News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Perussuomalaiset vai uusi puolue?

Started by Atte Saarela, 11.01.2009, 16:13:18

Previous topic - Next topic

JM-K

Quote from: Marko on 13.04.2009, 13:58:34
Quote from: JM-K on 13.04.2009, 10:51:35
Itse olen jo useampaankin kertaan ilmoittanut, että jos Halla-aho ei jostain mystisestä syystä olisikaan nyt eu-vaaleissa ehdolla, niin minun ääneni saa Sari Essayah. Missään tapauksessa en äänestä perussuomalaisia niin kauan, kuin touhu on samaa kähmintää kuin muillakin puolueilla.

Myös sukulaisille, ystäville, tuttaville ja muille kysyjille olen suositellut Essayahia.

Missään tapauksessa en pidä järkevänä äänestää persujen kakkosmiehiä ja -naisia, sillä se nimenomaan on Soinin tavoitekin: kerätä suuri äänipotti sellaisten henkilöiden avulla, joilla ei kuitenkaan ole mitään mahkuja päästä läpi. Silkkaa hyväksikäyttöä siis tämäkin.

Voisitko kertoa jotain perusteluja Essayahin kannattamisen puolesta? En tunne hänen ajatuksiaan hyvin, mutta pikaisella googletuksella ei löytänyt viitteitä maahanmuuttokriittisyydestä.  ???  KD:n tavoitteet eivät kuitenkaan lähtökohtaisesti tue sitä.

Ja eikös vaaliliiton myötä ääni KD:lle ole myös välillisesti ääni PerSuille? Vai oliko tässä tarkoitus saada Essayah läpi Soinin kustannuksella?

Perusteluni Essayahin äänestämiselle liittyvät erääseen henkilökohtaiseen kirjeenvaihtoon, jonka olen hänen kanssaan käynyt. Erittäin asiallisia ja hyvin perusteltuja näkökulmia Sarilla. Eivät niinkään liittyneen maahanmuuttokritiikkiin vaan nykypolitiikan muihin outoihin pikku kiemuroihin.

reino

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 13.04.2009, 13:31:40
Vakavasti ottaen:
1. Minun mielestäni Jussin ei kannata asettua ehdokkaaksi tässä tilanteessa.
2. Minusta on järjetöntä tehdä tässä vaiheessa mitään Homman^^^ kannatuksen mittausta koko maan kattavasti.

Minusta railakkaankin sananvaihdon keskellä kannattaa säilyttää kuitenkin (ainakin oma) suhteellisuudentaju.

Minun mielestäni kyseessä ei varsinaisesti ole Homman^^^ kannatuksen mittaus tai edes Jussin kannatuksen mittaus, vaan eurovaalit ovat ainutlaatuinen tilaisuus tietoisuuden levittämiseen juuri sopivassa ajoin ennen eduskuntavaaleja.

Suhteellisuudentajuttomuutta olisi kuvitella, että kyllä tämä tästä hoituu vaikkei mitään tehtäisikään ja jättää tämä eurovaalien tarjoama masinointimahdollisuus käyttämättä.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: reino on 13.04.2009, 14:03:54
Minun mielestäni kyseessä ei varsinaisesti ole Homman^^^ kannatuksen mittaus tai edes Jussin kannatuksen mittaus, vaan eurovaalit ovat ainutlaatuinen tilaisuus tietoisuuden levittämiseen juuri sopivassa ajoin ennen eduskuntavaaleja.

Suhteellisuudentajuttomuutta olisi kuvitella, että kyllä tämä tästä hoituu vaikkei mitään tehtäisikään ja jättää tämä eurovaalien tarjoama masinointimahdollisuus käyttämättä.

Tässä asiassa olen - kaikella ystävyydellä ja täysin rakentavasti -  eri mieltä kanssasi. Vauhti on toki ollut kova, mutta kovassakin vauhdissa kannattaa varoa vauhtisokeutta.

