News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Vladimir Putin vierailulle Suomeen heinäkuussa!

Started by Nuivanlinna, 05.06.2016, 02:08:16

Previous topic - Next topic

Nuivanlinna

Quote from: Griffinvaari on 01.07.2016, 22:33:59

Suomen pituuteen verraten viivasi lienevät ylipitkiä, veikkaan tulkkausvirhettä eikä siinä puhuta lainkaan etäisyydestä rajalta, harmi ettei ole sen verran yleissivistystä ettei ymmärrä venäjää.

Viivat "heittävät" aika paljon tuon kaarevuuden vuoksi.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

sivullinen.

Quote from: JoKaGO on 01.07.2016, 21:51:00
Kuten juksasi, että jatkossa venäläiset lentokoneet eivät lennä ilman tunnistuslaitteita.

Putin ei luvannut mitään tuollaista. Presidentti Niinistö ei edes ehdottanut tuollaista. Presidentti Niinistö ehdotti kaikille koneille transponderipakkoa -- ei ainoastaan venäläisille koneille --. Putin lupasi ottaa asian keskusteluun seuraavassa Naton kanssa käytävässä keskustelussa. Sen tietää, mitä Naton edustajat sellaiseen sanovat; minä tiedän sen, Putin tietää sen ja jokainen tilanteen tasalla oleva tietää sen. Itsekin tiedät sen, koska sanot "Putinhan veti Päivi Nerg kortin, että muka kaikki muutkin lentävät ilman transpondereita." Mitään muutosta ei siis ole tiedossa. Presidentti Niinistö ainoastaan tarjoili Putinille välineet helppoon propagandatemppuun. Hän voi Naton kokouksessa ehdottaa transponderipakkoa "yleisen turvallisuuden lisäämisen" nimissä, kuten presidentti Niinistö asian muotoili, ja sanoa vielä, ettei ehdotus ole hänen itsensä vaan "länsijohtaja" presidentti Niinistön. Putin siten osoittaa halua yleisen turvallisuuden lisäämiseen. Nato voidaan leimata -- ainakin venäläisessä mediassa -- siten yleisen turvallisuuden lisäämisen vastustajaksi.

Valittavasti näyttää siltä, että näitä korkean tason kohtaamisia käytetään puolin ja toisin pelkästään propagandan luomiseen. Siinä mielessä on tyhmää, että presidentti Niinistö edes järjesti tapaamisen Putinin kanssa. Voihan sitä tietenkin toivoa, että kabineteissa julkisten tilaisuuksien jälkeen puhutaan asiaa ja sovitaan jostain oikeasti merkittävästä asiasta. Tuskin niin kuitenkaan on. Oikeastaan niin ei voi olla, sillä presidentti Niinistöllä ei ole valtuuksia sopia kuin erittäin vähämerkityksellisistä asioista. Hän ei ole samalla tavalla presidentti kuin Putin, Obama tai Hollande; hän on pelkkä propagandan väline, kuten Ruotsin kuningas. Venäjän kanssa käytävän propagandapelin kautta presidentti Niinistö yrittää ennenkaikkea muuttaa tätä eli parantaa omaa asemaansa. Hän tarjoilee Putinille mahdollisuuden tehdä propagandaa omiin tarkoituksiinsa esiintymällä presidenttinä ja vastavuoroisesti tekee omaa propagandaa presidentin aseman vahvistamiseksi Suomessa. Ilman Putinin -- ja sitä edeltäneen Löfvenin -- kaltaisia vieraita Suomen sosialistinen lehdistö ei kirjoittaisi mitään koko presidentistä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Stone

Eihän mulatillakaan mitään valtaa ole enää, mitä nyt huutelee historian roskikseen, koneisto jatkaa. Vladilla tuntuu valtaa olevan hymyksi asti. Johtaja on aina symbooli ja mielikuvien luoja, koirat haukkuu, karbaasit kulkee ja opiskelee poliittista historiaa.
Pelin politiikkaa - politiikan peliä. Mielikuvia ja rahan perässä juoksua.

JoKaGO

Enää puuttuu, että näytä ilman transponderia lentävät koneet, mutta eihän niitä näe.

