News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Muutos 2011:n ehdokasasettelusta

Started by JM-K, 11.08.2009, 12:18:40

Previous topic - Next topic

Eve

Olisi suotavaa, että kaikkia ehdokkaita yhdistäisi taito järkevään keskusteluun ja älykkääseen argumentointiin. Näiden kriteerien sisältä löytynee hyviä, toisiinsa nähden varsin erilaisia ehdokkaita.

Julkisuuskuva rakentuu monista seikoista, enkä sen rakentaminen ole ainoastaan puolueen yksinoikeus. Median osallistuessa touhuun kansa voi kuvitella puolueen aivan erilaiseksi kuin mitä se todellisuudessa on.
"On vakava asia, että niin moni ajattelee niin kuin Olli." - Satu Haapanen, vihr.

tietotyöläinen

Quote from: elviira on 16.08.2009, 14:04:10
On, mutta olisi suotavaa, että kaikkia ehdokkaita yhdistäisi taito järkevään keskusteluun ja älykkääseen argumentointiin. Näiden kriteerien sisältä löytynee hyviä, toisiinsa nähden varsin erilaisia ehdokkaita. Räty ei näiden kriteerien sisään nykyisen näyttönsä perusteella mahdu.

Et kai tosissasi usko, että Räty ei kykene minkään muunlaiseen keskusteluun kun heittelemään "Saksa on paska maa" tyylisiä heittoja. En väitä enkä edes usko, että hän omaisi huipputason analyyttisyyden ja ulosannin ja valtavan yleistiedon, mutta sikäli kun tentattavaksi suostuisi, niin varmasti selviäsi siitä kunnialla. Eikä muutama "soinilainen"/"rätymäinen" heitto siellä seassa tekisi yhtään pahaa.

Julkisuuskuva rakentuu monista seikoista, enkä sen rakentaminen ole ainoastaan puolueen yksinoikeus. Median osallistuessa touhuun kansa voi kuvitella puolueen aivan erilaiseksi kuin mitä se todellisuudessa on. Rädyn letkautuksiin tarttuminen tekisi Joutsenpuolueesta helposti riepoteltavan.

Meitä tullaan riepottelemaan joka tapauksessa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että riepottelijoille pitää antaa panokset pyssyihin itse. Minä en kuitenkaan usko, että Räty ainakaan merkittävästi huonontaisi tilannetta. Räty on tavallaan instituutio ja hänen solvaamisensa on selvästi isomman kynnyksen takana verrattuna esimerkiksi Halla-ahoon. Lisäksi uskon, että Rätyyn kohdistuvasta solvaamisesta sataisi enemmän pointseja joutsenen laariin kun "keskiverto joutsenlaisen" solvaamisesta.

Mitä käytännössä pitävät sisällään nuo "suomalaiset arvot"? Lauotaan p*llua, v*ttua ja p*rkelettä haastatteluissa kun pahainenkin esiteini? Myös Matti Nykänen on ns. kansallissankari, miksei samantien kutsuta Masaa remmiin mukaan? Ja miksi nykyään rinnastetaan asioiden suoraan sanominen asiattomuuksien laukomiseen?

Suomalaisten arvojen peruspilariksi nostaisin suomalaisuuden arvostamisen ja sen säilyttämisen kannattamisen. En tunne Rätyä lainkaan muuten kuin median välityksellä, mutta olen kokolailla vakuuttunut, että hän omaa tämän arvon.

Tästä peruspilarista johdan seuraavan päivän polttavan arvon: mokutuksen yleensä ja erityisesti islamisaation vastustamisen. En todellakaan halua lähteä spekuloimaan Rädyn mielipiteillä näissä asioissa, mutta jos hän sattuisi omaamaan myös nämän arvot, niin siinä olisi arvopohjaa yllikyllin.

Muita tärkeitä suomalaisia arvoja ovat mielestäni rehellisyys, hyvä työmoraali, sananvapaus... enkä usko että Räty näitäkään vieroksuu.

Nykäsen esiintuominen tässä yhteydessä on kyllä aika surkea heitto. Herrojen urheilu-uran jälkeiset meriitit eroavat niin ratkaisevasti toisistaan, että Nykäsen käyttöä argumenttina tässä kohtaa voisi verrata jopa surullisen kuuluisaan natsi-korttiin.

Helposti käy niin, että kovaäänisin ja eniten mediajulkisuutta keräävä määrittelee tavan kansalle koko ajettavan asian imagon. Räty varmasti keräisi noilla kommenteilla reilusti palstatilaa. Ja joka jutussa muistettaisiin mainita, että tämä mies edustaa meillä Suomessa maahanmuuttokriittistä Joutsenpuoluetta. Hiphei.

Myönnän, mutta tässä kohtaa pitäisin palstatilaa oleellisimpana seikkana ja siis nimenomaan positiivisena seikkana. Ainoastaan jos Räty viljelisi selkeän rasistisia kommentteja siitä olisi joutsenelle haittaa (ja paljon olisikin). En pidä tätä mitenkään suurena riskinä.

Kaptah

Jos puolueen listoilla on nimiä kuten Jiri Keronen, Mäki-Ketelä, Jukka Hankamäki ja Seppo Räty, on helppo arvata kuka ei kuulu joukkoon. Tämä Räty-debatti alkaa tosiaan saada surkuhupaisia mittasuhteita, koska Rätyä ei varmaan ole kyselty mukaan, eikä hän todennäköisesti suostukaan. Joka tapauksessa tässä olisi nyt helkkarin tärkeää ymmärtää, että jotkut Mäki-Ketelät ja Hankamäet on suurelle yleisölle täysin tuntemattomia suuruuksia, Halla-ahoa moni pitää lähinnä jonain uusnatsina ja uudesta puolueesta mielikuvan luo ainut tuttu nimi: Seppo Räty. Mies mm. seuraavien lainausten takana:

"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa."
(latautumisestaan Barcelonassa 1992)
"Lepäilen tai ryyppään" (latautumisestaan ennen EM-kisoja Helsingissä)
"Jos viistoistavuotiasta sais." (Räty eräässä radiohaastattelussa
kysyttäessä seuraavan vuoden tavoitteista) (toim.huom. Islamilainen puolue voisi olla kiinnostunut)
"Tempaise niin että vi**u repeää." (Räty kannusti Heli Rantasta ennen
naisten keihään finaalia.)
"Ime lerssiäs" (IS:n haastattelussa 1991)
"Suksi turisti vittuun." (Rooman MM-kisoissa 1987 katsojalle joka oli huudellut Rädylle lehtereiltä kesken suorituksen.)

Maahanmuuttokriittisyys halutaan leimata juuri tällaisten miesten toiminnaksi. Tämä ei siis koske pelkästään Rätyä, vaan muitakin samankaltaisella imagolla tunnettuja henkilöitä. Ottakaa nyt saatana järki käteen ja miettikää asiaa. Tai kuten aiemmin jo mainittiin, Nykänen voisi varmaan kans lähteä ilolla ehdolla. Ja palstatilaa saataisiin, ja Nykänen on kuitenkin suorapuheinen ja todellinen Suomalainen Mies.

Anteeksi avautuminen, mutta ahdistaa, jos olen ihan turhaan elätellyt toiveita että tämä puolue olisi vihdoin vakavasti otettava, älykäs ja laadukas puolue, joka suhtautuu asioihin järjellä ja asiantuntemuksella. Kyllä minä todennäköisesti tätä puoluetta kuitenkin äänestän, mutta jos Rädyn, Nykäsen tai Halmeen tasoisia poliittisia hahmoja on joukossa, en ainakaan kehtaa kovin monelle kaverille puoluetta mainostaa.

Maahanmuuttokriittisyys ja muutenkin monen nykypolitiikan ongelman kritisointi kaipaa vain ja ainoastaan suorapuheisia, asiantuntevia ja keskustelu- ja argumentointikykyisiä hahmoja.

"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

MMA

Helposti käy niin, että kovaäänisin ja eniten mediajulkisuutta keräävä määrittelee tavan kansalle koko ajettavan asian imagon. Räty varmasti keräisi noilla kommenteilla reilusti palstatilaa. Ja joka jutussa muistettaisiin mainita, että tämä mies edustaa meillä Suomessa maahanmuuttokriittistä Joutsenpuoluetta. Hiphei.

Riippumatta siitä kuka on ehdolla puelueen listoilla, niin vasemmistomedia tulee mustamaalaamaan uutta puoluetta parhaan taitonsa mukaan. Äärioikeisto-/natsileima lyödään ensimmäiseksi ja Suomen Sisu mainitaan varmasti. Mielestäni riittää, että valtaosa puolueen ehdokkaista olisivat varteenotettavia kansanedustajia. Puolueen johto voi tarvittaessa oikaista kärkkäimpiä lausuntoja, tai sitten vaan olla oikaisematta ja vedota puolueen ohjelmaan.

Kaptah

Quote from: MMA on 16.08.2009, 14:49:12
Riippumatta siitä kuka on ehdolla puelueen listoilla, niin vasemmistomedia tulee mustamaalaamaan uutta puoluetta parhaan taitonsa mukaan.

Aivan varmasti. Oleellista on kuitenkin se, ovatko syytökset totta. Puolue tullaan leimaamaan junttien rasistipuolueeksi, jolla ei ole mitään asiantuntemusta tai kunnollista ohjelmaa, mutta oleellista onkin se, pitääkö tämä paikkansa. Jos puolue osoittaa olevansa tällaisen yläpuolella, lehdistö ja mustamaalaajat tekevät lähinnä itsestään naurettavan. Jos taas puolueen ehdokkaat jatkuvasti munaavat itsensä haastatteluissa töksäyttelemällä hölmöyksiä ja osoittavat tietämättömyyttään, lehdistöä ei voi mielestäni syyttää.

Muistellaanpa Tony Halmeen panosta Persuille. Ääniä tuli vallan saatanasti, mutta pitkässä juoksussa taitaa saldo olla lähinnä negatiivinen. Halme teki itsestään totaalisen pellen, ja samalla osoitti Persujen ottavan ehdokkaakseen täydellisiä pellejä. Halme on tietenkin törppöilyissään aivan omalla tasollaan, mutta pitää varoa ettei vastaavaa tapahdu edes pienemmässä mittakaavassa.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

kertsu59

Joidenkin puheenvuoroja kun tulkitsee niin tuntuu että halutaan pikkurilli pystyssä pönöttäviä tyyppeja ehdokkaiksi.Jos halutaa ääniä kaikilta ikäryhmiltä ja kansankerroksilta tarvitaan heihin vetoavia ehdokkaita.Yli 50v ja maalais kunnissa asuvia ja lähiöiden duunareista harva on harva valmis äänestämään Kerosta tai Hankamäkeä luulen näin.Omana mielipiteenä vaikka asunkin syvällä maaseudulla jos olisi valittava Rädyn tai edellämainittujen välillä Jiri saisi minun ääneni koska olen lukenut hänen kirjoituksiaan jo usean vuoden ajan.Mutta suurin osa ei ole lukenut.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Epäjärjestysmies

Kirjoittamalla asiantuntevia kirjoituksia ja teoksia ei yleensä päästä kansanedustajaksi. Tätähän moni suurten puolueidenkin taholla yrittää ja valittaa sitten, että eduskuntaan pääsevät vain julkkikset eivätkä ne, joilla on substanssiosaamista (eri asia on sitten, onko tällaisten kommenttien esittäjillä sitä).

Halla-aho on niitä harvoja, joiden tunnettuisuus ja suosio perustuu nimenomaan asemaan kirjoittajana. Muuten en niin kovin paljon painottaisi sitä, onko henkilöllä hyviä tekstejä vai ei, koska kaikissa tapauksissa vain hyvin pieni osa äänestäjistä niitä lukee.

[Pakko kommentoida tuota Seppo Räty -keskustelua, että ikäni Helsingissä asuneena, italialaisia pukuja käyttävänä, entisenä kokoomuksen oikeistosiiven kannattajan pidän Rätyä huippujätkänä.]

JM-K

Pari kommenttia siitä, että olen ehdottanut Pekka Siikalaa ja KM Ruuskaa Joutsenpuolueen ehdokkaaksi. Jotkut ovat kysyneet, että onhan kyseessä pila. Pari tyyppiä puoluetoimistosta on taas itkenyt huonoa huumorintajuani.

Olen ehdottanut molempia nimiä ihan tosissani. Vähän perusteluja.

Emme ole perustamassa perinteistä puoluetta, jossa on joku ikoni, jonka peräkloosteria selkärangattomat hännystelijät nuoleskelevat jonkun nimityksen tai aseman toivossa. Tämmöisiä puolueita löytyy jo ennestään.

Tuollaiset puolueet eivät koskaan kehity, sillä a)ikoni ei halua niiden kehittyvän ja b) ikoninsa ideologioita - oli ne kuinka häiriintyneitä tahansa - papukaijoina toistelevat ääliöt eivät uskalla esittää koskaan mitään omaperäistä. Eivät etenkään silloin, jos ja kun se poikkeaa ikonin hyvin suppeasta ajattelusta, joka useimmiten tähtää vain omaan napaan.

Jokainen liike-elämässä mukana ollut tietää, että menestystarinat syntyvät omaperäisistä ideoista, kyseenalaistamisesta, riskin ottamisesta ja kovasta työstä.

Menestys ei synny siitä, että minä sanon, että röh ja 19 netsiä toistaa röh röh. Toisinajattelijoita tarvitaan myös liikkeen sisälle.

Ennemmin minä rakennan tätä liikettä vaikkaapa Pekka Siikalan ja KM Ruuskan kanssa kuin niiden, jotka toistelevat täällä päivittäin, että meillä on jo maahanmuuttokriittinen rintama / puolue.

M.

Quote from: JM-K on 16.08.2009, 15:19:48
Pari kommenttia siitä, että olen ehdottanut Pekka Siikalaa ja KM Ruuskaa Joutsenpuolueen ehdokkaaksi. Jotkut ovat kysyneet, että onhan kyseessä pila. Pari tyyppiä puoluetoimistosta on taas itkenyt huonoa huumorintajuani.

Minusta on loukkaavaa KM Ruuskaa kohtaan, että hänet rinnastetaan Siikalaan. Siikala on täysi nolla, jolta on turha odottaa hyödyllistä ja rakentavaa kritiikkiä. Parempia löytyy varmasti, esimerkiksi tuttavamme Tehtaankadun homma.

Mika

Olen ehdottanut molempia nimiä ihan tosissani.

Minusta alkaa tuntua siltä, että JM-K on nyt rakentelemassa lähinnä huonoa vitsiä. Tällä menolla "puolue" ei tule saamaan kasaan edes tarvittavaa määrää kannattajakortteja.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Kalevi Soilander

Quote from: Kaptah on 16.08.2009, 14:47:54
Jos puolueen listoilla on nimiä kuten Jiri Keronen, Mäki-Ketelä, Jukka Hankamäki ja Seppo Räty, on helppo arvata kuka ei kuulu joukkoon.

Kuulemma yksi on laiha, toinen on lihava, kolmas on homo, neljäs on juntti. Minusta silti kaikki voi kuulua joukkoon, jos haluavat.

Itse voisin äänestää ketä tahansa kolmesta ensimmäisestä, mutta porukkaan tarvitaan muitakin kuin älyköitä.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Tooheys

.
.
.
Ennemmin minä rakennan tätä liikettä vaikkaapa Pekka Siikalan ja KM Ruuskan kanssa kuin niiden, jotka toistelevat täällä päivittäin, että meillä on jo maahanmuuttokriittinen rintama / puolue.
"Maahanmuuttokriittiset ovat kärsimätöntä väkeä. Eivät he jaksa odottaa seuraavia eduskuntavaaleja, saati pääsyä hallitukseen vaikuttamaan asioihin. He ovat jo perustamassa uutta puoluetta, etten sanoisi jopa uusia puolueita. He hajottavat nykyisen puolueen. Perussuomalaisille käy kuten sen edeltäjälle SMP:lle. Se sirpaloituu, ja sirpaleet putovat pois eduskunnasta ja valtuustoista."

"Olen ajatellut asettua ehdolle joissain vaaleissa. En vielä tiedä missä. Kepulaisena kuitenkin."

"Suomen kansan pimeimmän ytimen löytää täältä:
http://hommaforum.org/index.php?action=printpage;topic=1108.0
"

En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi tämän Siikalan kohdalla alkuunkaan. Maahanmuuton suosimisen lisäksi mieshän on täysin asenteisiinsa lukkiutunut, eikä anna hiukkaakaan periksi missään asiassa. Vaikka jätettäisiin itse substanssin arvostelu pois, niin on hankala kuvitella mitään toimivaa yhteistyötä niin jääräpäisen henkilön kanssa.

Tuossa vielä ketju Husein Muhammedin vastineesta Siikalalle.
http://hommaforum.org/index.php/topic,4721.0.html
"Olet suvaitsevainen, avarakatseinen, mut naurat tavallista ihmistä." -Jana - Pauliina

JM-K

Quote from: Mika on 16.08.2009, 15:30:30

Olen ehdottanut molempia nimiä ihan tosissani.

Minusta alkaa tuntua siltä, että JM-K on nyt rakentelemassa lähinnä huonoa vitsiä. Tällä menolla "puolue" ei tule saamaan kasaan edes tarvittavaa määrää kannattajakortteja.

Jottei nyt Mikallakaan totuus unohdu, niin tämän ketjun tarkoitus on vain tuottaa suuri määrä nimiä, joista sitten pienemmällä porukalla pohditaan, ketä voitaisiin kysyä messiin. Siis voitaisiin. Ei näitä kaikkia tulla missään nimessä kysymään.

Näissä pohdinnoissa kannattaa pitää mielessä sellainenkin juttu, että vaikka täällä jollekin tyypeille tietyt nimet ovat myrkkyä / hunajaa, niin suuri yleisö ei tiedä niistä nimistä ja henkilöistä niiden takana yhtään mitään.

Otetaan esimerkiksi Olavi Mäenpää. Jos tämän foorumin muutamaa kestoitkijää uskoisi, niin Olavi on yhtä tunnettu kansan syvissä riveissä kuin Adolf Hitler ja nimenomaan pahuudestaan.

Tein pienen testin serkkupojan häissä, missä oli hurja määrä turkulaisia ja lähiseudun asukkaita. Tämän erittäin epätieteellisen tutkimukseni otanta oli kolmisen kymmentä. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kukaan ei ollut kuullutkaan Mäenpäästä. Näistä vain yhdellä oli Mäenpäästä selkeästi negatiivinen käsitys. Muut eivät osanneet sanoa tarkemmin hänestä mitään.

Otetaan siis tässä vaiheessa nyt ihan rauhallisesti vaan.

Kaptah

Quote from: kertsu59 on 16.08.2009, 15:00:39
Joidenkin puheenvuoroja kun tulkitsee niin tuntuu että halutaan pikkurilli pystyssä pönöttäviä tyyppeja ehdokkaiksi.

Minä en ainakaan pyri mihinkään pikkurilli pystyssä pönöttämiseen, päinvastoin. Ihan joka suuntaan ei kuitenkaan kannata kumartaa. Niillä peräkylien ja lähiöiden "Kyllä se perkele on nyt niin että saatana jossei nyt niin jumalauta" -miehillä on jo puolue. Sen sijaan sillä laajalla joukolla ihmisiä, jotka haluaisivat äänestää rohkeasti ajattelevaa, fiksua ja asiantuntevaa puoluetta, ei ole nyt vaihtoehtoa. Puoluetta, joka on nykyaikainen, älykäs ja jolla on ratkaisuja ja perustelut mielipiteilleen ja ehdotuksilleen. Vaihtoehdot ovat joko kolmen samanlaisen puolueen lisäksi ideaalivasemmistoon luisunut vihreät, anarkovasemmisto tai junttipuolue persut, joka ei ole mitään mieltä mistään, mutta yrittää silti olla suoraselkäinen.

Quote from: Epäjärjestysmies on 16.08.2009, 15:15:48
[Pakko kommentoida tuota Seppo Räty -keskustelua, että ikäni Helsingissä asuneena, italialaisia pukuja käyttävänä, entisenä kokoomuksen oikeistosiiven kannattajan pidän Rätyä huippujätkänä.]

Niin minäkin. Huippujätkä keihästä heittämään, huippujätkä antamaan oikeasti hauskoja ja nokkelia haastatteluja. Huippujätkä varmaan myös ryyppyseurana. Sen sijaan minun on aika vaikea nähdä häntä huippujätkänä päättämässä siitä, miten Suomi menestyy ja pärjää.

Quote from: Kalevi on 16.08.2009, 15:34:07
Itse voisin äänestää ketä tahansa kolmesta ensimmäisestä, mutta porukkaan tarvitaan muitakin kuin älyköitä.

Mihin heitä tarvitaan? Ääniharaviksi? Mihin vähän hölmönpuoleisia ihmisiä tarvitaan eduskunnassa? Minusta nimenomaan politiikasta pitäisi pysyä erossa vähän hölmönpuoleisten ihmisten. Minä näkisin mielelläni ehdokkaana pelkkiä neroja. Kaikkein mieluiten näkisin pelkästään neroja myös Arkadianmäellä. Nerojen tietysti pitäisi ajaa kaikkien yhteistä etua, ei pelkästään nerojen etua.

Tämä puolue ei tule kovin montaa kansanedustajaa saamaan ensi vaaleissa. Niiden parhaassa tapauksessa muutaman edustajan joukkoon ei mahdu yhtään sellaista, joka ei pysty ottamaan kantaa, perustelemaan kantaansa ja väittelemään asia-argumentein.
- V. Putin 4.3.2014

- V. Putin 28.3.2014

PaulR

Mielestäni laajat massat ovat jo liikkeellä. Tarvitaan vain potku perseelle.
Perinteisellä pikkurilli ojossa kaffensärvinnällä kabineteissa emme enää ehdi saavuttaa tavoitteita.

JT

Ovatko Mäkiketaleella menneet nyt puurot ja vellit pahasti sekaisin? Puhutko nyt Us-blogissaan öyhöttävästä Pekka Siikalasta mahdollisen ehdokkaana? Jos niin minkä ihmeen takia? Mieshän on pahimman asteen kepulainen mokuttaja, dhimmi ja päästään jotakin sellaista, jonka sanominen ääneen olisi herjaavaa. Ennemmin vaikka Olavi Mäenpää kymmeneksi kloonattuna kuin Siikala. Onhan tämä vitsi, onhan?
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Jiri Keronen

Quote from: M. on 16.08.2009, 15:25:27
Minusta on loukkaavaa KM Ruuskaa kohtaan, että hänet rinnastetaan Siikalaan. Siikala on täysi nolla, jolta on turha odottaa hyödyllistä ja rakentavaa kritiikkiä. Parempia löytyy varmasti, esimerkiksi tuttavamme Tehtaankadun homma.

Olen samaa mieltä. Siikala ei pysty olemaan rakentava edes yrittäessään. Hän ei kritisoi, hän vain möykkää. Siikalasta ei ole edes teoriassa mitään hyötyä mihinkään suuntaan. Jos tahdomme mukaan myös eri mieltä olevia, kannattaa ennemmin kysyä vaikka Jussi K. Niemelää. Itse asiassa taidanpa käydä ehdottamassa häntä.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

JM-K

No uskotaan, uskotaan. Kävin lukemassa Siikalan blogia oikein ajatuksella. Ei välttämättä kyllä kuulostakaan meidän mieheltä. Olen saanut muista yhteyksistä hieman erilaisen kuvan miehestä. Pyyhitään listalta.

EDIT: Tai ei se Siikala kyllä missään listalla vielä ole ollutkaan, mutta noin kuvainnollisesti

dothefake

Tiesiköhän Siikala ollenkaan itse,
kuinka lähellä oli päästä kansanedustajaksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kalevi Soilander

Quote from: Kaptah on 16.08.2009, 15:41:59
Quote from: Kalevi on 16.08.2009, 15:34:07

Mihin heitä tarvitaan? Ääniharaviksi? Mihin vähän hölmönpuoleisia ihmisiä tarvitaan eduskunnassa? Minusta nimenomaan politiikasta pitäisi pysyä erossa vähän hölmönpuoleisten ihmisten. Minä näkisin mielelläni ehdokkaana pelkkiä neroja. Kaikkein mieluiten näkisin pelkästään neroja myös Arkadianmäellä. Nerojen tietysti pitäisi ajaa kaikkien yhteistä etua, ei pelkästään nerojen etua.

Meissä neroissa on vain se vika, että me kuvittelemme tietävämme, mikä on hyväksi kaikille muille ihmisille.

Siksi eduskunnassakin on hyvä olla ihmisiä, joilla on sen verran kosketusta maalaisjärkeen ja siihen, mikä ne maalaiset tekee onnellisiksi, että osaavat palauttaa tällaisen neropatinkin maan pinnalle, kun alan oikein puuhailla jonkun upean ajatusteoriani kanssa. Kaikkien ihmisten onnellisuus ei ole samanlaista kuin minun, ja heilläkin pitäisi olla oikeus sitä toteuttaa. Siksi jokaisella on yksi ääni, ja jokaisella myös oikeus asettua ehdokkaaksi. Älykkyys ja nerokkuus ei ole maailman tärkein asia.

Tässä uudessa "puolueessa" mielestäni parasta on se, että se on enemmänkin liike, jotain jossa on vain vähän pakollisia yhteisiä nimittäjiä. Pitkään mietin, että haluaisin tavallaan liittyä johonkin puolueeseen, ja vaihtoehtoina oli Kokoomus ja Perussuomalaiset, mutta kummankaan jutuista en voi allekirjoittaa kuin osan. En nyt vielä tiedä, mitä uudesta "puolueesta" tulee, mutta ainakaan minun ei tarvitse sataprosenttisesti sitoutua tukemaan sen virallisia kannanottoja, vaan voin olla eri mieltä, ja ainakaan se ei tule henkilöitymään vain yhdentyyppisiin ihmisiin. Itse mieluiten toimin erilaisten asioiden parissa, milloin minkäkin kansanliikkeen kautta, enkä mielelläni sitoudu johonkin liian yhtenäiseen puolueeseen.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

JM

...Minä näkisin mielelläni ehdokkaana pelkkiä neroja. Kaikkein mieluiten näkisin pelkästään neroja myös Arkadianmäellä. Nerojen tietysti pitäisi ajaa kaikkien yhteistä etua, ei pelkästään nerojen etua.
Muistatko vanhan viisauden. "Kansa saa juuri sellaisen johtajan jonka se ansaitsee"
Suomalaisista suurin osa on niitä vähänkoulutettuja joiden ainoa info maailman tapahtumista on peräisin YLE:ltä ja Maaseudun Tulevaisuudesta.
Miten tavoittaisit heidän huomionsa?
Neron teoreettisella pohdinnalla maamme tilasta?

Puolue tarvitsee heitäkin ja heille on tarjottava heidänlaisensa ehdokas.

Olli Immonen

Minä en ainakaan pyri mihinkään pikkurilli pystyssä pönöttämiseen, päinvastoin. Ihan joka suuntaan ei kuitenkaan kannata kumartaa. Niillä peräkylien ja lähiöiden "Kyllä se perkele on nyt niin että saatana jossei nyt niin jumalauta" -miehillä on jo puolue. Sen sijaan sillä laajalla joukolla ihmisiä, jotka haluaisivat äänestää rohkeasti ajattelevaa, fiksua ja asiantuntevaa puoluetta, ei ole nyt vaihtoehtoa. Puoluetta, joka on nykyaikainen, älykäs ja jolla on ratkaisuja ja perustelut mielipiteilleen ja ehdotuksilleen. Vaihtoehdot ovat joko kolmen samanlaisen puolueen lisäksi ideaalivasemmistoon luisunut vihreät, anarkovasemmisto tai junttipuolue persut, joka ei ole mitään mieltä mistään, mutta yrittää silti olla suoraselkäinen.

Kaptah puhuu asiaa, ja niin puhuu myös elviira tuolla ylempänä. Kuten Kaptah totesi, Suomesta puuttuu tällä hetkellä moderni, älykäs, ajatteleva, fiksu ja asiantunteva puolue, joka suhtautuisi rationaalisesti maahanmuuttokysymykseen. Ihmisten mielipiteitä kuunnellessa sellaiselle tuntuu olevan nyt kovasti tilausta. Ainakin minun silmissäni muut puolueet tekevät itsensä lähinnä naurettaviksi haalimalla ehdokaslistoilleen kaiken maailman Frederikejä, Mietoja jne., joiden poliittisesta sanomasta en henkilökohtaisesti ole saanut vielä minkäänlaista otetta. Sen sijaan julkkisehdokas, jolla on oikeasti jotain älykästä sanottavaa ja joka osaa esittää asiansa fiksusti kannattaa toki yrittää saada mukaan. Maahanmuuttokritiikin imago pitää muuttaa paremmaksi ja uskottavammaksi. Uskottavuutta saadaan älykkäillä ja fiksuilla ehdokkailla sekä asiallisella poliittisella linjalla.

Tuo Siikala-juttu oli toivottavasti huono vitsi. Joku taso kannattaa yrittää ehdokkaiden kohdalla säilyttää ja edellyttää, että ehdokkaat ensinnäkin allekirjoittavat puolueen ohjelman (ainakin pääpiirteittäin). Mielestäni puolueohjelma vaikuttaa erittäin hyvältä, joten ei kannata pilata hommaa esimerkiksi huonoilla ehdokas- ja imagovalinnoilla.

Vinkki: ottakaa mallia (mm. imagollisissa asioissa) muista Euroopan kansallisliberaaleista puolueista, kuten esimerkiksi Itävallan vapauspuolueesta.

PaulR

Quote from: JM on 16.08.2009, 17:02:58
Muistatko vanhan viisauden. "Kansa saa juuri sellaisen johtajan jonka se ansaitsee"
Suomalaisista suurin osa on niitä vähänkoulutettuja joiden ainoa info maailman tapahtumista on peräisin YLE:ltä ja Maaseudun Tulevaisuudesta.

Puolue tarvitsee ennen kaikkea heitä. Ei kansa ole tyhmää. Se tarvitsee sille ja sen tarpeita vastaavaa sanomaa. Asiaa, mutta oikealla tavalla esitettynä.
Kansanliikkeestähän tässä oli kyse, eikö totta?

maltti on valttia

Quote from: JM on 16.08.2009, 17:02:58
...Minä näkisin mielelläni ehdokkaana pelkkiä neroja. Kaikkein mieluiten näkisin pelkästään neroja myös Arkadianmäellä. Nerojen tietysti pitäisi ajaa kaikkien yhteistä etua, ei pelkästään nerojen etua.

Jos nyt hieman tarkempia ollaan, niin Suomen ovat nostaneet ne vähänkoulutettujen ikäluokkien valitsemat vallanpitäjät.
Toisin on nyt, kun puolet kansasta on vähintäin ylioppilaita, ollaan hyvää vauhtia menossa alamäkeen ...ja peruuttamattomasti.

JM-K

Quote from: JuraNovitCuria on 16.08.2009, 17:56:20

Täytyi oikein lukea useampaan kertaan, että harittavatko silmäni näin pahasti vai lausuuko Ketale todellakin tällaista. Toivottavasti tässä nyt oli kyse jostakin pahemman luokan yliampuvasta mustasta sarkasmista tai suuren luokan erehdyksestä.

Vielä lyhyesti tästä: käsitykseni Siikalasta perustuivat lähinnä toisen käden tietoihin. Olen parilta suhteellisen järkevältä tyypiltä kuullut ihan rakentaviakin kommentteja Siikalasta. Itse olen pari kertaa käynyt hänen kirjoituksiaan selailemassa, muistaakseni johonkin joskus kommentoinutkin jotain. Käsitykseni hänestä rakentuivat siis näille ajatuksille.

Kun sitten tuota palautetta alkoi "hieman" täällä tulla, kävin tsekkaamassa miehen kirjoitukset tarkemmin. Tuon operaation jälkeen ei hän nyt enää kovin sopivalta vaikuttanutkaan.

Silti olen sitä mieltä, että riveihimme tarvitaan myös vastarannan kiiskejä ja epäileviä Tuomaita. Muuten kehitys pysähtyy lähtökuoppiinsa.

Olen kanssasi hyvin samaa mieltä siitä, että tarvitsemme myös ihan tavallisia kansanmiehiä ja tavallisia baarissa istujia riveihimme. Tässä on osattava puhua koko kansan kieltä. Se on haastava homma se.

rapa-nuiv

Quote from: Del on 15.08.2009, 00:05:23

Minä taas uskon että jos noista ketjussa esitetyistä julkkiksista pitäisi veikata jotakuta ehdokkaaksi suostuvaa niin se olis juuri Mäki.

En ehdi lukea koko ketjua läpi, joten anteeksi, jos asia on tullut mainittua -mutta

Välttäisin luovien alojen julkimoita ja esiintyviä taiteilijoita.
Syy on siinä, että taiteilija joutuu myymään omaa nimeään. Ja siksi taiteilijan  on kerran politiikkaan lähdettyään hyvin vaikea enää uskottavasti jatkaa vanhoissa hommissaan. Tarkoittaa siis että taiteellisen alan ehdokkaan on käytännössä taloudellinen pakko yrittää tehdä politiikasta eläkevirka. Tämän tyylisiä julkkisehdokkaita keräilemällä tullaan haalimaan riveihin pahimman luokan kähmiviä ammattipoliitikkoja.  

Alatalo, Virtanen, Sinnemäki ... ei välttämättä huonoimpia mahdollisia kansanedustajia, mutta aika häsbinöityneitä känkkäränkkäilemään ultra-bran riveissä.

Puhun nyt vähän omastakin puolestani. Siviiliammattini on sen laatuinen, että minun pitäisi ainakin yrittää olla jonkinlainen julkkiksen tapainen. Olen sen takia ollut melko haluton omissa nimissäni politikoimaan. Koska jos siihen ryhtyisin, joutuisin joko politisoimaan työni tai kaupallistamaan politkointini.
Huomattava siis että jos puolueella on hyvin näkyvä julkkisehdokas, on vaarana  että puolueesta tulee tämän yhden ehdokkaan henkilökohtainen taiteellinen projekti.

Jaxuhali !

Eve

Ehdokasasettelusta sen verran, että pelkkien älyköiden varaan ei voida puoluetta rakentaa. Sellaisia alkaa olemaan jo hyvin kasassa näin alkuvaiheessa. Koska suurin osa äänestäjistä ei ajattele kovinkaan rationaalisesti omaa äänestyskäyttäytymistään, sen takia tarvitaan myös toisenlaisia ehdokkaita. Sen takia aikaisemmin ehdotinkin oikeastaan ihan ajatuksen tasolla voisiko Seppo Rädystä saada hyvän ehdokkaan. En oletakaan, että Seppo koskaan pystyisi tuottamaan Halla-ahon tasoista ajattelua maahanmuuttopolitiikasta. Sen sijaan Räty edustaisi kansallissankarina tavallista kansaa hyvillä arvoillaan.

Suomesta varmasti löytyy myös muita kuin "älyköitä", jotka kuitenkin olisivat perillä maahanmuutosta ja osaisivat esittää asiansa edustavasti. Miksi pitää sortua tyhjäpäisiin ehdokkaisiin ja karkoittaa sillä fiksut äänestäjät (sekä matala- että korkeakoulutetut)? Haiskahtaa vanhojen puolueiden touhulta haalia ns. ääniharavia remmiin hinnalla millä hyvänsä, äänien saamiseksi.

Puolueeseen tarvitaan myös muunkinlaisia kuin nuivia henkilöitä. Nuivuus ei saa olla mikään välttämätön kriteeri.

Eikö kaikkien puolueeseen liittyvien pitänyt allekirjoittaa puolueen neljä pääteesiä? Mihin niitä ns. vastarannan kiiskejä tarvitaan? Sotkemaan puolueen rivit ja vaikeuttamaan haluttuihin asioihin vaikuttamista?

Oletin uuden puolueen olevan älykäs ja asialleen tinkimättömästi omistautunut.
"On vakava asia, että niin moni ajattelee niin kuin Olli." - Satu Haapanen, vihr.

JM

Quote from: elviira on 16.08.2009, 19:08:40
Ehdokasasettelusta sen verran, että pelkkien älyköiden varaan ei voida puoluetta rakentaa. Sellaisia alkaa olemaan jo hyvin kasassa näin alkuvaiheessa. Koska suurin osa äänestäjistä ei ajattele kovinkaan rationaalisesti omaa äänestyskäyttäytymistään, sen takia tarvitaan myös toisenlaisia ehdokkaita. Sen takia aikaisemmin ehdotinkin oikeastaan ihan ajatuksen tasolla voisiko Seppo Rädystä saada hyvän ehdokkaan. En oletakaan, että Seppo koskaan pystyisi tuottamaan Halla-ahon tasoista ajattelua maahanmuuttopolitiikasta. Sen sijaan Räty edustaisi kansallissankarina tavallista kansaa hyvillä arvoillaan.

Suomesta varmasti löytyy myös muita kuin "älyköitä", jotka kuitenkin olisivat perillä maahanmuutosta ja osaisivat esittää asiansa edustavasti. Miksi pitää sortua tyhjäpäisiin ehdokkaisiin ja karkoittaa sillä fiksut äänestäjät (sekä matala- että korkeakoulutetut)? Haiskahtaa vanhojen puolueiden touhulta haalia ns. ääniharavia remmiin hinnalla millä hyvänsä, äänien saamiseksi.

Puolueeseen tarvitaan myös muunkinlaisia kuin nuivia henkilöitä. Nuivuus ei saa olla mikään välttämätön kriteeri.

Eikö kaikkien puolueeseen liittyvien pitänyt allekirjoittaa puolueen neljä pääteesiä? Mihin niitä ns. vastarannan kiiskejä tarvitaan? Sotkemaan puolueen rivit ja vaikeuttamaan haluttuihin asioihin vaikuttamista?

Katsos kun muutamat "tyhjäpäät" tuovat kymmeniä tai satoja tuhansia ääniä. Yhdellä edustajallako sinä ajattelit maailmaa muuttaa.

JM-K

Jep, puolueen ehdokkaan pitää allekirjoittaa nämä pääteesit, joita nykyisin on itse asiassa viisi. Siis se suora demokratia on viides. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö noiden viiden teesin ulkopuolisista asioista saisi olla eri mieltä kuin vaikkapa minä. Peruspalikoista olemme siis samaa mieltä noin suunnilleen, muista asioista voimme kinata ja vängätä mielin määrin. Sieltä saattaa sitten nousta mukaan uusia pääteesejä, joista olemme suunnilleen samaa mieltä jne.

JM-K

Quote from: JuraNovitCuria on 16.08.2009, 20:19:00
Quote from: JM-K on 16.08.2009, 19:47:35

Jep, puolueen ehdokkaan pitää allekirjoittaa nämä pääteesit, joita nykyisin on itse asiassa viisi. Siis se suora demokratia on viides. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö noiden viiden teesin ulkopuolisista asioista saisi olla eri mieltä kuin vaikkapa minä. Peruspalikoista olemme siis samaa mieltä noin suunnilleen, muista asioista voimme kinata ja vängätä mielin määrin. Sieltä saattaa sitten nousta mukaan uusia pääteesejä, joista olemme suunnilleen samaa mieltä jne.

Tarkoitin, kuten JM-K tuossa ylempänä sanoo, että teesit on pystyttävä allekirjoittamaan, mutta ehdokkaan ei mielestäni tarvitse olla erityisesti nuivismin suurlähettiläs. Riittää, että hän äänestää sen mukaisesti. Kaikille ihmisille monikulturismin vastustaminen ei ole se tärkein asia maailmassa, mutta silti on mahdollista olla yhtä mieltä siitä, että monikulturismi ole pelkästään positiivinen asia.

Edit: typot +

Olisi myös hyvä, jos uusi puolue tarjoaisi monipuolisempia vaihtoehtoja erilaisille ihmisille. Maahanmuuton järkeistäminen on vain yksi osa puolueen toimintaa. Muihinkin suomalaisen yhteiskunnan epäkohtiin olisi suotavaa puuttua.

Juu, kunhan saadaan nyt tämä kone käyntiin ja tuo maahanmuuttohulluttelu torpatuksi, niin eiköhän sitä meteliä pidetä monesta muustakin kansan syviä rivejä pännivistä asioista. Mutta ei mennä vielä yksityiskohtiin.