News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-08-08 Perussuomalainen: Ehdokasseulasta tulee tiukka

Started by JM-K, 08.08.2009, 00:40:48

Previous topic - Next topic

Repacked race

Quote from: JM-K on 13.08.2009, 14:12:18
Quote from: reino on 13.08.2009, 13:11:11
Quote from: Jahmar Ainokitsas on 13.08.2009, 12:30:10i) aika hintelii poikii, jopa Mestari näyttäytyy, näillä itärajan suunnilla heihin verratuna jämäkkänä jätkänä. Poikien imagoo kandee maybe hieman stilisoida. Etenkin Jirin goottihenkistä hentoutta.

Jos olisit nähny sen misun mitä Jiri goottihenkisen hennosti viimeksikin Turussa pyöritteli, niin olisit mun kanssa ihan samaa mieltä, että "Jiri hei, pidä toi! Toi on  ihan hyvä imago!!1!"  ;D

Jiriä ei kannata laittaa Lieksan torille ehdolle, koska se asuu Turussa.

Teorian kertausta: Suomessa on 14 vaalipiiriä + Affenanmaa ja kukin puolue saa asettaa jokaiseen vaalipiiriin ehdolle 14 ehdokasta tai joissakin enemmän.

Jos tavoitteena on täydet listat, niin siihen mahtuu jo aika monta enemmän ja vähemmän varmaa läpimenijää. Ja aika monta ihan vaan toripönöttäjääkin (mitenkään väheksymättä tätä tarpeellista roolia).

Tai jos kaikki ehdokkaat menee läpi, niin eduskunta on meidän.

Mutta kun ei koko maassakaan ole kuin ne 20n etsiä ja minä. Mitäs nyt tehdään?

Haetaan Siwasta lisää keppanaa ja jatketaan jupinaa pierunhajuisessa peräkammarissa  ;D
"Being Ignorant is Awesome" -Rr

Pekka walden

Quote from: turha jätkä on 13.08.2009, 12:41:40
Quote[quote author=Jahmar Ainokitsas link=topic=11142.msg177314#msg177314
i) aika hintelii poikii, jopa Mestari näyttäytyy, näillä itärajan suunnilla heihin verratuna jämäkkänä jätkänä. Poikien imagoo kandee maybe hieman stilisoida. Etenkin Jirin goottihenkistä hentoutta.

Tuo on kyllä niin totta. Keronen saisi varmaan ituhippinä Lieksan torilla turpaansa. Ei ole kovin uskottava vaihtoehto jossain vähäpoikalandiassa. Kerosen kaltaisten tyyppien vahvuus onkin ihan erilaisten äänestäjäsegmenttien houkuttelussa. Pitää olla selkeä näkemys, mitä missäkin markkinoidaan. Lieksan torilla kannattaa myydä humppamiestä, Turun underground -kuvioissa goottiperkelettä.
Hintelyys on helposti korjattavissa. Sustanonia pakaraan ja 3-4 punttitreeniä viikossa, niin jo pärjäisivät Lieksan torillakin.
Lisäksi hormonien sivuvaikutuksena poikien maahanmuuttokritiikki muuttuisi huomattavasti kriittisemmäksi.  :)

JM-K

Multiploituminen olisi kyllä paikallaan.

Ilmoitusluontoinen asia: kiitos kaikille yhteydenotoista. Niitä tulee nyt sen verran rapsakasti, että vastausaika venähtää, mutta vastaan kyllä kaikille meiliä lähettäneille. Parikin viikkoa saattaa kulua, eli älkää panikoiko!

Puhelintiedusteluihin ja tekstareihin en ehdi vastaamaan enkä soittelemaan takaisin päin. Puhelinlaskut on muutenkin jo muutaman satasen luokkaa, että sekin vähän rajoittaa... Laittakaa siis jatkossakin meiliä.

Jatketaan!

Spinnu

Quote from: JM-K on 13.08.2009, 18:46:29
Puhelinlaskut on muutenkin jo muutaman satasen luokkaa, että sekin vähän rajoittaa...

Vink vink: se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa jne. eli eikös jonkun puhelinoperaattorin "Totaali" tms. liittymäratkaisu kiinteällä n. 60e/kk olisi halvempi ratkaisu? Vai joko sellainen on jo käytössä ja yliminuutit tekee laskua  :D
"Monien ihmisten mieli on kuin betonia. Hyvin sekaisin, ja pysyvästi!"
(Alfred E. Neuman)
http://www.kiva.org/team/homma

gc

Quote from: Miniluv on 13.08.2009, 01:43:27

Tervetuloa mukaan, uusi hommalainen.

Quote from: JM-K on 13.08.2009, 13:03:38
Tervetuloa Hommaan^^^!

Thänks!

(Edit)

herra 4x

Quote from: Jussi Halla-aho on 13.08.2009, 11:38:05
Ehdokasehdokkaat ovat erinomaisia. Pitäisikö Mikä-Pökäleellä olla sihteeri, joka ryhtyy ottamaan esitettyihin henkilöihin alustavasti yhteyttä, ettei tämän tarvitse tehdä kaikkea itse?

Sihteeristö. Nimittäin nyt on pökälevoiton tuntua. "Olen mukana"- viestejä näköjään ropisee kuin plussapalloja lauantai-illan jättipotissa tai amerikaksi "I'm in" hollywoodtrillerissä. Ilmassa  on selvää muutosmyötärintaa.

Järki voittaa. Suomessa on aina voittanut.

Rakkaudesta lajiin.

JM-K

Quote from: Spinnu on 13.08.2009, 20:29:02
Quote from: JM-K on 13.08.2009, 18:46:29
Puhelinlaskut on muutenkin jo muutaman satasen luokkaa, että sekin vähän rajoittaa...

Vink vink: se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa jne. eli eikös jonkun puhelinoperaattorin "Totaali" tms. liittymäratkaisu kiinteällä n. 60e/kk olisi halvempi ratkaisu? Vai joko sellainen on jo käytössä ja yliminuutit tekee laskua  :D

Mä oon välttänyt noita kiinteitä liittymiä, kun ei mulla normisti laskut oo ku jotain 25-30 eskoa kuukaudessa. Kaippa tuollainen sitten pitää hommata. Tuskin tää puhelinralli tästä ainakaan vähenee.

stadilainen

Tästä tulee semmoinen mielikuva, missä rekka on päässyt karkuun ja mäki-ketelän porukat lähtevät takaa-ajoon, pysäyttääkseen tai jopa suistaakseen rekan tieltä.

Nyt pitäisi vaan saada tilava auto, johon mahtuu päteviä henkilöitä, ja autoon tehokas moottori, koska alkaa olla viimeinen hetki pysäyttää rekka.

Se ei onnistu köhivällä ladalla, jossa takapenkillä istuu muutama hippi ja romani.

ps. Tätä ei pidä ottaa vakavasti hmm, tai ehkä pitääkin . :roll:
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Ugle Byggle

Quote from: JM-K on 13.08.2009, 13:06:00
Quote from: Teemu Lahtinen on 13.08.2009, 12:22:17
Quote from: JM-K on 13.08.2009, 11:18:19
Niin kauan kuin minusta on kiinni, niin ei tässä kenenkään kanssa mitään riihittään aleta.
Sori, riihettää = riitelemistä, riehumista, rähjäämistä

Off-topic, mutta pakko kysyä: Onko muoto riihettää vai riihittää?

Partiolaiset tuntevat riihityksen luokkasuoritusten "päättökokeena". Tapahtuma on riihitys ja siihen osallistuva riihittää luokan.

http://wiki.partio.net/Riihitys

Nyt enpäs osaakkaan sanoa ihan varmaksi. Riihetttää, veikkaisin. Pitää kysyä ja palata asiaan myöhemmin

Meikäläisen tampereemmurteessa sana kääntyy muotoon riihetä. Esim. "Älä nys siinä rupee riiheen!" vrt. "Älä nys siihe synnytä!"

Ja Joutsenpuolueen ehdokastarjokkaat ovat minun silmissä kivasti aktivoituneet, hyvä te! Perussuomalaisten ehdokasseulaa voidaan näemmä löysentää - foliopipat ei olekaan niin pahasti tyrkyllä kuin Timppa pelkää.
"Harvoin Eurooppaan pääsee maksamatta mitään. Maksamalla suomalaisetkin lähtivät Amerikkaan."
Maahanmuuttoministeri Astrid Thors

Elisa

Jos olisit nähny sen misun mitä Jiri goottihenkisen hennosti viimeksikin Turussa pyöritteli, niin olisit mun kanssa ihan samaa mieltä, että "Jiri hei, pidä toi! Toi on  ihan hyvä imago!!1!"  ;D

Oli kyllä style pari! <3

Ja Jirin imago on kaikista paras.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Repacked race

Quote from: Elisa on 14.08.2009, 11:44:03
Jos olisit nähny sen misun mitä Jiri goottihenkisen hennosti viimeksikin Turussa pyöritteli, niin olisit mun kanssa ihan samaa mieltä, että "Jiri hei, pidä toi! Toi on  ihan hyvä imago!!1!"  ;D

Oli kyllä style pari! <3

Ja Jirin imago on kaikista paras.

Kuin kaksi marjaa: Jiri Keronen ja Veltto Virtanen

Jossain ikävaiheessa kyseinen imago kääntyy pahasti itseään vastaan...

Edit: Tämä ei ole siis henkilökohtaista. Kommentoin ainoastaan politiikassa erittäin tärkeitä, henkilöön liittyviä imagoasioita.
"Being Ignorant is Awesome" -Rr

Ammadeus

Quote from: stadilainen on 14.08.2009, 10:22:41
Tästä tulee semmoinen mielikuva, missä rekka on päässyt karkuun ja mäki-ketelän porukat lähtevät takaa-ajoon, pysäyttääkseen tai jopa suistaakseen rekan tieltä.

Nyt pitäisi vaan saada tilava auto, johon mahtuu päteviä henkilöitä, ja autoon tehokas moottori, koska alkaa olla viimeinen hetki pysäyttää rekka.

Se ei onnistu köhivällä ladalla, jossa takapenkillä istuu muutama hippi ja romani.

Ei ne mitään jyrää,siellä on Mäki-ketelä ja keronen!

JM-K

Quote from: Ammadeus on 14.08.2009, 16:49:24
Quote from: stadilainen on 14.08.2009, 10:22:41

Ei ne mitään jyrää,siellä on Mäki-ketelä ja keronen!

Ja loput 18 netsiä! Vakavasti puhuttuna, kyllähän se on niin, että täydet listat me laitetaan. Vai mitäs tuumitte?

stadilainen

Asiaa puhuen jokaisen joka on jollain tavalla huolissaan Suomen tulevaisuudesta, pitäisi ehdottomasti liittyä Mäki-ketelän puolueeseen, eikä miettiä että, emmää jos ei kaveriki lähe. Myyntimiehenä tiedän että naapurit usein kysyi, että ostiko pena tai tuija. Kun sanoo että tottakai on kauppa selvä. Kyllä mää sit jos neki, tai emmää sit jos nekää ei. Minun mielestä Keronen, Eerikäinen, Mäki-ketelä on hyviä tyyppejä jotka ovat poikkileikkaus suomalaisesta kansanluonteesta, eikä mitään aristokraattisia kartanoherroja, jotka karkoittaisi tavalliset työtä tekevät duunarit. Mitään ei saa jos ei vaadi, suomalaiselle manulle ei tule illallista jos ei sitä vaadita. Lippu korkeelle Mäki-ketelä .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Sivusta seuraaja

Quote from: Vasarahammer on 13.08.2009, 00:03:49
Jos kielenkäytöstään tunnettu Ellilä on itse tehnyt niinkuin kehottaa yläpuolella tekemään, niin en ihmettele toisaalta yhtään Soinin ikäviä kommentteja propellipäistä

Taasko täällä syytetään Ellilää? Eikö proverbiaalinen persujen puoluetoimisto ikinä opi?

Ellilä ennakoi mielestäni aika hyvin persujen menestyksen eurovaaleissa sillä oletuksella, että Timbe itse ei lähde ehdokkaaksi ja toisaalta Jussin ehdokkuuden estävät "yleiset syyt". (Historiaa: Johannes Virolainen ilmoitti YYA-aikana, että Kokoomus ei pääse hallitukseen "yleisten syiden" takia)

Sitten Timbe ilmoittautui ehdokkaaksi ja lopputuloksen tiedämme.

En pidä Ellilää niin vaikutusvaltaisena henkilönä, että hän vaikuttaisi ratkaisevasti persujen ehdokasasetteluun. Jos tästä huolimatta vaikutti, persujen pullat eivät ole hyvin uunissa. Ellilään suhtaudutaan täällä hyvin ristiriitaisesti ja epäilen, että hänen vaikutusvaltansa persujen potentiaaliseen äänestäjäkuntaan on vähäinen.

Kuinka moni tunnustaa noudattaneensa Ellilän kehotusta lähestyä perussuomalaisia ja Timo Soinia sähköpostitse? Minä en ainakaan lähettänyt yhtään ainoata viestiä.

Proverbiaalinen Ellilä kommentoi Päivi Lipposen Usari-blogissa (olen samaa mieltä, että Lipposen kirjoitelma on typerä ja kieliopillisesti perseestä):
On todella inhottavaa, että tuollainen tyhmä ja tietämätön, Down-syndroomaisen tasolla oleva ihminen on eduskunnassa säätämässä lakeja ja muutenkin päättämässä viittä miljoonaa suomalaista koskevista asioista.

http://lipponen.blogit.uusisuomi.fi/2009/08/12/minun-5-tarppia/

Orpakytsä

Quote from: Sivusta seuraaja on 14.08.2009, 22:59:08
Quote from: Vasarahammer on 13.08.2009, 00:03:49
Jos kielenkäytöstään tunnettu Ellilä on itse tehnyt niinkuin kehottaa yläpuolella tekemään, niin en ihmettele toisaalta yhtään Soinin ikäviä kommentteja propellipäistä

Taasko täällä syytetään Ellilää? Eikö proverbiaalinen persujen puoluetoimisto ikinä opi?

Ellilä ennakoi mielestäni aika hyvin persujen menestyksen eurovaaleissa sillä oletuksella, että Timbe itse ei lähde ehdokkaaksi ja toisaalta Jussin ehdokkuuden estävät "yleiset syyt". (Historiaa: Johannes Virolainen ilmoitti YYA-aikana, että Kokoomus ei pääse hallitukseen "yleisten syiden" takia)

Sitten Timbe ilmoittautui ehdokkaaksi ja lopputuloksen tiedämme.

En pidä Ellilää niin vaikutusvaltaisena henkilönä, että hän vaikuttaisi ratkaisevasti persujen ehdokasasetteluun. Jos tästä huolimatta vaikutti, persujen pullat eivät ole hyvin uunissa. Ellilään suhtaudutaan täällä hyvin ristiriitaisesti ja epäilen, että hänen vaikutusvaltansa persujen potentiaaliseen äänestäjäkuntaan on vähäinen.

Kuinka moni tunnustaa noudattaneensa Ellilän kehotusta lähestyä perussuomalaisia ja Timo Soinia sähköpostitse? Minä en ainakaan lähettänyt yhtään ainoata viestiä.

Proverbiaalinen Ellilä kommentoi Päivi Lipposen Usari-blogissa (olen samaa mieltä, että Lipposen kirjoitelma on typerä ja kieliopillisesti perseestä):
On todella inhottavaa, että tuollainen tyhmä ja tietämätön, Down-syndroomaisen tasolla oleva ihminen on eduskunnassa säätämässä lakeja ja muutenkin päättämässä viittä miljoonaa suomalaista koskevista asioista.

http://lipponen.blogit.uusisuomi.fi/2009/08/12/minun-5-tarppia/

Minun mielestäni tuo kehitysvammaisten mollaaminen on erittäin vastenmielistä. Soisin sen loppuvan.

JM-K

Quote from: stadilainen on 14.08.2009, 20:35:19
Asiaa puhuen jokaisen joka on jollain tavalla huolissaan Suomen tulevaisuudesta, pitäisi ehdottomasti liittyä Mäki-ketelän puolueeseen, eikä miettiä että, emmää jos ei kaveriki lähe. Myyntimiehenä tiedän että naapurit usein kysyi, että ostiko pena tai tuija. Kun sanoo että tottakai on kauppa selvä. Kyllä mää sit jos neki, tai emmää sit jos nekää ei. Minun mielestä Keronen, Eerikäinen, Mäki-ketelä on hyviä tyyppejä jotka ovat poikkileikkaus suomalaisesta kansanluonteesta, eikä mitään aristokraattisia kartanoherroja, jotka karkoittaisi tavalliset työtä tekevät duunarit. Mitään ei saa jos ei vaadi, suomalaiselle manulle ei tule illallista jos ei sitä vaadita. Lippu korkeelle Mäki-ketelä .

Tässä olikin muuten napakkaa asiaa. Juuri näistä syistä tarvitsemme joka kylään ja kaupunkiin muutaman supliikkityypin, "kylänmiehen tai -naisen", joka a)julistaa ilosanomaamme ja b)sanomallaan viestittää samalla jo kuuluvansa porukkaan eli "ostaneensa jo tuotteen".

Eli tarvitsemme monenlaista tekijää, mutta ennen kaikkea tarvitsemme ehdokkaita ja kylänmiehiä ja -naisia. Ajattelin tehdä kylänmiehiä ja -naisia varten pienen koulutusmatskun, jossa käydään ihan perustasolla läpi pari ihmisiin vaikuttamiseen liittyvää psykologista juttua sekä muutama "myyntipuhe" eli peruskeskustelu, kuinka keskustelua puolueestamme ja sen tavoitteista voisi viedä eteenpäin.

Ilmoittaudu ehdokkaaksi tai kylänmieheksi ja -naiseksi täällä: [email protected]

Ammadeus

JMK tykitteli tänään aamulehden mielipide palstalla ansiokkaasti.
Kas kun julkaisivat,saas nähdä kuinka hirmuinen on mokuttajien vastaisku.

JM-K

Quote from: Ammadeus on 15.08.2009, 12:20:30
JMK tykitteli tänään aamulehden mielipide palstalla ansiokkaasti.
Kas kun julkaisivat,saas nähdä kuinka hirmuinen on mokuttajien vastaisku.

Ai perskeles, jaa ne julkas sen? Hyvä juttu, mä jo luulin, että eivät julkaisekaan, kun oli aikas tykkiä kamaa. Toivottavasti eivät ole stilisoineet kauheesti. Pitääpä hakea lehti postilaatikosta eli tuolta taloyhtiön keräyslootasta...

EDIT: mä jo suunnilleen tiedän, millainen tulee olemaan tuo mokuttajien vastaisku. Ja tässä tapauksessa myös kepulaisten. Suunnilleen näin se menee: miten tuollainen natsi/rasisti/ihmishirviö/joku muu saa kulkea vapaana yhteiskunnassa jne.

EDIT2: (alkuperäinen) kirjoitus tässä niiden iloksi/harmiksi, jotka eivät Aamulehteä (=laatulehteä pääse lukemaan). Kirjoitus ilmestyy myös kotisivuillani lähipäivinä.

Piikki on edelleen auki

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) vaatii kuntia panemaan menonsa kuriin, koska valtion rajattomaksi kuviteltu piikki ei enää olekaan niille auki (AL 8.8.). Pelkästään tuloihin tuijottamisen sijaan kuntien tulisi kiinnittää Vanhasen mukaan huomiota menoihinsa.

Näin siis puhuu mies, joka vielä viime talvena uhosi nousevansa barrikadeille holtittoman ei-työperäisen maahanmuuttopolitiikan ja sitä kautta kuntien menojen rajun lisääntymisen puolesta. Tämä mielettömyys maksaa tänä vuonna suomalaisille veronmaksajille suorina kustannuksina noin miljardin. Tuolla summalla palkkaisi vuodeksi esimerkiksi noin 1600 opettajaa, 2000 sairaanhoitajaa tai 2400 nuorempaa konstaapelia. Välilliset kustannukset ovat moninkertaiset. Tulevina vuosina kyseinen kuluerä tulee kasvamaan räjähdysmäisesti mm. maahantulijoiden perheenyhdistämisistä johtuen. Kaikki tämä tapahtuu kovakorkoisella velkarahalla. Veronmaksajien piikkiin.

Silti Vanhanen väittää, että valtion piikki ei muka olisi auki. Kyllä se on. Se on auki maahan virtaaville sosiaaliturvapaikanhakijoille. Ja jotta se olisi heille jatkossakin auki, on jostakin nipistettävä. Tälläkin kertaa Vanhanen nipistää suomalaisilta lapsilta ja nuorilta. Toinen vaihtoehto olisi nipistää kansaneläkkeen perusosalla kituuttavilta eläkeläisiltä, mutta heiltä ei voi nyt nipistää. Heillä kun ei enää ole, mistä ottaa.

Jotta rahat saadaan riittämään ulkomaisten vieraidemme kestitykseen ja viihdyttämiseen myös tulevina vuosina, haluaa Vanhanen kasvattaa opiskelijaryhmien kokoja. Se onkin erittäin hyvä idea, sillä oppilasryhmät ovat viime vuosina olleetkin surkean pieniä, ihan vaan muutama kymmenen nassikkaa per ryhmä.

Vanhasen mukaan ryhmäkokojen kasvattamisella estetään nuorten syrjäytymistä. Vanhanen ei selvästikään tiedä tai ymmärrä, mitä hän puhuu.

Viimeistelen parhaillaan väitöskirjaa, joka käsittelee mm. nuorten koulutuksesta vieraantumista ja syrjäytymistä. Väitöskirjaani varten olen haastatellut nuoria, jotka eivät hakeudu peruskoulun jälkeen jatko-opintoihin tai töihin. Monet heistä ovat ns. syrjäytyneitä. Näitä nuoria on eri arvioiden mukaan Suomessa jopa satatuhatta. Maassa, jossa kuulemma on suorastaan huutava työvoimapula.

Kiistaton tosiasia on, että yksi parhaista keinoista saada riskiryhmässä oleva lapsi tai nuori todellakin ajautumaan yhteiskunnan ja sen arvokkaina pitämien asioiden ulkopuolelle, on laittaa hänet liian suureen oppilasryhmään. Massaan kun on aivan liian helppoa unohtua, hukkua ja kadota lopullisesti. Tämän tietää jokainen vähänkään opetustyön kanssa tekemisissä ollut.

Itse puhun "harmaista lapsista ja nuorista". He eivät näy, eivät kuulu eivätkä ole millään lailla häiriöksi. He vain ovat. Opettaja ei huomaa heitä suuresta joukosta. Ja vaikka huomaisikin, hänellä ei ole aikaa, voimia eikä välttämättä keinojakaan tehdä mitään heidän hyväkseen.

Kun pääministeri väittää tällaista politiikkaa syrjäytymisen estämiseksi, jotain on pahasti pielessä.

Juha Mäki-Ketelä
KM, jatko-opiskelija

herra 4x

Quote from: JM-K on 15.08.2009, 12:21:45

EDIT2: (alkuperäinen) kirjoitus tässä niiden iloksi/harmiksi, jotka eivät Aamulehteä (=laatulehteä pääse lukemaan). Kirjoitus ilmestyy myös kotisivuillani lähipäivinä.

Älykästä tekstiä. Ja tuo teksti edustaa mielestäni hyvin monen muunkin mielipidettä. Pinnat JM-K:lle ja Aamulehdelle, jos sen julkaisi vääntelemättä. Ei käsitykseni suomalaisen median biasiin tästä kauheasti muuttunut, mutta ehkä piirun verran positiiviseen suuntaan kuitenkin.
Rakkaudesta lajiin.

Kalevi Soilander

Quote from: herra 4x on 15.08.2009, 16:23:11

Älykästä tekstiä. Ja tuo teksti edustaa mielestäni hyvin monen muunkin mielipidettä. Pinnat JM-K:lle ja Aamulehdelle, jos sen julkaisi vääntelemättä. Ei käsitykseni suomalaisen median biasiin tästä kauheasti muuttunut, mutta ehkä piirun verran positiiviseen suuntaan kuitenkin.

Kyllä sen kohta jo myöntää kapitalistinenkin lehtimies, ettei ne verorahat tuu mistään taikaseinästä, kun noin pätevää tekstiä kirjotetaan.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Mika

Tämä mielettömyys maksaa tänä vuonna suomalaisille veronmaksajille suorina kustannuksina noin miljardin. Tuolla summalla palkkaisi vuodeksi esimerkiksi noin 1600 opettajaa, 2000 sairaanhoitajaa tai 2400 nuorempaa konstaapelia.

Tässä on nyt tainnut JM-K:lle tulla pahemmanlaatuinen laskuvirhe, vai millä perusteella esim. yhden sairaanhoitajan palkkaaminen vuodeksi maksaa 500.000 euroa?  Keskimääräinen sairaanhoitajan vuosipalkka lienee jossain 33.000 euron tienoilla...

EDIT: Ja jos palkataan vastavalmistuneita, vuosipalkka on vielä alhaisempi, ehkä jossain hiukan alle 30.000 tasolla.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

herra 4x

Quote from: Mika on 15.08.2009, 16:53:55
Tässä on nyt tainnut JMK:lle tulla pahemmanlaatuinen laskuvirhe, vai millä perusteella esim. yhden sairaanhoitan palkkaaminen vuodeksi maksaa 500.000 euroa?  Keskimääräinen sairaanhoitajan vuosipalkka lienee jossain 33.000 euron tienoilla...

Kenties siinä on vain käytetty samaa humanistista matikkaa toiseen suuntaan mitä esim. thorsilaiset käyttävät toiseen suuntaan. Laskentatoimi pitäisi ulkoistaa politiikassa matemaatikoille tai DI-tasolle. Joka tapauksessa ekonomit pitää pitää kaukana asiallisista laskelmista; ne on koulutettu saamaan viivan alle se mitä halutaan. Ekonomit ja meteorologit ovat samanlaisia: Kumpikin luulee tietävänsä alansa tulevaisuudesta jotain viikon päähän ja saavat puhua telkkarissa paskaa vakavalla naamalla.

Rakkaudesta lajiin.

herra 4x

Tämä mielettömyys maksaa tänä vuonna suomalaisille veronmaksajille suorina kustannuksina noin miljardin. Tuolla summalla palkkaisi vuodeksi esimerkiksi noin 1600 opettajaa, 2000 sairaanhoitajaa tai 2400 nuorempaa konstaapelia.

Tässä on nyt tainnut JM-K:lle tulla pahemmanlaatuinen laskuvirhe, vai millä perusteella esim. yhden sairaanhoitajan palkkaaminen vuodeksi maksaa 500.000 euroa?  Keskimääräinen sairaanhoitajan vuosipalkka lienee jossain 33.000 euron tienoilla...

EDIT: Ja jos palkataan vastavalmistuneita, vuosipalkka on vielä alhaisempi, ehkä jossain hiukan alle 30.000 tasolla.

"...noin miljardin" voi selittää tarkoittavan markkoja. Siitä tulisi työnantajakustannukset huomioiden uskottavampi summa euroina per sairaanhoitaja. Tai jotain muuta.
Rakkaudesta lajiin.

JM-K

No perskeles, kaikista on jäänyt nollat pois. Joku bugi tuossa excel-alustassani, jolla kaikenlaista laskeskelen. Vaan mitäpä pienistä, ei voi kukaan ainakaan väittää, että liioiteltaisiin, kun nuo ilmoittamani määrät ovatkin vain kymmenesosat todellisesta.

kgb

Eihän se sairaanhoitajakaan kotona sairaita hoida ja poliisi varkaita omissa läskipohjakengissään jahtaa... Vaikka tuo näemmä onkin laskuvirhe, ei se kokonaiskustannus pelkästään vuosipalkasta koostu, pitää välineille ja tiloillekin jotain laskea.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Mika

Quote from: JM-K on 15.08.2009, 19:45:55
No perskeles, kaikista on jäänyt nollat pois. Joku bugi tuossa excel-alustassani, jolla kaikenlaista laskeskelen. Vaan mitäpä pienistä, ei voi kukaan ainakaan väittää, että liioiteltaisiin, kun nuo ilmoittamani määrät ovatkin vain kymmenesosat todellisesta.

Tuohon kirjoitukseen voisi kirjoittaa "vihervasurin" paheksuvan vastineen, jonka lopuksi voisi todeta, että "kaiken lisäksi Mäki-Ketelän kirjoituksessaan esittämät luvut oli laskettu väärin. Tosiasiassa turvapaikanhakijoihin käytetyllä rahamäärällä voisi palkata 20 000 sairaanhoitajaa eikä 2000, kuten Mäki-Ketelä kirjoituksessaan väittää."
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

herra 4x

Voisiko pyytää taas vähemmän huumoria ja enemmän asiaa ja tarkkuutta, kiitos. Vastaavaa sekoilua taannoin kituvan eläimen "tappolupien" kanssa, jne. aivan liikaa.
Rakkaudesta lajiin.

JM-K

Quote from: herra 4x on 15.08.2009, 21:18:41

Voisiko pyytää taas vähemmän huumoria ja enemmän asiaa ja tarkkuutta, kiitos. Vastaavaa sekoilua taannoin kituvan eläimen "tappolupien" kanssa, jne. aivan liikaa.

Ainahan sitä pyytää voi.