä kaikkemme, että Jussi ei olisi vetänyt äänivyöryä Kaakkoissuomessa, mutta epäonnistuimme :)

Ja Mestari ei ole vielä huippua lähelläkään. Jyrki Katainen alkaa olla huipulla, eilen lehdessä kertoivat että Jyrki istuu nykyisin 320 miljardin euron rahaläjän päällä ja läjän koko ollaan aikeissa tuplata!

kelloseppä

Quote from: Matias Turkkila on 16.09.2016, 00:00:32
...

"B) Fixitistä järjestää sitova kansanäänestys" -> kyllä, muttei vielä tässä vaiheessa. Suuri yleisö ei tunne asiaa, eikä Suomen tämänhetkisellä isolla medialla ole intressiä valottaa asioiden syy-seuraussuhteita. Kansalaisilla ei olisi nykyisenkaltaisessa ilmapiirissä aitoa mahdollisuutta valintaan.

"C) Vasta myönteisen Fixit -kansanäänestyksen tuloksen jälkeen mielestäni voidaan luoda Suomen kansallista etua ajava maahanmuuttopolitiikka." -> en näe syytä, että asioiden pitäisi mennä tässä järjestyksessä. Tanskan et al. esimerkin mukaisesti on aivan mahdollista rakentaa maahanmuuttopolitiikkaa kansallisista lähtökohdista.

Kiitos pikavastauksista. Vastaan pikavastauksilla.

C) Tanskan malli on nyt käytössä, kun maassa on jo noin 10% väestöstä mamuja. Tämä saattaa olla Suomen täytettäväksi suunniteltu rikastusasteen suuruusluokka, jonka jälkeen kansalliseen nirppanokkaisuuteen suhtautudutaan hellemmin. Ainakin juuri nyt.

B) Missä tilanteessa isolla medialla olisi intressi aloittaa edes tasapuolinen FIXIT-kannunvalanta? Pidän sellaista tilannetta aika epätodennäköisenä, ennen kuin rikastumisaste Suomessa lähenee edes Tanskan lukuja.

dothefake

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 16.09.2016, 00:05:40
Ja pitää myös muistaa se että herra Leinolla olisi ollut 2010 syksyllä mahdollisuus nousta muutoksen johtoon ja aloittaa muutoksen luotsaaminen kohti eduskuntapuoluetta. Mutta eipä herra toiminut niin kuin opettaa muille. Saldo on se että meillä ei ole toimivaa matu-kriittistä puoluetta,eikä ole tulossakaan.
Faktaa on myös se että nykyistä linjaa muutetaan eduskunnassa tai painostamalla muuten virkamiehiä nämä suomi ensin performanssit eivät ole virkamiehille mikään peloite. Samoiten suomi ensin puolue näyttäisi menevän karille jo ennen kuin edes kannatuskortit ovat kasassa.
Tarkoitatko Salon kokousta? Olitko paikalla?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 16.09.2016, 00:21:41
Ja pitää myös muistaa se että herra Leinolla olisi ollut 2010 syksyllä mahdollisuus nousta muutoksen johtoon ja aloittaa muutoksen luotsaaminen kohti eduskuntapuoluetta. Mutta eipä herra toiminut niin kuin opettaa muille. Saldo on se että meillä ei ole toimivaa matu-kriittistä puoluetta,eikä ole tulossakaan.
Faktaa on myös se että nykyistä linjaa muutetaan eduskunnassa tai painostamalla muuten virkamiehiä nämä suomi ensin performanssit eivät ole virkamiehille mikään peloite. Samoiten suomi ensin puolue näyttäisi menevän karille jo ennen kuin edes kannatuskortit ovat kasassa.
Tarkoitatko Salon kokousta? Olitko paikalla?

Olin paikalla, ja en tarkoita ihan suoraan, vaan mitä sen jälkeen tapahtui syksyn aikana.

Heikki Luoto

Quote from: Jorma M. on 15.09.2016, 16:47:18
Konkreettisen asetelman voisi yleistasolla ehkä tiivistää kysymykseen:

"miten menetellä kunnallisvaaleissa?"

Toisin sanoen: millainen menettely äänestyskopissa parhaiten edistäisi Suomen tuhoutumisen lykkääntymistä?

Kannattaa äänestää ehdokasta, jolta löytyy historiaa nuivista kuntapoliiittisista toimista tai muista vastaavista toimista.
Suomen Sisulta on ainakin joskus tullut suosituksia jäsenistään, jotka ovat ehdolla. Ehkä myös 2017 kunnallisvaaleihin saadaan vastaava.
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

dothefake

Olin siellä minäkin, enkä ymmärrä, kuinka Leino olisi voinut vaikuttaa äänestystulokseen. Se oli rehti äänestys, vaikka lopputulos oli fiasko.
-Tytti Tuppurainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 16.09.2016, 00:35:12
Olin siellä minäkin, enkä ymmärrä, kuinka Leino olisi voinut vaikuttaa äänestystulokseen. Se oli rehti äänestys, vaikka lopputulos oli fiasko.

Miksi olisi pitänyt vaikuttaa äänestystulokseen? Ei muutos tuohon kaatunut.

dothefake

Ja pitää myös muistaa se että herra Leinolla olisi ollut 2010 syksyllä mahdollisuus nousta muutoksen johtoon ja aloittaa muutoksen luotsaaminen kohti eduskuntapuoluetta. Mutta eipä herra toiminut niin kuin opettaa muille.

Siis se oli Leinon vika, kun ei tullut valituksi. Muistaaksen ero oli yksi ääni, mutta siitä en ole varma. Täpärä häviö kuitenkin.
-Tytti Tuppurainen

vihapuhegeneraattori

Quote from: Matias Turkkila on 15.09.2016, 22:25:25
Quote from: hattiwatti on 15.09.2016, 03:47:50
Turkkilan aiempi viesti sopii hyvin äskeisen täydentämiseksi. Siinähän puhutaan täyttä asiaa.

Turkkila varmasti onkin paras mahdollinen taho selittämään miten tämä nyt liittyy Jussiin, joka politiikassaan johdonmukaisesti tekee vastakkainasettelua ja pesäeroa kaikkiin niihin aidosti asioita aikaansaaviin nuiviin ja kansallista itsenäisyyttä vaaliiviin voimiin? Niin kotimaassa kuin EU-tasollakin.

Nuivan skenen osapuolet ovat nyt jo aika pitkään piesseet toisiaan, kuka mistäkin syystä. Osapuoli Hatti lyö Jussia, joka lyö Iljaa, joka lyö Jussia takaisin, joka lyö Hirvisaarta, joka lyö persuja jne jne jne loputtomiin. Koko pieksäjäissessioiden ajan suvaitsevaiset nauravat räkäistä naurua partoihinsa ja ihmettelevät, että miten nuo ukot ja akat eivät saa rivejään suoriksi.

Ok, skeneen kuuluu naljailu ja tietynasteinen vittuilu. Mutta ei siihen kaikkea aikaa kannata käyttää. Ehkä 5 prosenttia ajasta on hyvä. Lopun voi suunnata oikeaan tekemiseen.

Ei tässä ketään lyömässä olla (tai ehkä vähän), mutta PS on paskonut vaalilupausten niskaan suurista korkeuksista. Minä, Soinin paskapökäleet niskassani, olen ainakin sitä mieltä että PS on tuhoon tuomittu niin kauan kuin Soini(laiset) on lähelläkään johtajanpaikkoja. Vielä hetken ehkä uskotaan muista hyvää, mutta ensi eduskuntavaaleissa äänestän itse mieluummin vasemmistoa, saadaanpahan se romahdus aikaan nopeammin ja päästää rakentamaan maata uusiksi.

