News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-08-08 Perussuomalainen: Ehdokasseulasta tulee tiukka

Started by JM-K, 08.08.2009, 00:40:48

Previous topic - Next topic

JM-K

Quote from: hxv on 09.08.2009, 00:52:03
Quote from: JM-K on 09.08.2009, 00:46:52
Kun tuo Hxv nyt on noin väsynyt kaikkeen muuhun kuin turhanaikaiseen suunsoittoon, niin minäpä vähän keräilin noita kauheita hyökkäyksiäni persuja vastaan. Tässäpä näitä, asiaan liittymättömät rönsyt olen editoinut pois. Tässä kaikki tekstit vappuun saakka, missä mainitaan Soini tai persut. Olkaapa hyvät!

Johan minä esitin muutaman muun tekstisi jossa mainitaan Soini tai persut. Oletko Juha epärehellinen?

Mitä hyökkäystä tässä on:
"Kerätessäni adressia uutta ulkomaalaislakia vastaan, otin yhteyttä kaikkiin Persujen kansanedustajiin. Kukaan ei vastannut. Veltto tosin laittoi jotain velttomaista ja Saarakkala nillitti, kuinka kehtaan lähetellä heille sellaisia uhkaavanoloisia meilejä. He sentään - omasta mielestään - ovat varsinainen maahanmuuttokritiikin keihäänkärki."

- Tämä on tosiasia. Jos et usko, niin käyppä tsekkaamassa: http://juhamakiketela.info/index.php?sivu=lakiaanestus. Jos et usko vieläkään, niin kysyppä eduskuntaryhmältä, mitä vastasivat. Todennäköisesti et usko kyllä sittenkään, olehtan hxv.

"Tästä tulee taas nillitystä, mutta ihan pakko kysyä näiltä minulle / tänne hommaan jatkuvasti tästä "riitelyasiasta" valittavilta persuilta, että kuuluuko perussuomalaisuuteen jollain lailla ennen näkemätön lyhytmuistisuus?

- Tämäkin on tosiasia. Soini voi sanoa tänään samasta asiasta kyllä, huomenna ei, ja ainakaan sinä et näe siinä mitään ihmeellistä.

"Seuraavan kerran, kun mieleeni tulee ottaa Perussuomalaisiin yhteyttä, taidan mennä lenkille tuonne Kaupin urheilupuistoon ja kertoa asiani ensimmäiselle vastaantulevalle varislinnulle. Lopputulos on kuitenkin sama."

- Tämäkin on tosiasia. Persujen eduskuntaryhmälle, ja etenkin Timo Soinille on tyypillistä jättää viesteihin vastaamatta. Tämä ei koske pelkästään minua vaan ihan julkipersut ovat tätä valitelleet. Julkisuudessa.

Mutta vastaahan nyt, mitä hyökkäävää noissa äsken postaamissani viesteissäni oli. Jos ei vastausta kuulu, laitan sinunkin kohdalle merkinnän Suoli24. Ymmärtänet, mistä on kyse.

JM-K

Quote from: Miniluv on 09.08.2009, 00:54:09
Minulle tuli PeruS-lehden jutusta päällimmäisenä mieleen mielikuvan "rauhallinen, tavallinen" toistelu. Tuomion jälkeen samalla otteella on mahdollista kirjoittaa juttu "näin Kaleva-näin JH-a-vain toinen tuomittiin-onko oikein, että suomalaisia saa haukkua", joka ottaa kyllä puhdistaa ilmaa ja poistaa esteitä ehdokkuuden tieltä.

Quote-edit: Halla-ahon ehdokkuudesta sen verran, että olisi ehkä sinultakin pitänyt pyytää viralliselle paperille kirjoitettuna lausuntosi, että joka tapauksessa pääsemme Halla-ahoa äänestämään Eurovaaleissa. Virtuaalinen paperi täällä Hommassa lupauksistasi huolimatta osoittautui tyhjäksi lupaukseksi.

http://hommaforum.org/index.php/topic,4243.0.html

Hxv ei kuitenkaan kiireiltään ehdi lukemaan tuota linkkiä, niin laitetaanpa nyt se olennainen:

"Puhuin hetki sitten Mestarin kanssa puhelimessa. Uusia jännittäviä käänteitä on tapahtunut. Kuulette niistä välittömästi, kun varmuus kaikkiin asioihin on saatu. Sen verran kuitenkin valaisen, että olkaa rauhassa, pääsette varmasti äänestämään Jussi Halla-ahoa Eurovaaleissa ja myöhemminkin. Joko valitsijayhdistyksen listalta tai sitten joltain muulta listalta".