Summa summarum:

1. Jussilla on tärkeämpää tekemistä kotimaassa kuin Brysselissä. Tässä vaiheessa kannattaa aivan tosissaan miettiä sitä sitä, mikä Jussin funktio olisi todellisuudessa Brysselissä? Olen ilmoittanut äänestäväni Jussia, jos Jussi on ehdokkaana, mutta en pidä tässä valossa ehdokkuutta kovinkaan ensiarvoisena poliittisen toimena yhteisessä rintamassamme.

2. Soinin operaatio liittyy (mahdollisesti) jollain vielä julkisesti määrittymättömällä tavalla Soinin hallitustiehen ja siitä verirahana maksettavaan maahanmuuttokriittisyyden hiljentämiseen.

3. Pahin mielessäni kaivava pelko liittyy siihen, että (etenkin Soinin temppujen jälkeen) nämä eurovaalit saattavat olla ainutlaatuinen itsensä marginalisoimiseen johtava (suurempien puolueiden ohjaama) kehityspolku ja tie päätymiseen samaan sarjaan esimerkiksi erään turkulaisen kunnallispolitiikon kanssa.

Kämyillä (kuten Timo Hellman jo totesi) on käsittämätön kyky sössiä yhteinäisyys ja Homma aina hieman ennen kriittistä hetkeä.

Toivoisin malttia ja harkintaa - suomalainen sananlasku sanoo, ettei hätäilemällä tule kuin kusipäisiä kakaroita.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Hippo

Quote from: NuivaMikko on 13.04.2009, 05:16:33
Itse äänestän Halla-ahoa eurovaaleissa,mutta en kannata uutta puoluetta.

Minäkin äänestän Halla-ahoa oli mies minkä tahansa puolueen listalla. Tilanne on niin kinkkinen, että äänestäisin ensimmäistä kertaa elämässäni jopa Kokoomusta. Voin taata, että tuo olisi minun kohdaltani iso loikka.

QuoteHelpompi ja hedelmällisempi on tukea jo persuissa olevia nuivia jäseniä.

Arvelisin yhtä hedelmälliseksi kuin esimerkiksi Kari Rajamäen tukeminen.
Soini on jo ostettu.

JM-K

Quote from: kmruuska on 13.04.2009, 14:20:24
Quote from: JM-K on 13.04.2009, 14:02:25
Quote from: Marko on 13.04.2009, 13:58:34
Voisitko kertoa jotain perusteluja Essayahin kannattamisen puolesta? En tunne hänen ajatuksiaan hyvin, mutta pikaisella googletuksella ei löytänyt viitteitä maahanmuuttokriittisyydestä.  ???  KD:n tavoitteet eivät kuitenkaan lähtökohtaisesti tue sitä.

Ja eikös vaaliliiton myötä ääni KD:lle ole myös välillisesti ääni PerSuille? Vai oliko tässä tarkoitus saada Essayah läpi Soinin kustannuksella?

Perusteluni Essayahin äänestämiselle liittyvät erääseen henkilökohtaiseen kirjeenvaihtoon, jonka olen hänen kanssaan käynyt. Erittäin asiallisia ja hyvin perusteltuja näkökulmia Sarilla. Eivät niinkään liittyneen maahanmuuttokritiikkiin vaan nykypolitiikan muihin outoihin pikku kiemuroihin.

Onko Essayahilla joitain ei-julkisia poliittisen agendan osia, vai ovatko nuo hyväksi havaitsemasi näkökulmat löydettävissä myös hänen julkisista tavoitteistaan ja näkemyksistään?

En osaa vastata kysymykseesi. Minulle riittää em. omakohtainen tieto Essayahista.

ämpee

Quote from: reino on 13.04.2009, 14:03:54
Vakavasti ottaen:
2. Minusta on järjetöntä tehdä tässä vaiheessa mitään Homman^^^ kannatuksen mittausta koko maan kattavasti.

Minusta railakkaankin sananvaihdon keskellä kannattaa säilyttää kuitenkin (ainakin oma) suhteellisuudentaju.

