News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jussi Halla-aho

Started by B52, 14.08.2016, 02:44:16

Previous topic - Next topic

Mies pitkään vaiti, hyvä vai huono asia?

Hyvä
19 (6.8%)
Huono
134 (48.2%)
Ihan se ja sama, matka jatkuu
125 (45%)

Total Members Voted: 278

Jari Leino

Quote from: valkovuokko on 15.09.2016, 21:40:19
Jari Leino, virhe oli epärealistisin kuvitelmin lähteä perustamaan sirpalepuolueita, kuten Muutos oli.

Ei minulla ollut mitään epärealistisia kuvitelmia.

Tiesin alusta saakka, että Muutoksen saaminen puoluerekisteriin tulisi olemaan kova urakka ja että vaaleissa ei todennäköisesti tulisi olemaan minkäänlaista menestystä, ainakaan minulle henkilökohtaisesti.

Lähdin kuitenkin projektiin, koska silloin muinoin omalla nimellään ja naamallaan esiintyvistä tekijöistä oli huutava työvoimapula. Ja kun kerran olin lähtenyt, tein homman loppuun kuten olin luvannut.

Ihan hauskaa touhua se oli parhaimmillaan. Minulle ei ole jäänyt pienintäkään katkeruutta Muutoksen ajoista. Hyvä porukka ja hyvä meininki.

Sitten kun olin työni tehnyt ja vaalimenestystä ei puolueelle tullut, kannoin poliittisen vastuun ja erosin puheenjohtajuudesta. Sen jälkeen en ole ollut mukana politiikassa vaan keskittynyt vaihteeksi omaan elämääni, joka on mansikkainen.

hattiwatti

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 21:10:48
Quote from: valkovuokko on 15.09.2016, 21:00:48
Säälittävät reppanat, Jari Leino ja kumppanit, täällä mollaavat Halla-ahoa, vaikka itse eivät ole laittaneet tikkua ristiin haittamaahanmuuton lopettamiseksi.
Katsokaa peiliin, kenen vika, on että asiat junnaavat paikoillaan, ja vähäinenkin vaikutusvalta kutistuu.

Jussi olisi sinulle hyvin, hyvin vihainen, jos vaivautuisi lukemaan äänestäjiensä viestejä Hommafoorumilla. ;)

Tässä on viimeisin viestiketju jolloin hän on tehnyt näin:

http://hommaforum.org/index.php/topic,112762.msg2260927.html#msg2260927

Tehkää omat johtopäätöksenne Jussin asenteesta omia äänestäjiään kohtaan.

Jari Leino

Quote from: Hohtava Mamma on 15.09.2016, 21:40:24
Olen kanssasi liikuttavan samaa mieltä siitä, mitä tuossa aikaisemmin listasit. Tästä en ole samaa mieltä. Nakkikioskiöykkärin kanssa sinun ei tarvitse yrittää tulla toimeen seuraavana päivänä. Nuo mainitsemasi henkilöt ovat myös demokraattisesti valittuja, joiden kanssa pitäisi löytää kaikkia osapuolia jollain tavalla tyydyttävä ratkaisu.

Kaikkia osapuolia tyydyttävän ratkaisun löytyminen edellyttää sitä, että oma positio on selkeä ja tietyistä asioista ei tingitä.

Jos ei vaadi mitään ja on valmis tinkimään kaikesta (kuten PS hallituksessa pysyäkseen), tuloksena oleva ratkaisu ei voi olla sinua tyydyttävä, koska sinä et saa mitään.

Siksi pitää olla valmis uhmaamaan isojen poikien ja tyttöjen tahtoa.

orientexpressen

Quote from: valkovuokko on 15.09.2016, 21:49:14
Aikuiset ihmiset täällä edellyttävät, että Jussin tai persujen pitää hyppiä, riehua, raivota, kuin pikkulapsi kassajonossa, vaatien äitiä ostamaan karkkeja
Edes pikkulapsi ei saa sillä tavalla tahtoaan läpi.

Sinänsä pikkulapsikin saa välillä tahtonsa läpi tuolla tavoin, jos vanhemmalla on kasvatusotteessa puutteita.  Mutta mikään hyvä tapa parantaa omaa mainettaan ja uskottavuuttaan se ei ole. Ja todennäköisesti se johtaakin vain siihen, että karkkia ei sitten tipu lainkaan seuraavaan viikkoon ja kotona joutuu arestiin.

Tämän Halla-aho on tajunnut, eikä lähde sille linjalle, joka keskivertokansalaisessa herättää tuntemuksen "ääriajattelusta", vaan argumentoi rauhallisesti ja loogisesti.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Vredesbyrd

Punavihreys on monikulttuurisuushulluuden ala- eikä ylälaji, vaikka toki patologisempi. Merkel on kristillisdemari, Juncker europorvari ja Katainen-Stubb-Orpo porvaripuolueesta. Nuo eivät pidä itseään punavihreän hegemonian kannattimina. Niihin ei myöskään ole tehonnut halla-aholainen "tämä haittamaahanmuutto on todella kallista" -tulokulma. No, ehkä persumepit ja -ministerit EU-kokouksissa reformoivat EU:n, niin asiat muuttuu/NOT.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Matias Turkkila

Quote from: hattiwatti on 15.09.2016, 03:47:50
Turkkilan aiempi viesti sopii hyvin äskeisen täydentämiseksi. Siinähän puhutaan täyttä asiaa.

Turkkila varmasti onkin paras mahdollinen taho selittämään miten tämä nyt liittyy Jussiin, joka politiikassaan johdonmukaisesti tekee vastakkainasettelua ja pesäeroa kaikkiin niihin aidosti asioita aikaansaaviin nuiviin ja kansallista itsenäisyyttä vaaliiviin voimiin? Niin kotimaassa kuin EU-tasollakin.

