News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-08-08 Perussuomalainen: Ehdokasseulasta tulee tiukka

Started by JM-K, 08.08.2009, 00:40:48

Previous topic - Next topic

Sivusta seuraaja

Quote from: Vasarahammer on 13.08.2009, 00:03:49
Jos kielenkäytöstään tunnettu Ellilä on itse tehnyt niinkuin kehottaa yläpuolella tekemään, niin en ihmettele toisaalta yhtään Soinin ikäviä kommentteja propellipäistä

Taasko täällä syytetään Ellilää? Eikö proverbiaalinen persujen puoluetoimisto ikinä opi?

En ole syyttänyt Ellilää mistään. Esitin oman arveluni Ellilän oman tekstin perusteella, josta kukin vetäköön itse oman johtopäätöksensä. Ehkä Ellilä kertoo miten asia on, kun palaa neljän viikon lomaltaan.

"proverbiaalinen persujen puoluetoimisto" Heh.

rontti4

Quote from: JanneJanne on 12.08.2009, 21:44:31
Quote from: Del on 12.08.2009, 21:26:47
Muistelen että konservatiivien pääpukari tässä taannoin irtisanoutui jyrkästi Hommasta ja kaikesta maahanmuuttokritiikistä. Että sikäli konservatiivit ei ainakaan hommailijan poliittinen koti voi olla.

Muistelet täysin väärin.
JanneJannella on huono, tai mikä vielä pahempaa valikoiva muisti. Mikäli tälläinen juluistus on JanneJannen mielestä "hengessä satasella mukanaoloa" niin kai se sitten kuvaa puoluetta.  :P

QuoteTaina Lintula 14.05.2009

Haluan ilmoittaa tässä omalla blogillani muutaman asian:

* Minulla ei ole mitään yhteistyötä perussuomalaisten, Jussi Halla-ahon, maahanmuuton vastustajien tai kritisoijien (hommalaisten) kanssa.
    * En kuulu myöskään Suomen Sisu-järjestöön, toisin kuin joissain medianauhoissa toimittajat valheellisesti väittävät (eivätkä he ole tätä asiaa koskaan oikaisseet).
    * Olen kansainvälisen Suomen kannattaja. Kannatan turvallista ja toimivaa, monikulttuurista Suomea ja vastustan jyrkästi kaikenlaista rasismia. Monikultuurisuudessa olen kuitenkin huolissani musliminaisten oikeuksista demokraattisessa Euroopassa ja Euroopan talouden tilanteesta maahanmuuton jatkuessa vilkkaana.
http://tainalintula.blogit.fi/ilmoitus-tyonantajille/
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

IDA

Mikäli uusi puolue ja konservatiivipuolue rupeavat taistelemaan keskenään ja hyökkäilemään lähinnä persuja tai kristillisiä vastaan ei mitään poliittista muutosta tapahdu maahanmuuttopolitiikassa eikä muutenkaan.

Keronen ja Kaivanto jo ehdokkaina. Alku on ainakin erittäin hyvä.

JM-K

Quote from: IDA on 13.08.2009, 09:07:26
Mikäli uusi puolue ja konservatiivipuolue rupeavat taistelemaan keskenään ja hyökkäilemään lähinnä persuja tai kristillisiä vastaan ei mitään poliittista muutosta tapahdu maahanmuuttopolitiikassa eikä muutenkaan.

Niin kauan kuin minusta on kiinni, niin ei tässä kenenkään kanssa mitään riihittään aleta. Tarvittaessa toki vastataan samalla mitalla, mutta peliä ei itse avata.

Uskon muitakin kiinnostavia nimiä ilmaantuvan julkisuuteen lähiaikoina.

Repacked race

Quote from: Jiri Keronen on 12.08.2009, 16:39:09
Quote from: H8 monger on 12.08.2009, 16:08:27
Suoran demokratian fataali ongelma on se, että ihmisten pitäisi oikeasti äänestäessään olla perillä siitä, mikä on heille parasta.