Tuo "yhtenäisyyteen" vetoaminen toimiii vain jos kaikki vetää suunnilleen samaan suuntaan. Mitä indikaatiota on siitä että Soini välittää paskaakaan Suomesta, tämän maan kansalaisista? Ei sitten paskan vertaa.

Matias, sun kanssa vielä tulee toimeen, mutta jos Soinin tapaisin, repisin sen miehen sielun ulos sen sieraimien kautta.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

writer

Quote from: orientexpressen on 15.09.2016, 17:37:40
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 15.09.2016, 16:50:00
Quote from: Jorma M. on 15.09.2016, 16:47:18
Konkreettisen asetelman voisi yleistasolla ehkä tiivistää kysymykseen:

"miten menetellä kunnallisvaaleissa?"

Toisin sanoen: millainen menettely äänestyskopissa parhaiten edistäisi Suomen tuhoutumisen lykkääntymistä?

Pahalta näyttää. Monessa kunnassa lienee sama vaikka jäisi nukkumaan.

Tuskin nyt sentään. Nukkuminen on sama asia kuin sanoisi sen olevan yhdentekevää, onko siellä valtuustossa persu vai vihreä päättämässä maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen liittyvistä asioista. Vaikka olisikin pettynyt persuihin, niin voi heidän silti sanoa olevan parempi vaihtoehto tämän suhteen kuin se vihreä...

Jos äänestää 2017 kunnallisvaaleissa Persuja tulee samalla varmistaneeksi että:
a)Soini valitaan 2017 kesällä jatkokaudelle jolloin eduskuntavaalit 2019 käydään Soinin johdolla
b)eduskuntapersut eivät edelleenkään saa tulta perseensä alle tehdä duunia ja saada kymmenet lisäkiristykset aikaiseksi vaan linja jatkuu pienenä viilailuna jota hehkutetaan kuin jeesuksen ylösnousemusta
c)kohdasta b johtuen eduskuntapersut eivät ala pelkäämään putoamista eduskunnasta joka johtaisi siihen että Soini heivataan helvettiin ja sitä ennen Soinin SMP-pelikrijan hälläväliä linja "kyllä kansa nauraa torilla kun kerron sähkölaskustani" haastettaisiin aloitteilla joissa vaadittaisiin niitä kymmeniä kiristyksiä.

Persujen PITÄÄ saada kunnallisvaaleissa alle 5% äänistä jotta paine kasvaa niin suureksi että Soini saa lähtöpassit.

Jos toimit Persujen puolesta kunnallisvaalien suhteen niin edistät samalla maahanmuuttokriittisyyden lopullista tuhoa.
Soini ja Soinin klikki on saatava ulos persuista ja Halla-ahonkin vallannut laiskanpulskea ylimielisyys ja mitään tekemättömyys pitää saada karistettua.
Alle 5% kannatuksella saa suomessa 0 EU-parlamentaarikkoa eli kun persut saa kunnallisvaaleissa alle 5% niin Halla-ahonkin pitää herätä tekemään duunia facebook-irvailujen sijaan ennen seuraavia europarlamentti-vaaleja muuten Brysselin yli 10 000 euron kuukausipalkka ja ilmaiset lennot ja ilmainen hyvä ruoka ja lobbarien tarjoamat loisto-illalliset ja runsas rahoitus avustajiin ja toimistoon ja asuntoon Brysselissä loppuu ja edessä on paluu työttömäksi muinais-kirkkoslaavin asiantuntijaksi.

SE että Halla-aho väittää että eurooppalainen matkustusasiakirja lisää hylättyjen turvapaikanhakijoiden palautusten määrää on sen tason loogista epärehellisyyttä ja hölynpölyä että Halla-aho ilmeisesti luulee että maahanmuuttokriittiset ovat idiootteja ja nielevät mitä höpötystä tahansa eli Halla-aho suhtautuu maahanmuuttokriittisiin kuten Soini suhtautuu perussuomalaisiin torilla eli letkauttaa/sanoo jotain aivan puutaheinää  ja odottaa että SMP-läiset(Soini)/maahanmuuttokriittiset (Halla-aho) nöykyttelevät innoissaan.

Toinen vaihtoehto on että Halla-aho on Soinin tavoin kupla eli oikeaa asiantuntemusta ja asioihin paneutumista ei oikeasti olekaan vaan Halla-aholle ovat innokkaat maahanmuuttokriittiset vain kuiskutelleet faktoja ja hyviä perusteluita ja oivalluksia joita eteenpäin toistelemalla Halla-aho on sitten noussut Mestariksi ja ykkös-asiantuntijaksi ja nyt kun Halla-aho on eliitti-kuplaistunut eikä enää käy Hommafoorumilla, ei enää kirjoittele Scriptaa ja kertoo ylpeänä että ei ole lukenut mitään TTIP:hin liittyvään vaan perustaa mielipiteensä siihen mitä hänelle on kerrottu asiantuntijoiden (eli suur-yritysten lobbarien) toimesta niin faktojen virta on katkennut ja toiminta on räpellystä.

Siinä vaiheessa kun ihminen uskoo oman hypensä niin suunta on alaspäin.

Jollei persuja saada pudotettua alle 5% kunnallisvaaleissa ja siten Soinin klikin häviötä persujen sisäisessä valtapelissä niin maahanmuuttokriittisyys on silloin kuollut ja kaiken toivon persuista saa heittää.

Jollei Soinia saada ulos 2017 kesällä ja "asiantuntijoiden" tekemistä ja tietotasoa persuissa parannettua hyvin paljon niin silloin ainoa vaihtoehto on perustaa uusi puolue.

Kun maahanmuuttokriittinen poliitikko on maahanmuuttokriittisten äänillä ja jatkuvalla maahanmuuttokriittisyyden edistämisellä ja persujen hehkutuksella niin netissä kuin livenä maahanmuuttokriittisten äänestäjien toimesta valittu yli 6000 euroa kuussa plus matkakorvaukset, avustajat, ilmaiset taksit/lennot maksavaan luksus-duuniin jossa on piiitkä kesäloma niin silloin se tarkoittaa että maahanmuuttokriittinen poliitikko on maahanmuuttokriittisillä äänestäjillä töissä ja niitä töitä pitää silloin tehdä AHKERASTI ja faktat tietäen.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Jari Leino

Ja pitää myös muistaa se että herra Leinolla olisi ollut 2010 syksyllä mahdollisuus nousta muutoksen johtoon ja aloittaa muutoksen luotsaaminen kohti eduskuntapuoluetta.

Minun muistaakseni Muutoksella oli minun puheenjohtajakaudellani eduskuntaryhmä, joka teki legendaarisia ja historiaan jääviä lakialoitteita ja kirjallisia kysymyksiä.

En kuitenkaan ymmärrä Jussin intoa (Facebookissa) tai joidenkin intoa täällä kääntää keskustelu siihen, mitä minä olen. Mitä väliä sillä on? Keskustelun nopeuttamiseksi voimme sopia siitä, että minä olen maailman turhin ja paskin jätkä.

