News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Perussuomalaiset vai uusi puolue?

Started by Atte Saarela, 11.01.2009, 16:13:18

Previous topic - Next topic

Goman

Näitä on varmaan moni muukin miettinyt:
- kuinka netin ympärille rakentuva puolue päättää kannastaan johonkin kysymykseen X ?  Huutoäänestyksellä , nettiäänestyksellä , sähköpostilla ?
- kuinka neuvottelut tapahtuvat ? niitäkin tulee pystyä käymään.  skypellä ?
- lopulta kuitenkin on jonkun tietyn henkilön oltava valtuutettu tekemään päätöksiä,  esittämään kannanottoja , neuvottelemaan.

Netti sinänsä tavoittaa valtavan määrän ihmisiä, myös samoin ajattelevia. Kunhan vaan se oikea kanava , ja tapa toimia löytyisi.

ElinaElina

Onko kaikki tajunneet, että suuri osa ajasta menee konttoritöihin toimistossa ja se tehdään ilmaiseksi. Ei uusi puolue ole jatkuvaa rummunpäristystä. Eikä itseisarvo.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Jaska Pankkaaja

Quote from: ElinaElina on 12.04.2009, 16:10:00
Onko kaikki tajunneet, että suuri osa ajasta menee konttoritöihin toimistossa ja se tehdään ilmaiseksi. Ei uusi puolue ole jatkuvaa rummunpäristystä. Eikä itseisarvo.
Helpointa ja toimivinta olisi hyödyntää jo olemassa olevaa puoluetta. Jos alkuvaiheessa johonkin puolueeseen liittyisi vaikkapa 500 henkilöä joilla olisi joitain yhteisiä näkemyksiä, heijastuisi tämä aikas väistämättä ko. puolueen politiikkaan.

Muutamien henkilöiden mielestä viisainta on uhota omasta puolueesta, vaikkei itse saa edes kerättyä muutamaa kannattajakorttia, ja nimitellä sitten päälle vielä muita pölvästeiksi. No tuleehan sitä joskus itsekin joitain nimiteltyä, mutta ne ovat aina tosi vihollisia  :)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Marko

Oman puolueen perustaminen on mieltä kutkuttava hanke enkä epäile, etteikö 5000 nimeä saataisi kasaan, mutta onko se järkevää tällä hetkellä?

Hommaan kerääntyy ihmisiä läpi koko puoluekentän. Meillä on vain yksi asia, josta kaikki ovat suunnilleen samaa mieltä; sellaisen maahanmuuton rajoittaminen, joka on Suomelle vahingollista.
Mamu-kysymystä lukuun ottamatta arvomaailmoillamme on varmasti suuri hajonta.

Puolueen pitäisi pystyä tarjoamaan äänestäjälle kokonainen arvomaailma. Yhden asian puolue tuskin olisi poliittisesti vakavasti otettava. Toisaalta, jos asetamme mamu-asian lisäksi muita arvoja, karsiutuu kannattajakuntamme merkittävästi.

Huomionarvoista on myös puolueen vaatima korkea organisoitumisaste. Melko iso harppaus keskustelufoorumin käyttäjäkunnalle.

Valmiiden rakenteiden hyödyntäminen on aina helpompaa kuin alkaa itse rakentamaan perustuksista asti. Sopii toivoa, että saisimme PerSut taaksemme eduskuntavaaleihin.

Mielestäni toimivinta on nyt suunnitella askeleemme foorumilta käsin, toteuttaa niitä organisoituina paikallisjärjestöinä ja yksilöinä sekä antaa kaikki tukemme Hommaa^^^ nostaville tahoille.

hxv

Quote from: Marko on 12.04.2009, 20:42:20

Valmiiden rakenteiden hyödyntäminen on aina helpompaa kuin alkaa itse rakentamaan perustuksista asti. Sopii toivoa, että saisimme PerSut taaksemme eduskuntavaaleihin.

Menis vähän PerSuksien nuolennaksi, uutta puoluetta vaan rohkeasti kasaan 8)

Timo Hellman

Quote from: hxv on 12.04.2009, 20:48:16

Pirstoutuminen eri puolueisiin on samaa katastrofikehitystä mihin tämän maan kansallismieliset ovat haksahtaneet yhä uudestaan.

Järki käteen ja pää jäihin. Homma-puolueella ei ole mitään mahdollisuuksia.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Ernst

Quote from: Timo Hellman on 12.04.2009, 20:51:54

Pirstoutuminen eri puolueisiin on samaa katastrofikehitystä mihin tämän maan kansallismieliset ovat haksahtaneet yhä uudestaan.

Perustele! Se, mikä ei nyt näytä mahdolliselta, on tekemällä saavutettavissa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Hippo

Pidän minäkin puoluepuheita vähän epärealistisina. Tosiasia kuitenkin on, että Timo Soini on meidät lintuharrastajat nyt kieltänyt ja siten olemma "tuuliajolla".

Timo Hellman

Quote from: M on 12.04.2009, 20:54:40

Perustele! Se, mikä ei nyt näytä mahdolliselta, on tekemällä saavutettavissa.

Homma r.p:llä ei ole käytännössä sen kummempia raameja kuin Kuisman Suomi-Isänmaalla oli. Sinivalkoisetkin ratsastavat täysin Olavi Mäenpään varassa ja vain yhdessä kaupungissa.
En usko että Hommalla olisi tarjota mitään veretseisauttavaa ylläriä tai mitään, mitä ei olisi jo sanottu.
Tällä foorumilla kirjoittelu ja rohkaisevien eläköiden saaminen samanmielisestä sonnikuorosta saattaa luoda illuusion että tässä jotenkin oltaisiin Kansan puolella ja Kansan enemmistö olisi hommalaisten puolella. Se nyt kuitenkin on viime kädessä illuusio jonka perusteella lyödään nyrkki siihen-ihteensä jos jotain puoluetta lähdetään rakentamaan.

En tiedä mitä sanoa. Alkaa ahdistaa tällainen klikkiytyminen. Itse tulin vain kirjoittelemaan asiallisia ja vähemmän asiallisia ihan kuin normaalille foorumille ikään. Ja nyt täällä aletaan leikkiä antaumuksella jotain isojen poikien puumajakerhoja.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

terrakotta

Olen sitä mieltä, että mahdollisesti perustettavalla puolueella tulisi olla vain muutama yhteinen periaate. Esimerkiksi Suomen kannalta järkevä maahanmuutto, sananvapaus ja suoran demokratian ajaminen. Joka tapauksessa ei ole mitään järkeä rakentaa uudelle puolueelle niin tiukkoja sääntöjä vaikkapa talouspolitiikan suhteen, että se karkottaisi osan hommalaisista pois. Puolueen päätarkoitus kai kuitenkin olisi antaa maahanmuuttokriittisille vaikutuskanava.

Mitä nimeen tulee, minusta poliittisille puolueelle on aika vaikea keksiä nimeä, koska ne kuulostavat niin helposti naurettavilta ja väkinäisiltä. Siksi kannatan nimeä, joka poikkeaa perinteisestä kaavasta nimetä puolueita. Siinä mielessä täällä jo mainittu Homma olisi hyvä. Tosin en tiedä miten se aukeaa Homman ulkopuolisille ihmisille ja olisiko parempi, että tästä paikasta ei tulisi nimensä puolesta tietyn poliittisen ryhmittymän foorumi. Tämä siitäkin huolimatta, että täällä lähes kaikki kannattaisivat sitä ainutta puoluetta, joka tarjoaa vaikutuskanavan. Olisi kuitenkin kiva, jos tämä paikka säilyisi edelleen kotoisena myös niille, jotka eivät uuden puolueen perustamista kannata.

Timo Hellman

Quote from: terrakotta on 12.04.2009, 21:05:22
Olisi kuitenkin kiva, jos tämä paikka säilyisi edelleen kotoisena myös niille, jotka eivät uuden puolueen perustamista kannata.

Olisihan se kiva jos kuu olisi homejuustoa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Persujen kanssa hommasta ei tule mitään. Homma puolue olisi hyvä nimi. Hommasta kannattaisi lähteä tekemään 2010-Lukujen vihreää liikettä vastaava sakki. Homman tärkein tehtävä on pitää meteliä ja tuoda maahanmuuttoasiat kansan tietoisuuteen.
Ensi eduskuntavaaleihin yksi tai kaksi läpimenoa ja noin 5% äänistä olisi hyvä tavoite. seuraaviin vaaleihin tavoite voisi olla 10% ja homman hoitaminen loppuun elikkä euroopan tiukin maahanmuuttolaki.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Timo Hellman on 12.04.2009, 21:02:49

Homma r.p:llä ei ole käytännössä sen kummempia raameja kuin Kuisman Suomi-Isänmaalla oli. Sinivalkoisetkin ratsastavat täysin Olavi Mäenpään varassa ja vain yhdessä kaupungissa.
En usko että Hommalla olisi tarjota mitään veretseisauttavaa ylläriä tai mitään, mitä ei olisi jo sanottu.

Tällä foorumilla kirjoittelu ja rohkaisevien eläköiden saaminen samanmielisestä sonnikuorosta saattaa luoda illuusion että tässä jotenkin oltaisiin Kansan puolella ja Kansan enemmistö olisi hommalaisten puolella. Se nyt kuitenkin on viime kädessä illuusio jonka perusteella lyödään nyrkki siihen-ihteensä jos jotain puoluetta lähdetään rakentamaan.

Olen samaa mieltä.

Rehellisyyden nimissä pitää taas todeta, että jos esimerkiksi minä en (mitä suurimmalla todennäköisyydellä) äänestäisi marginaalipuoluetta, niin miten joku normivirtanen saataisiin tekemään se?

---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

maahanmuuttaja

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 12.04.2009, 21:17:25
Homma puolue olisi hyvä nimi.

Salli mun nauraa. Homma olisi ehkä hyvä nimi mopopoikien askartelukerholle. Tällaisen kansanliikkeen, taikka yhdistyksen nimenä se on ihan ok.

Edistyspuolue voisi periaatteessa olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Aiheeseen liittyen, paras vaihtoehto olisi tietysti persujen kaappaus sisältäpäin. Jotenkin minusta tuntuu nyt siltä, ettemme enää koskaan kuule Soinin sanovan, että rikolliset maahanmuuttajat pitää voida karkoittaa.

Vaikka tämä tilanne mihin Soini ajoi puolueensa hajottaakin persuja, hajoileva puolue on parempi kuin Soinin-apupojat ry, jota hän käyttää omien etujen ajamiseen.

Soini paljasti todellisen luonteensa ja osan korteistaan. Olen täysin varma, että persujen puolueessa on paljon niitä, joille hallitsemattoman maahanmuuton lopettaminen on tärkeämpää kuin Soinin ministeripaikka seuraavalla hallituskaudella.

escobar

Quote from: Del on 13.04.2009, 07:54:09
Uusi puolue tarkoittaa käytännössä sitä että taistelu mokuttajia vastaan on hävitty. Ennen kuin uusi tyhjistä potkaistu puolue voi parhaimmissakaan ennusteissa olla vaikuttavassa asemassa kuluu ainakin 15-20 vuotta. Ja se on kyllä aivan liian pitkä aika.

Uusi puolue voi olla ihan ok kunhan sen lähtökohdat ymmärretään ja selvitetään mihin toiminnalla pyritään. 20 vuoden päästäkin on tietysti elämää ja politiikkaa, mutta pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa saatika kansallisvaltiota täällä ei enää ole. Niiden pelastamiseksi ei siis puolueita kannata perustella.
Me on hävitty tää peli?. "Vanha" puolue tarkoittaa myös, että taistelu on hävitty. Meniks hollannissakin 15-20 vuotta?
Zort!

Ernst

Quote from: escobar on 13.04.2009, 08:33:55

Me on hävitty tää peli?. "Vanha" puolue tarkoittaa myös, että taistelu on hävitty. Meniks hollannissakin 15-20 vuotta?