Jäsen reino ilmaisi asian erittäin hyvin, kansalaisia varmasti on alkanut kiinnostamaan "keskisormen näyttö" poliittisille päättäjille, ja eurovaaleissa masinoitu "yhteisnäyttötilaisuus" taatusti nostaa Hommaa^^^ uudelle tasolle.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Hippo

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 13.04.2009, 14:21:05
Kämyillä (kuten Timo Hellman jo totesi) on käsittämätön kyky sössiä yhteinäisyys ja Homma aina hieman ennen kriittistä hetkeä.

Miksi emme kaikki siis luottasi vaikka Jussin harkintakykyyn tässä asiassa?

far angst

Minusta hyvä nimi puolueelle olisi Kansanvalta.  Ihan ilman sarvia ja hampaita.

Puolueen jäsenet olisivat kansanvaltaisia tai kansanvaltuutettuja.

Edit:  Kuka muuten voisikaan vastustaa kansanvaltaa? 

Nimim.  "Siisseli Rysseliin"
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

reino

3. Pahin mielessäni kaivava pelko liittyy siihen, että (etenkin Soinin temppujen jälkeen) nämä eurovaalit saattavat olla ainutlaatuinen itsensä marginalisoimiseen johtava (suurempien puolueiden ohjaama) kehityspolku ja tie päätymiseen samaan sarjaan esimerkiksi erään turkulaisen kunnallispolitiikon kanssa.

Tästä on ollut puhetta ennenkin.

Itse olen sitä mieltä, että ei yksi Jussi kesää tee. Tavoitteen on oltava se, että eduskuntavaaleissa menee läpi kymmeniä nuivia ehdokkaita eri puolueista. Siihen nähden on sitten se ja sama, onko Jussi siinä vaiheessa EU:ssa, eduskunnassa vai marginalisoituna Eiran kellariin.

Liikkeen kannalta Jussi on siis vain Hyödyllinen Idiootti, ja meidän tulee käyttää häikäilemättä hyväksemme sitä Kiimaa, jota Sanna Ukkola ja vihreät naiset tuntevat Jussin miesvartaloa kohtaan, jotta saamme Asiallemme mahdollisimma suuren mediahuomion. Sannan kiima siis masinoidaan Vaalikiimaksi.

Ja Jussilta ei tietenkään kysytä asiasta mitään.

ämpee

Summa summarum:

1. Jussilla on tärkeämpää tekemistä kotimaassa kuin Brysselissä. Tässä vaiheessa kannattaa aivan tosissaan miettiä sitä sitä, mikä Jussin funktio olisi todellisuudessa Brysselissä? Olen ilmoittanut äänestäväni Jussia, jos Jussi on ehdokkaana, mutta en pidä tässä valossa ehdokkuutta kovinkaan ensiarvoisena poliittisen toimena yhteisessä rintamassamme.

2. Soinin operaatio liittyy (mahdollisesti) jollain vielä julkisesti määrittymättömällä tavalla Soinin hallitustiehen ja siitä verirahana maksettavaan maahanmuuttokriittisyyden hiljentämiseen.

Toivoisin malttia ja harkintaa - suomalainen sananlasku sanoo, ettei hätäilemällä tule kuin kusipäisiä kakaroita.

Eli olet itsekin sitä mieltä, että Homman^^^ mittaus saattaa johtaa siihen, että Mestari käy Brysselissä tekemässä "Soinit" ??

1.Jussi saa siitä duunista rahaa, ja Homma^^^ tulee saamaan sekä julkisuutta, että tukevamman yhteenkuuluvaisuuden tunteen, ja täten kelpo potkun vuoteen 2011, joka on nyt päämaali. Hommaa^^^ ei edistetä illman julkisuutta.

2.Tämä on kokonaan Soinin oma murhe, miten kerätä hopeakolikkonsa kasaan, ja onko niitä enää edes tyrkyllä 2011.