Tuo oletus pelaa ajatuksella, että ihmiset ovat de facto "tyhmiä", mutta se ei ota huomioon sitä vaihtoehtoa, että ihmisten "tyhmyys" voi johtua myös heistä ulkoisista syistä. Mitä enemmän ihmisellä on mahdollisuuksia vaikuttaa johonkin tiettyyn asiaan, sitä enemmän motivaatiota hänellä on ottaa siihen liittyvistä asioista selvää. Nykyisessä systeemissä ihmisellä ei ole juuri vaikutusmahdollisuuksia, joten ihmisellä luonnollisesti on vähän motiiveja ottaa asioista selvää. Jos ihmiselle lisää vaikutusmahdollisuuksia, ihmiset myös todennäköisemmin sivistävät itseään kuin nykyisessä systeemissä.

Sen lisäksi on otettava huomioon, että jos ihmiset eivät osaa tehdä itseään koskevia päätöksiä esimerkiksi NATO-kysymyksessä, ei voida myöskään olettaa, että he osaisivat yhtään sen paremmin päättää, ketkä päättävät heidän elämästään. Päättäjien valinta on samanlainen prosessi kuin mikä tahansa muukin päätös. Sen lisäksi päättäjät eivät tosiasiallisesti tajua asioista yhtään sen enempää kuin tavalliset kansalaiset, vaikka teoriassa asian pitäisikin olla toisin. Päättäjät pelaavat omaa peliään, sillä kansalla ei ole varsinaisesti minkäänlaista välinettä kontrolloida heitä. Suora demokratia, jolla voi kaataa esimerkiksi koko hallituksen, olisi säästänyt jo nyt Suomen paljolta pahalta.

Myöskään empiria ei osoita, että suora demokratia olisi huono käytäntö. Sveitsi pärjää melko tasaisesti aina enemmän tai vähemmän hyvin ja Sveitsin hallintotapana on suora demokratia. Jos suora demokratia ei toimisi, Sveitsi olisi huomattavasti huonommassa jamassa kuin se on.

Suora demokratia antaa kansalaisille suoraa tietoa lainsäädännön tilasta ja uusista poliittisista hankkeista, minkä lisäksi se siirtää kansalle välineet valvoa päättäjiä, jolloin myös edustuksellinen demokratia vahvistuu ja korruptio vähenee.

En väitä, että ihmiset olisivat tyhmiä vaan enemmänkin tietämättömiä. Ihminen ei halua puuttua tai perehtyä asioihin niin kauan kunnes hänen perustarpeensa ovat turvattuja. Ei Joutsenpuolue sen enempää anna ihmisille impulssia perehtyä asioihin. Suurella mediajulkisuudella voi kyllä saada asioita aikaan, jollain tasolla ja joillain alueilla. Kuitenkin, kuten olen aiemminkin todennut: Niin kauan, kun maajussin morsian ei joudu monikulttuurisen joukkokosinnan uhriksi niin niin kauan asioihin ei ole tarvetta herätä.

Tuo, jossa mainitsit, että eivät ihmiset sen enempää osaa valita myöskään itselleen päättäjiä, pitää paikkaansa, kuten olemme ajansaatossa huomanneet. Tästä on olemassa sanontakin; Kansa valitsee arvoisensa päättäjät (vai miten se meni?  :))
Se, että päättäjät eivät olisi kansaa viisaampaa tai asiaan perehtyneempää ei pidä paikkaansa, koska harvoin eduskunnassa ja hallituksessa sisäpiiri jakaa oikeaa päätösvaltaa umpipösilöille (vrt. vanhoille urheilijoille ja muille julkkisehdokkaille).
"Being Ignorant is Awesome" -Rr

stadilainen

Quote from: JM-K on 13.08.2009, 09:47:57

Niin kauan kuin minusta on kiinni, niin ei tässä kenenkään kanssa mitään riihittään aleta. Tarvittaessa toki vastataan samalla mitalla, mutta peliä ei itse avata.

"riihittään aleta" . Mitä se tarkoittaa, onko se nääsnääs murretta. Tarkoittaako se jotain riiheä, jonne mennään bupi-illan jälkeen katsomaan kuka tulee omin jaloin pois. :P
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Repacked race

Quote from: Olli Immonen on 12.08.2009, 16:54:17
Samalla logiikallahan voitaisiin ajatella, että edustuksellisen demokratian fataali ongelma on se, että ihmisten pitäisi oikeasti äänestäessään olla perillä siitä, mikä on heille parasta (ts. kuka on pätevä hoitamaan kansalaisten asioita ja kuka ei). Oletko sitä mieltä, että kansalaisten ei pitäisi saada äänestää tai päättää yhtään mistään?