Nuivan skenen osapuolet ovat nyt jo aika pitkään piesseet toisiaan, kuka mistäkin syystä. Osapuoli Hatti lyö Jussia, joka lyö Iljaa, joka lyö Jussia takaisin, joka lyö Hirvisaarta, joka lyö persuja jne jne jne loputtomiin. Koko pieksäjäissessioiden ajan suvaitsevaiset nauravat räkäistä naurua partoihinsa ja ihmettelevät, että miten nuo ukot ja akat eivät saa rivejään suoriksi.

Ok, skeneen kuuluu naljailu ja tietynasteinen vittuilu. Mutta ei siihen kaikkea aikaa kannata käyttää. Ehkä 5 prosenttia ajasta on hyvä. Lopun voi suunnata oikeaan tekemiseen.

Noottikriisi

Euroopan ja Suomen suunta on käännettävä. Ja se tehdään. Hulluuden on loputtava.
Suuruudenhulluuden olisi syytä loppua. Turkkila, Halla-aho, Soini tai PS eivät muuta Euroopan suuntaa.
Pidin mahdollisena että äänestämällä voisi estää hulluuden leviämisen Suomeen mutta se tuli kuitenkin ja kasvoi Suuruudenhulluudeksi  jossa kuvitellaan vaikutettavan Euroopan kehitykseen ja väheksytään niitä jotka haluavat edustajiensa  toimivan realistisesti Suomen eduksi ja jättävän EUn siivoamaan omat sotkunsa.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Phantasticum

Quote from: Hohtava Mamma on 15.09.2016, 21:15:15
Jos tälle messiaaniselle linjalle lähdetään niin voisin pyytää hallistuomaksilta tai -juudaksilta listan kaikkien muiden aikaisempien suomalaisten meppien todennettavista aikaansaannoksista. Ei tarvitse olla edes ensimmäistä kauttaan istuvien, kuten Jussi.

Tiedostan oikein hyvin, että suomalaisen euroedustajan painoarvo on puhdas nolla. Painoarvo on yhä edelleen puhdas nolla, vaikka kaikki Suomen euroedustajat koottaisiin yhteen ja he kaikki olisivat yhtä mieltä. Suomi kulkee EU-junassa sen mukaan, mitä muut päättävät. Tämä on muidenkin pienten maiden kohtalo.

Minua ärsyttää se, että Halla-aho tarjoilee lausuntoja ja esittää näkemyksiä, joita hän uskoo äänestäjiensä haluavan kuulla. Olkoon esimerkkinä vaikkapa tämä Brexit-kannanotto kaksi viikkoa ennen kansanäänestystä. Onko hän tämän jälkeen lausunut asiasta enää yhtään mitään? Jos ei, siinä tapauksessa en halua kuulla hänen esittävän tällaisia veteliä lausuntoja. Minun on hyvin vaikea uskoa sen perusteella, mitä olen Halla-ahon poliittista toimintaa seurannut, että hän aktiivisesti edes toimisi tämän päämäärän eteen.

Quote– Jos Britannia päättää erota, asia muuttuu Suomenkin kannalta konkreettiseksi kysymykseksi, johon on otettava kantaa. Tähän asti on voitu sanoa, ettei ero muka olisi edes mahdollista.

Suomen Uutiset: Halla-aho: Jos Brexit toteutuu, myös Suomen EU-erosta tulee konkreettinen vaihtoehto

Samassa haastattelussa hän toteaa myös Suomen edun olevan ylin ohjenuora kaikessa hänen omassa toiminnassaan. Toisessa haastattelussa, valtamedian sellaisessa, hän kannatti Venäjän pakotteiden kiristämistä, vaikka Suomen ja muiden EU-maiden taloudet kärsisivät.

Kumpaa näkökulmaa siis pitäisi uskoa? Olen kallistunut sen puolelle, että Helsingin Sanomille annettu haastattelu on lähempänä totuutta. Perussuomalaiset ei puolueena eikä Halla-aho puolueen jäsenenä edusta enää sitä perussuomalaisuutta, jolla puolue hankki kannatuksensa. Halla-aho on samassa veneessä, vaikka hänen nykyinen puolueensa onkin minä ja ECR. Vielä kerran kansanedustaja Vesa-Matti Saarakkalan sanoin.

QuotePerussuomalaisten osalta täytyy todeta se, että nyt on korkea aika ymmärtää, että asialla pitää olla silloin, kun asioista linjataan. On turha alkaa pahasti jälkijättöisesti tekemään johtopäätöksiä politiikan yksityiskohdista, kun on kerran iso valinta tehty ja lähdetty kulkemaan uudenlaista polkua. Täytyy pystyä myös tunnustamaan tosiasiat: kuten puheenjohtaja Soinikin on todennut, maailmaa, joka meillä oli vielä keväällä 2015, meillä ei enää ole. Siinä on kiteytettynä hyvin olennainen asia, joka heijastuu kaikille politiikan sektoreille. On järjettömyyttä olla tunnustamatta tuota tosiasiaa, vaikka ei periksi annettaisikaan ja ideologiasta luovuttaisikaan.

Vesa-Matti Saarakkala: Keskustan konservatiiviset liberaalit ja liberaalit konservatiivit

Jari Leino

Quote from: Matias Turkkila on 15.09.2016, 22:25:25
Koko pieksäjäissessioiden ajan suvaitsevaiset nauravat räkäistä naurua partoihinsa ja ihmettelevät, että miten nuo ukot ja akat eivät saa rivejään suoriksi.