3.Homma^^^ ei marginalisoidu maahanmuuttohulluuden jyllätessä kiihtyvää tahtia. Vertaaminen johonkin marginaaliin ajauteneeseen turkulaispolitiikkoon ei siis toimi, tässä on kyse vakavasta valtakunnallisesta onnettomuudesta, joka kerää huolestuneita kansalaisia yli puoluerajojen, eikä mistään henkilökohtaisesta kampanjasta Soinin puolesta, tai häntä vastaan. Kuvio on siis hieman suurempi, kuin joku kulmakunta jossain lounaisessa Suomessa.

Malttia ja harkintaa tässä kaiken aikaa käytetään, ja "suvaitsevaisto" pitää huolen siitä, että Homman^^^ yhtenäisyys tulee jatkossakin säilymään, vaikka kuinka yritettäisiin sössiä, mitä ei edes yritetä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

escobar

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 13.04.2009, 13:00:46
No varmaan samasta syystä kuin äänestin Paavo Väyrystä aikoinaan - päästäkseni äijästä eroon kotimaanpolitiikassa ja lähettääkseni hänet tarpeeksi kauas sotkemasta Suomen asioita.

Mites tämä toimii jos kerran hän on tulossa takaisin 2011 joka tapauksessa? Itse asiassa homman jatko mahdollisuuksien kannalta typerintä on äänestää soinia.

Vakavasti ottaen:

1. Myöhäistä nyt kun on kakat jo housuissa. Pois jättäytyminen olisi pitänyt päättää heti persujen päätöksen jälkeen (tai ennen). Tässä tilanteessa kannattaa juurikin asettua ehdokkaaksi - soini on puhunut.
2. Myöhäistä tässäkin rykiä, kun leikkiin on jo lähdetty.
Zort!

ElinaElina

Soini on tuominnut olemisen ehdokkaana valitsijayhdistyksen kautta. Mutta kun Veltto on ollut kautta aikain vaikka minkä nimisen porukan ehdokkaana, niin sitä ei ole tuomittu.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

acc

Quote from: Hippo on 13.04.2009, 14:23:12
Quote from: NuivaMikko on 13.04.2009, 05:16:33
Itse äänestän Halla-ahoa eurovaaleissa,mutta en kannata uutta puoluetta.

Minäkin äänestän Halla-ahoa oli mies minkä tahansa puolueen listalla. Tilanne on niin kinkkinen, että äänestäisin ensimmäistä kertaa elämässäni jopa Kokoomusta. Voin taata, että tuo olisi minun kohdaltani iso loikka.

Äänestän Jussi Halla-ahoa riippumatta siitä, onko hän ehdokkaana vai ei. ;D Jälkimmäisessä tapauksessa kirjoitan hänen nimensä äänestyslippuun.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: ämpee on 13.04.2009, 14:36:21
Eli olet itsekin sitä mieltä, että Homman^^^ mittaus saattaa johtaa siihen, että Mestari käy Brysselissä tekemässä "Soinit" ??

En.

Quote1.Jussi saa siitä duunista rahaa, ja Homma^^^ tulee saamaan sekä julkisuutta, että tukevamman yhteenkuuluvaisuuden tunteen, ja täten kelpo potkun vuoteen 2011, joka on nyt päämaali. Hommaa^^^ ei edistetä illman julkisuutta.

Kuten isävainaa totesi aikanaan rakennettuamme mäkiauton ja lähtiessämme testaamaan sitä Malminkartanon mäkeen, että älä tule sitten itkemään jos sattuu... Sinua on nyt varoitettu.

Quote2.Tämä on kokonaan Soinin oma murhe, miten kerätä hopeakolikkonsa kasaan, ja onko niitä enää edes tyrkyllä 2011.

Ei Soinin juttuihin kannata myöskään mennä mukaan, eikä vetää hänen pulkkaansa.