IDA

No mikäli persut eivät hyväksy sitoutumattomia ehdokkaita - mikä sinänsä olisi kummallista - niin vaaliliitto joutsenpuolueen kanssa olisi molempia hyödyttävä tilanne. Mahdollisen tuomion näkeminen esteenä ehdokkuudelle olisi tyly ja jopa moraaliton teko, koska aiemmin puoluejohto ei nähnyt teksteissä mitään tuomittavaa, eli siihen en kyllä usko. Kyseessä on sitä paitsi korkeintaan sakkotuomio, jota tuskin on edes vaaleihin mennessä vahvistettu.

Yksi mahdollisuus on sekin, että Soini haluaisi Jussin sitoutuvan persuihin liittymällä jäseneksi. Käsittääkseni ainakin aikaisemmin hän halusi, että Halla-ahosta pidetään kiinni.

hxv

Quote from: JM-K on 09.08.2009, 01:01:51

Mutta vastaahan nyt, mitä hyökkäävää noissa äsken postaamissani viesteissäni oli. Jos ei vastausta kuulu, laitan sinunkin kohdalle merkinnän Suoli24. Ymmärtänet, mistä on kyse.

Voit laittaa kohdalleni ihan minkä merkinnän tahansa, ei se minua haittaa. Mutta sekä minä että Sinä tiedämme tasan tarkkaan mitkä motiivisi ovat. Jos saat puolueesi pystyyn, niin ensisijaisesti tappelet äänestäjistä persujen kanssa. Sen takia olet keskittynyt persujen kritisointiin, taisithan jopa kehottaa äänestämään Sari Essayahia Terhon sijaan. Ja onhan se ihan ymmärrettävää, niinhän varmasti Olavikin tekee Turussa.

hxv

Quote from: JM-K on 09.08.2009, 01:04:35
Quote from: Miniluv on 09.08.2009, 00:54:09
Minulle tuli PeruS-lehden jutusta päällimmäisenä mieleen mielikuvan "rauhallinen, tavallinen" toistelu. Tuomion jälkeen samalla otteella on mahdollista kirjoittaa juttu "näin Kaleva-näin JH-a-vain toinen tuomittiin-onko oikein, että suomalaisia saa haukkua", joka ottaa kyllä puhdistaa ilmaa ja poistaa esteitä ehdokkuuden tieltä.

Quote-edit: Halla-ahon ehdokkuudesta sen verran, että olisi ehkä sinultakin pitänyt pyytää viralliselle paperille kirjoitettuna lausuntosi, että joka tapauksessa pääsemme Halla-ahoa äänestämään Eurovaaleissa. Virtuaalinen paperi täällä Hommassa lupauksistasi huolimatta osoittautui tyhjäksi lupaukseksi.

http://hommaforum.org/index.php/topic,4243.0.html

Hxv ei kuitenkaan kiireiltään ehdi lukemaan tuota linkkiä, niin laitetaanpa nyt se olennainen:

"Puhuin hetki sitten Mestarin kanssa puhelimessa. Uusia jännittäviä käänteitä on tapahtunut. Kuulette niistä välittömästi, kun varmuus kaikkiin asioihin on saatu. Sen verran kuitenkin valaisen, että olkaa rauhassa, pääsette varmasti äänestämään Jussi Halla-ahoa Eurovaaleissa ja myöhemminkin. Joko valitsijayhdistyksen listalta tai sitten joltain muulta listalta".

Olennaista tuossa on se, että teit lupauksen, jota et kyennyt toteuttamaan. Ilmeisesti haluat syyttää Halla-ahoa.

MW

Quote from: hxv on 09.08.2009, 01:15:56
Olennaista tuossa on se, että teit lupauksen, jota et kyennyt toteuttamaan. Ilmeisesti haluat syyttää Halla-ahoa.

Ollaanpas sitä nyt riitaisia. Oliko meillä yhteinen päämäärä, vai miten?

dothefake

Tässähän on kohta tarvetta sovittelijasomalille, muistan lukeneeni,
että se on heillä oikein geeneissä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

JM-K

Quote from: hxv on 09.08.2009, 01:11:32

Voit laittaa kohdalleni ihan minkä merkinnän tahansa, ei se minua haittaa. Mutta sekä minä että Sinä tiedämme tasan tarkkaan mitkä motiivisi ovat. Jos saat puolueesi pystyyn, niin ensisijaisesti tappelet äänestäjistä persujen kanssa. Sen takia olet keskittynyt persujen kritisointiin, taisithan jopa kehottaa äänestämään Sari Essayahia Terhon sijaan. Ja onhan se ihan ymmärrettävää, niinhän varmasti Olavikin tekee Turussa.

Näkisin sen enemminkin niin päin, että persut tappelevat meidän kanssa äänestäjistä.

Pidän muuten jopa hieman loukkaavana, että ensin minua nostatetaan koko Persu-puolueen hajottajana ja nyt sitten vesitetään koko juttu pelkäksi äänien kalasteluksi.

Mutta miten on niiden vastausten kanssa: 1. Mitä hyökkäävää oli viimeksi postaamissasi sitaateissani ja 2. Mitä hyökkäävää oli niissä viimeisen 4 kuukauden aikana postaamissani teksteissä.

Voisitko jo vähitellen siirtyä itse asiaan, kiitos. Johan tässä on lämpimiä juteltu koko ilta.

JM-K

Quote from: dothefake on 09.08.2009, 01:23:52
Tässähän on kohta tarvetta sovittelijasomalille, muistan lukeneeni,
että se on heillä oikein geeneissä.
Sellaiselle olisi totta tosiaan nyt tarvetta. Ja suomenkielestä suomenkielelle tulkkaavalle tulkille myös.

dothefake

Ehkä tähän sopisi myös ohjenuoraksi Sirkka-Liisa Anttilan
mainio toteamus: Turha se on sian kanssa painia, sika
tykkää ja itse vain likaantuu.
-Tytti Tuppurainen

hxv

Quote from: JM-K on 09.08.2009, 01:32:50
Quote from: hxv on 09.08.2009, 01:11:32

Näkisin sen enemminkin niin päin, että persut tappelevat meidän kanssa äänestäjistä.

Pidän muuten jopa hieman loukkaavana, että ensin minua nostatetaan koko Persu-puolueen hajottajana ja nyt sitten vesitetään koko juttu pelkäksi äänien kalasteluksi.

Mutta miten on niiden vastausten kanssa: 1. Mitä hyökkäävää oli viimeksi postaamissasi sitaateissani ja 2. Mitä hyökkäävää oli niissä viimeisen 4 kuukauden aikana postaamissani teksteissä.

Voisitko jo vähitellen siirtyä itse asiaan, kiitos. Johan tässä on lämpimiä juteltu koko ilta.

Sinulla ei sitten niin kiire ollutkaan?

Mitäpä minä voin, jos et omissa teksteissäsi hyökkäävyyttä näe. Minäkään en nähnyt propellipää-lausunnossa mitään hyökkäävyyttä, näitkö sinä? Sehän oli hauskaa huumoria, jonka monet täällä ottivat kovin vakavasti. Sinullahan on tuollainen hauska hattu tuossa kuvassa päässä. Taisit ottaa kovinkin henkilökohtaisesti?

En kyllä millään voi uskoa, että kukaan pitää JM-K:n puoluetta persujen hajottajana. Se vain on harmillista, että taas tulee yksi mikropuolue lisää, joka tappelee ainoaa vaikutusvaltaista maahanmuuttokriittistä puoluetta vastaan. Tämä ei ole vittuilua vaan pelkästään faktojen toteamista, ikävä kyllä.

JaniAlander

Quote from: JM-K on 08.08.2009, 19:48:54
Hörhöihin otetaan hajurakoa. Ongelma on vain se, miten määritellä hörhö. Joidenkin mielestä (esim. minun mielestäni) Josef Stalin oli hörhö, joidenkin mielestä historian suurmies.

Askartelemme tämän probleemin kanssa kuumeisesti.

Sen olemme jo päättäneet, että:
a) jos porukoihin mukaan haluava henkilö on julkisesti ja todistettavasti ihannoinut natsimeininkiä - esim. heilunut natsiporukoissa, vetänyt siegheiliä, nassuttanut jotain nazzeideologia tms. - niin ei kiitos. Sama pätee myös äärikommunisteihin, antifantteihin jne.
b) jos porukoihin mukaan haluava henkilö on julkisesti ja todistettavasti toistuvasti kritisoinut epäasiallisesti jotain uskontoa (ja ylistänyt toista) niin ei kiitos. Nyt tarkoitan siis ihan oikein kunnon sekoilua, jota myös hihhuloinniksi kutsutaan, en esimerkiksi pohdintoja siitä, että onkohan raamattu/koraani/sudenpentujen käsikirja ihan totta (viimeinen näistä on totta), niin ei kiitos. Sama koskee myös etnisestä alkuperästä, seksuaalisesta suuntautumisesta jne. paasaamista.
c) muuten vain on käyttäytynyt / käyttäytyy / on vahvaa syytä epäillä, että alkaa käyttäytyä tavalla, jonka 12-vuotiaskin jo ymmärtää poikkeavaksi, niin ei kiitos.

Yhdistyksestä / puolueesta ei kukaan muu anna ulospäin lausuntoja paitsi minä. Näin siis, jos ei ole erikseen muuta sovittu. Se jäsen, joka alkaa omiaan jutustelemaan yhdistyksen/puolueen nimissä, lähtee nousukiitoon heti. Ja nyt en puhu poliittisen uran nousukiidosta.

Jopas on kovat kriteerit, pistää vain miettimään mahtaisiko esim. Halla-aholla, tai Lahtisen Teemullakaan olla mitään asiaa ko. puolueeseen noilla kriteereillä, jos niitä oikein tarkasti noudattaa? Tietty jos tahdotte keskiverto demareita puolueeseen oikein kovasti niin siitä sitten vaan. Vaan kun niillä on jo SDP. Se nyt kuitenkin vain on niin, että monilla ns. vanhoilla parroilla liikkeessä on yhtä sun toisenlaista menneisyydessään. Ja toisaalta moni on nuorempana huomattavastikin radikaalimpi kuin vanhana.

JaniAlander

Joltain tuli hätäkakka jo ennen seitsemää. Sain meiliä, jossa luki näin: "Älä usko sanaakaan, mitä Mäenpää sinulle kertoo Soinista". En tiedä, että kuvittelenko vain, mutta huomaako joku muukin jotain yhdenmukaisuutta pari kuukautta sitten saamaani meiliin, jossa puolestaan luki näin: "Ei kannata uskoa kaikkea, mitä Vallin kertoo Soinista". Jollakin taitaa olla sellainen käsitys, että ihmisillä ei ole mitään muuta puheenaihetta kuin Timo Soini?

Tuota jos Mäenpään juttuihin menee missään asiassa uskomaan niin tulee pettymään ennemmin tai myöhemmin aika rankasti. Jostain kumman syystä Mäenpäällä on vain nykyisiä ystäviä ja sitten taas verivihamiehiä, en tiedä yhtäkään Mäenpään entistä ystävää, joka olisi jossain väleissä herran kanssa. Mitä Mäenpäähän ja Soiniin tulee Mäenpää on tajuttoman katkera rannalle jäämisestään joissain taannoisissa vaaleissa. Ko. juttu voi vaikuttaa kummasti herran mielipiteisiin, vaikka Soini ei tehnyt mitään sellaista mitä Mäenpää itse ei olisi toisissa oloissa tehnyt. Källittäjää kiukuttaa källitetyksi tuleminen. 

Ylipäätään Mäenpään on mahdotonta sietää asemaa, jossa ei saa olla kukkona tunkiolla. Kannattaa katsella jokusen vuoden takaisia ketjuja vaikkapa kansallismieliseltä keskustelupalstalta, joissa Mäenpää hyökkää Halla-ahoa vastaan liki vaahtosuisella raivolla.

No yhtäkaikki eihän minua tässä asiassa tarvitse uskoa, voit aivan vapaasti ottaa Mäenpäältä ohjeita, mutta ei kannata sitten ihmetellä jos jää luonnontuotetta käteen.

Mika

Yhdistyksestä / puolueesta ei kukaan muu anna ulospäin lausuntoja paitsi minä. Näin siis, jos ei ole erikseen muuta sovittu. Se jäsen, joka alkaa omiaan jutustelemaan yhdistyksen/puolueen nimissä, lähtee nousukiitoon heti. Ja nyt en puhu poliittisen uran nousukiidosta.

Alkaa uhkaavasti kuulostaa ihan Timo Soinin meiningiltä...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Daemonic

Quote from: Mika on 09.08.2009, 02:17:58

Tätä samaa tässä oudoksuin. Mitähän tämä nyt sitten lienee tarkoittaa? Soiniksi Soinin paikalle, vai olikohan vain vähän kiihkeässä mielentilassa kirjoitettu ylilyönti?
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

dothefake

Tuohan saattaisi johtua siitä, ettei tällä hetkellä ole muita, jotka tietäisivät
asioiden oikeasta laidasta sen verran, että pystyisivät jotain lausumaan.
Tehän olette ihan höpsöjä...
-Tytti Tuppurainen

Taikakaulin

Näin juuri. Voipi käydä äkkiä niin, että osuu pilkka Juhaa omaan nilkkaan. On muuten aivan käsittämätöntä, että Mäki-Ketelä aloittaa tänne uuden viestiketjun Soinin sanomisista ps-lehdessä, eikä voinut manita esim. sitä, että samaisessa lehdessä oli juttu Halla-ahosta. Uskoisin, että tuo jälkimmäinen kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin turhat harhaluulot Timpan sanoista.

Timon puheista vielä, että puolueeseen ei nääs kaivata näita "somalit somaliaan" -tyyppejä. Tarkoitti siis sitä Urjalan tyyppiä yms. Mielestäni Halla-aho osaa argumentoida riittävän asiallisesti, niin ettei häntä olla jättämässä pois ehdokasasettelusta.

PS. Arvostan JMK adressienkeräys -hankettasi suuresti, mutta voisit jättää tuon persujen mustamaalaamisen vähemmälle.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

gloaming

Quote from: hxv on 09.08.2009, 01:51:35
Minäkään en nähnyt propellipää-lausunnossa mitään hyökkäävyyttä, näitkö sinä? Sehän oli hauskaa huumoria, jonka monet täällä ottivat kovin vakavasti.

Koska Soini tai kukaan keskeinen persu on sanonut julkisesti mitään positiivista maahanmuuttokriittisestä liikkeestä?

Mielestäni JM-K:n projekti kannattaa asemoida todelliseen liberaaliin keskustaan, jossa ei tällä hetkellä ole Suomessa yhtäkään puoluetta. Suomen ns. keskusta rp. on oikeistolainen agraaripuolue, joka ei teoreettisessa mielessä ylipäätään edusta poliittista keskustaa nelikenttätarkastelussa. Sdp on ilmeisesti siirtymässä New Labour -tyyppisestä oikeistopuolueesta takaisen bernsteinlaiseksi vasemmistopuolueeksi (tai sitten ei, ks. Paavo Lipposen kannanotto TS:n kolumnissa tänään eilen), sinne ei kannata asemoitua. Persuja ei pysty puhtaana populistisena liikkeenä helposti sijoittamaan nelikenttään, johonkin autoritaarisen keskustan vasempaan laitaan ilmeisesti tällä hetkellä puolue sijoittuu, mutta tilanne elänee Soinin mielijohteiden mukaan.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

hxv

Quote from: gloaming on 09.08.2009, 02:59:01
Quote from: hxv on 09.08.2009, 01:51:35
Minäkään en nähnyt propellipää-lausunnossa mitään hyökkäävyyttä, näitkö sinä? Sehän oli hauskaa huumoria, jonka monet täällä ottivat kovin vakavasti.

Koska Soini tai kukaan keskeinen persu on sanonut julkisesti mitään positiivista maahanmuuttokriittisestä liikkeestä?

Kannattaisiko kysyä, mitä Soini on julkisesti sanonut omasta maahanmuuttokriittisyydestään? Taasko näitä täytyy linkittää? Kannattaa katsoa myös se kakkososa.

http://www.youtube.com/watch?v=ICG4qXh8kys

Mika

Quote from: Tapio Arjo on 08.08.2009, 16:55:50
Perussuomalaiset ei ole monikulttuurisuutta vastustava puolue. Timo Soini, joka haluaa seuraavaan hallitukseen ministeriksi, on pelkkä peluri. Hän ratsastaa monella hevosella. Hän myötäilee ihmisten syvempiä tuntoja, mutta toimii tavalla, joka on hänelle itselleen ja puolueelle paras tapa toimia. En jaksa uskoa, että hän toimii kansaa ajatellen ja kansan parhaaksi.

Tuossa se on hyvin kiteytettynä. Soini on epäluotettava opportunisti, jolta ei kannattaisi ostaa edes käytettyä autoa. Joviaalin kansanmiehen fasadin takana on narsistinen kieroilija, jonka motiiveja ohjaa pelkästään palava halu päästä Hyvä Veli -kerhon vakiojäseneksi. Soini joutuu taiteilemaan hankalassa tilanteessa, koska kerhoon ei tahdo päästä maahanmuuttokriittisyydellä, mutta puolueen kannatuksen säilyminen edellyttää, että "sameilla vesillä" kalastelua jatketaan.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

IDA

Quote from: gloaming on 09.08.2009, 02:59:01

No ketkä ovat keskeisiä persuja?

Persut ovat joka tapauksessa esittäneet hyvinkin maahanmuuttokriittisiä kannanottoja.

Itse en kyllä näe mitään syytä sille, että kummankaan osapuolen, uuden puolueen, jonka kyllä uskon syntyvän, sen enempään kuin persujenkaan, kannattaisi olla toisistaan huolissaan. Parempi olisi pyrkiä yhteistyöhön. Itse näkisin näiden lisäksi myös kristillisdemokraatit potentiaalisena liittolaisena.

Oltaisiin aika pitkällä kansallisen vallankumouksen :) tiellä, jos joutsenpuolueessa olisi aiemmin ketjussa mainitun Jukka Hankamäen kaltaista älymystöä ja se tekisi silti yhteistyötä KD:n kanssa. Itse olen aika varma, että jopa kristillisten politiikka, vaikka se olisi valtavirtaa, olisi pidemmän päälle perinteisille vähemmistöille suotuisampaa, kuin vihreiden tai vasureiden politiikka.

far angst

Quote from: Mika on 09.08.2009, 03:45:49
Tuossa se on hyvin kiteytettynä. Soini on epäluotettava opportunisti, jolta ei kannattaisi ostaa edes käytettyä autoa. Joviaalin kansanmiehen fasadin takana on narsistinen kieroilija, jonka motiiveja ohjaa pelkästään palava halu päästä Hyvä Veli -kerhon vakiojäseneksi. Soini joutuu taiteilemaan hankalassa tilanteessa, koska kerhoon ei tahdo päästä maahanmuuttokriittisyydellä, mutta puolueen kannatuksen säilyminen edellyttää, että "sameilla vesillä" kalastelua jatketaan. 

Minusta jokainen pinnalle pyrkinyt ja päässyt poliitikko on tuollainen. Tunsin joskus kauan sitten muutaman kansanedustajan ja korkean virkamiehen.  Yhtäkään näistä en haluaisi naapurikseni, yhdenkään kanssa en kävisi mielelläni kaljoilla.  Jos kauniisti sanon, niin minusta olivat egomaanikkoja ja narsisteja joka ikinen. 

Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

IDA

Quote from: far angst on 09.08.2009, 04:17:18
Quote from: Mika on 09.08.2009, 03:45:49
Minusta jokainen pinnalle pyrkinyt ja päässyt poliitikko on tuollainen. Tunsin joskus kauan sitten muutaman kansanedustajan ja korkean virkamiehen.  Yhtäkään näistä en haluaisi naapurikseni, yhdenkään kanssa en kävisi mielelläni kaljoilla.  Jos kauniisti sanon, niin minusta olivat egomaanikkoja ja narsisteja joka ikinen. 

Pidetään kuitenkin mielessä, että aikanaan Soinin valinta puolueekseen oli SMP. Se ei niihin aikoihin ollut mikään sellainen puolue, jossa olisi ollut odottamassa valmis ura kohti politiikan huippua.

Koko poliittiseen uraansa nähden menestys on Soinille aika uutta vielä. Ja onhan se pakko myöntää, että PS:n menestykselle Soini on ollut ehdottoman keskeinen henkilö.

Itse en vain ymmärrä mikä nyt mättää näiden hämärien puheiden taustalla. Mikäli hajaannusta pelätään se olisi ollut erittäin helppo välttää ottamalla eurovaaleissa minimissään se 20 000 ääntä lisää asettamalla Halla-aho ehdokkaaksi.

JM-K

Quote from: JaniAlander on 09.08.2009, 02:08:06
Hörhöihin otetaan hajurakoa. Ongelma on vain se, miten määritellä hörhö. Joidenkin mielestä (esim. minun mielestäni) Josef Stalin oli hörhö, joidenkin mielestä historian suurmies.

Askartelemme tämän probleemin kanssa kuumeisesti.

Sen olemme jo päättäneet, että:
a) jos porukoihin mukaan haluava henkilö on julkisesti ja todistettavasti ihannoinut natsimeininkiä - esim. heilunut natsiporukoissa, vetänyt siegheiliä, nassuttanut jotain nazzeideologia tms. - niin ei kiitos. Sama pätee myös äärikommunisteihin, antifantteihin jne.
b) jos porukoihin mukaan haluava henkilö on julkisesti ja todistettavasti toistuvasti kritisoinut epäasiallisesti jotain uskontoa (ja ylistänyt toista) niin ei kiitos. Nyt tarkoitan siis ihan oikein kunnon sekoilua, jota myös hihhuloinniksi kutsutaan, en esimerkiksi pohdintoja siitä, että onkohan raamattu/koraani/sudenpentujen käsikirja ihan totta (viimeinen näistä on totta), niin ei kiitos. Sama koskee myös etnisestä alkuperästä, seksuaalisesta suuntautumisesta jne. paasaamista.
c) muuten vain on käyttäytynyt / käyttäytyy / on vahvaa syytä epäillä, että alkaa käyttäytyä tavalla, jonka 12-vuotiaskin jo ymmärtää poikkeavaksi, niin ei kiitos.

Jopas on kovat kriteerit, pistää vain miettimään mahtaisiko esim. Halla-aholla, tai Lahtisen Teemullakaan olla mitään asiaa ko. puolueeseen noilla kriteereillä, jos niitä oikein tarkasti noudattaa? Tietty jos tahdotte keskiverto demareita puolueeseen oikein kovasti niin siitä sitten vaan. Vaan kun niillä on jo SDP. Se nyt kuitenkin vain on niin, että monilla ns. vanhoilla parroilla liikkeessä on yhtä sun toisenlaista menneisyydessään. Ja toisaalta moni on nuorempana huomattavastikin radikaalimpi kuin vanhana.

Tässäkin kyllä käytetään maalaisjärkeä, ihan rauhassa nyt vaan. Halla-ahon olenkin jo useamman kerran toivotellut tervetulleeksi. Myös Lahtinen on tervetullut.

JM-K

Quote from: JaniAlander on 09.08.2009, 02:17:27
Joltain tuli hätäkakka jo ennen seitsemää. Sain meiliä, jossa luki näin: "Älä usko sanaakaan, mitä Mäenpää sinulle kertoo Soinista". En tiedä, että kuvittelenko vain, mutta huomaako joku muukin jotain yhdenmukaisuutta pari kuukautta sitten saamaani meiliin, jossa puolestaan luki näin: "Ei kannata uskoa kaikkea, mitä Vallin kertoo Soinista". Jollakin taitaa olla sellainen käsitys, että ihmisillä ei ole mitään muuta puheenaihetta kuin Timo Soini?

Tuota jos Mäenpään juttuihin menee missään asiassa uskomaan niin tulee pettymään ennemmin tai myöhemmin aika rankasti. Jostain kumman syystä Mäenpäällä on vain nykyisiä ystäviä ja sitten taas verivihamiehiä, en tiedä yhtäkään Mäenpään entistä ystävää, joka olisi jossain väleissä herran kanssa. Mitä Mäenpäähän ja Soiniin tulee Mäenpää on tajuttoman katkera rannalle jäämisestään joissain taannoisissa vaaleissa. Ko. juttu voi vaikuttaa kummasti herran mielipiteisiin, vaikka Soini ei tehnyt mitään sellaista mitä Mäenpää itse ei olisi toisissa oloissa tehnyt. Källittäjää kiukuttaa källitetyksi tuleminen. 

Ylipäätään Mäenpään on mahdotonta sietää asemaa, jossa ei saa olla kukkona tunkiolla. Kannattaa katsella jokusen vuoden takaisia ketjuja vaikkapa kansallismieliseltä keskustelupalstalta, joissa Mäenpää hyökkää Halla-ahoa vastaan liki vaahtosuisella raivolla.

No yhtäkaikki eihän minua tässä asiassa tarvitse uskoa, voit aivan vapaasti ottaa Mäenpäältä ohjeita, mutta ei kannata sitten ihmetellä jos jää luonnontuotetta käteen.

Olenko jossain sanonut, että a) olen uskonut, mitä Mäenpää sanoo Soinista tai b)ottanut häneltä ohjeita?

JM-K

Quote from: dothefake on 09.08.2009, 02:27:39

Tuohan saattaisi johtua siitä, ettei tällä hetkellä ole muita, jotka tietäisivät

Onnittelut loistavasta a) sisälukutaidosta, b)luetun ymmärtämisestä sekä ennen kaikkea c)kyvystä loogiseen päättelyyn. Palkitsen sinut kultaisella murmelilla pinaattilättyjen kera!

JM-K

Quote from: Taikakaulin on 09.08.2009, 02:51:25

Näin juuri. Voipi käydä äkkiä niin, että osuu pilkka Juhaa omaan nilkkaan. On muuten aivan käsittämätöntä, että Mäki-Ketelä aloittaa tänne uuden viestiketjun Soinin sanomisista ps-lehdessä, eikä voinut manita esim. sitä, että samaisessa lehdessä oli juttu Halla-ahosta. Uskoisin, että tuo jälkimmäinen kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin turhat harhaluulot Timpan sanoista.

Timon puheista vielä, että puolueeseen ei nääs kaivata näita "somalit somaliaan" -tyyppejä. Tarkoitti siis sitä Urjalan tyyppiä yms. Mielestäni Halla-aho osaa argumentoida riittävän asiallisesti, niin ettei häntä olla jättämässä pois ehdokasasettelusta.

PS. Arvostan JMK adressienkeräys -hankettasi suuresti, mutta voisit jättää tuon persujen mustamaalaamisen vähemmälle.

En yleensä jaksa ruokkia trolleja, mutta tämä on niin pieni ja söpö eli:
1. Tämän ketjun avauksessa mainittu juttu ja Halla-ahoa koskeva juttu ovat kaksi eri asiaa. Jos ne mielestäsi ovat yksi ja sama asia, niin miksei Soini olisi voinut sitten siinä omassa kirjoituksessaan sanoa, että "Kyllä, Halla-aho on mukana, jos niin haluaa. Lukaisehan tässä lehdessä oleva kiva juttu seuraavasta ääniharavastamme!". Vastaappa tähän, lyhyesti ja ymmärrettävästi..
2. Tiedät näemmä hyvin selvästi ja yksiselitteisesti, mitä Soini jutussaan todella tarkoitti. Oletko siis Soini? Vain Timo Soini oikeasti voi tietää, mitä hän tarkoittaa.

Nyt maastoon pyöräilemään. Pois muutkin kottaraisten pönttöjä tuijottamasta ja ulos. Etenkin, jos on jo koko yö tuijotettu!

Jiri Keronen

Quote from: hxv on 08.08.2009, 23:59:29
Tämän ketjun aloitus toiminee esimerkkitapauksena. Tokihan vain esitit arveluja Soinin motiiveista. Kuitenkin samassa lehdessä on varsin positiivinen artikkeli Halla-ahosta. En jaksa alkaa juuri nyt kaivelemaan muita persujen puoluetoimisto/Soini/Vistbacka juttujasi.

Timo Soini ei käytännössä vastaa mistään lehteen tulevasta kuin pelkästään omista kirjoituksistaan. Timo Soini ei kuulu lehden toimitukseen, eikä hän määrää siitä, mitä lehti kirjoittaa ja mitä ei. Timo Soinin sanomiset ja lehden jutut ovat eri asioita. Se, mitä lehti kirjoittaa, ei ole Timo Soinin sanomista, eikä liity Soinin mielipiteisiin. Se, mitä Timo Soini sanoo ko. lehdessä, on kuitenkin Timo Soinin sanomista.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Tapio Arjo on 09.08.2009, 10:38:10

Vanhan Veikon sanoin: Kyllä kansa tietää.

Kansa on aina oikeassa. Poliitikot ja pääministerit tulevat ja menevät. Vain kansa pysyy.

Ei pysy, vaan vaihtuu - sikäli kun nykymenon annetaan jatkua. Ja mitä enemmän maahanmuuttokriittinen väki tappelee keskenään, niin sitä varmenmmin nykyinen meno jatkuu.

---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

tietotyöläinen

Quote from: dothefake on 09.08.2009, 02:27:39

Saattaisi ja varmaan johtuukin, mutta kyllä se korvaan särähti täälläkin aika pahasti ja itse kuitenkin odottelen kakkajoutsenta kuin kuuta nousevaa poliittista pimeyttä valaisemaan.