News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Puola aikoo tuhota satoja puna-armeijan muistomerkkejä - Venäjä vastustaa

Started by Alaric, 14.04.2016, 20:31:39

Previous topic - Next topic

dothefake

Jopa sitä ennen. Ensimmäisen kerran hain alkosta viinaa 13-vuotiaana, olin aika pitkä ja hommasin pitkän takin sekä bostonhatun. Viikset tein kosmoskynällä. Sitten vain kova itseluottamus ja viinakauppaan. Onnistuin monta vuotta, mutta kerran kännissä 18-vuotiaana erehdyin näyttämään henkkarit ja myyjä huusi kaikki myyjät paikalle, että tälle on myyty jo viisi vuotta viinaa ja se on vasta 18 v. Kaksi vuotta meni sitten mietoja ostellessa. No, eipä tarvinnut omiaan maksaa, kun hain luokkakavereille.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: dothefake on 16.04.2016, 01:53:30
Tässä reippaita motoristipoikia Puolassa 1973, vasen on polakki. Seuraava olen minä.

-73. Olin silloin vielä vähän alamittainen tuohon porukkaan, mutta kovin nostalgiselta näyttää. Noihin aikoihin kuolailin ensimmäisiä katukuvaan ilmestyneitä jytäjammuja ja tuutteja. Oliko jollain peräti Kawasaki Z900. Suitsan kaksitahtiset olivat tietysti nopeita.

Eka pyörä oli tietysti XS-2, nostalgiasyistä. Vähän myöhemmin.

B52

Quote from: MW on 16.04.2016, 02:12:41
Tässä reippaita motoristipoikia Puolassa 1973, vasen on polakki. Seuraava olen minä.

-73. Olin silloin vielä vähän alamittainen tuohon porukkaan, mutta kovin nostalgiselta näyttää. Noihin aikoihin kuolailin ensimmäisiä katukuvaan ilmestyneitä jytäjammuja ja tuutteja. Oliko jollain peräti Kawasaki Z900. Suitsan kaksitahtiset olivat tietysti nopeita.

OT:
Tämä ei kuulu tähän ketjuun, mitä tapahtuu kun kaksitahtisesta otetaan pakoputki pois?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

MW

Quote from: B52 on 16.04.2016, 02:23:20

OT:
Tämä ei kuulu tähän ketjuun, mitä tapahtuu kun kaksitahtisesta otetaan pakoputki pois?

Vaikea sanoa, en ole kaksitahtista koskaan omistanut. Ilkeät vanhemmat eivät ostaneet mopoa, niin aloitin sitten myöhemmin jytärillä.

Insinööri minussa sanoo, että kun 2-T vehkeestä otetaan pakoputki pois, tehot laskevat dramaattisesti, koska konetyyppi vaatii tietyn pakovastuksen toimiakseen kunnolla.

Mutta kaada minut höyhenellä, kerro.

dothefake

Yksinhuoltajaäitini osti osamaksulla minulle tammikuun 3. päivä 1972 Yamaha 350 R5 pyörän. Lintsasin sen päivän koulusta ja ajoin innoissani 30 asteen pakkasessa ympäriinsä, mutta Korialla piti sulatella otsaa baarissa ja ymmärsin, ettei sillä voinut ajaa talvella. Mutta rakkaus pyörään oli jo syttynyt, enkä voinut olla siitä erossa. Minulla oli seinänvieri erään autotallissa ja siellä irroitin moottorin tuosta pari päivää vanhasta pyörästä ja kannoin sen kaksioomme. Purin koneen kokonaan osiin. Kun kaksi muuta kaveria, joiden isät olivat pakottaneet pojat taluttamaan heidän samanlaiset pyörät talliin, näkivät, että olin purkanut uuden moottorin, olivat aivan kauhuissaan ja huusivat, että hullu, nyt menivät takuut. Vastasin, että aion matkailla tällä ja takuuta tärkeämpää on se, että osaan itse korjata sen tien päällä. No, kyllähän minua muutenkin pidettiin aika omituisena.
-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: dothefake on 16.04.2016, 02:35:07
Yksinhuoltajaäitini osti osamaksulla minulle tammikuun 3. päivä 1972 Yamaha 350 R5 pyörän. ***

Melkoinen mutsi, meillä ei puhettakaan tappokoneista. Ollaan muuten sikseen OT, että katotaan huomenna peräkammarissa, josko vielä jotain jäi sanomatta.

On se banaanikin meinaan hirveä, tai peuraa.

B52

Quote from: MW on 16.04.2016, 02:31:21

OT:

Vaikea sanoa, en ole kaksitahtista koskaan omistanut. Ilkeät vanhemmat eivät ostaneet mopoa, niin aloitin sitten myöhemmin jytärillä.

Insinööri minussa sanoo, että kun 2-T vehkeestä otetaan pakoputki pois, tehot laskevat dramaattisesti, koska konetyyppi vaatii tietyn pakovastuksen toimiakseen kunnolla.

Mutta kaada minut höyhenellä, kerro.

En kaada, olet asian ytimessä.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Ari-Lee

OT:

Naapurit ei sano hyvää päivää enää.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

UgriProPatria

CCR (ei CCCP), eli Creedence Clearwater Revival iha ite.  :)

Faidros.

Jahas, kaiketi Honda CB 450 -72.  Takana vois olla Suzuki T500, pakoputken muodosta päätellen(tai sit IC?). Rock'n Roll! 8)

Edit. Vai sun Jammu!?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Morsum

en ole lähtökohtaisesti muistomerkkien tuhoamisen liputtaja. Mikäli niille ei ole tarvetta, niin siirrettäköön vaikka jonkun museon kellareihin. Puna-armeija, oli siitä mitä mieltä tahansa, on tärkeä osa maailmanhistoriaa.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Faidros.

Quote from: dothefake on 16.04.2016, 02:35:07
Yksinhuoltajaäitini osti osamaksulla minulle tammikuun 3. päivä 1972 Yamaha 350 R5 pyörän.

Vie Faidrokselta ruusu äidillesi, rakastettava ihminen! :'(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kelloseppä

Quote from: kelloseppä on 28.03.2015, 17:07:20
Quote from: Jukka Wallin on 28.03.2015, 17:00:49
Quote from: CaptainNuiva on 28.03.2015, 16:14:11

Jaa että ihan kansojen tahdosta kuuluivat itä-blokkiin , ei neukkulan painostuksesta taikka agressioista johtuen?
Et sitten halua huomata että ihan itse ja tällä kertaa omasta tahdostaan nämä Itä-Euroopan maat ovat Natoon hakeutuneet...Voisiko olla syynä että heillä on kokemusta Putlerin tarjoamasta vaihtoehdosta?
Sulla on taas historian uudelleen kirjoitusvisioita?

Neukkula on aiheuttanut naapureissaan epävakautta ja sama linja jatkuu, nyt kun NATO aktivoi tämän johdosta  puolustustaan niin se onkin hyökkäystä?
Eli pitäisi kaikkien vain tumput suorina nyökkäillä Putlerin touhuille jotta ihan on kivaa meininkiä, jatkakaa?

Ei neukkula pakottanut Puolaa tai muitakaan maita olemaan vasalleilta. Kyllä näiden maiden omat johtajat ja turvallisuusviranomaiset alistivat. Sama oli myös Baltian maissa. Savisaar ja Ruutel olivat kait kuuluisimmat Viron kommunistijohtajat.. Nyt porukka muistelee näitä kuin he olisivat suurimpia johtajia.

Voisiko Jukka Wallin tarkentaa vaikkapa yllä lihavoitua väitettään?

Kyseinen väite on aivan liian arvokas jäämään massiivisen Ukraina-ketjun syövereissä unohduksiin. Tämä väite ansaitsee ihan oman ketjunsa.

Edit otsikkoon lainausmerkit

Tällä tavoin alkanut toinen Puola -ketju on sisällöltään hyvä muistutus kaikille heille, jotka kuvittelevat, että neuvostopropagandan hedelmät Puolankaan kohdalla eivät itäisi kaukaisessa Suomessa.

UgriProPatria

Quote from: kelloseppä on 16.04.2016, 17:30:41
Tällä tavoin alkanut toinen Puola -ketju on sisällöltään hyvä muistutus kaikille heille, jotka kuvittelevat, että neuvostopropagandan hedelmät Puolankaan kohdalla eivät itäisi kaukaisessa Suomessa.

Ah, niin.  :roll:

UgriProPatria

Quote from: dothefake on 16.04.2016, 02:06:17
Jopa sitä ennen. Ensimmäisen kerran hain alkosta viinaa 13-vuotiaana, olin aika pitkä ja hommasin pitkän takin sekä bostonhatun. Viikset tein kosmoskynällä. Sitten vain kova itseluottamus ja viinakauppaan. Onnistuin monta vuotta, mutta kerran kännissä 18-vuotiaana erehdyin näyttämään henkkarit ja myyjä huusi kaikki myyjät paikalle, että tälle on myyty jo viisi vuotta viinaa ja se on vasta 18 v. Kaksi vuotta meni sitten mietoja ostellessa. No, eipä tarvinnut omiaan maksaa, kun hain luokkakavereille.

Hölmö.  ;D

UgriProPatria

Quote from: Sydämistynyt on 15.04.2016, 22:52:23
Kävikö Ugrille Ns. Tukholman syndrooma?

Niin. Olen joskus miettinyt, liekö osin tästäkin kysymys. Mutta on asiassa muutakin.

Faidros.

Quote from: UgriProPatria on 16.04.2016, 17:55:45
Quote from: dothefake on 16.04.2016, 02:06:17

Hölmö.  ;D

Hölmö saa olla, muttei tyhmä!
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Quote from: UgriProPatria on 16.04.2016, 17:58:53
Quote from: Sydämistynyt on 15.04.2016, 22:52:23
Kävikö Ugrille Ns. Tukholman syndrooma?

Niin. Olen joskus miettinyt, liekö osin tästäkin kysymys. Mutta on asiassa muutakin.

Kuinka monta?
-Matthew B.Crawford-

dothefake

Kerroin äidilleni kommenteistanne ja kylläpä häntä nauratti. Ehkä hän silloin halusi, että alkaisin ajamaan moottoripyörää räjäyttelyn sijaan.
-Tytti Tuppurainen

Kari Kinnunen

Dothella on fiksu äitee.

Venäjälle kun olen aikoinaan eräänkin kuorman vienyt, niin täytyy sanoa kyseessä olevan varsinainen puuhamaa.
Turakkimaan tulli on jo rahtikuskille jonkinasteinen elämys. Tosin kun on siellä asti aletaan olla voiton puolella. Monasti venttaaminen johtui siitä, että turakkien maahan ei mennä ennenkuin tavara ja rahti on maksettu. Luotollahan turakeille ei auta antaa mitään.

Venäläinen on hyvin ystävällinen ja halaa sinua tervehdykseksi. Sitten havaitsetkin lompakkosi kadonneen. Asia minkä venäläisistä olen oppinut on, ettei venäläiseen pidä luottaa. Kaupanteko heidän kanssaa on oma taiteenlajinsa joka perustuu molemmin puoliseen epäluottamukseen.

Tämän taidon ns. suomettumisen aikana esim. A. Karjalainen hioi huippuunsa. Niitä oppeja soveltamalla ja viittaamalla natoille kintaalla saattaisimme saada vientimme vetämään.

sivullinen.

Ehdin jo ehdottaa, että Suomen pitäisi perustaa Birkenaun tyylinen matkailuvaltti pelastamaan talouttamme -- ja puolalaisten kannattaisi Katynin metsä valjastaa samaan käyttöön --. Seuraavana päivänä Yle kertoo Ukrainan päättäneen tehdä Tsernobilistä turistikohteen.

Näin välihuomautuksena vuosikymmenien takaisiin kännimuisteluihin, jotka ovat nekin poikkeuksellisesti olleet varsin kiinnostavia ja hauskoja.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

jopelius

Quote from: sivullinen. on 19.04.2016, 21:38:00
Ehdin jo ehdottaa, että Suomen pitäisi perustaa Birkenaun tyylinen matkailuvaltti pelastamaan talouttamme -- ja puolalaisten kannattaisi Katynin metsä valjastaa samaan käyttöön --. Seuraavana päivänä Yle kertoo Ukrainan päättäneen tehdä Tsernobilistä turistikohteen.

Näin välihuomautuksena vuosikymmenien takaisiin kännimuisteluihin, jotka ovat nekin poikkeuksellisesti olleet varsin kiinnostavia ja hauskoja.

Raatteen tie..se sopisi nykyäänkin mainiosti kansainväliseksi turistikohteeksi.