Quote3.Homma^^^ ei marginalisoidu maahanmuuttohulluuden jyllätessä kiihtyvää tahtia. Vertaaminen johonkin marginaaliin ajauteneeseen turkulaispolitiikkoon ei siis toimi, tässä on kyse vakavasta valtakunnallisesta onnettomuudesta, joka kerää huolestuneita kansalaisia yli puoluerajojen, eikä mistään henkilökohtaisesta kampanjasta Soinin puolesta, tai häntä vastaan. Kuvio on siis hieman suurempi, kuin joku kulmakunta jossain lounaisessa Suomessa.

Toivotaan niin - siis että olet oikeassa. Minä puolestani pelkään, että täällä on päässyt syntymään erittäin vakava perspektiivivirhe.

Malttia ja harkintaa tässä kaiken aikaa käytetään, ja "suvaitsevaisto" pitää huolen siitä, että Homman^^^ yhtenäisyys tulee jatkossakin säilymään, vaikka kuinka yritettäisiin sössiä, mitä ei edes yritetä.

Minusta taas näyttää siltä, että Homma rakoilee koko ajan.

Ja ihan hyvä niin. Tämä on yhden asian (maahanmuuttokriittisyyden) kansanliike - ei poliittinen puolue eikä poliittinen liike.

Jos Hommalle haluaa nousua, sitä ei kannata kehittää tuollaiseksi  keskinäisen kilpailun ja omaneduntavoittelun kerhoksi(poliittiseksi puolueeksi).
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Timo Hellman

Quote from: Hippo on 13.04.2009, 14:25:46

Miksi emme kaikki siis luottasi vaikka Jussin harkintakykyyn tässä asiassa?

Ei kärkkäin osa fanipoikalaumasta tunnu luottavan. Se osa kun lähinnä tuntuu käyttävän Jussia projisointikohteena omiin mieltymyksiinsä.
Eiköhän kulu taas muutama kuukausi kun Jussi tekee jotain "väärin" ja täällä nousee hirveä itku-parku-valitus.

Quote3.Homma^^^ ei marginalisoidu maahanmuuttohulluuden jyllätessä kiihtyvää tahtia. Vertaaminen johonkin marginaaliin ajauteneeseen turkulaispolitiikkoon ei siis toimi, tässä on kyse vakavasta valtakunnallisesta onnettomuudesta, joka kerää huolestuneita kansalaisia yli puoluerajojen, eikä mistään henkilökohtaisesta kampanjasta Soinin puolesta, tai häntä vastaan. Kuvio on siis hieman suurempi, kuin joku kulmakunta jossain lounaisessa Suomessa.

Vertailu yhteen pienpuolueeseen toimii juurikin hyvin. Ei sen tarvitse olla edes Ola, Itsenäisyyspuolueet sun muut käyvät myös esimerkistä.

The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

IDA

No tätä valitsijayhdistystähän ollaan nyt hyvää vauhtia kasaamassa. Ei mitään puoluetta. Näin olen käsittänyt. Jos Soini haluaa potkia valitsijayhdistyksen jäsenet pois Perussuomalaisista, niin se on Soinin asia.

Perspektiiviharhoja voi olla, mutta 2000 kansalaista yhden poliitikon yhdistyksen perustajana ei ole mikään pikkujuttu. Edelleen yhtenä perspektiiviä tuovana tosiasiana PS:n 8900 ääntä vaalikopeissa edellisissä eurovaaleissa.

Valitsematta jääminen yhden miehen nopeasti kasatulta listalta ei todellakaan olisi mikään synkkä tappio. Ei kukaan kai realistisesti odota yli 100 000 ääntä. Ihmeitä voi kuitenkin aina tapahtua.

Suomen lain mukaan kunnanvaltuutettu voi muuten toimia europarlamenttiedustajana, kansanedustaja ei voi.

ämpee

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 13.04.2009, 15:22:30
Minusta taas näyttää siltä, että Homma rakoilee koko ajan.

Niinhän se tekee, vain muutama yhdistävä asia pitää koossa, ja se riittää.
Voidaan hyvin verrata vihreisiin jotka ovat samasta asiasta montaakin mieltä, kuten vaikka energiapolitiikka, joka heillä on aivan kujalla.