Olen sitä mieltä, että kansalaisten pitäisi saada äänestää nykyiseen malliin ja päästä sitä kautta vaikuttamaan.
Mielestäni ainoastaan vaalimainonta tulisi kieltää kokonaisuudessaan, koska tällä hetkellä rahalla saadaan päättäjänpallille juuri se henkilö/henkilöt, jotka kulloinkin halutaan.

Oman ehdokkaan valinta tulisi tapahtua esim. puolueettomien kyselyiden ja vaalikoneiden kautta, joissa ehdokkaat esittävät ajamansa asiat ja kertovat vaikuttimistaan. Vaalilupausten rikkominen tulisi sanktioida laissa ja pääsy seuraaviin vaaleihin evätä rikkureiden osalta.

Miten on mahdollista, että Sveitsi, Unkari, Portugali, Uruguay, Uusi-Seelanti jne. jne. eivät ole vielä perikadossa, vaikka siellä toteutetaan suoraa demokratiaa? Itse asiassa Sveitsissä suoraa demokratiaa on toteutettu jo 1800-luvulta lähtien.

Kyseiten maiden suoraa demokratia ei ole verrannollinen tässä kirjoittamassani tapauksessa. Kirjoitan suoran demokratian mahdollisista haittavaikutuksista nykyhetkessä, nuivuusrintamaan ja sen vaikutusmahdollisuuksiin joko "yhtenäisenä" tai vaihtoehtoisesti hajautettuna. Mielestäni tällä hetkellä rintama on vielä auttamatta liian pieni toimimaan monella taholla. Yhtenäisenä keihäänkärkenä kylläkin vaikutuksia saadaan tässäkin mittakaavassa.

Et kai vaan väitä, että "jäkälöinti" olisi suomalaisten geneettinen ominaispiirre? ;)

En väitä, vaan kulttuurillinen ominaispiirre.
"Being Ignorant is Awesome" -Rr

JM-K

Quote from: stadilainen on 13.08.2009, 10:49:12

"riihittään aleta" . Mitä se tarkoittaa, onko se nääsnääs murretta. Tarkoittaako se jotain riiheä, jonne mennään bupi-illan jälkeen katsomaan kuka tulee omin jaloin pois. :P

Sori, riihettää = riitelemistä, riehumista, rähjäämistä

JM-K

Quote from: Tapio Arjo on 13.08.2009, 10:09:54
Jepjep.

Olen mukana, jahka puolue saadaan pystyyn ja jos huolitaan.

Hyvä, saadaan pystyyn ja huolitaan.

Jussi Halla-aho

Ehdokasehdokkaat ovat erinomaisia. Pitäisikö Mikä-Pökäleellä olla sihteeri, joka ryhtyy ottamaan esitettyihin henkilöihin alustavasti yhteyttä, ettei tämän tarvitse tehdä kaikkea itse?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

MustaLeski

Quote from: Lentomestari on 12.08.2009, 22:48:54
Quote from: Lemmy on 12.08.2009, 21:11:12
Quote from: Tapio Arjo
pientä elämää.

Quoteeduskunta vaalit...

lappeen Rannasta oli kuitennii eikä Urjalasta

Tämä on asian sivusta, mutta Lemmy, nyt sait yhden ystävän laakista tuon kirjoitusasun (lappeen ranta) ansiosta.

Toivottavasti oli tarkoituksella, eikä vahinko?

lappeen Rannassa on aika paljon IMO kuulapäitä, osa tosin mielestäni venäläisiä. Nyt kun täälläkin katukuva on kovin nopsaan monikulttuuristunut ja ahdisteluakin on jo ilmennyt (tuskin olen ainoa) niin koska mahtaa holocausteja ilmetä. Tai sitten toteemissa piipahtelu vääristää tätä "kuulapäiden määrä"-fiilistä.

JM-K

Quote from: Jussi Halla-aho on 13.08.2009, 11:38:05
Ehdokasehdokkaat ovat erinomaisia. Pitäisikö Mikä-Pökäleellä olla sihteeri, joka ryhtyy ottamaan esitettyihin henkilöihin alustavasti yhteyttä, ettei tämän tarvitse tehdä kaikkea itse?