Niin. Minä marssin vain sellaisessa rrrrivistössä, jonka tavoitteena on

- Suomen itsenäisyys (eli EU- ja euroero)
- haittamaahanmuuton lopettaminen

Jos nuo molemmat tavoitteet eivät täyty, rivistö ei ole minun rivistöni.

Omasta puolestani olen aina tukenut kaikkia toimijoita ja hankkeita, jotka täyttävät nuo ehdot.

Tulen jatkossakin tukemaan täysin rinnoin myös Jussia aina kun hän tekee jotain sellaista, mikä täyttää nuo molemmat ehdot.

Raksa_Mies

Quote from: hattiwatti on 15.09.2016, 22:09:40
Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 21:10:48
Quote from: valkovuokko on 15.09.2016, 21:00:48
Säälittävät reppanat, Jari Leino ja kumppanit, täällä mollaavat Halla-ahoa, vaikka itse eivät ole laittaneet tikkua ristiin haittamaahanmuuton lopettamiseksi.
Katsokaa peiliin, kenen vika, on että asiat junnaavat paikoillaan, ja vähäinenkin vaikutusvalta kutistuu.

Jussi olisi sinulle hyvin, hyvin vihainen, jos vaivautuisi lukemaan äänestäjiensä viestejä Hommafoorumilla. ;)

Tässä on viimeisin viestiketju jolloin hän on tehnyt näin:

http://hommaforum.org/index.php/topic,112762.msg2260927.html#msg2260927

Tehkää omat johtopäätöksenne Jussin asenteesta omia äänestäjiään kohtaan.

No niin... mitäpä tuohon sanomaan. Taidamme olla melkoista roskasakkia Jussin mielestä.

hattiwatti

Quote from: Matias Turkkila on 15.09.2016, 21:52:58
Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 21:04:45
Kaikki usko Mestarin uuteen tulemiseen tai ihmetekoihin on haitallista, koska ihmisten pitää nyt vihdoinkin ymmärtää, että kukaan muu ei tee mitään, jos te ette tee itse.
Jussista:

Ylen vaalikoneessa lukee seuraavanlainen vaalilupaus: "Aion europarlamentissa parhaan kykyni mukaan edistää sitä arvomaailmaa ja linjaa, jota olen tähän asti ajanut eduskunnassa." Korostus oma.

Onko hän tehnyt sitä?

Toki on:

http://hommaforum.org/index.php/topic,115211.msg2404034.html#msg2404034
http://hommaforum.org/index.php/topic,112762.msg2262878.html#msg2262878
http://hommaforum.org/index.php/topic,112762.msg2261363.html#msg2261363

Ikävää vaan, että pimitti aika tehokkaasti tämän agendan äänestäjiltään ennen eurovaaleja, tuloshan olisi saattanut olla ihan erilainen. Eduskunnassa ja europarlamentissa kun harrastetaan hieman eritasoista politiikkaa, aika typerä veto edes koittaa rinnastaa niitä.

ISO

Oli miten oli, Halla-ahosta ei ole maahanmuuttovastaisen liikkeen johtajaksi.

Halla-aho voi päivitellä facebookkiin nokkeluuksia, niillekin on toki käyttöä, mutta ne ei vaan riitä mihinkään.

Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Noottikriisi

Huvittava esimerkki persujen logiikan puutteesta ja/tai suoranaisesti kannattajille valehtelemisesta on se että Suomen asioista puhuttaessa itketään aina että eihän toiseksi suurin puolue voi saada juuri mitään aikaan mutta sitten ryhdytään rinta kaarella kehumaan miten pistetään Euroopan asiat kuntoon ja Suomi hoituu siinä helposti samalla.  ;D

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

jumahul

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 22:08:11
Ei minulla ollut mitään epärealistisia kuvitelmia.

Tiesin alusta saakka, että Muutoksen saaminen puoluerekisteriin tulisi olemaan kova urakka ja että vaaleissa ei todennäköisesti tulisi olemaan minkäänlaista menestystä, ainakaan minulle henkilökohtaisesti.

Lähdin kuitenkin projektiin, koska silloin muinoin omalla nimellään ja naamallaan esiintyvistä tekijöistä oli huutava työvoimapula. Ja kun kerran olin lähtenyt, tein homman loppuun kuten olin luvannut.

Ihan hauskaa touhua se oli parhaimmillaan. Minulle ei ole jäänyt pienintäkään katkeruutta Muutoksen ajoista. Hyvä porukka ja hyvä meininki.

Sitten kun olin työni tehnyt ja vaalimenestystä ei puolueelle tullut, kannoin poliittisen vastuun ja erosin puheenjohtajuudesta. Sen jälkeen en ole ollut mukana politiikassa vaan keskittynyt vaihteeksi omaan elämääni, joka on mansikkainen.

Muutoksella olisi ehdottomasti paremmat menestyksen mahdollisuudet tulevaisuudessa jos Jari Leino olisi jatkanut muutoksen puheenjohtajana. Ei Timppakaan Persuista eronnut vaikka aluksi ei mitään Jytkyjä tullutkaan.

Viime vaalien aikaan Suomi ei ollut valmis Muutoksen agendaan, tuskin on vieläkää. Mutta viime kesän Mamu-invaasion ja viimeaikaisten tapahtumien jälkeen, Muutoksen kaltaiset liikkeet voivat saada lisää kannatusta nopeastikin. Mutta se vaatii karismaattisen johtajan, sinulla olisi siihen ollut rahkeet. Voisikin siis kysyä, että missä on Leino ja missä on Hirvisaari? Kohta on kuntavaalit tulossa ja ääniä jaossa!