Minun mielestäni tärkein kysymys on, että miksi persut, joille on annettu äänestäjien luottamus äänivyöryn muodossa, valta, voima, kunnia, palkat, avustajat ja kymmenien miljoonien puoluetuet eivät tee mitään.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jari Leino on 16.09.2016, 00:47:49
Ja pitää myös muistaa se että herra Leinolla olisi ollut 2010 syksyllä mahdollisuus nousta muutoksen johtoon ja aloittaa muutoksen luotsaaminen kohti eduskuntapuoluetta.

Minun muistaakseni Muutoksella oli minun puheenjohtajakaudellani eduskuntaryhmä, joka teki legendaarisia ja historiaan jääviä lakialoitteita ja kirjallisia kysymyksiä.

En kuitenkaan ymmärrä Jussin intoa (Facebookissa) tai joidenkin intoa täällä kääntää keskustelu siihen, mitä minä olen. Mitä väliä sillä on? Keskustelun nopeuttamiseksi voimme sopia siitä, että minä olen maailman turhin ja paskin jätkä.

Minun mielestäni tärkein kysymys on, että miksi persut, joille on annettu äänestäjien luottamus äänivyöryn muodossa, valta, voima, kunnia, palkat, avustajat ja kymmenien miljoonien puoluetuet eivät tee mitään.

Persut eivät teee mitään kun pallit puuttuu ja nuivien kyky tehdä yhteistyötä.  Mutta eikö ole aika raukkamaista toisilta vaatia sitä mitä ei ole ollut itse valmis tekemään. Ja nämä miljoonien eurojen tulot ovat tulossa ihan mille tahansa ryhmälle joka nousee eduskuntaan. Miksi nämä ei tunnu kelpaavan kellekkään vaan kaikilla matu kriittisten puolueiden johtajille oma ego on tärkeämpi kuin menestyminen niin taloudellisesti kuin poliittisesti.

Jari Leino

Quote from: writer on 16.09.2016, 00:46:30
Jos äänestää 2017 kunnallisvaaleissa Persuja tulee samalla varmistaneeksi että:
a)Soini valitaan 2017 kesällä jatkokaudelle jolloin eduskuntavaalit 2019 käydään Soinin johdolla

Niin, eikös The Mestari itse todennut jotain sen suuntaista, että poliitikko kuuntelee äänestäjiensä ääntä vasta sitten kun äänimäärä tippuu. Eli ainoa keino saada poliitikko kuuntelemaan on olla äänestämättä häntä.

Kuunnelkaa Mestarin sanoja.

jumahul

Koska 90% eduskunnasta ja europarlamentista ovat suvakkeja joiden kanssa pitää tulla toimeen, että saisi yhtään mitään tehtyä.

Matias Turkkila

Quote from: sivullinen. on 15.09.2016, 23:41:09
Quote from: Matias Turkkila on 15.09.2016, 22:25:25
Ok, skeneen kuuluu naljailu ja tietynasteinen vittuilu. Mutta ei siihen kaikkea aikaa kannata käyttää. Ehkä 5 prosenttia ajasta on hyvä. Lopun voi suunnata oikeaan tekemiseen.

Tyhmänä en ole vielä tajunnut, mitä Oikea Tekeminen on.
..
Suomalainen ihminen joutuu keksimään jotain muuta Oikeaa Tekemistä. Vieläkään ei kuitenkaan valjennut mitä?

Jos haluaa vaikuttaa poliittisesti, ei oikein pääse karkuun sitä, että pitää viestiä. Paljon. Ja sen lisäksi pitäisi vielä onnistua levittämään viestinsä oikeisiin paikkoihin.

Skenellä on valitettavasti viheliäinen händikäppi nimeltä valtamedia. Yhdellä terhakkaasti mokuttavalla A-studiojaksolla on äbaut 300 000 katsojaa. 55 minuutin pituisella jaksolla kotitalouksiin välittyy 27,5 miljoonaa minuuttia. Kolme a-studiota viikossa, 150 vuodessa. Oletetaan, että yksi kolmasosa jaksoista (tiedän, tämä on alakanttiin) on monikulttuurisuuden pidäkkeetöntä ylistystä. Tästä kertyy 1,375 miljardia minuuttia suomalaisten aivopesua.

Tietenkin 2030 uutiset siihen päälle. Ja muut uutislähetykset. Asiaohjelmat. Dokumentit. Radio. Koko suomalainen mainstream-media. Kaikki.

Tuntuuko maailma järjettömältä ja monikulttuurisuuden ylivalta läpitunkemattomalta? Sellaiseksi maailma on rakennettu. Mutta se, mikä on rakennettu, voidaan purkaa ja rakentaa uudestaan.

--

Entä Oikea tekeminen?

Onko näiden viestien kirjoittaminen Oikeaa tekemistä? Depends.

Hommalla on noin 2,2 miljoonaa viestiä. Sivuja on ladattu 475 miljoonaa kertaa. Yhdellä sivulla on vähintään yksi viesti, maksimissaan 30. Oletetaan, että sivun lataava käyttäjä lukee keskimäärin 15 viestiä.  Näin ollen suomalaiset ovat tässä kuluneen 7 vuoden aikana lukeneet hommalta karkeasti laskettuna yhteensä noin 7 miljardia viestiä. Miljardi per vuosi.

Se on paljon, muttei tietenkään riittävästi. Pieni särö hegemoniaan.

Oikeaa tekemistä löytyy vaikka mistä, mutta Tehokas Oikea tekeminen saa aikaan kaksi asiaa: a) tuntuu luissa ja ytimissä sekä b) leviää laajan ihmisjoukon tietoisuuteen.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: jumahul on 16.09.2016, 00:58:27

Koska 90% eduskunnasta ja europarlamentista ovat suvakkeja joiden kanssa pitää tulla toimeen, että saisi yhtään mitään tehtyä.

Vitut pidä tulla toimeen. Suvakit pitäisi pistää tiukoille ja kansan niitä vastaan voisi muutosta tulla. Jos persut olisi uhanneet poistua hallituksesta monta kertaa niin suvakit saisivat tosissaan tehdä myönnytyksiä.
Soini elää nyt unelmaansa. Soini on myynyt menestysreseptinsä alamaisilleen että pitää odottaa omaa vuoroaan, jotta pääsee tienaamaan.

writer

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 01:54:54
Quote from: IDA on 15.09.2016, 01:27:30
Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 00:51:44
Minä ihmettelen sitä, että meidän molempien henkilökohtaisesti jo pitkän aikaa tuntemamme jätkät, jotka nyt ovat PS-kansanedustajia, eivät reagoi siihen, että matut tappavat suomalaisia.

Miten olet itse reagoinut siihen? Eduskunnassa kunnioitettiin murhatun muistoa.

Juho Eerolalle vielä kerran pointsit siitä, että ainoana kansanedustajana otti tämän esille eduskunnassa.

Minä itse olen reagoinut tähän asiaan täsmälleen samalla tavalla kuin esimerkiksi Jussi Halla-aho: parilla sarkastisella Fb-päivityksellä.

Jos taas lähdetään hakemaan eroa sen suhteen, mitkä mahdollisuudet meillä kahdella olisi ollut käytännössä reagoida tähän tapahtumaan, niin luulisin, että Jussin vaikeneminen voittaa kaiken. Jälleen kerran.

Onnitelkaa itseänne. Te voititte. Mestari on huipulla.

Hillotolppa peittyy suomalaisten vereen.