Hyvä idea! Onko halukkaita vapaaehtoisia vai määrätäänkö?

T: Sika-Influenssa (ehdinpäs ensin)

EDIT: Oletteko muuten huomanneet, kuinka luettu tämä ketju on? Eilen kello 17.30 tämä oli luettu muistaakseni 6230 kertaa tms. Tänään tuo luku tuplaantuu vielä. Kovasti taitaa kiinnostaa muitakin kuin niitä kuuluisaa 20 kottareisenpönttöön tuijottavaa netsiä...

Elisa

Quote from: JM-K on 13.08.2009, 12:09:49

EDIT: Oletteko muuten huomanneet, kuinka luettu tämä ketju on? Eilen kello 17.30 tämä oli luettu muistaakseni 6230 kertaa tms. Tänään tuo luku tuplaantuu vielä. Kovasti taitaa kiinnostaa muitakin kuin niitä kuuluisaa 20 kottareisenpönttöön tuijottavaa netsiä...

Minä olisin varmaan paras.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Teemu Lahtinen

Quote from: JM-K on 13.08.2009, 11:18:19
Niin kauan kuin minusta on kiinni, niin ei tässä kenenkään kanssa mitään riihittään aleta.

Off-topic, mutta pakko kysyä: Onko muoto riihettää vai riihittää?

Partiolaiset tuntevat riihityksen luokkasuoritusten "päättökokeena". Tapahtuma on riihitys ja siihen osallistuva riihittää luokan.

http://wiki.partio.net/Riihitys

Teemu Lahtinen

Quote from: Elisa on 13.08.2009, 12:18:16

Mitä, mitä? Vuotaako hallituspuoluekin?  :roll:

lintumies

OT, mutta minusta JM-K on jo tähän mennessä yltänyt sellaisiin tekoihin, että kunnianosoituksena voitaisiin käyttää nimiväännöstä Mäk-Kyver.
"Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it, and then misapplying the wrong remedies." -Groucho Marx-

Jahmar Ainokitsas

Keronen ja Kaivanto... Njaa, eli muutama jutska, kaikella kunnioituksella eli en hae riitaa, vaikka soinilainen olenkin. Ja nää ny saattaa olla teille jo itsestäänselvyyksii aber;

i) aika hintelii poikii, jopa Mestari näyttäytyy, näillä itärajan suunnilla heihin verratuna jämäkkänä jätkänä. Poikien imagoo kandee maybe hieman stilisoida. Etenkin Jirin goottihenkistä hentoutta.

ii) Keroseen liittyvä (aiheeton) parvekegate -tullaan varppina nostamaan, joka käänteessä esille. Myös muu heidän kirjoittamansa, sanomansa. Tämä toki koskee kaikkia MEITÄ eli sitä tiedustelua ko. hahmojen historioihin kandee tehdä ja valmistautua ennalta sellaisiin aspekteihin, joihin voidaan SS-SU -joukkojen reagoivan.

Eli, toivottavasti saatte myös muitakin ja jos saatte, laittakaa parhaat peliin. UND kandee noille pojille myös tehdä selväksi että, jos parempaa tuloo, eivät välttämättä pääse ja näin muodoin selvittää, mitä aikovat vai ottavatko asian kuin kunnon miehet.

Amen. Rukoilkaamme...

turha jätkä

Quote[quote author=Jahmar Ainokitsas link=topic=11142.msg177314#msg177314
i) aika hintelii poikii, jopa Mestari näyttäytyy, näillä itärajan suunnilla heihin verratuna jämäkkänä jätkänä. Poikien imagoo kandee maybe hieman stilisoida. Etenkin Jirin goottihenkistä hentoutta.

Tuo on kyllä niin totta. Keronen saisi varmaan ituhippinä Lieksan torilla turpaansa. Ei ole kovin uskottava vaihtoehto jossain vähäpoikalandiassa. Kerosen kaltaisten tyyppien vahvuus onkin ihan erilaisten äänestäjäsegmenttien houkuttelussa. Pitää olla selkeä näkemys, mitä missäkin markkinoidaan. Lieksan torilla kannattaa myydä humppamiestä, Turun underground -kuvioissa goottiperkelettä.

Harri Eerikäinen

Olen käytettävissä niin ehdokkaaksi kuin muuhunkin, jos käyttöä löytyy.

Jiri Keronen

Quote from: Jahmar Ainokitsas on 13.08.2009, 12:30:10
Eli, toivottavasti saatte myös muitakin ja jos saatte, laittakaa parhaat peliin. UND kandee noille pojille myös tehdä selväksi että, jos parempaa tuloo, eivät välttämättä pääse ja näin muodoin selvittää, mitä aikovat vai ottavatko asian kuin kunnon miehet.

Teen tämänkin tässä selväksi heti alkuun; Henkilökohtaisilla eduilla ei ole mitään merkitystä suuremmalla skaalalla, mikä on itse asiassa yksi syy, minkä vuoksi perussuomalaisista eroaminen tuntui järkevältä. Persuihin jääminen olisi ollut älyllisesti ajateltuna henkilökohtaisen edun kannalta parempi ratkaisu, mutta kun katsoi, mitä sydän oikeasti sanoi isänmaan asiasta, silloin ei ollut epäilyksen häivääkään siitä, mitä piti tehdä.

Jos tulee potentiaalisia ehdokkaita, jotka ihmiset tahtovat ennemmin ehdokkaaksi kuin minut, olen asiasta mielissäni. Mitä parempia ja monipuolisempia ehdokkaita, sitä paremmat mahdollisuudet. Tärkeintä on asia ja sen vuoksi on toimittava vain sen pohjalta, mikä ikinä onkaan parhaaksi asialle.

EDIT: Jatkan tästä vielä vähäsen. Periaatteessa olen ollut jo pidemmän aikaa kiinnostunut myös Piraattipuolueen toiminnasta. Olen käynyt heidän kokouksissaan ja keräsin aikoinaan heidän kannattajakorttejaan. Piraattipuolueella on järkeviä ajatuksia tietoturvaan liittyen ja "joutsenpuolueen" kaltaisena miniminimittäjäpuolueena sillä on myös oma hohtonsa. Jos jossain vaiheessa käy niin, että panostani ei enää tarvita "joutsenpuolueessa", vaan "joutsenpuolue" ja sen asia rullaa menemään ilman minuakin, aion panostaa piraattipuolueen asiaan, koska asiat menevät aina puolueiden edelle. Kun yksi epäkohta on korjattu, on hyvä pyrkiä korjaamaan toisia. Tämä kuitenkin ainoastaan sillä edellytyksellä, että minun panostamiseni piraattipuolueeseen ei vahingoittaisi "joutsenpuolueen" tavoitteita mitenkään tai olisi "joutsenpuolueen" agendan menestymisen kannalta millään tavalla haitallista.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

JanneJanne

Näinhän se menee, ettei tässä mitään otsaanlyöntikisaa kenenkään kanssa olla ottamassa.

Kunhan halusin käydän muistuttamassa vaihtoehdosta, minkä tuotoksena tuli normaali homman, hmmm innostuneen "lämminhenkinen" vastaanotto :) Noh, yksilöitä on jokaisessa joukossa monenlaisia.

Jussi Halla-aho

Quote from: JanneJanne on 13.08.2009, 12:52:52

Näinhän se menee, ettei tässä mitään otsaanlyöntikisaa kenenkään kanssa olla ottamassa.

Kunhan halusin käydän muistuttamassa vaihtoehdosta, minkä tuotoksena tuli normaali homman, hmmm innostuneen "lämminhenkinen" vastaanotto :) Noh, yksilöitä on jokaisessa joukossa monenlaisia.

Luulen, että vaihtoehto, josta kävit muistuttamassa, on jo kaikkien tiedossa. Haluttomuus liittyä suurella joukolla Konservatiiveihin johtunee muista tekijöistä kuin siitä, että kyseisestä putiikista ei olisi muistutettu riittävän usein.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

JM-K

Quote from: gc on 13.08.2009, 01:29:17
Eikös tuo Soini suomeksi sanottuna kusettanut teitä hommalaisia tässä viime EU-vaaleissa? Niin kuin rapakon takana sanotaan: Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me...

Tervetuloa Hommaan^^^! En vastaa kysymykseesi, koska eräs ikuisuuskysymys saattaisi taas leimahtaa liekkeihin.

JM-K

Quote from: Elisa on 13.08.2009, 12:18:16

Eli ymmärsinkö oikein, että olet myös halukas ko. hommaan?

JM-K

Quote from: Teemu Lahtinen on 13.08.2009, 12:22:17
Quote from: JM-K on 13.08.2009, 11:18:19
Niin kauan kuin minusta on kiinni, niin ei tässä kenenkään kanssa mitään riihittään aleta.

Off-topic, mutta pakko kysyä: Onko muoto riihettää vai riihittää?

Partiolaiset tuntevat riihityksen luokkasuoritusten "päättökokeena". Tapahtuma on riihitys ja siihen osallistuva riihittää luokan.

http://wiki.partio.net/Riihitys

Nyt enpäs osaakkaan sanoa ihan varmaksi. Riihetttää, veikkaisin. Pitää kysyä ja palata asiaan myöhemmin

JM-K

Quote from: Harri Eerikäinen on 13.08.2009, 12:42:38
Olen käytettävissä niin ehdokkaaksi kuin muuhunkin, jos käyttöä löytyy.

Eerikäinen mukana. Hieno homma, Harri!

reino

Quote from: Jahmar Ainokitsas on 13.08.2009, 12:30:10i) aika hintelii poikii, jopa Mestari näyttäytyy, näillä itärajan suunnilla heihin verratuna jämäkkänä jätkänä. Poikien imagoo kandee maybe hieman stilisoida. Etenkin Jirin goottihenkistä hentoutta.

Jos olisit nähny sen misun mitä Jiri goottihenkisen hennosti viimeksikin Turussa pyöritteli, niin olisit mun kanssa ihan samaa mieltä, että "Jiri hei, pidä toi! Toi on  ihan hyvä imago!!1!"  ;D

Jiriä ei kannata laittaa Lieksan torille ehdolle, koska se asuu Turussa.

Teorian kertausta: Suomessa on 14 vaalipiiriä + Affenanmaa ja kukin puolue saa asettaa jokaiseen vaalipiiriin ehdolle 14 ehdokasta tai joissakin enemmän.

Jos tavoitteena on täydet listat, niin siihen mahtuu jo aika monta enemmän ja vähemmän varmaa läpimenijää. Ja aika monta ihan vaan toripönöttäjääkin (mitenkään väheksymättä tätä tarpeellista roolia).

Tai jos kaikki ehdokkaat menee läpi, niin eduskunta on meidän.

Juha Päivärinta

Quote from: reino on 13.08.2009, 13:11:11
Quote from: Jahmar Ainokitsas on 13.08.2009, 12:30:10i) aika hintelii poikii, jopa Mestari näyttäytyy, näillä itärajan suunnilla heihin verratuna jämäkkänä jätkänä. Poikien imagoo kandee maybe hieman stilisoida. Etenkin Jirin goottihenkistä hentoutta.

Onpas tää helppoa nykyaikana :)
Ex-Jekku

JM-K

Jos olisit nähny sen misun mitä Jiri goottihenkisen hennosti viimeksikin Turussa pyöritteli, niin olisit mun kanssa ihan samaa mieltä, että "Jiri hei, pidä toi! Toi on  ihan hyvä imago!!1!"  ;D

Teorian kertausta: Suomessa on 14 vaalipiiriä + Affenanmaa ja kukin puolue saa asettaa jokaiseen vaalipiiriin ehdolle 14 ehdokasta tai joissakin enemmän.

Jos tavoitteena on täydet listat, niin siihen mahtuu jo aika monta enemmän ja vähemmän varmaa läpimenijää. Ja aika monta ihan vaan toripönöttäjääkin (mitenkään väheksymättä tätä tarpeellista roolia).

Mutta kun ei koko maassakaan ole kuin ne 20n etsiä ja minä. Mitäs nyt tehdään?

dothefake

Quote from: JM-K on 13.08.2009, 14:12:18

Mutta kun ei koko maassakaan ole kuin ne 20n etsiä ja minä. Mitäs nyt tehdään?

Kloonataan!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen