News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-08-08 Perussuomalainen: Ehdokasseulasta tulee tiukka

Started by JM-K, 08.08.2009, 00:40:48

Previous topic - Next topic

JM-K

Quote from: tietotyöläinen on 09.08.2009, 13:42:28
Quote from: dothefake on 09.08.2009, 02:27:39
Quote from: Mika on 09.08.2009, 02:17:58
Quote from: JM-K on 08.08.2009, 19:48:54
Yhdistyksestä / puolueesta ei kukaan muu anna ulospäin lausuntoja paitsi minä. Näin siis, jos ei ole erikseen muuta sovittu. Se jäsen, joka alkaa omiaan jutustelemaan yhdistyksen/puolueen nimissä, lähtee nousukiitoon heti. Ja nyt en puhu poliittisen uran nousukiidosta.

Alkaa uhkaavasti kuulostaa ihan Timo Soinin meiningiltä...

Tuohan saattaisi johtua siitä, ettei tällä hetkellä ole muita, jotka tietäisivät
asioiden oikeasta laidasta sen verran, että pystyisivät jotain lausumaan.
Tehän olette ihan höpsöjä...

Saattaisi ja varmaan johtuukin, mutta kyllä se korvaan särähti täälläkin aika pahasti ja itse kuitenkin odottelen kakkajoutsenta kuin kuuta nousevaa poliittista pimeyttä valaisemaan.

Täsmennetään nyt vielä kerran tätä asiaa (ennen kuin tämäkin alkaa taas elää omaa elämäänsä):

1. Yhdistyksestä / puolueesta ja sen systeemeistä ei tässä vaiheessa anna kukaan muu lausuntoja kuin minä siitä yksinkertaisesta syystä, että kukaan muu ei tiedä, missä mennään. Tämä taasen johtuu siitä, että minä tätä touhua olen 90%:sti vetänyt eteenpäin.
2. Jatkossa lausuntoja antaa se henkilö, kenelle tuo tehtävä myöhemmin annetaan. Jos se olen minä, niin vain minä annan lausuntoja puolueen nimissä. Jos se on joku muu, niin silloin tämä henkilö antaa lausunnot. Siinä vaiheessa minä en enää anna mitään lausuntoja puolueesta tai puolueen nimissä, sillä se ei ole minun tehtäväni. Siitä eteenpäin annan lausuntoja vain itsestäni, omista tekemisistäni, sanomistani, suunnitelmistani jne. Tämä on ihan normaalia tiedotustoimintaa esimerkiksi yrityksissä, puolueissa, järjestöissä, puolustusvoimissa, rockbändeissä jne. Syy on yksinkertainen: näin vältetään tahattomat ristiriitaiset lausunnot, joihin vastustajan on helppo takertua ja niitä vääristellä. Kyse ei ole siis mistään vallan omimisesta tms.
3. Yhdistyksen perustamiskirjaan minut on merkitty puheenjohtajaksi pelkästään siksi, että kukaan muu perustajaporukasta ei puheenjohtajaksi halunnut. Olen erikseen kysynyt kaikilta erikseen heidän kiinnostustaan tuohon tehtävään. Olen myös tarjonnut ja jopa tuputtanut heille tätä mahdollisuutta. Toisaalta heidän valintansa olla pj:ksi ryhtymättä on ymmärrettävä: meikäläisen nimi ja naama on telkkarista tuttu, heidän ei vielä ole. Itse voin kokemuksesta sanoa, että on aika mukavaa, kun naama ei ole telkusta tuttu.
4. Olen halukas ja valmis luopumaan puheenjohtajuudesta heti, kun sopiva, kyvykäs ja halukas henkilö löytyy puoluetta vetämään. Tuon sopivuuden ja kyvykkyyden selvittävät ja päättävät yhdistyksen / puolueen jäsenet, en minä ja pari jotain muuta tyyppiä. Hyvin mielelläni tämän tehtävän annan jollekin pätevälle tyypille. Toisekseen yhdistyksen sääntöihin on erikseen kirjattu, että puheenjohtaja ei voi vuodesta toiseen patsastella tehtävässään ilman, että halukkailla on mahdollisuus haastaa hänet. Olen itse tämän pykälän sinne kirjoittanut. Erityisen mielelläni näkisin puheenjohtajana jonkun skarpin nuoren tyypin. Kuten olen ennenkin sanonut, nuorissa on voimaa ja tulevaisuus. Mitenkään ikäsyrjintää suosimatta.

Sama vielä lyhyesti: puolue ei ole minun puolueeni. Siitä ei sellaista koskaan tulekaan. Ei vaikka salama löisi päähäni ja alkaisin jotain sekoilemaan. Se on mahdotonta, koska yhdistyksen säännöt sen kieltävät. Säännöt estävät myös sääntöjen muuttamisen niin, että minä tai joku muu pystyisi puolueen kaappaamaan. Minä olen itse nuo pykälät sinne kirjoittanut. Toivottavasti asia tuli selväksi kaikille eikä spekulointia tarvitse enää jatkaa.

Sellainen vielä kaikille tiedoksi, että älkää jääkö pohtimaan, mitä mahdollisesti tarkoitin tai en tarkoittanut. Älkää erityisesti alkako itse tekemään johtopäätöksiä asiasta. Kysykää aina. Joko täällä hommassa tai laittamalla minulle privaa / henkilökohtaista meiliä. Vastaan kyllä kaikkiin asiallisiin kysymyksiin, tosin pienellä viiveellä, kun tuota postia tulee suhteellisen paljon.

Tänne henkilökohtaiset kysymykset: [email protected]

Tänne ilmoittautumiset puoluetta rakentamaan: [email protected]

EDIT: alkuperäinen kirjoittamani teksti "Näin siis, jos ei ole erikseen muuta sovittu. Se jäsen, joka alkaa omiaan jutustelemaan yhdistyksen/puolueen nimissä, lähtee nousukiitoon heti. Ja nyt en puhu poliittisen uran nousukiidosta" liittyi lähinnä kaikenmaailman öyhöttäjiin, jotka haluavat käyttää puoluetta omien narsististen tavoitteidensa ponnistuslautana, ei asiamme ja tavoitteemme sisäistäneisiin henkilöihin.

JaniAlander

Quote from: JM-K on 09.08.2009, 08:46:49
Olenko jossain sanonut, että a) olen uskonut, mitä Mäenpää sanoo Soinista tai b)ottanut häneltä ohjeita?

Hyvä jos olet pitänyt etäisyyttä, jatkossakin mikäli siltä taholta tulee yhteydenottoja kannattaa muistaa muutama juttu:
1. Olavi ei ota yhteyttä, jollei hän usko voivansa "hyätyä" yhteydenotostaan.
2. Olavin "hyäty" voi pahimmassa tapauksessa olla itsell suorastaan vahingollista.
3. Vaikka Olavi ei mikään ruudinkeksijä olekaan hän on pelannut källityspelejään politiikan alalla jo kymmeniä vuosia ja osaa niitä kohtalaisesti, eli aliarviointi ei kannata, ja Mäenpään källittäminen on vaikeampaa kuin luuleekaan.

Summa summarum parhaiten pärjää kun on reagoimatta millään tavalla Mäenpään yhteydenottoihin tai tietoihin. Ainakin kannattaa miettiä mitä Mäenpää kulloisellakin toiminnallaan tavoittelee.

kgb

Quote from: Tapio Arjo on 08.08.2009, 21:17:54
Olen useiden kuukausien ajan toitottanut filosofi Jukka Hankamäen erinomaista lahjakkuutta filosofina ja kiitellyt hänen blogiaan.

Olen ehdottanut häntä Homman tenttiin ja toivonut hänen tulevan mukaan Juha Mäki-Ketelän puoluehankkeeseen.

Muun muassa Bror Heinola on vaatinut, kun on koirakuvien lähettelyltään ehtinyt, minulta asiallisia kirjoituksia eikä "turhaa kitisemistä". Turhaksi kitisemiseksi hän arvioi lausumani siitä, että Homma-forumilla keskitytään parin lauseen heittoihin tyyliin: "...koska rassismi" ja toinen toistaan "hauskempiin" puujalkavitseihin.

Ahaa, eli jos porukkaa ei yleisesti kiinnosta keskustelu valitsemasi megapaavin ympärillä, on 95% Hommasta menossa kadotukseen, koulukotiin ja vittuun?
Aika laihat ovat evääsi, jos tuollaisilla perusteilla ryhdyt kikuttelemaan. Kenties täällä vaikuttavalla porukalla on omat syynsä pitää ja/tai olla pitämättä Jukka Hankamäestä ja osaavat ratkaisunsa tehdä ilman jatkuvaa kitinääsi hänen mainiosta persoonastaan ja johtavista kyvyistään filosofoinnin alalla.

Erityisen mielenkiintoiseksi valituksesi tekee tämä kontrasti:

Quote from: Tapio Arjo on 06.08.2009, 22:05:06
Siis yksi tilattu.

Upee juttu. Kamalalla kohkaamisella on yksi paita saatu myytyä.

Quote from: Tapio Arjo on 06.08.2009, 22:10:11
Quote from: LW on 05.08.2009, 23:48:40
Sitten kun vielä selität, miten se viisi prosenttia tekee fiksuja päätöksiä teoistaan ilman avointa keskustelua, ja tietää, että ainakin osa siitä 95 prosentista tukee asiaa.

Avoinhan tämä keskustelufoorumi toki on.

Täällä on tällä haavaa 171 884 viestiä. Niistä muutama prosentti on sellaista, joilla on jotain arvoa tai joissa ylipäätään ollaan jostain asiasta mitään mieltä.

Yleensä viestit ovat lyhyitä heittoja tuhanteen kertaan kuulluista vitseistä. Parin lauseen mittaisia.

En kutsuisi sitä kovin fiksuksi mielipiteenvaihdoksi vaan taustakohinaksi ja -horinaksi, jota on aivan turha seurata.

Samaan tulokseen päästäisiin, jos tusina viisasta miestä löisi päänsä parin päivän aikana yhteen.

Määrä ei korvaa laatua.

Muita keskustelijoita vähättelevästä nollakommentista viidessä minuutissa saman toiminnan kritisointiin? No, ainakin selkeästi tiedät, mistä puhut. Ongelma, jonka vuoksi ylipäänsä vastasin, onkin siinä, että jotenkin tunnut kuvittelevan kuuluvasi siihen viiteen prosenttiin, etkä suinkaan siihen suurempaan joukkoon. Viestihistoriastasi löytyy samanlaisia nollakommentteja kyllä lisääkin, ei tarvitse edes kovin tiheällä kammalla etsiä. Ei tosin 95%, mutta tarpeeksi siihen, että voikin kysyä seuraavaa:

Kotisivullasi kirjoitat näin: "Olen aina rakastanut totuutta. En pidä siitä, että etenkin poliitikot puhuvat yhtä, ajattelevat toista ja tekevät kolmatta. "
Kuinka selität käytöksesi samalla yrittäen pitää tuon periaatteesi kirkkaana mielessä?
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Ant.

Quote from: Tapio Arjo on 09.08.2009, 10:38:10
Onko Soini despootti, joka yhdessä vaimon ja Vistbackan kanssa päättää koko puolueen asioista? Pääsikö puoluehallitukseen kesän kokouksessa yhtään maahanmuuttopolitiikan kriittisesti suhtautuvaa puolueen jäsentä?

Voin vastata, ettei päässyt. Teemu Lahtista yritettiin, mutta hänet pelattiin pihalle.

Arvostelet Perussuomalaisia enemmänkin henkilökohtaisesta vimmasta kuin varsinaisesta aiheesta. Perussuomalaisten puoluehallitukseen valittiin muun muassa Maria Lohela, jota kai noin yleisesti pidetään maahanmuuttokriittisenä. Valitut valittiin vaaleissa, joissa jokaisella puoluekokouksessa olleella jäsenellä oli äänioikeus. Soini sai täyttää vain yhden lapun eikä hän sanellut, miten muut saavat äänestää.

Teemu Lahtinenkin sai kunnioitettavan äänimäärän enkä usko, että häntä millään tavalla pelattiin pois. Puoluehallituksessa on vain 12 jäsentä. Ei sinne ole helppoa päästä.
Homma is the new black.

IDA

Quote from: Ant. on 09.08.2009, 16:13:50
Arvostelet Perussuomalaisia enemmänkin henkilökohtaisesta vimmasta kuin varsinaisesta aiheesta. Perussuomalaisten puoluehallitukseen valittiin muun muassa Maria Lohela, jota kai noin yleisesti pidetään maahanmuuttokriittisenä. Valitut valittiin vaaleissa, joissa jokaisella puoluekokouksessa olleella jäsenellä oli äänioikeus. Soini sai täyttää vain yhden lapun eikä hän sanellut, miten muut saavat äänestää.

Tuo on totta. Ja nythän on niin, että jos olisimme jotenkin taktikoineet ja osanneet/halunneet pelata, niin puoluehallitukseen olisi varmaan mennyt enemmänkin niin sanottuja nuivia. Itsekin totaalisena pässinä täytin uskollisesti äänestyslappuun kaikki kuusi nimeä, vaikka olisi pitänyt äänestää vain niin sanotusti omia ehdokkaita.

Teemu Lahtinenkin sai kunnioitettavan äänimäärän enkä usko, että häntä millään tavalla pelattiin pois. Puoluehallituksessa on vain 12 jäsentä. Ei sinne ole helppoa päästä.

Puheenjohtajisto, puoluesihteeri ja eduskuntaryhmän pj, pääsivät sinne automaattisesti, eli kuudesta äänestettiin.

Don Pedro

Quote from: hxv on 09.08.2009, 03:15:46
Quote from: gloaming on 09.08.2009, 02:59:01
Quote from: hxv on 09.08.2009, 01:51:35
Minäkään en nähnyt propellipää-lausunnossa mitään hyökkäävyyttä, näitkö sinä? Sehän oli hauskaa huumoria, jonka monet täällä ottivat kovin vakavasti.

Koska Soini tai kukaan keskeinen persu on sanonut julkisesti mitään positiivista maahanmuuttokriittisestä liikkeestä?

Kannattaisiko kysyä, mitä Soini on julkisesti sanonut omasta maahanmuuttokriittisyydestään? Taasko näitä täytyy linkittää? Kannattaa katsoa myös se kakkososa.

http://www.youtube.com/watch?v=ICG4qXh8kys

Mita se Soini oikeasti onkaan sanonut?

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2000/12/39154

Eikohan tuo kerro takinkaannosta kaiken olennaisen.

QuoteEn kyllä millään voi uskoa, että kukaan pitää JM-K:n puoluetta persujen hajottajana. Se vain on harmillista, että taas tulee yksi mikropuolue lisää, joka tappelee ainoaa vaikutusvaltaista maahanmuuttokriittistä puoluetta vastaan. Tämä ei ole vittuilua vaan pelkästään faktojen toteamista, ikävä kyllä.

Ei sellaista maahanmuuttokriittista puoluetta ole enaa olemassakaan. Sanoista tekoihin, sanoo vanha viisaus. Naytot puuttuu.

JM-K

Quote from: Don Pedro on 10.08.2009, 06:11:55
Quote from: hxv on 09.08.2009, 03:15:46
Quote from: gloaming on 09.08.2009, 02:59:01
Quote from: hxv on 09.08.2009, 01:51:35
Minäkään en nähnyt propellipää-lausunnossa mitään hyökkäävyyttä, näitkö sinä? Sehän oli hauskaa huumoria, jonka monet täällä ottivat kovin vakavasti.

Koska Soini tai kukaan keskeinen persu on sanonut julkisesti mitään positiivista maahanmuuttokriittisestä liikkeestä?

Kannattaisiko kysyä, mitä Soini on julkisesti sanonut omasta maahanmuuttokriittisyydestään? Taasko näitä täytyy linkittää? Kannattaa katsoa myös se kakkososa.

Mita se Soini oikeasti onkaan sanonut?

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2000/12/39154

Eikohan tuo kerro takinkaannosta kaiken olennaisen.

QuoteEn kyllä millään voi uskoa, että kukaan pitää JM-K:n puoluetta persujen hajottajana. Se vain on harmillista, että taas tulee yksi mikropuolue lisää, joka tappelee ainoaa vaikutusvaltaista maahanmuuttokriittistä puoluetta vastaan. Tämä ei ole vittuilua vaan pelkästään faktojen toteamista, ikävä kyllä.

Ei sellaista maahanmuuttokriittista puoluetta ole enaa olemassakaan. Sanoista tekoihin, sanoo vanha viisaus. Naytot puuttuu.

Aamen

Alkuasukas

Quote from: Vasarahammer on 08.08.2009, 00:45:36
Perussuomalaiset ovat Timo Soinin puolue. Mitä pikemmin ihmiset ymmärtävät tämän ikävän tosiasian, sen parempi.

Minä edeleenkin ihmettelen, että mikä mahtaa olla Persujen poliittinen agenda. On jäänyt vähän epäselväksi. Vai onko se lyhyiden lautteuksien heittely plokissa?

Persut oli kiinnostava joskus pari vuotta sitten. Timon juna meni jo (Prysseliin), puolue jäi laiturille.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Jussi Halla-aho

Eräät näyttävät uskovan, että olen täysin naiivi perussuomalaisten suhteen. Pohdin aivan samoja asioita kuin kaikki muutkin, mutta pyrin välttämään hätäisten ratkaisujen tekemistä, koska hätäisistä ratkaisuista tulee huonoa jälkeä.

Ennen kaikkea en halua seuraaviin vaaleihin tilannetta, jossa nuivat ehdokkaat kilpailevat toisiaan vastaan kahden puolueen riveissä. Sinänsä minulle on aivan samantekevää, onko heidän puolueensa PS vai JM-K:n firma, kunhan he puhaltavat yhteen hiileen. Pitäisin toivottavana sitä, että PS säilyisi vaikutuskanavana, ja olen tämän asian suhteen optimistisempi kuin eräät, mutta siltä varalta, että se ei säily vaikutuskanavana, pidän JM-K:n hanketta erittäin tärkeänä ja kannatettavana.

Sen sijaan, että minulta tivataan sitoutumista tai selkeää kannanottoa JM-K:n puolueeseen, kehottaisin tiedustelemaan esim. Lohelalta, Niemiseltä, Keroselta, Lahtiselta, Immoselta, Eerolalta, Wonterghemiltä ja muilta nuivilta PS-toimijoilta, ovatko he valmiita vaihtamaan putiikkia. Elleivät kaikki (tai ainakin suurin osa) vaihda leiriä, yksittäisten henkilöiden (kuten minun) ei yksinkertaisesti kannata.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Uuno

Sieltähän se järjen ääni tuli (siis Jussilta).

Kehoittaisin jokaista Perussuomalaisissa vaikuttavaa politiikon alkua miettimään hyvin tarkkaan ennen kuin vaihtaa leiriä toiseen puolueeseen. Puolueet eivät ole niin kuin jääkiekkojoukkueet, joiden välillä voi vaihdella miten haluaa. Kun kerran vaihdat, niin takaisin ei yleensä ole tulemista. Kannattaa siis miettiä hyvin tarkkaan mitkä ovat tämän uuden puolueen menestymisen mahdollisuudet.

Tämä ei ole uhkaus, koska en voi uhkailla millään. En ole Perussuomalaisten jäsen.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

James Hirvisaari

Lienee selvää, että ne, jotka ovat tulleet mukaan politiikkaan ja nimenomaan perussuomalaisiin juuri maahanmuuttokritiikin takia, edellyttävät puolueelta samaa linjaa jatkossakin. Uskollisuus puolueelle riippuu luonnollisesti siitä, voidaanko puolueen linjaan luottaa. Siihen, onko tämä tärkeä teesi vielä jatkossakin voimassa:

"PS VASTUSTAA: hallitsematonta maahanmuuttoa." (Kunnallisvaaliohjelma 2004)

Oami

Muistuttaisin kuitenkin, että eduskuntavaalit käydään vaalipiireittäin. Esimerkiksi Halla-aho ja Mäki-Ketelä eivät syö toistensa kakkuja, vaikka olisivatkin eri puolueiden listoilla.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Maxwell Smart

Quote from: James Hirvisaari on 10.08.2009, 13:04:03
Lienee selvää, että ne, jotka ovat tulleet mukaan politiikkaan ja nimenomaan perussuomalaisiin juuri maahanmuuttokritiikin takia, edellyttävät puolueelta samaa linjaa jatkossakin. Uskollisuus puolueelle riippuu luonnollisesti siitä, voidaanko puolueen linjaan luottaa. Siihen, onko tämä tärkeä teesi vielä jatkossakin voimassa:

Tämä kunnallisvaaliohjelma ei taida enää päteä, ikäväkseni.
Joten aion lähettää Persun puoluetoimistoon irtisanoutumiseni puolueen jäsenyydestä.

So long, Persut, here i come Jyrsijäpuolue. Jos Sika-Kutale ottaa remmiin...

Atte Saarela

Quote from: Maxwell Smart on 10.08.2009, 13:36:25

Tämä kunnallisvaaliohjelma ei taida enää päteä, ikäväkseni.
Joten aion lähettää Persun puoluetoimistoon irtisanoutumiseni puolueen jäsenyydestä.

So long, Persut, here i come Jyrsijäpuolue. Jos Sika-Kutale ottaa remmiin...
Asioiden toteuttaminen ja ratkaisujen löytäminen vaatii propellihattuisuutta mitä Soini ei voi sietää.

Mika

Soinilta on tullut hyvin paljon tuon kanssa ristiriitaisia viestejä, joten olisi toivottavaa, että hän täsmentäisi ajoissa, minkä hevosen selässä vaaleihin aiotaan ratsastaa. Ei tosiaan ole ihme, että moni on jo menettänyt luottamuksensa puolueeseen (= Soiniin) lopullisesti.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

gloaming

Quote from: MikaSoinilta on tullut hyvin paljon tuon kanssa ristiriitaisia viestejä, joten olisi toivottavaa, että hän täsmentäisi ajoissa, minkä hevosen selässä vaaleihin aiotaan ratsastaa.

Vastaan tässä samalla omaan kysymykseeni, mihin ao. linkattu videoklippi ei onnistu vastaamaan.

Quote from: hxv
Quote from: gloamingKoska Soini tai kukaan keskeinen persu on sanonut julkisesti mitään positiivista maahanmuuttokriittisestä liikkeestä?

Vastaus on: Ei mitään hyvää. Koskaan.

Riippumatta siitä, mitä mieltä Soini maahanmuuttopolitiikasta lopulta on, hän tietää, että tässä tilanteessa on vähemmän riskialtista tehdä populistista politiikka mm. lamasta ja EU-jäsenyydestä, jotka eivät ole tulenarkoja ja epäkiitollisia aiheita. Tätä strategista valintaa ei voi sinänsä moittia, näyttää toimivan kannatuksella mitattuna erinomaisesti. Miten valinta toimii maahanmuuttopolitiikan kritiikin kannalta, voi kukin itse päätellä.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

tommi

Quote from: Mika on 10.08.2009, 13:50:42

Soinilta on tullut hyvin paljon tuon kanssa ristiriitaisia viestejä, joten olisi toivottavaa, että hän täsmentäisi ajoissa, minkä hevosen selässä vaaleihin aiotaan ratsastaa. Ei tosiaan ole ihme, että moni on jo menettänyt luottamuksensa puolueeseen (= Soiniin) lopullisesti.

Näin on. Perussuomalaisissa on monia hyviä ja rehellisiä kavereita, mutta puheenjohtajan peeloilut syövät väistämättä luottamusta.
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Harri Eerikäinen

... edellyttävät puolueelta samaa linjaa jatkossakin.

Näytöt ovat jääneet niin pieniksi taitavasta maahanmuuttokriittiseksi puolueeksi profiloitumisesta huolimatta, että olisi ehkä syytä jättää tuo "kin"-pääte pois "jatkossa"-sanasta. Oman ratkaisuni Perussuomalaisista eroamisen suhteen tein tänä keväänä jonkin aikaa asiaa mietittyäni ja J MK:n ajatuksiin ja myöhemmin puolueohjelmaan perehdyttyäni, eikä sen jälkeen ole tarvinnut valintaani kyseenalaistaa.

Mitään eturistiriitaa minun on vaikeaa puolueiden toiminnassa nähdä (kirjoitan ajatuksiani yksityishenkilönä), onhan Perussuomalaiset mahdollisesti tällä hetkellä nuivin olemassaolevista puolueista. Vaikkakin ehkä noussut nykyiseen kokoonsa suurelta osin niiden äänillä, joiden odotuksia ei ole läheskään täysin edes yrittänyt lunastaa.

Maxwell Smart

Quote from: Harri Eerikäinen on 10.08.2009, 14:10:08

Näytöt ovat jääneet niin pieniksi taitavasta maahanmuuttokriittiseksi puolueeksi profiloitumisesta huolimatta, että olisi ehkä syytä jättää tuo "kin"-pääte pois "jatkossa"-sanasta. Oman ratkaisuni Perussuomalaisista eroamisen suhteen tein tänä keväänä jonkin aikaa asiaa mietittyäni ja J MK:n ajatuksiin ja myöhemmin puolueohjelmaan perehdyttyäni, eikä sen jälkeen ole tarvinnut valintaani kyseenalaistaa.

Mitään eturistiriitaa minun on vaikeaa puolueiden toiminnassa nähdä (kirjoitan ajatuksiani yksityishenkilönä), onhan Perussuomalaiset mahdollisesti tällä hetkellä nuivin olemassaolevista puolueista. Vaikkakin ehkä noussut nykyiseen kokoonsa suurelta osin niiden äänillä, joiden odotuksia ei ole läheskään täysin edes yrittänyt lunastaa.

Tätä rataa minunkin ajatukseni ovat kulkeneet, en vain pystynyt välittämään sitä kirjallisesti niin  kuin sinä. :(
Toivon vain, että puolueet kykenevät tekemään yhteistyötä Suomen hyväksi.

Harri Eerikäinen

Quote from: Jussi Halla-aho on 10.08.2009, 12:21:10
Pitäisin toivottavana sitä, että PS säilyisi vaikutuskanavana, ja olen tämän asian suhteen optimistisempi kuin eräät, mutta siltä varalta, että se ei säily vaikutuskanavana, pidän JM-K:n hanketta erittäin tärkeänä ja kannatettavana.

Minä lukeudun niihin skeptisempiin...

Luulen sinun äänestäjiesi äänestävän sinua eikä niinkään puoluetta, joten läpimeno kummaltakin listalta lienee sen kannalta yhtä varmaa tai epävarmaa. Se, kumpi puolue sitten ohjaisi "ylimääräisiä" ääniä sinulle jää minun ennustajankykyjeni ulkopuolelle. Arvaan siis vain puhtaasti, että Perussuomalaisia puolueen (ja Soinin vuoksi) äänestävät eivät lippuunsa piirrä propellipään numeroa.

Sen sijaan ehdokkuus on toisessa vaihtoehdossa varmempi kuin toisessa, sillä on olemassa ympäripyöreitä mukavia juttelevia miehiä, ja sitten on miehiä jotka sanovat mitä aikovat ja sitten tekevät sen.

JM-K

Ottamatta sen enempää kantaa edellä esitettyihin kommentteihin, totean lyhykäisesti seuraavaa:

Ainakin itse olen ehdolla v. 2011 eduskuntavaaleissa. Joutsenen listoilla. Jos sitä ei saada jostain ihmeen syystä kasaan, niin sitten omalla valitsijalistallani. Siihen riittää sata allekirjoitusta. Ne löytyvät jo.

Viime kuukausien aikana saamani palautteen ja yhteydenottojen määrän perusteella rohkenen arvella, että saan enemmän ääniä kuin yhden.

En mitenkään koe kilpailevani täällä Pirkanmaalla kenenkään muun julkinuivan kanssa äänistä, sillä täällä ei ole ketään muuta julkinuivaa kuin minä. Tai onhan tietysti Sepi, mutta hän taitaa olla poissa kuvioista niihin aikoihin.

Vai olenko väärässä? Onko täällä muita julkinuivia, ketkä mahdollisesti ovat v. 2011 vaaleissa ehdolla? Kuka / ketkä?

P.S. Tässä viestissä ei kiihotettu kansanryhmää kohtaan eikä hyökätty persuja vastaan. Kaikki tämänsuuntaiset tulkinnat sijaitsevat vain ja ainoastaan korviesi välissä.

Pekka walden

Quote from: JM-K on 10.08.2009, 16:18:56
Ottamatta sen enempää kantaa edellä esitettyihin kommentteihin, totean lyhykäisesti seuraavaa:

Ainakin itse olen ehdolla v. 2011 eduskuntavaaleissa. Joutsenen listoilla. Jos sitä ei saada jostain ihmeen syystä kasaan, niin sitten omalla valitsijalistallani. Siihen riittää sata allekirjoitusta. Ne löytyvät jo.

Viime kuukausien aikana saamani palautteen ja yhteydenottojen määrän perusteella rohkenen arvella, että saan enemmän ääniä kuin yhden.

En mitenkään koe kilpailevani täällä Pirkanmaalla kenenkään muun julkinuivan kanssa äänistä, sillä täällä ei ole ketään muuta julkinuivaa kuin minä. Tai onhan tietysti Sepi, mutta hän taitaa olla poissa kuvioista niihin aikoihin.

Vai olenko väärässä? Onko täällä muita julkinuivia, ketkä mahdollisesti ovat v. 2011 vaaleissa ehdolla? Kuka / ketkä?

P.S. Tässä viestissä ei kiihotettu kansanryhmää kohtaan eikä hyökätty persuja vastaan. Kaikki tämänsuuntaiset tulkinnat sijaitsevat vain ja ainoastaan korviesi välissä.

Onhan sielä Heikki Luoto hervannasta. Kirjottaa tällekin palstalle.
Menee vaan persuissa hyvä mies hukalle. :D

Ja nuivia tampereella piisaa. Täytyy vaan houkutella ne framille.

Oami

Joka elää, se näkee. Olen periaatteessa kiinnostunut, mutta tiedostan, että eduskuntavaalitouhu on pikkuisen arvokasta. Lisäksi en aio puukottaa nykyistä puoluettani selkään ainakaan ennen ensi vuoden puoluekokousta. Eri asia on tietysti, jos puukkoa tulee sieltäpäin.

Omasta puolestani pidän kuitenkin mielelläni ovia auki eri suuntiin.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

dothefake

Ei voi mitään, mutta minä ainakin kiihotun aina, kun luen
J MK:n viestejä. Melkein tärisen innosta, tulee mielenkiintoiset vaalit.
Kyllä tämä teemamme on varmaan ainoa, jolla on voimaa nostattaa
jopa nukkuvia uurnille ja, jos ei, niikuin J M-K taisi sanoakin, hukkukoot
sitten. Me ainakin voimme sanoa lastenlapsillemme, että yritimme.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

JM-K

Quote from: Pekka walden on 10.08.2009, 16:50:13

Onhan sielä Heikki Luoto hervannasta. Kirjottaa tällekin palstalle.
Menee vaan persuissa hyvä mies hukalle. :D

Ja nuivia tampereella piisaa. Täytyy vaan houkutella ne framille.

Niinpäs onkin, pitää ottaa ao. lause takaisin. Olen Heikin useammankin kerran tavannut, asiallisen tuntuinen sälli.

Ei muuta kuin kaikki nuivat v. 2011 vaaleissa Joutsenen listoille, sinne mahtuu kyllä!

JM-K

Quote from: Oami on 10.08.2009, 16:51:44

Joka elää, se näkee. Olen periaatteessa kiinnostunut, mutta tiedostan, että eduskuntavaalitouhu on pikkuisen arvokasta. Lisäksi en aio puukottaa nykyistä puoluettani selkään ainakaan ennen ensi vuoden puoluekokousta. Eri asia on tietysti, jos puukkoa tulee sieltäpäin.

Omasta puolestani pidän kuitenkin mielelläni ovia auki eri suuntiin.

Tervetuloa messiin, jos vähänkään alkaa siltä tuntua!

JM-K

Tapio ja Dothefake: ette sitten lukeneet sitä kohtaa, missä eritoten ilmoitin, että tästä ei saa kiihottua? Tai vähän epäselvästi se siinä ehkä kyllä luki. Onneksi / toivottavasti sen paremmin te kuin minä emme muodosta mitään kansanryhmää, voisi tulla minullekin vielä syyte noista kiihotushommeleista!

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Tapio Arjo on 10.08.2009, 15:26:17
Quote from: Harri Eerikäinen on 10.08.2009, 14:10:08

Tosia kuin vesiä ovat molempien herrojen ajatukset.

Otamma esimerkin liike-elämästä:

Kaupungissa, olkoon sen nimi vaikka Römpsänperä, on sen verran asukaspohjaa, että siellä pystyy elämään kaksi kalakukkojen myyntikojua. Molemmat saavat, jollei nyt sikamaisesti rahaa, niin kuitenkin sen verran, että se elättää kummankin yrittäjän.

Vapaassa kapitalistisessa yhteiskunnassa yrittäminen on mahdollista. Niinpä Römpsänperän torille ilmaantuu kaksi uutta kalakukkojen myyntikojua.

Mitä tapahtuu?

Kalakukkomarkkinoilla on ylituotantoa ja myynti per koju putoaa. Kauppiaan laskevat vuoronperään hintoja, kunnes tarjoavat kolmea kukkoa yhden hinnalla.

Mitä tapahtuu?

Se, jonka tuotteet maistuvat makoisimmilta eli hinta/laatu –suhde on kohdallaan, jää jäljelle. Siihen vaikuttaa tietysti myös se, että jäljellejäävän logistiikka, pinna ja possa ovat kunnossa. Paineensietokyky eli yrittäjyys on kohdallaan.

Esimerkki on tietysti karrikoitu, koska ainahan voi ilmaantua paikallinen Sampo-pankki, joka ystävyyssuhteen tai jonkin muun syyn takia (ilmaiset kalakukot loppuelämäksi johtajalle) sponsoroi yhden kojun markkinointia. Mutta se on jo toinen juttu.

Mitä tapahtuu puolue-elämässä, kun uusia yrittäjiä ilmaantuu pelikentälle?

Jollei Suomen poliittista elämää olisi vuosikymmenten ajan vesitetty Tupu, Hupu ja Lupu –ketjun puolueilla, jossa tiimellyksessä vallitsee poliittinen korrektius, ei tapahtuisi yhtään mitään. Uuden puolueen olisi tavattoman vaikea saada äänestäjiä.

Suomessa tilanne on parhaillaan toinen. Ihmiset ovat perin tyytymättömiä vallitsevaan tilanteeseen ja ovat sitä mieltä, että puolueet ovat klooneja. Ne eivät noudata kansan tahtoa.

Ihmiset ovat oikeassa.

JOS uudella puolueella on muutaman kohdan selkeä perusohjelma, joka on kansalle mieleen, sen menestyminen on taattu.

Kysyn nyt?

Onko perussuomalaiset sellainen puolue, jolla on toiminnassaan selkeä ohjelma?
Onko JM-K:n perusteilla olevassa puolueessa sellainen ohjelma, joka on selkeä?

Minun on helppo vastata. Perussuomalaisilla ei ole minkäänlaista ohjelmaa lukuun ottamatta ympäripyöreitä korulauseita, joilla voidaan perustella lähes mikä tahansa temppu.

Vastakkain asettelua ei voida 2011 eduskuntavaaleissa välttää. Sekin on päivänselvä asia. JM-K ja kumppanit ovat jo nyt joutuneet ja vaalien tullessa lähemmäs, joutuvat sellaiseen paskasateeseen, ettei määrästä väliä.

"Kottaraisenpönttöön tuijottelevat propelipäät" ovat mietoja ilmaisuja tulevaisuudessa.

Kuitenkin. Mitä virkaa on sellaisella puolueella, jonka politiikka ei vastaa ihmisten huutoihin. Sellainen puolue saa mennä.

Itse veikkaan että persut tulevat varsinkin maaseudulla saamaan valtaisasti kekustalaisia protestiääniä. Masa 69:iin pettyneet äänestävät persuja se on 100% varmaa.
Uuden puolueen paikka on kaupungeissa ja hieman isomilla paikkakunnilla. Uskoisin että jopa yli 10 % äänisaalis on mahdollinen jos koko hommaa ei jätetä pelkästään netin varaan. Uskoisin että  suurin haaste olisi saada niitä tahoja äänestämään uutta puoluetta joille homma ja netti ei ole kauhean tuttuja. Mielestäni pitäisi jo hyvin pian järjestää aivoriihi siitä mitenkä saisimme varttuneempaa väestöä (50-70 vuotiaat) puoluueen toimintaan ja jäseniksi mukaan. Jos haluamme saada jotakin aikaiseksi niin puoluetta pitäisi tehdä tunnetuksi netin ulkopuolella.

Sivusta seuraaja

QuoteNäytöt ovat jääneet niin pieniksi taitavasta maahanmuuttokriittiseksi puolueeksi profiloitumisesta huolimatta

Voiko ne paljon suuremmiksi muodostua vielä viiden kansanedustajan voimin?

Vuoden 2011 eduskuntavaaleihin mennessä ehtii tapahtua vielä paljon monellakin rintamalla. Ainakin tällä hetkellä entisestäänkin paisuva vaalirahoituskakku tulee lisäämään Perussuomalaisten kannatusta.

Mika

Quote from: Sivusta seuraaja on 10.08.2009, 21:37:01
QuoteNäytöt ovat jääneet niin pieniksi taitavasta maahanmuuttokriittiseksi puolueeksi profiloitumisesta huolimatta

Voiko ne paljon suuremmiksi muodostua vielä viiden kansanedustajan voimin?

Eipä ne viisi edustajaa ole ainakaan suutaan saaneet julkisuudessa auki, vaikka turvapaikanhakijoita tulvii ovista ja ikkunoista. Tällaisena aikana, kun mamuihin riittää rahaa, mutta vanhustenhuollosta ja vähän joka puolelta muualta ollaan leikkaamassa määrärahoja, olisi tärkeätä, että politiikassa olisi, joka uskaltaisi näkyvästi kyseenalaistaa tällaisen menon. Persuista ei siihen näytä olevan.

Muutamalla oikein asetetulla kysymyksellä voisi saada aikaan melkoisen mielipiteenmuutoksen. Kuinkahan moni suomalainen mahtaa ihan oikeasti tajuta, että Suomi ottaa lainaa mm. voidakseen lahjoittaa rahaa kehitysapuun, ja sillä kehitysapuun lahjoitetulla rahamäärällä voitaisiin kertaheitolla ratkaista esim. vanhustenhuollon ongelmat kotimaassa?
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"