Mutta Halla-ahon tekemisten haukkuminen on täysin turhaa. Jussi tekee varmasti parhaansa niin, että hänestä ei tehdä poliittista vitsiä. Ihmisten tälläkin foorumilla pitäisi jo ymmärtää, että äbäläwäbälällä ei politiikassa saavuteta mitään. Muuten Husukin olisi jo Eduskunnassa.

Ja Jari Leino olisi luultavasti kansanedustaja, nostamassa kovaa palkkaa hallituspuolueen riveissä, jos olisi tehnyt toisen valinnan ja lähtenyt samaan kelkkaan Jussin ja Matiaksen kanssa silloin kun samoissa pöydissä olutta kurlattiin.

ismolento

Quote from: IDA on 15.08.2016, 01:28:19
Quote from: sivullinen. on 15.08.2016, 01:19:03
Itsestään lataavien aseiden hankinnan helppous, ja direktiivien mahdollisesti tuomat heikentyneet siihen, ovatkin päivän polttavan poliittinen kysymys. Minä itse olen kuitenkin kiinnostunut huomattavasti enemmän sellaisista marginaaliasioista kuin Eurostoliitosta hajoaminen, Donald Trump, Turkin uhkailut päästää uusi matuvyöry Eurostoliittoon ja maahan jo saapuneiden diskoläpsyttelijöiden käsittely. Halla-aholla näyttää olevan näihin asioihin yhtä vähän mietteitä kuin Tytti Tuppuraisella, ja siksi Halla-ahon aktiivinen toiminta näitä asioita seuraavalle näyttää yhtä mitättömästä kuin Tytti Tuppuraisen toiminta. Molemmat tekevät tietenkin hienoa työtä omalla kiinnostuksen alallaan.

Turhaa länkytystä tuo. Parlamentissa käsitellään niitä asioita, jotka ovat listalla. Ja tuollahan on erittäin monia puheita maahanmuuttokriisistä.

On hieman eri asia toimia vapaana kommentoijana, kuin parlamenttiryhmän jäsenenä. Ja tottakai koko PS on äärettömän pahoillaan, että se ei vielä ole onnistunut varmistamaan Trumpin pääsyä USA:n presidentiksi, eikä ole onnistunut hajottamaan Eurostoliittoa. Saimme kuitenkin britit eroamaan siitä, mitä pidän saavutuksena.

Ja kyllä se Trump vielä presidentiksi valitaan eikä Eurostoliittokaan ole ikuinen vaan junkkerikin pelkää jo tosissaan sen hajoamista, joten kyllä se siitä...

Matias Turkkila

Quote from: Noottikriisi on 15.09.2016, 22:29:17
Euroopan ja Suomen suunta on käännettävä. Ja se tehdään. Hulluuden on loputtava.
Suuruudenhulluuden olisi syytä loppua. Turkkila, Halla-aho, Soini tai PS eivät muuta Euroopan suuntaa.
Pidin mahdollisena että äänestämällä voisi estää hulluuden leviämisen Suomeen mutta se tuli kuitenkin ja kasvoi Suuruudenhulluudeksi  jossa kuvitellaan vaikutettavan Euroopan kehitykseen ja väheksytään niitä jotka haluavat edustajiensa  toimivan realistisesti Suomen eduksi ja jättävän EUn siivoamaan omat sotkunsa.

Muuttivatko britit brexitillä Euroopan suuntaa? Mielestäni kyllä.

Voiko Suomi muuttaa omalla toiminnallaan Euroopan suuntaa? Aivan varmasti voi, ja siitähän tässä kaikessa on kyse.

Mutta ei asia sillä hoidu, että suunnataan oman toiminnan kärki urputukseen niitä kohtaan, jotka yrittävät asiaa lykkiä eteenpäin. Sorry to say.

Jos Suomi haluaa eroon EU:sta, tarvitaan tänne samaa infraa kuin Britanniaan. Sellaiseen kuuluu muun muassa jäsenyyteen kriittisesti suhtautuva mediafraktio. Briteissä tällaisia olivat Sun, Daily Telegraph, Sunday Telegraph, Daily Mail, Daily Mirror, Sunday Times. Rakentaako joku tällä hetkellä Suomessa EU-kriittistä mediaa? Anyone?

Tarvittaisiin lisäksi laaja kööri jäsenyyteen kriittisesti suhtautuvia huippupoliitikkoja. Briteillä oli sellaisia. Mutta ei niitä taivaasta tipahtele. Farage oli ottanut europarlamentissa selkäänsä 17 vuotta, ja hionut niitä retorisia taitoja, joita brexit-äänestyksen alla tarvittiin. Onko meillä kasvamassa tällaisia hahmoja?

Aika paljon muitakin juttuja tarvittiin. Briteissä ne tehtiin, ja lopputulos on nyt selvä.

Se mikä onnistui siellä, on mahdollista tehdä myös täällä.

Supernuiva

^Toivottavasti Matiaksen johtama media ei osoittaudu tässä myöhemmin petturiksi.

HS:n linjahan on nyt kaiketi vähän muuttunut - ainakin väliaikaisesti - joten skene ei ole enää niin kireä kuin vielä vähän aikaa sitten.

kelloseppä

Quote from: Matias Turkkila on 15.09.2016, 23:20:08
...

Voiko Suomi muuttaa omalla toiminnallaan Euroopan suuntaa? Aivan varmasti voi, ja siitähän tässä kaikessa on kyse.

Mutta ei asia sillä hoidu, että suunnataan oman toiminnan kärki urputukseen niitä kohtaan, jotka yrittävät asiaa lykkiä eteenpäin. Sorry to say.