Naton koneethan ne häiriköi venäläisiä aluksia Itämerellä kansainvälisellä vesialueella. Tästä on kuvamateriaalia. Ja turkkilaisethan ampuivat alas Naton koneen, joka varoituksista huolimatta tunkeutui Turkin ilmatilaan. Malesialaisen matkustajakoneen ampui alas Natomieliset ukrainalaiset.

Onneksi meillä on noin joviaali ja rehellinen naapurimaa kuin Venäjä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/a1467352638824

Putin jyrähti Suomen mahdollisesta Nato-jäsenyydestä: "Nato taistelisi Suomen kanssa viimeiseen suomalaiseen asti"

VENÄJÄN presidentti Vladimir Putin teki Suomen työvierailullaan jälleen selväksi Venäjän jyrkän kielteisen näkemyksen Suomen mahdollisesta Nato-jäsenyydestä.

Putin ilmoitti, että Suomen Nato-jäsenyys toisi venäläisjoukot Suomen itärajalle, jotka nyt Putinin mukaan on vedetty 1 500 kilometrin etäisyydelle maiden väliseltä rajalta. Putin toisti väitteen kolmasti, vaikka Venäjällä on tukikohtia vain muutaman sadan kilometrin päässä Suomen rajalta muun muassa Murmanskissa ja Pietarissa.

Hyytävästi Putin siteerasi myös omien sanojensa mukaan suomalaisystävänsä sanoja.

"Todennäköisesti Nato taistelisi mielellään Venäjän kanssa viimeiseen suomalaiseen sotilaaseen asti. Tarvitsetteko te sellaista? Venäjä ei sitä haluaisi. Mutta se ei ole meidän ratkaisumme vaan teidän."

Putin kuitenkin lisäsi, että Venäjä kunnioittaa Suomen omaa ratkaisua.

"Me annamme suuren arvon Suomen puolueettomuudelle. Kunnioitamme Suomen valintaa, mikä tahansa se onkin."

NATO-ASIA nousi esille, kun Putin sai suomalaismedialta vastattavakseen kysymyksen, miksi Venäjä suoranaisesti ajaa Suomea kohti Natoa.

"Miksi Venäjä käyttäytyy tällä tavalla? Olisiko teillä kenties jokin konkreettinen ehdotus, jolla Suomi saataisiin tuntemaan olonsa turvalliseksi", kysyi Ilta-Sanomien toimittaja Arja Paananen.

Putin aloitti vastaamalla, että hänen mielestään Venäjä ei ole tehnyt mitään sellaista, jonka pitäisi aiheuttaa suomalaisissa huolta.

"Venäjä lähtee siitä, että Suomi on puolueeton maa. Venäjä on vetänyt joukkonsa 1 500 kilometrin etäisyydelle Suomen rajoilta."

Putin jatkoi sanomalla, että "kuvitellaan, että Suomi liittyisi Natoon".

"Se tarkoittaisi, että Suomen puolustusvoimat eivät olisi enää itsenäisiä, vaan osa Naton sotilaallista infrastruktuuria, joka heti tulisi Venäjän rajoille. Mitä luulette? Tulemmeko pitämään tällöin joukkomme edelleen 1 500 kilometrin etäisyydellä Suomen rajoilta?" Putin kysyi.

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Aksiooma

Putin on Äijä!!!

Itse olen sitä mieltä, että suomalaiset poliitikot tekevät ison virheen toistamalla EU imperiumin sapelinkalistelupuheita Venäjää ja Putinia kohtaan.

Sitä se tekee kun ei ole omaa itsenäisyyttä, eikä omaa linjaa.

Toivottavasti kaikilla toimittelijoilla ja poliitikoilla surkastuivat munat ja pelkäävät.

Itsenäinen Suomi voisi toimia lännen ja idän välissä neutraalina esimerkkinä, mutta ei.

Me olemme jo NATO yhteensopivia ammuksista panssareihin. Se saa riittää. NATO olisi virhe.

Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

kelloseppä

Putin mainitsi kovin ketjussa pohditun maagisen luvun 1500 kolme kertaa:

1.
"... Напомню вам, что Россия приняла решение и реализовала его: мы от финско-российской границы отвели наши войска на расстояние 1500 километров..."

2.
"...Я уже сказал, мы приняли решение и реализовали его: отвели от границ Финляндии все наши Вооружённые Силы на глубину 1500 километров..."

3.
"...Как вы думаете, мы так и будем дальше действовать: на 1500 отвели наши войска, так они там и останутся, что ли?..."

Lähde: http://kremlin.ru/events/president/transcripts/52312

Jokainen voi itse koko pläjäyksen luettuaan aloittaa kannunvalannan siitä, mistä oikein oli kyse. Itse sanon, että outoa pulinaa oli.

Griffinvaari

Quote from: kelloseppä on 01.07.2016, 23:40:41

1.
"... Напомню вам, что Россия приняла решение и реализовала его: мы от финско-российской границы отвели наши войска на расстояние 1500 километров..."

2.
"...Я уже сказал, мы приняли решение и реализовали его: отвели от границ Финляндии все наши Вооружённые Силы на глубину 1500 километров..."

3.
"...Как вы думаете, мы так и будем дальше действовать: на 1500 отвели наши войска, так они там и останутся, что ли?..."

Jokainen voi itse koko pläjäyksen luettuaan aloittaa kannunvalannan siitä, mistä oikein oli kyse. Itse sanon, että outoa pulinaa oli.

tervetuloa ihmettelijöiden joukkoon, venäjän taitoisena saatko selvää onko tuo joukko jotenkin rajattu, voisi sopia taktisiin ydinase yksiköihin tms.

Stone

Muistuttaa suomalaisia EU-politrukkeja, nämä kellojutut.

Radiokontrolloitu-kello vastaanottaa aikasignaalin radiotaajuudella Saksassa, Frankfurtissa sijaitsevasta atomikellosta. Atomikellon tarkkuus on +-1 s.

käytän niitä pääsääntöisesti, rannekelllossa yms. Tottakai pitää olla aurinkovoimalla toimiva eco. Sitten kapallinenkelloja, kellot ovat oikeasti kinnostavia, Kiinasta tuli juuri mainio automatic luurankokellotaululla. Vaatii liikuntaa.

Tuon ryssänkielen jätän poikani käännettäväksi, kun kävi sitä oppimassa Leningradissa (en suostu muuhun nimeen).

Putin, Vlad Seivästäjä, vanha kunnon KGB-ukko, kävi kylässä tsuhnia moikkaamassa. Oliko puheessa joku suomenkin sana? Joka tapauksessa vain lintu nimeltä pöljä ottaa propagandan tosissaan.

Vesa Heimo

Ryssä kävi suomessa valehtelemassa. Yllättyneet voivat pistää pään takaisin peiton alle niin ei tarvitse kärsiä todellisuuden aiheuttamista traumoista.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Griffinvaari

No nyt natsas, hän tarkoitti tietysti pieniä vihreitä miehiä, jotka juuri nyt lomailevat turkissa ja kuun pimeällä puolen.  ;D ;D

Stone

Täytyykö toistaa: johtajamme eivät koskaan, korostan EIVÄT KOSKAAN, puhu ainakaan julkisesti totta. Miksi puhuisivat, koska totuudenpuhujat perinteisesti ammutaan. Ei juhlapuhe ole valetta, se on juhlapuhe. Politiikko yleensäkkään ei ole mikään totuuden torvi. Torvi voi olla kuulija, kuten se joka uskoi Suomen = Sipilän antavan kartanon jokaiselle tulijalle.

Tosiasiallinen Nuiva

1.

2.

3.

Lähinnä tulee mieleen, että ryssät eivät ole hyökänneet naapurimaihinsa, kuin 1500 km:n päässä Suomesta, joka on sattumoisin itä-ukrainan etäisyys Suomesta.
Non poteris veritatem

Vaniljaihminen

Quote from: Aksiooma on 01.07.2016, 23:38:24
Putin on Äijä!!!

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Mutta muuten sodanjohtotaidot lienevät pitkälti Pikku-Adin tasoa.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

CaptainNuiva

Quote from: td on 01.07.2016, 19:12:10
Suomen viennistä kun oli puhetta, yllätyksenä tuli ainakin minulle että 90% aiemmin Suomessa valmistetuista Venäjälle viedyistä Valion tuotteista valmistetaan nyt Venäjällä. Eli veromarkat jäävät Venäjälle ja Suomeen työttömiä. Kiitos EU:n tämäkin.

Putin rohkaisi muitakin yrityksiä investoimaan Venäjälle (näin voidaan kiertää EU:n asettamat rajoitukset, näin ymmärsin). Sitten hieman herätti jopa Saulissa "hilpeyttä", Putin:  "Muitakin ratkaisuja on, voitte kysyä vaikkapa Lontoosta.." :)

Niin että parempi olisi hyväksyä rahasta se että Venäjän voi vapaasti raiskata suvereenia valtiota?
Sopisiko että jos Venäjä alottaisi vastaavat toimet Suomessa niin muut valtiohan voisivat olla välittämättä ja jatkaa bisneksiä Venäjän kanssa, kyseessähän olisi vain Suomi joten miten se muille kuuluisi.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Arvoton

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 02.07.2016, 00:12:18
Lähinnä tulee mieleen, että ryssät eivät ole hyökänneet naapurimaihinsa, kuin 1500 km:n päässä Suomesta, joka on sattumoisin itä-ukrainan etäisyys Suomesta.

1500 km Suomen rajasta tarkoittaa, että asevoimat ovat kaukana Moskovastakin itään. Toi Ukraina-selitys tuntuu enemmän järjelliseltä, siis että käytännössä Venäjän  sotaa käyvät joukot ovat Suomesta noin kaukana.

Edit: toki paan lainauksen idiksen esittäjältä.

CaptainNuiva

Quote from: Arvoton on 02.07.2016, 00:41:43
Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 02.07.2016, 00:12:18

1500 km Suomen rajasta tarkoittaa, että asevoimat ovat kaukana Moskovastakin itään. Toi Ukraina-selitys tuntuu enemmän järjelliseltä, siis että käytännössä Venäjän  sotaa käyvät joukot ovat Suomesta noin kaukana.

Edit: toki paan lainauksen idiksen esittäjältä.

Mitä lie Putin tarkoittanut mutta ei ainekaan halunnut tuoda esille sitä että 50 km päässä rajasta on mahdollisesti jo 7000 sotilasta eli Ala-Kurtin moottoroitu prikaatti.
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/alakurtti%20video%20murmansk-30815
On kuulemma puolustamassa siellä Venäjän raaka-aine rikkauksia....Ahneet suomalaisteko ne haluaisivat?
Itse olen Laivaston käynyt mutta minun muistaakseni moottoroitu prikaati tarkoittaa hyökkäykseen, ei puolustukseen käytettävää yksikköä.
Tai ehkä Venäjällä on se tapa että ennen kuin voidaan puolustautua niin kuuluu laittaa pirusti moottoreita käyntiin ja ajella vekottimilla hetkonen ympyrää, sitten vasta ryhdytään torrakko-töihin.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Totti

Quote from: B52 on 01.07.2016, 23:24:39
http://www.hs.fi/kotimaa/a1467352638824

Putin jyrähti Suomen mahdollisesta Nato-jäsenyydestä: "Nato taistelisi Suomen kanssa viimeiseen suomalaiseen asti"

Minä vastaan siihen, että Suomi taistelisi viimeiseen ryssään asti, Natolla tai ilman.

Putte voi uhitella ihan mitä haluaa, mutta tälle maan kamaralle ryssän piippalakit ei koskaan enää astu. Siitä pidän itse henkilökohtaisesti huolen, jos tarvitsee.

Muilta osin voimme olla kavereita ja kippistellä votkalla. Ei tässä vihailla tarvitse, kunhan molemmat muistamme maamme rajat.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

sivullinen.

Quote from: JoKaGO on 01.07.2016, 23:19:38
Enää puuttuu, että näytä ilman transponderia lentävät koneet, mutta eihän niitä näe.

Tarkoitatko, että kaikki Nato-koneet käyttävät transponderia? Silloinhan Natolla ei olisi yksinkertaisesti mitään syytä kieltäytyä presidentti Niinistön ehdostuksesta transponderipakosta -- jonka Putinin kautta kuulevat --. Jos he kieltäytyvät siitä, ja itse aina käyttävät transpondereita, tarkoittaisi se, että he eivät halua venäläisten koneiden myös joutuvan käyttämään niitä. Valheeseen perustuva propaganda toimii ainoastaan, jos ei asioihin pureuduta tarpeeksi syvällisesti.

Nyt presidentti Niinistö antoi Putinille helpon pallon. Putin voi käyttää sen huoletta. Presidentti Niinistön on paras nuolla haavansa ja olla antamatta yhtä helppoja palloja jatkossa. Yritykset korjata tehtyä virhettä -- jonka Putin osasi hyvin ottaa hyödykseen -- tekevät tilanteesta vain pahemman. Putin on saanut erittäin paljon kokonaisia erävoittoja viime aikoina. Presidentti Niinistö antoi turhaan yhden lisää.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Stone

No Lenin-setäkin kävi Tampereella ja asui Venäjällä. Nyt siellä on Putin-setä. Mitähän voittaisivat tänne hyökkkäämällä? No jos, niin kai sitä olisi sitten lähdettävä näillä Cajander-mallin varusteila. Pieni Suomi pääsisi taas kisoissa hopeasijalle pää veressä sotakorvauksia maksamaan. Tornin yläbaari on auki uudelle valvontakomissiolle.
Oikeasti epäilyttää, että tällä mamutusvauhdilla ja EUkutus-kyykytyksellä maa ei enää ole kohta puolustamisen arvoinen. Puolustustahtokin alkaa rapistua ja armeijan tarkoitus onkin pitää oman maan kansalaiset kurissa.

dothefake

taas kirjoitin vastauksen, mutta tuo vitun näppäin, joka poistaa kaiken viestin, toimi taas. Se on iPhone 6 s aakirjaimen vieressä vasemmalla. Kuinka sen saa pois?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Stone

Älä kiroile Steve Jobsin nimeen. Puhelin puheluita varten.

xor_rox

Quote from: Totti on 02.07.2016, 02:00:35

Putte voi uhitella ihan mitä haluaa, mutta tälle maan kamaralle ryssän piippalakit ei koskaan enää astu. Siitä pidän itse henkilökohtaisesti huolen, jos tarvitsee...

Se on miehen puhetta se. Olisipa tässä maassa samaa asennetta koskien rajan yli vyöryviä afrikkalais- ja arabilaumoja.

mossad

Tällä hetkellä lymyää Kursk II 150m:n päässä Suomenlinnasta. Lastina 24 torpeedoa ja 32 ydinohjusta. 

Yhden nelikärkiohjuksen tulivoima on 960 x Hiroshima .. revi siitä

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

wjp

Eppäilen että isommille vesille on ajettu ja lymyilee isompia Hirsoshimoja. WanhaP
Islam ymmärtää naista.

UgriProPatria

Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että kyseessä on Venäjän oma maanpuolustus, mutta NATO:n / USA:n joukot taas ovat tulleet alueelle, Suomenlahdelle, joka ei ole niiden luonnollista tilaa. Niiden kohdalla ei voi puhua omasta maanpuolustuksesta, kun ei niitä kukaan uhkaakaan. Vaan hyökkäystoiminnasta, itse uhkailusta, "uhittelusta", sodanlietsonnasta, jotta jenkkien asetehtailijat saisivat taas verirahansa!

Niin kauan kuin Venäjä pysyttelee omilla alueillaan, se saa kaikinmokomin rahdata sille puolen rajaansa vaikka koko asearsenaalinsa, eikä siinä ole mitään uhkaavaa. Ainakaan minä en suostu pelkäämään.

Meidän tehtävämme on ylläpitää rauhansuhteita Venäjän kanssa ja mikäli havaitsin, Putinilla ja Niinistöllä synkkasi hyvin. Venäjä haluaa osoittaa, ettei se itse ole meidän vihollisemme, eli suunnittele mitään kataluuksia meitä vastaan.

Ei itse lietsota vihamielisyyksiä tällä puolen rajaa! Miksi emme voisi turvallisesti jatkaa hyvällä rauhanlinjallamme? Ensin Paasikivi ja Kekkonen, sitten seuraavatkin presidenttimme. Niinistö saisi tulla kolmannellekin kaudelle, mutta se ei kai taida käydä? Kuka hänen jälkeensä?

Putin ja Medvedev ovat olleet hyviä presidenttejä Venäjällä, sympaattisia molemmat (tämä mielipiteeni ei ole "putinismia").

Faidros.

Quote from: UgriProPatria on 02.07.2016, 09:37:53
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että kyseessä on Venäjän oma maanpuolustus, mutta NATO:n / USA:n joukot taas ovat tulleet alueelle, Suomenlahdelle, joka ei ole niiden luonnollista tilaa. Niiden kohdalla ei voi puhua omasta maanpuolustuksesta, kun ei niitä kukaan uhkaakaan. Vaan hyökkäystoiminnasta, itse uhkailusta, "uhittelusta", sodanlietsonnasta, jotta jenkkien asetehtailijat saisivat taas verirahansa!

Ei itse lietsota vihamielisyyksiä tällä puolen rajaa! Miksi emme voisi turvallisesti jatkaa hyvällä rauhanlinjallamme? Ensin Paasikivi ja Kekkonen, sitten seuraavatkin presidenttimme. Niinistö saisi tulla kolmannellekin kaudelle, mutta se ei kai taida käydä? Kuka hänen jälkeensä?

Kyllähän itämeri on USAlle ja NATOlle aivan yhtä luonnollista tilaa kuin Venäjälle. Kyllähän Venäjä on se joka perseilystä huolehtii tällä hetkellä.

Kukaan ei olisi valinnut ryssän kanssa rauhanlinjaa jollei siihen olisi pakotettu. Osaltaan siitä on vastuussa myös USA, jonka materiaaliavun turvin neukut voitti sodan.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

td

Quote from: CaptainNuiva on 02.07.2016, 00:38:53
Quote from: td on 01.07.2016, 19:12:10
Suomen viennistä kun oli puhetta, yllätyksenä tuli ainakin minulle että 90% aiemmin Suomessa valmistetuista Venäjälle viedyistä Valion tuotteista valmistetaan nyt Venäjällä. Eli veromarkat jäävät Venäjälle ja Suomeen työttömiä. Kiitos EU:n tämäkin.

Putin rohkaisi muitakin yrityksiä investoimaan Venäjälle (näin voidaan kiertää EU:n asettamat rajoitukset, näin ymmärsin). Sitten hieman herätti jopa Saulissa "hilpeyttä", Putin:  "Muitakin ratkaisuja on, voitte kysyä vaikkapa Lontoosta.." :)

Niin että parempi olisi hyväksyä rahasta se että Venäjän voi vapaasti raiskata suvereenia valtiota?
Sopisiko että jos Venäjä alottaisi vastaavat toimet Suomessa niin muut valtiohan voisivat olla välittämättä ja jatkaa bisneksiä Venäjän kanssa, kyseessähän olisi vain Suomi joten miten se muille kuuluisi.

Suomea ja Suomen kansalaisia raiskataan parhaillaan. Rahasta? Taidamme jopa itse maksaa siitä.
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

Roope

QuoteJuttua muokattu 21.50 Poistettu Putinin viittaus 1 500 kilometrin päässä rajasta olevista joukoista. Ilmeisesti kyse oli tulkin käännösvirheestä ja Putin saattoi viitata siilä Suomen ja Venäjän rajaan. Venäjällä on sotilastukikohtia huomattavasti lähempänä Pietarin alueella, Alakurtissa ja Muurmanskissa.
Yle: Putin: "Nato taistelisi mielellään Venäjän kanssa viimeiseen suomalaiseen sotilaaseen" 1.7.2016

QuoteKremlin sivuille litteroiduissa puheista Putinin lause on kuitenkin sekä venäjäksi että englanniksi muodossa, jossa sanotaan, että Venäjä olisi siirtänyt joukkonsa 1 500 kilometrin päähän.

Myöskään tasavallan presidentin kanslian tiedossa ei ole, että kyseessä olisi käännösvirhe.
Aamulehti/STT: Presidentin kanslia: Tiedossa ei ole, että Putinin puheessa olisi ollut käännösvirhe 2.7.2016
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset