News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Muutos 2011 ja kunnallisvaalit lokakuussa 2012

Started by JM-K, 03.12.2009, 17:39:21

Previous topic - Next topic

Uljanov

Quote from: Bror Heinola on 03.12.2009, 22:34:10
Quote from: Uljanov on 03.12.2009, 21:59:38
Ymmärrän tämän silloin, kun ehdokkaat anarkomarko, sikaniska ja ituhippi ajavat yhteisellä ponnistuksella asiaa X. Mutta kun siirrymme ympäristöön, jossa asiaa X ei voi ajaa, en voi enää tietää mitä asiaa äänelläni ajettaisiin.

<snip>

Eduskunnassa näen maahanmuuttokritiikin ja suoran demokratian hoitavan tämän roolin riittävän hyvin, mutta kunnallispolitiikassa nämä jäävät orvon lapsen asemaan.

Eli sinusta SKS ei voi ajaa asiaansa kunnallispolitiikassa ja SKS-äänestäjät ovat hukanneet äänensä?

Lisäksi tuolla perusteella sinulla ei pitäisi olla mitään merkitystä ketä ehdokasta äänestät puolueesi listoilta - ehkä ei olekaan - mutta minulle ja usealle muulle äänestäjälle myös ehdokkaan omilla mielipiteillä on merkitystä, suorastaan ratkaisevaa merkitystä, kun äänen kohde valitaan.

SKS:stä en tiedä juuri mitään Mäenpään maineen lisäksi, joten sen suhteen on vaikea kommentoida. Mutta oletan heiltä kuitenkin löytyvän hyvin voimakasta yhteistä nationalistista arvopohjaa. Siihen on joidenkin äänestäjien helppo samaistua.

Siinä osut oikeaan, että minä valitsen ensisijaisesti yleensä puoluetta, en ehdokasta. Parhaiten omia näkemyksiä edistävän puolueen löydyttyä yritän sitten valita sen ehdokkaista vähiten huonon. Tämä ajatus erilaisten sitoutumattomien ehdokkaiden kattojärjestöstä kuulostaa hyvin vieraalta. Mutta se on kyllä totta että  konsensuspolitiikasta tuolla reseptillä pääsee eroon, mikäli sitä itseisarvona pitää.

Otetaan vielä sen verran sanoja takaisin, että jos tällaisesta kattojärjestöstä löytyisi poikkeuksellisen pätevä ehdokas, niin voisin kyllä harkita myös sitä äänestäväni jos ehdokkaalla olisi realistisia mahdollisuuksia läpimenoon. Mutta yleisesti ottaen äänestäisin mieluummin vaikka ideologisesti hieman kauempana olevaa puoluetta kuin lähempänä olevaa yksittäistä ehdokasta kattojärjestöstä. Yhteistyöhön kykenevällä puolueella on paljon parempi mahdollisuus vaikuttaa kuin yksinäisellä ehdokkaalla, oli sillä sitten kattojärjestö tai ei.

herra 4x

Quote from: JM-K on 03.12.2009, 21:21:24

Samaa ei voi ihan kaikista tämän palstan kirjoittajista kyllä sanoa. Lupaan olla viikon lausumatta sanaa islam tai muslimi, josko se siitä sitten alkaisi hiljalleen taas mielet tyyntyä.

Ei se siitä ala. Islam islam islam, ei tunnu missään. Se voisi alkaa siitä, että puhut tai vastaat, asiaan. Ei se ala islamfobiasyytöksillä. Ei se ala öyhötyssyytöksillä. Ei se ala noin. Mun lähtökiito kritiikin antamisesta alkaa. On jo alkanut.

Mulla ei oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin että ole rehellinen itsellesi ja älyllesi. Se vie ihmistä pitkälle ja vaikkei veisi niin se, että on rehellinen itselleen (älyllinen rehellisyys) on ihmisen kenties suurin arvo.
Rakkaudesta lajiin.

Mr. Heat

Illman muuta kunnallisvaaleihin täytyy osallistua jos puolue saadaan pystyyn EK-vaaleihin mennessä. Mainosta on veinaan vielä jäljellä edellisistä vaaleista ainakin.

Muutos 2011 avaa uusia tuulia ja moni nuori joka ei ole aiemmin politiikkaa seurannut on alkanut sitä seuraamaan (juuri tämän hulluuden takia). Nuoria kiinnostaa tulevaisuus ja valtaosa rikastusta kokenut on melko nuivaa sakkia.

Muutos 2011 osallistuminen kunnallisvaaleihin avaa mahtavat mahdollisuudet hyödyntää nimenomaan näitä nuoria jotka saattavat lähteä mukaan toimintaan(ehdokkaaksi) juuri siksi koska eivät välttämättä koe kuuluvansa kok.nuorten, ViNa:n, kesk.nuorten tai demarinuorten joukkoon.

Mielestäni politiikon uraa lähdetään rakentamaan ensin kunnallistasolta ja sitten EK-tasolla.

Jos Muutos 2011-hanke toteutuu ja puolue jatkaa kunnallisvaaleihin, leikin siihen asti ajatuksella osallistumisesta ainakin jollain tasolla puolueen toimintaan.
"Mistä tulikin mieleen, voiko aidosti kuulua Suvaitsevaistoon, jos omistaa muun kuin sekarotuisen koiran?"
- aha

FadeAway

Quote from: Tietämätön on 03.12.2009, 23:05:16
Ilman muuta kuntavaaleihin ja samoilla kannattajakorteilla pääsee vielä 2015 eduskuntavaaleihinkin.

Siinä vaiheessa 3% kannatus on jo kasassa, joten äänikynnys ei Muutosta pysäytä.
Kuntavaalit ovat hyvä promokampanja tällä matkalla.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

kgb

Quote from: Uljanov on 03.12.2009, 23:10:34
Tämä ajatus erilaisten sitoutumattomien ehdokkaiden kattojärjestöstä kuulostaa hyvin vieraalta. Mutta se on kyllä totta että  konsensuspolitiikasta tuolla reseptillä pääsee eroon, mikäli sitä itseisarvona pitää.

Otetaan vielä sen verran sanoja takaisin, että jos tällaisesta kattojärjestöstä löytyisi poikkeuksellisen pätevä ehdokas, niin voisin kyllä harkita myös sitä äänestäväni jos ehdokkaalla olisi realistisia mahdollisuuksia läpimenoon.

Minullahan ei siis ole mitään käsitystä siitä, millaisella strategialla Muutos kuntavaaleihin aikoo, tuskin sitä kenelläkään vielä on, tämä oli yksi ajatus siitä mikä voisi olla mahdollinen tapa toimia.

SKS-viitteeni tarkoitus oli osoittaa, että myös sellainen ryhmittymä jonka kantavalla yhteisellä ajatuksella ei ole kunnallispolitiikassa juurikaan merkitystä saattaa silti menestyä hyvinkin nimenomaan kunnallisvaaleissa. Eduskuntavaaleissahan SKS ei (ainakaan toistaiseksi) olekaan menestynyt.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

JM-K

Quote from: herra 4x on 03.12.2009, 23:25:04
Se voisi alkaa siitä, että puhut tai vastaat, asiaan.
No mihin kysymykseen minä en nyt sitten ole vastannut? Minusta kun tuntuu - etenkin sinun tapauksessasi - että olen vastannut vähän liian suoraankin, mutta koska vastaukseni ei sinua miellytä, aloitat ihan helvetillisen raivoamisen. Vai etkö edes itse huomaa, että olet suorastaan räjähdyspistessä tämän asian kanssa? Eikä tämä ole ensimmäinen kerta, tiedät varmasti hyvin, mistä puhun.

Kerro nyt suoraan, mihin kysymykseesi en ole vastannut. Kysy se ihan täällä foorumilla, ettei jää muillekaan epäselväksi. Kiitos.

Quote from: herra 4x on 03.12.2009, 23:25:04
Mulla ei oikeastaan ole muuta sanottavaa kuin että ole rehellinen itsellesi ja älyllesi. Se vie ihmistä pitkälle ja vaikkei veisi niin se, että on rehellinen itselleen (älyllinen rehellisyys) on ihmisen kenties suurin arvo.

Ja annahan taas esimerkki siitä "älyllisestä epärehellisyydestäni".

Toistan taas itseäni, mutta omasta mielestäni olen toiminut nimenomaan niin kuin omat arvoni, omatuntoni ja älyni vaativat (tässä tapauksessa aihe oli se, että en öyhötä aiheesta X), mutta se(-kään) ei sinulle riitä.

Mielestäni älyllistä epärehellisyyttä nimenomaan olisi se, että täällä mouhoaisin, että "uskonto X on kiellettävä, koska sen kannattajat Y tekevät sitä ja tätä". Miksi väittäisin tuommoista, kun en siihen usko? Se, että sinä uskot, ei ole riittävä peruste sille, että alkaisin ajaa agendaa, johon en usko.

Otetaan vielä toinen esimerkki: jos foorumilla vaadittaisiin, että minun pitää öyhöttää kommunismin puolesta tai muuten ei tule kannattajakortteja, niin pitäisikö minun suostua siihenkin? Jos ei, niin miksei? Onhan sitä vaadittu täällä foorumilla.

Entä jos täällä vaadittaisiin minua öyhöttämään kannabiksen kotikasvatuksen puolesta, niin pitäisikö minun suostua siihenkin? Jos ei, niin miksei? Onhan sitä vaadittu täällä foorumilla.

Eiköhän tässä maassa ole ihan tarpeeksi jo poliitikkoja, jotka kääntelevät takkiaan juohevasti sen mukaan, mitä joku kulloinkin keksii vaatia. Minä teen niin kuin parhaaksi näen. Se ei varmasti kaikkia miellytä. Ei voi mitään.

rankka

Quote from: Jari Leino on 03.12.2009, 21:35:36
Ilman muuta mennään kunnallisvaaleihin. Samalla momentumilla. ;)

Voihan hitto. Enx mä niinq saakkaa jäädä lepää laakereillani?
No, sitten täytyy jatkaa hommia^^^ eihän siinä sen kummempia. :)

JM-K

Aijai, sen verran tulee meiliin ja puhelimeen (tällä kertaa) naminamia ja bumtsibumia, että pakkohan niihin kunnallisvaaleihin on lähteä mukaan. Ehdottomasti!

Hienoja aiheita ovat kansalaiset minulle ehdottaneet eilisen ja tämän aamun aikana. Asioita, joita Muutos voisi kuntatasolla ajaa, ovat kansalaisten mielestä esimerkiksi:

1. Lasten ja nuorten asiat: opettajia ei saa lomauttaa, kyläkouluja ei saa sulkea, nuorisotiloja lisää, harrastusmahdollisuuksia lisää.
2. Seniorien asiat kuntoon: oikeus inhimilliseen ja ihmisarvoiseen vanhuuteen turvattava
3. Alueellinen terveydenhoito turvattava: lääkäreitä ja sairaanhoitajia saatava maaseudullekin niin, ettei yö- ja viikonloppupäivystys ole 100 km päässä.
4. Julkinen liikenne turvattava maaseudullakin: bussien kuljettava muulloinkin kuin kouluaikana.
5. Yleinen turvallisuus turvattava: poliisilaitoksia ei saa lopettaa ja siirtää poliiseja 100km päähän (käykääs muuten ihan pienenä masinointiharjoituksena allekirjoittamassa tämä: http://www.adressit.com/poliisi_parkanoon).

Tässä ihan muutama idea. Itse kannatan kaikkia henkilökohtaisesti oikein lämpimästi.

Joku tietenkin kysyy heti, että mistäs noihin kaikkiin saadaan rahat. Otanpa esimerkin elävästä elämästä.

Ylöjärven kaupunki suunnitteli lomauttavansa opettajat useammaksi viikoksi, koska rahaa piti säästää 500 000 ekeä. Minulla kun ei ole muutakaan tekemistä, niin pitihän tuostakin alkaa sitten räksyttämään. Siinä räksytyksen ohessa laskeskelin, että Ylöjärven kaupunki maksaa luottamushenkilöille kokouspalkkioita vuodessa naurettavat 302 000 ekeä.

Ehdotin, että jättäkää luottamushenkilöille maksamatta, niin lomautustarve puolittuu. Olisitte nähneet luottamushenkilöiden naamat tilaisuudessa, jossa tätä ehdotin.

No jostain syystä opettajia ei nyt lomautetaakaan kuin muutamaksi päiväksi. En toki väitä, että se minun ansiotani olisi, mutta näin vaan esimerkkinä, että rahanjako on pelkkä valintakysymys.

Laittakaahan tähän ketjuun teemoja, joihin vuoden 2012 kuntavaaleissa halutaan MUUTOS!

Kalevi Soilander

Quote from: Jari Leino on 04.12.2009, 10:12:22
Jos me saadaan näillä teemoilla edes murto-osa kylien ja kuntien puuhamiehistä ja -naisista aktivoitua mukaan Muutokseen, niin meillä on 2015 vaaleissa valtava joukko ihmisiä, jotka ovat vasta heränneet huomaamaan, että eihän tämä konsensus palvelekaan heidän etujaan. Ja että asioihin voidaan todellakin vaikuttaa.

Siinä vaiheessa ei 3% äänikynnykset tunnu enää missään.

Itse ainakin hahmottelen tämän puolueen toimintaa mielessäni nimenomaan paljon pitemmällä tähtäimellä kuin vain ensi eduskuntavaaleihin asti. Todellinen läpimurto on suunnitelmissa vuodelle 2015!

Kuntavaaleihin minulle tärkeä asia olisi päätöksenteon avoimuus. Nyt kaupunginhallitukset valmistelevat kaikenlaisia asioita, joista kukaan, edes kaikki kaupunginvaltuutetut, ei saa tietää ennen kuin on liian myöhäistä.

Demokratian lisääminen - ihmisten mahdollisuus osallistua itseään koskevien asioiden päättämiseen - on minulle Muutos 2011:n ehdoton pääteema, myös kuntavaaleihin.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!