QuoteJa ihan hyvä niin. Tämä on yhden asian (maahanmuuttokriittisyyden) kansanliike - ei poliittinen puolue eikä poliittinen liike.

Jos Hommalle haluaa nousua, sitä ei kannata kehittää tuollaiseksi  keskinäisen kilpailun ja omaneduntavoittelun kerhoksi(poliittiseksi puolueeksi).

Kyllä se keskinäinen "selkäänpuukottajien takinpyörityskerhokin" voidaan perustaa, pidetään Homma^^^ siellä taustalla tukijoukkoina.
Oma, ja uusi, puolue näyttää kaiken aikaa välttämättömämmältä vaihtoehdolta, siinä on etunsa joita jo perustetuissa puolueissa ei ole, vaikkapa ideologia jota ei välttämättä edes tarvita, ja jonka olemassaolo ei näin häiritse ketään.

Sopii kysyä, noin esimerkiksi, mikä tarkalleen ottaen on Perussuomalaisten ideologia ?
Viimeaikaisten tapahtumien valossa sitä voi olla aika hankala käytännössä määritellä, mutta siltikään se ei näytä ketään häiritsevän, ainakaan vielä.

Järkevä ja realistinen maahanmuuttopolitiikka, sananvapaus, ja ymmärrettävä lainsäädäntö, siinä on ideologiaa ajettavaksi aivan tarpeeksi isoillekin puolueille, saati sitten uudelle.

Kerätään niitä kortteja...

ämpee

Quote from: Timo Hellman on 13.04.2009, 15:25:10
Vertailu yhteen pienpuolueeseen toimii juurikin hyvin. Ei sen tarvitse olla edes Ola, Itsenäisyyspuolueet sun muut käyvät myös esimerkistä.

Sopii kysyä miksi ne ovat marginaalissa ?
Johtuisiko se niiden:

-ideologiasta
-ideologian esittäjästä
-molemmista

Hommassa^^^ noita rasitteita ei ole.

Timo Hellman

Quote from: ämpee on 13.04.2009, 17:05:40

Johtuisiko se niiden:

-ideologiasta
-ideologian esittäjästä
-molemmista

Eipä!   :D Hommassa on tasan tarkkaan yhteen mieheen nojautuva rakennelma viritteillä - mm. Mäki-Ketelän näytöt poliitikkona ovat vielä olleet piilossa.

Joko te olette täysin kahvilla tai sitten minä. Olen mielelläni väärässä jos löytyy evidenssiä sen osoittamiseen.

Jos tässä nyt puolue kyhättäisiinkin kasaan, mitään vaalivoittoa ei olisi tulossa vähään aikaan kuin Manulle illallinen. Sellaiset menestystarinat tässä ja nyt kuin Vihreä liitto ja Perussuomalaiset syntyivät vuosien sinnikkäällä uurastuksella ja paskannakkelemisen maalina olemisella. Persuillakin auttoi tuntuvasti se että kaartissa oli mukana niin paljon ammattilaistason porukkaa SMP:n ajoilta.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Timo Hellman on 13.04.2009, 18:48:27
Quote from: ämpee on 13.04.2009, 17:05:40

Johtuisiko se niiden:

-ideologiasta
-ideologian esittäjästä
-molemmista

Eipä!   :D Hommassa on tasan tarkkaan yhteen mieheen nojautuva rakennelma viritteillä - mm. Mäki-Ketelän näytöt poliitikkona ovat vielä olleet piilossa.

Joko te olette täysin kahvilla tai sitten minä. Olen mielelläni väärässä jos löytyy evidenssiä sen osoittamiseen.

Jos tässä nyt puolue kyhättäisiinkin kasaan, mitään vaalivoittoa ei olisi tulossa vähään aikaan kuin Manulle illallinen. Sellaiset menestystarinat tässä ja nyt kuin Vihreä liitto ja Perussuomalaiset syntyivät vuosien sinnikkäällä uurastuksella ja paskannakkelemisen maalina olemisella. Persuillakin auttoi tuntuvasti se että kaartissa oli mukana niin paljon ammattilaistason porukkaa SMP:n ajoilta.

Nuivalle puolueelle löytyy varmasti kannatusta , jos osaamme tuoda homman ulos internetistä. Persuista ei ole nuiviksi ja muut ei uskalla. Homma rp saisi varmasti loikkareita ja ääniä persuista, joten 10 % kannatus viimeistään 2015 ei olisi mahdotonta. Täytty muistaa että persujen nuivaosastolle persut on vain työkalu ei itse tarkoitus. Jos nuivat ja persut tekee pesäeron niin todennäköisesti persujen äänistä yli puolet häipyy pois. toinen 5% on myös hankittavissa markkinoilta

Vasarahammer

Minä olen sitä mieltä, että Jussin kannattaa lähteä ehdokkaaksi omalta listaltaan riippumatta Timo Soinin sanomisista. Jussin ajama asia etenee paljon paremmin näin kuin alistumalla Soinin kynnysmatoksi.

En pidä nykyistä Perussuomalaista puoluetta uskottavana poliittisena toimijana vaan pelkkänä protestikanavana. Uskoin vielä vähän aikaa sitten, että Perussuomalaiset voisi kehittyä vakavasti otettavaksi puolueeksi ja että puoluejohto aidosti haluaisi tätä. Olen menettänyt tämän uskoni ja siksi katson, että Perussuomalaisia ei kannata nykytilanteessa äänestää.

Jos Hommalla on oikeasti kannatusta, se pärjää myös ilman Perussuomalaisia.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

JM-K

[/quote]

[/quote]

Älkää nyt tehkö johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen (eli en siis ole edelleenkään lähdössä aktiivisesti mukaan politiikkaan), mutta voin ihan rauhassa vakuuttaa Timo Hellmanille, että ihan koska vaan ja vasemmalla kädellä päivätyön ohella pystyisin vähintään yhtä hyvin (=huonosti) hoitamaan "kansan"edustajan hommat, kuin mitä 98% noista nykyisistä ne hoitaa.

Paljon ei tarvitsisi skarpata, että hoitaisin presidentin hommat siinä samalla.

Ei keskiverto "kansan"edustajalta vaadita yhtään mitään muuta kuin sen, että osaa äänestää niin, kuin puolueryhmän johtaja määrää.

Tästä tulikin mieleeni pieni sivuaskel:

Ystävälläni on nuori saksanpaimenkoirapoika, Iiro. Olen tässä viime viikkoina tullut siihen tulokseen, että Iirokin pystyisi tuuraamaan enemmistöä nykyisistä "kansan"edustajista.

Äänestystilanteissa lihapulla voisi olla "JAA", nakinpätkä "EI" ja paistettu siankorva "TYHJÄÄ". Äänestystulos olisi sitten se, mihin herkkuun Iiro kulloinkin päätyy. Tuskinpa päätökset olisivat juurikaan nykyisiä huonompia.

Iirolla on muuten pikantti tapa roikkua omenapuussa. Siis jalat ihan irti maasta. Tuo voisi olla sitten äänestystulos "POISSA". Aika ilmassa tuntuvat monet poliittisista broilereistakin nykyisin leijailevan.

Terveisiä Iirolle ja koko perheelle!

Ernst

Perussuomalaiset eivät esimerkiksi maahanmuuttoasioissa suostu ottamaan aloitetta esimerkiksi ehdottamalla ulkomaalaislakiin muutoksia. Jussi teki muutosehdotuksia.

Vaihtoehtopuolueella ja protestipuolueellakin pitäisi olla sana sanottavana siitä, miten asioiden tulisi olla!

Tämä kirjoitus on muuten jäänyt liian vähälle huomiolle.

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

IDA

Quote from: Vasarahammer on 13.04.2009, 19:13:14
Minä olen sitä mieltä, että Jussin kannattaa lähteä ehdokkaaksi omalta listaltaan riippumatta Timo Soinin sanomisista. Jussin ajama asia etenee paljon paremmin näin kuin alistumalla Soinin kynnysmatoksi.

En pidä nykyistä Perussuomalaista puoluetta uskottavana poliittisena toimijana vaan pelkkänä protestikanavana. Uskoin vielä vähän aikaa sitten, että Perussuomalaiset voisi kehittyä vakavasti otettavaksi puolueeksi ja että puoluejohto aidosti haluaisi tätä. Olen menettänyt tämän uskoni ja siksi katson, että Perussuomalaisia ei kannata nykytilanteessa äänestää.

Jos Hommalla on oikeasti kannatusta, se pärjää myös ilman Perussuomalaisia.

Ei koko puolueen tarvitse olla kelvoton. Puolueen johdolla nyt vain on noussut menestys niin sanotusti päähän mikä aiheuttaa tiettyä vauhtisokeutta.

Ernst

Pitäisi sen kantin kestää menestyskin, jos aikoo menestyksekkäästi hoitaa valtiollisia asioita.

Diogenes

Quote from: IDA on 13.04.2009, 19:42:42

Ei koko puolueen tarvitse olla kelvoton. Puolueen johdolla nyt vain on noussut menestys niin sanotusti päähän mikä aiheuttaa tiettyä vauhtisokeutta.

.... ei vaan puoluejohtaja teki strategisen linjapäätöksen pitkän harkinnan jälkeen. Todennäköisesti puolueen ulkopuolelta heiluteltu keppiä ja porkkanaa. 

Hippo

Minusta alkaa näyttämään, että PS onkin lopun perin pelkkää vaahtoa. Eihän puolueella ole muuta ismiä kuin populismi. He kovasti uhoavat tuovansa politiikkaan jotain uutta mutta pihvi on pysynyt piilossa. Viimeiset tempaukset osoittavat, että vanhoilla pelin politiikan keinoilla edetään.

Nykyinen tilanne oli osittain väistämätön. Populistit eivät halua kiinteästi sitoutua kansallismielisyyteen/nationalismiin koska siitä näköjään aina väistämättä seuraa epäilyksiä rasismin tukemisesta.

Ernst

Quote from: IDA on 13.04.2009, 16:17:27
No tätä valitsijayhdistystähän ollaan nyt hyvää vauhtia kasaamassa. Ei mitään puoluetta. Näin olen käsittänyt. Jos Soini haluaa potkia valitsijayhdistyksen jäsenet pois Perussuomalaisista, niin se on Soinin asia.

Perspektiiviharhoja voi olla, mutta 2000 kansalaista yhden poliitikon yhdistyksen perustajana ei ole mikään pikkujuttu. Edelleen yhtenä perspektiiviä tuovana tosiasiana PS:n 8900 ääntä vaalikopeissa edellisissä eurovaaleissa.

Valitsematta jääminen yhden miehen nopeasti kasatulta listalta ei todellakaan olisi mikään synkkä tappio. Ei kukaan kai realistisesti odota yli 100 000 ääntä. Ihmeitä voi kuitenkin aina tapahtua.

Suomen lain mukaan kunnanvaltuutettu voi muuten toimia europarlamenttiedustajana, kansanedustaja ei voi.

Muistaako kukaan yhden henkilön listojen poliittista historiaa? Minulla lyö nyt tyhjää.

maahanmuuttaja

Valitettavasti näyttää siltä, että puolueen johto = puolue.

IDA

Quote from: M on 13.04.2009, 20:36:32
Muistaako kukaan yhden henkilön listojen poliittista historiaa? Minulla lyö nyt tyhjää.

Itsellenikään ei tule mieleen. Kirjava puolue oli kai käytännössä yhden miehen ( Virtasen ) lista, mutta taustalla oli tuo valmis puolue kuitenkin.

Se sai europarlamenttivaaleissa aika hyvin ääniä. Paljon enemmän, kuin perussuomalaiset silloin.