Jos Suomi haluaa eroon EU:sta, tarvitaan tänne samaa infraa kuin Britanniaan. Sellaiseen kuuluu muun muassa jäsenyyteen kriittisesti suhtautuva mediafraktio. Briteissä tällaisia olivat Sun, Daily Telegraph, Sunday Telegraph, Daily Mail, Daily Mirror, Sunday Times. Rakentaako joku tällä hetkellä Suomessa EU-kriittistä mediaa? Anyone?

Tarvittaisiin lisäksi laaja kööri jäsenyyteen kriittisesti suhtautuvia huippupoliitikkoja. Briteillä oli sellaisia. Mutta ei niitä taivaasta tipahtele. Farage oli ottanut europarlamentissa selkäänsä 17 vuotta, ja hionut niitä retorisia taitoja, joita brexit-äänestyksen alla tarvittiin. Onko meillä kasvamassa tällaisia hahmoja?

Aika paljon muitakin juttuja tarvittiin. Briteissä ne tehtiin, ja lopputulos on nyt selvä.

Kysyin toisessa ketjussa tämmöistä:

Quote from: kelloseppä on 23.08.2016, 15:25:40
...
Kiitokset Turkkilalle, että suoraan kysymykseen sain suoran vastauksen.

A) Toki jokainen vastaa aina puolestaan, mutta ihmettelen, miksi suoraan vastaamisen kulttuuri ei ole levinnyt tavaksi esim. monille nuiville persuille. Ei edes sellaisetn suurten periaatekysymysten kohdalla kuin Fixit ja/tai ero eurosta. Vain sillä tavoin voidaan edetä keskustelussa.

B) Myönteinen kanta Fixitiin antaa aiheen seuraavaan demokratiavajettakin sivuavaan kysymykseen: Pitäisikö Fixitistä järjestää sitova kansanäänestys? Mielestäni pitäisi. Mitä nopeammin, sitä parempi. Onko muita samanmielisiä?

C) Vasta myönteisen Fixit -kansanäänestyksen tuloksen jälkeen mielestäni voidaan luoda Suomen kansallista etua ajava maahanmuuttopolitiikka. Muu on mielestäni toiveajattelua. Onko tilanne tällainen?

D) Onko tämä järjellinen järjestys? Onko vaihtoehtosia ketjuja, jotka toisivat yhtä hyvän lopputuloksen?

Suomen maahanmuutopolitiikan täysremontin homma voisi siis olla neliportainen ketju:

A Määritellään tavoitteeksi EU:sta ja eurosta eroaminen.
B Välitavoitteena pyritään myönteisen tuloksen antavalla sitovalla kansanäänestyksellä.
C Kansanäänestyksen jälkeen poliittinen tahtotila on löytynyt Suomen maahanmuuttopolitiikan täysremonttiin.
D Muiden mahdollisten tavoiteketjuvaihtoehtojen tsekkaus

Mikä on tämäntyyppisen mallin määrittely esteenä noin periaatteessa jonkin puolueen tavoiteohjelmaksi? Onko tämmöinen malli jotenkin sinänsä valuviallinen vai keskittyykö mallin kohtaama kritiikki vain käytännön tason perusteita, joita toki on valtavasti? Miksi tällaisella tavttoman yksikertaisella ydinsanomalla ei voisi vaikuttaa "ajan henkeen" virkamieskielen varsin harmaisen kukkasten sijaan?

Minulle äänestäjänä tuppukylän takakorvesta luottamusaseman saavuttaniden nuivien homma maahanmuuttopolitiikan muuttamiseksi näyttäytyy fokuksen hukkumisen päivän politiikan suohon ilman, että äänestäjille saakka pidetaan jotakin tavattoman ykinkertaista  tavoitemallia koko ajan kirkkaasti esillä. Nyt kentälle välittyy kuva siitä, että joku lillukanvarsimuutos maahanmuuttosäännöstössä Jumalan Sanaan verrattavan EU:n maahanmuuttodirektiivin yksityiskohdan tulkinnassa on elämää suurempi voitto ja koko iso tavoitekuva, mikä se sitten onkaan, on täysin unohdettu.

Koko ajan suurta kuvaa, mikä sitten onkaan puolueen hyväksytty ohjelma sellaiseksi, pitää pitää esillä. Koko ajan.

Turkkila jätti vastaamatta. Itse asiassa kukaan hompanssi ei vastannut. Ilmeisesti hahmottelin niin tyhmiä, ettei kehdattu edes hölmöksi haukkua.

Ihan totta nuivat hompanssit, jos tässä jotain poliittista suuntaa YHDESSÄ muuttamaan meinataan, kaikkiin hahmotelmiin, joissa konkreettisesti esitetään, mitä pitäisi tehdä ja missä järjestyksessä, pitäisi tulla kommenttia, oli se sitten positiivista tai negatiivista. Muuten suuret linjat jäävät mitä epämääräisimpien sisäpiiriläisten hahmoltavaksi, mistä ne tuodaan leimattavaksi demokratian leimalla, jos tuodaan.

En vieläkään ole siis saanut vastausta, miksi tulevassa PS:n puoluekokouksessa ei esim. Turkkila voisi tehdä esim. esitystä PS:n vaatimukseksi järjestää sitova kansaäänestys Fixit erosta 31.12.2017 mennessä. Jos sellainen etemistapa olisi tyhmää itse Fixit-hankkeen kannalta, kerrottakoon miksi.

Helppoa kuin heinänteko. Eikö?

sivullinen.

Ok, skeneen kuuluu naljailu ja tietynasteinen vittuilu. Mutta ei siihen kaikkea aikaa kannata käyttää. Ehkä 5 prosenttia ajasta on hyvä. Lopun voi suunnata oikeaan tekemiseen.