Alkaa taas vaihteeksi olla pessimismiä ilmassa. Tottahan se on, että kehitysmaiden väestönsiirto-operaatio on tilapäisesti vauhdittunut ja mokutuspropaganda kovaa, mutta viitakon pimeydessä me voimistumme koko ajan...

terrakotta

Quote from: Timo Hellman on 12.04.2009, 21:12:02
Olisi kuitenkin kiva, jos tämä paikka säilyisi edelleen kotoisena myös niille, jotka eivät uuden puolueen perustamista kannata.

Olet siis sitä mieltä, että jos osa hommalaisista perustaa uuden puolueen, tämä foorumi ei voi säilyä kotoisena paikkana niille hommalaisille, jotka eivät puolueen perustamista kannata? Siis siitä huolimatta, vaikka puolueen nimi ei mitenkään viittaisi tähän foorumiin. Miksi?

Quote from: NuivaMikko on 13.04.2009, 05:16:33
Itse äänestän Halla-ahoa eurovaaleissa,mutta en kannata uutta puoluetta.
Helpompi ja hedelmällisempi on tukea jo persuissa olevia nuivia jäseniä.

Joo olisihan se helpompaa ja hedelmällisempää JOS nämä maahanmuuttokriittiset päästettäisiin ehdolle senkin jälkeen kun he ovat saavuttaneet tietyn kuuluisuusasteen. Persujen viimeaikaiset toimet eivät ole kovin rohkaisevia.

Ernst

Quote from: terrakotta on 13.04.2009, 08:47:01
Quote from: Timo Hellman on 12.04.2009, 21:12:02

Olet siis sitä mieltä, että jos osa hommalaisista perustaa uuden puolueen, tämä foorumi ei voi säilyä kotoisena paikkana niille hommalaisille, jotka eivät puolueen perustamista kannata? Siis siitä huolimatta, vaikka puolueen nimi ei mitenkään viittaisi tähän foorumiin. Miksi?

Quote from: NuivaMikko on 13.04.2009, 05:16:33
Itse äänestän Halla-ahoa eurovaaleissa,mutta en kannata uutta puoluetta.
Helpompi ja hedelmällisempi on tukea jo persuissa olevia nuivia jäseniä.

Joo olisihan se helpompaa ja hedelmällisempää JOS nämä maahanmuuttokriittiset päästettäisiin ehdolle senkin jälkeen kun he ovat saavuttaneet tietyn kuuluisuusasteen. Persujen viimeaikaiset toimet eivät ole kovin rohkaisevia.

Niin, Freddy ja Sampo kelpaavat ääniä haalimaan ilman todellista läpimenon mahdollisuutta, mutta Soini pelästyi Halla-ahon läpimenomahdollisuutta. Timo osaa laskea: jos kunnallisvaaleissa saa Helsingissä PS-ääniharavan paikan, valtakunnallisissa vaaleissa voisi Halla-aho saada niin paljon ääniä, että puolueessa pitäisi antaa hänelle lisää tilaa ja näkyvyyttä - ja sitähän Soini ei siedä, kun on niin näkyvän hahmon asemaan itse tottunut ja pieniseluinen mies.

JM-K

Onko joku tutustunut niin hyvin persujen sääntöihin, että osaa arvioida, voiko ko. puoluetta ylipäätään edes kaapata?

Ottaen huomioon puolueessa harjoitettavan kähminnän määrän ja takinkääntelyn ennätysvauhdin veikkaan, että puolueen säännöt estävät esim. Timo Soinin sivuuttamisen.

Eli säännöistä löytynee se kuuluisa pienellä painettu kohta, jossa lukee "rivijäseneksi, äänestäjäksi ja maksajaksi ilman mitään todellista vaikutusvaltaa kelpaat, mutta paremmat paikat on jo jaettu".

Kuka ilmottautuu ottamaan tästä selvää?

Itse olen jo useampaankin kertaan ilmoittanut, että jos Halla-aho ei jostain mystisestä syystä olisikaan nyt eu-vaaleissa ehdolla, niin minun ääneni saa Sari Essayah. Missään tapauksessa en äänestä perussuomalaisia niin kauan, kuin touhu on samaa kähmintää kuin muillakin puolueilla.

Myös sukulaisille, ystäville, tuttaville ja muille kysyjille olen suositellut Essayahia.

Missään tapauksessa en pidä järkevänä äänestää persujen kakkosmiehiä ja -naisia, sillä se nimenomaan on Soinin tavoitekin: kerätä suuri äänipotti sellaisten henkilöiden avulla, joilla ei kuitenkaan ole mitään mahkuja päästä läpi. Silkkaa hyväksikäyttöä siis tämäkin.

Toinen syy olla äänestämättä kakkosmiehiä ja -naisia on se, että mikäli heitä äänestämme, osoitamme Soinille, että hän saa puuhata ihan mitä vaan ilman, että kannattajakunta reagoi. Tätä iloa hänelle tuskin kannattaa tarjota.

Puolueesta: jos Hommasta syntyy uusi puolue, niin en pidä mitenkään epärealistisena saada uuden puolueen listoilta läpi muutamaa edustajaa seuraavissa eduskuntavaaleissa 2011.

Sanokaa minun sanoneeni, että kuluvan vuoden lopussa tämä maa ja sen kansalaiset ovat kaulaansa myöten keltaisessa nesteessä romahtaneen talouden ja tuhansien turvapaikanhakijoiden kanssa. Silloin on meidän aikamme. Kannatan nimeä Edistyspuolue. Tuolla nimellä on menestyksekäs kaiku. Monessakin mielessä.

Goman

Miksi minä hengailen tällä foorumilla , miksi Sinä hengailet tällä foorumilla ?
Johtuisiko ehkä siitä, että täällä esitetään sellaisia mielipiteitä, joita mikään nykyinen puolue tai yhdistys tai kerho ei juuri katso soveliaaksi esittää.

Itse ainakin kaipailen puoluetta, kerhoa, liittoa , joka haluaa ja uskaltaa lähteä puolustamaan sananvapautta, suomalaista elämänmuotoa, yksilövapauksia, ja markkinatalousjärjestelmää. Sekä vastustaa liian löysää vääriin perusteisiin tukeutuvaa maahanmuuoa.Tervettä itsekkyyttä maahanmuuttoon tarvitaan ja pikaisesti.

Toistaiseksi olen äänestänyt pääasiassa Kokoomusta, mutta nyt on alkanut enenevässä määrin ottaa päähän Kokoomuksen mitäänsanomaton linja. Kun yrittää miellyttää kaikkia , niin ei lopulta miellytä ketään.

Siksi seuraan mielenkiinnolla, josko HOMMAN pohjalta käynnistyisi jotain uutta, jotain jolla on merkitystä. Ehkäpä jopa uusi puolue, joka ottaa kantaa tärkeisiin kysymyksiin. Uskon, että sosiaalinen tilaus tälle uudelle, mitä se sitten onkaan, on kasvava. Ja jonain päivänä se uusi sieni sitten pinnalle putkahtaa.
Näinhän se on käynyt muuallakin.

Ja, Edistyspuolue ON hyvä nimi uudelle voimalle.

ämpee

Quote from: JM-K on 13.04.2009, 10:51:35
Onko joku tutustunut niin hyvin persujen sääntöihin, että osaa arvioida, voiko ko. puoluetta ylipäätään edes kaapata?

Hemmon US-plogissa asia tulee esille:
" Puoluehallituksen hyväksymät jäsenet ovat puoleen jäseniä. Perusjärjestön jäsenet (ROI) ovat EI JÄSENIÄ. Keskushallinnon hyväksymillä jäsenillä on oikeus osallistua puoluekokoukseen ja käyttää puhe sekä äänivaltaa."

Eli käytännössä puoluehallitus valitsee itse itsensä, antamalla äänioikeuden vain niille jotka se itse hyväksyy. Tuollaista apparaattia ei kaapata.

QuoteKannatan nimeä Edistyspuolue. Tuolla nimellä on menestyksekäs kaiku. Monessakin mielessä.

Kannatetaan täältä myös, kuten Mestari on itse sanonut, "yleensä jo järjestön nimestä näkee mitä asiaa se ei ainakaan aja", eli tässä tapauksessa "edistystä" ei ajeta, vaan pidetään kiinni niistä asioista joiden on havaittu ennenkin toimivan, ja estetään maallemme haitallinen "edistys".
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

JM-K

Quote from: ämpee on 13.04.2009, 11:41:22

Hemmon US-plogissa asia tulee esille:
" Puoluehallituksen hyväksymät jäsenet ovat puoleen jäseniä. Perusjärjestön jäsenet (ROI) ovat EI JÄSENIÄ. Keskushallinnon hyväksymillä jäsenillä on oikeus osallistua puoluekokoukseen ja käyttää puhe sekä äänivaltaa."

Eli käytännössä puoluehallitus valitsee itse itsensä, antamalla äänioikeuden vain niille jotka se itse hyväksyy. Tuollaista apparaattia ei kaapata.

Jotenkin en yllättänyt tästä tiedosta yhtään. Miksenköhän?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Meidän pitäisi ottaa mallia Suomen ainoasta vastaavasta liikkeestä elikkä vihteistä.
Vihreiden pääteema on luonnonsuojelu (ja hörhöily siinä sivussa) Nimi on selkeä ja neutraali. Miettikääs vielä millaisesta hörhölaumasta on saatu toimiva puolue. Homma rp.n saaminen eduskuntaan on tämän rinnalla vaatimaton tehtävä.
Tulee nimeksi mikä hyvänsä niin nimen tulisi olla neutraali, ja se ei saisi viitatata äärioikeistoon tai vasemmistoon.
Edistyspuolueesta  kansallinen sitä kanseallinen tätä ainakin vanhempi väestö saa mieliyhtymiä IKL:ään ja Lapuanliikkeeseen, ja menetämme heti äänestäjiä. Kaikki mikä viittaa kommareihin ja vasemmistoon on pahasta.

Nimeksi sopisi Ruotsidemokraattien tapaan Suomidemokraatit tai Homma rp. Organisaatiossa ja puolueohjelmassa voisimme ottaa vihreistä mallia, suillä lailla että poliittiset mielipiteet olisi päinvastaiset.

Vasarahammer

Jos tulostaa tältä sivulta pdf-lomakkeen, täyttää sen ja postittaa Perussuomalaisten puoluetoimiston, jäsenyys menee ilmeisesti puoluehallituksen hyväksyttäväksi.

Puolueen paikallisjärjestöjen jäsenillä ei ole äänioikeutta puoluekokouksessa. Sitä Hemmo kai tarkoittaa.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Kullervo Kalervonpoika

Alan hiljalleen (vanhana vastarannankiiskenä ;) )päätyä siihen tulokseen, että jos Jussi ei asetu ehdokkaakaksi (ja mielestäni hänen ei kannata tässä tilanteessa edes asettua), niin minä taidan äänestää kuitenkin Soinia.

Miksi näin?

No varmaan samasta syystä kuin äänestin Paavo Väyrystä aikoinaan - päästäkseni äijästä eroon kotimaanpolitiikassa ja lähettääkseni hänet tarpeeksi kauas sotkemasta Suomen asioita.

Paavo kasvoi korkoa Brysselissä ja hänestä tuli varsin selkeä ja nuiva tuolla reissulla. Timosta en usko samaa, mutta onpahan kuitenkin yksin plokinsa ja akentansa kanssa Euroopassa....

---
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---

Vasarahammer

Edistyspuolue on edesmenneen Liberaalisen Kansanpuolueen vanha nimi.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

ämpee

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 13.04.2009, 13:00:46
Alan hiljalleen (vanhana vastarannankiiskenä ;) )päätyä siihen tulokseen, että jos Jussi ei asetu ehdokkaakaksi (ja mielestäni hänen ei kannata tässä tilanteessa edes asettua), niin minä taidan äänestää kuitenkin Soinia.

Tuollaisessa protestissa on niin vahvaa myötäjuoksun makua, etten taida seurata esimerkkiäsi missään tilanteessa.

Mielestäni Jussin pitää asettua ehdokkaaksi, näin saadaan Homman^^^ kannatuksen mittaus toimitettua koko maan kattavasti.
Moni jättää kannatuskortin täyttämättä, pelkästä nyky"demokratian" pelosta, mutta ruksaa äänestyskopin suojassa mieleisensä numeron.

Takinkäännön "mestari" on jo todistanut luotettavuutensa, joten puheet paikasta eduskuntavaaleissa sopii unohtaa, johan tämä näytelmä jo nähtiin, ja uusintaa en kyllä halua nähdä.

Persuillekin tekee pelkästään hyvää tämä "tilinteon hetki", jossain vaiheessa se kuitenkin tulee väistämättä eteen, ja mitä aikaisemmin sen parempi.

Suomalaisen politiikan puoluekenttä kaipaa perusteellista tuuletusta, ja meillä on kaksi vuotta aikaa valmistella sitä, kukaan ei tule tekemään sitä puolestamme, ja "mitä aikaisemmin sen parempi".
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: ämpee on 13.04.2009, 13:15:57
Tuollaisessa protestissa on niin vahvaa myötäjuoksun makua, etten taida seurata esimerkkiäsi missään tilanteessa.

Unohdin lisätä [sarkasmi]-merkit.

Mielestäni Jussin pitää asettua ehdokkaaksi, näin saadaan Homman^^^ kannatuksen mittaus toimitettua koko maan kattavasti.
Moni jättää kannatuskortin täyttämättä, pelkästä nyky"demokratian" pelosta, mutta ruksaa äänestyskopin suojassa mieleisensä numeron.

Vakavasti ottaen:
1. Minun mielestäni Jussin ei kannata asettua ehdokkaaksi tässä tilanteessa.
2. Minusta on järjetöntä tehdä tässä vaiheessa mitään Homman^^^ kannatuksen mittausta koko maan kattavasti.

Minusta railakkaankin sananvaihdon keskellä kannattaa säilyttää kuitenkin (ainakin oma) suhteellisuudentaju.

---
---
---

IDA

Quote from: Vasarahammer on 13.04.2009, 13:00:04
Jos tulostaa tältä sivulta pdf-lomakkeen, täyttää sen ja postittaa Perussuomalaisten puoluetoimiston, jäsenyys menee ilmeisesti puoluehallituksen hyväksyttäväksi.

Puolueen paikallisjärjestöjen jäsenillä ei ole äänioikeutta puoluekokouksessa. Sitä Hemmo kai tarkoittaa.

Näin olen itsekin käsittänyt. On siis tavallaan oma valinta liittyykö puolueeseen vai paikallisjärjestöön vai molempiin.

Marko

Itse olen jo useampaankin kertaan ilmoittanut, että jos Halla-aho ei jostain mystisestä syystä olisikaan nyt eu-vaaleissa ehdolla, niin minun ääneni saa Sari Essayah. Missään tapauksessa en äänestä perussuomalaisia niin kauan, kuin touhu on samaa kähmintää kuin muillakin puolueilla.

Myös sukulaisille, ystäville, tuttaville ja muille kysyjille olen suositellut Essayahia.

Missään tapauksessa en pidä järkevänä äänestää persujen kakkosmiehiä ja -naisia, sillä se nimenomaan on Soinin tavoitekin: kerätä suuri äänipotti sellaisten henkilöiden avulla, joilla ei kuitenkaan ole mitään mahkuja päästä läpi. Silkkaa hyväksikäyttöä siis tämäkin.

Voisitko kertoa jotain perusteluja Essayahin kannattamisen puolesta? En tunne hänen ajatuksiaan hyvin, mutta pikaisella googletuksella ei löytänyt viitteitä maahanmuuttokriittisyydestä.  ???  KD:n tavoitteet eivät kuitenkaan lähtökohtaisesti tue sitä.

Ja eikös vaaliliiton myötä ääni KD:lle ole myös välillisesti ääni PerSuille? Vai oliko tässä tarkoitus saada Essayah läpi Soinin kustannuksella?