Missä on persujen kannanotto siitä että Suomeen pitää saada suljetut maastapoistamiskeskukset joihin JOKAINEN hylätty turvapaikanhakija sijoitetaan Maahanmuuttoviraston päätöksen jälkeen ja mahdollinen valituksen käsittelyn aika odotetaan myös suljetussa tilassa ja että maastapoistamiskeskuksesta pääsee vain kotiinsa joko vapaaehtoisessa paluussa jossa poliisi saattaa lentokoneeseen (lennot venäkjän kautta) tai poliisi saattaa pakolla kotimaahan asti joko reittilennolla (venäjän kautta) tai tilauslennolla suoraan (suomen puolelle pääsee vain jos valitus menee läpi ja maahanmuuttovirasto myöntää turvapaikan/toissijaisen suojelun) ja että suomeen pitää saada HETI osa vastaanottokeskuksista suljetuiksi joihin sijoitetaan kaikki ongelma-tapaukset?

Missä tämä kannanotto on?

Ainoa persujen kannaotto on samanlaista piipitystä minkä SPR:n tyyppi jo sanoi!

Missä on omat ideat? Missä on oma linja? Missä on uskallus tilanteessa jossa sekä Juha Sipilä että Petteri Orpo ovat juosseet tilannetta pakoon eivätkä varmasti pilaa poliittista uraansa vaatimalla että EI vaarallisia turvapaikanhakjoita tai hylättyjä turvapaikanhakijoita saa lukkojen taakse laittaa kun suomalainen on kuristamalla tapettu kahden irakilaisen turvapaiaknhakijan toimesta Migrin pelattua häirikkö-turvapaikanhakija-bingoa Kajaanilaisten elämillä?

Nyt olisi pelin paikka jossa asiallisilla mutta tiukoilla vaatimuksilla ja kannanotoilla voisi saada paljon aikaan mutta persut nyhjöttävät omaa varjoaan ja vihervasemmiston "rasisti" haukkuja peläten vaikka Li Andersson ja Ville Niinistökään eivät varmasti halua juuri nyt alkaa sekoilemaan.

Miksi persut ovat aloitekyvyttömiä lampaita jossa jopa maahanmuuttokriittiset persut odottavat Jussi Halla-aholta jotain merkkiä ja johtamista jota Halla-aho ei ole tähän mennessä esittänyt eikä TULE IKINÄ ESITTÄMÄÄNKÄÄN?

:'(
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

writer

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 16.09.2016, 01:02:32
Quote from: jumahul on 16.09.2016, 00:58:27

Vitut pidä tulla toimeen. Suvakit pitäisi pistää tiukoille ja kansan niitä vastaan voisi muutosta tulla. Jos persut olisi uhanneet poistua hallituksesta monta kertaa niin suvakit saisivat tosissaan tehdä myönnytyksiä.
Soini elää nyt unelmaansa. Soini on myynyt menestysreseptinsä alamaisilleen että pitää odottaa omaa vuoroaan, jotta pääsee tienaamaan.

Hallituksesta lähdöllä uhkailu kulissien takana tai julkisuudessa on idiootti-pelikirjalla pelaamista.

Pelikirjan olisi pitänyt olla että vaaditaan kiristyksiä NOPEASTI hallituksen sisäisesti persujen johdon toimesta ja samaan aikaan muut persut vaativat näitä julkisuuden ja omien blogiensa kautta.

Nythän persujen pelikirja on ollut nyhjöttää ja juhlia pieniä kiristyksiä kuin jeesuksen ylösnousemusta niin että juhlat huipentuivt omaan itsekehu-istuntoon joka pidettiin tilanteessa jossa Maahanmuuttoviraston linja oli vielä euroopan löysin eikä sisäistä pakoa oltu otettu vielä käyttöön vaikka ulkomaalaislaki siihen velvoitti.

Se että persujen "asiantuntijat" eivät tiedä mitä Suomen ulkomaalaislaissa ja direktiiveissä ja Geneven sopimuksessa lukee on jotain niin surullista että se vie melkein kaiken toivon.

J. Lannan haamu

Matias Turkkila ansaitsee ilman muuta tunnustusta kahdesta asiasta; Hommaforumista, sekä älykkäästä valkopesusta ja toissijaisuuksien puhumisesta.

Jos puhutaan tekemisestä, niin Olli Immosen kohdalla tekemiseksi riitti yksi lause! Sen jälkeen tapahtui. Aikoinaan Mestarin tekemiseksi riitti niinikään yksi lause (Kreikan panssarivaunukausti).

On hyvä, että itsekin tuot ihan suoraan esiin näkemyksesi mokutuksen volyymistä. Samalla myös jaat ilmiön kahteen puoleen, mikä myös on hyvä huomio. Väitän, että ihan kaikki eivät vieläkään ymmärrä sitä laajuutta ja syvyyttä, mitä monikulturismi-uskonto pitää yllä.

Mutta se, että alat selittämään jotain tekemisen metafysiikasta, se on jälleen kerran vastuunpakoilua. Jätä nuo syvemmät analyysit Sivulliselle., häneltä ne onnistuvat. Mies, jolla on noin huikea älykkyys ja vielä jonkun verran harvinaista ainetta, karismaa, pystyy kyllä vastaamaan ja kertomaan mistä ongelmat johtuvat. Mutta sinulla on syy miksi et näin tee. Kerro se meille jooko ;). Tiedämme että haluat vapautua näistä salaisuuksien taakoista...Sinä pidät avoimuudesta ja läpinäkyvyydestä, se tuli ilmi jo Kiekkovieraat ohjelmassa sekä myöhemmin kun esiinnyit tyylikkäässä mustassa poplaritakissa Meillä on unelma -konsertissa...

Tule takaisin Matias, eikö leikin aika ole jo ohitse....
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

writer

Missä on vaatimus siitä että Suomen eduskunnan on PIKAISESTI säädettävä Arto Mikkosen laki ulkomaalaislain osaksi jolla tehdään suljetut maastapoistamiskeskukset  joihin sijoitetaan kaikki hylkäävän päätöksen Migriltä saaneet ja että maastapoistamiskeskuksessa odotetaan myös mahdollinen valitusaika ja maastapoistamiskeskuksesta pääsee vain kotimaahansa ja että rahan maksaminen loppuu Maahanmuuttoviraston hylkäävään päätökseen ja että jokainen riehuja-turvapaikanhakija laitetaan suljettuihin vastaanottokeskuksiin joista muutetaan suljetuiksi ensin osa häiriköille ja lopulta kaikki vastaanottokeskukset ovat suomessa suljettuja ja niissä odotetaan 18-kuukauteen asti koko turvapaikkahakemuksen käsittelyn aika minkä kv. sopimukset ja direktiivit mahdollistavat ja mitä Euroopa Neuvoston presidentti Donald Tusk on vaatinut EU-mailta joulukuussa 2015?

Missä HELVETISSÄ on persujen VAATIMUS että Suomeen pitää saada Arto Mikkosen laki?

IDA

Itse toivotan menestystä tälle Suomi Ensin - hankkeelle ja keskityn tuleviin kunnallisvaaleihin. Totean samalla, että suuri osa tässä ketjussa olleesta "analyysista" on harvinaisen harhaista.
qui non est mecum adversum me est

Kim Evil-666

Näen, että koko ongelman ydin on poliittinen järjestelmä. Persut ovat hallituksessa, eivätkä uskalla keikuttaa venettä, vaikka juuri nyt sitä pitäisi keikuttaa isolla voimalla.

Persujen ajamat toimet liittyen maahanmuuttoon, voisivat olla "riittäviä", jos palaisimme aikaan ennen invaasiota. Tällä hetkellä heidän kaikki tekemisensä ovat aivan liian riittämättömiä, suoranaista tuuleen huutelua.

Ymärrän Idan ja muidenkin Persuja puoltavat puheet, mutta kun ajat ovat kovia, tarvitaan kovia, sekä isoja päätöksiä. Persujen kohdalla ne päätökset tarkoittaisivat irtisanoutumista hallituksen hyysäävästä ja auttamattoman tehottomasta matu-politiikasta.

Persut puolustautuvat sillä, että valmistelut sekä päätökset vievät aikaa ja pitää tehdä kompromisseja. Kysehän on juurikin siitä, että ei ole aikaa, vaan tarvitaan nopeita radikaaleja ratkaisuja. Poliittinen kapina, hallituksen haasto ja ajaminen pakkorakoon olisi keinona suotava.

Soinin jankuttama sitoutuminen hallituksen linjaan on paskapuhetta. Sitoutuminen tapahtui ennen invaasiota, nyt tilanne on aivan toinen, eikä Persut tietääkseni ole sitoutuneet matuvyöryyn, eikä varsinkaan sen katastrofaaliseen hoitamiseen vokkeineen ja hyysämisineen.

Jos Persut uskaltaisivat asettua laajaan vastarintaan, mikä tod.näk. tarkoittaisi hallituksen hajoamista, uskoisin, että he olisivat nopealla aikavälillä Suomen suurin puolue. Uskallusta ei tunnu riittävän, liekö tahtoakaan.

Jos tämä näin jatkuu, asiat tulevat ratkeamaan aivan muilla tavoin. Silloin ei ole poliittisilla puolueilla mitään virkaa, niitä ei enään kuunnella, puheet on puhuttu.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

IDA

Quote from: J. Lanta on 16.09.2016, 01:17:56
Jos puhutaan tekemisestä, niin Olli Immosen kohdalla tekemiseksi riitti yksi lause! Sen jälkeen tapahtui.

Otetaan nyt tämä vielä. Mitä tapahtui? Kohu, kauhea pöyristyminen, kamalaa vääntöä sanoin ja sitten unohdus, kun PS ei suostunutkaan tuomitsemaan Ollia. Yhtään lakia ei säädetty sen lauseen seurauksena.

Pitäisi ymmärtää se, että kulttuurin kumous tapahtuu muualla ja politiikka taas muualla. Toisaalta aika selvää, että Suomen kansallismieliset eivät saa rivejään kasaan koska Timo Soini estää sen. Heikko jengi.
qui non est mecum adversum me est

sivullinen.

Quote from: Matias Turkkila on 16.09.2016, 01:01:40
[...] Tästä kertyy 1,375 miljardia minuuttia suomalaisten aivopesua.

[...] Näin ollen suomalaiset ovat tässä kuluneen 7 vuoden aikana lukeneet hommalta karkeasti laskettuna yhteensä noin 7 miljardia viestiä. Miljardi per vuosi.

Se on paljon, muttei tietenkään riittävästi. Pieni särö hegemoniaan.

Määrän lisäksi laadulla on varmasti merkitystä. Halla-ahosta kun oli puhe, niin muistetaan, miten vähäistä hänenkin esiintymisensä oli alkuaikoina. Ei tullut miljardeja minuutteja. Sitten tuli eräs kirjoitus Seppo Lehtoa ja somaleita käsittelevä täkykirjoitus. Se yksin teki miehestä puolet -- ja siitä alkanut noitavaino ja kaustisuma --. Scripta oli siihen aikaan muutenkin laadukasta luettavaa. Laadulla tarkoitan kiinnostavaa ja hauskaa. Nykyään Scripta on tylsää lakitekstiä. Nykyään hän ei sinne edes kirjoittele, ja kirjoittelun määrän puute eli radiohiljaisuus oli tämän ketjun aiheenakin. Mestarilta näyttäisi olevan Oikea Tekeminen hukassa.

Jatkan vielä tätä haaraa: Oikea Tekeminen on viestimistä hyvin ja paljon. Perussuomalaisten puolue nousi minun mielestäni Soinin hyvällä viestimisellä -- "sutkautuksilla" -- televisiossa, Halla-ahon kausteilla ja netissä käydyllä keskustelulla varsinkin Kreikan tukipaketeista. Perussuomalaisilla ei siihen aikaan ollut omia viestimiä. Puhetta oli silti paljon. Nyt on enemmän viestimiä; on Putkosen kyselytuntia ja Suomen Uutisia ja puoluelehteäkin varmasti levitetään huomattavasti enemmän. Mutta on vähemmän puhetta ja asiaa. Se ei ole ollut tie menestykseen. Isolta osin siitä pitäisi kai vierittää vastuuta myös Perussuomalaiset lehden päätoimittajalle. Jos silti syyllisten sijaan haetaan syitä ja rikosten sijaan ratkaisuja, niin minusta kannattaisi tehdä vertailua MV-lehden ja Suomen Uutisten välillä; olen sanonut tämän aiemminkin, mutta jos se toisto muka toimii, niin toivottavasti se toimii tässäkin. Suomen Uutiset ei ole onnistunut siinä missä MV-lehti on onnistunut. Tekniseltä toteutukseltaan Suomen Uutiset on varmasti MV-lehteä parempi. Ulkonäöllisesti Suomen Uutiset on parempi. Rahaa tekemiseen on taatusti enemmän. Haastatteluja, pöytäkirjoja, pääsylupia ja lehdistölupia Suomen Uutiset saa ihan varmasti kaikkialle helpommin. Ainoa, missä MV-lehti on parempi, on sisältö eli laatu; määrässäkin tosin taitaa MV-lehti johtaa ainakin nykyään.

Yle on tietenkin Suomen Uutisiin verrattuna taas vastaavanlainen jättiläinen ja kaikessa parempi. Määrässä Yle voittaa Suomen Uutiset ja myös MV-lehden. On kaksi mahdollisuuta MV-lehdelle ja Suomen Uutisille ja mille tahansa muulle viestimelle selvitä hengissä Ylen paineessa: laatu ja alistuminen. Uusi Suomi oli aikansa itsenäinen ja sitten se alistui. MV-lehti saattaa alistua myös; sata miljoonaa euroa Iljalle ja se homma on ohi samana päivänä takuulla -- ja Ylen kassasta sellaisia summia voidaan maksaa useammallekin "kilpailijalle" joka vuosi --.

Sosialismissa valtio pyörittää kaikkea toimintaa ja usein käyttää rahaa pelkkien säädösten lisäksi välineenä. Jos valtion päätös on mokuttaa, ei sille voi mitään; se on aivopesua ja sitä emme voi estää. Mutta yksi tekijä on sosialistien unelmien esteenä. Se on todellisuus. Yksi ynnä yksi on kaksi, vaikka Yle sanoisi muuta. Se ei siitä muutu. Sosiaaliturvashoppailijoiden vyöryn tuomat haitat ovat todellisuutta. Eurostoliiton hajoamiskehitys on todellisuutta. Sosialismin romahtaminen on todellisuutta. Jos nyt on järkevä, ja haluaa osallistua Oikeaan Tekemiseen, on sen tekemisen oltava suhteessa todellisuuteen, eikä suhteessa sosialismiin ja #unelmiin. On viestittävä totuutta, eikä sosialistista utopiaa; on uskottava omaan tekemiseen ja ihmisten kykyyn nähdä omilla silmillään. Jos etnojengi raiskaa, ja sosialistit kertovat "suomalaisnuorten" tapojen huonontuneen, sitä ei usko kukaan, joka vielä tuntee suomalaisia nuoria. Sosialismin toivo elääkin laitoshoidossa elävissä imbesilleissä. Heiltä saa paljon ääniä ja he palauttavat kiltisti sosialisteille heille annetut rahat, mutta mitään Käytännöllistä Tekemistä ei heistä irtoa. Se on sosialismin kuoleman syy: heikkous. Ei näitä laitossosialisteja kannata edes yrittää käännyttää. Heitä ei voi tavoittaa, he eivät käänny, eikä heistä olisi itsestään Oikeaan Tekemiseen.

Ihmisyhteisön elämä on ketjureaktiota. Vain sellainen yhteisö toimii, jossa yksi tekee, jotta toinen tekee, ja jotta kolmas tekee. Jos yksi tekee ja muut huilaavat, pian ei tee kukaan, ja se on yhteisön kuolema. Sosialismi on valhetta. Totuus on laatua. Totuus kulkee läpi kallion. Tarvitaan lisää totuutta; lisää tietoa siitä, mikä on, ja mikä ei ole. Suomen kansallisfilosofi J.V. Snellman kirjoitti aikaan Valtio-opin. Se herätti kansan, ja häntä kutsuttiin siksi kansan herättäjäksi. Se oli totuutta ja se oli sitä mitä tarvittiin -- ja se on sitä, mitä tarvittaisiin jälleen --. Kirjan kirjoittaminen on Oikeaa Tekemistä. Mutta kansien ja suuren sivumäärän sijaan kirjassa on olennaista sisältö. Blogia voi pitää kirjana. Videota voi pitää kirjana. Ei viestinnässä ole olennaista määrä tai muoto vaan laatu. Hyvä vitsi parempi kuin huono kirja. Perinteisesti Suomessa on suosittu sanontoja -- "muinaisia sutkauksia" --. Olisiko sellaisten keksiminen sittenkin parasta Oikeaa Tekemistä?

Muuten on kohdeltu hyvin, mutta kerran on tarjottu töitä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

writer

Quote from: hattiwatti on 15.09.2016, 03:44:49
Quote from: qwerty on 15.09.2016, 02:46:07
Suomi ei tätä paskaa ratkaise. Isot maat ratkaisevat. Käytännössä Ranska tai Saksa. Kun heillä keittää yli, niin se on game over shoppareille :D

Epätodennäköistä että Marine voittaa 2017, mutta aina voi toivoa :) Eikä unohdeta että Hollannissa saattaa olla pääministeri Wilders ennen ensi kesää :D

No hyvä tajuta, että Le Pen, Wilders, Höfer, Farage, AfD, Jobbik, Orban, Lega Nord ja muut vastaavat ratkaisevat koko shown ja Suomen osio on olla vain altavastaaja, koska maamme koko osana isompaa liittoumaa. Itsenäinen Suomihan onnistui olemaan maailmanpolitiikassa kokoaan suurempi suurvaltablokkien välisenä neuvottelijana, mutta ei enää arvoyhteisöaikana.

Jos nuiva poliitikko pääsee Suomesta eurotasolle, sitten hänen looginen tehtävänsä olisi tehdä kaikkensa edellämainittujen tukemiseksi. Right?

Oma kritiikkini Hallista kohtaan on käsitellyt pitkälti sitä eurotason duuniin liittyvää juttua kohtaan, mihin useimmat eivät osaa kiinnittää huomiota, että hänhän ECR-ryhmään päästyään alkoi ottaa hyvin voimakasta vastakkainasettelua EU:n aitoja kansallismielisiä puolueita, ja on mustamaalannut niitä julkisuudessa, kuten Faragea ja Le Peniä chauvineisteiksi punavihreään tapaan EU:n liittovaltiokehitystä ja velkaannuttamista eteenpäin vievän ekspansiopolitiikan kritisoinnista, mitä nämä puolueet ovat aina tehneet. Olen linkittänyt SD:lle annetun haastattelun aiheesta niin monesti tänne etten enää jaksa, missä Jussi levittää mustamaalaustaan EU:n kansalliskenelle. Onko Jussi siis tätä kansallista suvereniteettiä ajavaa vastaan vai sen lukemattomien vihollisten (kuten kilpailevan ECR:n puolella)? Ei tartte montaa aivosolua ymmärtää vastaus.

Wildersin temppu järjestää kansanäänestys aiheesta jossa Wildersin kanssa poliittisesti samalla linjalla olevat ovat olleet Jussin syvimmän demonisaation kohteena hiljattain, joskin hän tuosta asiasta ymmärsi olla hiljaa - kokonaista kansaa on vaikea demonisoida jos äänestää Jussin mielipiteiden vastaisesti.

Saksan toivo eli AfD-puolue heitettiin pihalle Jussin ECR-ryhmästä, koska poliittisesti liian kansallismielinen. Jussi hiljeni.

Ehdottomasti oksettavinta on ollut PS:n suruttomasti hyväksikäyttämänsä aiemman kollegansa Nigel Farageen kohdistunut mustamaalaus, koska Faragen näkemykset ovat olleet samoja aina ja Jussi oli hiljaa kun Faragea käytettiin Soinin tilaisuuksissa luomassa illuusioita PS:n samankaltaisuudesta. Heti kun Faragen elämäntyön paineesta aikaansaatu Brexit materialisoitui, Jussi oli kuitenkin noukkimassa aiheesta poliittisia irtopisteitä.

Hesarissa oli joskus aika hyvä juttu:

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1443760378928

"Istuntosalin ovelta Halla-aho näyttää, missä hänen paikkansa on. Tuolla noin, salin oikealla laidalla, mutta ei kaikkein laitimmaisena. Siellä istuvat äärioikeistolaiset, kuten ranskalainen  Marine Le Pen ja italialainen  Matteo Salvini.

Halla-aho haluaa tehdä selväksi, että hän on eri porukkaa."

Ja Suomen päässä Jussin viimeaikainen vaikuttaminen on ollut liittolaisensa Hesarin tuella masinoitu hyökkäys MV-lehteä vastaan, että käy ruplilla ja pyrkii rakentamaan vääränväristä kansallis-sektoria. http://www.hs.fi/kotimaa/a1460001298911

Mielestäni tälläisinä aikoina kun MV-lehdestä on tullut mielenosoituksia voimakkaimmin tukeva instituutio, jonka videota Nurmijärven mellakasta on katsonut jo 200 000 ihmistä, ja on ainoa joka tykittää ajan hermolla dataa matujen tekemistä murhista ja muista väkivallanteoista ja näihin liittyvistä provinssimellakoista luulisi sille tällä hetkellä satavan enemmän lahjoituksia kuin Jussin omaan vaalikassaan ikinä. Leinonkin viittamista asioista hiljeneminen, mutta niistä puhuvan MV:n mustamaalaaminen samoin argumentein kuin EU:n kansallisten puolueiden kuitenkin paljastaa äärettömän hyvin, mikä on Jussin tämänhetkinen pääagenda. Surullista kun niin valtava osa nuivista täällä ei sitä näe, koska tämä sektori ei etene niin kauan kuin se tuijottaa pylväspyhimystä eikä ympärillään olevaa todellisuutta.

Todella hyvää analyysia joka kannattaa jokaisen maahanmuuttokriittisen lukea.

Mestarilla ei ole vaatteita.

Jepulis

Quote from: Matias Turkkila on 16.09.2016, 00:00:32
"B) Fixitistä järjestää sitova kansanäänestys" -> kyllä, muttei vielä tässä vaiheessa.
Suomen tämänhetkisellä isolla medialla ole intressiä valottaa asioiden syy-seuraussuhteita. Kansalaisilla ei olisi nykyisenkaltaisessa ilmapiirissä aitoa mahdollisuutta valintaan.
Oikea tilannearvio. Sivustakin seuraten näkee, että taktiikka on hyvin tärkeä osa peliä. Hetki on hankala jopa vielä nytkin kun brexit on äänestetty. 

Ensin pitäisi tapella asemaan, jossa voisi edes varmistaa, että edes oma viesti pystyy menemään läpi. Suomi ei voi erota EU:sta eroamatta samalla/ensin eurosta. Tämäkin pitää Suomea panttivankina. Media on täysin euronkin takana ja siksi sieltä löytyy asiantuntijoita armeijan verran puoltamaan jäämistä. Erohetki eurosta on tässä se peikko, joka kaiken kamaluuden lisäksi on vielä ihan tottakin. Positiivinen vaikutus seuraisi pitkässä juoksussa.

Vesa Kanniainen toteaa mm seuraavaa:
"Jo pieni pysyvä lisäys bkt:hen tai sen kasvuvauhtiin ylittää suuretkin kertaluonteiset erokulut."

Samoista syistä jokainen euroon jäämisen jatkovuosi tarkoittaa kanveesissa olon jatkumista. Eurossa Suomi ei tule nousemaan koskaan, nyt viimeistään tämä mokutushulluus on sen lopullisesti varmistanut. 10.000 tulijaa vuodessa niittaa Suomen talouden ja peli on jo hävitty. Sieltä toki sitten löytyy se pieni ainoa mahdollisuuskin, koska poliittinen tyytymättömyys ei pääty.

Toisaalla Vesa kirjoittaa blogissaan
http://vesa-kanniainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/167876-avoin-kirje-paaministeri-jyrki-kataiselle
QuoteMarkan 1992 alkanut kellutus jatkui euron ulkopuolisiin valuuttoihin nähden 1998 saakka ja oli menestystarina. Markka oli kelluessaan vakaampi kuin koskaan, koska sen arvo oli oikein hinnoiteltu. Vaihtotaseemmekin tasapainottui, mutta ei euron avulla. Taustalla oli Suomea kohdannut satumainen onni: Nokia nousi kansainväliseksi huippuyritykseksi.

QuoteEuroaikana myös suurteollisuus on liputtanut ulos Suomesta. Euroalueen merkitys Suomen viennille on pudonnut 30 %:iin kun se oli 33 % ennen euroa. Vaikka nämä muutokset eivät johdu eurosta, ne osoittavat, että eurosta ei ole ollut viennin kannalta hyötyä.

Valitettavasti mikään ylläolevasta ei kuitenkaan poista isoa kynnysongelmaa, eli eurosta siirtymisen aiheuttamaa notkahdusta.

Sellaista juttua kuin "lähivuosien isot kärsimykset", on hankala myydä. Edes tarvittaisiin yleinen tietoisuus ja asian yleinen tunnustaminen, että euro ja nyttemmin EU on tuonut ja tuo Suomelle isoja ongelmia mutta, että pitkällä juoksulla kaikki niistä korjautuu ja kun ollaan siellä nousu-uralla, se tosiaan on nousua nousun päälle. Suomi ei tule nousemaan koskaan kanveesista nykyisellä menolla.

Poliittisen tyytymättömyyden ryhmiä Suomessa riittää. Yksi melko suuri kaikesta osattomaksi jäävä ryhmä on kantaväestöön kuuluvat nuoret miehet. Se kaikkeen syylliset ryhmä, jolle tapahtuvista onnettomuuksista ei saa kivaa otsikkoa tyyliin "raskaana oleva nainen itiksessä". Tämä on varmasti ryhmä, jolle kriittistenkin kannattaisi tiedottaa enemmän, koska nimenomaan nämä henkilöt on niitä, jotka eniten hyötyisivät, jos Suomi ajettaisiin kohti aitoa kannattavuuksien kautta työllistymistä euroalueen tuottamien suojatyöpaikkojen sijasta.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

writer

Quote from: Matias Turkkila on 15.09.2016, 21:52:58
Euroopan ja Suomen suunta on käännettävä. Ja se tehdään. Hulluuden on loputtava.

Matias Turkkila jos olet tuota mieltä niin miksi Suomen Uutiset on perinteinen puolueen puffauslehti?

Miksi Suomen Uutiset ei ole paikalla Maahanmuuttoviraston tiedotustilaisuuksissa kysymässä kysymyksiä?

Miksi Suomen Uutiset on surkeaa räpellystä verrattuna kokoomuksen VerkkoUutisiin?

Miksi Suomen Uutiset on surkeaa räpellystä verrattuna MVlehteenkin?

Miksi sinä et ole Suomen Uutisten kautta valistanut persuja vaikkapa siitä mitä ulkomaalaislaissa lukee sisäisen paon mahdollisuuden perusteella hylkäämisestä koska sisäisen paon mahdollisuuden perusteellahan olisi voinut hylätä jo Lokakuusta 2015 lähtien kun Somalian ja Irakin maa-arviot päivitettiin mutta persut eivät edes tienneet mitä ulkomaalaislaissa lukee sisäisen paon mahdollisuudesta eivätkä sisäisen paon mahdollisuuden käyttöä vaatineet vaan keskittyivät vain kunnian ottamiseen asiasta halpahintaisen puliveivarin tavoin kun se oli tapahtunut kun persuilta oli ensin mennyt sen tapahtumisen jälkeenkin pitkän aikaa tajuta mitä oli tapahtunut?

Miksi Suomen Uutiset antoi persujen ajautua aivan täyteen harhaisuuteen Suomen Kuvalehden pilipali-höpöhöpö artikkelin pohjalta alkaen helmikuusta 2016 niin että kun Maahanmuuttoviraston linja oli edelleen euroopan löysin niin persut juhlivat kuukausikaupalla "saavutuksiaan" huipentuen 3 toukokuuta 2016 itsekehu-istuntoon eduskunnassa?

Maahanmuuttovirastohan ilmoitti sisäisen paon mahdollisuuden käyttöönotosta turvapaikkahakemusten hylkäämisissä 17 toukokuuta 2016 eli persujen kuukausien aiheettoman juhlimisen jälkeen.

Miksi Suomen Uutiset antoi persujen sekoilla aivan pihalla olevina idiootteina että Suomen nyt vain on PAKKO ottaa turvapaikkahakemukset rajalla vastaan vaikka EI Geneven sopimus vaadi että rajavartija ottaa turvapaikkahakemuksen vastaan rajalla kun ollaan tulossa turvallisen maan kautta jossa olisi voinut hakea turvapaikkaa?

Miksi Suomen Uutiset ei ole vieläkään kertonut siitä muutoksesta jonka Norja teki marrraskuussa 2015 omaan lakiinsa jolla Norja lopetti sen että rajavartijat ottavat turvapaikkahakemukset vastaan kun Norjaan pyritään turvallisen maan kuten Venäjän ja Ruotsin kautta joiss matut olisivat voineet hakea turvapaikkaa?