Tyhmänä en ole vielä tajunnut, mitä Oikea Tekeminen on. Olen lukenut paljon kirjoja ja kirjoituksia; niistä olen jotain oppinut, ja aikaa on mennyt, mutta en usko silti sitä ajantuhlausta laskettavan Oikeaksi Tekemiseksi. Olen kokeillut äänestämistä. Kerran neljässä vuodessa käy kirjoittamassa lapun numeroon ja sitten .. . .. ei mitään. Sopii se kuitenkin hyvin laiskalle. Miekkarissa seisoskelulla en ole mitään saavuttanut -- eikä ole tullut Oikean Tekemisen tunnetta --. Miekkarien järjestäjiä näyttäisi minun mielestäni olevan jopa haitaksi asti: Viime viikonloppuna oli kaksi miekkari, jotka menivät jo kovimpien seuraajien keskenkin sekaisin ja tänään taisi olla yksi. Vaaleissa ehdokkaitakin näyttää olevan enemmän kuin tarpeeksi. Viime vaaleissa oli useita puolueitakin Perussuomalaisista ja Muutoksesta Antti Pesosen vapausyritelmiin. Sitten jos on muutaman kerran käynytkin niin, että äänestämäni ehdokas on päässyt läpi -- voit esimerkiksi kuvitella tähän Jussi Halla-ahoa --, niin ollaan oltu oppositiossa, jossa ei voi muuta tehdä kuin valittaa ja huudella netissä tai on oltu hallituksessa kolmasosana, jolloin ei voi edes netissä valittaa, vaan on huomioita kokkareiden, kepulien ja soinilaisten olevan silti enemmistönä kaikessa. Oikeaa Tekemistä ei näyttäisi löytyvän kirjoista, miekkareista tai poliittisista puolueista.

Blogiakin olen pitänyt. Se oli ihan hauskaa. Moni muukin pitää. Onko se Oikeaa Tekemistä? Nykyään tietenkin on trendikästä blogin sijaan perustaa oma uutissivusto. Sellaisia Suomen Uutisia ja kansalainen.fin kaltaisia sivuja on jo paljon. Eniten niistä seuraan MV-lehteä. Se on joidenkin mielestä niin huono, ettei se ainakaan voi olla Oikeaa Tekemistä. Kirjoittaisinko kirjan? Jari Leino haaveilee siitä. Olli Immonen haaveilee siitä. Minäkin haaveilen siitä. Klaus Elovaara on kirjoittanut minusta monia hyviä kirjoja. Teemu Torssonen taisi kirjoittaa oikein täsmälleen aiheestakin. Timo Hevosenkyrpä tykkää kirjoitella niitä -- eikä minua kiiinnosta hevon vittuakaan --. Sen täytyy silti olla Oikeaa Tekemistä, koska sosialistitkin kirjailevat; Sofi Oksanen on kirjoittanut monta kirjaa ja hän on tärkeä ihminen. Kauniita pilakuviakin joku täällä aina välillä piirtelee. Ylilaudalla on monta hyvää meemikuvaa. Jos joku, niin se on Oikeaa Tekemistä. Samoin on Youtubeen videoiden ja monokulttuuriradiolähetysten teko. Tuonen Joutsenkin aina välillä piristää. Siinä on paljon Oikean Suuntaista Tekemistä; minun mielestäni. Minusta ei kuitenkaan ole siihen, sillä en osaa, uskalla ja ehdi. Enkä usko sinun tarkoittaneen Oikealla Tekemisellä Juneksen radiojutteluita; ethän sinä niitä tarkoittanut?

Parasta Oikeaa Tekemistä on tietenkin katupartiointi. Sitä parempaa on vain paikkojen rikkominen ja suora kapinointi. Sitäkin parempaa on antaa neekerille turpaan. Siinä tuntee tekevänsä jotain. Lainaisiko joku rekan, niin voisin kokeilla Esplanadilla ajamista? Nizzassa Oikea Tekijä teki niin ja enemmän hän sai aikaan kuin kukaan muu; hänen Oikean Tekemisensä johdosta Ranskassa on yhä asemiehiä kaduilla, poikkeustila ja ylipäätään turvallista kulkea. Nämä olivat tietenkin "läbäl" heitettyjä ehdotuksia Oikeasta Tekemisestä. Vain natsi saa katupartioida, vassari rikkoa paikkoja, neekeri pahoinpidellä ihmisiä ja islamisti ajaa rekalla. Suomalainen ihminen joutuu keksimään jotain muuta Oikeaa Tekemistä. Vieläkään ei kuitenkaan valjennut mitä?
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Jari Leino

Quote from: jumahul on 15.09.2016, 23:05:12
Ja Jari Leino olisi luultavasti kansanedustaja, nostamassa kovaa palkkaa hallituspuolueen riveissä, jos olisi tehnyt toisen valinnan ja lähtenyt samaan kelkkaan Jussin ja Matiaksen kanssa silloin kun samoissa pöydissä olutta kurlattiin.

Ehkä. Todennäköisesti olisi mennyt sukset ristiin Soinin kanssa joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.

Minä olen koko elämäni tehnyt valintoja, jotka eivät ole uraputken tai taloudellisen menestymisen kannalta järkeviä. Koska minä olen minä. Olen kuitenkin valintoihini kokonaisuutena tyytyväinen ja elämäni on nyt mansikkaista.

Tässä ei kuitenkaan ole kysymys minusta. Kysymys kuuluu: miksi ne, joille annettiin äänestäjien luottamus ja mepin/kansanedustajan status ja valta ja voima ja kunnia ja puoluetuet ja avustajat jne. eivät tee mitään - eivätkä soisi muidenkaan tekevän.

Tällä hetkellä parasta ja kovinta työtä tekevät perseaukiset jätkät nollabudjetilla: Junes Lokka, Tuukka Kuru, koko Suomi ensin -kansanliike.

Jos joku ei vielä ole katsonut tänään tapahtuneen Otanmäen mielenosoituksen nettilähetystä, niin katsokaa nyt. Katsokaa edes viimeiset puoli tuntia. Lupaan, että menee tunteisiin.

Kysymys kuuluukin, että miten persaukiset aktivistit saavat tällaista jälkeä aikaan, mutta kymmenien miljoonien puoluetuella ja palkoilla pyörivät persut eivät saa mitään aikaan, eivätkä antaisi muidenkaan tehdä. Eivät saa edes suutaan auki (Juho Eerolaa lukuun ottamatta) surunvalittelun verran.

KATSOKAA TÄMÄ.

https://youtu.be/Lbbk3u20Jbk?t=1h53m55s

Artisti

Kuinka kauan persuilta kestää laittaa raja kiinni? Jos Venäjä hyökkäis¡, kestäisikö yhtä kauan?

kgb

Quote from: ISO on 15.09.2016, 22:56:30
Oli miten oli, Halla-ahosta ei ole maahanmuuttovastaisen liikkeen johtajaksi.

Ei ehkä ole, mutta lisäksi kannattaa muistaa ettei hän myöskään ole sitä roolia havitellut. Innokkaasti sitä viittaa muut ovat hänen ylleen kyllä sovittaneet.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

jumahul

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 23:42:51
Ehkä. Todennäköisesti olisi mennyt sukset ristiin Soinin kanssa joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.

Minä olen koko elämäni tehnyt valintoja, jotka eivät ole uraputken tai taloudellisen menestymisen kannalta järkeviä. Koska minä olen minä. Olen kuitenkin valintoihini kokonaisuutena tyytyväinen ja elämäni on nyt mansikkaista.

Tässä ei kuitenkaan ole kysymys minusta. Kysymys kuuluu: miksi ne, joille annettiin äänestäjien luottamus ja mepin/kansanedustajan status ja valta ja voima ja kunnia ja puoluetuet ja avustajat jne. eivät tee mitään - eivätkä soisi muidenkaan tekevän.

Tällä hetkellä parasta ja kovinta työtä tekevät perseaukiset jätkät nollabudjetilla: Junes Lokka, Tuukka Kuru, koko Suomi ensin -kansanliike.

Jos joku ei vielä ole katsonut tänään tapahtuneen Otanmäen mielenosoituksen nettilähetystä, niin katsokaa nyt. Katsokaa edes viimeiset puoli tuntia. Lupaan, että menee tunteisiin.

Kysymys kuuluukin, että miten persaukiset aktivistit saavat tällaista jälkeä aikaan, mutta kymmenien miljoonien puoluetuella ja palkoilla pyörivät persut eivät saa mitään aikaan, eivätkä antaisi muidenkaan tehdä. Eivät saa edes suutaan auki (Juho Eerolaa lukuun ottamatta) surunvalittelun verran.

KATSOKAA TÄMÄ.

https://youtu.be/Lbbk3u20Jbk?t=1h53m55s

Joo. Kyllä nämä jätkät tekee kovasti kaikenlaista. Mutta eikö tässä ole kysymys täysin samasta asiasta kuin vaikka Scriptan kirjoittaminen?

Nämä kaverit ovat vain alemmalla portaalla kuin Persut nykypäivänä. Te Oraakkelit ketkä näitte tämän katastrofin saapuvan jo kymmenen vuotta sitten teitte vaan asioita toisilla keinoilla. Osa sai kannatuksen ja pääsi yrittämään oikeaa vaikuttamista. Mutta parlamenteissa kun on vaan kuitenkin 90% suvakkeja, joiden kanssa pitää tulla toimeen, että saisi yhtään mitään tehtyä. Jokatapauksessa :(

Matias Turkkila

Quote from: kelloseppä on 15.09.2016, 23:34:38
Quote from: Matias Turkkila on 15.09.2016, 23:20:08
...

Kysyin toisessa ketjussa tämmöistä:

Quote from: kelloseppä on 23.08.2016, 15:25:40
...
Kiitokset Turkkilalle, että suoraan kysymykseen sain suoran vastauksen.

A) Toki jokainen vastaa aina puolestaan, mutta ihmettelen, miksi suoraan vastaamisen kulttuuri ei ole levinnyt tavaksi esim. monille nuiville persuille. Ei edes sellaisetn suurten periaatekysymysten kohdalla kuin Fixit ja/tai ero eurosta. Vain sillä tavoin voidaan edetä keskustelussa.

B) Myönteinen kanta Fixitiin antaa aiheen seuraavaan demokratiavajettakin sivuavaan kysymykseen: Pitäisikö Fixitistä järjestää sitova kansanäänestys? Mielestäni pitäisi. Mitä nopeammin, sitä parempi. Onko muita samanmielisiä?

C) Vasta myönteisen Fixit -kansanäänestyksen tuloksen jälkeen mielestäni voidaan luoda Suomen kansallista etua ajava maahanmuuttopolitiikka. Muu on mielestäni toiveajattelua. Onko tilanne tällainen?

D) Onko tämä järjellinen järjestys? Onko vaihtoehtosia ketjuja, jotka toisivat yhtä hyvän lopputuloksen?

..

Turkkila jätti vastaamatta. Itse asiassa kukaan hompanssi ei vastannut. Ilmeisesti hahmottelin niin tyhmiä, ettei kehdattu edes hölmöksi haukkua.

Ihan totta nuivat hompanssit, jos tässä jotain poliittista suuntaa YHDESSÄ muuttamaan meinataan, kaikkiin hahmotelmiin, joissa konkreettisesti esitetään, mitä pitäisi tehdä ja missä järjestyksessä, pitäisi tulla kommenttia, oli se sitten positiivista tai negatiivista. Muuten suuret linjat jäävät mitä epämääräisimpien sisäpiiriläisten hahmoltavaksi, mistä ne tuodaan leimattavaksi demokratian leimalla, jos tuodaan.

En vieläkään ole siis saanut vastausta, miksi tulevassa PS:n puoluekokouksessa ei esim. Turkkila voisi tehdä esim. esitystä PS:n vaatimukseksi järjestää sitova kansaäänestys Fixit erosta 31.12.2017 mennessä. Jos sellainen etemistapa olisi tyhmää itse Fixit-hankkeen kannalta, kerrottakoon miksi.

Helppoa kuin heinänteko. Eikö?

"B) Fixitistä järjestää sitova kansanäänestys" -> kyllä, muttei vielä tässä vaiheessa. Suuri yleisö ei tunne asiaa, eikä Suomen tämänhetkisellä isolla medialla ole intressiä valottaa asioiden syy-seuraussuhteita. Kansalaisilla ei olisi nykyisenkaltaisessa ilmapiirissä aitoa mahdollisuutta valintaan.

"C) Vasta myönteisen Fixit -kansanäänestyksen tuloksen jälkeen mielestäni voidaan luoda Suomen kansallista etua ajava maahanmuuttopolitiikka." -> en näe syytä, että asioiden pitäisi mennä tässä järjestyksessä. Tanskan et al. esimerkin mukaisesti on aivan mahdollista rakentaa maahanmuuttopolitiikkaa kansallisista lähtökohdista.

orientexpressen

Quote from: Artisti on 15.09.2016, 23:43:20
Kuinka kauan persuilta kestää laittaa raja kiinni? Jos Venäjä hyökkäis¡, kestäisikö yhtä kauan?

Eivät nuo asiat ole verrattavissa keskenään, koska Venäjän hyökätessä poliitikot käyttävät maalaisjärkeä. Kehitysmaalaisten suhteen taas "ihmisoikeuskieli" on se mikä dominoi.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

IDA

Quote from: Jari Leino on 15.09.2016, 01:54:54
Onnitelkaa itseänne. Te voititte. Mestari on huipulla.

Itse en ole koskaan pitänyt Jussia minään mestarina, joten ei minulla ole mitään syytä onnitella itseäni siitä, että Jussi on europarlamentissa. Itse asiassa viime EU-vaaleissa yritemme tehdä kaikkemme, että Jussi ei olisi vetänyt äänivyöryä Kaakkoissuomessa, mutta epäonnistuimme :)
qui non est mecum adversum me est

Hämeenlinnan Oraakkeli

Ja pitää myös muistaa se että herra Leinolla olisi ollut 2010 syksyllä mahdollisuus nousta muutoksen johtoon ja aloittaa muutoksen luotsaaminen kohti eduskuntapuoluetta. Mutta eipä herra toiminut niin kuin opettaa muille. Saldo on se että meillä ei ole toimivaa matu-kriittistä puoluetta,eikä ole tulossakaan.
Faktaa on myös se että nykyistä linjaa muutetaan eduskunnassa tai painostamalla muuten virkamiehiä nämä suomi ensin performanssit eivät ole virkamiehille mikään peloite. Samoiten suomi ensin puolue näyttäisi menevän karille jo ennen kuin edes kannatuskortit ovat kasassa.

sattuma

Nyt pitäisi vain tietää, mikä on oikeata tekemistä EU-parlamentaarikolta?

Jokaisella MEPillä on kuitenkin käytössä moninkertaiset resurssit verrattuna jarileinoihin.

Paavo Väyrynen kiertää ympäri Suomea EU:n laskuun ajaen omilla rattailla.

Alarik

Quote from: orientexpressen on 16.09.2016, 00:04:23
Quote from: Artisti on 15.09.2016, 23:43:20

Eivät nuo asiat ole verrattavissa keskenään, koska Venäjän hyökätessä poliitikot käyttävät maalaisjärkeä. Kehitysmaalaisten suhteen taas "ihmisoikeuskieli" on se mikä dominoi.

Mutta tulos on sama.
Venäjän hyökätessä sanotaan miljoonalla suomalaisia kuolee ehkä satatuhatta kun meitä on niin vähän, eli joka kymmenes on tappaja.
Maahanmuuttajia on nyt vähemmän mutta määrä kasvaa ja oloaika on pitkä, joten vaikka tappoja on harvemmin mutta määrä kasvaa vain + raiskaukset ja muut rikokset.
Kannattaisi verrata vaikka keskenään ja laittaa molemmilta raja kiinni.

IDA

Quote from: Jorma M. on 15.09.2016, 16:47:18
Konkreettisen asetelman voisi yleistasolla ehkä tiivistää kysymykseen:

"miten menetellä kunnallisvaaleissa?"

Toisin sanoen: millainen menettely äänestyskopissa parhaiten edistäisi Suomen tuhoutumisen lykkääntymistä?

No juuri näin. Voisi jopa miettiä olisi sittenkin hyvä lähteä ehdokkaaksi ja vaihtaa sinänsä erinomainen kriittisyys yritykseen toimia ja vaikuttaa vaikka vain pieniin asioihin, eikä ihan heti siihen eroaako Merkel vai ei.
qui non est mecum adversum me est