Miksi Suomen Uutiset julkaisi aivan höpöhöpö-valheen Timo Soinilta jossa Soini muistutti että "oleskeluluvat ovat määräaikaisia" vaikka KAIKKI turvapaikat ja toissijaiset suojelut myönnetään Suomessa JATKUVINA koska ulkomaalaislaissa lukee niin eli käytännössä oleskeluluvat ovat pysyviä koska niiden uusiminen on Maahanmuuttovirastossa automaatio nykyisellä ulkomaalaislailla?

Miksi Suomen Uutiset oli aivan pihalla siitä minkälaista pähkähulluutta EU-komissio esitti Toukokuussa 2016 kun se esitti hätätila-taakanjakoaan joka olisi EU-komission idioottimaisen ehdotuksen takia oikeasti pysyvä ja kaikki Kreikkaan ja Italiaan tulevat työnnettäisiin muualle eurooppaan jolloin vuosi 2015 jäisi pienen tulijamäärän vuodeksi?

Miksi Suomen Uutiset ei ole saanut persuja heräämään edes siihen että Suomen 4 vuoden oleskeluluvat toissijaisen suojelun saaville ovat PÄHKÄHULLUUTTA kun eu-direktiivin minimi on 12 kuukautta ja ruotsikin myöntää 13 kuukautta?

Miksi Suomen Uutiset ei kirjoittanut vuonna 2011 siitä että Ruotsin Migrationsverket oli määritellyt osia Irakista turvallisiksi jo 2011?

Miksi Suomen Uutiset ei kirjoittanut vuonna 2012 siitä että Ruotsin Migrationsverket oli määritellyt osia Somaliasta turvallisiksi jo 2012?

Miksi Suomen Uutiset ei kirjoittanut siitä että Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin totesi vuonna 2013 päätöksessään että osat somaliasta olivat turvallisia ja ruotsi saa palauttaa somaleita somaliaan ja nimenomaan Mogadishuun?

Miksi Suomen Uutiset ei tehnyt uutisia siitä että maahanmuuttovirasto oli 4-5 vuotta löysempi kuin ruotsi ja maahanmuuttoviraston maa-arviot olivat aivan päin helvettiä saman 4-5 vuotta?

jne. jne. jne.

Miksi sinä saarnaat täällä että Suomen suunta on käännettävä kun et ole juuri tikkua ristiin sen tekemiseksi tehnyt vaan olet käyttänyt aikaasi hengailuun suvaitsevaisten kanssa yrittäen pyrkiä heidän suosioonsa yhtä innokkaasti kuin Timo Soini keräilee ulkomailla käyntikortteja samaan aikaan kun Suomen Uutiset on ollut surkea vitsi ja linja korjaantui hetkeksi vain kun minä ja muutamat muut olimme sinut hommalla selväsanaisesti haukkuneet jolloin Leena Meri ja Reijo Hongisto saivat edes hiukan yritystä aikaan Maahanmuuttoviraston toimintaan puuttumiseksi josta sinä uutisoit vaikka heidän kyselynsä jälkeenkin Maahanmuuttoviraston linja jatkui löysänä sekoiluna?

Aiotko sinä Matias Turkkila alkaa tekemään DUUNIA vai aiotko jäädä historiaan epäonnistuneena media-wannabenä jonka aikana persut ajoi itsensä alle 5% puolueeksi olemalla aivan järkyttävän pihalla siitä mitä ulkomaalaislaissa lukee, mikä maahanmuuttoviraston päätöslinja on, mitä kansainvälisissä sopimuksissa lukee, mitä muut maat tekevät, jne. johtaen siihen että suomeen päästämällä päästettiin 32 000 turvapaikka-keinottelijaa vuonna 2015 jotka ovat raiskanneet, joukkoraiskanneet, pahoinpidelleet ja nyt tappaneet ja tämä kaikki siis samaan aikaan kun sinä teit töitä virka-aikana viettäen lokoisat lomat ja Suomen Uutisten ollessa KIINNI juuri kun vyöry suomeen alkoi loppukesästä 2015?

Kun persut romahtaa kuntavaaleissa niin Soini hakee syyllisiä joten sinun duunisi on käytännössä jo loppunut jollet saa aikaan sitä että persut saa KYMMENIÄ KIRISTYKSIÄ aikaan ennen kuntavaaleja joka pelastaisi persujen kannatuksen.

Ja edelleen jos ei ole omia ideoita niin lukekaa vaikka minun tai Roopen kommenttivirtaa.

Soini voi luulla että persujen kannatus on seurausta Soinin letkautuksista ja äänestäjät innosti uurnille hevosen lannan poltto ja Soinin tarinat omasta sähkölaskustaan "korotamme sähkön hintaa, sinun ei tarvitse tehdä mitään, heh heh" ja torilla makkaroiden ja mehun jakelu mutta luulisi sinun ymmärtävän että persut tulee romahtamaan vielä nykyistäkin gallup-kannatusta alemmaksi jos tuhannet maahanmuuttokriittiset pitävät Soinia ja persuja takinkääntäjinä ja pettureina ja vässyköinä jotka eivät saa mitään aikaan ja pakenevat säälittävien (2-vs-1 asetelma, pitäisi olla 101 kansanedustajaa) tekosyiden taakse sitä että eivät edes osaa vaatia oikeita kiristyksiä kun ovat aivan pihalla jopa siitä mitä ulkomaalaislaissa ja kansainvälisissä sopimuksissa lukee ja seuraavat lampaina Soinin esimerkkiä jossa millään muulla ei ole mitään väliä paitsi Soinin ulkoministerin salkulla ja piireihin pääsyllä ja elinikäisellä diplomaatti-passilla sen sijaan että vaatisivat JATKUVASTI lisä-kiristyksiä sekä hallituksen sisällä että median kautta

Persut tuhoaa itse itsensä jos jatkatte näin.

Tiedättekö te edes mitä tavalliset ihmiset jotka äänestivät persuja mutta eivät käy vaaliteltoilla persuista puhuvat?

Roope2

Kokoomus tekisi viisaasti, jos laittaisi eduskuntavaaleissa jokaiseen vaalipiiriin ehdokkaaksi paikallisen Pöntisen, ja löysäisi ehdokkaan sordiinoa. Jos ja kun asiat menevät nykyisen kaltaisesti, ellei jopa huonommin, kokkareiden olisi helppoa niittää nyt kylvämänsä sato. 
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

writer

Quote from: Roope2 on 16.09.2016, 05:04:12
Kokoomus tekisi viisaasti, jos laittaisi eduskuntavaaleissa jokaiseen vaalipiiriin ehdokkaaksi paikallisen Pöntisen, ja löysäisi ehdokkaan sordiinoa. Jos ja kun asiat menevät nykyisen kaltaisesti, ellei jopa huonommin, kokkareiden olisi helppoa niittää nyt kylvämänsä sato.

Pöntisellä EI ole mitään uskottavuutta.

Pöntinen on pelkkä pastanjauhaja jonka argumentaatio on suunnilleen Timo Soinin tasolla mitä turvapaikkapolitiikkaan tulee.

Nyt olisi tilausta ihan missä tahansa hallituspuolueessa sille että ihan asiallisesti ja faktoille ajettaisiin kymmeniä lisäkiristyksiä tämän syksyn aikana läpi.

Persujen pitäisi tehdä tämä mutta osaaminen ja aikaansaaminen on surkealla tasolla ja persujen "kireintä ikinä"-juhlat saivat tavis-persut aivan sekaisin.

Harvoin on puolueen taktiikka ollut niin huonoa kuin Timo Soinin johdolla että omalla perusteettomalla juhlimisella passivoidaan melkein kaikki kansanedustajat.